Blog >> kerék
A nagy jóidőre való tekintettel felkerültek a nyári papucsok a vasra.
19" es felnik Pirelli P Zero gumikkal, bitang jól mutat :))
Pluszban megleptem magamat egy Ti kormánnyal, így az is most került cserére.
Köszönet a segítségért Tottinak és fateromnak! :)






Ma felraktam a tegnap vásárolt új gumival szerelt nyári kerekeket. Contonental ContiPremiumContact 5 215/55R16 93V méretű/jelzésű gumik kerültek rá. A télieket holnap letakarítom felnitisztítóval, majd gumiápolóval lekenem és elrakom a következő és egyben az utolsó téli szezonjukra.




Felraktam a téli felniszettem, úgy vagyok vele,hogy inkább +15-ben, mint majd 5fokban fagyoskodva...
A GTA-kat levettem, lemostam, és mennek a pincébe téli álmot aludni :D
Nem mutat rosszul azért a 16-ossal sem szerintem.





Történt ,hogy eladtam hirtelen a 17-es Selespeed felnijeim, amik télre már fel voltak készítve, így gyorsan új felni után kellett néznem.
Amit tudtam,hogy kisebbet,és keskenyebbet akarok a 225-os télik helyett ,így elkezdtem keresgélni 16os sportcsomagos felniket.
Egy helyre beírtam ,hogy keresek, jelentkezett rá egy cartárs, hogy neki van ,nincs padkázva, egy helyen pattant meg a festék ,de azt leszámítva szép állapotúak.
Na hagyjuk is azt a nincs megpadkázva dolgot, 4ből 3 megvolt ,mindnek volt valami baja....
Kérdezem ,hogy a kupakok szépek?
Igen, szépek ,nincs bajuk.
Nem tudom Ti ,hogy vagytok vele, de a sómart kupak nálam NEM tartozik a szép kategóriába.
Erőt vettem magamon, hogy lefényezzem a kerekeket.
Minden padkasérülést, és egyéb ütődést kicsiszoltam, egy gramm gitt nem kellett neki sehova!
Majd matt fekete alapozót kapott, arra 2réteg metál bázist, és 2 brutálvastag lakkréteget... Ha már téli felninek készül.
A kupakokra csináltattam matricát, majd azt is rálakkoztam a felületre.
A matricát természetesen GT cartást készítette nekem!
Csillog az is ,mert a lakkba kevertem candy pink, és candy lime effectport is.
A színe ezüst ,de nem az a gyári gagyi, némileg sötétebb, és napon picit látni a csillámporokat.
Röviden-tömören.
Szépek :)
Ma felrakattam a téli gumikat rá, 205/55R16-os méretben, kapott új szelepeket is ,ki lettek centírozva. Szóval már nemsoká mehet fel.
Megyek be a gumis műhelybe, a gumisok simogatják ,hallom mondják milyen szép.
Odaszólnak:
-Te ez nem gyári fényezés ugye?
-Nem, tegnap elötti,úgyhogy vigyázzatok rá :D
Sajnos nem készítettem képet ,hogy milyen volt, de koránt sem tökéletes!






Úgy alakult ,hogy sikerült egy garnitúra MOMO V10 Black-et beszereznem!
Arra gondoltam lecserélem erre a 17-es Selespeed garnitúrám!
205/40R17-es télit szánok rá!
Akit esetleg érdekel a 17-es (ritka,mint a fehér holló) selespeed felnim, teljesen felújítva téli gumikkal, akkor eladó!!
UPDATE:
Jobbnak láttam eladni, mindkettőt :)



Miután felraktam a téli kereket, eltettem a nyárit (1. kép). Gondosan lemostam őket gőzborotvával, letörölgettem a felnit, a gumit pedig leápoltam CRC fényezővel és megmértem a profilmélységet is.
A ti felnivel kapcsolatos tapasztalataimat ide írtam le.
Számvetés:
Sajnos begyűjtöttem egy sérülést a jobb hátsóval (2. kép) a saját bénaságom következtében. Túl kis ívben fordultam, és felmentem egy szögvassal burkolt járdaszigetre.
A sérülést majd tavasszal javítom.
Futásteljesítmény a szezonban:
3.878 km
Futásteljesítmény összesen:
3.878 km
Kopás:
A profilmélységet a szélső bütyök belső élénél mérem. Az első szám a menetirány szerinti bal-, a második a menetirány szerinti jobb oldal mérete.
1. - JE 2. - BE
3. - JH 4. - BH
1. - 5,7 - 5,5 mm 2. - 5,4 - 5,6 mm
3. - 5,7 - 5,8 mm 4. - 5,6 - 5,5 mm


No, hát eljött az idő (ha még az igazán hideg nem is, de mostanában úgysem használom), hogy lecseréljem a nyári kerekeket, télire.
Visszakaptam a SW-t, így rettenetesen alacsony és elég picike alatta a 205/55 R16 méretű kerék. Csaknem 20 mm-rel lejjebb van mint a ti kerékkel. Vigyáznom kell vele, mert mindenhol leér a motortartó bak.
A gumikat leápoltam az azóta megvett CRC gumiabroncs fényezővel. Azért ilyen fényes a képeken a gumi, mert egyrészt friss, másrészt még van rajta a ráfújt Prevent ápolóból.




A mai napon a nyári kerekek felszerelése után, eltettem a téli kerekeket.
A kereket elrakás előtt magasnyomású mosóban lemostam, a gumikat leápoltam Prevent Gumi és műanyagápoló-val (1. kép), majd a makacs szennyeződéseket a felni belsejéről nitrohigítós ronggyal letöröltem (2. kép).
Futásteljesítmény a szezonban:
1.561 km
Futásteljesítmény összesen:
1.561 km
Kopás:
A profilmélységet a szélső bütyök belső élénél mérem. Az első szám a menetirány szerinti bal-, a második a menetirány szerinti jobb oldal mérete.
1. - JE 2. - BE
3. - JH 4. - BH
1. - 7,8 - 7,9 mm 2. - 7,9 - 8 mm
3. - 8,1 - 8,3 mm 4. - 8,1 - 8,2 mm


Paff. Ma reggel zuhogó hóra keltem, kénytelen voltam még reggeli előtt felpakolni a kerekeket az autóra. Időközben a Norautónál akadt megfelelő kerékcsavar...
A hülye gumis (Abroncs Kereskedőház) a négy kerékből háromban úgy megtépte a csavarokat, hogy egy méteres zártszelvénnyel meg kellett toldanom a keresztkulcsot...
Meglepően csendesebbek az új téli Kormoranok, mint a fentlevő Dunlop nyárigumik voltak!
A hideg beköszöntésével elkezdett nyivákolni valami az indítás utáni percekben... :/
A csonka heteknek köszönhetően nem tudom mikor kerül cserére :(