dfg (Tanárúr)2009-07-01 12:54:04 // 97105
szvsz a kuplung csúszik, vagy rövid a váltó. nem nagyon van más lehetőség. itt mechanikus kapcsolatokról van szó.
dfg (Tanárúr)2009-07-01 12:52:36 // 97104
az áttétel nem változik a hőmérséklet függvényében, tehát mindegy, hogy milyen hőfokon méred.
Jorjie2009-07-01 12:38:21 // 97103
Szerintem én is csinálok egy ilyet délután összehasonlításképpen. Aztán Warbi kiszámolja a frankót :-))
Ja, üzemmeleg motornál mérjünk, hogy minél azonosabbak legyenek a körülmények.
Ja, üzemmeleg motornál mérjünk, hogy minél azonosabbak legyenek a körülmények.
Átok79146TD2009-07-01 12:37:02 // 97102
éppen hogy nem...
számold vissza Jorjie méréséből, szvsz éppenhogy nem éri el 150et...
számold vissza Jorjie méréséből, szvsz éppenhogy nem éri el 150et...
Átok79146TD2009-07-01 12:33:52 // 97101
110 nél pörög 2500 at a moci...
az hogy a kuppung nem csúszik meg az biztos???
nekem 5.ben 4200as fordulatig megy el.... sőt sztem 4ben se forogna 4500 fölé.
az hogy a kuppung nem csúszik meg az biztos???
nekem 5.ben 4200as fordulatig megy el.... sőt sztem 4ben se forogna 4500 fölé.
Föckös2009-07-01 12:07:43 // 97100
néha igen néha nem. épp ezért dugóban lóf.. ér a klímám...
J-Imi2009-07-01 11:49:47 // 97099
Rendben, összedobok a mai nap folyamán egy ilyen táblázatot, aztán meglátjuk mit dob ki a gép:) Szerintem azért nincs baj a hajtáslánccal mert alacsony sebességnél optimálisan pörög a motor, most pl, 60-ál 1200körül 5-ösben, ez teljesen normális,de ugye akkor 2400nél kéne mennie 120-at az órák szerint. Fogadok vmi halál egyszerű lesz a megoldás amire legutoljára gondolunk...:)
dfg (Tanárúr)2009-07-01 11:14:56 // 97098
Sziasztok!
Nektek sem megy fel az alapjárat ha bekapcsoljátok a klímát? Mert nekem kb.1200 fordulattól épül föl rendesen a hűtőkör, az alapjárat viszont 800...
Nektek sem megy fel az alapjárat ha bekapcsoljátok a klímát? Mert nekem kb.1200 fordulattól épül föl rendesen a hűtőkör, az alapjárat viszont 800...
WarbiRunner (Gyuri)2009-07-01 11:11:56 // 97097
Csinálni kéne egy táblázatot. Felírod, hogy 1-esben 1000-nél, 2000-nél, 3000-nél 4000-nél mennyivel megy, majd ugyanezt a többi sebességfokozatban. Ebből kiderül, hogy van e csúszás az erőátvitelben, vagy nincs. Ha elküldöd ezeket az értékeket, bedobom a számolótáblámba, kiderül pikk pakk. Ha nincs csúszás, akkor ugye az arányszám szerint következnek a fordulat/sebesség értékek, lineárisan. Ha csúszás van, akkor valahol elkezd nem stimmelni az arányszám.
Azon spekuláltam, hogy a diffi tud e úgy tönkremenni, hogy az egyik fele szabadon megindul visszafelé (féltengelytől vonatkoztassunk el), így szépen leosztja a fordulatszámot. Ha ugye felemeled az autót, forgatod az egyik oldali kereket előre, a diffi a túloldalit hátrafelé hajtja. Így hirtelen nem tudtam olyan megszorulást vagy törést magamelé képzelni, hogy ez a kétfelé hajtás a váltó felől tekerve megvalósuljon, de fene tudja, végig kéne gondolni :-)
Azon spekuláltam, hogy a diffi tud e úgy tönkremenni, hogy az egyik fele szabadon megindul visszafelé (féltengelytől vonatkoztassunk el), így szépen leosztja a fordulatszámot. Ha ugye felemeled az autót, forgatod az egyik oldali kereket előre, a diffi a túloldalit hátrafelé hajtja. Így hirtelen nem tudtam olyan megszorulást vagy törést magamelé képzelni, hogy ez a kétfelé hajtás a váltó felől tekerve megvalósuljon, de fene tudja, végig kéne gondolni :-)
WarbiRunner (Gyuri)2009-07-01 10:56:38 // 97096
Én még hezitálok vagy 2 évet, aztán rábeszélem Tottit, hogy nem kell neki az a V6 :-)
GTVili2009-07-01 10:11:46 // 97095
Meg kén nézni,hogy a különböző fokozatokban mennyit megy......ha pl óra szerint végre megy kb 180-190-et....akkor tuti a fordszámmérő a rossz....
Föckös2009-07-01 09:37:16 // 97094
csak azzal az autóval nincs probléma, amelyik nem mozog...
D
D
J-Imi2009-07-01 09:36:23 // 97093
185/60 R14 van fent. Gps-el mértünk sebességet és 100km óra felett kb teljesen pontosan mutatott a km óra, 60-nál meg csal 7-8%-ot
pb_2009-07-01 09:30:55 // 97092
Látod, az autóddal, mindig probléma van, Papa!DDD
Föckös2009-07-01 09:29:37 // 97091
nálam pl a 195/50 r15 nyári lefelé csal nagyjából 4-5 %ot.
a téli 185/65 r15 (IGEN, BEFÉR!!!) az meg felfelé kb ugyanennyit.
a téli 185/65 r15 (IGEN, BEFÉR!!!) az meg felfelé kb ugyanennyit.
pb_2009-07-01 09:13:11 // 97090
A fordszám, sebesség alakulása a következőktől függ: váltó, kerékméret. Ha valamelyik Ltér a gyáritól, rögtön változnak az értékek. Mekkora kereket használsz, mekkora gumival?
pb_2009-07-01 09:09:12 // 97089
Az még nem jelent semmit sem, hogy a difi jó, ettől még a fokozatok áttételei lehetnek mások.
J-Imi2009-07-01 09:06:40 // 97088
Ma megnézem, hogy a többi fokozatban mennyire stimmel Jorije cartárs sebességei. Egyébként a váltót egyszerűen ellenőriztük le, megvan hogy mennyinek kell lenni az áttételeknek, ötödikbe pl 2,5-et forog a féltengely és 1-et a kerék, 3-4-est is leellenőriztük ezzel a módszerrel és stimmelt minden. Én annyira nem értek hozzá, ez a porlasztós dolog logikusnak tűnt, ha túl sok gázolajat nyom vissza akkor az lehet egy hibaforrás. Tényleg tanácstalan vagyok, mindenesetre nagyon köszönöm a tippeket, remélem nem lesz nagy baja a kocsinak.
Ferko2009-07-01 08:42:38 // 97087
Igen igen.:-D Szombaton még vacilláltam mikor ittuk a jégert, de aztán csak rászántam magam.
Igazából akkor jött valami (magam sem tudom, hogy mi), amikor megláttam az adok veszekben Alfa Hím autóját. Ott őrültem meg.:-DDD
Igazából akkor jött valami (magam sem tudom, hogy mi), amikor megláttam az adok veszekben Alfa Hím autóját. Ott őrültem meg.:-DDD
Axl Trans2009-07-01 04:52:27 // 97086
Occsóé vót.... (ma jön a cucc!)
WarbiRunner (Gyuri)2009-06-30 23:12:25 // 97085
Te nagyon komolyan elhatároztad magad úgy látom...:-)
GTVili2009-06-30 22:52:28 // 97084
Mélynyomó mellé póló...? Nem lesz ez sok egy kicsit....? ;-DDDD
Ferko2009-06-30 22:30:17 // 97083
No meg az enyémen van két év műszaki is.
Axl Trans2009-06-30 22:24:23 // 97082
WarbiRunner (Gyuri)2009-06-30 22:22:49 // 97081
Figy! A porlasztónak semmi köze ahhoz, hogy 130-at megy 5-ben 4500-as fordulaton. Mindenképp előbb azt deríteném ki, hogy hol a hiba a hajtásláncban. Valami vagy csúszik, vagy nem megfelelő az áttétel. Ha azt mondod megszámoltátok a fogakat, akkor elvileg a váltó ilyen szempontból rendben. Lehet hülye kérdés, de a diffi rendben van? Hajt rendesen mindkét féltengely?
DELFIN2009-06-30 22:19:22 // 97080
Szasztok cartársak ! volt már valakinek olyan hibája, hogy a benzinmutató kiakad és full-t mutat, mostanába ez a heppje ..... még ha negyedig is van telit mutat és csak jópár óra állás után zökken vissza...
Ferko2009-06-30 22:14:31 // 97079
Valóban jobb az ár. Km is több van benne egy picivel. A használtatón 50.000-ért többért van amúgy. No meg az enyém Magyarországi; így a km valós. Külföldről behozott esetén neccesebb. De ha valakinek az tetszik, akkor csak hajrá. Én nem árulok zsákba macskát és húgyért-szarért meg nem fogom odaadni.:-))
WarbiRunner (Gyuri)2009-06-30 22:08:28 // 97078
4-ben is 150 fölött kéne mennie 4500-nál. Vagy csúszik a kuplung, vagy más a végáttétele a váltónak, vagy rossz a fordulatszám mérő (bár hallatszik az, ha 4k fölött küzd egy dízel)
Jorjie2009-06-30 21:57:54 // 97077
Remélem segít, elvileg az autóink egyformák.
J-Imi2009-06-30 21:47:25 // 97076
köszi nagyon, ez hasznos lesz, holnap lecsekkolom, kíváncsi vagyok meddig stimmel
Jorjie2009-06-30 21:44:22 // 97075
Megnéztem, nálam így alakul a sebesség 3000 fordulatnál:
1esben: 30km/h
2esben. 50km/h
3asban: 75km/h
4esben: 100km/h
5ösben: 130km/h
6osban: ja az nincs :-D
Remélem, nincs nagy baj a géppel.
1esben: 30km/h
2esben. 50km/h
3asban: 75km/h
4esben: 100km/h
5ösben: 130km/h
6osban: ja az nincs :-D
Remélem, nincs nagy baj a géppel.
Selmak2009-06-30 21:43:16 // 97074
Na levizsgázott a verda.
Bagee2009-06-30 21:21:24 // 97073
minimum de lehet köztes érték is :D 1.5 TS XD :D:D:D:D:D:D:D
szasza(SW)2009-06-30 21:18:20 // 97072
Akkor motorcserés:)))
Bagee2009-06-30 21:17:38 // 97071
de az adatlapon meg 1.4 :) Szal ..... :D:D
szasza(SW)2009-06-30 21:16:41 // 97070
most akkor 1,4 vagy 1,6? mert a hirdetésben 1,6 van:)))
Bagee2009-06-30 21:10:19 // 97069
igaz csak 1.4 de szebb a színe :P:D:D:D:D:D
szasza(SW)2009-06-30 21:02:49 // 97068
Itt egy elenfél:)))
Ez reálisabb ár:)
Ez reálisabb ár:)
J-Imi2009-06-30 20:05:15 // 97067
láttam még van pár kérdés, megpróbálok sorba válaszolni:) pörög 5000-et 5500is a motor a többi fokozatban. 3-4-5-ös áttételét megnéztük, az stimmel a workshopban leírtak szerint. Az a fura, hogy pl 5-ösben 55-nél pörög 1200körül a motor, tehát akkor 2400-nál kellene kb 110-el menni. A km óra 100 fölött teljesen pontosan mér gps szerint. Megnézegetjük majd hogy mennyi üzemanyag jön vissza a porlasztóknál, ha sok akkor az a baj, remélem hogy ez lesz a megoldás:)
J-Imi2009-06-30 20:00:00 // 97066
biztos nem benzines váltó van benne, mert megnéztük, a végáttétel rendben van 2,5. Egy az egybe nem lehet rárakni a benzines váltót mert másik oldalon van az önindító, de a belét lehet cserélni. Igen, 1,5hónap alatt városban használtam, soha nem mentem vele 100-110-nél többet. Fater mondott egy jó tippet, szerinte a porlasztók lehetnek elkopva és a nem tudom milyen rés nagyobb ezért sok gázolaj megy vissza:) vagy vmi hasonló:)
pb_2009-06-30 16:17:15 // 97065
Jaja, neked az való!DDD
Föckös2009-06-30 16:13:00 // 97064
igazad van marad a 8 v :-)
pb_2009-06-30 16:03:15 // 97063
Minek akarod bonyolítani?)))
Föckös2009-06-30 16:01:05 // 97061
jó akkor 2,0 16 v 2irányban változó szelpvezérléssel.
na?
na?
Föckös2009-06-30 16:00:16 // 97060
majd Edzőbá elmagyarázza! :-)
pb_2009-06-30 15:59:57 // 97058
Papa, Lég lenne a 2.0 16v is.))
pb_2009-06-30 15:59:18 // 97057
Gyártanak, csak jó helyen kell kRSni.D
Ferko2009-06-30 15:58:25 // 97056
eheeee:-DD
mivaaaan?:-DDD
mivaaaan?:-DDD