Fórum >> Típusok >> 159

vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2014-08-12 19:48:40 // 56890
Kedves kartársak
Eljött az idő , hogy megváltam a szeretett 59-től :(
Csak az vígasztal , hogy jó helyre került a drágám Pedr0 kartárshoz :)
Kérlek segítsétek Őt is olyan szívélyesen , mint engem .
Az utód offos lesz , mert sajna nincs az alfának jelenleg nagyobb autója :(
Teljesen azért nem fogok/tudok azért elszakadni a fórumtól , de ezútón köszönök mindenkinek minden segítséget !
Géb2014-08-12 19:42:16 // 56889
Valakinek volt már ilyen jelensége a 159-el hogy reggel első indítás után dadogva jár a motor,mint ha az egyik henger nem menne!és miután bemelegszik szépen egyenletesen jár tovább??
'''''2014-08-12 18:55:34 // 56888
Nyomtam egyet! :-)
Shadin2014-08-12 18:52:56 // 56887
Done! Felhoztuk a második helyre :-)
Shadin2014-08-12 18:50:50 // 56886
Bocsi :-) Gyorsabb voltál...
Norby2014-08-12 16:05:40 // 56884
Nekem is azt mondták cseréljek lengőkarokat. Csak a hátsó szilenteket cseréltem és ennek jó fél éve. Azóta hangtalan a futómű.
Dömpi (il dottore)2014-08-12 13:45:02 // 56883
Srácok!

Lehet asszonykámra szavazni :)
Dömpi (il dottore)2014-08-12 09:39:43 // 56882
Határozottan lehet! Én már cseréltem. Rápréselős a történet.
blog0
DE: a szilent kapható külön, ha később viszont lengőkart kell cserélned, azzal adják a szilentet is.
Nekem most éppen emiatt van egy tartalék.
blog1
blog2
blog3
Ákos (dewvil)2014-08-12 09:27:20 // 56881
ugy rémlene mintha igen
Ákos (dewvil)2014-08-12 09:26:28 // 56880
Én csapattam az egyikkel vagyis mindkettővel, marhajó ez a benzin turbo, kicsit még el is gondolkoztam:)
Ákos (dewvil)2014-08-12 09:25:36 // 56879
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/giulietta/alfa_romeo_giulietta_1.4_tb_multiair_distinctive_tct-8159956

a masik takaritás alatt van, mindkettő full egyforma a km tér el cca 10 ezerrel.
Ákos (dewvil)2014-08-12 09:23:58 // 56878
visszapillantó tükörben van alul
David | Centocinquantanove2014-08-12 09:06:58 // 56877
Nem tudja véletlenül valaki, hogy hol van a külső hőmérő érzékelője az autóban?

Ha elviszem lemosni a hidegebb víztől kevesebbet érzékel mint a valós és b*szik hűteni... :))
AdiArsenal2014-08-12 08:51:28 // 56876
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/giulietta/alfa_romeo_giulietta_2.0_jtdm-2_distinctive_panorama.sportcsomag.navi.bor-8148168

Erről lenne szó!
Liquid2014-08-12 08:31:21 // 56875
az alsó lengőkarok szilentjei cserélhetők külön? ha igen, akkor érdemes?
most hívtak, az előműszakin az első alsó lengőkarok hátsó szilentjeit mondta a fószer hogcs csereérett.
AdiArsenal2014-08-12 08:15:09 // 56874
belinkeled őket?
Ákos (dewvil)2014-08-12 08:13:29 // 56873
bocsi. tct valto akart lenni.
Ákos (dewvil)2014-08-12 08:12:39 // 56872
Ha erdekel van ketto elado, fekete 1.4t zct valtoval. patika allapot.
Ákos (dewvil)2014-08-12 08:11:23 // 56871
Nekunk van 2.0jtd 136 lovas valtozat. Es olasz kocsi.
Jok azok a 2.0 motorok opelben sem nyugos. Alt az egr huto okadik be rajta.
AdiArsenal2014-08-12 08:10:37 // 56870
Giulietta-t akarok, csak gondoltam itt több vele a tapasztalat
.......................2014-08-12 07:14:01 // 56869
A 2.0 jtdm jó blokk,bár a sok opel alkatrész miatt vannak nyűgjei,2010 ig keress mert abban a 159 hez még a F40 es váltó van ami 400Nm ert simán kibír,a motor 350 Nm ert tud így marad egy kis tartalék ,hogy tartós maradjon
.......................2014-08-12 07:09:21 // 56868
Létezik pont az adó miatt papíron 163 lóerős 2.0 jtdm id
Piritu - 1.000.0002014-08-12 06:45:04 // 56867
Javaslom a blogomat.
AdiArsenal2014-08-12 05:40:19 // 56866
Sziasztok!

Mi a tapasztalat a 2.0 JTDM2-vel? Jó motor? 100ezer kilóméter van a kinézett 170 lóerős autóban. Ez már egyel feljebb kategóriába esik teljesítmény adó szempontjából? Ha jól tudom 169-nél van a váltás
Ákos (dewvil)2014-08-11 23:33:51 // 56865
Az 1.9jtst teljesen nem ismerem de kb ugyanaz lehet a szisztem mint az 1.8nal. ket vezerkerek azt meg ket szelep allitja nyomassal. a lanc meg plusz hibalehetoseg az egeszben.
KLeventeee2014-08-11 23:08:19 // 56864
Köszönöm a segítséget
Érdekesnek tartom hogy a márkaszervíz nem cserélte a vezérlés módosítókat is, a többi egyéb alkatrésszel együtt.
Google-t bújom egy ideje vezérlés módosítót keresek, de nem találok. Lehet hogy hülye kérdés, de biztos van ilyen az 1.9 jts-ben?
Chianti2014-08-11 22:57:35 // 56863
Köszi, azért jó tudni hogy van akinek bevált a motorolaj adalékolás... :o)
Chianti2014-08-11 22:48:20 // 56862
Mint minden Alfa tulaj itt az Amorén, én is a legjobbat szeretném az autónak. Ezért gondoltam hogy kipróbálom a Metabond-ot, de tény hogy csendesebb nem lett tőle a motor, érzékelhető fogyasztás csökkenést sem okozott, bár ahhoz hogy igazán kifejtse a hatását folyamatosan használni kellene.
Tudom hogy nagyon jók ezek a JTD motorok és simán elmennek 300 ezret is minden gond nélkül (emlékszem nemrég jelezte egy cartárs, hogy neki már megvolt) és igen, én akár oldtimert is csinálnék az autómból, bár ennek az esélye - amint azt már egyszer kitárgyaltuk - többek között az alkatrész utánpótlás miatt sem túl sok... :o)
Ákos (dewvil)2014-08-11 22:45:29 // 56861
az elejen meg nem.
Ákos (dewvil)2014-08-11 22:44:04 // 56860
jol mondja a kollega. mindent illik cserelni a ket fogaskereket a ket allito szelepet, meh ha mar ott lancot is banant is. a jofele 1.8inel ami ugye opel motor uguanez van, csak szijjal. es fura mindig van raktaron. ugyanez a technik bmw.nel meg botranyosabb csak ott valvetronic hiba is van amihez plusz illik a butykoket is cserelni. eke high tech bajoj fos csucstechnikaval es eke 150 loerovel.....lizerek:-) :-)
bocs akicsi offert.
KLeventeee2014-08-11 22:37:59 // 56859
Nem vagyok egy nehéz lábú típus, de a lovak azok meg vannak hiánytalanul. Nem éreztem teljesítmény vesztést a hiba megléte óta. Ugyanúgy indul hidegen és melegen is, mint előtte.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-11 22:30:07 // 56858
akkor lehet módosító hiba lesz azt is illik cserélni ilyenkor...vissza jönnek a lovak is utána
KLeventeee2014-08-11 22:12:44 // 56857
Szia
A konkrét alkatrészek amik cserélve lettek:
Felső láncvezető, Főtengely fogaskerék, Láncvezető, Vezérműlánc, Vezérműtengely fogaskerék, Vezérmű fogaskerék, Láncfeszítő, Láncvezető. Plusz néhány tömítés, szimmering.
Piritu - 1.000.0002014-08-11 22:10:13 // 56856
Vezérlés módosítónak hívják azt az alkatrészt,és mint Erhard is említette a JTS-nek egy kritikus pontja.
KLeventeee2014-08-11 21:58:55 // 56855
Köszönöm a kedves fogadtatást :)
A kód jelentését nagyjából tudom, a diagnosztikai gép ki írta, de a hibás alkatrészt nem nevezi meg. Sajnos lehet szakadás/zárlat is, amit ki nyomozni a legnehezebb meló. Azért fordultam hozzátok, mert hátha valamelyikőtök találkozott már ilyen hibával, és tudja a megoldást.
Piritu - 1.000.0002014-08-11 21:58:26 // 56854
Szól előre :-P
Emlékeim szerint először egy jó ezressel előtte szólt.
Dömpi (il dottore)2014-08-11 21:56:34 // 56853
Az a helyzet, hogy nálam - de gondolom másnál sem nagyon - nem életszerű, hogy ma jelzi a vas, hogy olajcsere, aztán másnap viszem is.
Nálam előre be kell tervezni, hogy melyik hónapban, melyik hét melyik napján.
Az előbbit pénzügyileg, az utóbbit a szerelőmnél az időpont miatt.
Dömpi (il dottore)2014-08-11 21:47:42 // 56852
A szerelőm a múltkor cserélt vezérlést neki, ő is 1.9 JTS.
Azért előtte rendesen utána kellett olvasnia a szakirodalomban :)
Dömpi (il dottore)2014-08-11 21:43:10 // 56851
Ez nem hangzik túl jól:
"P0010 Vezérműtengely- állító, szívó oldal/bal/első, hengersor 1 - hiba az áramkörben"

Szerintem vidd el egy alfákhoz értő szakihoz.

Elvileg nem vagy túl messze tőlem (Abony), ajánlanám a szerelőmet.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-11 21:43:09 // 56850
üdv itt és racevét a jts miatt :))) komolyra fordítva mit takar az a mindent cseréltek? sajnos típus betegség a láncszett és a 2db módosító hiba valamint a változó levegő vezérlés a szívósorban...
Piritu - 1.000.0002014-08-11 21:35:22 // 56849
Gugli barátunk ad némi támpontot, rögtön az első helyen dobja a kód jelentését és a lehetséges okokat :-)
A megoldáshoz viszont már ismerni kellene a JTS vezérlés módosító rendszerét. Ilyen ember itt nem lesz, mert nagyon kevés a JTS itt a topikban.
Pityukoma2014-08-11 21:32:23 // 56848
Szia:-) Üdv a csapatban/topikban. Érezd magad jól köztünk. Remélem valaki mielőbb tud segíteni neked:-)
mizooo2014-08-11 21:30:23 // 56847
Bakker benzines? :D Én még nem is láttam élőben benzines 59-et :).. .Bocsi nem akartam trollkodni de ez is tök furi, hogy egy benzines 159 cartárs segítséget kér :D...
Pityukoma2014-08-11 21:28:00 // 56846
Nekem is magas ez egy kicsit. a váltó-difi-mellékhejtómű ott nem fárad el az olaj álltában? Nem vesz fel vizet a levegő páratartalmából? Pedig ott is vannak szellőztetők a házon. Azokról nem szól a fáma. de az ablaktörlő lapátokat 6 hónap állás után vegyük le és egy puha rongyba betekerve tegyük a tároló rekeszbe :-D
KLeventeee2014-08-11 21:15:55 // 56845
Sziasztok.
Új vagyok itt, ezért egy rövid bemutatkozással kezdeném.
Levente vagyok Kecskemétről, és fél éve tettem szert egy 159 es 1.9 jts Alfára :)
Eddig hiba nélkül autóztam vele, de pár hete ki gyulladt a check engine lámpa. Először csak néha világított, de az utóbbi napokban egyre gyakrabban. Csináltam rajta egy diagnosztikát, P0010 hibakódot ír. Az autó működésében nem vettem észre változást, és amikor először ki gyulladt a check lámpa akkor sem volt semmi különös, menet közben egyszerűen kivillant.
Az autóban 212 ezer km van, de 202 ezernél volt komplett vezérlés csere márkaszervízben.
Esetleg találkozott már valaki ilyen hibával?
Piritu - 1.000.0002014-08-11 21:14:49 // 56844
Nemrégen próbáltam utána járni ennek az időszakos cserének a Spidernél. Ott a CF2-es motornál 18 hónap van írva, de a szervizkönyv 2005-ös kiadása már csak egy évet. Semmi indokot se találtam, egy olajgyártónál se találtam szavatossági időt a bontott/kitöltött olajra. (De ugyan ez volt a féltengely csukló zsírjával is. Elvileg örök élet, de az enyémben 15 év után már kristályosodott rendesen.)
Piritu - 1.000.0002014-08-11 21:06:03 // 56843
Így van. Mindenki arra költ, amire akar. Nekem eddig kétszer "szólt" a Párduc, hogy 23-25 körül frisset kér. Azóta 20, ha előbb szól, akkor előbb.
Pityukoma2014-08-11 21:02:49 // 56842
Sziasztok:-) az olaj témához egy rövid (OFF) sztori: cégünknél folyamatosan vannak készlet autók az ügyfelek azonnali kiszolgálási lehetősége miatt. Pár éve előfordult hogy voltak olyan új autóink (kamion) amik már egy éve is gazdára vártak. A járműgyártó előírja a tárolási idő függvényében az elvégzendő karbantartásokat, ellenőrzéseket. Egy éve álló járműveknél a kötelező olajcserét ! "0" km-es új motoroknál. Még a motor beindítását sem engedélyezi a procedúra az egy éves olajjal. Ezért vettünk egy vákumos olaj leszívó berendezést:-( ISO úgyhogy ment a fáradt olaj tartályba sok száz liter kristály tiszta olaj.

Úgyhogy km ide v. oda én évente egyszer biztos hogy cserélem.
Piritu - 1.000.0002014-08-11 21:00:48 // 56841
...és a dpf meddig bírta benne? Mert most azért aggódtunk. :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak