Blog >> gáz
Az idei olajcsere ideje is eljött. Most kicsit több km-t sikerült a kocsiba beletekerni egy év alatt, kb. 17000-et. Még januárban elmentem Csörihez, hogy ránézzen az autóra és megbeszéljük, hogy miket kell majd cserélni. A mai időpont is már jó egy hónappal ezelőtt le volt foglalva. Végül a következő beavatkozások lettek elvégezve:
-Olaj-, olajszűrő-, üzemanyagszűrő-, levegőszűrő- és pollenszűrő-csere;
-Preventív módon EGR szelep hűtő fedél csere;
-Főtengely ékszíjtárcsa csere (kicsi könnyezés volt, motortér takarítás után is mindig megjelent egy kis olaj a motorburkolaton. De kb. ez is preventív volt. A gumigyűrű benne már nagyon ergya volt);
-Első lengőkar hátsó szilentek cseréje (nem volt nagyon vészes, de azért már nem nézett ki jól, így nem autóztam ki belőle az utolsó csepp km-t is, inkább csere);
-Klímagáz lefejtés és feltöltés + klíma fertőtlenítés (Bő 3 éve van nálam, azóta nem volt a klímához nyúlva, de előtte sem. Baja nem volt, hűtött rendesen, szóval ez is preventív jelleggel történt. Amúgy 50 g gáz hiányzott belőle, most 460 g-al feltöltve rendesen);
-Fékolaj csere (ez is 2 éve volt utoljára).
Remélhetőleg egy évre újra le van tudva a szerviz látogatás
Úgy néz ki, utoljára tudtunk beletenni R12-t. Már nem elérhető. Most egy régi hűtőből szedtük ki hozzá. Szerencsére volt elég. Remélem, kibírja nyár végéig. Jövőre nem tudom, mi lesz... A költsége ennek is gusztustalanul megugrott... Utálom.
ELtelt 1 év azóta, hogy fotót készítettem a km állásomról, akkor mutatott 145.000-et. Jelenlegi km állás: 152.067. Ez "kereken" 7.067km egy év leforgása alatt. Látszik, hogy nem sokat használom, de ígysem pihen azért sokat a garázsban :) Leginkább ilyenkor télen van napi siznten használatban. Nem részletezem az elmúlt 1 év történéseit, inkább csak az üzemanyag mennyiségről teszek említést. Tehát most beszéljenek picit a számok:
1 év alatt megtett km: 7.067 km
1 év alatt elfogyasztott benzin: 76,99 liter
1 év alatt elfogyasztott gáz: 612,22 liter
Az átlag-átlag (tehát az elfogyasztott gáz mennyisége az elfogyasztott benzin mennyiségével, ami összesen 689,21 liter)... ...9,75 liter/100km
Nem a leg fényesebb fogyasztási adat, de nem nyugdíjas tempókrol van szó, meg zömében városban van használva, olykor fél órás, órás hangyatempó az országhatáron.
Lent látható két grafikon is, azthiszem azuk magukért beszélnek :)
Köszönöm Piri ezt az elmúlt 1 évet, szeretnék jövőre is egy hasonló blog formájában beszámolni a dolgokról, szóval vigyázz rám továbbra is és én igérem sok törődést fogsz kapni cserébe :)
km állás: 152.067
Kicsit már untam, hogy elindulok és zörög a sport dízel, piros lámpánál kilövés is szégyen volt már zörög a motorban valami :( Na mai napon megkerestem a hiba okát levetem a motorról a műanyag borítást ezt tudtommal 3 csavar fogta és le is jött, nézegetem nézegetem mire rá jövök itt 4. rögzítésnek is kéne lenni hogy ne zörögjön :(
Meg is van a motorra erősítve van egy kis van egy kis lemez na ezt valaki nem tette rendesen vissza és ez zörgött nekem :( ezt vissza kell nyomni és jééé összerakom nem zörög király! De ha már levettem a ezt a gyönyörű búrkolatot le is mostam és le ápoltam! :) Motor mosás már nem ártana!
Hűtött a klíma még, hiszen mióta tavaly kicseréltük azt a 17 éves kis csövet, azóta nem szökik a gáz. Viszont lassanként elillan... Keresztül a régi alkatrészeken, kötéseken, csöveken.
Pici gázt rátöltettem, hogy ne a 16 fokos levegő kínlódjon a kinti hőséggel; a 4 fok majd megteszi a magáét.
Nem hűtött rendesen a kocsi klímája, ezért felkerestem az AutoMax-ot, ahol a gumiaimat is intéztem. Kapott kis gázt, átvizsgálást. Szerencsére a hiányzó gázon kívül minden rendben van.
Megint lehet kint meleg, bent attól még hideg lesz!
Akkora a klíma kifejezés túlsúlya a blogom szófelhőjében, hogy az már elképesztő. Ez van...
Az történt tehát, hogy nagyon nehezen kiszerelték a nehezen hozzáférhető és rendesen berohadt hibás csövet. Aztán a helyére beforrasztottak egy új csövet; nem gyári, de jópár évig tuti kitart, ameddig a kocsi is még talán.
Aztán jött a próba, meg a kompresszor olajjal feltöltése. Ekkor derült ki, hogy az addigi szerelések alatt az egyik elektromos csatlakozó sérülhetett, mert a kompresszor nem akart bekapcsolni. Hibakeresés, és kiderült: a minimum nyomáskapcsoló csatlakozója sérült. Nem csoda, szét van az is rohadva, mit minden egyéb: ha hozzáérsz, szétesik. Még jó, hogy nem kell gyakran hozzányúlni... Forrasztás, miegymás, összerakás.
Újabb próba, a rendszer láthatóan nem ereszt. Ekkor olaj töltés, csúnya régi gáz töltés (rémes nevét le sem írom, bocs, Föld...), és minden frankó.
A kiszedett cső még gyári volt, rajta a dátum: 1992. 02.18. Mondjuk elég jól bírta a szar olasz. :)
A klímásnak ment mindennel együtt a 20-as, a szervízbe a sok macerárért a 15.
Végül elvégeztem a fertőtlenítést is, még a múltkor megvett cuccal.
Nos, bekövetkezett, ami évek óta ott lebegett a fejünk felett: a klíma rendszer megadta magát.
Az a kis lyuk, ami éveken át csak éppen annyira szivárgott, hoyg egy nyáron át azért biztosan hűtött a kocsi, most, a feltöltés után nem sokkal annyira kitágulhatott, hogy az összes gáz elillant. Elnézést, Föld, majd törlesztek.
Viszont olyan cseles ez a lyuk, hogy egyelőre, első keresésre nem mutatkozott meg.
Most úgy döntöttem, hogy kap még egy lehetőséget a rendszer, kocsistul, mindenestül, szóval megkeressük a lyukat vagy lyukakat, minden cserélendőt felírunk, beszerzünk, mindent cserélünk, és egyben átállunk a környezetkímélőbb új gázra.
Nem lesz olcsó, de akkor már erre tényleg nem kell többet költeni abban a pár évben, ameddig szolgál minket ez az autó.
Tök mázli, hogy a fertőtlenítőt nem fújtam bele a múltkor.
Talán mire készen lesz, itt is az ősz. :)