Nem akartam külön posztot írni emiatt, de ha nem jön közbe semmi váratlan esemény, akkor valamikor április környékén kellene billentyűzetet ragadjak, ami miatt kicsit torzulna az időrendiség és a tér idő kontinuum a blogon, így egyszerűbb ha pár sorban összefoglalom a történéseket.
Már karácsony előtt feltűnt, hogy laposabb a jobb első kerekem, így első körben rápumpáltam, s vártam, hogy újra leenged-e, s ha igen, mennyi idő alatt teszi mindezt. Január első hetében szúrt szemet, hogy ismét leengedett, s szerencsémre úgy is állt a kerék, hogy észrevettem a bordák közt megbúvó rozsdás szöget. Lassú defekt volt, így ismét rápumpáltam, majd pár napra rá kijavíttattam a hibát.
Visszaszerelés előtt felcsiszolták a felni peremét, s merítőkádban ellenőrizték a szivárgást, de most abszolút nem enged. Aztán (csak mert még eszemben van, pedig ilyen apróságokat nem szoktam a blogba leírni) örülhetnek a "szarolaszozók", túl vagyunk egy nagyon komoly elektromos meghibásodáson is - igen, kiégett a jobb első H7-es tompított izzó. Szerencsére még akadt elfekvőben a garázsban, így pikk-pakk ki is cseréltem (ezen még nem kell sem a lökhárítót levenni, sem a lámpákat kivenni)...
Aztán kedden reggel volt kollégám elvitte, majd vissza is hozta az autót, csak közben kicserélték a két belső stabszilentet. Kár volt eddig húznom a dolgot, tényleg ezek csinálták a fesztivált, azóta egy apró zörej sincs a futómű felől, így apránként összeérett az is. Most legszívesebben ki se szállnék belőle, annyira jó, hogy végre csendben teszi a dolgát. Szeretném hinni, hogy ez most egy darabig így is marad...
A tegnapi olajhűtő csere után minden jónak tűnt, ám ma észrevettem, hogy még mindig csöpög valahonnan az olaj. Le is kaptam a blokkról a két csövet, nézzük, mi a probléma. Rögtön láttam, hogy a tömítéssel volt a gáz. Levettem a régi csőről a tömítéseket, és átraktam őket az újabbra. Újbóli beindításkor láttam, hogy ezzel sem sikerült tökéletesen orvosolni a problémát, de hétfőig megteszi, majd akkor elmegyek és megpróbálok egy új párt beszerezni. A sebességmérő alsó része nem világított, ezt valamelyik este vettem észre, úgyhogy ki is operáltam, és betettem egy új izzót. A tompított fényszóró a jobb oldalon makacsolta meg magát, így azt is vennem kellett. Nagy nehezen kiszenvedtem hatalmas mancsaimmal a régi izzókat, és betettem egy pár Osram Nightbreakert. A csomagtartó hátsó részénél a műanyag panel is le volt már pattanva,el is volt törve pár helyen, szóval irány a bontó egy másikért. Igaz az eredetihez nem jöttek csavarok, így az idő nagy részét az vette el, hogy csavarok meg alátétek után kutattam. Kicseréltem az eredeti rádiót is egy Blaupunkt Londonra, melyhez vettem kormánytávvezérlő modult és egy beépítő keretet. A legvégső dolog a légzsák fedője volt, mely elég furcsán állt. Felemeltem és láttam is, hogy mindkét patent megadta magát, így abból is vettem négyet, hogy ha esetleg az első szettet eltöröm, legyen egy tartalék is. Lássuk hát a piszkos anyagiakat:
Sebességmérő izzó:130Ft
Blaupunkt London:20000Ft
Kormánytávvezérlő modul(+Blaupunkt kábel):19500Ft
Beépítőkeret(+kiszállítás):3250Ft
Csomagtartó műanyag fedőlap:3000Ft
Osram Nightbreaker H7 szett:3500Ft
Légzsákfedő patent(+posta):3000Ft
km: 93 500
Kiégett a jobb után a bal tompított izzó is, ezért kicseréltem mindkettőt. A múltkor vásárolt kínai noname helyére is Osram izzó került, ezekben megbízom. Így nagyjából ugyanakkor számíthatok majd rá, hogy ki fognak égni. (A mostaniak is rövid időn belül szinte egyszerre izzottak fel még utoljára.)
A szomszédos autószerelő műhelyben jól be is állítottuk.
Ismét szerviz "lájt". Jobb tompított izzó csere. Ilyenkor tudok örülni, hogy ebben az autóban házilag megoldhatók ezek az apróságok. Nem úgy, mint egy-két hasonló korú és árú franciában. :-)
Volt egy hétvégi utam Pécsre. Indulásnál visszafele egy számomra ismeretlen lámpa gyulladt ki a műszerfalon. Na, szépen vagyunk. Az első hosszú út és már hibalámpa! De kézikönyv elő és csak az első helyzetjelző égett ki. Arra is rá kellet jönnöm, hogy utána kell néznem néhány alkatrész árának, mert sikerült vennem H6W izzót, de 2000 forintom bánta.
Volt némi szabad időm, így 16 kerekeket megmozgatva (Alfa + családi OFFos) téliesítettem a gépjárműparkot. Többet ért mint egy fogyi show :)
Közben kicseréltem a pótféklámpában egy parázs-izzót is. Tényleg olyan egyszerű, ahogy azt egy márkatárs már vázolta. Egy nagy műanyag fejű csavar fogja fel, aztán pár apróbb a burkolatot. Visszatenni ugyanilyen ultra könnyű volt.