Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-16 17:50:47 // 102915
Urak, érkezik egy fehér SW Tibi 2010 év végi, jól felszerelt (Navi, ülésfűtés, xenon stb), antracit TI felnis, 17" téli garnitúra, jóárasítva, blekkaris áron... aki ilyenre vágyik keressen bizalommal.
Zolibácsi2017-12-16 17:47:21 // 102914
Az első program az garettes volt, keményen füstölt. A másodiknál 3000 től jelentősen vissza vették az üzemanyagot. Füst csak 30 fok felett volt látható vagy mikor nem töltött a turbó rendesen. Ha minden rendben rendben volt akkor 1,6 alá állt be a nyomásmérő a kocsiban. Föci azt mondta ilyenkor keményen túl is tölt egy kis ideig. De mondom, szerintem ezek a kkk turbok 3200 tol veszítenek a lineáris teljesítménybol. Érzésre pont az mint a diagramm mutat.
Én pont ezért akarok turbót cserélni mert húzni nem sokat lehet rajta plusz valami szarakodik a geometrianal és 2500 fordulat felett sokszor 1.1 tölt csak.
A másik ha nyomást emelsz elkezd hullamozni a turbó nyomas
Én pont ezért akarok turbót cserélni mert húzni nem sokat lehet rajta plusz valami szarakodik a geometrianal és 2500 fordulat felett sokszor 1.1 tölt csak.
A másik ha nyomást emelsz elkezd hullamozni a turbó nyomas
Giuntini2017-12-16 16:45:28 // 102912
A mai nap úgy hiszem kiadta az igazi hibát. Mielőtt letámasztottam volna az autót, el akartam vele egy rövid utat intézni. Mikor teljesen bemelegedett a motor, akkor észrevettem, hogy ömlik a víz. Kinyitottam a motort, és leginkább a hűtő környékéről jött gőz. most tényleg hiányzik a kiegyenlítő tartályból. Megnéztem a hűtőt. Eddig azt figyeltem, hogy a hűtő felső része hideg volt, bár nem igazán lehetett hozzáférni. Most tűzforró volt. Ezek szerint a hűtőben eddig nem cirkulált a víz, most hogy át lett mosva, új víz van benne, megindult az áramlás. Mindig a gondok meleg motornál kezdődtek, mikor nyitva volt a termosztát. Hát ezek szerint a hűtő lesz. Azt nem értem, hogy mikor le volt bontva a haspáncél, vagy lelégtelenítették, senkinek sem jutott eszébe megfogni a hűtőt, hogy vajon átmelegszik rendesen?
Elképzelhető, hogy megkapta az új fagyállót, a termosztát jól működik, és a hűtő most már megadta magát. Ahol eddig nem engedett át, most már megy a cirkuláció, csak folyik a víz.
Elképzelhető, hogy megkapta az új fagyállót, a termosztát jól működik, és a hűtő most már megadta magát. Ahol eddig nem engedett át, most már megy a cirkuláció, csak folyik a víz.
Roll19832017-12-16 16:08:20 // 102911
Sziasztok!
Lenne egy blue&me-s kérdésem. Próbáltam beállítani, de nem sikerült, mert németül beszél hozzám. Hiába próbálkoztam a settings és pairing szavakkal. Át lehet állítani a nyelvét? Köszi!
Lenne egy blue&me-s kérdésem. Próbáltam beállítani, de nem sikerült, mert németül beszél hozzám. Hiába próbálkoztam a settings és pairing szavakkal. Át lehet állítani a nyelvét? Köszi!
156er2017-12-16 14:59:01 // 102910
Én se értek hozzá, de szinte pont ezt akartam írni! :) Nekem logikus így hirtelen ez a verzió!
Akár egy bontott hűtővel kipróbálnám!
Akár egy bontott hűtővel kipróbálnám!
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-16 13:54:08 // 102909
Azokon a görbéken gyári lehet a turbónyomás. 4000-nél 400Nm az nincs meg 220 ló azok alapján amiket olvasok, számolok. A 'tuningolt' kkk épp hogy 200 ló körül lehet.
Neked volt emelve a turbónyomás? Én azt látom, hogy 230 ló az, ami még a turbónak kényelmesen belefér. Kicsi emeléssel, de még jó hatásfokú tartományban, jelentős fordulatszám emelkedés nélkül. Gyárilag 1.4-et tölt max. a program szerint. Ahogy nézem/olvasom, 2Bar-ig simán fel lehet húzni. Ez 3500-ig kb biztonságos is, felette viszont óvatosnak kell lenni, mert kb a max tudása körül jár. Ha 4000-ig ki lehet vasalni belőle a 2Bar-t, akkor a 250 ló összejöhet. Nálam nem cél kimaxolni, szóval 230 a cél, lehetőleg nulla füsttel. Pontosabban.. a nulla füst a cél, lehetőleg 230 lóval :-)
Neked volt emelve a turbónyomás? Én azt látom, hogy 230 ló az, ami még a turbónak kényelmesen belefér. Kicsi emeléssel, de még jó hatásfokú tartományban, jelentős fordulatszám emelkedés nélkül. Gyárilag 1.4-et tölt max. a program szerint. Ahogy nézem/olvasom, 2Bar-ig simán fel lehet húzni. Ez 3500-ig kb biztonságos is, felette viszont óvatosnak kell lenni, mert kb a max tudása körül jár. Ha 4000-ig ki lehet vasalni belőle a 2Bar-t, akkor a 250 ló összejöhet. Nálam nem cél kimaxolni, szóval 230 a cél, lehetőleg nulla füsttel. Pontosabban.. a nulla füst a cél, lehetőleg 230 lóval :-)
SzTomi2017-12-16 13:41:50 // 102908
Nem értek hozzá, csak egy gondolat jutott eszembe arról, amiket írtál.
Nekem úgy tűnik, hogy mintha szimpla dugulás lenne a rendszerben, valamelyik csőben vagy inkább a hűtőben.
Ha a víz elindul a hűtőbe, de ott a szűk keresztmetszet miatt csak kis mennyiségű folyadék tud áthaladni, közben a vízpumpa teszi rendesen a dolgát, akkor az oda menő csőben megnő a nyomás, kikeményedik. Ha egyre melegebb a víz az még tesz rá egy lapáttal. Mivel a visszatérőben kevés a víz, így a kiegyenlítőből eltűnik a szint,ami kikeményedett csőben halmozódik fel. Egy bizonyos pont után, mikor a vízszint már nagyon alacsony vákuum alakulhat ki, emiatt van az, hogyha letekered a kiegyenlítő sapkáját visszatér a víz.
Én a hengerfej leszedése előtt megnézném, hogy a hűtő képes-e a megadott mennyiségű víz átengedésére, illetve a teljes felületen áthalad-e.
Ez csak egy gondolat, lehet, hogy több sebből vérzik..
Nekem úgy tűnik, hogy mintha szimpla dugulás lenne a rendszerben, valamelyik csőben vagy inkább a hűtőben.
Ha a víz elindul a hűtőbe, de ott a szűk keresztmetszet miatt csak kis mennyiségű folyadék tud áthaladni, közben a vízpumpa teszi rendesen a dolgát, akkor az oda menő csőben megnő a nyomás, kikeményedik. Ha egyre melegebb a víz az még tesz rá egy lapáttal. Mivel a visszatérőben kevés a víz, így a kiegyenlítőből eltűnik a szint,ami kikeményedett csőben halmozódik fel. Egy bizonyos pont után, mikor a vízszint már nagyon alacsony vákuum alakulhat ki, emiatt van az, hogyha letekered a kiegyenlítő sapkáját visszatér a víz.
Én a hengerfej leszedése előtt megnézném, hogy a hűtő képes-e a megadott mennyiségű víz átengedésére, illetve a teljes felületen áthalad-e.
Ez csak egy gondolat, lehet, hogy több sebből vérzik..
Szabolcs 1592017-12-16 13:22:54 // 102907
Giuntini2017-12-16 10:59:18 // 102906
Nem tudom! Egyszerűen nem értem. Természetesen mindennek adok esélyt, eddig is ezt tettem. Csak találgatások. A szerelő, aki cserélte a vízpumpát és a termosztátot, ő is csak találgat. A vízpumpa lapátoknak semmi baja nem volt, viszont látható volt egy kis szivárgás. A Termosztátnál is volt egy ki szivárgás, az egyik csőnél. A szerelő azt mondta, hogy hengerfejes lesz, valami egészen apró repedés lehet. Az is lehet, hogy ahol volt a gépmunka, ahol hegesztették, nem tökéletesen sikerült, és egy gombostűnyi repedés is okozhat ilyen hibát. Viszont ő is mondta, hogy ezek csak feltevések. Miért nem cirkulál rendesen a víz. Miért indul el egyik pillanatról a másikra? A felső cső puffad, de nem mindig. Miért kerül bele ennyi levegő? Ezek mind megválaszolatlan kérdések. Ha le lesz kapva a hengerfej, és nincs semmi, akkor merre tovább? Mert én arra is fel vagyok készülve, hogy ott sem lesz semmi. Mindenki csak a fejét vakarja. Egyetlen szerelő sem jelentette még ki úgy hogy ez hengerfejes, mind egyik cartársunk látatlanban. Nem tudom, hogy a fűtőkörben mi lehet például. Kezdődött szivárgással. Majd a hűtő szivárgásával. a termosztát sem állt a helyzet magaslatán. Gyári volt benne, két és fél éves. Most belekerült Graf vízpumpa, és gyári termosztát. Senki nem jelenti ki egyértelműen, hogy ez hengerfejes, csak már más nem lehet. Ugyanakkor mikor kérdezem, hogy a hűtő nem lehet-e, a válasz hogy olyan tiszta a hűtővíz, ahogy a nagykönyvben meg van írva, az olaj is tökéletesen tiszta. Nem jön a kipufogógáz a kiegyenlítőbe. akkor meg mi a lóf...sz van? A nyomás miért emelkedik így meg?
Tegnap is azt tapasztaltam, hogy beindul a ventillátor 2-es fokozata. Leállítom, mert nem akarom hogy baj legyen. Utána elindulok, és még mindig megy. Majd egyik pillanatról a másikra vagy 10 fokot esik a vízhőmérséklet, a venti kikapcsol, és a felső cső puhább lesz és látom hogy áramlik a víz a kiegyenlítőbe. Hát ez meg micsoda? Mintha valamit áttörne a víz, és elkezd rendesen áramlani. Azt mondták rendesen légtelenítették.
Most leállítom, aztán mikor Szatyinak lesz ideje vele szétszedetem. És mi lesz akkor, ha a hengerfejnek semmi baja nincs?
Tegnap is azt tapasztaltam, hogy beindul a ventillátor 2-es fokozata. Leállítom, mert nem akarom hogy baj legyen. Utána elindulok, és még mindig megy. Majd egyik pillanatról a másikra vagy 10 fokot esik a vízhőmérséklet, a venti kikapcsol, és a felső cső puhább lesz és látom hogy áramlik a víz a kiegyenlítőbe. Hát ez meg micsoda? Mintha valamit áttörne a víz, és elkezd rendesen áramlani. Azt mondták rendesen légtelenítették.
Most leállítom, aztán mikor Szatyinak lesz ideje vele szétszedetem. És mi lesz akkor, ha a hengerfejnek semmi baja nincs?
Zolibácsi2017-12-16 09:31:28 // 102905
Amúgy amit linkeltem görbe is mutatja 3200 környékén nő meg a füst, mert ott már nincs több levegő. Erre majd figyelj oda nehogy kinyird a dpf-et.
Zolibácsi2017-12-16 08:42:41 // 102904
Azt kell mondjam saját tapasztalatom alapján kkk nálam valahol 230 hp nal van a határ. Onnantól csak füst van mert a turbó nem szállít több levegőt
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-15 23:21:42 // 102903
Aha, ma este megint összeraktam egy raklap excelt, látom hogy mi a helyzet. Úgy tűnik, hogy a turbó ahhoz "nagy", hogy alul be tudjon tölteni rendesen, Lehet erőltetni, csak épp a "surge limit"-en van nagyon, szóval alul nagyon nem érdemes húzni. Sajnos ennek a konkrét típusnak nem találtam kompresszor map-ját, csak egy hasonlót, szóval nagyságrendileg sejtem, hogy kb hol lehet vele mozogni.
Amit linkeltél, szerintem különösebb nyomás emelés nélküli tuning lehet, mert a 2056-osnak is bőven 400Nm felett kell elvileg tudni 4000-nél.
Egy kis turbónyomás emeléssel, rail nyomás emeléssel a kkk-val is összejön 230 ló és 450Nm max úgy, hogy nincs kicentizve a turbó, inkább csak optimalizálva :-) A görbe pedig nagyon szép lapos... lesz, ha tényleg azt csinálja majd, amit szeretnék.
A 250 ló környékét is ki tudja nyögni (ezt Ákos is mondta, hogy írt ilyet), de ott már 2Bar környéki töltőnyomást dob ki a kalkuláció 4000-res fordulaton, ami meg már a "choking limit"-jén lehet nagyon a kompresszornak. Ott már sokat kell játszani, hogy ne pusztuljon el a technika :-) Ezt meghagyom a profiknak :-D
Amit linkeltél, szerintem különösebb nyomás emelés nélküli tuning lehet, mert a 2056-osnak is bőven 400Nm felett kell elvileg tudni 4000-nél.
Egy kis turbónyomás emeléssel, rail nyomás emeléssel a kkk-val is összejön 230 ló és 450Nm max úgy, hogy nincs kicentizve a turbó, inkább csak optimalizálva :-) A görbe pedig nagyon szép lapos... lesz, ha tényleg azt csinálja majd, amit szeretnék.
A 250 ló környékét is ki tudja nyögni (ezt Ákos is mondta, hogy írt ilyet), de ott már 2Bar környéki töltőnyomást dob ki a kalkuláció 4000-res fordulaton, ami meg már a "choking limit"-jén lehet nagyon a kompresszornak. Ott már sokat kell játszani, hogy ne pusztuljon el a technika :-) Ezt meghagyom a profiknak :-D
csokagm2017-12-15 22:25:25 // 102902
Ó, jaj. :(
Piritu - 1.000.0002017-12-15 21:58:46 // 102901
Signus2017-12-15 21:53:19 // 102900
Erre valaki? :|
Szabolcs 1592017-12-15 21:38:12 // 102899
Azért egy ragazzon jobban mutat majd tavasszal először is ki kérem az alfa szerviz véleményét,ha szerelek rá marad e a garancia mert ha ugrik akko várok
Szabolcs 1592017-12-15 21:31:00 // 102898
Azt nem tudom
csokagm2017-12-15 21:18:57 // 102897
A Giulia is így van megoldva? Eddig ezen se tűnt fel, csak mögötte araszoltam akkor szúrt szemet.
Szabolcs 1592017-12-15 21:01:51 // 102896
Ezzel én is egyetértek de majd veszek rá ragazzon dobot 😉
csokagm2017-12-15 20:48:47 // 102895
Ezt így kellett volna gyarilag. Annyira gagyi a gyari.
Haddel2017-12-15 20:37:38 // 102894
Igen ,sajnos aki előbb jelentkezett a garázsra ,annak tényleg kellett.Egy szar Golfot tárol benne ..,de állitolag csak most télen.Lehet tavasztól megkapom. Kiderül..
yani🍀2017-12-15 20:33:45 // 102893
Fogy belőle a víz? Eddig mindig azt írtad, hogy nem.
Mielőtt nekiugranak, érdemes lenne megnézni a hűtőt!
Mielőtt nekiugranak, érdemes lenne megnézni a hűtőt!
Atesz1592017-12-15 20:28:38 // 102892
Akkor maradt a “csillag” garázs?
Haddel2017-12-15 20:23:30 // 102891
Haddel2017-12-15 20:22:17 // 102890
Ez már tényleg korrekt!
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-15 20:04:03 // 102889
Basszus.. de ugye a hf csavarok lehúzási nyomatékát megnézitek mielőtt leszeditek? És ha véletlenül lehet rajta húzni, akkor mégsem szeditek le, hanem még kap egy esélyt a dolog?
Szabolcs 1592017-12-15 20:01:27 // 102888
Szabolcs 1592017-12-15 19:56:34 // 102887
Már lehet rá kapni szép ragazzon dobot
Giuntini2017-12-15 19:47:16 // 102886
Ki lett cserélve a vízpumpa és a termosztát is. Nincs változás. Le kell szedni a hengerfejet. Szar ügy.
yani🍀2017-12-15 18:11:45 // 102885
Sajnos igen. Elég bazári :-(
sutyi702017-12-15 18:10:04 // 102884
Mármint gépműhelyt keresek...
sutyi702017-12-15 17:59:35 // 102883
Sziasztok,
Tudnátok segíteni, hátsó szillenteket hol cserélnék ki?
Köszi
Tudnátok segíteni, hátsó szillenteket hol cserélnék ki?
Köszi
csokagm2017-12-15 17:44:34 // 102882
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-15 12:35:48 // 102881
Úgy néz ki... Ákos adott pár tanácsot (köszi, köszi :-)), de ezzel a motorral nehezebb dolgom lesz. Mindegy, megpróbálom :-) Semmi más célom nincs, csak a boxot kiváltani saját remapra. Ha gyengébb nem lesz, akkor már jó. Ha még kevesebbet is eszik, akkor pláne jó :-)
Zolibácsi2017-12-15 11:47:01 // 102880
Lol... Okos telefon....
Liquid2017-12-15 11:26:07 // 102879
én is úgy tudom, hogy az automatákban a "régi" 200 lovas motor van évjárattól függetlenül
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-15 11:06:00 // 102878
És finom volt? :-DDDDD
Állítólag nagy a különbség, és elsőre főleg alul érzed, hogy könnyebben indul.
Állítólag nagy a különbség, és elsőre főleg alul érzed, hogy könnyebben indul.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-15 11:04:55 // 102877
Akkor tuti nekem is kkk van, hiába 2010 vége felé gyártották.
Zolibácsi2017-12-15 10:58:06 // 102876
Már egy hónapja meg ettem az új garrett turbót, csak sajnos a szerelő nem ért rá hogy kicserelje nekem. Közben besz@rt a kuplung kinyomo csapagyam. Szóval ha már leszedetni akkor kuplung kevlarozas is lesz. És a héten valamelyik kerékagy csapágy is el kezdett bugni.
Kíváncsi leszek mekkora lesz a különbség a két turbó között.
K04- el nekem valami geometria probléma van, mert sokszor nem töltött rendesen.
Kíváncsi leszek mekkora lesz a különbség a két turbó között.
K04- el nekem valami geometria probléma van, mert sokszor nem töltött rendesen.
Vittorio1592017-12-15 10:38:25 // 102875
Nekem a 200 lovas A3000es motorkodom van q-tronic es KKK van rajta. Elvileg a kkk 200 lo a Garrett a 210es
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-15 09:42:23 // 102874
Hát.. viszonyítási alapom sincs, és automatánál nehezebb érzékelni, hogy honnan tölt be, mert a váltó konvertere is ügyes nyomaték fokozó. Akár 100-ról gyorsítva is észrevehető (így 18e levezetett km után), hogy egy kicsit old a lock-up, rátol egy is nyomatékot, aztán zár a lock-up.A turbónyomás mérőn is el lehet csípni a pillanatot, amikor "csal" :-) Érzetben ez olyan, hogy jön egy nagyon gyorsan, nagyon egyenletesen felépülő instant nyomaték egy olyasmi érzéssel, mintha megcsúszott volna a kuplung. Majd észlelhető, ahogy a csúszás érzet megszűnik, és tol tovább.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-15 09:22:32 // 102873
Sajnos valószínű igazad van. Nem lehet oda normálisan belátni, de próbáltam képekről azonosítani.A képen pirossal keretezett formációt fel lehet ismerni, az mintha a Garrett turbón nem volna.
Akkor viszont gyárilag közel sincs 200 ló, és boxolva/chippelve is max 220. Mondjuk nem feltétlen hiányzik több egyébként.
Akkor viszont gyárilag közel sincs 200 ló, és boxolva/chippelve is max 220. Mondjuk nem feltétlen hiányzik több egyébként.
Morfiusz Cédula2017-12-15 08:53:40 // 102872
Ez engem is érdekel. A gépkönyv szerint az automaták 200 lovasak, csodálkoznék rajta, ha feleslegesen a nagyobb turbó lenne
Zolibácsi2017-12-15 07:35:20 // 102871
Shadin2017-12-15 06:13:05 // 102870
;-)
Signus2017-12-14 23:17:33 // 102869
Sziasztok Cartársak!
Sikerült vennem egy Stelviot, ezért a 159-esem el szeretném majd adni. A terv az, hogy felújítom nagyjából 2000-2500 euroért, levezetek Mo-ra, és hátha valaki beleszeret, visszafele pedig repülök.
A felújításban kérném a segítségeteket. Az alany egy A.2000-res 159 1.9 JTDm 16v, 150 HP Q-tronic.
Összeválogattam a fontosabb dolgokat, azonban a váltónál elakadtam, illetve a friss turbo - hengerfej tömítés - szelepfedél tömítés - katalizátor - intercooler miatt a motorolajban sem vagyok biztos.
De kezdjük a váltóval. Milyen olajat ajánlanátok és mire figyeljek a cserénél? (egy műhelyben fogom csináltatni, de azért jó lenne tudni mire figyeljek). Illetve ma alánéztem, és észrevettem a váltón egy kb 7 mm hosszú hajszálvékony repedést, az olaj szivárgott rajta, letöröltem, holnap ismét megnézem.. Ezzel lehet majd valamit kezdeni?
A motorolaj pedig a másik kérdésem. Motul 5w - 30 X-cess / X-Clean vagy Motul 5w - 40 X-cess / X-Clean (X-cess felé jobban hajlok, inkább a motorelemeket védje az olaj, ne pedig a DPF-et).
Egyéb is van, de ezek a legfontosabbak számomra, elvégre az olaj nagyon is fontos.
Előre is köszönöm!!! :)
Sikerült vennem egy Stelviot, ezért a 159-esem el szeretném majd adni. A terv az, hogy felújítom nagyjából 2000-2500 euroért, levezetek Mo-ra, és hátha valaki beleszeret, visszafele pedig repülök.
A felújításban kérném a segítségeteket. Az alany egy A.2000-res 159 1.9 JTDm 16v, 150 HP Q-tronic.
Összeválogattam a fontosabb dolgokat, azonban a váltónál elakadtam, illetve a friss turbo - hengerfej tömítés - szelepfedél tömítés - katalizátor - intercooler miatt a motorolajban sem vagyok biztos.
De kezdjük a váltóval. Milyen olajat ajánlanátok és mire figyeljek a cserénél? (egy műhelyben fogom csináltatni, de azért jó lenne tudni mire figyeljek). Illetve ma alánéztem, és észrevettem a váltón egy kb 7 mm hosszú hajszálvékony repedést, az olaj szivárgott rajta, letöröltem, holnap ismét megnézem.. Ezzel lehet majd valamit kezdeni?
A motorolaj pedig a másik kérdésem. Motul 5w - 30 X-cess / X-Clean vagy Motul 5w - 40 X-cess / X-Clean (X-cess felé jobban hajlok, inkább a motorelemeket védje az olaj, ne pedig a DPF-et).
Egyéb is van, de ezek a legfontosabbak számomra, elvégre az olaj nagyon is fontos.
Előre is köszönöm!!! :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-14 23:11:16 // 102868
Létezik az, hogy az én autóm a q-tronic miatt 200 lovas, de a 210 lovas turbója és injektorai vannak benne? Az injektor map egyezik a 210 lovassal, ettől fogtam gyanút. Turbót meg hoz a neten ilyet is, olyat is, de a 'mid 2008'-as változatra több helyen találtam Garret feltöltőt. Az nagyon jó hír lenne. Valahogy holnapig kibírom, de reggel nyitom a géptetót, valahogy megkukkolom..
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-14 22:37:48 // 102867
Lehet hogy nem pontosan tudod Te, hogy miről van itt nagyba'szó :-D
Megisszuk mi bárkinek a részét, abból nincs gond :-D
Megisszuk mi bárkinek a részét, abból nincs gond :-D
αλφα2017-12-14 22:08:06 // 102866
Ez lehet egy jó tipp... Nagyon "nyugtalan" az alapjárat. Köszi!