Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2017-10-02 11:28:54 // 99885
Szerintem az balfax. Mindegyiknél van némi kartergáz ott. Talán Giuntini-nek nincs mert új a moci :-)
Zolibácsi2017-10-02 11:27:35 // 99884
Egy kicsi van nálam is. Ezért nem vették meg.... Szerintem majd szépen orra bukik ha megnez másik 159-et is.
Zolibácsi2017-10-02 11:25:13 // 99883
Nekem sem, most szembesültem én is ezzel.
Giuntini2017-10-02 11:23:45 // 99882
Egy kis kartergáz természetes. Nem is lehet másképp! Mikor nekem a motorom tönkrement, na ott volt kartergáz.
RomeoOne2017-10-02 11:08:02 // 99881
Érdekes. Nekem még sosem jutott ilyen eszembe. Nívó pálcát már csak hideg motornál húzogatok, mikor az olaj is visszacsorgott teljesen.
Zolibácsi2017-10-02 11:04:42 // 99880
Haha, nem vette meg a kocsit. Minden szép és jó de kihuzta a nivo pálcát és van minimális kartergaz. Meg letekertek az olaj beöntö kupakot és ott is volt egy kicsi.
Beszéltem a szerelommel és azt mondta hogy természetes egy
kicsi kartergaz. Ő is beszélt a szerelőjevel az meg azt mondta hogy ezeknél nincs kartergaz. Ha van akkor az gond.
Próbálta már valaki járó motornál kihuzni a nivo pálcát? Van kartergaz?
PBali2017-10-02 11:03:29 // 99879
Szerintem - nem csak nálunk - az Alfáknak (a sok negatív megnyilvánulás ellenére) még mindig bőven van egy megmagyarázhatatlan romantikus vonzereje sokak számára...gyönyörű formák, árad belőle a dolce vita és kellően "egzotikus" is, a tömeggyártás ellenére.
A 159-esre ez különösen igaz, ezért is mutat jól mindig és mindenhol :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-02 10:48:31 // 99878
Igen, a 159 simán behazudja magát bármilyen illusztris társaságba. És az a vicc, hogy azt nézik körbe. Ezen megáll az ész, de így van :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-02 10:39:03 // 99877
Én elengedném ezt az "életem végéig megtartom" dolgot :-) Egy autónál ez akkora erőfeszítéseket igényel, ami szerintem felesleges (csak hallgasd végig Csikós veterános előadását), és lehet hogy élményektől fosztod meg magad ezáltal. Mint ahogy én is úgy gondoltam, hogy a 146 jtd nekem örökre jó lesz. Aztán túl nőtt rajtam a feladat, nem volt időm letenni lakatolgatni. Átültem a 159-be és megtapasztaltam egy másik világot. Ezáltal a többi autóst is más szemmel tudom figyelni. Látom az előnyét, hátrányát egy ilyen autónak, és a következő kiválasztásánál ezer új szemponttal több lesz. Tudom mit jelent a több henger, az automata (sőt, a nyavajás fekete szín :-)) és az extrák kavalkádjából is megtanultam, hogy mi az amire szükségem van és mire nem. Szerencsém volt, hogy pont megfelelő élethelyzetben lett pont ilyen autóm. Így nem okozott csalódást. Nem napi bejárós autó, annak nyilvánvalóan alkalmatlan.
Annak bármilyen 159 alkalmatlan... arra tényleg felesleges több, mint egy régi, de jó karban lévő egyszerű szívó benzines (vagy mint a példám mutatja, adagolós dízel). Nálunk tiszta sor, hogy kell a két autó, hiszen minden reggel és minden délután iskola, óvoda kör. Azt Te tudod, hogy nálatok mire és miért kell az autó

Én személy szerint amúgy nem érzem, hogy tiltakozna a város ellen. A fogyasztása az más kérdés, az városban a hajmeresztő szintet súrolja :-) Vagy mondjuk egy 1.8 Tbi szintjét :-) Ettől eltekintve viszont nincs jele, hogy utálná. Az első autóm, amiben nem fagyok meg. Beindítom és az utca végén már lefűti a hajamat, már langyos az ülés alattam. Automatával araszolni akár a plázafeljáróban is nagyon kényelmes és egyszerű. Az elejét, hátulját lehet érezni, meglepő módon ez nem okozott gondot a 146-hoz képest. Sőt, a nagyobb tükrök miatt igazából tolatni könnyebb vele. Ha Budapesten találok bele egy nagyobb dugóba, csak azt érzem, hogy az idegrendszerem könnyebben viseli a 159-ben. Sokkal kevésbé bántanak, sokkal könnyebben beengednek, lényegesen kényelmesebb és ilyenkor jól jön, hogy elszigeteltebb a külvilágtól.

Persze értem a szempontjaidat, én is utálnám, ha valami balfék télen belém csúszna, vagy hasonló. Az viszont tuti biztos, hogyha úgy változna a helyzet, hogy az én autómmal is rendszeresen városozni is kellene, azonnal lecserélném a 159-et. A fogyasztás kevésbé érdekelne, de benzines autó lenne, ami alkalmas hosszabb utakra is.
Giuntini2017-10-02 10:08:55 // 99876
Igen, ez egy teoria. Még gondolkodom...

Érvek a második autó (145 TS) mellett:
A 159-re annyit költöttem, hogy valóban soha nem akarom eladni, így állagát jobban megörzöm (örök szépség).
250-300 ezer körüli áron, már viszonylag egészségeset lehet találni ( A Hahun van egy friss fehér, azt érdemes lenne megnézni).
Nem nagy bukó, mert ilyen olcsó autótól meg lehet szabadulni.
Igazából ideiglenesen tavasztól őszig ki lehet vonatni a forgalomból, nincs költség.
A városban könnyebb vele télen a mozgás, az alkatrészárak olcsók hozzá, és nem feltétlenül a legjobbat kell belerakni mint a 159-be.
Nem a 159 kopik olyan helyzetben ami tök fölösleges, és bárhol ott lehet hagyni.
A városban feleslegesen elinduló regenek sem tesznek jót.Az Egr szelep állandó nyitogatása meg a motornak sem, mikor nyomja a kormot befelé. Pályán állandóan zárva van, és megy aDpf felé.

Ellenérvek:
Valóban egy második autó fenntartásának vannak költségei és ki tudja... (bár könnyű szívvel meg is lehet szabadulni)
A 159 egy különleges érzetet ad, és valóban a mai napig mindig öröm beszállni. Az automata váltó hihetetlen kényelmes minden helyzetben.

A 2,4-et azért vettem, mert pályázom sokat, és ez az élettere. Mióta megvettem ezt érzem, volt több 2,5 literes dízelem, de ez nem volt érezhető. A dugózás miatt, sokszor villamosozom, mert egyszerűen féltem a 159-et. Sokszor kell mennem csak 2-3 kilométert. Ez nem tesz jót a 159-nek, egy 1,4-es motort erre nem féltenék. Novembeig eldöntöm, de szerintem nem lesz második autó, hiába vannak érveim mellette.
PBali2017-10-02 09:56:47 // 99875
Biztos a két szélső helyen egy Audi állt, mikor ideértek...:-)
RomeoOne2017-10-02 09:51:41 // 99874
A rovar nem nagyon tud parkolni :D
Bár így jobban megnézve, lehet, hogy a Bentley miatt kellett odébb állnia.
Tocke2017-10-02 09:49:27 // 99873
Tegnapi szép napos délután, Pápa-Veszprémvarsány-Csetény 52 km-es útvonalon hét azaz 7 db 159-es Alfával találkoztam! Végig vigyorogtam, jó érzés volt. Ha volt köztük Amore tag, még egyszer Üdv!
PBali2017-10-02 09:34:42 // 99872
Én megértem Giuntinit, még ha nem is feltétlenül éri meg a második autó...de egy 159-et az ember szíve szerint örökre megtartana (én a 147-tel is így voltam, de persze nem így lett), már csak a szépsége miatt is :-) A városozás nálam speciel úgy néz most ki, hogy heti 2-3 alkalommal inkább pályán kerülök, hogy a másik pár napban ne legyen gond az esetleges dugózásból. Persze Győr még így sem Pest. A szépséget alátámasztandó: a fotókat szombaton készítettem Győrben, az egyetem parkolójában...azt hiszem ilyen drága vasak mellett is remekül fest a 159 :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-02 09:31:44 // 99871
nem is az a baj, a régebbi autóknál sajnos döglik le minden, ha nem kezelték le rendesen egy rozsdaboglya... folytonos apróbb pénzkiadások tömkelege ami rengeteg idő...
tirex2017-10-02 08:55:15 // 99870
Bridgeston a gumi bocs, telóról irok. A többi helyesírási hiba is csak a véletlen műve bocsi
tirex2017-10-02 08:52:03 // 99869
Na de azért venni egy olcsó kocsit hovy majd télen azzal közlekedsz mert féltesz egy 159-es(!) alfát!? Szeretem én is de azért nem egy 20millás kocsiról beszélünk könyörgöm.. A kocsi van értem, azért vettem hogy kiszolgáljon minden kényelmevel együtt. Jól írták itt eggy olcsó kocsinak lesz olyan költsége hogy bőven kinön belőle egy télo szett. Plusz üljek egy csotrogányban az amúgy lehangoló fos időben. Na nee má! Pont most van a willhabenen egy téli szett. 18 zoll vadiúj gumikkal. Ridgestom. Nehogy ne érje már meg jobban mint egy roncstemető.
Liquid2017-10-02 08:03:26 // 99868
nem ült még 159-ben
Csabi2017-10-02 07:46:55 // 99867
Csakis 159, használd , élvezd, ne aggódj fölösleges dolgokon. A többség használja télen is sós utakon, senki alól nem rohadt ki az autó, jól bírja a sót is ;) Nem most lesz az első teled az autóval eddig is megoldottad,szóval szerintem ne akassz egy plusz gondot a nyakadba.
Bármilyen öreg autóban gondolkodsz, arra is kell téli gumi, az is elromolhat. Szóval olyan szempontból rosszul számolsz, hogy ha veszel egyet 2-300ezerért, ott még nem álltak meg a költségek, számolni kell továbbiakkal is... Csak mire a nevedre kerül 60-70ezer, gumit is kell venni, az is ennyi, alsó hangon....szóval máris ott vagy egy 159 gumiszettnél :)
Zolibácsi2017-10-02 06:44:51 // 99866
először azt mondta nem érezni a 200 lovat, mondtam neki, hogy lépjél már oda rendesen...
aztán meg 170- nél: mi? 170 ?! nem csal ez az óra? biztos hogy csal az óra...
Liquid2017-10-01 23:57:11 // 99865
ezek szerint tényleg nem tudott másba belekötni :)
Liquid2017-10-01 23:55:09 // 99864
A felni gumi sajnos úgy van ahogy írod, és valóban nem mindegy hol városozol. De azért télen sem válik Mad-Max-xé a város :)
Amúgy nem vagyok biztos abban, hogy a 145 olyan tökéletes választás erre. Igaz hogy Alfa de ha már itt tartunk már csak azért is félteném azt is :) Inkább valami kis Fiat. Az még egyszerűbb/olcsóbb tud lenni. Mint ahogy abban is kételkedem kicsit, hogy 200-ért értelmes 145 van, meg úgy bármilyen értelmes autó :)
Zolibácsi2017-10-01 23:44:14 // 99863
Hülyeség persze, de aztán hívott hogy hétfőn viszi a kocsit.
Giuntini2017-10-01 23:42:36 // 99862
Na viszont itt a kényelmi faktor. A 159 garazsban áll, kieg fűtés van benne. Egy Hawaii:)) Egy csotrogányba beülni és dideregni egy más kérdés. Alapvetően nem erről szól a dolog. A 2,4 egy "érzékeny" autó. "Utálom a várost, utálom a tötymörgést, vigyázz rám" és egyebek. Tudtátok például azt, hogy lejtőn az automatának nem tesz jót, ha berakod P-be, és utána húzod be a kéziféket? Először N-be, kézifék, majd utána P-be. Egy automatás mondta nekem. Más vezetni egy olyan autót, ami "hadd szóljon". Valahogy mindenütt a rövid távú városi használatnál érzem, ezt mondja az autó; "engem nem erre teremtettek...".
Zolibácsi2017-10-01 23:42:00 // 99861
Ha sikerül a Q4, akkor veszek mellé egy nagy robogót nyárra. Varosozni
Giuntini2017-10-01 23:29:00 // 99860
Iszom egy Pilsner Urquell-t! :))) Várj azért ezzel a kijelentéssel! A 2,4 köztudottan nem városi autó. Plusz èn baromian féltem! Te Győrben laksz. Az egy kultúr város. Dodzsemezni Pesten nem a legjobb próbalkozas a 159. Ha jobb téli gommát nézel ki a 159-re az 150-200 ezer pénz. A négy felni használtan 100 rugó. Ez mar hasítja a 3 kilót. Ha találsz szerencsével egy 145 TS-t az 2-250 ezer. Ha szerencsèd van mèg megy is. A budapesti dodzsemezésre nem sajnálod. Nagyot nem bukhatsz rajta. Ha nyárra ideiglenesen kivonatod a forgalomból és letekarod, akkor még fizetned sem kell rá. A 159-et télen kíméled. Ez csak egy eszmefuttatás.
csokagm2017-10-01 23:06:55 // 99859
Csak így akart alkudni. Paraszt dolog.
Liquid2017-10-01 23:05:06 // 99858
Mért fogyasztana a benyás 12-t ott ahol a 2.4 automata 9-et? Még a V6 se...Max. egy Wagoner+
Ettől függetlenül inkább egy TS, ha youngtimer Alfát akarsz városba.
Kis kiigazítás: miután kiírtad ami nem kell, nem kell a gatyádat rákölteni 2 év múlva a visszaírásra, ezt tényleg nem tudom honnan veszed :) Egyszer sem volt gondom, de másnak se.
Ezt neked kell eldöntened mit akarsz :) Nálunk nem kérdés, mert kell a két kocsi. Ritkán ugyan de akkor kell, így van kis szívó benzines városba. De ha nem lenne a Panda nem csinálnék lelkiismereti kérdést a 2.4 Q4 városi használatából, mert egy autó helyett 2-t tartani, alapvetően felesleges. Akkor lenne értelme, ha egy rendszámmal meg lehetne oldani. Szóval igyál meg egy üveg Grappát, aztán találd ki :D
Piritu - 1.000.0002017-10-01 22:56:58 // 99857
A mobile-t nézve bagóért van keveset futott is.
Piritu - 1.000.0002017-10-01 22:54:56 // 99856
Ha belefér a költségvetésbe a 145-re szavaznék. Teljesen más világ (mint a Spider nekem) üdítő élmény lesz átülni. Aztán ugyan ilyen üdítő lesz visszaülni.
Gyorsabban melegszik, hamarabb van fűtés is.
Liquid2017-10-01 22:52:14 // 99855
hát Q4-ből nem nagy a merítés, de jó cucc :)
Liquid2017-10-01 22:50:34 // 99854
Szerintem hagyjad, ha tényleg ezen problémázik akkor nem érdemli meg az autót :)
Amúgy nem hiszem hogy az EnergySaver hangos lenne.
Giuntini2017-10-01 22:49:47 // 99853
Én még nagy dilemmában vagyok! A mai dízel alkalmatlan a városozasra (sajnos). Pedig èn 91 óta csak is nagy dízelezem. Az Egr a városban a saját szarával eteti meg a motort. Autópályán ez nem játszik. Nem tudom.... Gondolkodom egy 145 TS-ben a városra, amit kivonatnèk ideiglenesen a nyárra a forgalomból. Nem tudom... A 159-et már sohasem akarom eladni, èletem vègéig meg akarom tartani. Èn 27 éve dízelezem, de ez a mai világ teljesen más. Nem bírják a várost a mai nagy dízelek. Kiírsz belőle mindent, aztán két év múlva a gatyádat fizeted rá a visszarakásra.... Szerintem nem ez a járható út. Veszel egy benyást autópályára, aztán 12 l-ert fogyaszt, míg a 2,4 9 l-ert. Ez sem a helyes út. Vegyek 2 kilóért új tèli gommát, amit úgy sem veszem elő tèlen, mert féltem az autót a sózástól. Mi a megoldás? Venni egy 145-öt 3 kilóért, amit nem féltesz? De imádom a 159 vezetési élmènyét. Annak idején a dízelek mindenütt remekül teljesítettek. Ma szenvednek a városban, és valös élettartamcsökkentés. Egy 145, igazi cikázásra szánt autó. Két autót kell fenntartani? A 159-re a gatyát lehet kifizetni. Mi a jó megoldás...?7
csokagm2017-10-01 21:46:09 // 99852
Vettem télire egy felnit a kocsihoz. Szeretném szinterezni, hogy szép legyen.

Alapvetően a sötét felnik tetszenek, de ami fent van az is grafit és ez ugyanolyan felni. Fújassam ezüstre vagy hogyan lehetne megcsinálni szépre?

Haddel2017-10-01 21:16:37 // 99851
Igen tudom ,nekem is mondta ,hogy nagyon elégedett vele. Teljesen jó fogyasztás az is.
Itt most oktober végéig alfa days lesz.Nyílt napok ,el kéne menni kipróbálni egy dízelt ,meg egy benzinest is.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-01 20:35:21 // 99850
Mondjuk tudom most a delejek a fekete lovak de ha már VM3.0 deleje benne lakik a Maserban ide miért nem tudják bele dobni...az 275 nyiha???
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-01 20:32:28 // 99849
Szabolcsnak van 280 lovas benyása, agyon dicséri 9L alatt eszik neki sokat pályázik... delej biztos még kevesebbet kér szerintem bőven elég a 210 ló is egyszer kipróbálnám azt is...
Haddel2017-10-01 20:29:20 // 99848
Én isagyalok nagyon ,hogy jövöre be kéne cserélni a Bocit egy Stelviora. Csak nem tudom ,mit kéne,benzint,vagy dízelt. Én szinte csak autópályázok ,söt néha húznék futót,rajta egy autóval ,vagy motorral ,úgyhogy a dízel értelmesebb választás lenne. Már Manyt kérdeztem is ,szerinte mit lehet kihozni a 210 lovasból😃😃
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-01 20:21:28 // 99847
Én egyenlőre kivárásos játékot játszom, majd megy lejjebb az ára a Stelvionak plusz lesz használt... Masert kéne venni Ghibli-t azoknak is jól zuhan az áruk... viszont a vissza tartó erő, hogy szinte semmit nem lehet kapni hozzájuk :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-01 20:18:16 // 99846
jah Stelvioban nem is lehet rendelni azt a színt :(
Zolibácsi2017-10-01 20:13:39 // 99845
Giulietta - t nézünk a páromnak és a az enyémet vitték el hamarabb. Aztán használom az párom 156-osat addig amíg el nem megy az is. Utána meg vagy 159 2.4 q4-et szeretnék vagy 1.8 tbi 159/brera/giulietta. Majd meglátom miből találok normalisat. Q4 régi álmom, csak félek hogy lesz e normális belőle.
Pzk2017-10-01 19:24:37 // 99844
Köszi a tippeket :o) Lusta voltam még belenézni a csatiba....
Juhéj, egyelőre akit kérdeztem vagy nem reagált vagy nincs neki kábele, úh még nemtom honnan szerzek pineket. ;o)
pettinke2017-10-01 19:09:10 // 99843
nem, a Liparit bármihez lehet rendelni. A Misano kék van csak a Velocéhez.
Zolibácsi2017-10-01 18:17:03 // 99841
Most hívott, holnap megveszi az autóm.
RomeoOne2017-10-01 18:08:44 // 99840
Velem most Kecskeméten jött szembe egy lipari szürke Giulia. Az a szín, ha jól tudom, csak a Veloce-nek elérhető, így feltételezem az volt. Kicsit el voltam bambulva és előre köszönt, és csak utána vettem észre. Szóval jófej lehet a sofőrje.
RomeoOne2017-10-01 18:07:34 // 99839
Egyébként érdekes kérdés ez, hogy mit kell 150-200k-nál cserélni. Az enyémben most 230k van és semmi jelét nem adja, hogy bármi problémája lenne. A kuplung még soha nem csúszott meg, a turbó csendes, nem fütyül. Nem csattog a kettőstömegű. Persze, csak feltételezem, hogy minden gyári még benne, mert nehezen tudnám elképzelni, hogy eladták 200k-val úgy, hogy előtte szépen lecseréltek benne mindent.
Annyi biztos, hogy az első 4 évben beletettek 200 ezret, az utóbbi 2-ben kapta a maradékot. Meg nálam is autópáylán futja a kilométerek 50%-át, a maradékból meg 40%-ot országúton, kuplung meg váltás nélkül akár 100 km-t is.
Ha nálad ezek már 200ezernél tönkrementek, akkor vagy számít a kora is és nem a km magában vagy más gyártmányok vannak a korai 1.9-ben mint a 2.0-ban. Nem tudom, de én a saját tapasztalatom alapján ezt a 150-200k körüli cserét nem látom feltétlenül indokoltnak. Hacsak nem előjel nélkül jönnek a dolgok, egyik percben tökéletesen működő alkatrészekkel, a másikban meg elhalálozókkal. De azért azt feltételezem, hogy előjele szokott azért lenni. Egy kis csattogás, fütyülés vagy egyéb módon.
Zolibácsi2017-10-01 15:40:01 // 99838
Gumi szerintem, bár azt kérdezte hogy nem e volt a kocsi tetőre borulva. Gumi meg Michelin energy saver van rajta
Liquid2017-10-01 14:30:23 // 99837
Szélzaj vagy gumi?
Zolibácsi2017-10-01 13:53:33 // 99836
Hali, lenne egy vevő a kocsimra, de az a legnagyobb baja hogy 160 - nal szerinte nagy a menetzaj. Rádió 3. Fokozaton és lehet beszélgetni. Merthogy ült utána egy másik ugyan ilyenbe és az csendesebb volt.
Ki érzett/ tapasztalt már hasonlót?

(mondtam neki hogy akkor vegye meg a másikat)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak