Blog >> központi

>> Tuning és extraLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2024-08-27

Kezdetektől zavart az hogy a központi zár nyitását/zárását hangos sípszó kíséri.
Keresgéltem kicsit fórumokban és azt találtam, hogy az országkódot Hollandra állítva ez kikapcsolódik. Ma kipróbáltam és működik!!! :)
MES kell hozzá, proxy-nál lehet átállítani, aztán kell egy proxy rendezés és kész.

>> Tuning és extraKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-08-03

Mivel csak egy darab kulcsot kaptam az autóhoz, úgy gondoltam, jó ha beszerzek valami távnyitót hozzá. Így lett kettő darab távirányítóm, és nem mellesleg még mobilról is lehet nyitni, zárni. Motorindítást, meg egyéb marhaságokat nem akartam ozzá, ezért egy nagyon olcsó cuccot vettem. Amit bekötöttem: Nyit, Záz, Nyitja a csomagtartó ajtaját és villogtatja az indexeket, nyitásnál zárásnál, és zárás után villogtatja a riasztónak a visszajelző ledjét, mert erre kötöttem rá. Tudná az ablakfelhúzást is, meg szirénára is lehetne kötni, de ezeket inkább mellőztem. Az antenna vezetékét, majd lehet meghoszabbítom, mert csak 5-6méteres közelből veszi a jelet, nem mintha nem lenne elég, de ha már azt írta, hogy harminc-nyolcvan méter a hatótáv...
Közben belekukkantottam a gyári riasztóba is, gondoltam ennek a sziénáját felhasználom, de végül is nem kell. A belső akksiját kiszereltem keveseltem a 8.5V-ot rajta, aztán, hogy csak azért van lemerülve, mert ki is van kapcsolva a riasztó, vagy mert a huszonhét év alatt csak elfáradhatott, azt nem tudom.
A központi zár vezérléshez a balos ajtóba menő kábelkorbácson találtam jel vezetékeket. Állandó áramot az ablakemelő vezérlő egységéről vettem, csomagtér nyitáshoz a kesztyűtartóban lévő gombról vettem a jelet. Index villogtatáshoz, meg a index relé lábait használtam fel... Egyszrű bekötés, csak rá ment a délutánom, de megérte :)

Ui.: Figyelmesebben elolvasva a kezelési útmutatóját, kettő darab 2016 jelölésű elem való a távirányítóba, én meg egy darab 2032 elemt raktam bele, ezt ma kicseréltem a leírtaknak megfelelően. A led erősebben világít a távirányítón, és a hatótáv is növekedett kb. 8-10m-re. Meghosszabbítottam az antenna vezetékét is, és felengedtem az A oszlop tetejéig ezzel nyertem még 7-8 métert. Mobiltelefonról változatlanul 5-6 méteren bellül veszi csak a jelet, ez mondjuk nem is baj, ez úgy is csak vészhelyzetben kellene, ha véletlenül be lenne zárva a kulcs a kocsiba.

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2016-08-22

Sajnos a gyári központi zár vezérlője valami miatt nem működik. Mint azt a korábbi tulajtól megtudtam próbálták megjavítani, de jobbnak és könnyebbnek látták egy utángyártott darabbal helyettesíteni.
3 dolog miatt nem tetszett:
- 1db távirányító van a kocsihoz
- az a távirányító is elég csúnya
- a 156-nál hozzászoktam hogy kulcsról nyílik a csomagtartó (ennél pedig nem)
Nem volt más teendő, keresni egy olyan vezérlőt aminek van egy plusz kimenete és szép a távirányítója.
Találtam egyet aminek a gombsora kicsit hasonlít az ALFA scudetto-ra. Megtetszett, megrendeltem és ma meg is érkezett. Nem volt nehéz kicserélni a kocsiban lévővel, plusz rákötöttem a kimenetét a csomagtér nyitógombjára. Rendeltem még nyomógomb nélküli nyerskulcsot is, mivel a nyomógombos úgysem üzemel. Ezért ha lemásoltattam nyugdíjazom is :-) Jó lesz tartalékkulcsnak.

Engem is utolért a központi zár meghibásodása. Úgy kezdődött hogy 3x-4x nem zárta le a jobb 1-et, aztán úgy lezárta hogy nem lehetett kinyitni sehogyan sem. Az ajtóborítást zárt ajtónál kellett leszerelnem, csak 1 csavarhoz nem lehet így hozzáférni, ami a műszerfal takarásában van. A borítás lebontása után sem tudtam kireteszelni a zárat, szét kellett kalapálni a burkolatát hogy ki lehessen akasztani. Azonnal kapott egy bontott zárat, de annak a motorja is szikrázott. Így abból csak a szétkalapált borítást kapta meg, és egy hátsó zárból kapott motort. A zár szétszedése után világossá vált hogy a villanymotor állt és szorult meg. Ezért nem lehetett kireteszelni. Kollégámnak sikerült kinyomoznia a motor típusát: MABUCHI MOTOR FC-280PC 22125. Igyekszem újakat beszerezni.

Update: Mivel érzésre mintha szorult volna az egész zár, ezért motor helyett rendeltem egy új utángyártottat 60€-ért. Amiről kiderült hogy gyári, csak leköszörülték a logót róla.

>> Tuning és extraDanFather // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2013-12-01

Az eredeti, egygombos kulcsot az autó vásárlásakor elég ramaty állapotban kaptam meg. Teljesen szét volt esve, az öreg, mindenre jó cellux nevezetű csodafegyverrel volt összeeszkábálva, és az autó nyitása is elég nehézkesen működött vele.

Úgy döntöttem, ennek véget vetek!:)

Körbeszaglásztam a neten, és találtam több ajánlatot, ami távirányítós bicskakulcs készletekről szólt. Végül a "bicskakulcs.hu" ajánlata mellett döntöttem.
Ez egy háromgombos kulcsszett, fejegységgel.
Mivel eleve egy kicsit zavart, hogy a csomagtartót csak belső karral, vagy kulccsal lehet kinyitni, úgy döntöttem, hogy ha már három nyomógombos kulcsot veszek, és babrálok a kocsival, akkor minden legyen extra.:) Ezért vettem szintén az említett helyről egy mágneses csomagtartó-nyitó modult is.

Megérkezett az áru, s én alig vártam, hogy beépítsük.:)
Ez a tegnapi napon, jelentem, sikeresen meg is történt.:D

Megkértem egy remek autóvillamosságis ismerősömet, hogy segítsen a művelet végrehajtásában, mert egymagam teljesen elveszek a témában.

A csomagtartóba a hátsó ülőlapot kiszedve, szépen küszöb alatt elvezettük a mágneszár kábelét, magának a zárnak pedig egy gyönyörűen megbújó, már-már a célra kifejlesztett kis helyet találtunk a csomi nyitó kallantyú mellett, a kettős lemezelés között. Igaz jó játék volt olyan kis megbújt helyre beszerelni az eszközt, viszont teljesen megérte.:) Erről sajnos elfelejtettem képet csinálni....sorry.

Az új távirányító fejegységének szerelését a kormány mellett balra lent található biztosítéktáblánál kezdtük. Itt nagyon nem tudok szakmai mélységekbe belemenni...elnézést.:)
A lényeg: megkerestük az ajtókat nyitó, valamint, valamint az ajtókat záró meglévő vezérkábeleket, ezekre rákötöttük az új fejegységet, adtunk neki pozitívat meg testet az akksiból jövő kábelekről, majd a csomiból behúzott kábelt is csatlakoztattuk.
Az új fejegységnek remek helyet találtunk a biztosítéktábla mellett, ahova gyorskötözővel rögzítettük.

Csodálatosan működik, nagy az öröm és bódottá.:)

Alfa Amore!

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2010-06-13

Arno-nak hála a beszerzésért, Zsolti75-nek a beszerelésért... ÉS MŰKÖDIK végre az autón a zár!!! :) Valószínű, hogy a jobb1 lehet a "vezér" zár - a csere után működik a jobb hátsó is hosszú idő után. Örülünk... :)

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2010-03-31

A központi zár vezetoldali motorja bemondta az unalmast....ugyhogy csere.....most már újra le birom zárni a bellát:D!

>> Tuning és extraRuuk // Alfa 145 1.6 TS // 2009-06-20

Nem akartam bajlódni a kulccsal ,ezért bele rakattam egy távirányítós központi zár nyitót.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2008-02-29

Végre sikerült időt szakítanom, hogy felrakassam a Yoyotól vásárolt szép állapotú jobb első sárvédőt, és így lecserélhettem azt a csúnya gittezett szart. Ráadásul kicseréltük a dobtakarót is, így remélem esőben nem fog nyifogni az ékszíj.
Ezzel együtt pedig a szuper szerelő srác haver rendbe tette a jobb első ajtó zárját is, ahol eléggé szétment a zár és a bovden, de megfikszálta ügyesen. Sajna közben beszereztem jó bonottt zárat, ami most feleslegfes kiadás lett így. De ha már megvettem, hamarosan beszereljük azt. De addig is minden tökéletes, újra szuperál a központi zár is.

>> EgyébÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2007-06-08

A központi zár éppen nem működik.
A jobb első ajtónál van a bibi. Szétszedtem az ajtót, de egyelőre nem sikerült a végére járnom. Hamarosan megint szétszedem. Az ajtókárpit leszerelése és felrakása már jó gyorsan megy...