Fórum >> Típusok >> 159

Tibcsi1662014-08-11 20:46:47 // 56840
500eKm elég jó. Utána belefér egy felújítás. (elvégre is nem egy kamionról van szó:)

Szerintem elég, ha akkor cserélünk amikor kéri. Elég komoly programja lehet, ami az olaj minőséget számolja! Ha 10e után szól, akkor 10e után cseréljünk! Amúgy ha nincs DPF akkor simán mehet 25-30-at.

Azzal persze nem ártunk, ha 15-20 körül cserélünk. Max a pénztárcánknak :)
Tibcsi1662014-08-11 20:36:11 // 56839
Ne aggódj. Az első Olasz autóm, egy Fiat Tipo 1.7D több mint 400eKm ment Metabond-al, és kb. 500eKm-nél lett felújítva (gyűrűcsere és hengerfal köszörülés) Utána is ment még jó pár százat minden komolyabb motorikus gond nélkül.
.......................2014-08-11 19:59:10 // 56838
A jtd ben nem nagyon hígul a motorolaj gázolajjal,hisz a szint nem nő és gázolaj szaga sincs
'''''2014-08-11 19:28:49 // 56837
Az enyémben most 98.000km van de a szinte csak városi használattól lehet,hogy a motorja egy 200.000km-et futott motorral egyenértékű.
Sajnos a városi használat nem igazán motorbarát.Én is az utódra várok már.
Piritu - 1.000.0002014-08-11 19:24:17 // 56836
Erre gondoltam.
Most lehet elgondolkodni, hogy mennyi az annyi. Ha mondjuk 15ezres csereperiódusban hiszünk, lehet hogy már 3e km óta használhatatlan is lehet az olaj. A cserének a használathoz kell igazodnia. De ez így van általában a könyvekben is előírva, extrém viszonyok között sűrűbben cserélni.
'''''2014-08-11 19:11:41 // 56834
Ha már kérdezted. :-)Nálam csak városi használat mellett volt,hogy 12-15.000km körül kérte az olajcserét. Azóta két évente sem megy bele 10.000km úgyhogy annyinál még nem kéri.:-)
David | Centocinquantanove2014-08-11 18:57:51 // 56833
A belső ajtóborítás leszedéséhez, hogy lásd egyáltalán, hogy mi az ábra semmi más nem kell mint csavarhúzó és talán imbuszkulcs készlet.
Alul vannak a fekete csavarok, a kilincs belsejénél a borítás alatt 1 imbusz, a kartámasz zsebében a gumi alatt még kettő imbusz, és nagyjából ennyi. A többit csak bolhát tartják, azaz egy rősebb rántással szépen lejön az egész. Kilincset kifűzöd, az ablakemelő és a hangszóró csatiját kihúzod és szépen látszik hol a probléma.
Én is az elején ódszkodva álltam neki, de nem kell hozzá autószerelői véna...
Piritu - 1.000.0002014-08-11 18:17:41 // 56832
Az is érdekes, hogy az üzemállapotoktól függően számol visszafelé.
Nekem szinte tiszta autópálya használat mellett kérte a 35 helyett 37-nél. Kérheti hamarabb is. Nem véletlenül van szétválasztva az olajcsere ciklus a karbantartási ciklustól. Még a számláló is külön van. Kíváncsi lennék, ha valaki csak városozik annál mikor kéri az olajcserét.
Piritu - 1.000.0002014-08-11 17:28:51 // 56831
Szerintem meg igen. A motort ugyan nem ehhez tervezték, de van rajta jó néhány módosítás az "eredeti" tervhez képest. Az elektronika sem ugyan az. Meg az olaj se, az is egy kicsit újabb fejlesztés.
Piritu - 1.000.0002014-08-11 17:04:11 // 56830
Nem értelek. Pont a te autód a bizonyíték arra, hogy a gyári csereciklussal nem lesz semmi baja. Szerintem simán elmegy 300++e km-t így is.
Hány beállt diesel motorról tudunk?
Mekkora futásteljesítményt akarunk? 500-at? Oké, és hány autó megy ténylegesen annyit?
SilentSound2014-08-11 16:30:17 // 56828
Köszönöm a választ! Nem vagyok megáldva túlzottan nagy autószerelő hajlammal, nap által szétszívott emblémákat meg pollenszűrőt már cseréltem, ehhez azért lehet, hogy igénybe fogok venni külső, hozzáértőbb segítséget. A webáruházas link viszont különösen jó lehet, ha nem kell az egész szerkezetet kicserélni csak valami törött műanyag alkatrészt (a hang miatt én is valami műanyag törésére tippelek). Ha még raktáron is lesz a szükséges cucc, az külön öröm, mert nem akarom nagyon megvárni, amíg egyszer egy esős-viharos éjszakán leesik az ablak...
Chianti2014-08-11 15:46:35 // 56827
Nos igen... elgondolkodtató és abszolút logikus az érvelés. Ezért voltam / vagyok bizonytalan, legfőképp a DPF miatt nem igazán erőltetném az adalékokat, de remélhetőleg ez az 1 flakon Metabond még nem okoz(ott) komoly problémákat.
Chianti2014-08-11 15:40:50 // 56826
Kösz szépen mindenkinek a hozzászólásokat! Ezek szerint a lehető legjobban akkor jár el az ember, ha a gyári ajánlásoknak megfelelő olajat NEM a gyári ajánlásnak megfelelő periódusban cseréli...
Dömpi (il dottore)2014-08-11 12:58:47 // 56824
Akinek nem nagy navis a kijelzője, annak hogyan működik a navi?
(2009-es, 2.0 jtdm-ről van szó)
David | Centocinquantanove2014-08-11 12:47:56 // 56823
Én ezt értem, de nyilván minden egyes változtatásnál vannak komoly revíziók, ahol elméletileg minden olyan tényezőt felülvizsgálnak ami a változtatás hatására változhat. Ehhez képest az olajcsere periódust úgytudom helybenhagyták (de lehet tévedek).
Nem okoskodni akarok, sőt, csak úgymond hangosan gondolkodom...
Dömpi (il dottore)2014-08-11 12:45:23 // 56822
Ráadásul 100e km felett vagyunk mindannyian, szóval én nem próbálkoznék 30e km-enkénti olajcserével, mert visszanyalhat a fagyi.
David | Centocinquantanove2014-08-11 12:44:59 // 56821
Én anno unixban érdeklődtem, ott csak gyári komplett szerkezetet lehetett venni motorral együtt 1 hónapos szállítással 20k körül...
Nem is ez a baj, hanem hogy egy semmi ócska sz*r műanyagdarab az egész. Önköltségi ára nincs több mint 100 Ft :)) Ez van.. :)
Dömpi (il dottore)2014-08-11 12:43:58 // 56820
Szerintem nem, mert a motort eredetileg nem DPF-esnek tervezték...olvass vissza 2 oldalt
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-11 12:43:20 // 56819
jól megkérik az árát ahhoz képest, hogy a komplett szerkezet 15e...
David | Centocinquantanove2014-08-11 12:23:15 // 56818
Előszöris szedd szét magad, nem egy extra feladat.
Nézd meg mi ment szét, gyanítom neked is az üveget tartó fehér műanyag csúszka. Ilyet lehet rendelni az ablakemelok.hu-ról, és nem is egy túl bonyolult feladat a cseréje. Ez a csúszka amiről beszélek az konkrétan ötezer, de mondom nézd meg mi adta be a kulcsot aztán szortírozz innen: katt.

Lehet, hogy egyedül is, de egy segítőtárssal simán megoldható a dolog. Nekem is csak a bowden visszafeszítése volt nehéz feladat.
David | Centocinquantanove2014-08-11 12:16:58 // 56817
Én is kb. 15k km után olajcserélek, csak adódik a kérdés, hogy Luigi vajon nem tervezte bele a folyamatba a motorolajba DPF regen útján bejutó x mennyiségű gázolajat?
Nem vették volna figyelembe annak hatásait a gyári ajánlott olajcsere periódus megállapításakor?
SilentSound2014-08-11 12:15:19 // 56816
Sziasztok,
Engem is utolért a hátsó ablakemelő halála, amiről már kicsit korábban olvastam itt, hogy nem egyedi történet a 159-esek között. A jobb hátsó ablakom egy felhúzásnál azt mondta, hogy katttt, aztán elengedte magát. Nem nagyon érzem tökéletes megoldásnak, hogy a gps tartója rögzíti most, ezért érdekelne, hogy tudtok-e ajánlani olyan szakembert / szervizt Dél- vagy Kelet-Pesten, ahol ezt gyorsan és költséghatékonyan javítják. Összegben nagyságrendileg mire számítsak? Előre is köszönöm a válaszokat!
Liquid2014-08-11 10:27:55 // 56815
mert ha valami beállítás nem tetszik neki akkor elvben sehova se kéne beengednie
Dömpi (il dottore)2014-08-11 10:16:35 // 56814
toltam egy e-mailt
Liquid2014-08-11 09:57:27 // 56811
Az a fura, hogy egyáltalán a motorhoz beenged. Próbáld meg átnézni a beállításokat.
Dömpi (il dottore)2014-08-11 09:48:32 // 56810
A 159-nél szervízt a a főmenüben kell nullázni, az olajcserét pedig a motorvezérlő utolsó fülén a lista tetjén lévő manüpont alatt.
Viszont az én ELM 327-em nem enged be a motorvezérlőn kívül sehová!
Azt írja ki, hogy "connection failed", és valamit, hogy a com nemtudom hányas port nem elérhető ... vagy ilyesmi.
A 147-nél ugyanez.
Liquid2014-08-11 09:20:47 // 56808
A 159-nél csak az ABS és a Xenon igényel extra kábelt, a 147-nél más helyzet.
A MES oldalán megtalálod.
mit írt ki?
Én tudtam nullázni, 2 helyen kell. De most nem emlékezem IQ-ból hol van a másik...
Dömpi (il dottore)2014-08-11 09:13:52 // 56807
Srácok!

Eddig úgy tudtam, hogy az ELM327-tel csak az ABS-be és a Xenon-ban nem enged be.
Tegnap nullázni akartam Réka 147-esén a szervízt, de nem engedett be, pedig regisztrált FES-em van.
Utána megnéztem a 159-en, de ott sem engedi, csak az ECU-ben tudom nullázni az olajcserét.

Korábban valaki írta, hogy az olajcsere periódust a FES/MES-el át lehet írni 30 000 km-ről bármire. Ezt hol kell? Én nem találtam meg.

Köszi előre is!
Dömpi (il dottore)2014-08-11 08:59:45 // 56806
Én azért cserélem 10-13e km-enként, mert a DPF regeneráláskor gázolajat pumpál az olajba a nagyobb hőfok elérése érdekében. Ennélfogva véleményem szerint igényli az olajcserét.
Amúgy sajnos szerintem az összes kintről behozott kormos 159-ben - amiket mi 120-220 e km-el vettünk meg - előző tulajaik 30k-nként cserélték az olajat (amikor kiírta a kocsi), holott a szervízkönyvben ott van, hogy "vagy évente". Tehát, ha egy év alatt nem mész 30k km-et, akkor is évente olajcsere kell.

Nekem eddig egybevágott a két dolog, most sűrűbbre kell vennem.

Ennyi az én kommentem. Az Autóház Budaörsöt meg küld el a francba :)
Shadin2014-08-11 08:33:46 // 56805
Gondoltam kipróbálom, sosem árt a jobb meleg tulajdonság. És sokkal halkabb is a motor :-D És ne kérdezd miért, de sokkal hamarabb felkapja ezt az olajat mint a 30-ast és indítás után sokkal kevesebbet kerepel mint a 30-as.






Biztos csak placebo...
Shadin2014-08-11 08:28:11 // 56804
Én évente cserélem, minden tavasszal. Ez kb. 20k.
.......................2014-08-11 07:43:32 // 56803
Én inkább azt a 10százalékot félrerakom injektor felújításra
.......................2014-08-11 07:39:38 // 56802
Abban a tudatban hogy qurva drága az üzemanyag európában minden többlet forint kidobott pénz kb 200 Ft lenne a reális ára a dieselnek,a többi a adó ami segélyre megy meg nyugdíjra
.......................2014-08-11 07:32:57 // 56801
A selenia 20K is simán kibírt 20e km ert,
De ez attól is függ hogy a motor mennyire kormolja össze az olajat
Piritu - 1.000.0002014-08-11 07:01:52 // 56800
Azért ezt olvasd el a témában.
Chianti2014-08-10 23:39:41 // 56799
Természetesen 100.000 az a 100 km... :o)
Chianti2014-08-10 23:37:31 // 56798
Tisztelt 159 Guruk! Tudom, hogy volt már ez is téma - talán többször is - de ismét érdekelne a véleményetek olajcsere periódus ügyben. Sajnos tisztában vagyok vele, hogy a gépem mielőtt hozzám került, céges autóként szolgált, és mint ilyen szigorúan 30 000 km-t futott egy olajjal. Ez a szervizkönyv szerint durván 100 km-ig így volt, 157 000-el vettem. Persze közben is volt olajcsere, csak nem dokumentálták a szervizkönyvben. (Autóház Budaörs)
Igazából az érdekelne, hogy ki milyen időközönként cserél olajat, mert nekem Szamosiék azt mondták, felesleges 15 000 km-enként újat tenni a motorba, 20 000 km-ig nyugodtan lehet autózni. Na most én a legutóbbi olajcsere után töltöttem a motorba ezt:

http://metabond.hu/hu/termek/metabond-eco

gondolván, hogy biztosan nem árt neki, (remélem a DPF-nek sem) viszont én inkább lecserélném 15 000-nél. Már csak az említett szerviz előélet miatt is. Bár így utólag már lehet annyit ér mint halottnak a csók, de hátha mégse. Amúgy meg tervben van, hogy folytatom tovább az adalékolást. Egyébként tudom nem nagy dicsőség, kéretik nem röhögni, Piritu te most ne figyelj! :o), de túl vagyunk 10 000 probléma mentes km-en.
Piritu - 1.000.0002014-08-10 23:21:03 // 56796
Akkor az Alfihoz valókkal ne is próbálkozzak? Progi?
Liquid2014-08-10 23:02:15 // 56794
az első próbálkozásaom egy nem tudom milyen kábel volt ami az Alfát nem de apám Fiestáját támogatta, megpróbálom visszakeresni...
Piritu - 1.000.0002014-08-10 22:59:07 // 56793
Nem tudsz valami progit, amivel a Fiestát ki lehetne olvasni?
Ha másnak van tippje, azt is szívesen fogadom.
Piritu - 1.000.0002014-08-10 22:55:55 // 56792
Családtag szülinapja mindig esemény :-)
Liquid2014-08-10 22:54:25 // 56791
aki keres az talál alkalmat :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak