Fórum >> Típusok >> 159

droberto2013-05-01 22:02:08 // 34828
Én a gyárit tenném, nem egy nagy pénz.
MES-el ránéznék az EGR-re, meg az áramláskorlátozó szelepre menet közben.
GTPeti2013-05-01 21:54:35 // 34827
Én nem szeretek, de a 156-tal eddig valószínűleg többet mentem éjjel, mint nappal. :)
Piritu - 1.000.0002013-05-01 21:51:53 // 34826
Személy szerint szeretek éjjel menni. Az anyacég 1.000 km, volt már többször is úgy, hogy délután 4-kor indultam el. Egyszer 125-ös átlagot jöttem Ausztrián keresztül, gyakorlatilag végig GPS szerinti 130 tempomattal.
GTPeti2013-05-01 21:48:35 // 34825
Csatlakozom, nálam is vhol ott lenne a határ. 1100km-hez volt szerencsém többször, már az is kemény, ha nem korán indulsz el. (Márpedig az nem az erősségem. :))
Piritu - 1.000.0002013-05-01 20:55:55 // 34824
Annyival kalkuláltam én is. 7-kor indulás, este 8-kor míting.
Piritu - 1.000.0002013-05-01 20:54:10 // 34823
Valahol 1300 körül lenne az a határ, amit már egyben nem tennék meg. (A múltkor is ezért mentem repcsivel Barcelonába, sürgős volt. Pedig klassz lett volna egy fotó a Párduccal a Kolumbusz szobor alatt.
)
Piritu - 1.000.0002013-05-01 20:45:01 // 34821
Megállni? Max. tankolni és kajálni :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2013-05-01 20:37:46 // 34820
egy talppal vagy megállsz aludni félúton?
Piritu - 1.000.0002013-05-01 20:36:46 // 34819
Holnap megint a nyakunkba vesszük a Párduccal a világot. Elbaktatunk Hamburgba. 1130 km, nyami, nyami :-)
direttore2013-05-01 15:54:05 // 34818
szia!

pillangószelepet kitakaritottad? nálam ugyanez van, de nem mindig csinálja. ugy 1500-1700- nél van rángatás. Szerelőhöz levittem probakörre mentünk, rádugva a gépre a műszert, semmit nem csinált a kocsi, minden jol ment. Másnap ujra kezdődött. Szerintem légtömegmérő szarakodik, de még nem teljesen hibás igy nem jelez a comp.
Alfonis2013-05-01 15:34:06 // 34817
na a kábelt már meg is találtam...majd meglesem, h ami nekem van azt h tudnám oda bevarázsolni vagy rendelek én is valahonnan egyet. :) Bármikor bárhol jól jöhet ha ott is van egy konnektor :)
Sajnos az alacsony fordulatos rángatás nem szűnt meg az EGR és a MAP takarításával. Most voltam Pápán kertészkedni és hát körforgalomból kifele kis gáz amire 1 mp késéssel reagál kettőt ránt majd csak utána húz. Ha folyamatosan gyorsítok nincsenek ilyen trükkök h kis gáz akkor semmi gond . nemvágom :S Majd hétvégén lehet ledugeszolom EGR t meglesem úgy. De nemsokára indulás LINZ be, holnap már várnak a gyerekek :D
ValeRossi462013-05-01 07:59:23 // 34816
Ezen az oldalon gondoltam,nem az alfacity.hu-n :)

itt ni : AlfaCity - június 15. :)
Vermacy2013-05-01 07:36:32 // 34815
...még nem... Amorés kód nem jó hozzá :-(
'''''2013-05-01 06:59:15 // 34814
Nem tudjátok véletlen,ki az a kartárs,aki a pécsi NS autóházban dolgozik?Mintha régen bemutatkozott volna itt is de már nem emlékszem.
Pityukoma2013-05-01 02:07:36 // 34812
Már ment rutinból :-(
droberto2013-05-01 01:59:33 // 34811
Jól szét kaptad a hátulját.
Pityukoma2013-05-01 01:28:45 // 34810
Rugótörésem 2.X Itt is van olyan kép ahol látszik a csomagtartóban lévő 12V-os csatlakozó aljzat stekkere.
Pityukoma2013-05-01 01:25:27 // 34809
Majd a talin jól megtekergetem :-D
Pityukoma2013-05-01 01:24:47 // 34808
Megtaláltam. Rosszul emlékeztem, nem blog bejegyzés volt, csak egy HSZ.
Pityukoma2013-05-01 01:23:42 // 34807
Nézd meg az előző HSZ-em előzményét :-)
(2012.04.20. HSZ20482)
Pityukoma2013-05-01 01:21:41 // 34806
Ha ennek a Hsz-nek az előzményére kattintasz, ott megtalálod.
Pityukoma2013-05-01 00:45:20 // 34805
Tényleg írtam + fényképeket is raktam a blogomba. Most látom csak hogy nem látom :-) Lehet hogy kitöröltem véletlenül.
No mindegy. Végre működik itthonról is az Amore, úgyhogy mindjárt frissítem a blogom a rugótöréssel :-( azokon a képeken látszani fog a gyári csati is ami a kárpit mögött van.
droberto2013-04-30 23:40:17 // 34804
Akkor elért téged is e típushiba... :(
droberto2013-04-30 23:19:59 // 34803
Itt látod a stekkert is!
Ha a bontásban elakadsz szólj! :)
Dömpi (il dottore)2013-04-30 23:19:44 // 34802
...ilyenkor azért örülök, hogy nekem a két hátsó kurblis...
Csosznorbert2013-04-30 22:36:59 // 34801
Üdv. Ma este hazainduláskor egy lecsúszott jobb hátsó ablak fogadott. Gombnyomásra nem mozdul csak nyöszög meg ropog. Vagyis hétvégén ajtókárpit bontás. Addig marad a faék ami fent tartja....
Alfonis2013-04-30 21:35:54 // 34800
na még csak kedd van és már ennyire fáradtak vagytok? :P
hurrá h szabin voltam :)
Alfonis2013-04-30 20:42:23 // 34799
majd meglesem a kábelt alaposabban, mert a dugeszt már kiszedtem akkor nem láttam ott semmit. aljzatom már van ilyen univerzális ami mindenhova beépíthető akkor belevarázsolom a dugójába :) ha nem találok kábelt akkor szivacs :P
droberto2013-04-30 20:09:53 // 34798
Úgy emlékeztem írt róla. Mindegy is. Egyszerű. Elmész egy Alfa dealerhez és veszel egy ilyet 3-4 ezerért. A kábel elvileg ott van.
Alfonis2013-04-30 18:53:27 // 34797
na gondolkoztam az árnyékolástechnikán és arra jutottam, h nem veszek 40 E pont oda illőt. így bementem a praktikerbe és vettem 3 pár 399 ft os 38X45 ös (ha jól tom) tapadókorongosat meg hátra 1db 100X50 est. A hátsó az épp passzol. Az oldalsóból egy ablakra két pár kell és így teljesen takarja (de lehet egy pár is akkor nem fedi egymást viszont nem takar mindenhol) :) oldalsóknál pont oda illik, a tapadókorongot nem kell használni hátsó ablaknál sem lenne muszáj mert ott is tartja. Tök jól meg van a helye mintha oda tervezték volna. Nagyon menő :) úgyh így 1500 volt az egész :D
Alfonis2013-04-30 18:09:16 // 34796
nem is igaz...
droberto2013-04-30 14:36:46 // 34795
Pityukomának van! :)
Alfonis2013-04-30 13:06:00 // 34794
áh szó... így már világos :)
őőhm... gyors témaváltás.. Hátul nekem nincs 12 V van valakinek Blogja vagy ötlete h h lehetne odavinni legegyszerűbben? Igazából jó lenne a csom tartóba is meg a hátsó utasoknak is :P
Csabi2013-04-30 13:05:06 // 34793
Nem ugyanaz....ha lehúzod a csatit akkor P403 hibakódot fog tárolni az ECU és vészüzembe kerül a vas rögtön jön a "check engine), mert nem érzékeli a szelepet villamosan...szívódizelként fog menni
Ha "ledugozód" vagy megszorul zárt helyzetben akkor P401-et fog tárolni...egy kicsit probálkozik még az ECU azaz ad működtető feszt a szelepre, de amikor érzékeli, h semmi kipuffgáz nem megy vissza(MAP, LMM értékek) akkor dobja a check engine lámpát. Korrigálja a légtömeget és a többit már leírtam...:)
.......................2013-04-30 12:58:50 // 34792
mert ha lehúzod a csatit,a motort MIL be rakja,vagyis vészüzembe
és max. 100kmh val megy a verda,

ha ledugózod ,csak nyafog,de a teljesítmény marad
Alfonis2013-04-30 12:42:15 // 34791
Várjunk akkor ha a lámpát igyisugyisdobja akkor... most kitisztítottam lehúzom a csatit egr motorjáról aztán olyan mintha le lenne dugózva nem? akkor meg minek ledugózni ? :P
Csabi2013-04-30 12:37:33 // 34790
Ha már dobja a "check engine" ikont, akkor letiltja az EGR-t és nem próbálja működtetni. Ha ez zárt helyzetben van akkor minden happy, ha félig nyitottban akkor nem fog menni a vas, nyomaték szegény lesz nagyon... elvileg fogyiban kevesebb, de ezt nem vettem észre...ami érezhető, h jobban ugrik az autó hirtelen padló gázra, nincs az a pár ms míg lezár az EGR...Járásban semmi különbséget nem éreztem...
A DPF-re nem tudom milyen hatással van,pár száz kilométert mentem csak egyhuzamban EGR nélkül, valamennyivel több kormot kap, de nem jelentős szerintem.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-30 12:33:33 // 34789
gyárit inkább hivatalos márkaszervizbe vidd úgy él a gari rá... nem tudom mennyire hasonlít a Sidat a Pierburgra, biztos h nem felújított, mert akkor kellene a cseredarab, sokat visznek eddig nálad szaródott el egyedül...
Csabi2013-04-30 12:16:00 // 34788
Nyilván szidnám a gyárit is, ha ezt produkálná...de ezt kétlem, 1,5évig semmi gondom nem volt az EGR-rel és ki tudja mennyit üzemelt az autóban,2006-ös gyártás volt az tuti...lehet még a gyári volt...Szemmel látható különbségek vannak a gyári és az utángyártott között, más a szelepülék és a szeleptest geometriája pl. .Na mindegy valszeg megfogadom a tanácsod és inkább beszereltetem. A számlán elég ha az szerepel, h "EGR beszerelés xxx forint" ?
Alfonis2013-04-30 11:54:23 // 34787
pierburg... Ezt a nevet kerestem :D
Alfonis2013-04-30 11:53:55 // 34786
köszi a választ :)
havi rendszerességgel nem lenne kedvem takarítani. Nekem a mozgó mechanikus része könnyen ment. Korom meg azért volt rajta .... ÉS mit tapasztalsz mikor a beragadás elzárja az EGR-t? (de gondolom az a jobbik eset ha zárva marad és nem kicsit nyitva :P)
Fogyasztásban... járásban... stb...?
És ha le van dugeszolva EGR akkor az hatással van a dpf re?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-30 08:44:04 // 34785
csak egy jó tanács szerintem ne Te cseréld ki vagy legyen számlád a cseréről, mert ha ez is gányos lesz akkor szidhatod a gyárit is (ami pierburg) ...
Csabi2013-04-30 02:41:18 // 34784
"Emiatt is rángathatott alacsony fordulaton kis gázadásnál?"

Nagy valószínűséggel igen...
Elég sok tapasztalatot gyűjtök mostanság EGR ügyben, ugyanis sikerült beszereznem egy ipari hulladékot, azaz egy utángyártott(vagy lehet felújított) EGR szelepet(csak gyárit szabad csereként beszerelni)...amit január óta naptári pontossággal havonta pucolok, vagy pucoltatok...
Az első két hétben, gond nélkül teszi a dolgát aztán jön az apró menet közbeni rángások...majd újabb egy hét múlva nyomatékhiány alacsony fordulaton...rá egy hétre azaz a 4.-re pedig záró helyzetben megszorul a szeleptest "check engine" lámpa egr letiltva,és ha mi sem történt volna megyünk tovább :)..szétszedve, a szelepet alig lehet kézzel mozgatni pedig korom alig van rajta...
Azért is írtam le ezt,mert 2napja ismét beállt és az apró rángások nyomatékhiány eltünt...persze bent van a "check engine" de már immunis vagyok rá:)
Egyébként a gyári új,már várja a cserét a polcon...hamarosan cserélem, de egyet biztosan mondhatok,ez volt az utolsó EGR szelep amit vettem a vasba...
ha ez is megáll akkor úgy is marad...
Piros Madaaar2013-04-30 00:23:53 // 34783
en kozel 178.000 nel tartok.meg semmi nemvolt cserelve benne kiveve 2x 2db lengescsillapito "aagy"nemtom mi a magyar helyes megnevezese..amiben a lengescsillapito van:-) muanyag valami 85EUR/db ez eros utestol szetment (katyu nemikerulese kb 120km/o) a tobbi nem nyikorog vagy barmi.az uton is jol viselkedik, tapad a felulethez :-) csak idegesit hogy ha valamivel megrakom akkor leull a segge .
GTPeti2013-04-29 23:25:04 // 34782
(Rugót amúgy is csak párban cserélünk. Ugyanúgy, mint lcs-t.)
DrB2013-04-29 23:17:56 // 34781
Nálam 127 ezernél tört el a bal hátsó, de a jobb is csere érett volt a szerelő szerint, így annak a helyére is új került. Nálam is pontosan az utolsó karika tört le, s ugyanúgy, mint nálad, a gumiporvédőt feszítette neki.
Pityukoma2013-04-29 23:11:27 // 34780
OFF:
Help mee! Aki tud az segítsen!
El vagyok maradva a az Amore olvasgatásával, ill a csvegéssel. Az oka hogy nem tudom elérni az AMORE-t az otthoni gépeimről, még látogatóként sem! Bárhol máshol próbálkozom, mindütt sikerül. (most a munkahelyemen vagyok még :-( )
Már jeleztem az internet szolgáltatóm felé a hibát, ők javasoltak egy rendszer futtatást az Amore irányába. Meg is tettem, amiből kiderült hogy a lekérés a bixdatanet.hu-nál akad el mindkét gépemen. Erre széttárták a kezüket és leráztak hogy forduljak az oldalt üzemeltetőhöz. Felvettem a kapcsolatot Halesszal -köszönet érte Dömpi-nek- hátha van ötlete.Amúgy minden más oldalt meg tudok nyitni otthonról, több internet böngészőt is kipróbáltam-hátha... Remélem megoldódik mihamarabb, mert már hiányoztok nagyon :-) , kéne már a blogomat is írnom, fényképeket feltölteni a hevesi taliról...stb.
ON.
Üdv: Pityukoma
Pityukoma2013-04-29 23:00:18 // 34779
Így van. Mikor megvettem akkor a jobb hátsó volt eltörve (88ezer volt benne óra szerint). Akkor mindkét oldalit kicseréltem, gyári új került bele. Most pedig eltörött a bal hátsó (127ezer van benne most).
Azt hittem egyedi eset vagyok. Tőletek idáig nem hallottam hogy valakinek is baja lenne a rugókkal, nekem pedig már másodszor törik el. A hétvégén visszaraktam gyorsan bele az eredetit, mert nagyon kellett a vas. De majd körülnézek a kínálatban hátha találok a gyárinál jobb minőséget. Az esetek 99%-ban egyedül ülök benne, évente csak párszor van full terhelése a vasnak, úgyhogy nem nagyon értem mi a fenétől tört el. A jelenség nekem is a bal hátúljától hallható nyikorgás volt egyenetlen úton ill.ha kézzel nyomkodtam a seggét. Először valamelyik szilentre gondoltam, mert olyan tipikus gumi nyekergése volt. Aztán alábújva láttam az okát is: az utolsó karika törött le a rugóról, a maradék pedig nekifeszítette a teló gumiporvédőjét a telónak, ez adta a gumis nyekergés hangot.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak