Lebeszéltem Csörivel a lengőkar szilent, illetve a vízhűtő cserét. Ez utóbbi szivárgott, ezt már az előző nyári olajcserekor mondta Attila. Az autó alatt csak 1-1 csepp jelent meg időnként, a tartályból nem volt számottevő a hiány. Mindenesetre ha a futómű miatt úgyis szervízbe mentem, hát beütemeztük a vízhűtő cserét is. A fagyálló ment vissza mert csak egy éves volt, illetve olajcsere se kellett most a kevés km miatt. Ezenkívül a jobb hátsó féket szedte szét és rakta össze mert szorult kicsit.
Futómű beállítással zárult a nap.
Az idei szervizkor a szokásos olajak és szűrők cseréje mellett néhány más dolog is ki lett cserélve...
Mindenképp le akartam cserélni a féktárcsákat (amikkel még az autót vettem), mert nagyon csúnyák voltak már a 19-es felni mögött. Ami dizájnra tetszett, az a Brembo Xtra tárcsa (ezek első tárcsák, hátulra meg sima Brembo tárcsákat gondoltam). Természetesen vettem hozzájuk passzoló Brembo fékbetéteket is. íme a lista (cikkszámok):
-- féktárcsák:
Brembo 09.9365.2X - 1 pár
Brembo 09.9366.21 - 1 pár
-- fékbetétek:
Brembo P 23 089 - 1 pár
Brembo P 23 115 - 1 pár
Szereléskor ellenőrizték a fékdugattyúkat is (minden ok volt), illetve nyilván fékolajcsere is történt.
Továbbá az első futóműnél megtörtént az alsó és felső lengőkarokhoz tartozó szilentek cseréje (legutóbbi műszaki vizsgán szóltak, hogy nincsenek már túl jó állapotban).
Ellenőrizték a lengőkarokat is, amik szerencsére mindenhol jó állapotban vannak (még gyáriak).
Egyéb apróságok:
- vettem a bal oldalra is gyári "levélfogórács-véget", így most már ott is új van :)
- a 19-es felnik kaptak vadiúj, gyári felnikupakokat
Szerviz után mind a 4 féknyerget szépen kifényesítettem, ahogy a képeken is látszik.
Összköltség: 270 ezer ft (anyag + munkadíj)
Az elmúlt 1-2 hétben kezdett a futómű hangoskodni, illetve az első kipufogódob már vásárláskor is elég gáz állapotban volt, így ezeket szerettem volna megcsináltatni.
Mivel alig találni olyan helyet, ahol véletlenül ráérnek, egy autószerelő barátomra bíztam a dolgot, és segítettem neki.
Egészen jó buli volt, de a végére nagyon elfáradtunk, és kifejlesztettünk pár új káromkodást is. :D
Végül szombaton sikerült minden, amit terveztünk (szerencsére egészen kedvezményes alkatrészárakkal):
2 első alsó lengőkar csere (Lemförder)
2 hátsó stabilizátor, alias "kutyacsont" (Meyle) (műanyag volt benne, te jó ég...)
2 hátsó stabilizátor szilent
első kipufogódob (Asso)
fékfolyadék csere
1l Selénia 10w60 motorolaj - ezt azért vettem, mert még nem vagyok tisztában a motor olajfogyasztásával. Egyelőre minimálisnak is alig mondható.
Összességében egészen jó lett a kocsi, de még tervezek további szervizeket, hogy kifogástalan állapotban legyen. :)
Km állás: ~174.000
A hátsó féktárcsa már régen megérett a cserére, ugyanis 7mm-re kopott a gyárilag engedélyezett 9mm helyett. Mivel elől már 330-as tárcsák lassítanak, kicsit ehhez alkalmazkodva, kicseréltem a hátsó nyergeket is a 2002 utáni évjáratokba épített darabokra, amikhez már 276mm-es tárcsák tartoznak. Brembo tárcsák kerültek fel Mintex betétekkel. A jobb hátsó hosszkitámasztó kar szilentjét is kicseréltem, ha már lebontottam a hátsó futóművet, mert elég rossz állapotban volt.
Végül felkerültek a 215/45R17 nyári gumik is a GTV felniken.
Történt ugyanis, hogy a menyasszonyom anyja eljött meglátogatni minket Laposföldön (Hollandia) a nagy Moszkvából. Ebből következik, hogy igen, a menyasszonyom orosz:) Nagy autós kirándulások lettek azonnal betervezve, gondoltam átnézetem a kocsit mindezek előtt. A holland szerelőtől egy 500 eurós számlával együtt kaptam vissza a kocsit, mivel kicserélte az első féktárcsákat-fékbetéteket, a szilenteket és a munkadíjnál mindig vastagon fog a ceruzája, mivel holland... Majd kérlek írjatok olyan megnyugtató üzeneteket számomra, hogy ez a művelet otthon még 250 euróba sem került volna...
Kínkeservesen kifizettem neki a pénzt, majd azt a tanácsot kaptam, hogy menjek el egy futómű beállításra. Találtam is egy ipsét, azonnal megcsinálta - mondanom sem kell hogy össze-vissza voltak a kerekek - neki már boldogabban csengettem ki a 40 eurót. Kaptam szép számlát és egy nagy papírost, hogy most melyik mértékegység hogy áll mikor és ez miért jó. Ne kérdezzétek, hollandul van.
Majd pár nap múlva vidáman elindultunk az egynapos túrákra a tökéletes futóművel (tényleg király lett), de ma megtörtént az első rémálom. Már az első autómnál is megtörtént, hogy lehúztam az ablakot, de persze visszafelé nem megy. Az persze kézi meghajtású volt, az Alfában már elektromos van, amit nagyon szeretek, de ilyenkor nem. Szerencsére az adott városkában a második szerelő elvállalta azonnal (3 óra várakozás) majd számla és a 19%os adó nélkül ajánlott egy 200 eurós végösszeget, amiben benne van egy kb 2 hónapos mechanika (láttam, tényleg vatta új volt) és a munkadíj. Az ár-arányt ne kérdezzétek, nem akarom tudni. Ennek az otthoni csere díját meg végképp. A lényeg hogy most már fainul megy az ablak, a fék, kormány (bár azt még mindig nem tudom 100%-osan jobbra elfordítani, senki nem tudja miért) és ez mind jó lenne, de most elkezdett köhögni a gyári hangfalszett, az ősrégi philips cd-s rádióban akad a cd (?), és akkor még nem is beszéltem az első/hátsó lökösök és a sideskirts (ez mi magyarul?) újrafényezésének erős kényszeréről, meg egy teljes átvizsgálásról sem. Ilyenkor felmerül a kérdés: Megérte-e nagyon olcsón venni Alfát. Válasz: sok a kiadás, javítanivaló, sokat eszik, DE EZ EGY ALFA ÉS SZERETEM! :)
Mivel szeretném kivinni magammal, kinti használatra a kis szajhát ezért gondoltam költök rá egy kicsit, nehogy aztán hisztis legyen. :)
Cserélve:
- kipu katalizátortól végig gyárinak tűnőre (utángyártott), mert túl hangos lenne a hosszú útra, meg nem tom mit szólnának a poliziák meg a carabinierók hozzá, nem beszélve a szomszédokról :) letisztítva és festve ZARA
- hátsó motortartó bak BIRTH
- motor kitámasztó kar ellenoldali szilent BIRTH
- egy benyacső (fáradt volt)
- hátsó féktárcsák FERRODO
- hátsó fékbetétek JURID
- hátsó lengéscsillapítók COFAP
- hátsó rugók ROC
- óra egység, de sajnos a V6-é nem teljesen passzol, mert a fordulatszámmérő kevesebbet mutat mint kellene
Valamint a hátsó fékszerelés közben kiderült, h a hátsó fékeim jó ideje nem igazán fogtak mivel a fékerőszabályzó rugója laza volt és ennek eredményeképpen mind2 oldalon 1-1 csúszka berohadt, de most már az is rendben, fog a hátsó is, ahogy kell. :)