dev1662014-08-10 11:56:51 // 56765
"szerintem a lerakódásoknak semmi köze a prémium üzemagagokhoz," azért erre ne fogadj nagy téttel. direkt írtam, h azonos körülmények között illendő tesztelni, mert a városi terhelésváltások, hidegindítások nyilván fokozott kormolást jelentenek, de ezt nem is vitatta senki. Én arra utaltam, hogy a prémiumban eleve jelenlévő tisztítóadalékok ugyanolyan használati körülmények között kevesebb lerakódást engednek az injektorokban, mint a sima gázolaj (legyen az városi etap, vagy pályán), így az inj.-ok mindig optimális mennyiségű üzemanyagot fecskendeznek be (nem kell korrigálni az átfolyást), amitől pedig csökken a koromképződés. Ez jó a turbónak, az EGR-nek, a szívósornak és a DPF-nek is és a fogyasztás is csökken.
.......................2014-08-10 10:40:57 // 56764
szerintem a lerakódásoknak semmi köze a prémium üzemagagokhoz,
Vároban használt diesel 150ekm után köhög,
Ami autópályán fut az ilyen korában semmi baja
Kérdezz meg egykét taxist hányan tankolnak prémium dieselt
Vároban használt diesel 150ekm után köhög,
Ami autópályán fut az ilyen korában semmi baja
Kérdezz meg egykét taxist hányan tankolnak prémium dieselt
Piritu - 1.000.0002014-08-10 10:39:22 // 56763
Az adalékoktól eleve futkozik a hátamon a hideg (főleg, hogy erősen hamisítják), ezért tartom jobb megoldásnak a már eleve bekevert prémiumot. Mondjuk az is érdekes, hogy a benzinesekbe sose jutott eszembe tölteni.
Piritu - 1.000.0002014-08-10 10:37:16 // 56762
Még egy adalék a sztorihoz. Ezt az egy esetet kivéve végig 4-5. volt a púder. 200e km-nél gyakorlatilag nullások voltak a korrekciós tényezők úgy, hogy 53ezret boxal ment a vas emelt rail nyomással.
dev1662014-08-10 10:34:29 // 56761
egy független tartós teszt kéne két 0km-es egyező kormosnál, amiket hasonlóan használnak, az egyikbe csak kommersz, a másikba csak prémium mondjuk 100ekm-n át. Utána mindkét megvizsgálni (injektorok, szívósor, nagynyomású, turbó, EGR szelep, EGR csövek, stb.) és lehetne ámuldozni vagy nem. amíg nincs ilyen teszt addig semmivel sem tudod alátámasztani a véleményed, ugyanúgy hit kérdése nálad is, csak azzal a különbséggel, hogy te biztos vagy valamiben, amiben nem lehetsz :)))
nem kevés a Piritu-éhoz hasonló sztori kering a neten a prémium üzemanyagok pozitív (vagy inkább a kommerszek negatív?) hatásairól és az is tény hogy a tisztítóadalékokra szükség van, márpedig ilyenek csak a prémium naftában vannak.
A másik nyomós érv, hogy egyáltalán nem jelentős az árkülönbség a prémium és kommersz üzemanyagok között, így szvsz egy második autóként használt, féltett járgány igazán megérdemli ezt a kis törődést.
nem kevés a Piritu-éhoz hasonló sztori kering a neten a prémium üzemanyagok pozitív (vagy inkább a kommerszek negatív?) hatásairól és az is tény hogy a tisztítóadalékokra szükség van, márpedig ilyenek csak a prémium naftában vannak.
A másik nyomós érv, hogy egyáltalán nem jelentős az árkülönbség a prémium és kommersz üzemanyagok között, így szvsz egy második autóként használt, féltett járgány igazán megérdemli ezt a kis törődést.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-10 10:08:33 // 56760
szintén zenész :P az emberek hinni akarnak valamiben, meg kell nekik adni az esélyt...
Piritu - 1.000.0002014-08-10 09:00:21 // 56759
klatty és rögtön kiderül, hogy VAN prémium üzemanyag tőlünk nyugatabbra is.
Elmondanám az én tapasztalatomat, ami miatt minden 4-5 alkalommal ilyet tankolok. Még anno a 156 1,9 mjet SW-vel tettünk egy nagy kirándulást Barcelonába (kb. 4500 km) végig 130 tempomat. Előtte kétszer voltam németbe szintén így öregurasan (4e km), majd mikor a spanyol út után sietnem kellett nem ment a kocsi 180 fölé. Elvittem szervizbe, mindent megnéztek, semmi baját se találtak. Ötletként kaptam, hogy tegyek bele vépúdert. Mire átértem Ausztrián újra működött a vas.
Elmondanám az én tapasztalatomat, ami miatt minden 4-5 alkalommal ilyet tankolok. Még anno a 156 1,9 mjet SW-vel tettünk egy nagy kirándulást Barcelonába (kb. 4500 km) végig 130 tempomat. Előtte kétszer voltam németbe szintén így öregurasan (4e km), majd mikor a spanyol út után sietnem kellett nem ment a kocsi 180 fölé. Elvittem szervizbe, mindent megnéztek, semmi baját se találtak. Ötletként kaptam, hogy tegyek bele vépúdert. Mire átértem Ausztrián újra működött a vas.
dev1662014-08-10 00:19:22 // 56758
én az 5W-30 ajánlásra írtam alább. amúgy ez jó hír.
mizooo2014-08-10 00:10:17 // 56757
De ahogyan a többiek is és én is írtam, ma már van DPF-hez 5w40. Castrol Edge pl. én is azt használom.
dev1662014-08-09 23:49:59 // 56756
Erről tök felesleges vitatkozni, mert nincs elég infónk, úgyhogy mindenki maga dönti el, miben hisz. én abban, hogy a prémium üzemanyagban kevesebb a víz és a kosz és az injektortisztító adaléknak is megvan a maga áldásos hatása.
de az is lehet, hogy sokkal több múlik azon, hogy hogyan tárolják (mennyi víz, kosz kerül bele) üzemanyagot, így lehet drágán kártékony és olcsón jó gázolajat is venni, csak tudni kéne melyik kút a megbízható. na de ezt sem tudja senki. sötétben tapogatózás ez az egész tankolás téma.
de az is lehet, hogy sokkal több múlik azon, hogy hogyan tárolják (mennyi víz, kosz kerül bele) üzemanyagot, így lehet drágán kártékony és olcsón jó gázolajat is venni, csak tudni kéne melyik kút a megbízható. na de ezt sem tudja senki. sötétben tapogatózás ez az egész tankolás téma.
Vinnie2014-08-09 23:40:42 // 56755
Mondjuk van.
Persze mit nevezünk nyugatnak? Ausztria, Németország esetleg?
Persze mit nevezünk nyugatnak? Ausztria, Németország esetleg?
dev1662014-08-09 23:31:26 // 56754
EURO-4től ments meg Uram!:))
Azt kéne kideríteni valahogy, hogy az EURO3-as 1.9/2.4 és EURO4-es 1.9/2.4 blokkok, főtengelyek, dugattyúk, gyűrűk, szelepek, hengerfejek, vez. tengelyek, stb. teljes egészében egyeznek-e, vagy végeztek-e módosításokat bizonyos alkatrészeken az 30-as olaj miatt a gyártási tűrésekben. Ugyanez a kérdés a turbóra is: még egy régi 40-es olajhoz tervezett turbót rendeltek be vagy valami újabbat?
majdnem biztos, hogy a válasz az, hogy nem, nem végeztek módosításokat a motoron, mert anno 2005 táján nagyon gyorsan kellett előrukkolniuk az EURO4-es dízelekkel (nagy lemaradásban volt a Fiat e tekintetben). A DPF miatt egyszerűen átírták az ajánlást 10W-40-ről (ez a default JTD ajánlás EURO3-ig) 5W-30-ra és mosták kezeiket. A valóság viszont az, hogy az 5W-30-as olaj túl híg ezeknek a motoroknak és valószínű, hogy fokozott olajfogyasztás és hosszú távon a kelleténél több kartergáz lesz az eredménye a gyári előírásnak.
Én csak egy viszonylag frissen kifejlesztett, valódi DPF-esnek tervezett motorba mernék 5W-30-at lötykölni, mint pl. a 2.0 JTDm, az 1.9/2.4-be nem, mert ezeket 10W-40-hez tervezték, a DPF meg tegye a dolgát, amíg tudja, aztán mehet a kukába, ha nem tetszik neki.
Azt kéne kideríteni valahogy, hogy az EURO3-as 1.9/2.4 és EURO4-es 1.9/2.4 blokkok, főtengelyek, dugattyúk, gyűrűk, szelepek, hengerfejek, vez. tengelyek, stb. teljes egészében egyeznek-e, vagy végeztek-e módosításokat bizonyos alkatrészeken az 30-as olaj miatt a gyártási tűrésekben. Ugyanez a kérdés a turbóra is: még egy régi 40-es olajhoz tervezett turbót rendeltek be vagy valami újabbat?
majdnem biztos, hogy a válasz az, hogy nem, nem végeztek módosításokat a motoron, mert anno 2005 táján nagyon gyorsan kellett előrukkolniuk az EURO4-es dízelekkel (nagy lemaradásban volt a Fiat e tekintetben). A DPF miatt egyszerűen átírták az ajánlást 10W-40-ről (ez a default JTD ajánlás EURO3-ig) 5W-30-ra és mosták kezeiket. A valóság viszont az, hogy az 5W-30-as olaj túl híg ezeknek a motoroknak és valószínű, hogy fokozott olajfogyasztás és hosszú távon a kelleténél több kartergáz lesz az eredménye a gyári előírásnak.
Én csak egy viszonylag frissen kifejlesztett, valódi DPF-esnek tervezett motorba mernék 5W-30-at lötykölni, mint pl. a 2.0 JTDm, az 1.9/2.4-be nem, mert ezeket 10W-40-hez tervezték, a DPF meg tegye a dolgát, amíg tudja, aztán mehet a kukába, ha nem tetszik neki.
Liquid2014-08-09 23:20:52 // 56753
csatlakozom :)
Liquid2014-08-09 23:20:26 // 56752
.......................2014-08-09 23:08:25 // 56751
6 eve járok sima JET diesellel,semmi gond nèlkül,
nem értem azokat akik Prémium üzemanyagot tankolnak,
ugyan azt kapják csak többet fizetnek érte,
nyugaton nincs semmilyyen Prémium diesel,csak sima gázolaj
nem értem azokat akik Prémium üzemanyagot tankolnak,
ugyan azt kapják csak többet fizetnek érte,
nyugaton nincs semmilyyen Prémium diesel,csak sima gázolaj
Dömpi (il dottore)2014-08-09 22:08:07 // 56750
Liquid2014-08-09 21:26:04 // 56749
5W30 kell a DPF miatt, de ha az mnincs akkor az 5W40 inkább a megfelelő
David | Centocinquantanove2014-08-09 20:04:11 // 56748
Szintén klattyogok, ez ilyen. Ha kihuzatom rendesen (min 2500-ig), akkor nem klattyan...
Olajból meg 1.9-hez Castrol Edge 5w-40 a legjobb (szerintem)
Primcsi dejzelt én is érdemesnek tartom tankolni, ha nem is minden alkalommal. Minden 2. vagy 3. tankolásnál kap egy teli primcsit, de néha a simához meg töltök STP-t.
Olajból meg 1.9-hez Castrol Edge 5w-40 a legjobb (szerintem)
Primcsi dejzelt én is érdemesnek tartom tankolni, ha nem is minden alkalommal. Minden 2. vagy 3. tankolásnál kap egy teli primcsit, de néha a simához meg töltök STP-t.
mzo2014-08-09 19:46:04 // 56747
Igen, elvileg az 5W40 lenne a legjobb a motornak az elejen ezt is ajanlottak hozza, de a DPF miatt at kellett hogy alljanak az 5w30 ra. Szvsz azert lett 30-as mivel a Selenianak nem volt es jelenleg sincs 5w40-es DPF kompatibilis olaja.
mizooo2014-08-09 19:28:29 // 56746
Nekem is ilyen. Főtengelyek elvileg rendben vannak, komplett kuplung most lett cserélve kettőstömegűvel együtt, és klattyog.
Shadin2014-08-09 19:02:53 // 56745
Én már nem is hallom :-D
Totya332014-08-09 18:27:49 // 56744
Értem akkor ezt lehet meg kell szokni, de nem adom fel! :D
Shadin2014-08-09 17:57:45 // 56743
Szerintem pontosan senki sem tudja. Klattyog a hajtáslánc. Annak sem múlik el aki mondjuk kéttömegűt v. féltengelyt cserélt.
Totya332014-08-09 17:49:42 // 56742
Aham értem :D de még is mi ez amit megkell szokni :D??
Shadin2014-08-09 17:23:04 // 56741
Szia! Ne aggódj, majd megszokod :-D
ui.: esetleg egy féltengely zsírozást nem árt megejteni.
ui.: esetleg egy féltengely zsírozást nem árt megejteni.
Totya332014-08-09 17:17:47 // 56740
Sziasztok!1,9 jtdM-nél váltásnál 1ből 2be majd 2->3 ba 2 klotyanó hangot lehet hallani. Tipp esetleg valakinek mi lehet ez?
Scaniamen2014-08-09 16:50:46 // 56739
Szia nekem igaz 1.9es de akkor csinál ilyet mikor tele van a kipufogó korommal egy égetés és utána nem áll le nekem már kétszer bevált,ez az én tapasztalatom.
Zsifi sw2014-08-09 16:37:40 // 56738
Sziasztok!
Jelenleg nem csak városban használom a gépet, ezért is bosszant a dolog, igaz nagy sebességnél még nem állt le, csak a városi tötymörgésben csinált ilyet. Csúnya lenne, ha egy előzés közben állna le, mert nem vicces az 1600 kg-ot szervo nélkül kormányozni... :s :)
MES prg alapján az EGR tök jól működik, akkor nyit/zár amikor kell.
Jelenleg nem csak városban használom a gépet, ezért is bosszant a dolog, igaz nagy sebességnél még nem állt le, csak a városi tötymörgésben csinált ilyet. Csúnya lenne, ha egy előzés közben állna le, mert nem vicces az 1600 kg-ot szervo nélkül kormányozni... :s :)
MES prg alapján az EGR tök jól működik, akkor nyit/zár amikor kell.
Shadin2014-08-09 15:52:09 // 56737
Ez azért van, mert amikor gyártani kezdták a 159-et, akkor még az 5w40 volt a spec., de ezt az egykilencnél megváltoztatták menet közben, a kettőnégynél meg nem mertek belepiszkálni talán a turbó miatt :-(
mizooo2014-08-09 14:55:33 // 56736
Igazad van a kezelésiben valóban ez található. De máshol mindenhol köztük az oladl típusismertetőjében is 5w40-van. Ki érti ezt.
Shadin2014-08-09 13:46:47 // 56735
Szürke kupakot kipattintod és alatta az anyát mekkhúzod 10-es kulccsal.
Shadin2014-08-09 13:45:27 // 56734
Veszekedhetünk, de a gyári az 1.9-be a Selenia 5w-30 WR Pure Energy :-(
Az más tészta, hogy én is Castrol Edge 5w-40 C3-at teszek bele...
Az más tészta, hogy én is Castrol Edge 5w-40 C3-at teszek bele...
mizooo2014-08-09 12:35:38 // 56733
5W40-es kell bele! És már lehet abból is alacsony koromtartalmút kapni. 20 000-t mentem 5w30 C-s olajjal, de most már 5w40-et kapott, féltem a turbót meg a motort, hogy nem megfelelő meleg oldali viszkozitással mentem.
'''''2014-08-09 12:24:10 // 56732
Elkezdett a váltógombom kotyogni.2-3mm jár jobbra-balra de nagyon idegesít.Le lehet valahol fíxálni?
Piritu - 1.000.0002014-08-09 06:53:32 // 56730
Szerintem az első kérdés, hogy HOL szivárog, aztán, hogy miért?
Nem jellemző az olajcsepegés a kormosokra. Biztos, hogy motorolaj?
Nem jellemző az olajcsepegés a kormosokra. Biztos, hogy motorolaj?
KollerT2014-08-09 02:43:11 // 56729
2-3 egység van indításnál. Sajnos az utolsó olajcsere 9000-el ezelőtt volt a márkaszervízben. :( Szerintem 5w40 van benne. Most akkor mit tegyek? Egyáltalán miért szivároghat?
NAGYON KÖSZÖNÖM AZ EDDIGI VALASZOKAT!:)
NAGYON KÖSZÖNÖM AZ EDDIGI VALASZOKAT!:)
mizooo2014-08-09 00:15:57 // 56728
Nem 5w40 kell bele?
Szabolcs 1592014-08-08 23:23:45 // 56727
Szabolcs 1592014-08-08 23:21:11 // 56726
Turnè elindul München Villach Ljubljana Zágráb Zadar 1 hét pihi utánna visza Sárvár ott pihi 5 napot asztán Sopron Linz München majd beszámolók a fogyasztási adatokkal szép estét
Piritu - 1.000.0002014-08-08 21:35:42 // 56725
Nem véletlenül tankolok minden 4-5. alkalommal prémiumot.
Giuntini2014-08-08 21:28:57 // 56724
Ma végre felkerült az új hátsó embléma. A fóliát rajta hagytam, kíváncsi vagyok, meddig bírja. Amit viszont észrevettem mióta prémium gázolajat használok. A váltásoknál a fordulatszám eséseknél (automata váltó) mindig volt egy kis turbó fütyülés. Azt az összes automata 2.4-nél hallottam, Erhardénál is. Amióta prémiumot használok, ez a fütyülés nem hallható. Elképzelhető, hogy a turbó lapáton a lerakódás letisztult. A turbókon óhatatlan a lerakódás. Ha ez így van, akkor még egy ok, hogy miért kell használni prémium üzemanyagot.
Liquid2014-08-08 21:27:33 // 56723
indításkor mit mutat az olajszint jelző?
Ha nincs benne kevés akkor szerintem nem kell parázni, főleg ha hamarosan szervíz jön.
Ha tölteni kell bele akkor ugyanolyan specifikációjút tölts utána ami benne van.
Milyen olaj van most benne?
Ha nincs benne kevés akkor szerintem nem kell parázni, főleg ha hamarosan szervíz jön.
Ha tölteni kell bele akkor ugyanolyan specifikációjút tölts utána ami benne van.
Milyen olaj van most benne?
Giuntini2014-08-08 21:20:51 // 56722
Ezt úgy hívják Air Quality System, van benne egy légszennyezettség mérő szenzor. Az enyémben benne van, én így használom állandóan, autópályán például ha egy büdös kamion vagy valami hulladék után megyek, automatikusan belső keringetésre vált. A városban állandóan kapcsolgat. Nem tudom, lehet hogy mindegyikben benne van az "A" betű, és ettől függetlenül nincs benne ez az opció. A kezelési is írja, hogy ez a funkció opcionális.
Shadin2014-08-08 19:36:02 // 56721
Úgy látom nincs DPF-ed már, bármelyik 5w30 jó bele ha hamarosan úgy is cseréled. Szintetikus legyen kb.
KollerT2014-08-08 19:06:07 // 56720
[FOLYIK AZ OLAJ]
Sziasztok!
Egy hetes állás után egy 15cm-es olajfolt lett a kocsi alatt. Balatonon vagyok, most lesz majd a műszakiztatás ahogy megyek haza.
Ideiglenesen egy pl. OMV-n mit töltessek bele? (Lehetőleg a legjobb olajat szeretném, hogy semmi baja ne legyen az autónak.)
Előre is nagyon köszönöm a segítséget, kicsit elszomorít a dolog. :(
Sziasztok!
Egy hetes állás után egy 15cm-es olajfolt lett a kocsi alatt. Balatonon vagyok, most lesz majd a műszakiztatás ahogy megyek haza.
Ideiglenesen egy pl. OMV-n mit töltessek bele? (Lehetőleg a legjobb olajat szeretném, hogy semmi baja ne legyen az autónak.)
Előre is nagyon köszönöm a segítséget, kicsit elszomorít a dolog. :(
norbi04092014-08-08 14:18:27 // 56719
220g gáz volt benne és olaj se sok, de annak a pontos mennyiségét nem tudom :)
Minden rendben volt amúgy :)
Minden rendben volt amúgy :)
David | Centocinquantanove2014-08-08 13:42:49 // 56718
Mert mitől? Nekem akkor megy ha k*rva meleg van, egyébként csak a ventilátorok mennek. Ettől eltérő esetben csak akkor megy, ha esetleg úgy kell beülni a kocsiba, hogy kissé megázik az ember és a ruhából kipárolog a víz, és párásodik az ablak. Ekkor is csak a páramentesítő funkció idejére megy.
Egyébként nekem sosem párásodik...
Egyébként nekem sosem párásodik...
David | Centocinquantanove2014-08-08 13:07:11 // 56717
MAjd idővel előfordulhat, hogy újra hallani fogod, de lényegesen halkabban. De legalább a friss gázzal most normálisan fog hűteni.
Volt benne amúgy elég gáz és olaj a visszafejtésnél? Vákumteszt rendben volt?
Volt benne amúgy elég gáz és olaj a visszafejtésnél? Vákumteszt rendben volt?
.......................2014-08-08 12:10:32 // 56716
Kapható eredeti AR alkatrészként is,vagy opel GM alkatrész
Az Eper ben megtalálod a számát
Vagy a blogomban
Az Eper ben megtalálod a számát
Vagy a blogomban