Nem ugy kell elvinni egy szervizbe,hogy valami van az autómmal,mi a baja?
Hagyd ott nem kell ott nézelődni meg okoskodni.
Hidd el,hogy megoldják a gondodat.
Petya159ti2012-06-24 19:59:45 // 21954
Erhard 242 (Pure Energy)2012-06-24 19:55:35 // 21953
ez mind igaz is csak mikor szenvedtem a DPF-fel kb 4 szervizben jártam több szerelővel beszéltem és senki sem tudta megmondani hogy mi volt a baja nekem spec külker végzettségem van és még is csak nekem kellett megoldanom a problémát....na ez a gáz
Csabi2012-06-24 19:55:01 // 21952
Osztom GTPeti véleményét, nem feltétlenül kell személyeskedni, és a tutit sem kell megmondani...Tökéletesen mindegy, hogy valaki pék, kovács, autószerelő, vagy éppen gépészmérnök...vagy 462éve egy helyen van a műhelye...attól még Ő sem lesz az autotechnika nagylexikonja...egy péknek is lehet olyan tapasztalata, amivel még nem találkozott az autószerelő...pont ezért van ez a fórum mindenkinek, és nem csak autószerelőknek! :)
Piritu - 1.000.0002012-06-24 19:40:09 // 21951
"Ez a szakma sem ugy megy bele az emberbe hogy hall ezt-azt a szomszédtól,haveroktól." - Amit meg megtanult az ember nem szívesen írja le egy fórumban. Főleg, ha ezzel keresi a kenyerét...
Külön köszönet annak, aki megteszi.
A fórum szerintem pont azért van, hogy aki amit tapasztal megossza a többiekkel. Persze eleve mindent kétkedéssel kell fogadni. Jól látni, vannak témák (pl. olajcsere téma) amihez mindenki hozzászól és "ért hozzá", és vannak kérdések, amelyek után napokig nincs bejegyzés a fórumba. (Ilyen volt pl. anno az FRA és TRA hibához kapcsolódó kérdésem.)
Külön köszönet annak, aki megteszi.
A fórum szerintem pont azért van, hogy aki amit tapasztal megossza a többiekkel. Persze eleve mindent kétkedéssel kell fogadni. Jól látni, vannak témák (pl. olajcsere téma) amihez mindenki hozzászól és "ért hozzá", és vannak kérdések, amelyek után napokig nincs bejegyzés a fórumba. (Ilyen volt pl. anno az FRA és TRA hibához kapcsolódó kérdésem.)
GTPeti2012-06-24 18:46:29 // 21950
Tisztelt tapasztaltszerelő!
Csak az nem téved, aki nem csinál semmit (vagy is ide vonatkoztatva nem ír semmit).
Jó, hogy kijavítottad a cartárs tévedését.
Bár, ha jobban utánanézel, droberto cartárs lelkes és alapos fórumozó. Úgyhogy nem biztos, hogy elsőre így le kellett volna "okosfiúzni". Hány olyan "hivatalosannemszerelőt" mutassak neked, aki jobban ért az Alfákhoz, mint egyes "ezeréveszerelővagyokezértmindenttudok"? (Magamat nem sorolom ezek közé, mielőtt ilyesmikre gondolsz.)
(És mielőtt félreérted: nem a te tapasztalatodat és tudásodat kérdőjeleztem meg.)
Üdv.
Csak az nem téved, aki nem csinál semmit (vagy is ide vonatkoztatva nem ír semmit).
Jó, hogy kijavítottad a cartárs tévedését.
Bár, ha jobban utánanézel, droberto cartárs lelkes és alapos fórumozó. Úgyhogy nem biztos, hogy elsőre így le kellett volna "okosfiúzni". Hány olyan "hivatalosannemszerelőt" mutassak neked, aki jobban ért az Alfákhoz, mint egyes "ezeréveszerelővagyokezértmindenttudok"? (Magamat nem sorolom ezek közé, mielőtt ilyesmikre gondolsz.)
(És mielőtt félreérted: nem a te tapasztalatodat és tudásodat kérdőjeleztem meg.)
Üdv.
Petya159ti2012-06-24 18:07:04 // 21949
Üdv!
Örülök,hogy valaki megmondja itt a tutit.Annyi okos kőműves,pék,irodai dolgozó stb, jobban ért az autóhoz mint egy kifejezetten szakmájában több éve dolgozó AUTÓSZERELŐ.Ez a szakma sem ugy megy bele az emberbe hogy hall ezt-azt a szomszédtól,haveroktól.
Remélem nem bántottam meg ezzel senkit csak ezt le akartam irni régóta.
Örülök,hogy valaki megmondja itt a tutit.Annyi okos kőműves,pék,irodai dolgozó stb, jobban ért az autóhoz mint egy kifejezetten szakmájában több éve dolgozó AUTÓSZERELŐ.Ez a szakma sem ugy megy bele az emberbe hogy hall ezt-azt a szomszédtól,haveroktól.
Remélem nem bántottam meg ezzel senkit csak ezt le akartam irni régóta.
stukker19872012-06-24 08:16:44 // 21948
üdv! valaki meg tudnà mondani hogy hol talàlható a map szenzor a 159-ben? meg szeretnèm tisztìtani csak nem tudom hol van és hogyan is néz ki...
Csosznorbert2012-06-23 17:32:44 // 21947
159 SW, Én így szeretlek :))))))))))))))))
GTPeti2012-06-23 15:16:46 // 21946
Ehhez nem sokat lehet hozzátenni. :)))
Pityukoma2012-06-23 14:32:16 // 21945
Tényleg maximálisan beleillene az ALFA feeling-be :-DDD
Az Alfa Cityn is lekombizta az újságíró a vasunkat :-( mire elmagyaráztuk neki miért hívják sportwagonnak szeretett vasunkat. Pl: azért hogy a vásárolt fűnyírót 200-al vihessem haza :-) és valóban nem fér bele 3db fotel mellé két disznó :-)
Nem fér bele a szemüvegem a tartóba? Nem tudom hova tenni a brifkómat? Nincs fogantyú a csomi ajtón (még jó hogy)? Nem férek el magam mögött? Na és? Nem ezért szeretjük :-)
Az Alfa Cityn is lekombizta az újságíró a vasunkat :-( mire elmagyaráztuk neki miért hívják sportwagonnak szeretett vasunkat. Pl: azért hogy a vásárolt fűnyírót 200-al vihessem haza :-) és valóban nem fér bele 3db fotel mellé két disznó :-)
Nem fér bele a szemüvegem a tartóba? Nem tudom hova tenni a brifkómat? Nincs fogantyú a csomi ajtón (még jó hogy)? Nem férek el magam mögött? Na és? Nem ezért szeretjük :-)
Pityukoma2012-06-23 14:18:35 // 21944
Tanulságos kis olvasmány -köszi -. Ezért mondtam a múltkor Szosza cartársnak hogy nézze meg a gen. szabadonfutóját, az alapjárati vibrálás miatt. Nekem az előző fél OFF-os JTD motoros (Multipla) vasamban tönkrement. Jelenség: alapjáraton kerregő hang, vibráció. Minimális fordulatszám emelésre azonnal megszűnt, de tényleg csak minimálisan magasabb fordulaton, ami szinte észrevehetetlen volt a ford.szám mérőn.
Feleslegesen cseréltem a következőket: 1; hosszbordás szíj 2; szíjfeszítő 3; vezető görgők 4; olajos motor tartó bak 5; ismét hosszbordás (5mm-el rövidebb mint a gyári). Minden csere után kb 1 hétig nem tapasztaltam, majd ismét előjött a vibráció. A szíj külső oldalán pedig felkenődött apró gumi darabkák lettek.
Ezután olvastam a szabadon futóról, majd generátor leszerel + ell. Meg sem mozdult, cseréje után nem hittem a fülemnek milyen halk lett a motor. A hozzá nem értésem miatt egy halom pénzt költöttem feleslegesen.
Feleslegesen cseréltem a következőket: 1; hosszbordás szíj 2; szíjfeszítő 3; vezető görgők 4; olajos motor tartó bak 5; ismét hosszbordás (5mm-el rövidebb mint a gyári). Minden csere után kb 1 hétig nem tapasztaltam, majd ismét előjött a vibráció. A szíj külső oldalán pedig felkenődött apró gumi darabkák lettek.
Ezután olvastam a szabadon futóról, majd generátor leszerel + ell. Meg sem mozdult, cseréje után nem hittem a fülemnek milyen halk lett a motor. A hozzá nem értésem miatt egy halom pénzt költöttem feleslegesen.
GTPeti2012-06-23 14:03:32 // 21943
Vezérműszíjcsere 159 JTD 8V-n (német leírás)
Csosznorbert2012-06-23 06:21:51 // 21942
fúúúúúúújjjjjjjjj - szégyelld magad!ilyet itt mutogatni? :DDDDD
Csosznorbert2012-06-23 06:20:25 // 21941
átlagosan 10k km-re szokták tenni a dejzelek olajcseréjét. ártani biztos nem fog neki. aki meg szereti a kocsiját az meg is adja neki. én legutóbb 15k nál fogtam már a fejem mikor nem jutottam el a csápos emelőhöz.
GTPeti2012-06-22 23:03:38 // 21940
Most úgy teszel, mintha nem lenne neked is gurulós műanyagkofferod. :)
Piritu - 1.000.0002012-06-22 22:45:41 // 21939
Ilyeneket ne linkelj be, mert nem fogok aludni az éjjel :-DDD
GTPeti2012-06-22 22:30:52 // 21938
Valld be, hogy egy ilyen kis diszkrét kapaszkodóról álmodozol olyankor. :)
Piritu - 1.000.0002012-06-22 22:26:12 // 21937
Számomra a lecsukás komolyabb kihívás. Persze úgy, hogy a tetejét nem foghatod meg, csak a belső fogantyút :-))
Piritu - 1.000.0002012-06-22 22:24:10 // 21936
ALFI1562012-06-22 21:28:16 // 21935
Egyikkel se.Melyik a hamis?
.......................2012-06-22 12:23:12 // 21934
..melyikkel a hamissal ,vagy az eredetei gyárival? :)
ALFI1562012-06-22 12:20:38 // 21933
Én biztos nem mennék 25ezret egy olajjal.Még a 20 is nagyon plafon.
százötvenkilenc2012-06-22 12:16:49 // 21932
Azért hogy ne csapkodjon a szij mind egy kerti locsolócső és viszonylag kiegyenlitett legyen alapjáraton a töltés,a szij feszessége is majdnem állandó legyen akkor is ha a fordulatszám hirtelen változik.
százötvenkilenc2012-06-22 12:13:16 // 21931
Ez ilyen majd megszokod.
Piritu - 1.000.0002012-06-22 12:12:06 // 21930
Miért kell az a bizonyos szabadonfutó a generátorba?
százötvenkilenc2012-06-22 12:08:33 // 21929
Kissé megnöveli a hosszbordás ékszij élettartamát,csillapitja a rezgéseket és lehetővé teszi a generátor szabadonfutótárcsa alkalmazását.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-06-22 10:00:39 // 21928
vagy inkább szétrázz mindent és abból lesz csak a baj
Verdesca2012-06-22 09:58:17 // 21926
Nektek is gondot okoz a 159 csomagtérajtajának felnyitása? Távirányítóval kinyitom, de kézzel kell felnyitni a csomagtérajtót úgy, hogy semmi kapaszkodó nincs rajta az ujjaknak.
Úgy kell beküzdeni az ujjaimat a nyílásba, vagy a hátsó emblémába kapaszkodni vhogy.
Ilyen lenne a gyári nyitás?
Úgy kell beküzdeni az ujjaimat a nyílásba, vagy a hátsó emblémába kapaszkodni vhogy.
Ilyen lenne a gyári nyitás?
.......................2012-06-22 09:35:40 // 21925
egyáltalán minek ez a gumis tárcsa bele,egy vagyon az ára
én esztergáltatnék egy tömöret aluból és azzal sem lesz baj sose
én esztergáltatnék egy tömöret aluból és azzal sem lesz baj sose
Imi2012-06-22 09:30:27 // 21924
Nekem gariba cserélrék.Csak nem a szűrőd mozdult ki?
százötvenkilenc2012-06-22 08:42:34 // 21923
Kedves Alfarajongók!
Keresek jóáron egy uj szervótartályt,ha v.kinek van kérem jelentkezzen.
Keresek jóáron egy uj szervótartályt,ha v.kinek van kérem jelentkezzen.
százötvenkilenc2012-06-22 08:38:21 // 21922
Tisztelt okosfiu!
A szegecs nem azért van benne,A gyári nem Dayco meg tudom mutatni,AContiban7-es a szegecs de az csak addig kell még összevulkanizálják a két tárcsa elemet.A főtengelyhez 4 csavar fogja együtt a két tárcsarészt,onnantól kezdve nincs szerepe a szegecsnek.
Akkor irj be csak okosakat ha biztos vagy benne mert ezzel növeled azoknak a táborát akik nem segitik a hozzá nem értőket hanem félrevezetik őket.
Ha kiváncsi vagy rá megtalálod a műhelyemet 18 éve egy helyen van,csak neked elrakom a gyári és a Gates tárcsát is ,hogy megnézhesd.
Egy jó tárcsát nem csak a vulkanizálás tart össze hanem vészfutó retesz /2x4 köröm amik össze kapaszkodnak ha a vulkán elenged összeakadnak és erős kolompolással tudatják veled hogy a gumi kiszakadt/ is van benne hidd el nekem.
Üdv
A szegecs nem azért van benne,A gyári nem Dayco meg tudom mutatni,AContiban7-es a szegecs de az csak addig kell még összevulkanizálják a két tárcsa elemet.A főtengelyhez 4 csavar fogja együtt a két tárcsarészt,onnantól kezdve nincs szerepe a szegecsnek.
Akkor irj be csak okosakat ha biztos vagy benne mert ezzel növeled azoknak a táborát akik nem segitik a hozzá nem értőket hanem félrevezetik őket.
Ha kiváncsi vagy rá megtalálod a műhelyemet 18 éve egy helyen van,csak neked elrakom a gyári és a Gates tárcsát is ,hogy megnézhesd.
Egy jó tárcsát nem csak a vulkanizálás tart össze hanem vészfutó retesz /2x4 köröm amik össze kapaszkodnak ha a vulkán elenged összeakadnak és erős kolompolással tudatják veled hogy a gumi kiszakadt/ is van benne hidd el nekem.
Üdv
Csosznorbert2012-06-22 08:37:43 // 21921
dejzelszürő? mióta figyelget benn?
Roberto159 sw2012-06-21 23:04:51 // 21920
60-nál rángat nem de nem mindig és a fordulat is 1400köröl van,de nem mindig csinálja.
droberto2012-06-21 21:33:50 // 21919
Ezt nem tudtam!
Ha Stoll-tól veszel akkor mindegyik az! Most ebben utazik.
Én is néztem nála egyet, ami felvágott volt... Azt aszitte', hogy egy újabb palimadár vagyok, pedig én csak néhány dologra voltam kíváncsi...
Dízel egyébként.
Ha Stoll-tól veszel akkor mindegyik az! Most ebben utazik.
Én is néztem nála egyet, ami felvágott volt... Azt aszitte', hogy egy újabb palimadár vagyok, pedig én csak néhány dologra voltam kíváncsi...
Dízel egyébként.
Attie2012-06-21 20:32:01 // 21918
A hasznaltauto.hu-n most is van 3 eladó, és nem rég kelt el egy negyedik.
'''''2012-06-21 20:21:45 // 21917
Stoll-tól vette.Tényleg négykerekes csak azt nem tudom,dízel-e.Azt viszont tudom,hogy nagyon törött volt.
droberto2012-06-21 19:50:03 // 21915
Nálunk van egy, nem Amorés, viszont olimpiai bajnok! :) Mérget nem veszek rá, de azt hiszem 2.4 Q4 van ráírva!
droberto2012-06-21 19:09:10 // 21914
Én ezért vettem gyárit, Dayco-t! :)
Egyébként nem retesz van benne hanem 2 db Ø 4 mm-es alumínium szegecs, ami átadja a nyomatékot a hosszbordásnak. Cserkor átforgattál minden görgőt, kompresszort, szivattyút...stb? Már csak azért, mert ezek a szegecsek úgy vannak kitalálva, hogyha valamelyik segédberedezés megadja magát, akkor ezek elnyíródva megvédik a vezérlést!
Egyébként nem retesz van benne hanem 2 db Ø 4 mm-es alumínium szegecs, ami átadja a nyomatékot a hosszbordásnak. Cserkor átforgattál minden görgőt, kompresszort, szivattyút...stb? Már csak azért, mert ezek a szegecsek úgy vannak kitalálva, hogyha valamelyik segédberedezés megadja magát, akkor ezek elnyíródva megvédik a vezérlést!
Piritu - 1.000.0002012-06-21 17:58:32 // 21913
Miért lennék bátor? Szerintem pénzkidobás ha minden villanyoszlopnál olajat cserélek.
(A 156 is gyári csereciklussal ment és 200e felett is jó egészségnek örvend a motorja, a 146 TS-em is három éve volt 230e felett.)
Mindettől függetlenül a mostani töltéstől a jövő héten megszabadulok, engem többet ne verjen át, hogy eltűnik :-)
(A 156 is gyári csereciklussal ment és 200e felett is jó egészségnek örvend a motorja, a 146 TS-em is három éve volt 230e felett.)
Mindettől függetlenül a mostani töltéstől a jövő héten megszabadulok, engem többet ne verjen át, hogy eltűnik :-)
.......................2012-06-21 17:22:19 // 21912
Van valakinek egyáltalán magyaro on összkerekes 2,4 es diesel 159 ese?
ALFI1562012-06-21 13:19:10 // 21911
Azért ezzel a 25ezerrel is bátor vagy nem,hogy a gyári ciklussal.Gondolom a sajátodba nem mennél el vele ennyit.
Piritu - 1.000.0002012-06-21 13:06:35 // 21910
Eddig: 5e - 27e - és most tartok 25-nél. Még egyszer se volt "kivárva" a gyári ciklus. Ez lenne az első.
ALFI1562012-06-21 13:04:00 // 21909
Hány kilóméterenként cserélsz olajat?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-06-21 13:01:54 // 21908
lehet pucolt a DPF és hígul az olajad....egyébként meg nagy csodák nincsenek nekem most 15e van az olajban már két kocka hiánycikk azaz középállásban van az oil a nívón mindjárt tolom hátra az autót hogy cseréljenek olajat nem fogok öntözgetni bele mint a VW-nél ....
Piritu - 1.000.0002012-06-21 12:59:53 // 21907
Én is csak arra tudok gondolni, hogy valahol "fennt" maradt a motorban az olaj, aztán lefolyt.
Piritu - 1.000.0002012-06-21 12:58:31 // 21906
23ezerrel ezelőtt.
Piritu - 1.000.0002012-06-21 12:58:00 // 21905
Nem az oldotta meg!
A kocsi továbbra is jelzett, hogy nincs olaj. Attól csak a min alá jött vissza a szint, magyarul a pálca vége már olajos volt.
Egy indítás és egy óra múlva a TELJES eredeti szint plusz a kétésféldecis szint volt meg.
A kocsi továbbra is jelzett, hogy nincs olaj. Attól csak a min alá jött vissza a szint, magyarul a pálca vége már olajos volt.
Egy indítás és egy óra múlva a TELJES eredeti szint plusz a kétésféldecis szint volt meg.