Már gondolkodtam egy ideje, hogy ki kellene próbálni valamilyen növelt fényerejű izzót, nemrég el is szántam magam a vásárlásra. Az Osram Night Breaker Unlimitedre esett a választás (tompított, H7), az első tapasztalatok jók, remélem így is marad. Bár még keveset mentem vele hosszabb távon igazán sötétben, azt észrevettem, hogy az út széleit sokkal jobban látom, illetve a megvilágított terület sokkal tisztább. Nyilván az ilyen izzók gyengéje a rövidebb élettartam a hagyományoshoz képest, mivel azonban már nincs mindennapos használatban az autó, ez számomra nem annyira fontos szempont. Majd írok a további tapasztalatokról is.
Ismét alig egy év alatt megadták magukat a H7 12V 55W GE Megalight Ultra +90% tompított fényszóró izzók.
Egy 2014-es ADAC összehasonlító teszt a General Electric Extra Life izzót hozta ki győztesként a fényerő-tartósság páros egyidejű figyelembevételével.
Csodát nem várok fényerőt tekintve, de a egy próbát megér, hátha tényleg tartós.
UPDATE 2016.12.25: a fényerejét tekintve nem tűnik rosszabbnak a Megalight Ultrától.
Vettem Osram Night Breaker Unlimited izzókat, mert a téli időszakban karcsúnak találtam a normál izzókat, ráadásul a 156 világításban amúgy sem túl erős, szóval mindenképp javítani kellett rajta.
Alig több, mint egy év után a jobb oldali tompított fényszóróm ismét feladta.
Tök véletlenül megint ugyanazt az izzópárt vettem: H7 12V 55W GE Megalight Ultra +90%.
Megfelel.
Már akkor is világított a műszerfalon a kiégett izzóra figyelmeztető jelzés, amikor elhoztam az autót. A rendszámvilágítás fele nem működött. A Selespeeden ilyenkor egy jól irányzott dzsúdóütés a lökhárítóra volt a megoldás, de a V6 nem aljasodott idáig: tényleg az izzó égett ki.
Hetekkel ezelőtt bevásároltam izzókból. Vettem egy pár Tungsram Megalight Plust és egy marék noname T10-et és H6W-t. Az utóbbira most nem volt szükség, de jellemzően akkor nem kapok sehol, amikor nagyon kéne.
Hazafelé kiégett a jobb tompított, ami végre elég okot adott rá, hogy összekoszoljam a kezem. Kicseréltem mindkét tompítottat, hogy akkor már egyformák legyenek, persze a jót eltettem tartaléknak, majd a gyors sikeren felbuzdulva nekiugrottam a hátsó lökhárítonak is. Ez már nem ment olyan könnyen, mint hittem. A rendszámkerettől nem fért ki a lámpa, a keretet nem tudtam levenni a rendszámtól, a rendszám pedig nem jött ki a keret peremétől. Zseniál. Pattintottam, csavaroztam percekig, mire sikerült hozzáférni az izzókhoz. Itt is a jobb volt gyászban, de a bal is el volt már feketedve, így azt is cseréltem. Utána pattintgatás, csavarozás, pattintgatás - és lőn világosság!
Sört nem ittam utána, mert nem volt behűtve. :(
Botrány, mennyibe kerül egy olasz autó fenntartása. Vettem két ablaktörlőlapátot meg két H7 izzót (egyelőre tartaléknak, mert még nem égett ki egyik sem), és vagy 3500 forintot otthagytam a boltban. Botrány!
Az is botrány, hogy mennyire megbízhatatlanok az Alfák. H7-et vettem, erre egy helyzetjelző égett ki. (Ebből is van még egy pár a kesztyűtartóban.) Botrány!
December 29-én elköltöztünk. A cuccolás örömére (hogy autós vonatkozása is legyen) kiégett a jobb Nightbreaker. Jobb híján visszapattintottam a régi izzót, ami az Osram előtt volt benne.
Mostanában sajnos elég keveset fut a vas, de a tavasz tiszteletére azért szántam rá egy kis időt. Az elmúlt két napban jártam Tottinál egy gumicserére (hogy ez a Sportrac 3 milyen marha hangos...), és kiszórtam a téli vackokat a csomagtartóból. Vagy 10 kilóval könnyebb lett az Alfa segge. :)
Belelapátoltam a fényszórókba a hónapok óta fiókban porosodó Osram Nightbreakereket. Nem égtek ki a régi izzók, csak zavart, hogy kissé felemásak. A bal sárgás, a jobb kékes fényű volt.
Nyári ablakmosót is vettem, de a tartályban még téli van. Addig nem öntöm bele, amíg a régi ki nem fogy.
Óraállás: 179 585
Ma délután felmarkoltam az Albánál a Night Breakereket. A költség nemcsak ezt fedi, hanem az összes izzót, amit az elmúlt néhány napban vettem.
Akkora balfék vagyok, mint ide Nagykáta. Kiégett a bal tompított izzóm, ami még egy Toyotával is előfordulhat két gázpedál beragadás között. Munkahelyen voltam (azt azért nincs pofám leírni, hogy dolgoztam), amikor először ugrottam neki, de az eső gyorsan elvette tőle a kedvemet. Második nekifutásra kicibáltam a... reflektor izzóját! Vágtam egy WTF fejet, mert az elsőre is leesett, hogy ez bizony nem sima H7, aztán elszállt a lelkesedés, és hagytam az egészet a francba. Ma reggel állt össze újra a bátorságom, hogy lemenjek. H1 vissza, aztán jött a hülyén nézés, ugyanis a tompított kupakja előtt legfeljebb 2 centi hely volt, annál meg még az én kezem is nagyobb. Újabb séta egy csavarhúzóért, hogy lekapjam a műanyag borítást, ami útban volt, végül halál retkesen és teljesen vakon sikerült kipattintani az izzót a helyéről, és betenni helyette egy újat. Egy nyamvadt izzócsere volt az egész, mégis istennek éreztem magam a végén. :)
Ja, Murphy nem felejtett el, csak tudta előre, hogy jobban megszivathat, ha ilyenkor küld esőt, nem rögtön autómosás után, ahogy szokta.