Fórum >> Típusok >> 159

yani🍀2016-04-07 13:47:46 // 81490
Üdv. közöttünk. Örülök, hogy sikerült regisztrálnod. Amikor először voltál nálam megnézni a leendő autódat, azt mondtad még soha nem vezettél 159-et. Sokat beszéltem az autóról és hogy milyen jó vezetni. Ez a néhány hónap biztosan meggyőzött róla, miről is beszéltem.
Nagyon bevált a Tbi. A modern dízelek nem az én használati szokásaihoz lettek kifejlesztve, így azt gondolom a legjobb választás volt ez a motor. Ha személyesen összefutunk, ezt is kipróbálhatod, de ezt most nem akarom eladni.DDDDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2016-04-07 13:47:43 // 81489
bevált a TBi ..itt sincsenek a tulajok kergetik a jónépet :P
Pityukoma2016-04-07 13:34:23 // 81488
Üdv köztünk, sok boldog km-t kívánok az Alfáddal :-)
Atesz1592016-04-07 13:16:09 // 81487
Sziasztok!
Csak szeretnék beköszönni.Már két hónapja birtoklok egy gyönyörű,fekete 159 SW-t,de az ügyetlenségem miatt csak most regisztráltam.A fórumot viszont régota olvasom,sok segíséget jelentett az autóm megvásárlásakor.Nagyon tetszik,hogy ilyen összetartó közösség vagytok.
Yaninak pedig külön köszönet a szép vasért.Remélem bevált a Tbi.!
Ricsi 1472016-04-07 11:24:41 // 81486
Az szép, mondjuk nekem is ilyen 120 környékét mondtak a felújítottra. Lényeg, hogy jó legyen. Mi is úgy raktuk össze, hogy öntöttünk a turbónak egy kis olajat, körbe jártam én is a témát, mikor úgy volt, hogy a turbóm a szar... Én meg ma este viszem a szerelőhöz a kocsit remélem jövő hét elejére rendbe teszi a leömlőt...
b00772016-04-07 11:16:44 // 81485
Én tegnap szedtem ki, még teszteltem úgy is, hogy vissza sem volt rakva a helyére (persze rá azért nem indítottam csak gyújtást adtam), nekem semmit hibát nem jelez.
Ricsi 1472016-04-07 11:15:19 // 81484
Igen, ha nincs ami eldugítja akkor nem is dugul el. Pontosan, ezért is linkeltem be a totalcar-os cikket :)
yani🍀2016-04-07 11:11:34 // 81483
Egyik kollégámnak volt nemrégiben turbó felújítása egy OFF-os autón. A turbó felújítását végző szaki azt mondta neki, sokan ott rontják el a turbó visszaszerelését felújítás után, hogy nem öntik fel olajjal a turbót és az olajcsövet. Néhány fordulat szárazon futás is képes megkoptatni az alkatrészeket.
Hardy2016-04-07 10:59:26 // 81482
Van olyan hogy nincsen benne. De az nem is tud eldugulni. Viszont ha van es csak egy részét engedi át az olajnak az mar nem annyira jo.
yani🍀2016-04-07 10:45:37 // 81481
Csak már jó legyen végre!
Giuntini2016-04-07 10:40:04 // 81480
A szelence húszezer, a felújítás olyan 60 körül, bár ez a tengely dolog megdobja.
Ricsi 1472016-04-07 09:58:53 // 81479
Ha már kint van, és az eredeti turbó marad akkor érdemes mindent leellenőrizni szerintem. Mondom ezt úgy, hogy mi hülyék voltunk, hogy nem néztük meg a leömlőt, hogy nincs-e ott valami gáz, de mondjuk nem is tudtuk, meg nem is gondoltuk, hogy lehet ez is a gond forrása... Egyébként mikor mi kivettük én is megnéztem azt a csavart és nem volt bent a szűrő... Mennyibe lesz a felújítás?
Laosz1562016-04-07 09:56:28 // 81478
sziasztok. egy olyan kerdesem lenne,hogy ha kiveszem a map szenzort kitisztitom,es visszateszem,nem-e fog check engine lampat dobni?
Giuntini2016-04-07 09:44:33 // 81477
Shadinnal elvittük a turbót a turbóshoz, a membrán totál szar, a lógása viszont kívülről nem volt veszélyes. Dilemmában voltam, mit csináljunk, a membrán szelence javítása gépműhelyben kb. 20ezer forint. Én arra gondoltam, hogy ha már ki van véve a turbó, ki kéne tisztítani, mert nem szeretném újra kivetetni. Erharddal beszéltünk, ő azt mondta, nem szedetné szét a turbót. Sajnos már nekiállt szétszedni, tehát akkor ez van, viszont most telefonált, hogy egyáltalán nem volt baj a turbó szétszedése, mert a tengely szar.
Ricsi 1472016-04-07 09:36:09 // 81476
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/26/mitol_doglik_a_turbo/

"a turbó kenését biztosító olajcső egy üreges olajáteresztő csavaron át kapja meg a kenőanyagot. A kis áteresztő csavarban van egy még kisebb szűrőcske, amely idővel megtelik kosszal és eltömődik. Ha turbófeltöltő nem kap kenőanyagot, az eltömődött szitaszűrő miatt törvényszerű, hogy tönkremegy. A csúcstartó 400 métert tudott elmenni egy új turbófeltöltővel olaj nélkül.

Már nyithatjuk is az újabb turbójavítási munkalapot a szervizben. Egy vacak kis szűrő miatt."
Hardy2016-04-07 05:55:03 // 81475
Igen. Lattam már olyant aki nem cserélte ki aztán pár ezer km n belűl vett még egy turbót.
Dömpi (il dottore)2016-04-06 22:54:13 // 81474
Profi vagy, le a kalappal!
Erhard 242 (Pure Energy)2016-04-06 21:37:57 // 81473
olajzó csövet szoktak cserélni, meg a tömítéseket
Liquid2016-04-06 21:37:26 // 81472
mindig csak a szex meg a szipu :D
dev1662016-04-06 21:36:54 // 81471
a csavarban lévő fém szűrőbetétre gondolsz? azt csak csavarral együtt lehetne cserélni, de nem sok értelmét látom.
norbi04092016-04-06 21:14:34 // 81469
Sziasztok! :) Találkozott már valaki 159 1.9 Jtdm esetében dugattyú csapszeg hibával/kopással/fáradással? Mik lennének a jelei egy ilyen hibának szerintetek?
Hardy2016-04-06 21:12:54 // 81468
Elvileg az olajcsőben kéne lenni szűrönek, ami a turbóba megy.Azt sokan elfelejtik cserélni.
Don Gombóc2016-04-06 21:06:34 // 81467
Sőt ! Az egy mérettel kisebb fehérnemű is izgatóbb. :-)
Így jó ez. :-)
berobbantam2016-04-06 20:31:02 // 81466
Hello
A csavart hűtsétek le halonnal oltóval és úgy melegítsétek meg az anyát,gömbfejet.Aztán megint halon a csavarnak.Meg én be is áztatnám egy napra wd-40-el vagy valami mással egy éjszakára.De ez melegítéskor meg fog gyulladni.Viszont kéznél lesz az oltó:)
'''''2016-04-06 20:20:23 // 81465
Ma lemostam utoljára a vasat és így várja szombat reggel az új tulajt:




Sajna a takaró a spideré.A 159 kicsit izmosabb. :-)
Giuntini2016-04-06 19:04:01 // 81464
Vákumprobléma, az első. Lógása is van, de a igazi komolyabb mechanikai sérülése remélem nincs.
Nem volt turbó nyomas állás után, pedig a turbócső kicserélése után tökéletesen ment. Remélem, csak a vákumszelence, és tisztítás, meg biztos hogy a csapágyat kell.
'''''2016-04-06 17:41:27 // 81463
Ricsi147-nek van gyári turbója.Az nem érdekel?
'''''2016-04-06 17:33:16 // 81462
Mi baja a turbónak?Nem emlékszem mit írtál róla.80.000 körül mozognak a bontott csigák.Nemrég adtam el a gyárimat 65.000-ért.
Giuntini2016-04-06 17:08:20 // 81461
Köszönöm!
dev1662016-04-06 16:54:30 // 81460
Jó tanács: a leömlőt is tisztítsd ki és visszarakás előtt síkolni is kell. A hf-leömlő tőcsavarokat és az olajcsavarokat nyomatékra kell meghúzni, bár ezt gondolom a szerelő is tudja.

A leömlő és a hf közötti domborított tömítés pótlása nem lesz könnyű. Mindenhol (unix, bárdi, láng, intercars, szakálmtál) csak 3 rétegű simát lehet kapni, de én abban nem bízok. A Budafoki és Építész utca sarkán van egy kis autósbolt (kauffer), ők tudnak domborított tömítést szerezni (payen, 6000Ft).
Shadin2016-04-06 16:30:46 // 81459
Nekem is be volt rohadva, de melegítéssel kijött aránylag hamar :-(
Giuntini2016-04-06 16:27:17 // 81458
Turbó kivéve. Megpörgettem, érzésre finoman fut, de hát ez többezres fordulattal pörög. Remélem nem lesz nagyon durva a költség vonzata.
b00772016-04-06 16:07:32 // 81457
Szerintem nekem akkor sem esett vissza, de közben kiderült mi volt a baj. A MAP szenzort kicseréltem és már egyből 0-ról indul. Menet közben szerintem nincs különbség, legalábbis így szemmel nem látom az órán. Nem tudom befolyásolt-e valamit ténylegesen.
David | Centocinquantanove2016-04-06 15:07:51 // 81456
Urak egy kis segítséget szeretnék kérni.

Futóművet kellene beállítani, mivel ki lettek cserélve az alsó lengőkarok elöl.
Sajnos az axiálrúd kormányösszekötő az úgy be van gyógyulva a jobb oldalon, hogy meg sem mozdul.
Próbálták melegítéssel, de nem jártak sikerrel. Elég sok eltérés van most így a kerékbe, úgyhogy gyors segítség kellene...

Van esetleg valakinek valami trükkje, hogy hogyan lehetne megmozdítani?
emGéza2016-04-06 15:04:27 // 81455
Hármasban 60-ról parketta, 80-nál indult a stopper, 140-re 9,7 .
Pont erre volt elég a hármas.
(A négyest 180-ig bírta,a 6ost 205-nél kapta,220-ra volt képes .)
Shadin2016-04-06 14:07:00 // 81454
Soha ne feledkezz meg az izlandi zuzmókról :-)
'''''2016-04-06 13:55:11 // 81453
Azokat te úgy is megeszed vagy megiszod. :-)
Kolci2016-04-06 13:40:10 // 81452
Nekem akkor sem :)
FireAlfa2016-04-06 13:39:02 // 81451
Az enyém is ilyen! Szerintem normális dolog, nekem menet közben akkor esik vissza a mutató 0-ra, mikor regenerál az autó!
b00772016-04-06 12:48:22 // 81450
Sziasztok,

A problémám a következő, amint gyújtást adok az autóra (de még nem jár a motor) a turbonyomás mutatója nem 0 állásban marad, hanem az első vonal és a 0 közé áll be. (Ugyan így marad járó motornál is) Diaggal teszteltem az órát, akkor az kilengett fullra, majd vissza 0-ra. A tesztből kilépve ismét a 0 és első vonal közé állt be.
Valakinek bármi ötlet hogy ez mitől lehet? Esetleg valami jeladó a turbóban?
Előre is köszi.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-04-06 12:24:32 // 81449
de van... a zuzmók :))
'''''2016-04-06 12:10:27 // 81448
Van két napod,hogy legyere és meghallgasd az enyémet. :-) Nekem nyitott a rendszer,dobok nélkül.Benzineshez hasonló hangja lesz de nem ordít.Negatív hatása nincsen.
tirex2016-04-06 11:54:55 // 81447
Az enyém is így volt megcsinálva, tiszta korom volt minden osztrák út után a hátulja.Annyira nem tetszett.
tirex2016-04-06 11:50:29 // 81445
Még sehogy. Elindult a per aztán győzzön a jobbik. Sajnos a kocsit már nem hagyhattam ott így hazahoztuk pénteken.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-04-06 10:45:10 // 81442
pont reggel olvastam :) van benne igazság... sokkal fontosabb adat a rugalmasság mondjuk előzésnél ...
Shadin2016-04-06 10:33:27 // 81441
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak