Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2017-10-25 10:42:15 // 100965
A kiegyenlìtő tartály alsó csövének a bilincse egyáltalán nem fogott.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-25 10:34:51 // 100964
meg a szívósora elektromos szelepes bár azokkal sok gond nincs... hibakód nincs? pucoltasd meg a pillangóházat, egr-t ...
Rivers2017-10-25 10:28:20 // 100963
Hirtelen túlfogyasztás nincsen. Tavaly nyáron 8 alatt volt az átlag egy picivel,idén 8,6-8,7 de az igaz raktam rá 17es felnit a 16os helyett én annak írom be azt a szűk litert.
Liquid2017-10-25 10:24:18 // 100962
az igencsak GM szerintem :)
a furat, löket, űrtartalom pl. egyezik a Vectráéval
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-25 10:17:16 // 100961
hát az inkább lambdaszonda gyanús de GM motoroknál ilyen hibát produkál a trafósor, pillangóház is, többlet fogyi van?
Giuntini2017-10-25 10:00:55 // 100960
Bocs Yani, de az 1,8 nem GM motor!
tirex2017-10-25 09:56:45 // 100959
Bizony ezek. Brutál szépek, vártam hátha enged még egy picit belőle de nagyon tartja. Azóta vettem más felnit úgyhogy már nem érdekel. De ez most csúcs az Alfára nálam is.
Giuntini2017-10-25 09:51:21 // 100958
Bocs, meg sem néztem az autódat, valahogy nálam a 159-nél mindig a dízel ugrik be. Visszaszívtam, mert a benzinesnél minden más. A dízelnél ha gyorsításnál vagy állandó tempónál beránt, elsőként a légtömegmérőre gyanakodnak.
Liquid2017-10-25 09:41:03 // 100957
nem olvasol a sorok között :)
Egy kezeme men tudom számolni hágy 1.8-1.9-2.2 van a látókörünkben, szóval nem azért nem tudunk hozzászólni mert köcsögök vagyunk, meg sznobok, hanem mert nem nem értünk hozzá, anélkül meg nem fotelfizikázunk
Rivers2017-10-25 09:35:45 // 100956
Még annyi,hogy hidegen az alapjárat 800-1000között ingadozik,pár hónapja ezt hidegen vettem észre idáig induláskor a megtorpanást ezt pedig 1-2napja kezdte. Hibát nem tesz ki a kijelzöre,kiolvastatni még ahogy írtam nem voltam szerelőnél.
Attis2017-10-25 09:28:18 // 100955
ja, bocsesz, akkor túlreagáltam. :( :(
Még egyszer bocsi.
yani🍀2017-10-25 09:22:46 // 100954
Ezt jól félreértetted.
Ha nincs tapasztalat egy motorral kapcsolatban, akkor csak találgathatunk, de azzal nem lesz előre. Az 1.8-as egy GM motor ezért javasoltam, de inkább kellett volna valami hülyeséget írnom.
Attis2017-10-25 09:21:23 // 100953
Hi, az enyém még nem produkált ilyet vagy talán egyszer, amikor nagyon alacsony fordulatról nyomtam egy padlót.
Attis2017-10-25 09:18:44 // 100952
De kedves... A cartárs kérdez, és azért mert nem Multijetje vagy TBI-je van, már el is van küldve az opel fórumra. Akkor akinek 1.8-as 159-ese van, az regisztráljon az Opelosok közé?
pettinke2017-10-25 09:18:34 // 100951
ennek alapján, amit írsz, lehet, hogy csak át kéne nézni mégegyszer az összes csövet, bilincset, csatlakozást - lehet, hogy a felújított motor visszapakolása után nem sikerült mindent lehúzni...

írtam korábban is: ha bárhol folyik / szelel a rendszer, nem fog normálisan viselkedni a tartályban a szint, mert működés közben nyomáson kifolyik a cucc, és után visszaszív helyette levegőt, ami nem a tartályban landol, hanem másutt.
yani🍀2017-10-25 09:13:56 // 100950
Esetleg egy Opel fórumon is kérdezhetnél! Ott valószínűleg több ilyen motorral találkozhatsz.
droberto2017-10-25 09:06:33 // 100949
Okosat tudunk mondani, de nem biztos, hogy igazunk van. :)
Főleg, hogy nincs típusismeretem. :)
Hibakód van?
Én még EGR működését is ellenőrizném, már ha van a tiedben.
Esetleg lambda.
Vagy lehet gyújtás: trafó, gyertya.
Giuntini2017-10-25 08:42:40 // 100948
Légtömegmérő elsőként.
Rivers2017-10-25 08:10:16 // 100947
Sziasztok!

Találkoztatok már olyannal,hogy gyorsítasz ki és enyhén berángat az autó? illetve ha tartod a sebességet autóúton és elkezded parkettázni mondjuk előzéshez szintén ugyan úgy beránt. Szerelőnél még nem voltam vele,gondoltam hátha előrébb leszek vele ha tudtok valami okosat mondani.
Piritu - 1.000.0002017-10-25 07:15:45 // 100946
Érdekes, hogy a Giulietta fogyasztása sokkal jobban függ a tempótól, mint a 159-é. Az okát nem nagyon tudom. Nem hinném, hogy ennyivel rosszabb lenne a légellenállása. Talán az egyéb veszteségei kisebbek?
Piritu - 1.000.0002017-10-25 07:12:42 // 100945
Mint említettem, nem tartott fel senki, mert szinte nem volt forgalom :-)
(Mondjuk vagy kétszer még így is előztem.)
Piritu - 1.000.0002017-10-25 07:05:59 // 100944
Így van. A Giulietta kerékcsavarjai 2 mm-el vékonyabbak, de jól megtartják a 159 felnit.
Giuntini2017-10-24 23:02:05 // 100943
Mert tele van munkával, de most azért sokkal jobb, mert ez a szivárgás tényleg bekavart. Most figyelni fogom, és remélem hogy jó lesz.
Dömpi (il dottore)2017-10-24 22:49:14 // 100942
El kéne hoznod az én szerelőmhöz!
droberto2017-10-24 22:44:15 // 100941
Miért nem hagyod ott Szatyinál, amíg ő rendesen meg nem csinálja?
Bárki bármit mondhat, akár szerelő akár mi a fórumról. Addig amíg a hiba nincs diagnosztizálva és kijavítva addig az csak szájtépés.
Addig használod amíg tényleg hengerfejes nem lesz...
Giuntini2017-10-24 22:29:54 // 100939
Ma reggel mentem vele, és természetesen ahogy bemelegedett, lement a szint minimum alá. De azért nem hagyott nyugodni ez a termosztát dolog. A termosztát jól működik, hiszen mindkét cső meleg. Viszont az a múltkori eset, a termosztát környékéről a vízfolyás nem hagyott nyugodni. Mindig a motor alsó részén egy mélyedésben láttam a fagyállót, hol több, hol kevesebb. Kivettem az akksit, és szemügyre vettem a termosztát környékét. A motorból a termosztátba menő csőnél megnéztem a bilincset, és húztam rajta. Akkor lepődtem meg. Teljesen le volt lazulva. Utána mentem vele vagy húsz km-t, és a víz szintje a maximumról nem változott. És tűnt el a fagyálló a mélyedésből. Kezdtem örülni. Aztán kivittem a szerelőhöz Érdre a vasat, aki a Fiat-jaimat mindig csinálta, meg azért az Alfát is, mielőtt a motor szétment. Kiértem, a víz még mindig maximumon volt. Megnézte, melegen (forrón) levette a kiegyenlítő sapkáját, jött ki a víz. Azt mondta, ez hengerfejes. Aztán beindítottam, az elején voltak buborékok, majd megszűnt, ahogy ment le a vízszint. Aztán elmondtam, a termosztát bilincset is, és látva, hogy nincs olaj-víz keveredés, már nem volt olyan biztos benne. Szatyi is ugyanígy forrón kinyitotta a kiegyenlítőt, felment a víz, de nem ilyen durván, és ő azt mondta, hogy ez nem valószínű hogy hengerfejes. Mindenesetre visszafelé az autópályán nem keményedett fel a cső. és a vízszint sem ment drasztikusan le.

Nyugtalan vagyok a felső cső miatt, mert látszik, hogy a puffadás nyoma benne maradt. nem tudom, hogy eldurranhat-e ott...

A másik, azért érdekes, hogy három helyen szivárgott a víz egyszerre. A hőcserélő csövénél, majd a hűtő alján, és a termosztát bilincs alatt is szivárgott, mert le volt lazulva. Nem tudom hogy mi lesz ennek a vége, ma a szerelő azt mondta, hogy ha hengerfejes is, nagyon kezdődő. Kezdődő? Nyár közepe óta küzdök itt a vízfolyással, nem találtam, aztán egyszerre több helyen is. De én nem akarok semmiféle kezdődő hengerfejességet. Megcsináltattam a motort, nagyon sokba került. Bár most ez a szerelő is azt mondta, hogy gyönyörűen jár ez a motor. Azért velem rendesen kib...szott ez az autó.
Liquid2017-10-24 22:26:44 // 100938
a Julis meg a 159 azonos, csak a csavar különbözik,a Julisé asszem 10-es a 159-é 12-es
Haddel2017-10-24 22:15:12 // 100937
Úgy néz ki. Piritunak is ha jól tudom a 159-röl maradt felni a téli kereke a Giuliettán.
Dömpi (il dottore)2017-10-24 22:04:24 // 100936
A Giulia és a Giulietta is 5*110?
Csabi2017-10-24 22:03:06 // 100935
Egyszerű a csere, az alját kell levenni, az önindító mellett van (gondolom 1,9nél is)...egy csavar fogja
Dömpi (il dottore)2017-10-24 22:01:55 // 100934
IFA mögött kilométereken át beragadva, vagy ködben 50-el tötymörgők mögött nekem is simán hozza a 4.0-át. 😆
Haddel2017-10-24 21:54:39 // 100932
jó állapotu gumikkal?
Haddel2017-10-24 21:52:38 // 100931
jó ez a forradalmi dízel moci :)
Dömpi (il dottore)2017-10-24 21:47:24 // 100930
Ja, szerintem pár napon belül cserélve lesz. Addig reszkíroznom kell.
Mekkora szívás a csere?
(Amúgy árban nem vészes...kb 10e Ft)
Dömpi (il dottore)2017-10-24 21:45:17 // 100929
Ja, ezt néztem én is.
Csabi2017-10-24 21:33:34 // 100928
Cserélném a helyedben. Egyrészt mert elég valószínű, hogy az...másrészt, biztos akkor hagyna az út mellett amikor a legkevésbé számítasz rá. Ráadásul tudod, hogy ez az alkatrész is cserélve van...:)
Dömpi (il dottore)2017-10-24 21:10:53 // 100926
who the "f" is alice?

khm..

WTF: RPM sensor?

Ma 20 km gondtalan autózás után megálltam a SPAR parkolójában kb. 500 m-re otthontól és 250 m-re a szerelőm műhelyétől.
10 perc bevásárlás után, visszaülve a kocsiba indítottam...de nem indult. Forgatta, forgatta, forgatta, de nem rántotta be :(
2-3 próbálkozás után sem :(
Hívtam a szerelőm, de vidéken volt, úgyhogy jött a telefonos help: hallgassak rá megy-e a szivattyú. Géptető fel, gyújtás ráad...valami halkan zúgott, de nem esküdtem meg arra, hogy a szivattyút hallom.
Ezután benyomtam a sofőr ülés előtt alul az üzemanyag vészleállító gombot, majd levettem az akkusarut és 10 mp után visszaraktam.
Ezután pöccre indult, de dobott hibakódot.
Hazaérve direkt nem állítottam le a kocsit, hanem rögtön kiolvastam: P0335 RPM sensor
Kisvártatva leállítottam majd percekkel később indítottam és indult rendesen.

Ez a főtengely jeladó lenne? Cseréljem most, vagy várjak előjön-e újra a hiba?

Hibakód és leírás csatolva.
Hardy2017-10-24 19:58:17 // 100925
Ha elől van kábel meg a biztosíték tábla felett találsz egy 2 vezetékes kábelt akkor be van. Az a hangszoroé. Ha nem tudja a műszerfal attól meg működik. Max nem látod de sípolni fog. De lehet szerencséd lesz. Én is be akartam előre is csak lusta vagyok a vezérlőtől elhozni az áramot. A furashoz ne fúrot hanem lyukasztot vegyél. Az szebb munkát csinál.
Hardy2017-10-24 19:49:31 // 100924
De Fehervarnál. Lehet meg kene nézni gépen hátha ír hibát. Próbáld át kapcsolni mono aztán dual módba hátha használ neki. Nyomd 5 másodpercig a bal oldali autó gombot. Ilyenkor a bal oldali gombbal vezérled a jobb oldalt is. A hőfokot azt hogy hova menjen a levegő stb. Az működik rendesen?
tirex2017-10-24 19:45:43 // 100923
QV felnigarnitúra eladó Falken gumikkal. 1500 juró a neten. :))
Krisz1562017-10-24 19:41:45 // 100922
Tavaly télen csinálta, akkor ráfogtam a hidegre, majd minden rendbe jött, egész nyáron jó volt a klimánál is. Az elmúlt egy másfél hétben újra vissza jött az anyós oldali még bekapcsolt, de a vezetői nem. Egy két napja már az anyós oldali sem kapcsol, a gombok minden szélét próbáltam semmi. Automata üzemben viszont tökéletesen fúj. Véletlenül egy hete az M7-esen nem veled találkoztam? :D
mizooo2017-10-24 19:30:56 // 100921
Szia, milyet vettél bele?
b00772017-10-24 19:10:34 // 100920
Nekem elvileg be van kábelezve előre is. Legalábbis a csomagtérben 3 csatlakozó van és az első lökös mögött is találtam egy plusz kábel véget, remélhetőleg ez azt jelenti, hogy elől is be van kábelezve. Kábelezni nem szeretnék. A km óra az baj... nem szeretném még azt is cserélni... Közi az infokat!
btsabi2017-10-24 18:19:30 // 100919


Lámpát cseréltem,mert esténként semmit nem láttam, jó állapotú a foncsor
Piritu - 1.000.0002017-10-24 17:00:41 // 100918
Én megmondtam :-)

...csak hogy ne kelljen visszaolvasni:
yani 98413:
"Kíváncsi vagyok mikor kerül elő az a cartárs, akinek először 4, valamennyi lesz az átlagfogyasztása :DDD"
válaszom - 98420:
"Nevetni fogsz, simán "hozható". Mindössze kizárólag országúton közlekedve be kell tartani a KRESZ-t :-))"
Hardy2017-10-24 16:45:24 // 100917
Mono vagy dual módban probaltad? Egyik oldalon se működik? Nekem pl nem a gomb közepét hanem a jobb szélét kell nyomni.
Hardy2017-10-24 15:55:23 // 100916
Hogy miért nem tudja azt nem tudom. Együtt cseréltük egy másik autóval én csak hátsót mert elől nincs be kábelezni be ő csak elsőt mert a hátulja megvolt. Hiába próbálta a kijelzőt nem tudta bekapcsolni. Utána nézett más a kijelző.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak