Dömpi (il dottore)2014-10-27 21:36:27 // 60654
a 2tömegűre céloztam
Dömpi (il dottore)2014-10-27 21:35:54 // 60653
a roadhouse a gagyi-tól 1 fokkal jobb, a zimmermann pedig kvázi prémium
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-27 20:21:04 // 60652
nem tökmind1? semmi nem fog változni ...
GTPeti2014-10-27 20:19:22 // 60651
Szia! Én úgy tudom, hogy a TRW-t osztották két felé. A lengőkar divízió a ZF-hez került, a kormánymű div. pedig a Bosch-hoz.
DrPulzis2014-10-27 20:11:51 // 60650
Hali,
Az autóipari beszállítói témához még egy újabb érdekesség. A ZF eladta a részesedését ZF-Lenksystemben, így a cég a Bosch 100%-os tulajdonába került át. Miközben a ZF megvásárolta a TRW-t.
Az autóipari beszállítói témához még egy újabb érdekesség. A ZF eladta a részesedését ZF-Lenksystemben, így a cég a Bosch 100%-os tulajdonába került át. Miközben a ZF megvásárolta a TRW-t.
vargadre2014-10-27 19:09:07 // 60649
Sziasztok!
Srácok a kocsim ezt írja ki már egy ideje: pre heating glow plugs not available. Most látom elérkezettnek az időt a megcsináltatására. Annyi lenne a kérdésem ha a számítógépet rádugják akkor konkrétan megtudják mondani, hogy pl a 3. izzítógyertya a rossz vagy túl sokat gondolok a technikáról? Továbbá a hátsó keréktárcsákat is szeretném cserélni viszont két méret vásárolható 278 mm és 292 mm. Melyiket célszerű venni és miért? Esetleg van-e valami függvénye, hogy melyiket mikor kell venni. A két fajta tárcsához két gyártó elérhető a Roadhouse és Zimmermann, tudtok-e róluk valamit, melyiket érdemes venni?
Válaszotokat előre is köszönöm! :)
Srácok a kocsim ezt írja ki már egy ideje: pre heating glow plugs not available. Most látom elérkezettnek az időt a megcsináltatására. Annyi lenne a kérdésem ha a számítógépet rádugják akkor konkrétan megtudják mondani, hogy pl a 3. izzítógyertya a rossz vagy túl sokat gondolok a technikáról? Továbbá a hátsó keréktárcsákat is szeretném cserélni viszont két méret vásárolható 278 mm és 292 mm. Melyiket célszerű venni és miért? Esetleg van-e valami függvénye, hogy melyiket mikor kell venni. A két fajta tárcsához két gyártó elérhető a Roadhouse és Zimmermann, tudtok-e róluk valamit, melyiket érdemes venni?
Válaszotokat előre is köszönöm! :)
David | Centocinquantanove2014-10-27 18:34:13 // 60648
Uniroyal ms plus 77 téli gummáról van valakinek saját tapasztalaton alapuló véleménye?
Vagy csak úgy általában az uniroyalról? Eddig nem volt soha ilyen gumim, de most ez a kiszemelt...
Vagy csak úgy általában az uniroyalról? Eddig nem volt soha ilyen gumim, de most ez a kiszemelt...
Piritu - 1.000.0002014-10-27 17:57:27 // 60647
Ventilátorokat, motorokat és elektronikát gyártunk, szállítunk 91-óta milliós tételben többek közt köztes beszállítókon keresztül az Alfákba is. Max 50 ppm a megengedett, és jóval alatta vagyunk. Tény és való, hogy az olcsóság a cél, ezt látni is a termékek egyszerűsödésén is.
ValeRossi462014-10-27 16:38:37 // 60646
mármint a kuplungnak v a lendkeréknek? :)
Dömpi (il dottore)2014-10-27 16:35:30 // 60645
akkor még van hátra ELVILEG 40e km...vagy nem (?)
ValeRossi462014-10-27 16:16:35 // 60644
Igayából nem hallok semmit ami arra utalna h szar. 140e van a gépben
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-27 16:12:02 // 60643
akkor cseréld ha rossz a lendkerék...
David | Centocinquantanove2014-10-27 15:30:26 // 60642
Nulla hiba a cél... Az mind szép és jó, de nem tudom milyen területen dolgozol (gyártó-termelő, összeszerelő vagy kereskedőnél), de én úgy látom, hogy ez csak utópia, legalábbis autóalkatrész gyártó cég minőségirányítási embereként. Ez valahol a saját magam arculköpése és a saját munkám becsmérlése, de ez van.
Gyártóként valóban a cél nulla hibaarány, de ilyen nincs, hogy 0 ppm. Vagy ha van is, az olyan drága, hogy az autóipar nem fizeti meg. Az emberi hiba lehetőségét is az autóipar szeretné kizárni, ugyanakkor nem szereti megfizetni...
Pont azért amit mondasz egyébként, hogy olyan, hogy kishibás, csak a legritkább esetben van. Vagy rossz vagy jó az alkatrész, a kettő között csak indokolt esetben létezik.
Én a tervezett avultatást abban látom közvetetten, hogy iszonyat spórolás megy szinte minden autógyárban. Évi 5% árcsökkentést elvár az autóipar, de egy idő után ez a tartósság és ezzel együtt a megbízhatóság (minőség?) rovására megy.
Gyártóként valóban a cél nulla hibaarány, de ilyen nincs, hogy 0 ppm. Vagy ha van is, az olyan drága, hogy az autóipar nem fizeti meg. Az emberi hiba lehetőségét is az autóipar szeretné kizárni, ugyanakkor nem szereti megfizetni...
Pont azért amit mondasz egyébként, hogy olyan, hogy kishibás, csak a legritkább esetben van. Vagy rossz vagy jó az alkatrész, a kettő között csak indokolt esetben létezik.
Én a tervezett avultatást abban látom közvetetten, hogy iszonyat spórolás megy szinte minden autógyárban. Évi 5% árcsökkentést elvár az autóipar, de egy idő után ez a tartósság és ezzel együtt a megbízhatóság (minőség?) rovására megy.
ValeRossi462014-10-27 15:07:12 // 60641
Másik ami kezd aktuális lenni...az a kuplung !
Csúszkál ha nagyobb seb.fokozatban erősebben rálépek a gázra. Ha rendesen használom,akkor semmi gond,veszi a sebességeket is.
Na most,ha cserélek,akkor lendkereket is kéne,vagy érdemes.?
Csúszkál ha nagyobb seb.fokozatban erősebben rálépek a gázra. Ha rendesen használom,akkor semmi gond,veszi a sebességeket is.
Na most,ha cserélek,akkor lendkereket is kéne,vagy érdemes.?
ValeRossi462014-10-27 15:03:07 // 60640
Fogyasztásról pár szó..
Tegnap jöttünk haza Ausztriából,98-103 km/h átlag comp.szerint...és a fogyasztás elképesztő a computer szerint...5,3 !!!!
Kifele 5,6 de ebben volt bőven hegymenet.
A nyári 18as kerekeket cseréltem le 17esre...ezzel értem ezt el. Kicsit hihetetlennek tűnik,de 640 km féltank.
Tegnap jöttünk haza Ausztriából,98-103 km/h átlag comp.szerint...és a fogyasztás elképesztő a computer szerint...5,3 !!!!
Kifele 5,6 de ebben volt bőven hegymenet.
A nyári 18as kerekeket cseréltem le 17esre...ezzel értem ezt el. Kicsit hihetetlennek tűnik,de 640 km féltank.
159ti2014-10-27 10:56:06 // 60639
Azon még túl tenném magam ,ha csak az elindulás lenne zavaró, de egy utcába bekanyarodni is szinte csak 1-ess ben lehet meg így szerintem 1 literrel többet eszik városba .
yani🍀2014-10-27 10:50:54 // 60638
Szerintem a belső nyomógomb nem érintkezik. Bontsd ki a gombot, és a csatlakozó vezetékeket zárd rövidre. Ha kinyitja, akkor a gomb a hibás, ha nem, akkor máshol van a hiba.
gpek2014-10-27 10:18:28 // 60637
Na új hiba jelenségre lettem figyelmes, nem nyitja a belső gomb a hátsó ajtót az SW-be, csak így kattan hátul. A távirányító nyitja szerencsére, van ötletetek mi lehet vele?
Giuntini2014-10-27 10:10:42 // 60636
Ezért nem dugóztatom le. Inkább bevállalom az új költségét.
Dömpi (il dottore)2014-10-27 09:03:26 // 60635
De ha benyomva tartod, akkor hogyan feszíted le? Pont azt kell benyomva tartanod, amit le akarsz feszíteni - ez némi ellentmondás.
Hacsak úgy nem, hogy először óvatosan kifeszegetsz egy akkora felületet, amin keresztül az ujjaddal, vagy egy fémrúddal/fadarabbal benyomod a műanyag tárcsát, így akkor már nyugodtan feszegetheted az embléma többi részét.
Hacsak úgy nem, hogy először óvatosan kifeszegetsz egy akkora felületet, amin keresztül az ujjaddal, vagy egy fémrúddal/fadarabbal benyomod a műanyag tárcsát, így akkor már nyugodtan feszegetheted az embléma többi részét.
.......................2014-10-27 06:35:50 // 60634
170 ig szélzajmentes a Brera,utána már zavaró a süsmüs
Az Alfa ért a keret nélküli ablakhoz
A Mito is problémamentes 160ig
Az Alfa ért a keret nélküli ablakhoz
A Mito is problémamentes 160ig
.......................2014-10-27 06:33:01 // 60633
Nem lehet, biztos
Ha kiiktatod a swirl et ,akkor csak 1800 tól húz
Engem is zavar ez városban ,lámpánál nehezebb finoman elindulni
Ha kiiktatod a swirl et ,akkor csak 1800 tól húz
Engem is zavar ez városban ,lámpánál nehezebb finoman elindulni
159ti2014-10-27 02:10:41 // 60632
Üdv urak!
Valakinek van valami tapasztalata 2.4 jtd nél a szívósor pillangoszelepek ledugózásáról?
Nekem mintha késöbb kezdene tölteni a turbo olyan 1800-2000től megy rendesen.(elötte 1400-1500 már ment)
Lehet, hogy emiatt van?
Valakinek van valami tapasztalata 2.4 jtd nél a szívósor pillangoszelepek ledugózásáról?
Nekem mintha késöbb kezdene tölteni a turbo olyan 1800-2000től megy rendesen.(elötte 1400-1500 már ment)
Lehet, hogy emiatt van?
Alfonis2014-10-27 00:52:18 // 60631
emblémacserénél nem lenne praktikus a kis pöcök védelme miatt benyomva tartani és úgy feszegetni? mert akkor nem tud megfeszülni egyik irányba sem.... :P
pozitiv, h meg tudtátok javítani grat. ;) bebizonyosodott... türelem rózsát terem :P
pozitiv, h meg tudtátok javítani grat. ;) bebizonyosodott... türelem rózsát terem :P
Piritu - 1.000.0002014-10-26 22:21:50 // 60630
Mentem, csak ezzel már egy nyári 3e km-es túra túl nagy rizikó lett volna :-(
GTPeti2014-10-26 21:52:35 // 60628
Jaaaaaaaa, az más. Aki attól az autótól mai szintű komfortot vár, az amúgy sem 100-as. :) Ellenben hangulatos kocsikázást, azt jogosan el lehet várni tőle.
Piritu - 1.000.0002014-10-26 21:09:17 // 60627
Amúgy a GTV-Spider felettébb kellemes. Nyáron 600 km pólóban, napszemcsiben nem gond :-)
Piritu - 1.000.0002014-10-26 21:08:03 // 60626
régi Spider-ről beszlünk :-))
GTPeti2014-10-26 21:06:06 // 60625
A 159 után valószínűleg minden autó huzatos. :)
A GTV-nél elég jól összehozták az ablakok szigetelését. A szélzaj még 120-nál is minimális. Ebből kiindulva a Brera sem lehet vészes. (Megkockáztatom, hogy csendesebb, mint egy 156 pl.)
A GTV-nél elég jól összehozták az ablakok szigetelését. A szélzaj még 120-nál is minimális. Ebből kiindulva a Brera sem lehet vészes. (Megkockáztatom, hogy csendesebb, mint egy 156 pl.)
Liquid2014-10-26 20:57:51 // 60624
a hátsót nem emlékezem pontosan hogy szedtem le, de nem volt vészes mutatvány. Asszem egy fogóval szétbarmoltam.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-26 20:41:54 // 60623
sál, sapka, kesztyű ... és lehet menni cseresznyét szedni :D
Piritu - 1.000.0002014-10-26 20:33:58 // 60622
Anno utána néztem azoknak is, mert a forma az valami félelmetesen jó. Néhány emberrel történt egyeztetés után azt az infót kaptam, hogy huzatos. Úgy 70-es tempóig jó, de hosszú távon nem ideális utazóautó. Úgyhogy az újabbnál maradtam.
Dömpi (il dottore)2014-10-26 20:31:51 // 60621
Grat az új vashoz!
Dömpi (il dottore)2014-10-26 20:24:43 // 60620
igen: 2008.06-havi
Dömpi (il dottore)2014-10-26 20:10:53 // 60619
de miért ilyen olcsó, ha csak 114-ezer van benne?
...mondjuk mindegyik használtban kb. ennyi van...érdekes, nem?
...mondjuk mindegyik használtban kb. ennyi van...érdekes, nem?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-26 19:47:51 // 60618
Köszi, szeretnék Brera-t de már nézegetem a régi Spider-eket is 89-ig ...
Pityukoma2014-10-26 19:44:33 // 60617
A VTT3.0-án nem lesz kifogás hogy hú de rég volt 59-em ;-) Gratulálok az új vashoz,használd egészséggel! Azért a Brera Ti-ről nem tettél le ugye?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-26 19:37:29 // 60616
holnap csinálok képet ha lesz időm
Piritu - 1.000.0002014-10-26 19:36:20 // 60615
Fényképek mikor lesznek?
u.i.
A fém tömítés a Trabi hengerfejében is működött :-))
u.i.
A fém tömítés a Trabi hengerfejében is működött :-))
Dömpi (il dottore)2014-10-26 19:29:24 // 60614
Mi f@sz van itt? Megtáltosodtatok? Vagy csak sz@r idő van és semmit sem lehet csinálni? másfél napig nem néztem fel az oldalra, és most meg olvashatok vissza majdnem 5 oldalt! Hááát...
Na, de előbb az esetem:
Tegnap készen lett az Arkangyal. (Persze a károkozót nem lehet elérni telefonon, SMS-ben ígérgetések vannak, na erről ennyit).
Szóval kifizetem a fényezést/kasznijavítást, beülök, indulok ... hát kotyog a sebváltógomb.
Elgurultam yani barátomhoz, mert megbeszéltük, hogy emblémát cserélünk elöl és hátul. Ő többet rendelt az ebay-ről. Én meg többet rendeltem a led helyzetjelzőből, így barteleztünk egyet.
Yani-tól felhívtam http://www.alfaamore.hu/tagok/droberto-t és Pityukomát, hogy hogyan kell kiszedni a váltó kupakját. Tök könnyen kijött, egy db 10-es anya van alatta, azt kellett meghúzni.
Nekifogtunk az emblémacserének - hátul. Az enyém FL-es, tehát hátul az embléma megnyomásával nyílik a csomagtér. Yani megfúrta az emblémát, majd elkezdte csavarhúzóval lefeszegetni. Egyszercsak kirepült az egész.
Az történt, hogy az embléma rá van ragasztva egy műanyag korongra, amelynek egy szintén műanyag rúdja átmegy egy lyukon át belülre, aminek a végén van egy lapos rész, amiből kiáll egy csúcs és benyomáskor az nyomja meg a mikrokapcsolót. A lapos rész alatt van egy zégergyűrű, kívülről, a korong alatt meg egy rugó feszít ellen. A korongon körbe 6 db apró műanyag tűcske van (pár mm-esek) és egy kis nút, a fogadórészén pedig a tűcskéknek lyukak. Ez akadályozza meg, hogy körben elforduljon.
Nálam a feszegetéskor eltört az a vékony műanyag rúd, ami átmegy a kasznin, pont a zégergyűrűnél.
Yani bravúros képességeinek hála megcsinálta. Belefúrt a műanyag rúd megmaradt részébe, menetet vágott bele, majd beletekert egy 4-es csavart. Azután levágta a fejét és rátett egy anyát és egy alátétet. Az anya nem fért el, a csavar vége túl hosszú volt (itt tized miliméterekről van szó), úgyhogy az anyának a vastagságát és csavar kilógó végét addig kellett reszelgetni, amíg jó nem lett. Ha nem szedtük szét 30-szor és raktuk össze ugyanennyiszer, akkor egyszer sem. De végre - kb 2-órás reszelgetés/illesztgetés után - sikerült.
Most jobb, mint újkorában. A gyári néha nem vette a lapot, volt, hogy többször is be kellett nyomni, és kicsit szorult is néha.
Mondanom sem kell, hogy, mikor szétrepült, én lefagytam mint a windows. Csak ma reggelre tudtam feldolgozni az "élményt".
Persze erről senki sem tehetett, yani is jót akart, és még jó, hogy vele csináltuk, mert ő legalább meg tudta csinálni. Kalapot emelek előtte!
Kicseréltük az első emblémát is, az könnyen ment, bár a gyári ragasztó maradványai elég nehezen jöttek le.
Érdekes, hogy az embléma fogadóján van egy kis nút, a gyári emblémán pedig egy kis kiálló rész, hogy ne tudd ferdén rátenni. Hát a kis kínai azt is lemásolta.
FONTOS! HA VALAKI HÁTUL EMBLÉMÁT AKAR CSRÉLNI FL UTÁNI 159-EN, AKKOR 2 LYUKAT FÚRJON ÉS KÉT CSAVARHÚZÓVAL, KÉT OLDALRÓL EGYENLETES ERŐVEL FESZEGESSE LE AZ EMBLÉMÁT, ÍGY TALÁN NEM TÖRIK EL A RÚD!
Ja, fotókat nem tudtam csinálni, mert a telóm erre nem igazán képes, a magammal vitt fényképező pedig lemerült mikor fotózni akartam volna.
...Na, kezdek visszaolvasni.
Na, de előbb az esetem:
Tegnap készen lett az Arkangyal. (Persze a károkozót nem lehet elérni telefonon, SMS-ben ígérgetések vannak, na erről ennyit).
Szóval kifizetem a fényezést/kasznijavítást, beülök, indulok ... hát kotyog a sebváltógomb.
Elgurultam yani barátomhoz, mert megbeszéltük, hogy emblémát cserélünk elöl és hátul. Ő többet rendelt az ebay-ről. Én meg többet rendeltem a led helyzetjelzőből, így barteleztünk egyet.
Yani-tól felhívtam http://www.alfaamore.hu/tagok/droberto-t és Pityukomát, hogy hogyan kell kiszedni a váltó kupakját. Tök könnyen kijött, egy db 10-es anya van alatta, azt kellett meghúzni.
Nekifogtunk az emblémacserének - hátul. Az enyém FL-es, tehát hátul az embléma megnyomásával nyílik a csomagtér. Yani megfúrta az emblémát, majd elkezdte csavarhúzóval lefeszegetni. Egyszercsak kirepült az egész.
Az történt, hogy az embléma rá van ragasztva egy műanyag korongra, amelynek egy szintén műanyag rúdja átmegy egy lyukon át belülre, aminek a végén van egy lapos rész, amiből kiáll egy csúcs és benyomáskor az nyomja meg a mikrokapcsolót. A lapos rész alatt van egy zégergyűrű, kívülről, a korong alatt meg egy rugó feszít ellen. A korongon körbe 6 db apró műanyag tűcske van (pár mm-esek) és egy kis nút, a fogadórészén pedig a tűcskéknek lyukak. Ez akadályozza meg, hogy körben elforduljon.
Nálam a feszegetéskor eltört az a vékony műanyag rúd, ami átmegy a kasznin, pont a zégergyűrűnél.
Yani bravúros képességeinek hála megcsinálta. Belefúrt a műanyag rúd megmaradt részébe, menetet vágott bele, majd beletekert egy 4-es csavart. Azután levágta a fejét és rátett egy anyát és egy alátétet. Az anya nem fért el, a csavar vége túl hosszú volt (itt tized miliméterekről van szó), úgyhogy az anyának a vastagságát és csavar kilógó végét addig kellett reszelgetni, amíg jó nem lett. Ha nem szedtük szét 30-szor és raktuk össze ugyanennyiszer, akkor egyszer sem. De végre - kb 2-órás reszelgetés/illesztgetés után - sikerült.
Most jobb, mint újkorában. A gyári néha nem vette a lapot, volt, hogy többször is be kellett nyomni, és kicsit szorult is néha.
Mondanom sem kell, hogy, mikor szétrepült, én lefagytam mint a windows. Csak ma reggelre tudtam feldolgozni az "élményt".
Persze erről senki sem tehetett, yani is jót akart, és még jó, hogy vele csináltuk, mert ő legalább meg tudta csinálni. Kalapot emelek előtte!
Kicseréltük az első emblémát is, az könnyen ment, bár a gyári ragasztó maradványai elég nehezen jöttek le.
Érdekes, hogy az embléma fogadóján van egy kis nút, a gyári emblémán pedig egy kis kiálló rész, hogy ne tudd ferdén rátenni. Hát a kis kínai azt is lemásolta.
FONTOS! HA VALAKI HÁTUL EMBLÉMÁT AKAR CSRÉLNI FL UTÁNI 159-EN, AKKOR 2 LYUKAT FÚRJON ÉS KÉT CSAVARHÚZÓVAL, KÉT OLDALRÓL EGYENLETES ERŐVEL FESZEGESSE LE AZ EMBLÉMÁT, ÍGY TALÁN NEM TÖRIK EL A RÚD!
Ja, fotókat nem tudtam csinálni, mert a telóm erre nem igazán képes, a magammal vitt fényképező pedig lemerült mikor fotózni akartam volna.
...Na, kezdek visszaolvasni.
panza2014-10-26 16:38:38 // 60613
Nincs mit! Gratula!
_ÁRPÁD_2014-10-26 16:36:12 // 60612
Kicserélve :) Köszönöm az információt
...
...
panza2014-10-26 16:16:54 // 60611
Ha esetleg megakadnál ajánlom figyelmedbe Pityukoma e tárgyban írt fényképes blogját.
_ÁRPÁD_2014-10-26 16:01:20 // 60610
Köszi ,már megyek is cserélni :)
panza2014-10-26 16:00:25 // 60609
Utastér, kesztyűtartóban!
_ÁRPÁD_2014-10-26 15:54:40 // 60608
Hali. Egy kérdés merre leledzik a 159ben a pollenszűrő? Utastér vagy a tűzfal előtt?
Csilla832014-10-26 15:50:33 // 60607
Köszi :) szerencsére elég volt kihúzni a pendrive-ot az USB-ből, aztán indítás után visszatettem, felismerte, azóta nem villog a km-óra sem :)
Jupiter1552014-10-26 14:10:00 // 60606
Az enyém 2007. novemberi, 164e kilométerrel. Milyen alkatrészek miatt kezdjek el aggódni? :)
Giuntini2014-10-26 12:01:33 // 60605
Akkor nekem is sok minden kijött. Hátsó rugók cseréje, Felső lengőkarok, DPF nyomáskülönbség érzékelő cső, EGR csere, és most a hengerfej, és az abból adódó problémák. Szatyi azt nondja, hogy az enyémből ki volt már véve a váltó, remélem hogy a vezérlés cseréje miatt, mert ez az Aisin váltók sarkalatos pontja.