Fórum >> Típusok >> 159

.......................2013-04-29 07:32:57 // 34753
a vàltó japàn Aisin,
Én szerintem fényévvel jobb mint a DSG,
Hibàkról nem nagyon hallani,
kérdezősködj a 166 topikban is,mert volt abban is diesellel
droberto2013-04-28 23:11:20 // 34752
A kerékmérettől független a dőlés és az összetartás. Az ültetés az, ami miatt változtatni kell a gyári értékeken. :)
DrB2013-04-28 22:51:14 // 34751
Itt is van a hivatkozott oldal a magyar használatiból!

Nálam 225/45 R18 kerekek vannak fent.
Gábor792013-04-28 17:59:37 // 34750
Szia! Tapasztalatom, hogy a legjobb a világon :-) A váltó japán, van, aki szerint szar, mások szerint jó... a döntést odabízom... sok típusba teszik. Jól teszi a dolgát... nekem ez az első automataváltós autóm, de biztosan nem az utolsó.
SW: hát... két gyerekhez nyaralások alkalmával kevés, viszont nem vagyok hajlandó buszt venni. Hétköznapokon (tehát az esetek 99%-ban) elég... nekem legalábbis... de erről is megoszlanak a vélemények.
1,9: ha nem akarsz mindenkit lenyomni a pályán,de azért lendületesen akarsz haladni, akkor elég a 150LE. Ha versenyezni kell, akkor kell a 2,4 kell (ha most vennék, lehet én is inkább ilyet néznék, de azért nem bántam meg az 1,9 16V-t)
GTPeti2013-04-28 15:01:46 // 34749
Pedig, nagyon günstig lenne, ha megkeresnéd és bescannelnéd azt az oldalt.

Két dolog van benne.
- az egyes értékek
- milyen méretű kerékkel célszerű beállítani (a 156-nál a gyári 15" aluval 185-ös gumin)
DrB2013-04-28 14:54:13 // 34748
A 159-es útmutató a kerékösszetartásra elöl -8-at ír, nekem most -9-re állították, hátul pedig +13-at, nálam 15-re lőtték be. Szóval, az útmutató szerint csinálták.
DrB2013-04-28 14:22:04 // 34747
Nem néztem meg a 159-es kezelésijét, de, remélem, hogy egy szakszerviz nem rossz értékeket használ.
DrB2013-04-28 14:20:38 // 34746
Most, hogy mondod, látom, nálam is a beállítás előtt asszimetrikus volt. Szóval, az új értékek akkor jó beállításnak számítanak? Nem értek ehhez (sem) sokat... :)
AdamV62013-04-28 14:11:27 // 34745
Sziasztok!

Jóbarátom szeretne venni egy 159-es 1.9 jtd-m SW-t autómata váltóval. Kérlek titeket, hogy írjátok meg, mik a tapasztalatok a fent említett tipusról...

Köszönöm

Á.
.......................2013-04-28 13:38:24 // 34744
Nekem a német Brera kezelésiben a Spur ,vagyis kerékösszetartàs pozitív
GTPeti2013-04-28 13:05:23 // 34743
Lehet, hogy előzőleg nálad is aszimmetrikusan volt beállítva a kerékösszetartás. Nálam is eljátszották már ezt, mert csak a "teljes" értéket nézték és nem külön-külön a balt és a jobbat.
DrB2013-04-28 12:00:16 // 34742
No, ez érdekes, várom én is a beszámolóját.
'''''2013-04-28 11:54:35 // 34741
Pityukomának is már második bal hátsó rugója tört el.Kíváncsi leszek a fejleményekre,ha megjavul a netje és be tud lépni.
DrB2013-04-28 11:18:05 // 34740
Bocs, kicsit nagy lett...

Itt a direkt link.
DrB2013-04-28 11:15:48 // 34739
Mindezek keretében az esedékes műszaki vizsga is sikeresen lezajlott, s egy futóműbeállításon is átesett az Alfa a következő eredménnyel:

frusciante2013-04-28 11:08:53 // 34738
Itt is van...

http://auto.indavideo.hu/video/Alfa_Romeo_159_Hungary
frusciante2013-04-28 10:58:35 // 34737
Ezt én láttam már magyarul... :D ,arha jó azt mondja, hogy ahányszor kimondja azokat a szavakat amit az összes előtte alfákat tesztelő ember (imidzs, az alfának szíve van, meg etc.) dobálja pennyket... persze tele is dobja a dobozt... :D mindjárt megkeresem magyarul.
DrB2013-04-28 10:44:56 // 34736
Jó kérdés! 2006 decemberi forgalomba helyezésű a vas, tehát még a széria eleje. Hogy akkoriban lehetett-e egy rossz, anyaghibás sorozat? Hatvanezer km-rel vettem, azóta még 70 e került bele nálam, alapvetően jó utakon. Megmutatta természetesen a rugót, az egyik végén az utolsó ív kezdeténél volt eltörve. Német fórumokat nem néztem még, hogy milyen gyakran fordul elő. Gondolom, majd Erhard megmondja, hányszor vittek tőle emiatt.
DrB2013-04-28 10:40:42 // 34735
Ha már a nyári gumi is téma volt mostanában. Múlt héten várakozva valahol az utcán unalmamban nézegettem a nyári gumikat, nem rég kerültek fel, s kiszúrtam egy 2-3 cm-es sérülést a jobb első abroncs falán, a mélysége kb. fél centi lehetett. A szerelőm is azt mondta, nem tud rá felelősséget vállalni, s mivel a gumikban már négy szezon belekerült, ez lett volna az ötödik, így a helyükre is újak kerültek.

Új Hankook Ventus V12 Evo 225/45 R18 gumikkal vettem anno a vasat, akkor nem volt beleszólásom, de csak jó tapasztalatom volt vele, szárazon, nedvesen, nagy esőben. S volt pár nagy fékezésem is. Nekem teljesen beváltak. Emlékszem, még George is jó tapasztalatairól számolt be erről az abroncsról.

Emiatt és az ADAC 2013 tesztje alapján ezt az abroncsot választottam:
Hankook Ventus S1 Evo 2 K117 225/45 R18
Piritu - 1.000.0002013-04-28 10:34:27 // 34734
Mitől törhet el egy rugó? :-O
Anyaghiba vagy valami extrém terhelés? De, miért a bal? A jobb oldali a szar utak szélén jóval többet kap.
DrB2013-04-28 10:27:26 // 34733
No, kiderült a surlódó-nyüszügő hang forrása. El volt törve a bal hátsó rugó... Átnézték a többit is, a jobb hátsó is csere érett volt. Az elsők rendben vannak, és úgy a futómű is általában. A szerelő is mondta, hogy eddig 159-esnél egyszer találkozott rugótöréssel, az is a bal hátsó volt.
Piritu - 1.000.0002013-04-28 09:40:26 // 34732
Ha lehetőségeid engedik nézd meg a 2.0 literes kormosokat is. Néhány gyermekbetegség már nincs meg (pl. DPF nincs már olyan távol) és nem is megy rosszul vele a Vas.
.......................2013-04-28 09:00:05 // 34731
A 2,2 jts 4 hengeres ,
A 2,4 meg 5,
Így szerintem nem is kérdés melyik a jobb..
miért nem veszel egy v6 ot?
gyönyörű hangja van és benzines
.......................2013-04-28 08:54:41 // 34730
ez nem igaz ,hogy nem mennek a benzinesek,
én próbàltam brera 2,2 jts t,
igaz pörgetni kell ,de hamar meg volt a 200kmh ,
én azt mondanàm vàrosba simàn jobb a benyàs 159 ,persze ha nem ijesztő a 10 liter fogyi..

próbàlj ki egy 2,2 jts - t ,azért az 185 ló ..
Alfa156SW2013-04-28 07:17:29 // 34729
szia nekem volt mind kettőhöz szerencsém, ha egy mód van rá akkor válaszd a 150 LE változatot jobban jársz vele könnyebben mozgatja majd a kasztnit, és később egy kis tuninggal, akár 180LE is kihozható belőle, azért sajnos van súlyuk ezeknek a Vasaknak ,kell hozzá motor))

megjegyzem a legjobb választás a 2.4 JTD az már megy rendesen)))
droberto2013-04-28 05:42:52 // 34728
Elkészült a vas hatáidőre, és még rendszámtáblára is futotta.
Talán mondhatom, hogy vagy120 ember + a bámészkodók előtt növeltem szeretett márkánk nimbuszát.

Kezdek még inkább beleszeretni...
:)
frusciante2013-04-27 22:53:09 // 34727
Sziasztok!

1,9 jtdm 120lovas és 150 lovas között mennyire érződik a különbség? a 120 lovas mennyire tudja megmozgatni ezeket a gyönyörű ólommadarakat? Nagypapásan mozog? Vkinek van itt ilyen? Ősszel szeretném lecserélni a vasat egy 59esre... már megy a gyűjtögetés igazából nem akarok dízelt venni, mert szeretem a benzinesek hangját meg a viselkedésüket, de az autónavigátor, meg a legtöbb oldal úgy lehordja ezeket a 4 hengereseket.. mind azt írja, hogy nagyon szomjasak(ez még nem is érdekelne) de mégsem mennek(a pille 1,5t miatt)... a 3,2eshez meg nincs saját benzinkutam, tehát így leginkább a dízelek maradnak... itthon a hahun meg a legtöbb a 120lovas dízel...
ALFI1562013-04-27 20:27:55 // 34726
Meddig?Szerintem valahol ott van a vége.
GTPeti2013-04-27 20:23:31 // 34725
"Vagy van?" Csak néz körül itt az Amorén. :))))
Dömpi (il dottore)2013-04-27 20:20:11 // 34724
Nem fogunk kinézni egy Lancia-val sem :)
'''''2013-04-27 20:09:30 // 34723
Visszalassítottam,különben már nem találkoztunk volna.Egyébként,240nél még menne tovább.
ALFI1562013-04-27 20:04:02 // 34722
Grat!De kéntelen voltál hagyni elmenni mert ott a vég :)
ethanol2013-04-27 19:54:18 // 34721
https://www.youtube.com/watch?v=uPrWGYlkEcA
'''''2013-04-27 19:47:30 // 34720
Ma megvédtem a márka becsületét.
Egy jaguár (2.7-es),próba rendszámmal le akart tolni 120 körül.A lökösömnek volt tapadva és azt nem nagyon bírom.Hagytam,hogy megelőzzön és utána elkezdtem én letolni.180-ig egész jól ment,aztán kikerültem,intettem és 240.ig nyomtam neki,majd mikor utolért,hagytam elmenni.Persze ez a hepe-hupás 6-os úton volt.Az asszony mellettem majd le szedte a fejem.Azt mondta,a jaguárosnak biztos nem törtem le a szarvát és olyan vagyok mint egy kis gyerek és hogy mire volt ez jó?Meg azt,hogy nincs még egy ilyen hülye (apámon kívül) aki visszaelőzte volna. Vagy van? :-)
Piritu - 1.000.0002013-04-27 19:25:00 // 34719
A TopGear adás mindent elárul róla. Sajna magyarul nem találtam meg :-(
Liquid2013-04-27 18:22:24 // 34718
én ugyanígy voltam vele, aztán a 2.4 lett :)
A 2.2-ről azt mondják nem az a pörögni akaró motor mint a TS volt, és a hangja se túl szép. Én mondjuk még a kezdeti szakaszban kibántam maqam belőle, így nem is láttam közelről.
Bambinoo2013-04-27 17:39:30 // 34717
Hali, 2.2JTS-ről miket lehet tudni? Mert benzint szeretnék mindenféle képpen, bár kacsingatok még a 2.4 felé... :)
GTPeti2013-04-27 14:24:59 // 34716
Nem hülyeség 150, de max. 200ekm-nél felújíttatni a generátort. Én is jártam úgy, mint te és megtanultam ezt.
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2013-04-27 14:10:26 // 34715
Nkem is volt ilyen . A generator , ill a csatlakozoja okozza a hibat .
ALFI1562013-04-27 13:25:16 // 34714
Bocs már látom,hogy kigyuladt és mentél még 100kilómétert.Akkor ennyit bírt az aksi töltés nélkül.
ALFI1562013-04-27 13:24:02 // 34713
És mikor nem volt töltésed nem világított a kis ikon?Nem láttad,hogy nincs töltés?
.......................2013-04-27 09:24:53 // 34712
De mivel a tiéd automata ,màs is lehet
.......................2013-04-27 09:22:39 // 34711
nekem a lüktető gyorsulàst a szétkopott szívósorban lévő pillangók okoztàk
padlógàzon volt hibakód is
Gábor792013-04-27 09:01:18 // 34710
? Ezt nem értem... felcsiszoltad a lámpákat? A P40 az durva, nem? Utána felpolírozod? Vagy minek csinálod? (bocs a sok kérdésért, csak nem áll össze a kép :-))
Gábor792013-04-27 08:59:45 // 34709
Köszi a tippet!
És ez olyan dolog, amit csak "turbos" tud megnézni, vagy csak egyszerű tömítetlenség (tehát akár én is, vagy autószerelő-fater)?
Hallok néha hangokat is, amíg lassan megyek (40km/h alatt), hogy amikor leesik a turbonyomás, akkor szaggatott leszisszenés történik, ami egyre halkul... az egész mindössze egy fél másodperc... ennek is lehet köze ahhoz, amit leírtál?
droberto2013-04-27 08:05:08 // 34708
OK! :)
droberto2013-04-27 08:04:44 // 34707
Csiszolás nyomok. A ködlámpát P40-el nyomattam!
.......................2013-04-27 07:44:52 // 34706
Kifúj valahol a szívó oldala a feltöltésnek,valszeg a kis pillangók mellett..
'''''2013-04-27 07:39:27 // 34705
Rakj fel képet a verdáról.Kíváncsi vagyok milyen lett.
Gábor792013-04-27 07:14:27 // 34704
Sziasztok!
Tapasztaltatok már hasonlót? Nincs valami tippetek mi lehet a baj?
A tünetek: pályán mikor gyorsítok 120ról 140re tempomat karral (adott szakaszon mindig így szoktam), az történik, hogy elkezd jól gyorsulni, felmegy a turbonyomás majdnem max-ra, majd vissza leesik és bealszik az autó (kevésbé gyorsul)... majd megint felmegy a nyomás, majd vissza... Sokkal tovább tart elérni 140et. A múltkor, mikor előjött ez a tünet, nyomtam tovább.... hát a 180at alig akarta elérni... korábban nem ilyen volt. Ami még tünet (sztm), hogy 140nél sokkal többet mutat a pillanatnyi fogy.jelző hosszú távon. Eddig 6,5-6,8 (kb.), most meg 1 literrel több. Ami változás történt mostanában, hogy 16 helyett 17-es nyári került fel, volt egy injektor tisztítás. Alacsonyabb sebességnél (110) nincs fogyasztás növekedés... és minden egyéb a megszokott módon történik... pl. a gyorsulásával sincs gond kisebb temponál.
Lehet a turbó? Mit javasoltok?
Még egy érdekesség: 110 környékén ha tempomattal megyek, nem tartja normálisan a sebességet, tehát egyenetlenül tartja a tempot, miközben a turbo nyomás fel-le ingadozik :-(
Előre is köszi a tippeket!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak