Blog >> kerék
Ez egy rövid téli kerekes szezon volt. November legvégén mentek fel a téliek és már le is kerültek. Mit lehet tenni, nem fogom nyári körülmények között a télieket nyúzni, nem is teljesítenének olyan jól, meg túlzott igénybevételnek lenne kitéve ilyen relatíve melegben, így az élettartama is jelentősen rövidülne.
Így ma már át is rakattam a nyári kerekeket. Még 5-5,5 mm minta van rajtuk, kevesebbre emlékeztem, de így legalább biztos, hogy ebben a szezonban már nem kell új nyári abroncsokat vennem. A költség magában foglalja a centrírozást, a szerelést és a téli kerekek betárolását.
Képek: kicsit esett az eső, de azért látszik a lényeg
Sokáig kitartott a jó idő ezen az őszön, de most már tényleg beköszönt a tél, ezért eljött az ideje, hogy felrakassam a télieket. Amúgy is nagyon vártam, hogy láthassam, hogy hogy mutatnak a felújított gyári felnik a kocsin. A gumis gyorsan felrakta a 2 pár gumit a felnikre, hátra mentek azok, amik már futottak egy fél szezont, előre meg az újak.
A nyári kerekeket szokás szerint a gumisnál betároltattam. Mindenestől 19 ezret fizettem.
Még tavasz elején vettem 4 db gyári felni kupakot, hogy a megszépített felnik összképét ne rontsa el a viseltes kupak. Ezek 12 ezerbe kerültek
A végeredmény tetszik. Sötétebb lett a felni, mint amilyen az eredeti elképzelésem volt. Egy kicsit morcosabb karaktere lesz így az autónak.
Felkerültek a téli kerekek, még 6 mm mintával rendelkeznek.
Km: 190.507
A nyáriak futottak ebben a szezonban és összesen 8.073 km.
Ki lettek centírozva a nyáriak is, tavasszal csak fel kell tenni őket. Plusz kapott a téli is és a nyári is egy mosást.
Átnézettem a téli kerekeket, kettő gumi cserés lett félre kopás miatt, három felnit görgőzni kellett...
Laufen gumik lettek az újak...
Nokian gumikban: 31699km van ezek mennek majd előre...
Most állványon várják, a szezonváltást...
Tavaszias időnek köszönhetően kicseréltem a kerekeket. Cseréltem még a fék légtelenítő csavarjainak a kupakjait. Illetve kép készült még a kormányról az új logoval, és a kerekek logoival. Téli kerekek felniközepe is átalakult fekete-fehérre (ezt elfelejtettem fotózni...), határozottan jobban sikerült mint a nyárié, mert itt eltávolítottam az eredeti logot, és úgy került fel az új, míg a nyárinál az eredetire lett ráragasztva. A hátsó embléma is lecserélődött.
Óra állás: 300894km
Nyári gumi első tengely (Linglong): 42016km; hátsó tengely (Superia): 16386km
A téli gumikban: 31699km
Pár napja elvittem a téli kerekeket centríroztatni, mert a gumis műhelyeknek most nincs kapacitása másra, két hetes várólisták vagy a halál. Centrír után gondoltam akkor felrakok én mindent, legalább alapos leszek, réz pasztázás meg minden. Rendeltem is egy 2.5 tonnás ültetett kroki emelőt, 2 tonnás bakokat és egy Yato keresztkulcsot, kértem havertól egy garázst is kölcsön. Levettem a jobb első Ti kereket, felraktam a 17", egy csavar és körbeforg.... Porca madonna! A ragasztott súly beleér a féknyeregbe. Kerék le, Ti fel, két első kerék be a csomiba, irány a gumis. A srác átragasztotta beljebb, ott már csaknem fog hozzáérni, de még beljebb nem meri, mert elmehet a centrír. Garázs, emelő, Ti kerék le, másik fel, egy csavar és forg... akku*va jó ... beleér. Kerék vissza, csomi, bezár, gumis. Mondom tegyük be középvonalra. Vonakodott, dehát én temetésem, ha majd ráz visszajövök. Harmadik próbára már jó lett, elfordul kényelmesen a nyereg mellett a súly. Kerekeket felraktam, minden csavart rézpasztáztam szépen, az emelő is jól szolgált. Az egyik ideges elforgatásos körben sikerült odacsuknom a mutatóujjam a küllő és a féknyereg közé, lendületből. Én mondom, ezeken a nagyfékes autókon kevés ott a hely :)) még most is fekete a körömágy.
Az eszes német gumis után takarítva lepucoltam a kréta írást a gumik külsejéről (!), izopropyl alkohol, szivacs és szilikonzsír a végén, hogy ne szárítsa.
A gumis végre adott időpontot. Másfél órát fagyoskodtam ott, mire sikerült átszerelniük a téli kerekeket. Nem volt gyors. Ellenben lassú. Ketten vannak, foglalkoztak ott mindennel egyszerre. Nagyon nem irigyeltem őket sem. Viszont lemosva, újra centírozva tették fel, ami mindenképpen plusz pont. Egy fűtött várójuk mondjuk lehetne..
A nyári kerekeket otthagytam tárolásra, egyszerűen túl nagyok, nincs hova eltennem.