Blog >> kilincs

>> SzervizFairlane // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 2.0 // 2011-01-07

Régi fájdalmam volt a széjjelpopszegecselt, törött balos kilincs....
Elég ritka cucc, itthon nem sikerült beszerezni, hiába kérdezősködtem utána.

Akinek mégis lett volna, az kb ennek az árából szerette volna biztosítani a nyugdíjas éveit :P

Hihetetlen szerencsének köszönhetően szembejött íbéjen egy szinte új darab :))
Karcmentes, a csúszó részein semmi kopás, használat nyoma nem látszik :)

És postával együtt is szinte gombokért volt, még Marklar mester sem ad ennyiért kilincset 155öshöz :D

Nos, a főkolompos osztóléc kapott két réteg Hammerite-ot, mivel nem látható helyen kellett festeni. (Egyébként is idén számoltam le a többrétegű - többkomponensű festegetésekkel, mivel rendszeresen elakadt félúton a projekt és kezdte elölről a rozsdásodást...)

Próbáltam gyorsan megoldani a dolgot, de a festegetések miatt muszáj volt várni itt-ott (még jó, hogy a kilátszó piros színt - bár praktikus lett volna - nem most akartam eltüntetni, még most sem lenne kész...) így megesett, hogy vagy kilincs, vagy rosszabb esetben az ajtó teljes üvegezése nélkül utaztunk - persze csak rövideket...:-)

Röviden tehát:
-kibeleztem a komplett ajtót, kitakarítottam belül, az alján lett néhány Hammerite-os javítőpötty., illetve eltüntettem a kilincslyuk peremén a "bibit"
-visszakerült letakarítva és szépen beigazgatva a külső takaróléc és a megkent zár.
-a kilincset szétszedtem, megtakarítottam és zsíroztam, a rozsdás apróságok le lettek passziválva (rugó, zéger)
-az ablakemelőt megtakarítottam és megkentem olajjal( éppen nem vagyok benne biztos, hogy nem zsír kellett volna, elvileg az ajtó pormentes - ha minden rajta van! :-)
-a külső, vízelvezető fóliát megtaláltam, de csak mintának kellett: sittes-zsákból remek replikát készítettem és fel is tettem.
-az üvegek is egész másként takaríthatók kiszerelt állapotban - csillogtak is vagy fél napig Bence fiam balján! ;-)
(ez vicces volt: anyósék viskója előtt az autó, a kérdéses ajtó üvegek nélkül. Én bent a fa árnyákában a komplett üvegtáblákkal matatok. Egy ismerős nő néz, aztán megkérdi: te így szoktad a kocsi ablakait megtisztítani??? :-DDD)
-visszament a belső hézagtakaró, az osztósín és mindkét üveg, sajnos a felülről rögzítő csavar feje szétbarmolódott a kiszedésnél, illetve egy picike műanyag hézagtakaró meg a beszereléskor tört ketté - de ezek vagy nem látszanak, vagy nem okoznak gondot.*
-végül a kilincs is a helyére került
-rögzítettem az ablakemelőt... (érdekes: régen nehezen járt, első körben a szerkezetet kentem meg kiszerelve - úgy magában könnyen szaladt. Beszerelve ügyeltem, minél kevésbé befeszülős pózban legyen rögzítve - ennek ellenére igencsak győzködni kellett magam, hogy "ez bizony jobb lett" :-p Azóta viszont annyi történt , hogy az ott ülő 2,5 éves fiam is rákapott az ablaktekergetés ízére :-) Vagyis annyira nem lehet nehéz, ha ő is lehúzza, igaz felhúzni mindig én szoktam, és mintha javult volna mégis valamit :-)

Persze mindebből az átlag földi halandó mit sem vesz észre, az ő tekintetét csak a rozsdás sárvédő vonzza... Mondtam is nekik: ez a ti bajotok, nem a jót látjátok, csak a rosszat! Csak a korróziót bámuljátok, mit nektek cserélt hibátlan osztósín, újragyártott fólia, helyére igazított takaróléc, meg felújított kilincs! :-p

*kicsit elkettyentem miattuk, de egy hétre rá - ahogy nyugtattam is magam a már káreseménynél - benéztem a bontóba, 10 mp alatt levettem a hibátlan cuccokat, zsebrevágtam, aztán kábé ugyanennyi idő alatt otthon fel is szereltem - mert megérdemlem! :-DDD

>> EgyébVerep // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2009-01-26

Probléma a bal első ajtón az ablakemelő és a törött kilincs volt. Előzetesen már az anyagbeszerzés megtörtént. Ezek után a szombati napsütést kihasználva csak rajtam állt a javítás. A project sikeresen végződött, minden működik.

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-11-15

Ez a nap is eljött.. (1115). Végre sikerült összehoznunk egy találkozót Gerissimo-éknál, ami így is csodával határos, hisz éppen nagy munkában vannak, de ennek ellenére fogadott, úgyhogy ismételten hálával tartozom neki, de ígérem már nem zaklatom, csak ha végeztek:)
Befejeztük a xenont.., végre nem fog párásodni a búra belülről, mert a helyére került az átlyukasztszott és a xenonhoz tartozó gumi tömítéssel ellátott fedél. Felkerült a csomagtérbe a kalaptartó alá a hiányzó kárpit is. Erre május óta -azaz fél éve!- várok, mert senki nem tudott abban segíteni -minta darab hiányában- hogy milyen patentok kellenek hozzá. Gergőék ezzel szemben igen. Lecseréltük a bal hátsó külső műanyag kilincset is, amit egy előző postban már említettem. Új (bal hátsó) ablakemelő szerkezet került beépítésre ugyanebbe az ajtóba, mert 3 hónapja elromlott és azóta mindig lecsúszott az ablak, minden parkolóban (és útközben is) kézzel kellett feltornáznom, hogy ne legyen tolvajok áldozata az autó:) Szerencsére egyszer sem felejtettem úgy, ami nagy szó, de mostantól erre már nem kell figyelnem. Sikerült kicserélni a bal első ajtón lévő, 4 gombos ablakemelő vezérlő két hátsó gombját. Gergő ebben is korrekt volt, mert mondta, hogy használtan ilyet nem talált, az új az nagyon drága, viszont egy két-ablakot mozgató vezérlőből kivett nekem két gombot és így 1/6 árból meg lett javítva végre ez a része is az autónak. Sőt, az egyik gombban a világítás volt rossz, az is cserélve lett. A bal hátsó ajtó a leírtak alapján és amúgy is elég beteges volt, ki lettek cserélve a kárpit rögzítő elemek is, mert nem igazán állt rajta szépen a belső bőr borítás (a képet lásd az előző postok egyikében), már jobb, de az egyik helyen, az új patent -és új ellendarab- ellenére sem akar a helyén maradni. Erre még kell vmi megoldást találnunk. A belső gomb, amivel belülről lehet az ajtót zárni, bután eltűnt, mikor a központi zár be lett zárva, ezért ezen is csavartunk kifelé, mostmár szépen illeszkedik a többihez. Az oldalindex izzókat is kicseréltem a nem régen vásárolt narancssárga darabokra. Illetve a kesztyűtartóban is ki volt égve már egy ideje a belső világítás, ez is cserére került. Mostmár ezek is újak. Apróságok, de örömet okoznak, mikor újra működnek:) A ködlámpa vezetéke is rögzítve lett a végleges helyére, úgyhogy mostmár csak a patkó alakú hiányzó alkatrészre, majd a beszerelésre várnak a lámpák.
Szép munka. Örülök, hogy ennyit haladtunk ma.

[Költségeim: bh ablakemelő 15000Ft, el.abl.emelő gombok 3000Ft/db + munkadíj.]

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-11-08

Tegnap (1107) megvételre került (Norauto) egy H1-es ködlámpaizzó pár (1090Ft) Extra White, Tuning Power:):) 55W 12V, ma beszerelem a nemrég vásárolt ködlámpákkal együtt a helyére. Beszereztem még egy pár (T.Power, W5W, 12V, 5W) narancs színű indexbe való izzót (190Ft), egy 5literes téli szélvédőmosót (akciósan) -19fokig (590Ft) és egy felnitisztító eszközt a nyáron használt küllős alufelnihez (Norauto, 790Ft).

Délelőtt nekiláttam a ködlámpa beszerelésének. Kartervédő le. Illetve nem is az egészet szerettem volna, hanem csak a bal oldali kiegészítő lemezt. De már itt kezdődtek a gondok.. Akna híján nem fértem oda a kulccsal a csavarokhoz. 9-9,5cm van a lemez és a talaj között, úgyhogy nem sok és nem is csodálkozom, hogy sok helyen leér az alja. Aztán megoldottam úgy, hogy odaálltam a lejtőhöz és akkor az orra kicsivel magasabbra került, mert a kerék még a vízszintes részen volt. Kicsivel tényleg jobb volt a helyzet, mert már le tudtam venni a védőlemezt. Hozzáfértem a ködlámpa helyéhez. Beletettem az izzót, rátettem a csatlakozót (a lámpán belül) tenném a helyére és kiderül, hogy nem illeszkednek a csavarhelyek a karosszérián erre a célra kiképzett lyukakkal.. Akárhogy próbálom nem jó. Nem értem miért, pedig 156-oshoz kértem. Visszaszereltem a lemezt és elkezdtem a bal hátsó kilincset szétszedni.
Annak az volt a baja, hogy mikor Gödöllőn volt szerelőnél az autó (Zolinál), akkor eltört a mozgó rész alja és mindig lejárt a stiftről, ezáltal kissé nehezebb volt bejutni azon az ajtón az autóba. Nekiálltam, hogy leszerelem, de furcsa dolgokkal találkoztam, amikről a képek is tanúskodnak lejjebb. A belső takaró háromszög valami furcsa anyaggal volt odaragasztva, mert letörték a patentot róla, mint kiderült később számomra, emiatt leszedni csak úgy tudtam, hogy a benne lévő szivacs szigetelést elszakítottam. Még jó, hogy vettem ebből is újat. Leszedtem a régit, csavaroznám ki a csavarokat, ami kilincset tartja, de látom, hogy az egyik az ajtókárpit alatt találtatik. Gondoltam nem gond, tartja pár patent és lejön az egész. Jó is lett volna.. De itt jött a következő furcsa dolog. A kárpit egy részéről hiányzott a patent és kétoldalú ragasztóval (!) volt a helyére illesztve azon a szakaszon.. Ekkora gány munkát.. Ez mielőbb javításra fog kerülni. Mivel leszakadt kárpittal nem akartam járni a következő napokban, ezért a patentok beszerzéséig hanyagoltam a kilincs témát is. Viszont a belső takaró háromszöget azt újra cseréltem. Talán nem is gond, hogy nem tudtam a kilincset kicserélni, mert nemsokára az ablakemelőmet is el fogom vinni javíttatni, ahhoz úgyis le kell venni a kárpitot, akkorra meg már lesznek patentok, tehát egyúttal a kilincset is fogom tudni cserélni, remélhetőleg gond nélkül.

Ezekután következett az élményfürdőzés. Nekiálltunk lemosni az autót, habos samponos vízzel, a felniket is megtisztítottuk az új felnitisztító célszerszámmal:) A bőr belső kapott egy adag ápolót, hogy ne száradjon ki, a műanyag és gumi elemek is új fényben ragyognak és így a tél beállta előtt még egy kis szilikonos törölgetést kaptak a kéderek, hogy ha lehet, ne ragadjanak be az ajtók a nagy hidegben és ne szakítsák el a gumit. Délután 2-re már csillogott villogott az autó kívül-belül. Igaz ködlámpák és új kilincs nélkül. De így is szép :)

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-10-29

Megvételre került (1029) egy bal hátsó kilincs, mert Zoli (a szerelő), mikor hozzákerült az autó (2008 január), csak úgy tudta kinyitni az ajtót, hogy az eltörött. Ennek már lassan egy éve, de most már hamarosan javításra kerül az is. Na nem mintha eddig olyan sokat használtam volna a hátsó ülést -kb. egyszer sem- de haladunk a tökéletesség felé:)
Vettem még ugyanehhez az ajtóhoz egy belső takaró háromszöget is a kilincs másik oldalára, mert azt pedig Robi törte el kb. két-három hónappal ezelőtt, mikor .. nem is tudom már, hogy miért, de le akartuk venni:)

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2008-10-19

Az Amore-n sokan panaszkodnak arra, hogy 156-osukon a vezetőajtó nyitása után a nyitó gomb beragad, és csak kínlódások árán ugrik vissza a helyére. Ilyenkor mindenki WD40-et és zár olajozót ragad, de ez sem vezet eredményre.

Így jártam én is múlt héten. 10 és fél évig kibírta problémamentesen, de most eldobta magát. Gondolkodtam, hogy talán magát a zárat kéne lefújni, ami a B-oszlopon lévő kampóba akad be, de az sem segített, így végül elhatároztam, hogy ki fogom szedni a kilincset és megvizsgálom. Nagy kockázattal azért nem járt, mert nekem van itthon a lakásban egy kifogástalanul működő másik (dísztárgyként funkcionál), így ha máshogy nem sikerül, végül beszerelhettem volna azt.

Amikor a kilincs zárastul a kezemben volt, már egyből láttam, hogy a zár egy darabja rendellenesen becsúszik egy résbe, és ettől megszorul, nem jön vissza magától alaphelyzetbe. Gyorsan szétszedtem, és akkor láttam, hogy a zár körüli szigetelő gumigyűrű van elszakadva. A tartalék kilincsemről tudtam pótolni, és összerakás után már hibátlanul működött, pont mint régen.

A szétszerelés rávilágított arra, hogy a zárba, vagy köré fújt bármilyen csodaszer teljesen hatástalan, mert körbe van szigetelve a beázások elkerülése végett. Úgyhogy azt senki ne tegye, főleg azért, mert ha nincs szerencséje, a lecsurgó folyadék nyomot hagyhat a fényezésen is akár. Nincs mese, szét kell szedni, és egy bontott kilincsről áttenni a tömítő gyűrűt.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2008-07-03

Kicseréltem a törött bal hátsó kilincset.Már másodjára tört el télen. Ez egy gyenge pont nálam. :-) Kb 10 perces meló volt.
A rácsot a lökösben is kiszedtem, mert el volt törve. Ezzel szívtam, mert alököst le kellett hozzá billentenem. Demégse tettem inkább a régit kitörgeltem és bepasszintottam az újat a helyére. Csak itt nem fogja most hátul a sok kis lemezecske. De szerintem a ködlámpa melletti rész elég ehhez, ha nem akkor elhagyom. :-)
3-3 ezer a kilincs meg a rács a lökösbe. Persze a posta se ingyen hozza. :-)

>> Szervizystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2008-03-18

A múltkori kartertörés kár helyre lett állítva. Tatáról sikerült bontott, jó állapotú kartert szereznem, úgyhogy most már nem foltozás, hanem teljes csere volt. Valamint visszakerültek a gyári rugók, és ismét fent vannak a nyári felnik is. A gyári rugókkal most kicsit furi az autó, de majd megszokom. :-)
Ja, és a törött kilincsem is meglett csinálva, ismét működik. :-)

És akkor most kezdődik majd a biztosítóval a második kör. A kár fel lett mérve, remélem minden gördülékenyen fog menni, és nem fizetek rá a dologra...

>> Szervizystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2008-03-06

Mivel a bal első kilincsem a télen megadta magát, eljött az idő, hogy megjavítsuk. Zsé145-nek volt egy felesleges kilincse, de valójában csak a belső részére volt szükség. Gondoltuk, hogy a 145-ösnek és a 146-osnak annyi egyforma alkatrésze mellett ezzel sem lesznek kompatibilitási problémák. Hát, rosszul gondoltuk, sajnos a belsejük nem egyformák. De ez csak szétszedés után derült ki. Így hát elindultunk a Péceli úton lévő bontóba, hátha sikerül onnan szerezni. De sajnos oda már nem sikerült megérkezni. Hogy miért, arról a következő post szól.