Shadin szűkítővel próbálkozott ami nem működött, nem falazásról volt szö. Ha jól tudom.
Falazni is biztos lehet... Nem most cseréltél EGR-t?
Csabi2017-10-04 18:03:33 // 100035
alfa155gyuri2017-10-04 17:59:40 // 100034
Én a stilomat 135000 vettem most abba is 420000 van és még bőven nem temetem.Pl olajfogyasztás még mindig nulla kerékcsapágyhoz még én sem nyúltam stb.Ha ilyen lenne majd a 159 akkor annak nagyon örülnék.
csokagm2017-10-04 17:03:29 // 100033
Én is annyiszor gondolkoztam már rajta, de mintha azt olvastam volna, hogy amikor Shadin lefalazta a 2.0-át, akkor neki nem volt pozítiv az eredmény. Ez tart vissza.
Én igazából csak pont arra vágyom amit leírtál.
Én igazából csak pont arra vágyom amit leírtál.
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-04 16:43:07 // 100032
Ez így van. Egy kisebb futású autó mindig is többet fog érni. Honnan tudni, hogy hogy használták korábban? A használt cucc az esélyekről szól. Oké, hogy kevesebb km alatt is meg lehet gyilkolni egy autót, de az esélye lényegesen kisebb, a gyári alkatrészek aránya pedig várhatóan nagyobb. A km onnantól kezd nem számítani, ha tényleg ismert előéletű az autó.. Ez meg ugye elég elméleti, ilyen csak itt fórumon, klubon belül fordul elő, vagy családon, ismerettségi körön belül.
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-04 16:34:39 // 100031
Az az enyémben sem lesz, az biztos :-) A fő ok nálam amúgy a használhatóság. A különbség nagyon drasztikus, 2.4 automatánál biztosan. Az ahogy gyárilag volt, az úgy nekem az idegesítő szintet súrolta.
Így utólag a falazás volt a választó vonal. Nem nagyon akaródzott megszeretni ezt az autót addig. Én nem tudtam egy igazán jót autózni, nekem egyszerűen lassúak voltak a reakciói, tohonya tank volt, kb csak a 146-omat akartam vissza.
Az az egy alu darab változtatott meg mindent :-) Lecsökkent a gázreakció ideje, a váltás szinte azonnali, nem a levegőben kalimpálok a pedállal és majd valamit reagál rá, hanem veszi az adást. Én ezt megtapasztalva senkinek nem fogom felróni, ha kiírja a francba. Azóta egyetlen egyszer sem volt olyan érzésem, hogy egy tohonya sárnehéz vasdarabbal próbálok haladni. Ugrik, megy mint a veszedelem, és kézi módban tánc van. Az, ami nekem nagyon hiányzott az elején.
Így utólag a falazás volt a választó vonal. Nem nagyon akaródzott megszeretni ezt az autót addig. Én nem tudtam egy igazán jót autózni, nekem egyszerűen lassúak voltak a reakciói, tohonya tank volt, kb csak a 146-omat akartam vissza.
Az az egy alu darab változtatott meg mindent :-) Lecsökkent a gázreakció ideje, a váltás szinte azonnali, nem a levegőben kalimpálok a pedállal és majd valamit reagál rá, hanem veszi az adást. Én ezt megtapasztalva senkinek nem fogom felróni, ha kiírja a francba. Azóta egyetlen egyszer sem volt olyan érzésem, hogy egy tohonya sárnehéz vasdarabbal próbálok haladni. Ugrik, megy mint a veszedelem, és kézi módban tánc van. Az, ami nekem nagyon hiányzott az elején.
SanyiJTD2017-10-04 16:23:32 // 100030
A verdát leadtam, csak ma vagy 15x indítottam el a hibát egyszer sem produkálta. A villamosságisnál pláne nem...
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-04 16:07:01 // 100029
A légmennyiség nagyobb falazva, ami nekem azt mondja, hogy zárt állapotban sem zár le tökéletesen. AO-n is olvastam, hogy érdemes falazni is. Jó kérdés egyébként, hogy pontosan mit kap meg az egr kiírva. Nem egy on-off kiírásról van szó, hanem a működési paramétereinek a szélsőséges módosításáról.
RomeoOne2017-10-04 16:00:56 // 100028
Valahol én is erre akartam kilyukadni, hogy akkor visszaszorulhatna az óratekerés, ha az ember nagyjából képben lenne, hogy mekkora kilométerhez milyen állapot tartozik. Bár ez sem ennyire egyszerű. Mert nem mindegy, hogy az adott kilométer hogy megy bele. Azért sok példa mutatta már, hogy hosszú távon használt autók baromi sok km-rel is tudnak nagyon jó állapotban lenni. Míg a munkábajárós (mondjuk városon belül vagy aránylag közelebbre), gyerekért szaladgálós, bevásárlós autók viszonylag kis km-el is rosszabb állapotban lehetnek. Ugye nagyrészt hidegen járnak két leállítás között, baromi sok a kuplungolás, váltás stb.
Pl. ha anyámék autójára gondolok, amit kb. 15ezer km-rel vettek, bemutató autó volt, azzal szaladgált a kereskedő, az is úgy van használva, hogy anyám naponta megy vele 2x másfél km-t munkába, aztán néha bevásárolnak vele, vagy még ide-oda elszaladnak a kisvárosban. Néha van egy-egy nagyobb útja, mondjuk 40 km, vagy nagyon ritkán még hosszabb. És dízel (Nissan Note). Azt sem venném meg mondjuk 150ezerrel. Inkább egy pályázósat 250e-vel. És amióta nekem is megvan a kormos, így belegondoltam, hogy mondjuk a DPF abban mit kaphat vagy mikor tud egyáltalán kiégni...
Pl. ha anyámék autójára gondolok, amit kb. 15ezer km-rel vettek, bemutató autó volt, azzal szaladgált a kereskedő, az is úgy van használva, hogy anyám naponta megy vele 2x másfél km-t munkába, aztán néha bevásárolnak vele, vagy még ide-oda elszaladnak a kisvárosban. Néha van egy-egy nagyobb útja, mondjuk 40 km, vagy nagyon ritkán még hosszabb. És dízel (Nissan Note). Azt sem venném meg mondjuk 150ezerrel. Inkább egy pályázósat 250e-vel. És amióta nekem is megvan a kormos, így belegondoltam, hogy mondjuk a DPF abban mit kaphat vagy mikor tud egyáltalán kiégni...
Csabi2017-10-04 15:48:00 // 100027
Szerintem nem marad nyitva, miért maradna? Nem kap feszültséget csak a kontroll 5V-ot
Csabi2017-10-04 15:45:45 // 100026
Ilyen soha nem lesz szerintem, mert a nepper akkor is tekerné, ezzel többet érne az autó , így több pénz menne a zsebébe. Ez akkor változna gyökeresen ha nem lehetne tekerni, vagy kimutatható lenne, hogy tekerve volt, és ez felhasználható, bizonyító erejű lenne....ergo elindulhatna egy felelősségre vonás....ameddig ez nincs addig tekernek, és mindenki 150ezerrel akar autót venni...szerintem :)
Hardy2017-10-04 15:34:09 // 100025
Én most cseréltem szivosort de ha megnézed a képeket semmi kosz nem volt benne. Az egr csove volt koszos illetve kormos.
Csabi2017-10-04 15:33:12 // 100024
Gondolom ezzel az a célja, hogy a jövőben is legyen munkája...csak valamiért azt már kimaradt neki , hogy semmi értelme annak, hogy kiveszi a lemezt, mert attól nem fog működni az EGR. Mert ki van írva. Vagy a sárga lámpa bent van hibaként, és akkor pedig az ECU tiltja le, nem működteti...Alapból meg két rugó tartja zárva...( ha pontos akarok lenni akkor három)
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-04 15:22:51 // 100023
Viszont pár százalékban nyitva marad, látszik az alapjárati légmennyiségen (is). Jobb falazva. Mint ahogy az egész autó sokkal jobb egr nélkül, ha gyári, ha nem. Kb 20 perc újra üzembe helyezni egyébként. Viszont így nyugodt lehetek, hogy tényleg van esélyem megőrizni a dpf és a 40e-rel ezelőtt cserélt szívósor állapotát.
RomeoOne2017-10-04 14:24:10 // 100022
Ezt kéne mindenki fejébe beleverni, akkor talán nem lenne ez a "max 120ezerrel veszünk autót" a sok tudatlan részéről.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-04 14:22:12 // 100021
ez nem finnyásság kérdése, mivel itt ül mellettem a boltban és a kuncsaft köre nepperek ezért nem hülye :) Szinte mindegyik 10 éves delejben ennyi van csak a sajátjának az órájában is :DDDD
RomeoOne2017-10-04 14:15:25 // 100020
Akkor azért, úgy tűnik, hogy ha a rendeltetésének megfelelően használják a nagy dízelt, akkor nem kell itt 200k-nál gazdasági totálkárt vizionálni.
De akkor kollégád sem finnyás a km-re, ha 420-al megvette :D
De akkor kollégád sem finnyás a km-re, ha 420-al megvette :D
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-04 14:12:12 // 100019
érdekes, érdekes, a kollégám 308-ca 2.0HDI-t 420e km-rel vette, magyarországi ő a második tulaj, előtte csak márkaszervizbe vitték kapott a szervizkönyvhöz egy rakat számlát azon van lendkerék+kuplung kombó, csapágy, futómű stb csere.... ami érdekes az üzemanyagrendszer, turbó még a gyári :)
RomeoOne2017-10-04 14:06:38 // 100017
Hosszú cikk, csak a közepe felé lévő keretes rész volt különösebben érdekes számomra, mivel szintén egy dízel autóról van szó.
a kuplung és a kettős tömegű lendkerék 350 ezer kilométeren át érintetlen volt. Több mint 400 ezer volt már a Peugeot-ban, amikor első lengéscsilapítókat és kerékcsapágyakat, illetve gömbfejeket cserélt az Autó Máté, amiből arra következtetek, hogy ezt az autót végig autópályán használták
Ha ezt tudja a 159 is, akkor, amíg nálam van, nem lesz rajta kuplung és kettős tömegű cserélve, hiába 200k km felett vettem. A futómű még érdekesebb.
a kuplung és a kettős tömegű lendkerék 350 ezer kilométeren át érintetlen volt. Több mint 400 ezer volt már a Peugeot-ban, amikor első lengéscsilapítókat és kerékcsapágyakat, illetve gömbfejeket cserélt az Autó Máté, amiből arra következtetek, hogy ezt az autót végig autópályán használták
Ha ezt tudja a 159 is, akkor, amíg nálam van, nem lesz rajta kuplung és kettős tömegű cserélve, hiába 200k km felett vettem. A futómű még érdekesebb.
Shadin2017-10-04 13:00:24 // 100015
Ha ki van írva nem is kellene falazni, mert egy elég brutál rugó zárja.
droberto2017-10-04 12:59:48 // 100014
A "Diós ember" :) mindig mondja, hogy primitív buta dolog a falazás. :)
RomeoOne2017-10-04 12:28:50 // 100012
Mondjuk az is kva jó lehet, hogy ha ki van írva az EGR, de ő azért kiveszi a falazást... :D
Hardy2017-10-04 12:15:07 // 100011
Mikor megkérdeztem a diós embert a tisztitasrol mondta hogy úgy keszuljek hogy ha le van falazva akkor az összerakásnal automatikusan kidobja belőle úgy rakja össze. Nem az egr t kell lefalazni hanem a hibát megkeresni amiért tönkrement.
Csabi2017-10-04 12:06:13 // 100010
Ha sokszor csinálja akkor érdemes jobban szemügyre venni az indítási körben az elemeket:
A vezérlő egység a kormányzárral együtt van( M89) a kormány alatt, ez a lelke az egésznek, szerintem itt lehet a baj. ( ha minden más ellenőrizve lett, és rendben van)
Egyszerűen:Nyomógomb=>M89 vezérlőegység=>öndindító behúzó tek.
Az önindítón pedig közvetlenül ott kell legyen az akksi 12V-ja



A vezérlő egység a kormányzárral együtt van( M89) a kormány alatt, ez a lelke az egésznek, szerintem itt lehet a baj. ( ha minden más ellenőrizve lett, és rendben van)
Egyszerűen:Nyomógomb=>M89 vezérlőegység=>öndindító behúzó tek.
Az önindítón pedig közvetlenül ott kell legyen az akksi 12V-ja



SanyiJTD2017-10-04 12:02:51 // 100009
Mikor az elhatározásra jutottam végre, és felraktam akkor még nem volt ilyen. Most kezdte el... Nem akar távozni tőlem :D
RomeoOne2017-10-04 11:52:49 // 100008
Nem meglepő, minden legtöbben akkor szeretnék eladni a kocsijukat, mikor már "hőhullámai" vannak :D
SanyiJTD2017-10-04 11:51:50 // 100007
Milyen erdekes, hogy akkor van hohullama az osszes kocsimnak, mikor el szeretnem adni... :D
droberto2017-10-04 11:31:51 // 100006
Az lehet a baj, hogy változó korban vannak a gépek és hőhullámai vannak. :)))
SanyiJTD2017-10-04 11:13:42 // 100005
Hat ez remek :D
Latom most ez lesz a tema a rossz hideginditas utan :D
Amugy nalam az is furcsa.Hidegen mindig beindul, viszont ha pl. kijarok a kapun, leallitom , vagy akar minimalisat, kb. 1km-t megyek vele, akkor nem indul be elsore, csak teker, mint itt sokaknak... Ha megyek elso inditas utan, akkor nincs gond a masodik inditassal sem.
Amugy a gombra csak kattogas tobbnyire nekem is meleg motornal jelentkezik.
Latom most ez lesz a tema a rossz hideginditas utan :D
Amugy nalam az is furcsa.Hidegen mindig beindul, viszont ha pl. kijarok a kapun, leallitom , vagy akar minimalisat, kb. 1km-t megyek vele, akkor nem indul be elsore, csak teker, mint itt sokaknak... Ha megyek elso inditas utan, akkor nincs gond a masodik inditassal sem.
Amugy a gombra csak kattogas tobbnyire nekem is meleg motornal jelentkezik.
avvocato2017-10-04 11:03:36 // 100004
Nekem a 2.2 jts-el volt hasonló gondom. Csak kattant, amikor beledugtam a kulcsot és nyomtam a gombot. Utána 10 perc múlva beindult. Volt amikor bezártam, kinyitottam a távirányítóval, és indult azonnal. Sok helyen voltam szervízben, de senki nem jött rá a hiba okára, mert a szervízben nem produkálta a hibát. Minden esetre nem önindító és nem akksi hiba, mert kis idő után beindult mindig. Mondjuk, amikor Rab szigetre mentünk és a kompon nem indult, leizzadtam, le kellett tolni, utána 5 perc múlva beindult. Ja és ezt mindig csak meleg motornál csinálta, hidegen mindig indult.
SanyiJTD2017-10-04 10:43:53 // 100003
Most, hogy mondod egyszer a 156al az akksi saru hatuljabol kijott az onindito vezeteke, emiatt volt nagy cumi mire rajottem... :) Meglesem.
SanyiJTD2017-10-04 10:42:38 // 100002
Veszek ujra egy GT-t. Kicsit szerelem hazassag volt ez a 159-el, de nem hasznalom ki semmilyen teren. :)
droberto2017-10-04 10:25:58 // 100000
Happy 100K!

Jó érzés veletek lenni már több mint 80k hsz. óta! :)

Jó érzés veletek lenni már több mint 80k hsz. óta! :)
droberto2017-10-04 10:25:55 // 99999
Hogyhogy eladod, mi lesz helyette, ha megkérdezhetem?
droberto2017-10-04 10:24:33 // 99998
Lehet, csak le kéne szedni az önindítót ás kipucolni, felújítani. De az is simán lehet, hogy hiába van fesz a korrodált csatlakozás miatt nem megy át elég áram a vezetéken. Érdemess lehet rámérni a kábelre indítózás alatt mind fesz mind áram téren.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-04 10:24:22 // 99997
biztos hogy nem, föld kábel vagy nézd meg az akksi feletti elosztót húzzál ott minden csavart nekem a punto csinált ilyet ott az önindító kábelével volt szopacs...
SanyiJTD2017-10-04 10:21:24 // 99996
Koszi, megkerdezem errol majd a szakit, hogy mi a velemenye.
SanyiJTD2017-10-04 10:20:58 // 99995
Volt testkabel gondom meg a 156on ott is egyik naprol a masikra, de ott ici picit hajtott. Hat ennek a vegere kell jarni. Arulom a kocsim, jott egy vevo jelolt, es pont elotte jatszotta ezt el. Hat, eleg ciki. Meg nem szeretnek ott maradni sehol, automata, igy huzni se lehet...
Majd megirom , hogy a szaki mire jutott.
Majd megirom , hogy a szaki mire jutott.
Csabi2017-10-04 10:14:50 // 99994
Ezek a legrosszabb hibák, nem tudsz velük mit kezdeni mert nem állandóak.
droberto2017-10-04 10:06:01 // 99993
Először behúzó, másodszor akksi, harmadszor oxidálodott csatlakozás (pl.: testkábel, tápkábel).
Giuntini2017-10-04 10:01:13 // 99992
Nekem idén nyáron egyszer csinált ilyet, a legnagyobb melegben autópálya után.
antonov2017-10-04 09:57:08 // 99991
Nekem teljesen megkergült a kocsi egy rossz akksitól. Megkockáztatom, hogy a nyári híres izzítás/nemizzítás-gate is emiatt volt. Nekem azt csinálta legutóbb, mielőtt kicseréltem az akksit, hogy azonnal leállt mihelyst elengedtem a gombot. Ezt olyan 4x 5x megcsinálta és utána beindult, de nagyon betegen és random hibaüzeneteket dobott, amik maradtak is. Érdemes rámérni az akksira azért, gyújtáson és gyújtás nélkül is. Illetve hogy mennyit tölt a generátor. Ez nem kerül sokba.
antonov2017-10-04 09:51:18 // 99990
A kormány állásán nem is kéne, hogy lásd, mert szimmetrikusan cseréltél dolgokat, egyenesfutásnál tuti változott valamit, csak gondolom nagyon kicsit.
Nekem is kinézne már egy futóműállítás, csak előtte meg akarom rángatni valahol a kocsit, hogy mi cserés.
Nekem is kinézne már egy futóműállítás, csak előtte meg akarom rángatni valahol a kocsit, hogy mi cserés.
Csabi2017-10-04 09:47:39 // 99989
Akksi szerintem nem csinálhat ilyet...Lexlutor küzdött ilyen problémával, az oka nem derült ki
SanyiJTD2017-10-04 09:41:46 // 99988
Akksi csinalhatna ilyet? Megnyomom semmi, ujra, semmi, majd mondjuk harmadikra porgeti, mint az allat es indul. Csak ma 3x inditottam varoson belul, es tokeletesen indult.
droberto2017-10-04 09:40:16 // 99987
Bendix - behúzótekercs.
Vagy akksi...
Vagy akksi...
droberto2017-10-04 09:38:47 // 99986
Hivatalosan csak az összetartást tudod állítani. :)