Blog >> quadrifoglio
A probléma, hogy milyen rendszámot tegyek majd a Q-ra elölre, már jóval az autó vásárlása előtt foglalkoztatott. Általános dilemma ez - főként a kinézete miatt - azoknál az Alfa típusoknál, melyeknél nem helyezhető el középre. Már a 159-nél is eszközöltem egy kis "esztétikai optimalizálást".
A D és a B típusú között vacilláltam. Az előbbi a matrica rendszám, mely formátumra egyébként megegyezik az A típusúval (azaz a normál rsz.-mal). Az utóbbi pedig a "motor rendszám", egy picivel magasabb az A-nál, de összességében jóval kisebb. Mivel a Q-n nincs annyi hely elöl, hogy a normál méret elférjen - meg egy ilyen összkép rontó kellék amúgy is annál jobb, minél kisebb -, a B típusú mellett döntöttem. És innen kezdődött a neheze.
Szerettem volna már a szalonból úgy elhozni, hogy a B van a kocsin elöl, de azt mondták, hogy akkor vagy 2 héttel később tudnám átvenni, ráadásul nem is biztos, hogy el tudnák intézni. Így nem kértem ennek az intézését, de az első rendszámot nem tetettem fel. A 159-cel szerzett tapasztalatok alapján ez igazából egyáltalán nem foglalkoztatta a rendőröket, de ez bizony egy sokkal feltűnőbb autó, a karhatalom is sokkal érdeklődőbb volt. Így már rögtön az autó átvételének másnapján kiszedtek AlfaCityre menet és megbüntettek. Arra a hétvégére átmenetileg feltettem a nagy lemezt, de borzasztóan csípte a szemem, úgyhogy hamar le is került.
Sajnos az A-tól eltérő típusú rendszám igénylése egyáltalán nem egy jól bejáratott folyamat. A jogértelmezés helyszínről helyszínre változik. Az optimális megoldás az lenne, ha az importőr a típusbizonyítvány igénylése során az A mellett a többi rendszám típust is engedélyeztette volna az autóra, de ezt az FCA Magyarország nem tette meg... Így, tehát marad a zavarosban halászás.
A rendszámot az okmányirodában lehet igényelni, de ott csak azt adják ki, ami benne van a típusbizonyítványban. Ettől akkor térnek el, ha egy megyei NKH vizsgaállomáson, egy műszaki szemle során kiállítanak egy igazolást arról, hogy az adott autóra indokolt az A-tól eltérő típus.
Először a szekszárdi vizsgaállomáson próbálkoztam. Emailben kértem tőlük időpontot a műszaki szemléhez, amire azt a választ kaptam, hogy a típusbizonyítványban az A szerepel elölre és hátulra is, nem tehetnek semmit. Ennek ellenére is elmentem oda időpont nélkül. Meglepő, de nem küldtek el azonnal. Elmondtam, hogy miért vagyok ott, beállítottak a sorba, majd nézegették az autót. Ott is elmondták a dilemmát a típusbizonyítvánnyal, de kihívták a nagyfőnököt, hogy nézze meg, majd ő mond rá valamit.
Persze, én sem érkeztem felkészületlenül. Vettem egy nagy, otromba rendszám keretet, amibe beletettem az első rendszámot, hogy még jobban ki tudjam hangsúlyozni, hogy mennyire nincs ott neki hely. Egész kiselőadásom volt, hogy hogy áll el a lökhárítótól, mennyire elfogadhatatlan ez gyalogosvédelmi szempontból, ráadásul zavarja a parkradart is, mert belelóg a látóterébe. Továbbá rátakar egy légátvezetésre is, ami az autót műszaki szempontból is hátrányosan érinti.
A vizsgaállomás főnöke nézegette, odaméregette a rendszámot többféle módon is. Láttam rajta, hogy ő is látja, hogy nem jó ez így. Reménykedtem kicsit, de ezek után széttette a kezét, hogy hát, ő nem adhat ki másról engedélyt, mint ami a típusbizonyítványban szerepel. Próbáljam meg ott, ahol forgalomba helyezték az autót.
Na kösz, akkor erről ennyit.
Azt a hasonló eljáráson átesett Alfás társaktól már tudtam, hogy Pest megyében nem nagyon érdemes ebbe belekezdeni, nem is akartam. Szolnokon folytattam tovább a próbálkozást. Augusztus 25-én személyesen kértem időpontot a szemlére, 31-ére kaptam. Az egy keddi nap lett volna, ami már másnap nyilvánvalóvá vált nekem, hogy nem lesz alkalmas. Fel is hívtam őket, hogy átrakassam az időpontot. Az ügyintéző csaj közölte, hogy telefonon nem lehet. Hát jó, akkor kérem email-en, küldöm az iratokat szkennelve. Az ügyintéző közli, hogy úgy sem lehet. Csak személyesen. Mondom mi van??? 21. század vagy mi a f...?
Hát jó, megkértem egy rokont, hogy kocogjon már be majd a forgalmi fénymásolatával egy időpontért. Ott közölték vele, hogy csak eredeti irattal lehet időpontot kérni... Kezdtem mélyen átérezni a bürokrácia nagyszerűségét. Fogtam tehát magam, egy fél munkanapot beáldozva, szeptember elején elrongyoltam Szolnokra és kikértem végre egy időpontot a következő hét péntekjére.
A sok macera után már nem nagyon bíztam abban, hogy ez tényleg sikerülni fog, de mindent meg kellett próbálnom. Amikor eljött a nap, ismét megjelentem Szolnokon, az Indóház utcában. Egyből azzal kezdte az ügyintéző, hogy problémázni kezdett azon, hogy ez lízinges autó és szerinte kell tulajdonosi hozzájárulás is. Aztán hosszas telefonálgatás után csak eldöntötték, hogy ahhoz, hogy ránézzenek a kocsi elejére, még nem kell egyből 50 féle igazolás...
Utána kiküldtek, hogy álljak előre a kocsival, mert jön majd az egyik vizsgáztató és megmondja, hogy egyáltalán érdemes-e kifizetni az eljárási díjat vagy egyébként sem kaphatnám meg a kis rendszámot. Kis várakozás után sem érkezett senki, úgyhogy megszólítottam egy épp arra járó NKH-s overálban mászkáló fazont, hogy mit gondol?
"Oh, hát nagy szerencséje van, épp tegnap néztem át az erre vonatkozó jogszabályt..." Na, mondom, ez már jól indul...
"Ha utólagos lókhárító lenne, akkor semmiképp sem lehetne megadni más rendszámot, mert gyalogosvédelmi szempontok, stb. Ha nem utólagos akkor... Hát, nem is tudom, beszélek a kollégáimmal. De álljon be a sorba". Rendben, akkor ezt úgy vettem, hogy csak ránéznek. Beballagtam az irodába, kifizettem a kőkemény 1770 Ft-os eljárási díjat, majd beálltam a többi ott lévő jármű (autó, traktor) mögé.
Ekkor következett egy jó 2 óra hosszás várakozás. Őszintén nem tudtam, hogy mit várjak. Ilyen messzire még sosem jutottam, de az előjelek azért messze voltak a bíztatótól. Fél 9-re volt időpontom, de még fél 11 után is azokat hívták be, akik utánam érkeztek. Aztán, egyszer csak nyílik a vizsgaállomás kapuja és intenek nekem, hogy menjek. Begurulok az autóval, kiszállok, veszem elő a rendszámot keretestől a csomagtartóból, majd bele is kezdtem a mondókámba. Odarakom a rendszámot az orrához, mutatva, hogy ez nem jó, B típusú kéne rá.
"És az elfér ott?" - kérdezi a vizsgáztató. Mondom, el, már odapróbáltam, pont éltől élig tart, mint ha oda találták volna ki. Azt mondja erre, hogy jól van. Menjek ki egy kicsit, még körbefényképezik.
Először nem is hittem a füleimnek. Kis műsoromat még elő sem adtam, de már rendben van? Most ez azt jelenti, hogy megkapom? 5 perc várakozás után visszahívtak, hogy kigurulhatok. Belépek, látom 5-en állják körül az ajtót, a motorháztető felnyitva. Először nem is értettem, mit kell a motortérben nézni a rendszámhoz? Aztán leesett. Nem láttak még ilyen autót, hát jól megmustrálják. Nem lepődik már meg ezen az ember egy ilyen autóval :D
Végül kiállították a papírt, amin rajta volt a csodamondat: "Elülső hatósági jelzés B típusú rendszámra történő cseréje indokolt."
Kálváriám aznap happy end-del véget ért, egész hétvégére megvolt a boldogságom :D
A történetnek még nincs teljesen vége, de azt majd egy következő bejegyzésben írom le, de szorosan kapcsolódik ehhez: egyéni rendszám igénylése ;)
1-2. kép: Kétoldalú ragasztóval, keret nélkül felhelyezett A rendszámmal.
3. kép: A típusú rendszám eltávolítása.
4. kép: Szekszárdon műszaki szemlére várakozva.
5-6. kép: Szolnokon műszaki szemlére várakozva.
7-8. kép: A jármű műszaki adatlap releváns részei
Már mikor tavaly megrendeltem az autót, akkor megkeresett Halesz, hogy szívesen lefilmezné ezt a színt. Persze, miért ne.
Aztán hosszabb szünet után, mikor júliusban megérkezett az autó a kereskedésbe, fel is vett pár vágóképet róla. Úgy volt, hogy lesz velem is egy kis beszélgetés ebben, de nem tudtunk megfelelő időpontot találni.
Úgy alakult, hogy a nyár folyamán Halesznek sem volt ideje a nyersanyagból összerakni a videót, így addig húzódott a dolog, hogy végül találtunk megfelelő időpontot az interjúra is. Így, tehát, szeptember elejére elkészült a videó, majdnem az eredeti elképzelés szerint.
Backstage extra - A Montreal zöld Giulia Quadrifoglio
A 159-cel szerzett tapasztalatok alapján tudtam, hogy a kavicsnyomok milyen hamar megjelennek az autó orrán és teszik tönkre a fényezést. Ezért kérdés sem volt, hogy a Giulia Q már az elejétől meg fogja kapni a homlokfelületekre a védőfóliát. Halesz ajánlása és a vonatkozó Backstage adás alapján a Ceramic Pro mellett döntöttem. Időpontot csak augusztus első hetére kaptam, de úgy voltam, hogy belefér, nem hullik le a festék a kocsiról 2 hét alatt.
Szabolccsal a következőkben egyeztünk: védőfóliát kap az első lökös és elemei (pl. scudetto fényezett része), az első sárvédők, a gépháztető, az A oszlopok és a visszapillantó tükör házak.
Ezen felül kértem még a küszöbök fóliázását is, mivel a Giulia Q küszöbe, ami gyakorlatilag egy nagy karbonpenge, tuti, hogy kapni fogja a kavicsokat az első kerekekről, annyira kiáll a törzsből.
A kilincsfészkeket is kértem, bár kiderült, hogy az eleve a csomaghoz tartozott. Aki látott már tizenéves autót, aminek olyan kilincse van, mint a Giuliának, az tudja miért szükséges ez. A körmök folyton odaérnek a kilincs mögötti részhez és szépen tele lesz karmolva az évek alatt.
Ezeken felül pedig ajándékba megkaptam még a csomagtartó bepakolónyílás fóliázását.
A fentebb felsoroltakon kívüli további fényezett elemek pedig kerámiabevonatot kaptak, hogy, ha a védőfóliához hasonló mértékű fizikai védelmük nem is lesz, de a kémiai védelemmel rendelkezzenek (pl. madárürülék ellen).
2 és fél napot vett igénybe a művelet, a végeredmény pedig olyan lett, mint amire számítottam. Sokszor jön fel az az érv a védőfólia ellen, hogy eltorzítja a fényezés kinézetét, csúnyán látszani fog, hogy be van fóliázva, stb.
Ez mind hülyeség.
Semmi nem látszik a fóliából, csak ha ráhajol az ember és a széleit keresi.
Így már nyugodtan hajtok a forgalomban, nem kell túl nagy követési távolságot tartanom (ahova úgyis mindig bevágnak mások, hisz nem értik a nagy helyet köztem és az előttem lévő között) és nem kell folyton azon rágódnom, hogy vajon hány pötty lesz az autó orrán az út végére.
Azt a bónuszt már csak otthon vettem észre, hogy még a B oszlopok is kaptak fóliát :)
3. kép: A oszlop és első sárvédő találkozás
4. kép: első sárvédő és első lökös találkozása a lámpa alatt
5. kép: első sárvédő és első lökös találkozása a lámpa felett + motorháztető
6. kép: bepakoló nyílás
7. kép: visszapillantó tükör ház
8. kép: A oszlop/tetőív
2021. július 16. volt a nagy nap, mikor végre átvehettem az autót!
Sosem vezettem még előtte Giulia Q-t, hát ismerkedjünk... Nem mondom, hogy nem tudtam, hogy mit hol keressek, mert kb. minden videót megnéztem már a kocsiról a neten az elmúlt 2 évben. De benne ülni, persze egészen más. Beleülni a Sparco sportülésbe, ami olyan mélyen van, mintha a földre csüccsennék, érezni a háttámla fogását a latissimus dorsi-n, megmarkolni a kormányt, érezni, ahogy a motor megbillenti a kasztnit indításnál... Csöpögős élmény.
Az első km-ek budapesti gurulgatások voltak. Sikerült is kifogni a dugókat, szóval menni nem nagyon tudtam, de legalább kaptam egy kis ízelítőt abból, hogy mennyire megbámulják az autót az emberek.
Aztán kiértem az M0-ra. Na, akkor lépjünk oda kicsit, nézzük meg mit tud ez a Ferrari derivatíva motor. Lenyomtam a gázpedált, az automata hirtelen visszagangolt, elkezdett húzni... Majd sípolás, a műszerfalon a sárga tengeralattjáró, az óracsoport kijelzője pedig kiírja: "Have engine checked"
"Mi a f.sz???" - szaladt ki belőlem. Azzal a lendülettel fordultam is vissza a kereskedésbe. Figyeljetek már, most adtatok el nekem egy zsír új autót, ez meg már chek engine-ezik nekem. Valamit csináljatok már vele.
Hibakódokat kiolvasták, törölték, majd azt mondták, hogy biztos csak valami kezdeti apróság, most már jó lesz. Hát jó, gondoltam, ez csak ilyen emlékeztető volt az autó részéről, hogy ne felejtsem el, hogy olaszban ülök, az életérzés része.
Elindultam haza, M0 újra, nagyobb gáz... és paff: check engine. Na jó, ez már nem vicces. Mi a franc bajod van? Azt hittem a szeretőm leszel, ne legyél már ekkora ribanc!
Már péntek késő délután volt, úgyhogy elvittem haza az autót. Másnap Alfacity, de erről majd egy külön bejegyzésben.
Volt egy ELM327 kiolvasóm még régről (rutinos Alfás vagyok, mondhatni), a telefonomra meg letöltöttem a Torque Pro-t egy ezresért (köszi a tippet, Erhard), így én is tudtam törölni a hibakódokat átmeneti megoldásként. A hibakódok alapján nem igazán volt egyértelmű, hogy mi a gond, de gyanús volt, hogy egy részecskeszűrő nyomásszenzor rosszalkodik.
Következő hétfőn megbeszéltem a szervizzel, hogy felviszem azon a héten az autót. Gondoltam, berendelik az alkatrészt, cserélik és végre tényleg gondtalanul élvezhetem a régóta várt kocsimat. Naiv voltam. Digóéknál nem ilyen magától értetődően mennek a dolgok...
Pénteken tudtam csak menni, majd másfél óra várakozás után közölték, hogy diagolták a kocsit, sajnos a gépük nem ismeri a hibakódokat, amiket dob, úgyhogy nem tudják mit csináljanak vele, majd felveszik a kapcsolatot az importőrrel.
Hogy mi van??? Egy hete átadtatok nekem egy 0 km-esen is szar kocsit és egy hét alatt annyira jutottatok, hogy kiolvassátok aztán majd vagy lesz valami vagy nem?
Itt már kezdett eldurranni az agyam. Tényleg így megy ez digóéknál? Vesz az ember 30M-ért egy zsírúj autót, amit úgy adnak át, hogy hibás, aztán még meg sem tudják javítani? Na, ne szopassatok már, b.zdmeg...
Ennek azért nem úgy kéne működnie, mintha a tizenéves, 500 ezerről visszatekert, Németországból behozott romot vettem volna meg a józsefvárosi neppertől. Mellbevágó élmény volt, hogy ez egy új autónál is így működik és hogy milyen inkompetenciát és érdektelenséget tanúsít a gyártó, az importőr, a szakszerviz...
Közben azért beleszaladt az autóba az első 1000 km, szóval ideje lett volna elkezdeni hajtani. Úgy döntöttem, hogy ez nem ér meg több idegeskedést, mert nem fog tőle jobban menni semmi, de az egészségemnek nem tesz jót. Úgy voltam vele, hogy elkezdem taposni rendesebben, aztán ha hibakódot dob, megállok, törlöm és nyomom neki tovább. Ideje elkezdeni élvezni az autót.
Fuh, és élvezetből van rendesen. Ahogy ez belefekszik a kanyarba, amilyen könnyedséggel kezeli a nagy tempókat, az éles sávváltásokat, ahogy megindul egy nagyobb gázra, ahogy felhördül a visszaváltásra... Olyan könnyedséggel kapja fel a fordulatot, mint ha nem is másfél tonnát tolna előre a motor, hanem csak egy gyerekjáték lenne a fordulatszámmérő, ami ide-oda szaladgál. Észveszejtő... Remegve szállok ki belőle minden alkalommal.
A kinézete meg mindent visz. Sokat gondolkodtam mit mondjak, miután megrendeltem és kérdezték, hogy "jó, jó zöld, de milyen zöld? Mint a fű? Vagy sötétzöld?" Nem nagyon tudtam megfogalmazni. Smaragdzöldet mondtam jobb híján, de az nem pont ilyen. Aztán egy kolléganőm meglátta, egyből rávágta: hát ez olyan szentjánosbogár zöld. Én meg csak álltam ott tátott szájjal. Egy évig próbáltam rájönni, hogy milyen zöld ez, erre itt ez a csaj, ránéz és rávágja kapásból. Hát igen, vannak olyan dolgok, amikhez egyszerűen nők kellenek, és kész. A színek ilyenek.
A dugóban vagy lámpánál állva látom, hogy néznek át más kocsikból. Parkolóban, benzinkúton odajönnek, fényképezik. A gyerekek tátott szájjal szokták nézni, meg mutogatni rá. Hát, nem egy lopakodó autó, az biztos.
Jelen állás szerint kereken 3 hete van nálam az autó és 1700 km-t tettünk meg együtt. Imádom, de azért frusztrál is, hogy még mindig nem élvezhetem felhőtlenül.
Még mindig ott tartunk, hogy keresik a hibát. Most már nagyon remélem, hogy hamar megtalálják. Aztán lesz egy jó autóm jövő héten. Vagy szeptemberben? Decemberben? Jövőre? Ki tudja ezt digóéknál...
A felejthetetlen pillanat, mikor először látod meg a szerelmed... És hiába a hosszú várakozás és a magas elvárások, nem okoz csalódást...
Ahogy az előző bejegyzésem végén olvasható, februárban még április végére, május elejére prognosztizáltam az autó érkezését. Sajnos, a dolgok - ahogy eddig sem - most sem mentek ennyire simán.
Február közepe után még március elején is megeresztettem egy hívást a kereskedő felé, aki "megnyugtatott", hogy márc. 24. helyett már április 16-ra van besorolva az autó gyártásra. "Remek", gondoltam, mi mást is vártam. Sebaj, egyre kevesebbet tolnak rajta. Ha így haladunk, akkor április végére tényleg le lesz gyártva és akkor május végéig már nálam lesz az autó.
Egy hónap malmozás után április elején újabb érdeklődő telefon. Kiderült, hogy még mindig a 16-ai időpont az aktuális. Nocsak, nem tán tényleg legyártják akkor? Kezdtem örülni. Úgy voltam vele, hogy nem is hívom már a kereskedőt ez után, majd keres ő, amikor már látja, hogy le van gyártva a kocsi. Ez úgy működik, hogy van egy programjuk, ami heti szinten frissül és abban látják, hogy éppen milyen státuszban vannak a rendelések. Ha ebben megjelenik az autó alvázszáma, az azt jelenti, hogy le lett gyártva, ugyanis gyártáskor kap alvázszámot.
Az ápr. 16-i hét után azonban hiába vártam minden nap a kereskedő hívását, csak nem akart megcsörrenni a telefon. A hét vége felé már nem bírtam, hívtam én. Mint kiderült, az autó gyártása át lett téve 27-ére, ami a következő hét keddje volt. Na jó, mondhatni "nem csalódtam", de ez már tényleg csak pár nap. A következő hét második felében ismét érdeklődtem, majd kiderült, hogy a gyártás megint el lett tolva egy héttel. És itt kezdett a dolog egyre frusztrálóbbá válni...
Innentől már minden héten hívtam a kereskedőt és minden héten elmondta, hogy az aktuális hétre van kitűzve a gyártás (mikor melyik napra), de a következőn fogja látni, hogy megjelent-e az alvázszám a rendszerben. És ez ment 2 hónapig...
Nem is csak a további várakozás vált egyre elviselhetetlenebbé, hanem a bizonytalanság. Meddig tologathatják így a gyártást? Decemberig? Mondjanak egy időpontot és akkor úgy készülök, de ez nagyon nem pálya így.
Próbáltam kideríteni, hogy mi az oka a csúszásnak. A kereskedő azt mondta, hogy nagy valószínűséggel az autó színe lesz az. A korona még erősen érezteti a hatását, lehet, hogy nem kaptak alapanyagot a különleges festékhez. Ez még az elején hihetőnek is tűnt, de közben folyamatosan követtem a külföldi fórumokat is. Május vége felé már az Egyesült Királyságba és az USA-ba is elkezdték leszállítani a Montreal zöld Giulia-kat, az enyémnek pedig még mindig csúszott a gyártása. Így már nem nagyon állta meg a helyét az indoklás. A kereskedő viszont azt mondta, hogy azért tolják hétről-hétre a gyártást, mert már valószínűleg csak egy-két alkatrész hiányzik az autóhoz, amelyik bármikor beérkezhet és akkor egyből végig is küldhetik a soron.
Nézegettem a leszállított autókat, hogy vajon mi lehet, ami azokon nincs, az enyémben viszont igen. Egy dolgot nem láttam egyiken sem, amit én bepipáltam, az pedig a karbon-kerámia fék volt. Talán ez lenne az, ami miatt nem tudják legyártani? De hisz ez egy kopó alkatrész, pont ez hiányozna? Végiggondoltam a dolgot, hogy a GTA/GTAm modelleket is most kezdték el gyártani, azok pedig mind karbonfékesek... Lehet, hogy azokhoz használják fel a tárcsákat és azért nincs az enyémhez? Csak egy kis saját kútfőből történő logikázás volt, de másra nem tudtam gondolni. A kereskedőből is próbáltam több infót kicsikarni, de sajnos nem tudott többet mondani. Az importőrre(* kis magyarázat a bejegyzés végén) mutogatott, hogy nem tud megtudni tőlük ő sem többet.
A UK fórumon kaptam még egy olyan tippet, hogy írjak közvetlenül az importőrnek a rendelésszámmal, meg a kereskedő megnevezésével, akitől rendeltem és kérjem, hogy tájékoztassanak a rendelés állásáról. Ezt UK-ban a márkaképviselet változtatás nélkül tovább szokta passzolni közvetlenül az olaszoknak, akik utána segítőkészen válaszolnak és sokkal frissebb infókkal látnak el, mint amit a kereskedő lát.
Na, ez nagyon jól hangzott, úgyhogy megírtam angolul én is a kis levelemet és elküldtem az AR ügyfélszolgálatra egy rövid magyar kísérőszöveggel, hogy ezt továbbítsák az olaszoknak.
Másfél hét múlva jött az ügyfélszolgálattól egy semmitmondó levél, melyben leírták, hogy nagyon sajnálják, hogy még mindig várok, szerintük a szín miatt csúszik, de majdcsak legyártják hamarosan.
Na, hát én nem vagyok az a fajta vásárló, akinek különösebben pátyolgatni kell a lelkét vagy elvárná, hogy kinyalják a hátsóját, akkor sem, ha egy elég tetemes összeget letettem már nekik. De azért itt már kezdett eldurranni az agyam. Udvariasan, de azért nehezen visszafogott indulatokkal megírtam nekik, hogy ez mind szép és jó, de ennél kicsit komplikáltabb a helyzet, úgyhogy legyenek olyan szívesek és továbbítsák a levelemet a gyártó felé. Erre már nem érkezett válasz és mivel az olaszok sem kerestek meg, feltételezem, nem történt semmi... Ennyit az FCA Hungary (bocsánat, most már Stellantis Hungary) ügyfélkezeléséről :)
Május végére, június elejére már kezdtem igazán elkeseredni. Elkezdtem pedzegetni a kereskedőnek is, hogy úgy néz ki, hogy a kiterjesztett határidőből is ki fognak futni és valami kompenzációt biztosíthatnának, hogy ne álljak el a szerződéstől és ne kérjem vissza a pénzem. A válasz lényege az volt, még ha próbálta is finomabban megfogalmazni, hogy ilyesmire nem számíthatok. A kompenzáció az, hogy azóta volt áremelés, de én még a régi, azaz a szerződött áron kapom az autót. Valamint, ha ilyet akarok, akkor várok tovább. Mindenki sejtheti, hogy hova ugrott ettől a vérnyomásom. Ahogy egy itteni cartárs fogalmazott, amikor arról volt szó, hogy miért nem mennek az eladások: "Ha Alfát akarsz venni, azt nagyon kell akarnod..."
Közben az USA fórumokról kiderült, hogy ott tizesével, huszasával mondta vissza a gyártó a Montreal zöld és az Ocra sárga színekre a rendeléseket. A gyár már év eleje óta küszködött a termelés optimalizálásával, mert kivezették a Giuliettát, amit szintén ott gyártottak. Így maradt a Giulia és a Stelvio, melyekre viszont nem érkezett annyi rendelés, kb. 15-20%-os kapacitáson tudtak csak működni. Emiatt csak egy műszakban és csak hétköznap gyártottak, valamint folyton leállítottak részüzemeket, legutóbb például a festőüzemet. Ennek estek átmenetileg áldozatul ezek a különlegesebb, 3 rétegű gyöngyházfény színek is.
Kezdtem azt gondolni, hogy bármelyik héten kaphatom az infót, hogy a gyár visszamondta a rendelésem vagy, hogy csak nagyon sokára tudná mégis legyártani a kocsit. Az imént említett okokból, aki mostanában rendel ezekben a színekben, akár 10 hónapot is várhat a kocsijára. Úgy éreztem, még ha az utóbbi is következik be, azt már nem tudnám kivárni.
Elkezdtem tehát alternatívák után nézni. Mi más autót vehetnék, ha nem a Giulia Q?
Végül akárhogy is nézegettem a konkurenciát, a konklúzió mindig az lett, hogy nem találni olyan autót ezen az árszinten, ami képes lenne ezt helyettesíteni. Ami egyszerre tudná adni ennek az autónak a megjelenését, kisugárzását, az egész életérzését... Így hát kissé lehangoltan vártam a fejleményeket és közben törtem a fejem, hogy merre lehetne tovább indulni.
Ekkor maradt ki egy hét, hogy beszéltem volna a kereskedővel, de tudtam, hogy nem történt valószínűleg ugyanúgy semmi, hisz nem hívott. Két hétre rá, június közepén azért csak felhívtam megint, tulajdonképpen csak megkérdezni, hogy hova csúsztatták már el a gyártást. Kiderült, hogy szabin volt, azért sem keresett, de nézi már mindjárt, hogy mi van a kocsival... És akkor legnagyobb meglepetésemre azt mondta: legyártották június 9-én!
Hogy mi? Ilyen van? Ezek ott délen autót is gyártanak? Hát, őszintén szólva, erre nem számítottam.
Azért szükségem volt egy kis időre, mire elhittem a dolgot, de nagyon örültem, hogy végül minden mehet a tovább a tervek szerint. A szállítás még beletelt egy kis időbe, de június utolsó hetében már Magyarországon volt az autó, július 1-én pedig már a kereskedőnél.
Néhány cartárs egyből oda is zarándokolt, amint megtudta, hogy megnézze. Kaptam is nem sokkal később a képeket róla. Tudni kell, hogy ez az autó az első ebben a színben Magyarországon és még jó 40-50 hétig ez is marad az egyetlen. Ezt a színt tavaly év végén tették ugyanis elérhetővé és ahogy fentebb is írtam, eléggé döcögősen megy a gyártás, rajtam kívül pedig abban az időszakban senki nem rendelt ilyet.
Az alábbi képeken még koszos az autó, ki sincs csomagolva valamint a rugók is ki vannak ékelve, hogy szállításnál, trélerről fel és leállásnál nehogy sérüljön valami. Tehát nem lesz ennyire magas, lentebb fog ülni a kaszni. Aki látta már élőben (én még sajnos nem, még ez után megyek megnézni), azt mondta, hogy brutál szép szín, kép nem adja vissza. Ja, igen. Látatlanban rendeltem meg :)
*Ígértem egy magyarázatot: valószínűleg nem mindenkinek világos teljesen ez az autóértékesítési láncolat vagy hierarchia, bárminek is nevezzük. Lényeg, hogy a gyártónak van egy képviselete az adott országban, őt nevezik importőrnek vagy márkaképviseletnek. Velük vannak kapcsolatban a kereskedések, akik konkrétan eladják az autókat és akikkel a vevő szerződik. Alapvetően az importőr határozza meg a feltételeket és ő áll kapcsolatban a gyártóval is. A kereskedő az autót adja el meg rendezi az ahhoz kapcsolódó ügyeket. A kereskedő igazából egy ütköző zóna az importőr és a vevő között. Ennek hátrányai pont az ilyen problémás esetekben nyilvánulnak meg, mint az enyém. Én a kereskedővel kommunikálok és az importőr is, a kereskedő pedig a satu két pofája között van és az információ áramlás nem túl optimális...
Írtam régebben egy cikket (na jó, valójában csak blogbejegyzést :) ) Az Alfa Romeo Giulia Q-ról, hogy mit is jelent ez az autó és mitől is ennyire különleges. Jó olvasást :)
A király visszatér - Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Nem itt, de egy másik helyen vezettem ám blogot arról, hogy hogyan jutottam el oda, hogy most már heteken belül átvehetem az új Giulia Quadrifoglio-mat. Sokat írtam róla (nem raktam ki ide minden blogbejegyzés linkjét, de azokon belül még továbbiak is elérhetők), tehát tényleg csak az kezdjen bele, aki nagyon ráér :D
Alea iacta est! - Alfa Giulia Quadrifoglio megrendelve
Az utam a lóheréig, 1/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #1
Az utam a lóheréig, 2/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #2
Az utam a lóheréig, 3/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #3
Nehéz szívvel, de megváltam a 18as sokküllős gyári aluktól.... Hál istennek jó helyre kerültek....Ferko cartárs nagyvadát ékesítik már!
Sokat agyaltam mi legyen helyette....
Végül vadi új 18-as füstezüst quadrifoglio style szettre esett a választás. Kicsit aggódtam hogy fog állni rajta mert a neten sehol nem találtam képet olyan 166ról ami ilyen papucsokat hordana.
De nem bántam meg... Élőben elképesztő, főleg ezzel a színnel 😀
Régóta vágytam egy "szerencsét hozó" fehér háromszögre négylevelű lóherével. Amolyan Alfásan sutára, ami igazából nem sok autón mutat jól, de mégis kell az oda.
Aztán úgy lett, hogy lazításként terveztem egyet. Majd le is gyártottam ha már volt alkalmam gyakorolni egy kis CNC gépen.
Igyekeztem olyan bénán ám következetesen a vonalakat követve feltenni, mint ahogyan a Giulietta QV-ken gyárilag látható. Asszem sikerült :-)