Blog >> kerék

>> Tuning és extraWilly // Alfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2020-03-29

Kell néha kis változatosság. A Zender Sienákon a gumik már amúgy is elöregedtek, tehát egy garnitúra új gumit mindenképp vennem kellett volna. Gondoltam, hogy a következő 5-6 évre lecserélem a kerekeket is. Az Alfa GT gyári 18-as Toora felnijei mellett döntöttem, nagyon tetszett eddig is, és azt hiszem a Spideren is jól mutat. A felnik most lettek felújítva/fényezve, és 2017-es évjáratú kb 3000km-t futott 215/35 R18-as gumikkal kaptam ami pont a tökéletes váltóméret.
A Zender Sienákat pedig megtartom és a következő pár évben fel is újíttatom.

>> AutóápolásKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2020-03-13

Elvittem átvizsgálásra a nyári kerekeket, mielőtt felraknám.
Idén megúsztam a görgőzést, csak újra kellett centírozni őket...

>> Szervizszelod9 // Alfa Giulietta 2.0 JTDm 170+ // 2019-11-07

November közepén aktuálissá vált a téli kerekek felkerülése és a gumi szőnyegek behelyezése.

A szőnyegekért nagy köszönet Piritunak, remélem finom volt a sör :D

Continental TS860 került fel a gyári felnikkel az autóra. Ezt kaptam hozzá, erre a szezonra még jók lesznek. Centrír + szerelés 7500 Ft

A hátsó rendszámtábla világítást kicseréltem ledesre. 3 ezer pár Ft volt, de végre eltűntek a csúnya halogének. Fényereje nem annyira brutális, mint a képen, de a színhőmérsékletet jól visszaadja. Aliról jött, meglátjuk mennyit bír.

KM: 214075

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2019-10-21

Bár még 20 fok feletti hőmérsékletek vannak, a héten viszem műszaki vizsgára és a gyári kerekeken szeretném azt abszolválni. Így átcseréltettem a kerék garnitúrát a télire. Hátha lassacskán lehűl az idő :)
A nyári kerekek szokás szerint betárolásra kerültek a gumisnál.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2019-09-03

Történt, hogy elkezdett valami halkan búgni/zúgni, érzésre jobb elölről, úgy 100 km/h környékén. Nem nagyon volt vele időm foglalkozni, továbbra is hajtottam, de a km-ekkel érezhetően romlott az állapot, egyre hangosabban és egyre alacsonyabb sebességnél is hallható volt.
Elvittem a helyi Bosch szervizbe, ott először a jobb oldali féltengely emelő csapágyra gyanakodtak, de aztán a j.e. kerékcsapágy lett a végső diagnózis.
Kaptam egy 80 ezer körüli ajánlatot alkatrész + munkadíjra. Kis fejvakarás után elfogadtam.
A vége aztán kicsit több lett, mert a felső lengőkart is elkefélték és abból is kellett egy új.
De legalább a diagnózis jó volt, most csendes az autó, tényleg a kerékcsapágy búgott.

>> AutóápolásKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-05-25

Nem szoktam ilyet csinálni, de most a gumis ajánlására, átcseráltem a kerekeket.
A jobb első helyet cserélt a bal hátsóval, a bal első pedig a jobb hátsóval.
A gumis azt mondta három-ezer kilóméterenként kellene megcsinálni. Egy kicsit sikerült megcsúsznom vele, három-ezernyolcszázötven kilóméter lett belőle...
Óra állás: 323940km

>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2019-04-30

Szólt a bal hátsó, kicseréltem mindkettőt.

Album

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2019-03-27

Felkerültek a nyári kerekek.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2019-03-11

Ez egy rövid téli kerekes szezon volt. November legvégén mentek fel a téliek és már le is kerültek. Mit lehet tenni, nem fogom nyári körülmények között a télieket nyúzni, nem is teljesítenének olyan jól, meg túlzott igénybevételnek lenne kitéve ilyen relatíve melegben, így az élettartama is jelentősen rövidülne.
Így ma már át is rakattam a nyári kerekeket. Még 5-5,5 mm minta van rajtuk, kevesebbre emlékeztem, de így legalább biztos, hogy ebben a szezonban már nem kell új nyári abroncsokat vennem. A költség magában foglalja a centrírozást, a szerelést és a téli kerekek betárolását.
Képek: kicsit esett az eső, de azért látszik a lényeg

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-11-26

Sokáig kitartott a jó idő ezen az őszön, de most már tényleg beköszönt a tél, ezért eljött az ideje, hogy felrakassam a télieket. Amúgy is nagyon vártam, hogy láthassam, hogy hogy mutatnak a felújított gyári felnik a kocsin. A gumis gyorsan felrakta a 2 pár gumit a felnikre, hátra mentek azok, amik már futottak egy fél szezont, előre meg az újak.
A nyári kerekeket szokás szerint a gumisnál betároltattam. Mindenestől 19 ezret fizettem.
Még tavasz elején vettem 4 db gyári felni kupakot, hogy a megszépített felnik összképét ne rontsa el a viseltes kupak. Ezek 12 ezerbe kerültek
A végeredmény tetszik. Sötétebb lett a felni, mint amilyen az eredeti elképzelésem volt. Egy kicsit morcosabb karaktere lesz így az autónak.