Totya332014-08-09 17:17:47 // 56740
Sziasztok!1,9 jtdM-nél váltásnál 1ből 2be majd 2->3 ba 2 klotyanó hangot lehet hallani. Tipp esetleg valakinek mi lehet ez?
Scaniamen2014-08-09 16:50:46 // 56739
Szia nekem igaz 1.9es de akkor csinál ilyet mikor tele van a kipufogó korommal egy égetés és utána nem áll le nekem már kétszer bevált,ez az én tapasztalatom.
Zsifi sw2014-08-09 16:37:40 // 56738
Sziasztok!
Jelenleg nem csak városban használom a gépet, ezért is bosszant a dolog, igaz nagy sebességnél még nem állt le, csak a városi tötymörgésben csinált ilyet. Csúnya lenne, ha egy előzés közben állna le, mert nem vicces az 1600 kg-ot szervo nélkül kormányozni... :s :)
MES prg alapján az EGR tök jól működik, akkor nyit/zár amikor kell.
Jelenleg nem csak városban használom a gépet, ezért is bosszant a dolog, igaz nagy sebességnél még nem állt le, csak a városi tötymörgésben csinált ilyet. Csúnya lenne, ha egy előzés közben állna le, mert nem vicces az 1600 kg-ot szervo nélkül kormányozni... :s :)
MES prg alapján az EGR tök jól működik, akkor nyit/zár amikor kell.
Shadin2014-08-09 15:52:09 // 56737
Ez azért van, mert amikor gyártani kezdták a 159-et, akkor még az 5w40 volt a spec., de ezt az egykilencnél megváltoztatták menet közben, a kettőnégynél meg nem mertek belepiszkálni talán a turbó miatt :-(
mizooo2014-08-09 14:55:33 // 56736
Igazad van a kezelésiben valóban ez található. De máshol mindenhol köztük az oladl típusismertetőjében is 5w40-van. Ki érti ezt.
Shadin2014-08-09 13:46:47 // 56735
Szürke kupakot kipattintod és alatta az anyát mekkhúzod 10-es kulccsal.
Shadin2014-08-09 13:45:27 // 56734
Veszekedhetünk, de a gyári az 1.9-be a Selenia 5w-30 WR Pure Energy :-(
Az más tészta, hogy én is Castrol Edge 5w-40 C3-at teszek bele...
Az más tészta, hogy én is Castrol Edge 5w-40 C3-at teszek bele...
mizooo2014-08-09 12:35:38 // 56733
5W40-es kell bele! És már lehet abból is alacsony koromtartalmút kapni. 20 000-t mentem 5w30 C-s olajjal, de most már 5w40-et kapott, féltem a turbót meg a motort, hogy nem megfelelő meleg oldali viszkozitással mentem.
'''''2014-08-09 12:24:10 // 56732
Elkezdett a váltógombom kotyogni.2-3mm jár jobbra-balra de nagyon idegesít.Le lehet valahol fíxálni?
Piritu - 1.000.0002014-08-09 06:53:32 // 56730
Szerintem az első kérdés, hogy HOL szivárog, aztán, hogy miért?
Nem jellemző az olajcsepegés a kormosokra. Biztos, hogy motorolaj?
Nem jellemző az olajcsepegés a kormosokra. Biztos, hogy motorolaj?
KollerT2014-08-09 02:43:11 // 56729
2-3 egység van indításnál. Sajnos az utolsó olajcsere 9000-el ezelőtt volt a márkaszervízben. :( Szerintem 5w40 van benne. Most akkor mit tegyek? Egyáltalán miért szivároghat?
NAGYON KÖSZÖNÖM AZ EDDIGI VALASZOKAT!:)
NAGYON KÖSZÖNÖM AZ EDDIGI VALASZOKAT!:)
mizooo2014-08-09 00:15:57 // 56728
Nem 5w40 kell bele?
Szabolcs 1592014-08-08 23:23:45 // 56727
Szabolcs 1592014-08-08 23:21:11 // 56726
Turnè elindul München Villach Ljubljana Zágráb Zadar 1 hét pihi utánna visza Sárvár ott pihi 5 napot asztán Sopron Linz München majd beszámolók a fogyasztási adatokkal szép estét
Piritu - 1.000.0002014-08-08 21:35:42 // 56725
Nem véletlenül tankolok minden 4-5. alkalommal prémiumot.
Giuntini2014-08-08 21:28:57 // 56724
Ma végre felkerült az új hátsó embléma. A fóliát rajta hagytam, kíváncsi vagyok, meddig bírja. Amit viszont észrevettem mióta prémium gázolajat használok. A váltásoknál a fordulatszám eséseknél (automata váltó) mindig volt egy kis turbó fütyülés. Azt az összes automata 2.4-nél hallottam, Erhardénál is. Amióta prémiumot használok, ez a fütyülés nem hallható. Elképzelhető, hogy a turbó lapáton a lerakódás letisztult. A turbókon óhatatlan a lerakódás. Ha ez így van, akkor még egy ok, hogy miért kell használni prémium üzemanyagot.
Liquid2014-08-08 21:27:33 // 56723
indításkor mit mutat az olajszint jelző?
Ha nincs benne kevés akkor szerintem nem kell parázni, főleg ha hamarosan szervíz jön.
Ha tölteni kell bele akkor ugyanolyan specifikációjút tölts utána ami benne van.
Milyen olaj van most benne?
Ha nincs benne kevés akkor szerintem nem kell parázni, főleg ha hamarosan szervíz jön.
Ha tölteni kell bele akkor ugyanolyan specifikációjút tölts utána ami benne van.
Milyen olaj van most benne?
Giuntini2014-08-08 21:20:51 // 56722
Ezt úgy hívják Air Quality System, van benne egy légszennyezettség mérő szenzor. Az enyémben benne van, én így használom állandóan, autópályán például ha egy büdös kamion vagy valami hulladék után megyek, automatikusan belső keringetésre vált. A városban állandóan kapcsolgat. Nem tudom, lehet hogy mindegyikben benne van az "A" betű, és ettől függetlenül nincs benne ez az opció. A kezelési is írja, hogy ez a funkció opcionális.
Shadin2014-08-08 19:36:02 // 56721
Úgy látom nincs DPF-ed már, bármelyik 5w30 jó bele ha hamarosan úgy is cseréled. Szintetikus legyen kb.
KollerT2014-08-08 19:06:07 // 56720
[FOLYIK AZ OLAJ]
Sziasztok!
Egy hetes állás után egy 15cm-es olajfolt lett a kocsi alatt. Balatonon vagyok, most lesz majd a műszakiztatás ahogy megyek haza.
Ideiglenesen egy pl. OMV-n mit töltessek bele? (Lehetőleg a legjobb olajat szeretném, hogy semmi baja ne legyen az autónak.)
Előre is nagyon köszönöm a segítséget, kicsit elszomorít a dolog. :(
Sziasztok!
Egy hetes állás után egy 15cm-es olajfolt lett a kocsi alatt. Balatonon vagyok, most lesz majd a műszakiztatás ahogy megyek haza.
Ideiglenesen egy pl. OMV-n mit töltessek bele? (Lehetőleg a legjobb olajat szeretném, hogy semmi baja ne legyen az autónak.)
Előre is nagyon köszönöm a segítséget, kicsit elszomorít a dolog. :(
norbi04092014-08-08 14:18:27 // 56719
220g gáz volt benne és olaj se sok, de annak a pontos mennyiségét nem tudom :)
Minden rendben volt amúgy :)
Minden rendben volt amúgy :)
David | Centocinquantanove2014-08-08 13:42:49 // 56718
Mert mitől? Nekem akkor megy ha k*rva meleg van, egyébként csak a ventilátorok mennek. Ettől eltérő esetben csak akkor megy, ha esetleg úgy kell beülni a kocsiba, hogy kissé megázik az ember és a ruhából kipárolog a víz, és párásodik az ablak. Ekkor is csak a páramentesítő funkció idejére megy.
Egyébként nekem sosem párásodik...
Egyébként nekem sosem párásodik...
David | Centocinquantanove2014-08-08 13:07:11 // 56717
MAjd idővel előfordulhat, hogy újra hallani fogod, de lényegesen halkabban. De legalább a friss gázzal most normálisan fog hűteni.
Volt benne amúgy elég gáz és olaj a visszafejtésnél? Vákumteszt rendben volt?
Volt benne amúgy elég gáz és olaj a visszafejtésnél? Vákumteszt rendben volt?
.......................2014-08-08 12:10:32 // 56716
Kapható eredeti AR alkatrészként is,vagy opel GM alkatrész
Az Eper ben megtalálod a számát
Vagy a blogomban
Az Eper ben megtalálod a számát
Vagy a blogomban
norbi04092014-08-08 11:08:54 // 56715
Ma nekem sem volt reggel amikor mentem klímát tölteni.
És ugyanúgy normál OMV Dieselt tankoltam.
Fogalmam sincs ez mitől függ....Majd próbálom figyelni, hogy mikor jelentkezik a jelenség és idővel csak kiderül.... Vagy hétfőn rákérdezek Szatmári Gábornál, úgy is viszem hozzá a kocsit. :)
És ugyanúgy normál OMV Dieselt tankoltam.
Fogalmam sincs ez mitől függ....Majd próbálom figyelni, hogy mikor jelentkezik a jelenség és idővel csak kiderül.... Vagy hétfőn rákérdezek Szatmári Gábornál, úgy is viszem hozzá a kocsit. :)
norbi04092014-08-08 11:02:43 // 56714
Megvolt ma a klímatöltés Budaörsön...hazafelé bekapcsolt klímával jöttem.
Nos... a fura hang eltűnt :D...legalábbis nem hallottam most.... :)
Remélem végleg befejezte :)
Thenksz Mindenkinek! :)
Nos... a fura hang eltűnt :D...legalábbis nem hallottam most.... :)
Remélem végleg befejezte :)
Thenksz Mindenkinek! :)
ValeRossi462014-08-08 09:37:18 // 56713
Nekem meg megint elkezdett szórakozni a porlasztócsúcsoknál lévő csatlakozó .csak az egyik,de épp elég,hogy meghülyítse a gépet.Hete Belgrádból haza fele kezdte. megállok,lehúzom és célszerszámmal (kisolló) kicsit megnyomorgatom a sarut a kébelen.azóta megint megy rendesen. De azt hiszem csere érett lett. Korábban írta valaki,hol lehet beszerezni,de nem találtam a hozzászólást :)
Valaki esetleg?
Valaki esetleg?
Vermacy2014-08-08 09:00:28 // 56712
Sztem is EGR. Felújított, cseredarabbal 10-es körül van...
Vermacy2014-08-08 08:58:53 // 56711
40+ fokot a Rosso is mutat... :(
ValeRossi462014-08-08 08:47:05 // 56710
köszi,akkor híjlak ez ügyben.
Vermacy2014-08-08 08:42:31 // 56709
Nekem állandóan, télen-nyáron full automatán van, egyébként párásodnék...
Vermacy2014-08-08 08:41:55 // 56708
:o) Auchan kút :o)
Agip, Mol és nagyon ritkán Shell, amihez jutok, de mindenhol a prémiumot kérem. Engem megnyugtat a dolog.
Tegnap, hazafelé és ma reggel sem volt a "rázkódás" és alapjárat ingadozás. Ami érdekes, hogy a 2mm-es kilengés ~880 ford/percnél volt, most meg nyugszik a mutató 760-nál alapjáraton...
Regenerálna alapjáraton? Pillanatnyi fogyasztás nem "változott".
Agip, Mol és nagyon ritkán Shell, amihez jutok, de mindenhol a prémiumot kérem. Engem megnyugtat a dolog.
Tegnap, hazafelé és ma reggel sem volt a "rázkódás" és alapjárat ingadozás. Ami érdekes, hogy a 2mm-es kilengés ~880 ford/percnél volt, most meg nyugszik a mutató 760-nál alapjáraton...
Regenerálna alapjáraton? Pillanatnyi fogyasztás nem "változott".
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-08 08:37:50 // 56707
igen...
ValeRossi462014-08-08 07:58:21 // 56706
ValeRossi462014-08-08 07:56:22 // 56705
Igazad lehet,mert most néztem és olajsár van mellette. :)
ValeRossi462014-08-08 07:52:03 // 56704
Ja,azt nem tudtam :(
Akkor marad az új 147-be.
Akkor marad az új 147-be.
Csabi2014-08-08 07:40:10 // 56703
hopp 2.0... talán ott már nincs gond az EGR-rel, vagy mégis?!
.......................2014-08-08 07:32:05 // 56702
A melegen leálló diesel rail nyomás probléma,
Vagy injektor probléma,vagy rail nyomásszabályzó lesz az,
Gondolom teljesen városban használod a gépet
Vagy injektor probléma,vagy rail nyomásszabályzó lesz az,
Gondolom teljesen városban használod a gépet
.......................2014-08-08 07:27:41 // 56701
A 2.0 jtd hez nem lesz jó a falazólemez ám,más az Egr
Csabi2014-08-08 06:56:18 // 56700
Kellene, valószínűleg majd lesz is... járatam úgy, h megszorult, de nem dobott hibát, csak erőtlen volt. pucolás után, meg minden OK...
mzo2014-08-07 22:08:35 // 56699
Ha EGR nem kellene hibakódot dobnia?
ValeRossi462014-08-07 21:36:11 // 56698
Van meg egy falazo lemezem ha erdekel az egrhez :) persze csak probara... ;)
Csabi2014-08-07 19:44:25 // 56697
Első tipp a leírtak alapján: EGR-szelep megszorult, asszem fogadni is mernék rá :)
Zsifi sw2014-08-07 19:38:27 // 56696
Sziasztok!
Jó rég jártam erre, igen pörgős mostanság az életem...
Viszont sajnos gondban vagyok, illetve a kicsikém... :) :(
A járgányom elkezdett rakoncátlankodni, ha kérhetnék valami kiindulópontot, azt megköszönném.
Városban melegen leállunk, míg kint nagyon erőtlenek vagyunk, és rángatva "gyorsulunk", ha nevezhető gyorsulásnak amit produkál.
Fogyasztásom az egekbe szökött, ami azt jelenti, hogy 25 liter gázolajjal örülök, ha kb. 300 kmet megteszek, aminek a nagy része városon kívüli táv.
Gépre dugva a MES progi semmi hibát nem ír, de az értékeket nézegetve a 4 porlasztócsúcs teljesen más értékeket mutat:
1. -0,58
2. 1 körüli
3. 3 körüli
4. -3 körüli
értékeket mutat. Na most ez nekem nem sokat mond.
Valaki tudna valami okosat mondani?
Elkezdtem már visszaolvasni, de sajnos nem találtam még semmit. :(
Köszi
Jó rég jártam erre, igen pörgős mostanság az életem...
Viszont sajnos gondban vagyok, illetve a kicsikém... :) :(
A járgányom elkezdett rakoncátlankodni, ha kérhetnék valami kiindulópontot, azt megköszönném.
Városban melegen leállunk, míg kint nagyon erőtlenek vagyunk, és rángatva "gyorsulunk", ha nevezhető gyorsulásnak amit produkál.
Fogyasztásom az egekbe szökött, ami azt jelenti, hogy 25 liter gázolajjal örülök, ha kb. 300 kmet megteszek, aminek a nagy része városon kívüli táv.
Gépre dugva a MES progi semmi hibát nem ír, de az értékeket nézegetve a 4 porlasztócsúcs teljesen más értékeket mutat:
1. -0,58
2. 1 körüli
3. 3 körüli
4. -3 körüli
értékeket mutat. Na most ez nekem nem sokat mond.
Valaki tudna valami okosat mondani?
Elkezdtem már visszaolvasni, de sajnos nem találtam még semmit. :(
Köszi
Shadin2014-08-07 19:17:36 // 56695
De érzékeny vagy :-D Csak a lelkünkről beszéltek 44:20-nál.
David | Centocinquantanove2014-08-07 18:45:51 // 56694
Az amit leírsz ez igez, de kiegészteném annyival, hogy a belső hőmérséklet csökkenésének (ventilátorsebesség automatikus csökkenésének) két függvénye is van, 1, külső hőmérséklet és 2, klímavezérlőn beállított kívánt belső hőmérséklet. Szóval az általad említett pár perc erősen relatív.
Nekem a fekete autó mutatott már 40+ fokokat is, ami elindulás után csak náhány fokot esett, a műszak végére mikor beleültem égetett a kormány, a váltó, a minden. Leengedett ablakokkal 1 km megtétele után klíma bekapcsol, 19 fokra beállítva, FULLAUTO módba.
Ilyenkor 8-10 perc is kevés lehet ahhoz, hogy az összes "pálcikából" akár 1-2-őt is levegyen.
A másik, ha szütymörörgsz a városban a klíma sem úgy dolgozik. Nálam például érezni, hogy gyorsításkor, nagyobb tempónál jobban küldi a hideget.
Szerintem a belső keringetés funkció gombján az "A" betű világítása nem feltétlenül van összefüggésben a légszennyezettséggel, ahogy írtad. Nekem van A betű, működik is a funkciója, de tudtommal nincs levegőszennyezettséget elemző kütyü az autómban, de feltétlen javítsatok ki, mert ez számomra is új.
Én úgy tudom, hogy az A jelzi, hogy az autó automatikusan a külső és belső hőmérsékletek figyelembevételével enged vagy nem enged be kinti levegőt...
Nekem a fekete autó mutatott már 40+ fokokat is, ami elindulás után csak náhány fokot esett, a műszak végére mikor beleültem égetett a kormány, a váltó, a minden. Leengedett ablakokkal 1 km megtétele után klíma bekapcsol, 19 fokra beállítva, FULLAUTO módba.
Ilyenkor 8-10 perc is kevés lehet ahhoz, hogy az összes "pálcikából" akár 1-2-őt is levegyen.
A másik, ha szütymörörgsz a városban a klíma sem úgy dolgozik. Nálam például érezni, hogy gyorsításkor, nagyobb tempónál jobban küldi a hideget.
Szerintem a belső keringetés funkció gombján az "A" betű világítása nem feltétlenül van összefüggésben a légszennyezettséggel, ahogy írtad. Nekem van A betű, működik is a funkciója, de tudtommal nincs levegőszennyezettséget elemző kütyü az autómban, de feltétlen javítsatok ki, mert ez számomra is új.
Én úgy tudom, hogy az A jelzi, hogy az autó automatikusan a külső és belső hőmérsékletek figyelembevételével enged vagy nem enged be kinti levegőt...
Haddel2014-08-07 17:57:49 // 56693
Én meg vigyorogtam az elöbb.Kivételesen ma nem volt céges kocsi nálam ,ezért az alfával mentem vásárolni .Kiderült, a 235-ös gumi is tud nyikorogni sodrósabb kanyarban :-) :-)
mzo2014-08-07 17:46:48 // 56692
Ez az ugráló alapjárat nekem is megvolt bekapcsolt klímánál, de csak nagyon melegben jelentkezett, talán 2-3-szor hidegindítás után kb 1-2 percig amíg a klíma ezerre próbálta hűteni az utasteret. Aztán egyszer csak kisimul a járás és oké az alapjárat. Egy benzinkúton váltottam pár szót pont akkoriban egy másik 59-es Alfással ő is mondta hogy újkora óta csinálja ezt az autó klímával nyáron indítás után. Valszeg valami Alfa fícsör lehet.
A morgó hang a műszerfal mögött szintén bekapcsolt klímánál pedig a kompresszor miatt van. Nekem is csinálja néha olyankor nyomok egy nagyobb gáz és azonnal abbahagyja. Tavaly gyakrabban csinálta elvittem klíma töltésre meglepetésre (mint sokan másoknak itt) volt benne vagy 250 gramm gáz és konkrétan nulla! olaj. Feltöltés után sokkal ritkább lett ez a morgó hang, de még néha megvan. A klímás szerint kicsit adott a kompresszornak az olaj nélküli mód, de amíg megy és más hibát nem produkál nem kell bolygatni.
A morgó hang a műszerfal mögött szintén bekapcsolt klímánál pedig a kompresszor miatt van. Nekem is csinálja néha olyankor nyomok egy nagyobb gáz és azonnal abbahagyja. Tavaly gyakrabban csinálta elvittem klíma töltésre meglepetésre (mint sokan másoknak itt) volt benne vagy 250 gramm gáz és konkrétan nulla! olaj. Feltöltés után sokkal ritkább lett ez a morgó hang, de még néha megvan. A klímás szerint kicsit adott a kompresszornak az olaj nélküli mód, de amíg megy és más hibát nem produkál nem kell bolygatni.
mizooo2014-08-07 17:44:21 // 56691
Hallgassátok meg a TC új égéstér részt. Letrollozták benne a gyökerek az alfásokat.
érégtér...
érégtér...