a vàltó japàn Aisin,
Én szerintem fényévvel jobb mint a DSG,
Hibàkról nem nagyon hallani,
kérdezősködj a 166 topikban is,mert volt abban is diesellel
.......................2013-04-29 07:32:57 // 34753
droberto2013-04-28 23:11:20 // 34752
A kerékmérettől független a dőlés és az összetartás. Az ültetés az, ami miatt változtatni kell a gyári értékeken. :)
DrB2013-04-28 22:51:14 // 34751
Gábor792013-04-28 17:59:37 // 34750
Szia! Tapasztalatom, hogy a legjobb a világon :-) A váltó japán, van, aki szerint szar, mások szerint jó... a döntést odabízom... sok típusba teszik. Jól teszi a dolgát... nekem ez az első automataváltós autóm, de biztosan nem az utolsó.
SW: hát... két gyerekhez nyaralások alkalmával kevés, viszont nem vagyok hajlandó buszt venni. Hétköznapokon (tehát az esetek 99%-ban) elég... nekem legalábbis... de erről is megoszlanak a vélemények.
1,9: ha nem akarsz mindenkit lenyomni a pályán,de azért lendületesen akarsz haladni, akkor elég a 150LE. Ha versenyezni kell, akkor kell a 2,4 kell (ha most vennék, lehet én is inkább ilyet néznék, de azért nem bántam meg az 1,9 16V-t)
SW: hát... két gyerekhez nyaralások alkalmával kevés, viszont nem vagyok hajlandó buszt venni. Hétköznapokon (tehát az esetek 99%-ban) elég... nekem legalábbis... de erről is megoszlanak a vélemények.
1,9: ha nem akarsz mindenkit lenyomni a pályán,de azért lendületesen akarsz haladni, akkor elég a 150LE. Ha versenyezni kell, akkor kell a 2,4 kell (ha most vennék, lehet én is inkább ilyet néznék, de azért nem bántam meg az 1,9 16V-t)
GTPeti2013-04-28 15:01:46 // 34749
Pedig, nagyon günstig lenne, ha megkeresnéd és bescannelnéd azt az oldalt.
Két dolog van benne.
- az egyes értékek
- milyen méretű kerékkel célszerű beállítani (a 156-nál a gyári 15" aluval 185-ös gumin)
Két dolog van benne.
- az egyes értékek
- milyen méretű kerékkel célszerű beállítani (a 156-nál a gyári 15" aluval 185-ös gumin)
DrB2013-04-28 14:54:13 // 34748
A 159-es útmutató a kerékösszetartásra elöl -8-at ír, nekem most -9-re állították, hátul pedig +13-at, nálam 15-re lőtték be. Szóval, az útmutató szerint csinálták.
DrB2013-04-28 14:22:04 // 34747
Nem néztem meg a 159-es kezelésijét, de, remélem, hogy egy szakszerviz nem rossz értékeket használ.
DrB2013-04-28 14:20:38 // 34746
Most, hogy mondod, látom, nálam is a beállítás előtt asszimetrikus volt. Szóval, az új értékek akkor jó beállításnak számítanak? Nem értek ehhez (sem) sokat... :)
AdamV62013-04-28 14:11:27 // 34745
Sziasztok!
Jóbarátom szeretne venni egy 159-es 1.9 jtd-m SW-t autómata váltóval. Kérlek titeket, hogy írjátok meg, mik a tapasztalatok a fent említett tipusról...
Köszönöm
Á.
Jóbarátom szeretne venni egy 159-es 1.9 jtd-m SW-t autómata váltóval. Kérlek titeket, hogy írjátok meg, mik a tapasztalatok a fent említett tipusról...
Köszönöm
Á.
.......................2013-04-28 13:38:24 // 34744
Nekem a német Brera kezelésiben a Spur ,vagyis kerékösszetartàs pozitív
GTPeti2013-04-28 13:05:23 // 34743
Lehet, hogy előzőleg nálad is aszimmetrikusan volt beállítva a kerékösszetartás. Nálam is eljátszották már ezt, mert csak a "teljes" értéket nézték és nem külön-külön a balt és a jobbat.
DrB2013-04-28 12:00:16 // 34742
No, ez érdekes, várom én is a beszámolóját.
'''''2013-04-28 11:54:35 // 34741
Pityukomának is már második bal hátsó rugója tört el.Kíváncsi leszek a fejleményekre,ha megjavul a netje és be tud lépni.
DrB2013-04-28 11:18:05 // 34740
DrB2013-04-28 11:15:48 // 34739
Mindezek keretében az esedékes műszaki vizsga is sikeresen lezajlott, s egy futóműbeállításon is átesett az Alfa a következő eredménnyel:
frusciante2013-04-28 11:08:53 // 34738
Itt is van...
http://auto.indavideo.hu/video/Alfa_Romeo_159_Hungary
http://auto.indavideo.hu/video/Alfa_Romeo_159_Hungary
frusciante2013-04-28 10:58:35 // 34737
Ezt én láttam már magyarul... :D ,arha jó azt mondja, hogy ahányszor kimondja azokat a szavakat amit az összes előtte alfákat tesztelő ember (imidzs, az alfának szíve van, meg etc.) dobálja pennyket... persze tele is dobja a dobozt... :D mindjárt megkeresem magyarul.
DrB2013-04-28 10:44:56 // 34736
Jó kérdés! 2006 decemberi forgalomba helyezésű a vas, tehát még a széria eleje. Hogy akkoriban lehetett-e egy rossz, anyaghibás sorozat? Hatvanezer km-rel vettem, azóta még 70 e került bele nálam, alapvetően jó utakon. Megmutatta természetesen a rugót, az egyik végén az utolsó ív kezdeténél volt eltörve. Német fórumokat nem néztem még, hogy milyen gyakran fordul elő. Gondolom, majd Erhard megmondja, hányszor vittek tőle emiatt.
DrB2013-04-28 10:40:42 // 34735
Ha már a nyári gumi is téma volt mostanában. Múlt héten várakozva valahol az utcán unalmamban nézegettem a nyári gumikat, nem rég kerültek fel, s kiszúrtam egy 2-3 cm-es sérülést a jobb első abroncs falán, a mélysége kb. fél centi lehetett. A szerelőm is azt mondta, nem tud rá felelősséget vállalni, s mivel a gumikban már négy szezon belekerült, ez lett volna az ötödik, így a helyükre is újak kerültek.
Új Hankook Ventus V12 Evo 225/45 R18 gumikkal vettem anno a vasat, akkor nem volt beleszólásom, de csak jó tapasztalatom volt vele, szárazon, nedvesen, nagy esőben. S volt pár nagy fékezésem is. Nekem teljesen beváltak. Emlékszem, még George is jó tapasztalatairól számolt be erről az abroncsról.
Emiatt és az ADAC 2013 tesztje alapján ezt az abroncsot választottam:
Hankook Ventus S1 Evo 2 K117 225/45 R18
Új Hankook Ventus V12 Evo 225/45 R18 gumikkal vettem anno a vasat, akkor nem volt beleszólásom, de csak jó tapasztalatom volt vele, szárazon, nedvesen, nagy esőben. S volt pár nagy fékezésem is. Nekem teljesen beváltak. Emlékszem, még George is jó tapasztalatairól számolt be erről az abroncsról.
Emiatt és az ADAC 2013 tesztje alapján ezt az abroncsot választottam:
Hankook Ventus S1 Evo 2 K117 225/45 R18
Piritu - 1.000.0002013-04-28 10:34:27 // 34734
Mitől törhet el egy rugó? :-O
Anyaghiba vagy valami extrém terhelés? De, miért a bal? A jobb oldali a szar utak szélén jóval többet kap.
Anyaghiba vagy valami extrém terhelés? De, miért a bal? A jobb oldali a szar utak szélén jóval többet kap.
DrB2013-04-28 10:27:26 // 34733
No, kiderült a surlódó-nyüszügő hang forrása. El volt törve a bal hátsó rugó... Átnézték a többit is, a jobb hátsó is csere érett volt. Az elsők rendben vannak, és úgy a futómű is általában. A szerelő is mondta, hogy eddig 159-esnél egyszer találkozott rugótöréssel, az is a bal hátsó volt.
Piritu - 1.000.0002013-04-28 09:40:26 // 34732
Ha lehetőségeid engedik nézd meg a 2.0 literes kormosokat is. Néhány gyermekbetegség már nincs meg (pl. DPF nincs már olyan távol) és nem is megy rosszul vele a Vas.
.......................2013-04-28 09:00:05 // 34731
A 2,2 jts 4 hengeres ,
A 2,4 meg 5,
Így szerintem nem is kérdés melyik a jobb..
miért nem veszel egy v6 ot?
gyönyörű hangja van és benzines
A 2,4 meg 5,
Így szerintem nem is kérdés melyik a jobb..
miért nem veszel egy v6 ot?
gyönyörű hangja van és benzines
.......................2013-04-28 08:54:41 // 34730
ez nem igaz ,hogy nem mennek a benzinesek,
én próbàltam brera 2,2 jts t,
igaz pörgetni kell ,de hamar meg volt a 200kmh ,
én azt mondanàm vàrosba simàn jobb a benyàs 159 ,persze ha nem ijesztő a 10 liter fogyi..
próbàlj ki egy 2,2 jts - t ,azért az 185 ló ..
én próbàltam brera 2,2 jts t,
igaz pörgetni kell ,de hamar meg volt a 200kmh ,
én azt mondanàm vàrosba simàn jobb a benyàs 159 ,persze ha nem ijesztő a 10 liter fogyi..
próbàlj ki egy 2,2 jts - t ,azért az 185 ló ..
Alfa156SW2013-04-28 07:17:29 // 34729
szia nekem volt mind kettőhöz szerencsém, ha egy mód van rá akkor válaszd a 150 LE változatot jobban jársz vele könnyebben mozgatja majd a kasztnit, és később egy kis tuninggal, akár 180LE is kihozható belőle, azért sajnos van súlyuk ezeknek a Vasaknak ,kell hozzá motor))
megjegyzem a legjobb választás a 2.4 JTD az már megy rendesen)))
megjegyzem a legjobb választás a 2.4 JTD az már megy rendesen)))
droberto2013-04-28 05:42:52 // 34728
frusciante2013-04-27 22:53:09 // 34727
Sziasztok!
1,9 jtdm 120lovas és 150 lovas között mennyire érződik a különbség? a 120 lovas mennyire tudja megmozgatni ezeket a gyönyörű ólommadarakat? Nagypapásan mozog? Vkinek van itt ilyen? Ősszel szeretném lecserélni a vasat egy 59esre... már megy a gyűjtögetés igazából nem akarok dízelt venni, mert szeretem a benzinesek hangját meg a viselkedésüket, de az autónavigátor, meg a legtöbb oldal úgy lehordja ezeket a 4 hengereseket.. mind azt írja, hogy nagyon szomjasak(ez még nem is érdekelne) de mégsem mennek(a pille 1,5t miatt)... a 3,2eshez meg nincs saját benzinkutam, tehát így leginkább a dízelek maradnak... itthon a hahun meg a legtöbb a 120lovas dízel...
1,9 jtdm 120lovas és 150 lovas között mennyire érződik a különbség? a 120 lovas mennyire tudja megmozgatni ezeket a gyönyörű ólommadarakat? Nagypapásan mozog? Vkinek van itt ilyen? Ősszel szeretném lecserélni a vasat egy 59esre... már megy a gyűjtögetés igazából nem akarok dízelt venni, mert szeretem a benzinesek hangját meg a viselkedésüket, de az autónavigátor, meg a legtöbb oldal úgy lehordja ezeket a 4 hengereseket.. mind azt írja, hogy nagyon szomjasak(ez még nem is érdekelne) de mégsem mennek(a pille 1,5t miatt)... a 3,2eshez meg nincs saját benzinkutam, tehát így leginkább a dízelek maradnak... itthon a hahun meg a legtöbb a 120lovas dízel...
ALFI1562013-04-27 20:27:55 // 34726
Meddig?Szerintem valahol ott van a vége.
GTPeti2013-04-27 20:23:31 // 34725
"Vagy van?" Csak néz körül itt az Amorén. :))))
Dömpi (il dottore)2013-04-27 20:20:11 // 34724
Nem fogunk kinézni egy Lancia-val sem :)
'''''2013-04-27 20:09:30 // 34723
Visszalassítottam,különben már nem találkoztunk volna.Egyébként,240nél még menne tovább.
ALFI1562013-04-27 20:04:02 // 34722
Grat!De kéntelen voltál hagyni elmenni mert ott a vég :)
ethanol2013-04-27 19:54:18 // 34721
https://www.youtube.com/watch?v=uPrWGYlkEcA
'''''2013-04-27 19:47:30 // 34720
Ma megvédtem a márka becsületét.
Egy jaguár (2.7-es),próba rendszámmal le akart tolni 120 körül.A lökösömnek volt tapadva és azt nem nagyon bírom.Hagytam,hogy megelőzzön és utána elkezdtem én letolni.180-ig egész jól ment,aztán kikerültem,intettem és 240.ig nyomtam neki,majd mikor utolért,hagytam elmenni.Persze ez a hepe-hupás 6-os úton volt.Az asszony mellettem majd le szedte a fejem.Azt mondta,a jaguárosnak biztos nem törtem le a szarvát és olyan vagyok mint egy kis gyerek és hogy mire volt ez jó?Meg azt,hogy nincs még egy ilyen hülye (apámon kívül) aki visszaelőzte volna. Vagy van? :-)
Egy jaguár (2.7-es),próba rendszámmal le akart tolni 120 körül.A lökösömnek volt tapadva és azt nem nagyon bírom.Hagytam,hogy megelőzzön és utána elkezdtem én letolni.180-ig egész jól ment,aztán kikerültem,intettem és 240.ig nyomtam neki,majd mikor utolért,hagytam elmenni.Persze ez a hepe-hupás 6-os úton volt.Az asszony mellettem majd le szedte a fejem.Azt mondta,a jaguárosnak biztos nem törtem le a szarvát és olyan vagyok mint egy kis gyerek és hogy mire volt ez jó?Meg azt,hogy nincs még egy ilyen hülye (apámon kívül) aki visszaelőzte volna. Vagy van? :-)
Piritu - 1.000.0002013-04-27 19:25:00 // 34719
A TopGear adás mindent elárul róla. Sajna magyarul nem találtam meg :-(
Liquid2013-04-27 18:22:24 // 34718
én ugyanígy voltam vele, aztán a 2.4 lett :)
A 2.2-ről azt mondják nem az a pörögni akaró motor mint a TS volt, és a hangja se túl szép. Én mondjuk még a kezdeti szakaszban kibántam maqam belőle, így nem is láttam közelről.
A 2.2-ről azt mondják nem az a pörögni akaró motor mint a TS volt, és a hangja se túl szép. Én mondjuk még a kezdeti szakaszban kibántam maqam belőle, így nem is láttam közelről.
Bambinoo2013-04-27 17:39:30 // 34717
Hali, 2.2JTS-ről miket lehet tudni? Mert benzint szeretnék mindenféle képpen, bár kacsingatok még a 2.4 felé... :)
GTPeti2013-04-27 14:24:59 // 34716
Nem hülyeség 150, de max. 200ekm-nél felújíttatni a generátort. Én is jártam úgy, mint te és megtanultam ezt.
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2013-04-27 14:10:26 // 34715
Nkem is volt ilyen . A generator , ill a csatlakozoja okozza a hibat .
ALFI1562013-04-27 13:25:16 // 34714
Bocs már látom,hogy kigyuladt és mentél még 100kilómétert.Akkor ennyit bírt az aksi töltés nélkül.
ALFI1562013-04-27 13:24:02 // 34713
És mikor nem volt töltésed nem világított a kis ikon?Nem láttad,hogy nincs töltés?
.......................2013-04-27 09:24:53 // 34712
De mivel a tiéd automata ,màs is lehet
.......................2013-04-27 09:22:39 // 34711
nekem a lüktető gyorsulàst a szétkopott szívósorban lévő pillangók okoztàk
padlógàzon volt hibakód is
padlógàzon volt hibakód is
Gábor792013-04-27 09:01:18 // 34710
? Ezt nem értem... felcsiszoltad a lámpákat? A P40 az durva, nem? Utána felpolírozod? Vagy minek csinálod? (bocs a sok kérdésért, csak nem áll össze a kép :-))
Gábor792013-04-27 08:59:45 // 34709
Köszi a tippet!
És ez olyan dolog, amit csak "turbos" tud megnézni, vagy csak egyszerű tömítetlenség (tehát akár én is, vagy autószerelő-fater)?
Hallok néha hangokat is, amíg lassan megyek (40km/h alatt), hogy amikor leesik a turbonyomás, akkor szaggatott leszisszenés történik, ami egyre halkul... az egész mindössze egy fél másodperc... ennek is lehet köze ahhoz, amit leírtál?
És ez olyan dolog, amit csak "turbos" tud megnézni, vagy csak egyszerű tömítetlenség (tehát akár én is, vagy autószerelő-fater)?
Hallok néha hangokat is, amíg lassan megyek (40km/h alatt), hogy amikor leesik a turbonyomás, akkor szaggatott leszisszenés történik, ami egyre halkul... az egész mindössze egy fél másodperc... ennek is lehet köze ahhoz, amit leírtál?
droberto2013-04-27 08:04:44 // 34707
Csiszolás nyomok. A ködlámpát P40-el nyomattam!
.......................2013-04-27 07:44:52 // 34706
Kifúj valahol a szívó oldala a feltöltésnek,valszeg a kis pillangók mellett..
'''''2013-04-27 07:39:27 // 34705
Rakj fel képet a verdáról.Kíváncsi vagyok milyen lett.
Gábor792013-04-27 07:14:27 // 34704
Sziasztok!
Tapasztaltatok már hasonlót? Nincs valami tippetek mi lehet a baj?
A tünetek: pályán mikor gyorsítok 120ról 140re tempomat karral (adott szakaszon mindig így szoktam), az történik, hogy elkezd jól gyorsulni, felmegy a turbonyomás majdnem max-ra, majd vissza leesik és bealszik az autó (kevésbé gyorsul)... majd megint felmegy a nyomás, majd vissza... Sokkal tovább tart elérni 140et. A múltkor, mikor előjött ez a tünet, nyomtam tovább.... hát a 180at alig akarta elérni... korábban nem ilyen volt. Ami még tünet (sztm), hogy 140nél sokkal többet mutat a pillanatnyi fogy.jelző hosszú távon. Eddig 6,5-6,8 (kb.), most meg 1 literrel több. Ami változás történt mostanában, hogy 16 helyett 17-es nyári került fel, volt egy injektor tisztítás. Alacsonyabb sebességnél (110) nincs fogyasztás növekedés... és minden egyéb a megszokott módon történik... pl. a gyorsulásával sincs gond kisebb temponál.
Lehet a turbó? Mit javasoltok?
Még egy érdekesség: 110 környékén ha tempomattal megyek, nem tartja normálisan a sebességet, tehát egyenetlenül tartja a tempot, miközben a turbo nyomás fel-le ingadozik :-(
Előre is köszi a tippeket!
Tapasztaltatok már hasonlót? Nincs valami tippetek mi lehet a baj?
A tünetek: pályán mikor gyorsítok 120ról 140re tempomat karral (adott szakaszon mindig így szoktam), az történik, hogy elkezd jól gyorsulni, felmegy a turbonyomás majdnem max-ra, majd vissza leesik és bealszik az autó (kevésbé gyorsul)... majd megint felmegy a nyomás, majd vissza... Sokkal tovább tart elérni 140et. A múltkor, mikor előjött ez a tünet, nyomtam tovább.... hát a 180at alig akarta elérni... korábban nem ilyen volt. Ami még tünet (sztm), hogy 140nél sokkal többet mutat a pillanatnyi fogy.jelző hosszú távon. Eddig 6,5-6,8 (kb.), most meg 1 literrel több. Ami változás történt mostanában, hogy 16 helyett 17-es nyári került fel, volt egy injektor tisztítás. Alacsonyabb sebességnél (110) nincs fogyasztás növekedés... és minden egyéb a megszokott módon történik... pl. a gyorsulásával sincs gond kisebb temponál.
Lehet a turbó? Mit javasoltok?
Még egy érdekesség: 110 környékén ha tempomattal megyek, nem tartja normálisan a sebességet, tehát egyenetlenül tartja a tempot, miközben a turbo nyomás fel-le ingadozik :-(
Előre is köszi a tippeket!