Blog >> kuplung >> munkahenger

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2015-04-20

Külföldi kiutazásom előtt egy héttel kezdte az autó azt, hogy hidegen lent ragadt a kuplungpedál. Ettől függetlenül működött, csak kb 1cm pedálúttal. Ott, ahol normál esetben holtjáték szokott lenni. Konkrétan majdnem kivittem a garázsajtót egy ilyen esetben. Elsőre el is múlt napokra, de az autó alatt egyértelműen egyre nagyobb folt keletkezett. Úgyhogy bejelentkeztem a szerelőmhöz. Jól tele volt melóval, de pont kapóra jött, hogy elutazok. A TD lepihent a szerelő háza elé, a család meg tudott a jtd-vel szaladgálni.
Mi más lett volna a gond, a fő kuplung munkahenger eresztette az olajat. Mire hazaértem pont sorra is került és el is készült az autó. Ügy megoldva.

Lazításként a hétvégén kitakarítottam az ablak előtti takaróműanyag alatt és a hangfogó szivacsok mögötti részt, kapott olajat, vizet, átnézést, mehet tovább.

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2014-08-03

1-2 hete elkezdett rakoncátlankodni a kuplungom. Hiába nyomtam be tövig, nem sikerült egyesbe rakni, máskor meg jól működött, megint máskor meg össze-vissza
volt a fogáspontja. Fogyott a fékfolyadékból is, muszáj volt megnézetni. Mint kiderült a kuplungpedálnál lévő még gyári(!) munkahenger mondta be az unalmast. Ezt a váltónál lévővel együtt felújították, ha már szervizben volt az autó.

A szervizelés apropóján kiderült az is, hogy hova tűnik a szervóolajam. A szervószivattyú gumicsövén volt egy gombostűnyi lyuk. Ez is cserélve lett. Probléma úgy tűnik megoldva itt is.

Hosszas keresgélés után sikerült találnom egy balos kilincset. Igaz, hogy járt mellé egy komplett ajtó, de az meg jó lesz tartalékba. (A beszerelés utáni képen kicsit úgy tűnik, mintha elütne az autótól annak ellenére hogy színre fújtam, de ez csak a kosz miatt van, amit azóta természetesen eltüntettem.)
A kilincset magam tettem fel, a többit szerszám és tapasztalathiány végett az Alfa Veloce szervíznél csináltattam.

Km óra: 225710

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-10-12

Még a hűtőradiátor visszaszerelésekor derült ki, hogy a kuplung munkahenger porvédője szét van szakadva és a dugattyúnyomó rúd is korrodált, ráadásul picikét szivárog is a folyadék, ezért cserélve lett egy Ferodo márkájúra. A csere viszonylag egyszerű volt. :)

>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2013-02-02

Egy ideje már betegeskedett a kuplungom, néha, leginkább hideg időben nem jött vissza a pedál teljesen és olyan is volt, hogy nagyon "lent fogott", ill. nagyon nehezen lehetett sebességbe tenni. A gumiharang le volt szakadva a kuplung munkahengerről és a fékfolyadékot is eresztette szép lassan, ezáltal pedig levegősödött az egész rendszer és ez okozta az egészet. Nem cseréltem az egész munkahengert, csak felújító készlettel rendberaktam. Egyelőre hibátlanul működik...

Miután az előbbi blogbejegyzésekben olvasható szervízelés után hazakerült az attó, majd állt kb. még egy hetet, sikerült megint meglepnie. Reggel beülök, gyújtás, kuplung be, indít, bal láb le a kuplung pedálról, pedál bent marad.. hát ilyen nincs vazze..
Munkahanger elfosta magát..
Biztos, ami biztos kicseréltük a főhengert is..
Egyébként bámulatos, hogy a munkahengert mekkora szopás visszarakni (pedig azt gondoltuk könnyebbnek), mivel felette mennek el a klímacsövek..
Most egy darabig befejezhetné a hisztitzést.. :)

>> SzervizprooF_75 // Alfa 75 TS // 2011-08-16

Na, ma végre belevágtam az autó szétbombázásába. Egyelőre ez kimerült a kardán és a kipuff leszedésében (racsnis kulcs nélkül, a jó kis ~120cm mély aknában), de már készítgetem össze a cserecuccokat.
Lesz jó kis kardán (remélem nem fog ütni, a mostani már eléggé rázott, ami nem csoda, mivel a középső hardiból 2 csavar közötti rész komplett hiányzott, meg a középső felfüggesztés is elég laza volt).
Meg másik kipuff rendszer, középső-hátsó tag új, lambda-szonda is bekötésre kerül (remélem Marek jót adott). A hengerfejben meg remélem sikerül gatyába rázni a meneteket, hogy ne tekeredjen ki mindig valamelyik tőcsavar..
Termosztát is cserélve lesz, szóval ez után már nem 60 fokos vízzel fogok járni.
Vissza kerül a gyári hátsó kanyarstabilizátor új szilentekkel (eddig az 1.6-é volt fenn, ami pár mm-rel vékonyabb), viszont a hátsó rugókat az 1.6-osból fogom átrakni, mivel azok nem voltak annyit használva, évek óta csak az üres kasztnit kell tartaniuk.
A váltórudazat is pici feszesítésen fog átesni, attól függően, Ali mit tud kisakkozni a meglévő cuccokból.

Ja, a nagy pihenésben a kuplung munkahenger is bemondta az unalmast, így már az is folyatja hátul a fékolajat, nem csak a 2 nyereg. Egyúttal a beragadó kézifék okát is ki lehet majd deríteni.

Ezeken felül váltóolaj-csere van betervezve, meg 2 új Conti Premiumcontact 2 gumma felrakása, és még van néhány tervem, de lehet hogy azokra már nem lesz idő.
Költségek majd utólag.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-02-12

Kicseréltem végre a kuplung munkahengert, picit szalonképesebbé tettem a környékét, és a bal oldali nyúlvány belső falát.
Kicseréltem a motorhőfok jeladót (BO 028 0130 026) reményeim szerint ez megszünteti a torpanást hideg motornál.
Kipróbálni nem tudtam mert az 1.-es injektor O gyűrűje megadta magát és az így keletkező tömítetlenség miatt folyt a benzin.
A munkahenger cseréhez kellett 1L fékfolyadék.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-01-26

Megvettem az autóhoz az üzemanyagszűrőt és a kuplung munkahengert, az előbbit egyúttal be is építettem.
Tehát 1,5 - mivel a munkahenger csak később építem be - dolog teljesült a listámból.

>> SzervizVerep // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2010-01-15

Már egy ideje rosszalkodik a kuplung hidraulika. Ma a probléma el lett hárítva. Munkahenger csere.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-12-30

Kupléung munkahenger felújító készlet beszerlése, ha megint erszt majd, sajnos cserélni kell a házát..