RomeoOne2017-09-29 13:14:25 // 99765
Mármint sebváltó/kuplung szempontból.
RomeoOne2017-09-29 13:09:02 // 99764
Egyetértek. Talán még annyi, hogy mondjuk két ugyanolyan kocsi, az egyikben van 150ezer km, a másikban meg 50ezer (legyenek mondjuk 4 évesek), azok közül nem biztos, hogy az 50ezres a jobb vétel szerintem. Feltételezve, hogy mindkettő rendszeresen használva volt (és miért ne lett volna egy új autó), az 50 ezres valószínűleg városban, kis távokon volt használva. Sok kuplung, sok váltás, jóval több hidegen járás a motornak. Míg a 150-ezres valószínűleg sokat járt hosszabb távokon pályán. Lehet, hogy harmad annyiszor váltottak és kuplungoltak csak benne. És 150ezer km még messze nem sok. Csak azoknak, akik 300ezerről visszatekert autót kapnak 150ezresként és azt hiszik az az állapot a 150e km.
droberto2017-09-29 12:48:13 // 99763
A kis km-se midegy, hogy mit takar.
Ha áll egy autó hónapokat-éveket az rossz. Bár azért ez se teljesen egyértelmű. Lásd: sajátom. Ha jó helyen áll az nem akkora baj. :)
A kevés km a következő "helyeken" fontos:
- futómű
- csapágyak
- fék
- illesztett alkatrészek (pl.: utastéri kárpitok)
- utastéri kopások, (bár itt már közbelép az átlagsebesség - kabinban tötött idő)
- fényezés állapota (bár itt már közbelép az átlagsebesség - kabinban tötött idő)
- egyes motoalkatrészek
Egyébként tényleg állapotot veszünk és nem km-et. :)
A motornak pedig nyílván az a jó, ha minnél "összefüggőben" használják.
Ebből a szempontból szerintem az a jó használtautó: Ami rendszeresen - de nem napi szinten - meg van mozgatva, közepes és hosszab utakon.
Sanszos, hogy egy 159-est első gazdái napi használatra és közepes/nagy távokra vesznek, de persze lehetnek kivételek. :)
Ha áll egy autó hónapokat-éveket az rossz. Bár azért ez se teljesen egyértelmű. Lásd: sajátom. Ha jó helyen áll az nem akkora baj. :)
A kevés km a következő "helyeken" fontos:
- futómű
- csapágyak
- fék
- illesztett alkatrészek (pl.: utastéri kárpitok)
- utastéri kopások, (bár itt már közbelép az átlagsebesség - kabinban tötött idő)
- fényezés állapota (bár itt már közbelép az átlagsebesség - kabinban tötött idő)
- egyes motoalkatrészek
Egyébként tényleg állapotot veszünk és nem km-et. :)
A motornak pedig nyílván az a jó, ha minnél "összefüggőben" használják.
Ebből a szempontból szerintem az a jó használtautó: Ami rendszeresen - de nem napi szinten - meg van mozgatva, közepes és hosszab utakon.
Sanszos, hogy egy 159-est első gazdái napi használatra és közepes/nagy távokra vesznek, de persze lehetnek kivételek. :)
Tocke2017-09-29 12:37:25 // 99762
Nekem itt Pápán hozták meg, 25e HUF volt. De keresd itt az Amore-n Erhard-ot bizalommal, ő biztosan tud segíteni neked.
RomeoOne2017-09-29 12:35:35 // 99761
De az alkatrészek is öregednek. Hiába kis km-es, ha már nem fiatal a kocsi...
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-29 12:28:43 // 99760
Épp két napja voltunk autót venni, két első magyarországi tulajos autóval kezdtük. Néztünk 77e-t futott Stilo-t, ami valószínűleg tényleg annyit futott, mégsem hoztuk el. Az a 77e km "use only" üzemmódban telt. Ha valami leesett, lekopott, úgy maradt. Úgy nézett ki, mint ami 770e-t futott. Ami belül ilyen, az nyilván műszakilag sem lett agyon ápolva. Ott maradt. A következő állomáson pedig az ellenkezőjét láttuk. Egy kulturált belsejűt, rendben tartott, tiszta autó várt. A motorja nem volt lemosva, látszott az egészen, hogy ez általában néz ki így, nem nekünk lett kipuccosítva. 150e km volt benne, de mondhatott volna 77e-t ő is. Ami hibája volt nem lett eltüntetve, az egyetlen sérüléséről fotót kaptunk. Plusz egy 60km-es minden üzemállapotra kiterjedő próbautat, és egy gyors EGR szelep tisztítást szervízben (hibakód volt benne), és a szokásos gondos tulajos kézzel írt "javítási naplót". Ezt az autót elhoztuk. A km számít, de nem minden.
Ott a TD. Kis km-es a mai napig, most van benne tényleg valós 150e. Vezérlés szakadtan támasztották le, sokat állt, így jött az országba. Most akkor jó a kis km? Egy hengerfej javításon épp túl vagyunk. Ez még annak a következménye, hogy kis km-rel, de hengerfej nélkül került az autó.
Az első műszakin átment centi vastag fékbetétekkel, hónapok alatt porladt le róla vasig az anyag és lyukadt át a féktárcsa. Egyúttal 1-2 év alatt kikönyökölt a rozsdakupaccá változott hátsó lengőkar csapágy. Mindkettő. 2003-mas gumik voltak rajta 90%-os mintával. Mindegy, mert zúgott és csúszott, elöregedett. Hiába a kis km, költeni ugyanúgy kellett rá, és kelleni is fog. Ettől függetlenül jó a kis km-es autó, mert teljesen másképp működik és viselkedik egy autó, amiben még többnyire gyári alkatrészek vannak. De kérdőjeles, hogy mennyi felárat ér meg.
Ott a TD. Kis km-es a mai napig, most van benne tényleg valós 150e. Vezérlés szakadtan támasztották le, sokat állt, így jött az országba. Most akkor jó a kis km? Egy hengerfej javításon épp túl vagyunk. Ez még annak a következménye, hogy kis km-rel, de hengerfej nélkül került az autó.
Az első műszakin átment centi vastag fékbetétekkel, hónapok alatt porladt le róla vasig az anyag és lyukadt át a féktárcsa. Egyúttal 1-2 év alatt kikönyökölt a rozsdakupaccá változott hátsó lengőkar csapágy. Mindkettő. 2003-mas gumik voltak rajta 90%-os mintával. Mindegy, mert zúgott és csúszott, elöregedett. Hiába a kis km, költeni ugyanúgy kellett rá, és kelleni is fog. Ettől függetlenül jó a kis km-es autó, mert teljesen másképp működik és viselkedik egy autó, amiben még többnyire gyári alkatrészek vannak. De kérdőjeles, hogy mennyi felárat ér meg.
Giuntini2017-09-29 12:03:55 // 99759
Tök igazad van! Egy jó és karbantartott ne legyen ócsó!
_Ata_2017-09-29 11:56:44 // 99758
Én az autodoc-tól rendeltem, szintén TRW (felső). Szállítással együtt volt 25.
sutyi702017-09-29 11:51:02 // 99757
Megkérdezhetem hol szerezted be és mennyiért?
droberto2017-09-29 11:48:27 // 99756
A használaton sok múlik. (Karbantartás, tisztítás-ápolás rendszeressége, minősége, cipő, ki beszállás, tisztán tartás, kemikáliák-krémek használata...stb).
A szalonból kihozott autók tetemes százaléka már fújva volt! Úgy, hogy sokszor ezt el sem mondják az első tulajnak!
A szalonból kihozott autók tetemes százaléka már fújva volt! Úgy, hogy sokszor ezt el sem mondják az első tulajnak!
RomeoOne2017-09-29 11:48:23 // 99755
Külföldre kell majd akkor meghirdetni a kocsit eladásnál :)
RomeoOne2017-09-29 11:45:32 // 99754
Legközelebb Pirituval megyek kocsit venni. Ő meg tudja mondani, hogy pl. valós 150ezer km-nél hogy néz ki egy kocsi beltere és hogy mennyi km lehet a kiszemeltben valójában :D
Attis2017-09-29 11:44:46 // 99753
én írtam, ne is idegesíts ezzel... :D :D
droberto2017-09-29 11:44:19 // 99752
Ismerjük a kereskedőt nem védeni akarom. Sanszos, hogy tekerte és nem ér ennyit. Viszont.
Azért mi tulajdonosok szerintem ne húzuk le az árat.
A 2 millió az nagyon kevés egy 2010-es 159-ért. A legnagyobb EU-s használtautó portálon a 2010 utáni 8V JTD-k 6.000,-€-tól mennek 10.000,-€-ig.
És akkor ezeket még be is kell hozni. :)
Azért mi tulajdonosok szerintem ne húzuk le az árat.
A 2 millió az nagyon kevés egy 2010-es 159-ért. A legnagyobb EU-s használtautó portálon a 2010 utáni 8V JTD-k 6.000,-€-tól mennek 10.000,-€-ig.
És akkor ezeket még be is kell hozni. :)
Roll19832017-09-29 11:42:42 // 99751
Egyik keveset futottnál az volt a duma, hogy évekig állt egy telepen. De azért egy-két alkatrészből kiderült, hogy még se annyi lehet benne, például már nem gyári tárcsák voltak az autón. Egy fényező, meg aki látta azt mondta, hogy az egyik oldala végig fújva van és mutatta a gazdájának hol volt elmaszkolva.
De valaki itt írt már olyat is, hogy a 74 ezret futott mostani kocsijában meg ki van lyukadva a szőnyeg a gázpedálnál. :D
De valaki itt írt már olyat is, hogy a 74 ezret futott mostani kocsijában meg ki van lyukadva a szőnyeg a gázpedálnál. :D
Giuntini2017-09-29 11:38:32 // 99750
Aki dízel Alfat vesz, nem 5-6 ezret megy egy évben. Nem értem ezt az egészet. Ha Svájcból hozza be a makulatlan vizsgával horrorba kerül. Azt meg reg. adóval nem tudom mennyiért tudja adni. A méter szerintem képtelenség.
Attis2017-09-29 11:31:09 // 99749
+ minden hirdetésben úgy néznek ki a kormányok, mintha vadi újak lennének...221ezret futottnál is meg a 45 ezret futottnál is...
Giuntini2017-09-29 11:30:57 // 99748
Azért ott egy kicsit máshogy állnak a gyorshajtáshoz.
Attis2017-09-29 11:25:49 // 99747
Van ott Brera is... :) Vezetett svájci szervizkönyv, meg nagy szervíz és még amit akarsz. Lásd számla. Nem tudom melyik zugszerviz ad ki 2017-ben egy kézzel írott, pecsét nélküli számlát.... :)
NGC2017-09-29 11:21:52 // 99746
Nekem is ez a problémám, csak a bal belső szenzor. Egy idő után eltűnik a hibajelzés, csak a hang marad.
RomeoOne2017-09-29 11:15:05 // 99745
Az ilyen korúak 2 milláért vannak fent. A kilométer meg vagy kamu, vagy sokat állt, vagy csak 1-2 km-ekre használták. Egyik sem jó. Ha felrakná 2.5-ért, még azt mondanám, hogy talán talál egy balekot, de 3.4-ért? Nem véletlenül írta oda, hogy "KÉREM NE HASONLÍTSA MÁS 159 ALFÁVAL..." Persze, hogy ne, mert ekkora marhaságot nem tud megindokolni :D
tirex2017-09-29 11:13:26 // 99744
Lehet megtalálja rá a madarat. Nagyon fényezi
Revitox2017-09-29 11:10:12 // 99743
Szerintem ott a km-re van orientálva.
Na de naaaa. :)
Na de naaaa. :)
droberto2017-09-29 11:08:15 // 99742
2010-es, és pici méteres (már ha valós). :)
RomeoOne2017-09-29 11:00:20 // 99741
Egy 1.9 8V 3,4 millióért, 16-os kerekekkel? Ilyen fogalmatlan az eladó? Vagy talál olyan hülyét, aki ezt megveszi?
RomeoOne2017-09-29 10:58:23 // 99740
Ja, mert itthon is csak 90-el slattyogok az országúton :D
Shadin2017-09-29 10:54:12 // 99739
Én Lemfördert, de a gyári az TRW.
Giuntini2017-09-29 10:51:23 // 99738
És slattyoghatsz vele max. 70 mile-al. Jó esetben. Ott tök mindegy hol van a rendszám.
Tocke2017-09-29 10:37:17 // 99737
Szia, én TRW-t tettem bele a nyáron.
RomeoOne2017-09-29 10:36:32 // 99736
Én is max az USA-ba. Tennessee vagy Pennsylvania, ahol nem kell első rendszám és nem csúfítja az Alfa orrát :D
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-29 09:17:30 // 99735
LOL :-) Németekhez meg soha. Munka kapcsolat van pár übernémettel, köszi elég is belőlük :-S Nyugatra nem mennék. Jó nekem itt :-)
SWut2017-09-29 08:47:05 // 99734
Sziasztok!
Hátsó parkoló szenzor hibával/javítással kapcsolatban van valakinek blogja?
A jelenség: Ha beteszem hátramenetbe csak folyamatosan sípol és jelez a műszerfalon, hogy hiba van a rendszerben. Tegnap gépre dugtuk és a jobb hátsó külső szenzorra panaszkodik.
Esetleg valakinek volt már hasonló?
A hátsó lökhárító levétele előtt van esetleg valami olyan kontalt amit megéri megnézni?
Hátsó parkoló szenzor hibával/javítással kapcsolatban van valakinek blogja?
A jelenség: Ha beteszem hátramenetbe csak folyamatosan sípol és jelez a műszerfalon, hogy hiba van a rendszerben. Tegnap gépre dugtuk és a jobb hátsó külső szenzorra panaszkodik.
Esetleg valakinek volt már hasonló?
A hátsó lökhárító levétele előtt van esetleg valami olyan kontalt amit megéri megnézni?
sutyi702017-09-29 08:23:00 // 99733
Sziasztok,
Van bárkinek bármi tapasztalata Ruville első lengőkar mennyire használható, vagy inkább más?
Köszi
Van bárkinek bármi tapasztalata Ruville első lengőkar mennyire használható, vagy inkább más?
Köszi
RomeoOne2017-09-29 08:10:27 // 99732
Miért, kiköltözöl a németekhez? Itt nem lesz áramszünet, megépítjük Paks2-t :D
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-29 07:49:48 // 99731
Az. A régi probléma halmaz QP IV. No.1 kedvenc. Majd 2040-ben a nagy áramszünetkor, egy ilyenről szeretném a ponyvát levenni. Megvető pillantást mérni a lemerült nyekergő villany családi egyterűre, és beröffenteni a V6-ot :-D
RomeoOne2017-09-29 00:16:55 // 99730
Régi kép már, sztem ebben a topikban is többször szerepelt már.
Haddel2017-09-28 22:39:56 // 99729
Nem tudom Fb-n találtam a képet.Ott bármi megtörténhet😃
Macccy2017-09-28 21:31:21 // 99728
Pozitív, mert még nem csesztem el. :D De majd nekimegyek, de a fékbetét cserét élveztem, tárcsa válla lehúzva, basszus ez még GYÁRI tárcsája és betétje volt! betét 08/49 gyártás :)
Nem tudom mikor kezdek a vezérlésbe, de én már csinálnám
Nem tudom mikor kezdek a vezérlésbe, de én már csinálnám
Shadin2017-09-28 19:22:51 // 99727
Hogy állsz a vezérlés cserével?
Shadin2017-09-28 19:22:28 // 99726
1.9 JTDm SW de inkább valami acélszürkekék volt. Nem szokványos...
Macccy2017-09-28 19:17:12 // 99725
Kék SW az a PAC? Itt szokott állni az Irinyi 8 mellett, fiatal srác.
Jó sokan integetnek itt a környékben :)
Jó sokan integetnek itt a környékben :)
Giuntini2017-09-28 16:40:22 // 99724
Reggel levizsgaztattam a nagyvadat, majd futóműves haveromnál levettük a haspáncélt. A cső lemegy teljesen a váltóhoz. És itt van a bibi. Ez nem az Egr hőcserélőhöz megy először, hanem az automata váltó hőcserélőjéhez. Így már más a szitu. Meg lett rendelve. Mellékelem a robbantott ábrát. Ez tanulsag lehet más car-társaknak, akik automata váltóval rendelkeznek.
Egyébként gyönyörűen látszódik a víz útja a blokkon és a csövön.
Egyébként gyönyörűen látszódik a víz útja a blokkon és a csövön.
Zolibácsi2017-09-28 16:00:15 // 99723
Ma elvittem külső belső takarításra a kocsit meg bőr ápolás is volt. Mikor mentem vissza érte a két srác agyon dicsérte a kocsit, pedig egyiknek BMW másiknak meg Audi van. Mondtam épp eladás alatt van másik alfa miatt. Azt mondja, ő biztos nem adná el a kocsit, mert olyan jól egyben van...
Meg is inogtam egy kicsit...
Meg is inogtam egy kicsit...
RomeoOne2017-09-28 14:35:45 // 99722
Maserati?
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-28 12:56:23 // 99721
Na persze :-) Tudod Te mi van még mindig az autós kívánság listám elején? Egyszer elgurul a gyógyszer aztán viszlát nyugalom, viszlát gázolaj. Olasz, 6 henger, biturbo és hátul hajt. Nem Giulia :-)
Shadin2017-09-28 11:36:01 // 99720
Én meg ma reggel konvojoztam egy 159 SW-vel az M6 végén :-)
Messziről láttam h vészvillant, de akkor még nem láttam h 159-es, hiába, öregszem...
De bezzeg Ő ebből a távolságból is felismerte az orrom :-)
Mikor mögé értem már nem is akartam villogni nehogy félre értse, onnan ketten toltuk a gyökereket lefelé, bár Ő volt elől így nekem könnyebb volt követni. Talán PAC398...
Messziről láttam h vészvillant, de akkor még nem láttam h 159-es, hiába, öregszem...
De bezzeg Ő ebből a távolságból is felismerte az orrom :-)
Mikor mögé értem már nem is akartam villogni nehogy félre értse, onnan ketten toltuk a gyökereket lefelé, bár Ő volt elől így nekem könnyebb volt követni. Talán PAC398...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-28 11:15:40 // 99719
szombaton az autópályán akadt össze egy Mondeós BMW-s páros, szopatták egymást rendesen, pusztultam a röhögéstől, aztán le a város felé ott is a 4 sávoson ment egymás szopatása, szorították le egymást lehúzott ablaknál ment a kurvaanyázás a végén megálltak, sajnos nem volt nálam kóla és popcorn így kikerültem őket pedig biztos fight volt a vége :DDD
Kazes☻2017-09-28 10:20:47 // 99718
Vagy csak öregszel... vén szivar! :-D
Liquid2017-09-28 10:04:25 // 99717
Én se éreztem soha hogy inzultálnának városban, de igazából máshol se nagyon. Pályán néha, mikor jobbról elhaladok, de inkább menekül mindenki a szörny elől vagy jobbra, vagy azt hiszi gyorsítással meg tudja oldani :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-28 09:47:50 // 99716
Pesten keveset megyek, de nem vettem észre, hogy piszkálnának. Vidéken pedig egyértelműen távolságtartóan viselkednek a fekete limóval :-) A 146-tal néha tényleg küzdelem volt, nem engedtek besorolni, ledudáltak, rám fékeztek, még olyan is volt, aki kiszállt arcozni, mert megelőztem (miközben állt a gázon, hogy nehogy sikerüljön). És hasonlók. Nagyon szerettem azt az autót, de már tudjátok.. :-) Viszont túl sok inzultus ért, ez tény.
És ez a 159-et használva tűnt fel, hogy az emberek valójában szelektíve bunkók. Egy év alatt igazából egyetlen egy ilyesmi sem történt velem. Teljes nyugalom lett az autózás.
Verseny szituációk persze sokkal ritkábban, de előfordulnak, azt meg magamon vettem észre, hogy sokkal könnyebben el tudom engedni . A 146-tal hamarabb belelovaltak ilyesmibe és persze sokkal kiélezettebb volt a dolog. Ott jól esett bizonyítani a kis ördögszekérrel néha. Jól esett megnézni, hogy vajon meg tudom e fogni kanyarban, jobban gyorsul e.
A 159-nél valahogy elmúlt. Nincs mit bizonyítani, nincs mit megnézni. Ha akarom kikerülöm azt' annyi :-) Hasonló vadorzó dögök (vagy nagyobbak) meg nem kötözködnek, mert nekik sincs mit bizonyítani. :-)
Az egyik sok sikerélményt adott sok stresszel, a másik magabiztosságot nyugalommal.
És ez a 159-et használva tűnt fel, hogy az emberek valójában szelektíve bunkók. Egy év alatt igazából egyetlen egy ilyesmi sem történt velem. Teljes nyugalom lett az autózás.
Verseny szituációk persze sokkal ritkábban, de előfordulnak, azt meg magamon vettem észre, hogy sokkal könnyebben el tudom engedni . A 146-tal hamarabb belelovaltak ilyesmibe és persze sokkal kiélezettebb volt a dolog. Ott jól esett bizonyítani a kis ördögszekérrel néha. Jól esett megnézni, hogy vajon meg tudom e fogni kanyarban, jobban gyorsul e.
A 159-nél valahogy elmúlt. Nincs mit bizonyítani, nincs mit megnézni. Ha akarom kikerülöm azt' annyi :-) Hasonló vadorzó dögök (vagy nagyobbak) meg nem kötözködnek, mert nekik sincs mit bizonyítani. :-)
Az egyik sok sikerélményt adott sok stresszel, a másik magabiztosságot nyugalommal.