Az idei olajcsere ideje is eljött. Most kicsit több km-t sikerült a kocsiba beletekerni egy év alatt, kb. 17000-et. Még januárban elmentem Csörihez, hogy ránézzen az autóra és megbeszéljük, hogy miket kell majd cserélni. A mai időpont is már jó egy hónappal ezelőtt le volt foglalva. Végül a következő beavatkozások lettek elvégezve:
-Olaj-, olajszűrő-, üzemanyagszűrő-, levegőszűrő- és pollenszűrő-csere;
-Preventív módon EGR szelep hűtő fedél csere;
-Főtengely ékszíjtárcsa csere (kicsi könnyezés volt, motortér takarítás után is mindig megjelent egy kis olaj a motorburkolaton. De kb. ez is preventív volt. A gumigyűrű benne már nagyon ergya volt);
-Első lengőkar hátsó szilentek cseréje (nem volt nagyon vészes, de azért már nem nézett ki jól, így nem autóztam ki belőle az utolsó csepp km-t is, inkább csere);
-Klímagáz lefejtés és feltöltés + klíma fertőtlenítés (Bő 3 éve van nálam, azóta nem volt a klímához nyúlva, de előtte sem. Baja nem volt, hűtött rendesen, szóval ez is preventív jelleggel történt. Amúgy 50 g gáz hiányzott belőle, most 460 g-al feltöltve rendesen);
-Fékolaj csere (ez is 2 éve volt utoljára).
Remélhetőleg egy évre újra le van tudva a szerviz látogatás
Úgy néz ki, utoljára tudtunk beletenni R12-t. Már nem elérhető. Most egy régi hűtőből szedtük ki hozzá. Szerencsére volt elég. Remélem, kibírja nyár végéig. Jövőre nem tudom, mi lesz... A költsége ennek is gusztustalanul megugrott... Utálom.
Hűtött a klíma még, hiszen mióta tavaly kicseréltük azt a 17 éves kis csövet, azóta nem szökik a gáz. Viszont lassanként elillan... Keresztül a régi alkatrészeken, kötéseken, csöveken.
Pici gázt rátöltettem, hogy ne a 16 fokos levegő kínlódjon a kinti hőséggel; a 4 fok majd megteszi a magáét.
Nem hűtött rendesen a kocsi klímája, ezért felkerestem az AutoMax-ot, ahol a gumiaimat is intéztem. Kapott kis gázt, átvizsgálást. Szerencsére a hiányzó gázon kívül minden rendben van.
Megint lehet kint meleg, bent attól még hideg lesz!
Akkora a klíma kifejezés túlsúlya a blogom szófelhőjében, hogy az már elképesztő. Ez van...
Az történt tehát, hogy nagyon nehezen kiszerelték a nehezen hozzáférhető és rendesen berohadt hibás csövet. Aztán a helyére beforrasztottak egy új csövet; nem gyári, de jópár évig tuti kitart, ameddig a kocsi is még talán.
Aztán jött a próba, meg a kompresszor olajjal feltöltése. Ekkor derült ki, hogy az addigi szerelések alatt az egyik elektromos csatlakozó sérülhetett, mert a kompresszor nem akart bekapcsolni. Hibakeresés, és kiderült: a minimum nyomáskapcsoló csatlakozója sérült. Nem csoda, szét van az is rohadva, mit minden egyéb: ha hozzáérsz, szétesik. Még jó, hogy nem kell gyakran hozzányúlni... Forrasztás, miegymás, összerakás.
Újabb próba, a rendszer láthatóan nem ereszt. Ekkor olaj töltés, csúnya régi gáz töltés (rémes nevét le sem írom, bocs, Föld...), és minden frankó.
A kiszedett cső még gyári volt, rajta a dátum: 1992. 02.18. Mondjuk elég jól bírta a szar olasz. :)
A klímásnak ment mindennel együtt a 20-as, a szervízbe a sok macerárért a 15.
Végül elvégeztem a fertőtlenítést is, még a múltkor megvett cuccal.
Nos, bekövetkezett, ami évek óta ott lebegett a fejünk felett: a klíma rendszer megadta magát.
Az a kis lyuk, ami éveken át csak éppen annyira szivárgott, hoyg egy nyáron át azért biztosan hűtött a kocsi, most, a feltöltés után nem sokkal annyira kitágulhatott, hogy az összes gáz elillant. Elnézést, Föld, majd törlesztek.
Viszont olyan cseles ez a lyuk, hogy egyelőre, első keresésre nem mutatkozott meg.
Most úgy döntöttem, hogy kap még egy lehetőséget a rendszer, kocsistul, mindenestül, szóval megkeressük a lyukat vagy lyukakat, minden cserélendőt felírunk, beszerzünk, mindent cserélünk, és egyben átállunk a környezetkímélőbb új gázra.
Nem lesz olcsó, de akkor már erre tényleg nem kell többet költeni abban a pár évben, ameddig szolgál minket ez az autó.
Tök mázli, hogy a fertőtlenítőt nem fújtam bele a múltkor.
Talán mire készen lesz, itt is az ősz. :)