Üdv. közöttünk. Örülök, hogy sikerült regisztrálnod. Amikor először voltál nálam megnézni a leendő autódat, azt mondtad még soha nem vezettél 159-et. Sokat beszéltem az autóról és hogy milyen jó vezetni. Ez a néhány hónap biztosan meggyőzött róla, miről is beszéltem.
Nagyon bevált a Tbi. A modern dízelek nem az én használati szokásaihoz lettek kifejlesztve, így azt gondolom a legjobb választás volt ez a motor. Ha személyesen összefutunk, ezt is kipróbálhatod, de ezt most nem akarom eladni.DDDDDDD
yani🍀2016-04-07 13:47:46 // 81490
Erhard 242 (Pure Energy)2016-04-07 13:47:43 // 81489
bevált a TBi ..itt sincsenek a tulajok kergetik a jónépet :P
Pityukoma2016-04-07 13:34:23 // 81488
Üdv köztünk, sok boldog km-t kívánok az Alfáddal :-)
Atesz1592016-04-07 13:16:09 // 81487
Sziasztok!
Csak szeretnék beköszönni.Már két hónapja birtoklok egy gyönyörű,fekete 159 SW-t,de az ügyetlenségem miatt csak most regisztráltam.A fórumot viszont régota olvasom,sok segíséget jelentett az autóm megvásárlásakor.Nagyon tetszik,hogy ilyen összetartó közösség vagytok.
Yaninak pedig külön köszönet a szép vasért.Remélem bevált a Tbi.!
Csak szeretnék beköszönni.Már két hónapja birtoklok egy gyönyörű,fekete 159 SW-t,de az ügyetlenségem miatt csak most regisztráltam.A fórumot viszont régota olvasom,sok segíséget jelentett az autóm megvásárlásakor.Nagyon tetszik,hogy ilyen összetartó közösség vagytok.
Yaninak pedig külön köszönet a szép vasért.Remélem bevált a Tbi.!
Ricsi 1472016-04-07 11:24:41 // 81486
Az szép, mondjuk nekem is ilyen 120 környékét mondtak a felújítottra. Lényeg, hogy jó legyen. Mi is úgy raktuk össze, hogy öntöttünk a turbónak egy kis olajat, körbe jártam én is a témát, mikor úgy volt, hogy a turbóm a szar... Én meg ma este viszem a szerelőhöz a kocsit remélem jövő hét elejére rendbe teszi a leömlőt...
b00772016-04-07 11:16:44 // 81485
Én tegnap szedtem ki, még teszteltem úgy is, hogy vissza sem volt rakva a helyére (persze rá azért nem indítottam csak gyújtást adtam), nekem semmit hibát nem jelez.
Ricsi 1472016-04-07 11:15:19 // 81484
Igen, ha nincs ami eldugítja akkor nem is dugul el. Pontosan, ezért is linkeltem be a totalcar-os cikket :)
yani🍀2016-04-07 11:11:34 // 81483
Egyik kollégámnak volt nemrégiben turbó felújítása egy OFF-os autón. A turbó felújítását végző szaki azt mondta neki, sokan ott rontják el a turbó visszaszerelését felújítás után, hogy nem öntik fel olajjal a turbót és az olajcsövet. Néhány fordulat szárazon futás is képes megkoptatni az alkatrészeket.
Hardy2016-04-07 10:59:26 // 81482
Van olyan hogy nincsen benne. De az nem is tud eldugulni. Viszont ha van es csak egy részét engedi át az olajnak az mar nem annyira jo.
yani🍀2016-04-07 10:45:37 // 81481
Csak már jó legyen végre!
Giuntini2016-04-07 10:40:04 // 81480
A szelence húszezer, a felújítás olyan 60 körül, bár ez a tengely dolog megdobja.
Ricsi 1472016-04-07 09:58:53 // 81479
Ha már kint van, és az eredeti turbó marad akkor érdemes mindent leellenőrizni szerintem. Mondom ezt úgy, hogy mi hülyék voltunk, hogy nem néztük meg a leömlőt, hogy nincs-e ott valami gáz, de mondjuk nem is tudtuk, meg nem is gondoltuk, hogy lehet ez is a gond forrása... Egyébként mikor mi kivettük én is megnéztem azt a csavart és nem volt bent a szűrő... Mennyibe lesz a felújítás?
Laosz1562016-04-07 09:56:28 // 81478
sziasztok. egy olyan kerdesem lenne,hogy ha kiveszem a map szenzort kitisztitom,es visszateszem,nem-e fog check engine lampat dobni?
Giuntini2016-04-07 09:44:33 // 81477
Shadinnal elvittük a turbót a turbóshoz, a membrán totál szar, a lógása viszont kívülről nem volt veszélyes. Dilemmában voltam, mit csináljunk, a membrán szelence javítása gépműhelyben kb. 20ezer forint. Én arra gondoltam, hogy ha már ki van véve a turbó, ki kéne tisztítani, mert nem szeretném újra kivetetni. Erharddal beszéltünk, ő azt mondta, nem szedetné szét a turbót. Sajnos már nekiállt szétszedni, tehát akkor ez van, viszont most telefonált, hogy egyáltalán nem volt baj a turbó szétszedése, mert a tengely szar.
Ricsi 1472016-04-07 09:36:09 // 81476
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/26/mitol_doglik_a_turbo/
"a turbó kenését biztosító olajcső egy üreges olajáteresztő csavaron át kapja meg a kenőanyagot. A kis áteresztő csavarban van egy még kisebb szűrőcske, amely idővel megtelik kosszal és eltömődik. Ha turbófeltöltő nem kap kenőanyagot, az eltömődött szitaszűrő miatt törvényszerű, hogy tönkremegy. A csúcstartó 400 métert tudott elmenni egy új turbófeltöltővel olaj nélkül.
Már nyithatjuk is az újabb turbójavítási munkalapot a szervizben. Egy vacak kis szűrő miatt."
"a turbó kenését biztosító olajcső egy üreges olajáteresztő csavaron át kapja meg a kenőanyagot. A kis áteresztő csavarban van egy még kisebb szűrőcske, amely idővel megtelik kosszal és eltömődik. Ha turbófeltöltő nem kap kenőanyagot, az eltömődött szitaszűrő miatt törvényszerű, hogy tönkremegy. A csúcstartó 400 métert tudott elmenni egy új turbófeltöltővel olaj nélkül.
Már nyithatjuk is az újabb turbójavítási munkalapot a szervizben. Egy vacak kis szűrő miatt."
Hardy2016-04-07 05:55:03 // 81475
Igen. Lattam már olyant aki nem cserélte ki aztán pár ezer km n belűl vett még egy turbót.
Dömpi (il dottore)2016-04-06 22:54:13 // 81474
Profi vagy, le a kalappal!
Erhard 242 (Pure Energy)2016-04-06 21:37:57 // 81473
olajzó csövet szoktak cserélni, meg a tömítéseket
Liquid2016-04-06 21:37:26 // 81472
mindig csak a szex meg a szipu :D
dev1662016-04-06 21:36:54 // 81471
a csavarban lévő fém szűrőbetétre gondolsz? azt csak csavarral együtt lehetne cserélni, de nem sok értelmét látom.
norbi04092016-04-06 21:14:34 // 81469
Sziasztok! :) Találkozott már valaki 159 1.9 Jtdm esetében dugattyú csapszeg hibával/kopással/fáradással? Mik lennének a jelei egy ilyen hibának szerintetek?
Hardy2016-04-06 21:12:54 // 81468
Elvileg az olajcsőben kéne lenni szűrönek, ami a turbóba megy.Azt sokan elfelejtik cserélni.
Don Gombóc2016-04-06 21:06:34 // 81467
Sőt ! Az egy mérettel kisebb fehérnemű is izgatóbb. :-)
Így jó ez. :-)
Így jó ez. :-)
berobbantam2016-04-06 20:31:02 // 81466
Hello
A csavart hűtsétek le halonnal oltóval és úgy melegítsétek meg az anyát,gömbfejet.Aztán megint halon a csavarnak.Meg én be is áztatnám egy napra wd-40-el vagy valami mással egy éjszakára.De ez melegítéskor meg fog gyulladni.Viszont kéznél lesz az oltó:)
A csavart hűtsétek le halonnal oltóval és úgy melegítsétek meg az anyát,gömbfejet.Aztán megint halon a csavarnak.Meg én be is áztatnám egy napra wd-40-el vagy valami mással egy éjszakára.De ez melegítéskor meg fog gyulladni.Viszont kéznél lesz az oltó:)
'''''2016-04-06 20:20:23 // 81465
Giuntini2016-04-06 19:04:01 // 81464
Vákumprobléma, az első. Lógása is van, de a igazi komolyabb mechanikai sérülése remélem nincs.
Nem volt turbó nyomas állás után, pedig a turbócső kicserélése után tökéletesen ment. Remélem, csak a vákumszelence, és tisztítás, meg biztos hogy a csapágyat kell.
Nem volt turbó nyomas állás után, pedig a turbócső kicserélése után tökéletesen ment. Remélem, csak a vákumszelence, és tisztítás, meg biztos hogy a csapágyat kell.
'''''2016-04-06 17:41:27 // 81463
Ricsi147-nek van gyári turbója.Az nem érdekel?
'''''2016-04-06 17:33:16 // 81462
Mi baja a turbónak?Nem emlékszem mit írtál róla.80.000 körül mozognak a bontott csigák.Nemrég adtam el a gyárimat 65.000-ért.
dev1662016-04-06 16:54:30 // 81460
Jó tanács: a leömlőt is tisztítsd ki és visszarakás előtt síkolni is kell. A hf-leömlő tőcsavarokat és az olajcsavarokat nyomatékra kell meghúzni, bár ezt gondolom a szerelő is tudja.
A leömlő és a hf közötti domborított tömítés pótlása nem lesz könnyű. Mindenhol (unix, bárdi, láng, intercars, szakálmtál) csak 3 rétegű simát lehet kapni, de én abban nem bízok. A Budafoki és Építész utca sarkán van egy kis autósbolt (kauffer), ők tudnak domborított tömítést szerezni (payen, 6000Ft).
A leömlő és a hf közötti domborított tömítés pótlása nem lesz könnyű. Mindenhol (unix, bárdi, láng, intercars, szakálmtál) csak 3 rétegű simát lehet kapni, de én abban nem bízok. A Budafoki és Építész utca sarkán van egy kis autósbolt (kauffer), ők tudnak domborított tömítést szerezni (payen, 6000Ft).
Shadin2016-04-06 16:30:46 // 81459
Nekem is be volt rohadva, de melegítéssel kijött aránylag hamar :-(
Giuntini2016-04-06 16:27:17 // 81458
b00772016-04-06 16:07:32 // 81457
Szerintem nekem akkor sem esett vissza, de közben kiderült mi volt a baj. A MAP szenzort kicseréltem és már egyből 0-ról indul. Menet közben szerintem nincs különbség, legalábbis így szemmel nem látom az órán. Nem tudom befolyásolt-e valamit ténylegesen.
David | Centocinquantanove2016-04-06 15:07:51 // 81456
Urak egy kis segítséget szeretnék kérni.
Futóművet kellene beállítani, mivel ki lettek cserélve az alsó lengőkarok elöl.
Sajnos az axiálrúd kormányösszekötő az úgy be van gyógyulva a jobb oldalon, hogy meg sem mozdul.
Próbálták melegítéssel, de nem jártak sikerrel. Elég sok eltérés van most így a kerékbe, úgyhogy gyors segítség kellene...
Van esetleg valakinek valami trükkje, hogy hogyan lehetne megmozdítani?
Futóművet kellene beállítani, mivel ki lettek cserélve az alsó lengőkarok elöl.
Sajnos az axiálrúd kormányösszekötő az úgy be van gyógyulva a jobb oldalon, hogy meg sem mozdul.
Próbálták melegítéssel, de nem jártak sikerrel. Elég sok eltérés van most így a kerékbe, úgyhogy gyors segítség kellene...
Van esetleg valakinek valami trükkje, hogy hogyan lehetne megmozdítani?
emGéza2016-04-06 15:04:27 // 81455
Hármasban 60-ról parketta, 80-nál indult a stopper, 140-re 9,7 .
Pont erre volt elég a hármas.
(A négyest 180-ig bírta,a 6ost 205-nél kapta,220-ra volt képes .)
Pont erre volt elég a hármas.
(A négyest 180-ig bírta,a 6ost 205-nél kapta,220-ra volt képes .)
Shadin2016-04-06 14:07:00 // 81454
Soha ne feledkezz meg az izlandi zuzmókról :-)
'''''2016-04-06 13:55:11 // 81453
Azokat te úgy is megeszed vagy megiszod. :-)
Kolci2016-04-06 13:40:10 // 81452
Nekem akkor sem :)
FireAlfa2016-04-06 13:39:02 // 81451
Az enyém is ilyen! Szerintem normális dolog, nekem menet közben akkor esik vissza a mutató 0-ra, mikor regenerál az autó!
b00772016-04-06 12:48:22 // 81450
Sziasztok,
A problémám a következő, amint gyújtást adok az autóra (de még nem jár a motor) a turbonyomás mutatója nem 0 állásban marad, hanem az első vonal és a 0 közé áll be. (Ugyan így marad járó motornál is) Diaggal teszteltem az órát, akkor az kilengett fullra, majd vissza 0-ra. A tesztből kilépve ismét a 0 és első vonal közé állt be.
Valakinek bármi ötlet hogy ez mitől lehet? Esetleg valami jeladó a turbóban?
Előre is köszi.
A problémám a következő, amint gyújtást adok az autóra (de még nem jár a motor) a turbonyomás mutatója nem 0 állásban marad, hanem az első vonal és a 0 közé áll be. (Ugyan így marad járó motornál is) Diaggal teszteltem az órát, akkor az kilengett fullra, majd vissza 0-ra. A tesztből kilépve ismét a 0 és első vonal közé állt be.
Valakinek bármi ötlet hogy ez mitől lehet? Esetleg valami jeladó a turbóban?
Előre is köszi.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-04-06 12:24:32 // 81449
de van... a zuzmók :))
'''''2016-04-06 12:10:27 // 81448
Van két napod,hogy legyere és meghallgasd az enyémet. :-) Nekem nyitott a rendszer,dobok nélkül.Benzineshez hasonló hangja lesz de nem ordít.Negatív hatása nincsen.
tirex2016-04-06 11:54:55 // 81447
Az enyém is így volt megcsinálva, tiszta korom volt minden osztrák út után a hátulja.Annyira nem tetszett.
tirex2016-04-06 11:50:29 // 81445
Még sehogy. Elindult a per aztán győzzön a jobbik. Sajnos a kocsit már nem hagyhattam ott így hazahoztuk pénteken.
Shadin2016-04-06 11:04:38 // 81444
Shadin2016-04-06 11:03:47 // 81443
Erhard 242 (Pure Energy)2016-04-06 10:45:10 // 81442
pont reggel olvastam :) van benne igazság... sokkal fontosabb adat a rugalmasság mondjuk előzésnél ...