Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2016-04-07 16:59:23 // 81509
ha nyomatod akkor semmi
ProdyG2016-04-07 16:02:43 // 81508
így már értem :)
Shadin2016-04-07 15:58:57 // 81507
és mi van a szelepszárkormosodással?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-04-07 15:57:35 // 81506
nagyjából én is így vagyok vele, eddig minden ok kopp, kopp
Erhard 242 (Pure Energy)2016-04-07 15:45:20 // 81505
a zuzmó nagyon fontos dolog, olyan mint a robigyuszin csak sokkal hatásosabb, félünk a kipusztulásától ezért már offshorezunk és panamázunk is vele ...a köcsög dízelek miatt van minden :DDD
ja és az igazi az izlandi :P
Shadin2016-04-07 15:14:38 // 81504
A helyzetjelzőről beszélhetünk, mert mindenki beletöri a pöcköt :-)
És milyen a színe? GYÁRI izzót tettél bele?

:-D
Liquid2016-04-07 15:12:47 // 81503
zuzmókivonatos samponnal kellett volna mosnod :)
Atesz1592016-04-07 15:08:27 // 81502
Köszönöm!
Giuntini2016-04-07 15:08:21 // 81501
Az is a Dpf-től lenne ha dízel lenne!
Shadin2016-04-07 15:05:16 // 81500
Tegnap 2 órán keresztül gőzborotváztam az autót, na attól a mosószer mennyiségtől sok zuzmó pusztult el. Ráadásul az autó retkes maradt :-(
Liquid2016-04-07 15:03:04 // 81499
én is asszem...ma is kocsival jöttem 2km-re bicikli helyett :)
Shadin2016-04-07 15:00:34 // 81498
És szarok az izlandi zuzmókra :-(
Shadin2016-04-07 14:59:58 // 81497
Enyémben sem, meg is gyógyult az autó :-D
yani🍀2016-04-07 14:54:10 // 81496
Ugyanezt tudnám elmondani én is:-)
Két hónapja nem volt adapter az OBD csatlakozóban:-)
Liquid2016-04-07 14:42:31 // 81495
senkinek sincs semmi komoly baja, aztán ráérnek az elvtársak :)
Pityukoma2016-04-07 14:38:18 // 81494
Itt vagyunk, csak a háttérben figyelünk csendben :-) Nem írogatok, mert nincs miről (hála istennek és az Alfának). Az meg senkit nem érdekel hogy kicseréltem a helyzetjelzőben az izzót mert kiégett. :-)
Kolci2016-04-07 14:34:20 // 81493
A dieselek környezetszennyezéséről szól :)
ProdyG2016-04-07 14:28:28 // 81492
Akkor most jött el az idő, hogy megkérdezzem mi ez a zuzmózás? minden nap olvasom, néha még Izland is szóba kerül :D
Atesz1592016-04-07 14:14:24 // 81491
Minden szavad igaz volt,tényleg nagyon jó vezetni!Tbi-t még nem vezettem,de a dizel nagyon megfelel nekem.Nem autózok minden nap és hosszabb távokat megyek inkább.
Mondjuk van is elég lelkiismeret furdalásom a zuzmók miatt...
yani🍀2016-04-07 13:47:46 // 81490
Üdv. közöttünk. Örülök, hogy sikerült regisztrálnod. Amikor először voltál nálam megnézni a leendő autódat, azt mondtad még soha nem vezettél 159-et. Sokat beszéltem az autóról és hogy milyen jó vezetni. Ez a néhány hónap biztosan meggyőzött róla, miről is beszéltem.
Nagyon bevált a Tbi. A modern dízelek nem az én használati szokásaihoz lettek kifejlesztve, így azt gondolom a legjobb választás volt ez a motor. Ha személyesen összefutunk, ezt is kipróbálhatod, de ezt most nem akarom eladni.DDDDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2016-04-07 13:47:43 // 81489
bevált a TBi ..itt sincsenek a tulajok kergetik a jónépet :P
Pityukoma2016-04-07 13:34:23 // 81488
Üdv köztünk, sok boldog km-t kívánok az Alfáddal :-)
Atesz1592016-04-07 13:16:09 // 81487
Sziasztok!
Csak szeretnék beköszönni.Már két hónapja birtoklok egy gyönyörű,fekete 159 SW-t,de az ügyetlenségem miatt csak most regisztráltam.A fórumot viszont régota olvasom,sok segíséget jelentett az autóm megvásárlásakor.Nagyon tetszik,hogy ilyen összetartó közösség vagytok.
Yaninak pedig külön köszönet a szép vasért.Remélem bevált a Tbi.!
Ricsi 1472016-04-07 11:24:41 // 81486
Az szép, mondjuk nekem is ilyen 120 környékét mondtak a felújítottra. Lényeg, hogy jó legyen. Mi is úgy raktuk össze, hogy öntöttünk a turbónak egy kis olajat, körbe jártam én is a témát, mikor úgy volt, hogy a turbóm a szar... Én meg ma este viszem a szerelőhöz a kocsit remélem jövő hét elejére rendbe teszi a leömlőt...
b00772016-04-07 11:16:44 // 81485
Én tegnap szedtem ki, még teszteltem úgy is, hogy vissza sem volt rakva a helyére (persze rá azért nem indítottam csak gyújtást adtam), nekem semmit hibát nem jelez.
Ricsi 1472016-04-07 11:15:19 // 81484
Igen, ha nincs ami eldugítja akkor nem is dugul el. Pontosan, ezért is linkeltem be a totalcar-os cikket :)
yani🍀2016-04-07 11:11:34 // 81483
Egyik kollégámnak volt nemrégiben turbó felújítása egy OFF-os autón. A turbó felújítását végző szaki azt mondta neki, sokan ott rontják el a turbó visszaszerelését felújítás után, hogy nem öntik fel olajjal a turbót és az olajcsövet. Néhány fordulat szárazon futás is képes megkoptatni az alkatrészeket.
Hardy2016-04-07 10:59:26 // 81482
Van olyan hogy nincsen benne. De az nem is tud eldugulni. Viszont ha van es csak egy részét engedi át az olajnak az mar nem annyira jo.
yani🍀2016-04-07 10:45:37 // 81481
Csak már jó legyen végre!
Giuntini2016-04-07 10:40:04 // 81480
A szelence húszezer, a felújítás olyan 60 körül, bár ez a tengely dolog megdobja.
Ricsi 1472016-04-07 09:58:53 // 81479
Ha már kint van, és az eredeti turbó marad akkor érdemes mindent leellenőrizni szerintem. Mondom ezt úgy, hogy mi hülyék voltunk, hogy nem néztük meg a leömlőt, hogy nincs-e ott valami gáz, de mondjuk nem is tudtuk, meg nem is gondoltuk, hogy lehet ez is a gond forrása... Egyébként mikor mi kivettük én is megnéztem azt a csavart és nem volt bent a szűrő... Mennyibe lesz a felújítás?
Laosz1562016-04-07 09:56:28 // 81478
sziasztok. egy olyan kerdesem lenne,hogy ha kiveszem a map szenzort kitisztitom,es visszateszem,nem-e fog check engine lampat dobni?
Giuntini2016-04-07 09:44:33 // 81477
Shadinnal elvittük a turbót a turbóshoz, a membrán totál szar, a lógása viszont kívülről nem volt veszélyes. Dilemmában voltam, mit csináljunk, a membrán szelence javítása gépműhelyben kb. 20ezer forint. Én arra gondoltam, hogy ha már ki van véve a turbó, ki kéne tisztítani, mert nem szeretném újra kivetetni. Erharddal beszéltünk, ő azt mondta, nem szedetné szét a turbót. Sajnos már nekiállt szétszedni, tehát akkor ez van, viszont most telefonált, hogy egyáltalán nem volt baj a turbó szétszedése, mert a tengely szar.
Ricsi 1472016-04-07 09:36:09 // 81476
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/26/mitol_doglik_a_turbo/

"a turbó kenését biztosító olajcső egy üreges olajáteresztő csavaron át kapja meg a kenőanyagot. A kis áteresztő csavarban van egy még kisebb szűrőcske, amely idővel megtelik kosszal és eltömődik. Ha turbófeltöltő nem kap kenőanyagot, az eltömődött szitaszűrő miatt törvényszerű, hogy tönkremegy. A csúcstartó 400 métert tudott elmenni egy új turbófeltöltővel olaj nélkül.

Már nyithatjuk is az újabb turbójavítási munkalapot a szervizben. Egy vacak kis szűrő miatt."
Hardy2016-04-07 05:55:03 // 81475
Igen. Lattam már olyant aki nem cserélte ki aztán pár ezer km n belűl vett még egy turbót.
Dömpi (il dottore)2016-04-06 22:54:13 // 81474
Profi vagy, le a kalappal!
Erhard 242 (Pure Energy)2016-04-06 21:37:57 // 81473
olajzó csövet szoktak cserélni, meg a tömítéseket
Liquid2016-04-06 21:37:26 // 81472
mindig csak a szex meg a szipu :D
dev1662016-04-06 21:36:54 // 81471
a csavarban lévő fém szűrőbetétre gondolsz? azt csak csavarral együtt lehetne cserélni, de nem sok értelmét látom.
norbi04092016-04-06 21:14:34 // 81469
Sziasztok! :) Találkozott már valaki 159 1.9 Jtdm esetében dugattyú csapszeg hibával/kopással/fáradással? Mik lennének a jelei egy ilyen hibának szerintetek?
Hardy2016-04-06 21:12:54 // 81468
Elvileg az olajcsőben kéne lenni szűrönek, ami a turbóba megy.Azt sokan elfelejtik cserélni.
Don Gombóc2016-04-06 21:06:34 // 81467
Sőt ! Az egy mérettel kisebb fehérnemű is izgatóbb. :-)
Így jó ez. :-)
berobbantam2016-04-06 20:31:02 // 81466
Hello
A csavart hűtsétek le halonnal oltóval és úgy melegítsétek meg az anyát,gömbfejet.Aztán megint halon a csavarnak.Meg én be is áztatnám egy napra wd-40-el vagy valami mással egy éjszakára.De ez melegítéskor meg fog gyulladni.Viszont kéznél lesz az oltó:)
'''''2016-04-06 20:20:23 // 81465
Ma lemostam utoljára a vasat és így várja szombat reggel az új tulajt:




Sajna a takaró a spideré.A 159 kicsit izmosabb. :-)
Giuntini2016-04-06 19:04:01 // 81464
Vákumprobléma, az első. Lógása is van, de a igazi komolyabb mechanikai sérülése remélem nincs.
Nem volt turbó nyomas állás után, pedig a turbócső kicserélése után tökéletesen ment. Remélem, csak a vákumszelence, és tisztítás, meg biztos hogy a csapágyat kell.
'''''2016-04-06 17:41:27 // 81463
Ricsi147-nek van gyári turbója.Az nem érdekel?
'''''2016-04-06 17:33:16 // 81462
Mi baja a turbónak?Nem emlékszem mit írtál róla.80.000 körül mozognak a bontott csigák.Nemrég adtam el a gyárimat 65.000-ért.
Giuntini2016-04-06 17:08:20 // 81461
Köszönöm!
dev1662016-04-06 16:54:30 // 81460
Jó tanács: a leömlőt is tisztítsd ki és visszarakás előtt síkolni is kell. A hf-leömlő tőcsavarokat és az olajcsavarokat nyomatékra kell meghúzni, bár ezt gondolom a szerelő is tudja.

A leömlő és a hf közötti domborított tömítés pótlása nem lesz könnyű. Mindenhol (unix, bárdi, láng, intercars, szakálmtál) csak 3 rétegű simát lehet kapni, de én abban nem bízok. A Budafoki és Építész utca sarkán van egy kis autósbolt (kauffer), ők tudnak domborított tömítést szerezni (payen, 6000Ft).
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak