Blog >> multiair

>> SzervizGabesz101 // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir // 2024-01-10

Közel a nálam töltött első 7.000 km-hez megtörtént az olajcsere (Liqui Moly), valamint a szűrők cseréje (olajszűrő, MultiAir szűrő, levegő szűrő, pollen szűrő) és az ózonos tisztítás.

A hátsó ablakmosó csöve el volt repedve, ez javítva lett, valamint hátra hamarosan kapni fog új elektromos kábeleket is a mostani toldozott kábelek helyett.

Kiégett az egyik rendszámtáblát megvilágító izzó, ez cserélve lett.

Ideiglenesen jelentkező sárga check engine hiba miatt diagnosztikát végeztek, ami az egyik MultiAir szelep hibáját jelezte. Mivel nincs semmilyen teljesítménybeli probléma vagy bármi más hiba, ezért egyelőre ezzel nincs teendő, de a közeljövőben valószínűleg cserélni kell majd a MultiAir modult.

>> SzervizDemecsab // Alfa Giulietta 170 LE QV Line // 2023-11-09

Tapasztalatom osztom meg.

Az autó Alfa Giulietta Multiair P1063-as hibát dobott. Volt benne cserélve a korábbi tulajnál Multiair egység, viszont használt került bele egy Mito-ból. Nálam olyan 1500 km után jelentkezett a hiba. Ezek után kb. 100km-ként dobta a hibakódot amikor rövid utakon jártam vele. Olvasgattam róla, mit lehetne tenni. A csere nagyon drága és megbízható szerelőhöz kell vinni. Írtak típushibáról amikor kilazulnak bizonyos alkatrészek a Multiair egységben illetve írták, hogy lehet kosz is a rendszerben. 2 hónapi utánajárás után találtam egy honlapon egy leírást ami bizalomra adott okot.

https://www.alfaowner.com/threads/multiair-misfire-fix-with-engine-flush-procedure.1209985/

https://dupag.nl/kennis/storingen-in-multiair-systeem/

A lényeg, hogy NCH OIL Flush termékével kezeltem a motort. Itt az a trükk, hogy olaj csere előtt betölteni a motorba és járni kell az autóval legalább 500 km-t. Nálam kb. 4000km volt az olajban amikor elkezdtem a folyamatot. Az indoklás az, hogy a Multiair egységbe csak menet közben (főleg motorféknél) áramlik annyira az olaj, hogy ki lehessen tisztítani. Tehát a többi olajöblítő ami csak alapjáraton használható semmit sem csinál Multiair hibánál.

A lényeg, hogy kb. 700 km-t mentem az autóval nyugodt tempóban (napi 2x18 km, és volt hogy egyszerre ment 120 km-t. A rövid napi menetben 3-4 naponta előjött a hiba a hosszú menetnél nem. Szinte mindig 100 km megtétele után volt hibaüzenet. Majd ezután olajcsere az előírt Selenia olaj Multiair egységhez.
Olajcsere után pár kilométerrel bedobta a P1061-es hibakódot. Na mondom már vmi történt mivel eddig a 3-as hengerrel volt baja. Eszembe jutott, hogy a szerelő nem nullázta az olajcsere számlálót az ECU-ban. Én nulláztam és azóta eltelt 2000+ km és nem volt hibakód!

Egyéb hiba vagy olajfolyás probléma nem keletkezett motoron!

A két weboldalon le van írva részletesen a folyamat, nekem bevált.

A termék pedig ezen a linken is megtalálható. Én tudtam rendelni Magyarországról (bár már ott nem elérhető)

https://www.mecatech-nederland.nl/producten/p-1/MT024DS.html?_globalsearch=nch%20oil

Az éves szeriz két héttel megcsúszott, nem a világ. A csúszás oka, hogy ahova eddig hordtam, ott bonyodalmak adódtak, és nem találtam szerelőt akinél ott mertem volna hagyni az autót. Látatlanban nem kisérletezek akkor sem, ha nem nagy ügy egy olajcsere, ahhoz érzékeny motor.
A vége az lett, hogy a szomszédom, Tomi bevitt a családi és baráti BMW műhelyükbe. Este üres a műhely, a saját vasaikat is ott szokták szerelgetni. Chili tiszteletbeli BMW lett, feltettük egy csáposra, a hűtőszekrényből szisszentettünk egy sört, és nekiálltunk.
Fék csere is időszerű volt, elöl-hátul a tárcsa, betét cseréket is megcsináltuk. Így ketten-hárman forgolódva az autó körül vidáman és hamar összeraktuk, miközben a szomszéd csáposon BMW váltóból csöpögött le az olaj.
Chili most egy év alatt picit többet ment, közel 10e km-t. Nagyrészt napi városi menetek, közük rövidek és hosszabbak is. Az olaj ami lejött, fekete volt. Ez a srácok szerint nagyon jó, elvégezte a dolgát. A szűrő viszont azt mutatta, hogy ez kb a határa annak amit elvisel, nem nézett ki jól.
Szerencse, hogy így alakult, és ott voltam, csináltam, így láttam mi a helyzet. Legközelebb 6-7e után csinálunk egy cserét és megnézzük úgy az olajat, szűrőt. Belőjük az optimális intervallumot, hogy hosszú életű legyen a motor.
Az olajcseréhez Seléni a K-PE olajat, gyári szűrőt használtunk. Kicsepegtettük, feltöltöttük. Majd leengedtünk belőle és újra feltöltöttük nívóra.

A fék csere kellemes meglepetés volt. Bár minden el volt kopva már nagyon, összerohadva semmi nem volt. A csúszkákhoz nem kellett hozzányúlni sem, a kézifék bowden, mechanika ép, a dugattyúk, gumitömítések, fékcsövek teljesen épek, szépek. Volt nálunk minden, de csak a tárcsák, betétek kellettek, a többi ment vissza.
Mivel vendég voltam, nem okoskodtam, BMW technológia szerint lett összerakva, rézpaszta helyett szórt olajzással, valamint valami kék hőálló zsírral.
Befékeztük, teljesen jó lett. Nem nyikorog, csikorog, simán fut és jól fékez.
Egy pici hiba szerelés közben becsúszott, ami inkább vicces kategória. A betétről a ragasztó védőt nem vettük le. Hurrá, összerakás után tűnt fel :-)
Még ami hátra van, az egy pollenszűrő csere és egy klímatisztítás, ezt megcsinálom itthon majd.

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulietta 1.4 Multiair // 2023-07-03

A nyári üzemszünetben már hagyomány egy nagytakarítás, bőrápolás, waxolás. Idén a Meguiars Gold Class waxot kapta meg. A rosso-n tökéletesen működik, gyönyörű az eredmény, remélem valóban ad némi védelmet is. A lakk kifejezetten érzékeny a madár meglepikre, remélem javít a helyzeten ez a komolyabb szintű wax.

Chili is megkapta a sokküllőst, a gyermekem meg azt hiszi, hogy a téli kerék = a sok küllős csillivilli felnin lévő gumival. Ideje felvilágosítani, hogy ez csak apa hülyesége, hogy szép, fényes, takaríthatatlan felnire rakatja a téli gumikat.

Hóvégén lejár a műszaki, úgyhogy hétfőn kértem időpontot, kedden lemostam, ma elvittem. Továbbra sem igényelt előkészületet szerencsére, minden rendben volt. És még az ülést sem állították el :-)

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-09-26

Múlt héten sok egyéb tennivalóval összeszervezve elvittem az autót Budaörsre az első kötelező szervizre. Délre volt időpontom, valamivel hamarabb érkeztem. Az autót valóban kb délben bevitték a köztes olajcserekor már megismert üvegkalitkába. Olajcsere, szűrők cseréje és pollenszűrő csere történt, plusz szoftverfrissítés a kanyarkövető lámpán és a központi média egységen. Kérdezték, hogy milyen olajat kérek, hát fene tudja. Kifizettem most a Selénia felárát. Motult vajon lehet ilyen helyen kérni? :-)
Közben most is akadt beszélgetőtársam, Emil gurult arra a 2.4-gyel. Rég találkoztunk, jó volt kicsit beszélgetni. Végignéztük a sok szép gazdára váró Alfát, megtapogattuk a Tonale-t, kielemeztük a bőrök minőségét, és szívtuk magunkba az Alfa Romeok hangulatát :-)

Kinga a minap felhívott, hogy furán indult be az autó. Előbb minden elsötétedett, és aztán indult be. Sokat nem kellett agyalnom rajta, hogy mi lehet, nyilván akkumulátor gond.
Különben érdekelne, hogy vajon szándékos funkció volna, hogy gyenge aksinál lekapcsolja a fogyasztóakt és úgy próbál indítani? Ha igen, akkor az menő..
Az autó hazajött, indítottam, semmi jele a problémának, viszont szeretem az ilyesmit az első jelre orvosolni, egyszerűbb, mint aztán menteni.
Elszaladtam az autóvillanyászhoz, rámért. Felét sem tudja a gyári kapacitásának (áramának), ideje cserélni. Irány az akku bolt. Ott rámdumáltak 50-ért egy AGM-es Exide-ot. Exide volt a gyári, menjen az bele. Ennyi volt a filozófia mögötte, nem is érdekelnek az akku hitviták. És szép kék a cimkéje. :-)
A meglepetés itthon, a cserekor ért. Azt eddig is tudtam, hogy gyári logós akku volt az autóban, gondoltam pedáns gazdája lehetett, hogy ilyet tett bele. De valószínűleg nem ez történt.
A meglepetés az, hogy a jelek szerint 2022-ben a saját kezemmel vettem ki a 2011-es eredeti, gyári akkumulátorát. Hogy hogy bírta eddig, nem tudom. Az autó télen sosem ment az előző gazdánál, lehet töltőn pihent. Lehet, hogy a Svéd viszonyokhoz eleve más minőségű akkumulátorok készülnek? Ki tudja.
A meglepő az, hogy az akksi még most sem döglött, csak jelentősen vesztett a kapacitásából.
A csere után persze érezhető a különbség, frissebben indul a motor, ahogy arra számítani lehetett.

Zoliék elvégezték az éves olaj- és szűrőcseréket.
Motorolaj: Selénia K-PE
A korábban beszerzett gyári eredeti alkatrészek beépítésre kerültek:
olajszűrő, légszűrő, FPT gyertyák, Multiair mikroszűrő
Plusz kapott egy klímatisztítást és új pollenszűrőt is.
Az olajleeresztő csavart cserélni kellett.
Az autót át is nézték, egy O gyűrűt kell majd cserélnem a kartergáz lecsapatónál. A fékek még egy szezont elmennek, nem kell még hozzányúlni.

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulietta 1.4 Multiair // 2022-07-25

A múltkori nagytakarítással nem voltam teljesen elégedett. Szép az autó, főleg a korához képest. Viszont nagyon érzékeny a lakkja a madár meglepikre. A csomagtartóban ott egy mikroszálas törlő állandóra, mert pillanatok alatt meglátszik a lakkon. Csengerben is a Giuliettával voltunk, ott kapta az áldást bőven, állandóan mosni kellett róla.
Egy polír és kerámia lesz a hosszútávú megoldás, majd. Egyelőre egy alap védelmet adtam a fényezésnek. Egyetlen autómnál sem szórakoztam ilyennel, hát most kipróbáltam, hátha a madárbombákat jobban bírja majd. Vettem direkt piros Sonax polír és wax-ot és Turtle Carnauba waxot. A Sonaxot teljesen fölösleges volt, nem sok hatása van. Nyilván nem políroz, de waxnak is elég béna, nekem nem jött be. A géptetőt és a tetőt végigcsináltam vele, aztán átmostam ablaktisztítóval, hogy foltmentes legyen. Lejött, ami lejött, nem érdekelt. Majd nekiálltam Turtle Carnauba-val. Sokkal könnyebb is dolgozni vele, az illata is jó, az eredmény is elég szép. Maradok is ennél, remélem amire szánom azt a funkciót betölti. Nagyon gyakran nem szeretném ezt művelni, nem az én sportom. Jövő tavasszal pedig polír. Azon még gondolkozom, hogy a GIulia sötét fényezésére rákenjem e a Carnauba-t, azon minden olyan foltosnak, maszatosnak tűnik, nehéz szín.