Blog >> vezérlés

>> Szervizsanyalfa 156 // Alfa 156 sw 1.9jtd 16v // 2017-05-27

Ma megcsináltam a vezérlés cserét,végre túl vagyok rajta most végeztem(22 óra 10).
Igaz azt írtam korábban szervízben csináltatom,de nem volt türelmem kivárni őket így aztán magam megoldottam.Nem az első vezérlésem volt bár Alfán előtte még sosem csináltam.Cserélve lett még a vízpumpa és a fagyálló is.

>> SzervizKávé Feri // Alfa 166 3.0 V6 24V Sportronic // 2017-04-15

Sziasztok, 147-es JTD-nek nem nyitottam blogot, de a V6 az megérdemli :D

Szóval 2017 januárban vettem egy ismerősömtől (aki szintén tag itt) az autót nagyon szép állapotban, kellett egy családi autó, szóval ilyen esetben a legjobb válaszás a 166 :)

Rögtön vezérlés cserével kezdtünk, gyertyák, vízpumpa, görgőg, szíjjak, szelepfedél tömítés Ezen kívül az automata váltó olaját is leeresztettük, ami ELMÉLETILEG lifetime olajjal van feltöltve, de ebben sem én, sem a szerelőm nem hiszünk, szóval az is cserélve lett.

Plusz még egy kis okosságra is megkértem a mestert, találjon ki valami védelmet az aut. váltó vezérlőjének, amit okosan a hűtőcső alá raktak, szóval ha ott van valami bibi, ráfolyik a víz (ahogy meg is történt előző tulajjal) Ezt most örökre kiiktattuk , mert egy műanyag borítás került a vezérlő egységre, ami szellőzik is, szóval ettől mér nem kell tartanom.

>> SzervizSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2017-04-13

124534 km
Karbantartás Csörinél.
- vezérműszíj + vízpumpa és a többiek cseréje
- olaj + olajszűrő csere (Castrol Edge DPF 5W-40)
- pollenszűrő csere (KAVO)
- üzemanyagszűrő csere (UFI)
- levegőszűrő csere (Starline)
- fékfolyadék csere (Ferodo FBX100)
- váltóolaj csere (SWAG valami)

Sietős távozás miatt csak 200 km-rel később nulláztam a szerizintervallumot a MES-sel. Eddig 35000 km-re volt belőve, ezt visszavettem 15000-re. Jobb a békesség.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-04-03

Aktuális volt már a vezérléscsere többek között a P0365-ös hiba miatt is, miszerint a szívó oldali vezérműtengely pozíciója helytelen. Ennek oka volt a (hideg)indításkor jelentkező kerregő hang, ami a beindulást követő 1-2 másodpercig volt hallható.
A jelenséget első sorban a szívó oldali "VVT" tárcsa hibája okozta.

1-es kép: Beragadt a lock


2-es kép: Mert a rugó felfutott a műanyagra és amikor megkapta az olajnyomást, rászorult a lock "kupak"


3-as kép: Aztán megreparálva, (még működik)


4-5-ös kép: Ennek köszönhetően ennyivel volt eltolva a szívó oldal indításkor


Slusszpoénként, miután összejelöltem a tárcsákkal leszedtem a szíjat, majd beforgattam a helyére a vezérműtengelyt és rögzítettem, a másik oldalon a tárcsa visszatért persze nyugalmi állapotba (ahol lock-olnia kellene, de nem tette), visszatettem rá a szíjat befeszítettem a megfelelő értékre és két fog elcsúszás volt a vezérlésben. Tudom, hogy ez így nem pontos mert nem oldottam a tárcsák csavarjait, de két fog akkor is sok. Márkaszerviz :-( Bocsi.

Bontott nincs, nem is javasolja senki, bár nem értem miért, hiszen nem egy elromlós dolog...
Ha legközelebb jön a P0017-es hiba, megyek és másnapra rendelek egyet 60k-ért.

Senki se gondolja, hogy a Tibinek nem lesz semmi hibája, a nagy számok törvénye itt is érvényes, minél több lesz belőle annál több hiba fog jelentkezni.

Album...

>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2017-03-08

Vezerlesmodosito egy ideje mar duruzsolt a maga kellemes dizeles hangjan hogy csereerett, ugyhogy megint betalicskaztam egy kis penzt az autoba.
Ha mar a vez mod miatt le volt bontva a motor, akkor legyen vezermuszij, de akkor meg legyenek mar a gorgok is meg vizpumpa is, ugyhogy teljes vezerles csere lett vegul. 50ezer km se ment bele az elozobe, amit meg vasarlas utan kapott az auto.
Aztan eszembe jutott hogy a gyertyakat mintha 100ezer korul kellene cserelni, elmeletileg ezek is birtak volna meg egy ideig, de ha mar a boncasztalon volt, akkor had szoljon.
Vezerles szett 33
Vezerles modosito 56
Fesztirogorgo 8
Gyertya 55
Olajcsere 20
Szelepfedel tomites 6
Munkadij 30

Ugyan 50ezer utan nem lenne teljesen indokolt a vezerles csere, de hatarozottabban szebben jar a motor a csere utan.

Ezt meg megfejeltem egy randavuval a gumisnal, mert a jobb elsobe sikerult egy csavart allitani.
2500

Km 99000

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-02-13

Múlt hét kedden munkahelyre menet egy piros lámpánál halálhörgés közepette elfogyott a fordulatszám a jobb oldali nagy kerek műszerből...
Még egyszer sikerült beindítani, de kb 10mp után hörögve leállt, mintha kifogyott volna a benzin. Félretolás, vontatás a munkahelyig...
A hét többi napján kölcsön autó és délutáni szerelgetés lámpafény mellett.
AC-re gyanakodtam, mert nyáron lett cserélve a szivárgó egy bontott működőképesre. Szerda este AC csere: nem lett jobb, de legalább a hátsó ülés szét van szedve és tiszta benzinszag az utastér a szivárgó pumpa miatt...
Csütörtök este gyertya csere, mert sok pólusú gyertyákkal volt már hasonló probléma lerakódások miatt és akkor visszakerültek azok a gyertyák amikkel az autót vettem. Gyertyák nem voltak rossz állapotban, nem is segített a csere...
Szombaton hazavontattuk. ECU hibakód olvasás: nincs semmi, de nem is vártam mást, mert check engine lámpa nem világított...
Az e85power-re is rádugtam a laptopot, de az csak azt hajtogatta, hogy ismeretlen usb eszköz, nem talál hozzá meghajtót. A szőnyeg alól a doblemez mellől előbányásztam a dobozt, ami meglepően vizes volt. Valószínűleg a behordott hólé valahogy a szőnyeg mögé került. Fogtam egy csípőfogót és az injektorok megcsapolt vezetékeit elcsípkedtem és az ecu-injektor párosokat megcsupaszolva összesodortam, így kiiktatva az E85Power-t. Csodák csodája pöccre indult a motor...
Hétfőn vettem vezetéket, már csak szabad idő és napsütés kellett, hogy a megfelelő vezetékek a helyükre kerüljenek. Szombaton az idő is kedvezett, kivagtam az e85power-t és összekötögettem a gyári vezetékeket. Az E85Power visszajelző ledjét meghagytam a műszerfalon és hogy ne maradjon funkció nélkül, rákötöttem a vezérlés módodsító mágnesszelepét, így a műszerfalon látom, hogy mikor van elfokolva a vezérlés. Ezen a héten már újra Alfázok...
Tanulság: az Alfa nem romlik el, csak az amit utólag beleszerelsz...

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.6 Ts, SE, Döme // 2017-02-12

Úgy tűnik eddig tartott a felhőtlenség... :( Ma de. elmentünk a kb. 5 km-re lévő bótba... szépen indult, mint eddig mindig és tette a dolgát. Visszafelé is szépen indult, de egyszer csak boxer hangra váltott... próbáltam megpörgetni, hátha csak beköpte a gyertyát, de semmi... és kicsit rázkódik (mintha egy henger nem menne) a moci alapjáraton és már nehezebben indul... ez mitől lehet?
folyt.köv.

02.24. Eddig ellenőrizve: gyertyák, gyújtótrafó, befecskendező... mind jó... szikra van, benzin van... és 2. henger nincs... Mi lehet...?!
folyt.köv.

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2016-09-13

Eljött ismét a vezérlés csere ideje. Km még nem indokolta, csak az idő...
Olaj: Selenia 20K for AR
Vezérlés + vízpumpa: Gates + MagnetiMarelli

>> SzervizStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2017-01-23

Tanpéldája annak, hogyan lehet elkölteni 280 ezret egy tökéletesen működő autóra! :)
Bár csak vezérlés cserének indult, hozzájött egy kuplungfőhenger és egy hűtő csere is, és ha már le lett véve az első lökhárító, beraktuk a fiókban régóta porosodó eredeti Carello GTA lámpákat is...
Ezzel megvan az első pecsét a vadiúj szervizkönyvemben! :)
Alkatrészek az Elaforgtól, munkálatok Német Misitől, mint mindig!

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2017-01-13

Elérkezett az ideje a nagyszerviznek.

A GT-men az ajánlott nagyszerviz 100-120 ezer km környékére esik, de mivel 43.435 kilométernél (még 2011-ben) a vízpumpa meghibásodása miatt a vezérlést is kicserélték, így akkor szereztem kb. 43 kilométernyi előnyt :)
Közben szépen eltelt 5 év is, ami szintén egy ajánlott időszak, így december végén egyszer csak arra eszméltem: januárban kellene nekem egy vezérlés csere!

A vezérlés-szettet és az olajcsere szettet is az Elaforgnál szereztem be.

A vezérlés cseréjét az aktuális olajcserével együtt az Olasz Autók Házánál végezték el, hatalmas köszönet a sok segítségért Horváth Lacinak! Egyébként a szíj és a görgők is tök jó állapotban voltak még.

A legutóbbi olajcsere óta 12.550 kilométert mentem, most végre sikerült az általam kitűzött 10-15 ezres szervizperiódust betartanom. (A GT-nél 20 ezer az előírás.)