Fórum >> Típusok >> 159

Piros Madaaar2013-04-29 22:35:13 // 34778
Nalam minden eredeti ugy ahogy kijott a gyarbol.Ti futomu.19".az elsoket 20.000km legyalulja a belso oldalt pedig elviszem tel elott es utana is beallitani.minden ok elol.a hatsok ha megpakolom akkor bedolnek.emiatt kopott el tavaly a gumim is drotokig.megtettem vele kb 4000km ugy hogy hatul ketten ultek plusz a csomagjaink.
Piritu - 1.000.0002013-04-29 22:09:00 // 34777
Azért százezrenként egy tisztítás belefér. Különben mivel foglalkoznánk? (pl ezért is imádom a Pókot, így 15 évesen mindig van miért kimenni a garázsba.) Különben csak tankolni kellene :-)
GTPeti2013-04-29 19:56:03 // 34776
Ezt mondom én is állandóan, de ma kacsok vagytok és tegnap is. :)
Coolby2013-04-29 17:13:28 // 34775
MAP szenzor nekem is úgy néz ki, hogy nem néz ki... Tényleg hihetetlen mi korom áramlik a szívóoldalon...
Alfonis2013-04-29 17:03:23 // 34774
Ezt a sok trutyit látva ami a motor fele megy újra hát nemtom... Lehet mihamarabb lekéne dugózni :D
Alfonis2013-04-29 17:02:37 // 34773
Na EGR szelep MAp szenzor letakarítva, kipucolva. Még nem próbáltam ki, remélem jól működik minden és nem rontottam el semmit :P MAP szenzor az mire való amúgy? Nemtom nekem az olyan vastagon trutyis volt h az sokmindent már nem mérhetett. Emiatt is rángathatott alacsony fordulaton kis gázadásnál? Egr csudi tiszta lett azokat a gégecsöveket is megpucoltam. Hja igen MAp szenzoron van két kis csöcs abból az egyik kicsit mozog az normális? :D én féktisztítóval meg fültisztítóval és egy darab ronggyal csináltam. EGR meg hideg zsíroldó lakkbenzin, kis WD40 a mozgó részre aztán ennyi :) azt jól ki tudtam pucolni egész tiszta lett :)
Coolby2013-04-29 16:21:40 // 34772
Írás előtt 1,5-ig ment fel kb, de most írás után sem megy fel sztem 1,6-ig...

Nehéz megnézni, mert padlógázon hamar elfogynak az alsó fokozatok, a felső fokozatokig érve padlón pedig már réges régen túl van az ember a megengedetten :) Asszonykám pedig csak a kilóméter órát nézi, de azt nagyon :)
.....2013-04-29 16:19:06 // 34771
Nálad a turbo mutatója felmegy 1.6-ig?
Coolby2013-04-29 16:09:22 // 34770
Én is ránézek lassan EGR-re, MAP szenzorra, rég volt már tisztítva, bár nincs semmi hibajelenség...

Viszont kormolgatok mostanában, jópárszor észrevettem, hogy padlógázon, főleg harmadikban hagyok magam mögött... Rá is néztem részecskeszűrőre és meglepődtem, hogy a múltkor panaszkodtam, hogy lement 378-ra az utolsó regen átlaga, most pedig visszament 650 km fölé...

pesti utak amúgy megtették a magukét a télen, most már nem csak nyikorgok bal elől, hanem kopogok is úthibákon jobb oldalon... ránézetek majd futóműre...
Dömpi (il dottore)2013-04-29 15:22:43 // 34769
Napi 30 km (15 oda, 15 vissza), ennek kb.20 %-a városi, a többi országúti forgalom (90-140 kmh).
.....2013-04-29 14:40:42 // 34768
Grat! Én hétvégén pucoltam EGR-t hideg zsíroldóval majd vízzel elmostam, persze az elektronikát az lecsavaroztam. Levegővel fúvattam ki a vizet és a napon is hagytam had száradjon. Féktisztítót én nem használtam, mert a zsíroldó jobban leszedi a kormot. (Használj gumikesztyűt)
Alfonis2013-04-29 13:21:35 // 34767
Túl a SIKERES KRESZ VIZSGÁN (jupp jupp) grossmotor! :) elkezdtem EGR-t pucolni. Már kivettem levettem az elektronikát és akkor most? :D Gyors választ kérek. Be hideg zsíroldóztom. MAjd féktisztító. És szárazon kell viszsatenii vagy lehet kicsit nedves vagy hogy? :D
156er2013-04-29 13:11:01 // 34766
Én máshogy mondanám...
gekki2013-04-29 13:07:45 // 34765
ValeRossi462013-04-29 13:04:59 // 34764
alfacity fórumon már szerveződnek a dolgok.
az oldal alakul... alfacity.hu....,állítólag elsején már használható. :)
Vermacy2013-04-29 12:46:54 // 34763
http://www.fesztivalkalauz.hu/index.php/option/naptar/task/details/faz/22654

Ezt miért nem találom itt, az Amorén?
Tom2013-04-29 12:40:06 // 34762
Sziasztok,
Tanácsot szeretnék kérni, eljött az idő, hogy "kicsit" nagyobbra cseréljem a szeretett GTV-met, és nézegetek sok típust, de valahogy mindig a 159 kerül elő. úgy néz ki nem sokára fel megyek BP-re megnézni egy behozott 1.9JTS-t. Abban kérnék tanácsot, hogy mit kell nagyon megnézni, mi az amivel ha szembesülők, hagyjam ott az autót.
.......................2013-04-29 11:42:48 // 34761
nem Ok,
elvileg normál futómüvel nem eszi a 159 a gumit
most a tiédben milyen ültetörugó van?

pont most volt téma itt a topikon a rugók törése,lehet nálad az is
Piros Madaaar2013-04-29 11:27:07 // 34760
erdeklodni szeretnek.kicsit fura a hatulja az automnak azaz a kerekek dolese. ugyanis ha uresen van akkor az egyik oldal egy picivl magasabb(jobboldal). ha beul valaki hatra netan ketten akkor nagyon megul. a felni pereme pont a sarvedo ivet koveti.es ha igy autozok sokat latni a hatso gumikon hogy ott jobban koptatja a belso oldalt? ez igy OK??
ALFI1562013-04-29 10:15:02 // 34759
Ha szinte csak városi vagy főuti tempoban tötymörgössen használod akkor nem sürü.
Nekem is 20%-on áll.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-29 09:32:14 // 34758
a legtöbb futóműalkatrész amit keresnek és eladunk a spirálrugó....márkától független
.......................2013-04-29 09:26:25 // 34756
nem,
a mito átlag 350km erenként szokta
Dömpi (il dottore)2013-04-29 09:25:45 // 34755
2013.04.18-án regenerált utoljára, mikor hazafelé jöttem a munkából. Még kicsit köröztem is városban, hogy be tudja fejezni. A MES-szerint az eltömődöttséget levitte 20%-ra.

Ma munkába jövet újra regenerál. Pedig még csak kb. 350 km-t mentem vele.
Nem sűrű ez kissé?
Dömpi (il dottore)2013-04-29 08:55:03 // 34754
Pityukoma hívott szombat este. Otthonról nem tud belépni az amore-ra, úgyhogy levadásztam neki Halesz telefonszámát.
Mesélte, hogy éppen hátsó rugót cserélt, mert eltörött neki...már másodjára. Mikor a kocsit vette, már törött rugóval vette. Most a másik oldali tört el.
De majd, ha megjavul a hozzáférése, bővebben leírja, gondolom.
.......................2013-04-29 07:32:57 // 34753
a vàltó japàn Aisin,
Én szerintem fényévvel jobb mint a DSG,
Hibàkról nem nagyon hallani,
kérdezősködj a 166 topikban is,mert volt abban is diesellel
droberto2013-04-28 23:11:20 // 34752
A kerékmérettől független a dőlés és az összetartás. Az ültetés az, ami miatt változtatni kell a gyári értékeken. :)
DrB2013-04-28 22:51:14 // 34751
Itt is van a hivatkozott oldal a magyar használatiból!

Nálam 225/45 R18 kerekek vannak fent.
Gábor792013-04-28 17:59:37 // 34750
Szia! Tapasztalatom, hogy a legjobb a világon :-) A váltó japán, van, aki szerint szar, mások szerint jó... a döntést odabízom... sok típusba teszik. Jól teszi a dolgát... nekem ez az első automataváltós autóm, de biztosan nem az utolsó.
SW: hát... két gyerekhez nyaralások alkalmával kevés, viszont nem vagyok hajlandó buszt venni. Hétköznapokon (tehát az esetek 99%-ban) elég... nekem legalábbis... de erről is megoszlanak a vélemények.
1,9: ha nem akarsz mindenkit lenyomni a pályán,de azért lendületesen akarsz haladni, akkor elég a 150LE. Ha versenyezni kell, akkor kell a 2,4 kell (ha most vennék, lehet én is inkább ilyet néznék, de azért nem bántam meg az 1,9 16V-t)
GTPeti2013-04-28 15:01:46 // 34749
Pedig, nagyon günstig lenne, ha megkeresnéd és bescannelnéd azt az oldalt.

Két dolog van benne.
- az egyes értékek
- milyen méretű kerékkel célszerű beállítani (a 156-nál a gyári 15" aluval 185-ös gumin)
DrB2013-04-28 14:54:13 // 34748
A 159-es útmutató a kerékösszetartásra elöl -8-at ír, nekem most -9-re állították, hátul pedig +13-at, nálam 15-re lőtték be. Szóval, az útmutató szerint csinálták.
DrB2013-04-28 14:22:04 // 34747
Nem néztem meg a 159-es kezelésijét, de, remélem, hogy egy szakszerviz nem rossz értékeket használ.
DrB2013-04-28 14:20:38 // 34746
Most, hogy mondod, látom, nálam is a beállítás előtt asszimetrikus volt. Szóval, az új értékek akkor jó beállításnak számítanak? Nem értek ehhez (sem) sokat... :)
AdamV62013-04-28 14:11:27 // 34745
Sziasztok!

Jóbarátom szeretne venni egy 159-es 1.9 jtd-m SW-t autómata váltóval. Kérlek titeket, hogy írjátok meg, mik a tapasztalatok a fent említett tipusról...

Köszönöm

Á.
.......................2013-04-28 13:38:24 // 34744
Nekem a német Brera kezelésiben a Spur ,vagyis kerékösszetartàs pozitív
GTPeti2013-04-28 13:05:23 // 34743
Lehet, hogy előzőleg nálad is aszimmetrikusan volt beállítva a kerékösszetartás. Nálam is eljátszották már ezt, mert csak a "teljes" értéket nézték és nem külön-külön a balt és a jobbat.
DrB2013-04-28 12:00:16 // 34742
No, ez érdekes, várom én is a beszámolóját.
'''''2013-04-28 11:54:35 // 34741
Pityukomának is már második bal hátsó rugója tört el.Kíváncsi leszek a fejleményekre,ha megjavul a netje és be tud lépni.
DrB2013-04-28 11:18:05 // 34740
Bocs, kicsit nagy lett...

Itt a direkt link.
DrB2013-04-28 11:15:48 // 34739
Mindezek keretében az esedékes műszaki vizsga is sikeresen lezajlott, s egy futóműbeállításon is átesett az Alfa a következő eredménnyel:

frusciante2013-04-28 11:08:53 // 34738
Itt is van...

http://auto.indavideo.hu/video/Alfa_Romeo_159_Hungary
frusciante2013-04-28 10:58:35 // 34737
Ezt én láttam már magyarul... :D ,arha jó azt mondja, hogy ahányszor kimondja azokat a szavakat amit az összes előtte alfákat tesztelő ember (imidzs, az alfának szíve van, meg etc.) dobálja pennyket... persze tele is dobja a dobozt... :D mindjárt megkeresem magyarul.
DrB2013-04-28 10:44:56 // 34736
Jó kérdés! 2006 decemberi forgalomba helyezésű a vas, tehát még a széria eleje. Hogy akkoriban lehetett-e egy rossz, anyaghibás sorozat? Hatvanezer km-rel vettem, azóta még 70 e került bele nálam, alapvetően jó utakon. Megmutatta természetesen a rugót, az egyik végén az utolsó ív kezdeténél volt eltörve. Német fórumokat nem néztem még, hogy milyen gyakran fordul elő. Gondolom, majd Erhard megmondja, hányszor vittek tőle emiatt.
DrB2013-04-28 10:40:42 // 34735
Ha már a nyári gumi is téma volt mostanában. Múlt héten várakozva valahol az utcán unalmamban nézegettem a nyári gumikat, nem rég kerültek fel, s kiszúrtam egy 2-3 cm-es sérülést a jobb első abroncs falán, a mélysége kb. fél centi lehetett. A szerelőm is azt mondta, nem tud rá felelősséget vállalni, s mivel a gumikban már négy szezon belekerült, ez lett volna az ötödik, így a helyükre is újak kerültek.

Új Hankook Ventus V12 Evo 225/45 R18 gumikkal vettem anno a vasat, akkor nem volt beleszólásom, de csak jó tapasztalatom volt vele, szárazon, nedvesen, nagy esőben. S volt pár nagy fékezésem is. Nekem teljesen beváltak. Emlékszem, még George is jó tapasztalatairól számolt be erről az abroncsról.

Emiatt és az ADAC 2013 tesztje alapján ezt az abroncsot választottam:
Hankook Ventus S1 Evo 2 K117 225/45 R18
Piritu - 1.000.0002013-04-28 10:34:27 // 34734
Mitől törhet el egy rugó? :-O
Anyaghiba vagy valami extrém terhelés? De, miért a bal? A jobb oldali a szar utak szélén jóval többet kap.
DrB2013-04-28 10:27:26 // 34733
No, kiderült a surlódó-nyüszügő hang forrása. El volt törve a bal hátsó rugó... Átnézték a többit is, a jobb hátsó is csere érett volt. Az elsők rendben vannak, és úgy a futómű is általában. A szerelő is mondta, hogy eddig 159-esnél egyszer találkozott rugótöréssel, az is a bal hátsó volt.
Piritu - 1.000.0002013-04-28 09:40:26 // 34732
Ha lehetőségeid engedik nézd meg a 2.0 literes kormosokat is. Néhány gyermekbetegség már nincs meg (pl. DPF nincs már olyan távol) és nem is megy rosszul vele a Vas.
.......................2013-04-28 09:00:05 // 34731
A 2,2 jts 4 hengeres ,
A 2,4 meg 5,
Így szerintem nem is kérdés melyik a jobb..
miért nem veszel egy v6 ot?
gyönyörű hangja van és benzines
.......................2013-04-28 08:54:41 // 34730
ez nem igaz ,hogy nem mennek a benzinesek,
én próbàltam brera 2,2 jts t,
igaz pörgetni kell ,de hamar meg volt a 200kmh ,
én azt mondanàm vàrosba simàn jobb a benyàs 159 ,persze ha nem ijesztő a 10 liter fogyi..

próbàlj ki egy 2,2 jts - t ,azért az 185 ló ..
Alfa156SW2013-04-28 07:17:29 // 34729
szia nekem volt mind kettőhöz szerencsém, ha egy mód van rá akkor válaszd a 150 LE változatot jobban jársz vele könnyebben mozgatja majd a kasztnit, és később egy kis tuninggal, akár 180LE is kihozható belőle, azért sajnos van súlyuk ezeknek a Vasaknak ,kell hozzá motor))

megjegyzem a legjobb választás a 2.4 JTD az már megy rendesen)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak