Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2016-02-16 11:06:41 // 78559
A Primacy 3 egy iszonyú jó kompromisszum. Tapad iszonyatosan, és mellette tartós! A magasabb vételár a későbbiekben bőven megtérül. Ha azt veszed, hogy darabja olyan 55 ezer környékén mozog (nekem olcsóbban hozták), de stabil, iszonyúan tapad, mellette tartós is, szerintem a piacon nem igazán van alternatívája. Egyetlen hátránya, hogy zajosabb, mint amit egy Michelintől elvárnánk.
Giuntini2016-02-16 11:01:46 // 78558
Nagyon jó hírrel szolgálhatok mindenkinek, aki aggódott az autómért. Most voltam a karosszériásnál, a motorháztetőt ki lehetett húzni, nyom nélkül, fényezés nem sérült! Az Alfa pajzsnak is meg lett a hiányzó.darabja. Zárhíd visszahúzva, lökhárító alatti keret kihúzva, hűtőnek semmi baja. Meg fog állni a javítás olyan 60 ezerből a spoiler javításával, és fényezésével együtt.
Giuntini2016-02-16 10:56:41 // 78557
Az új, a Primacy 3! 25000 km-t mentem vele eddig, de szerintem 20-25 ezer még van benne. Autópályázom vele folyamatosan, és 160-as átlagsebességekkel megyek vele.
David | Centocinquantanove2016-02-16 10:55:43 // 78556
Nálam a gyárilag frissített 3 lukú szűkítő lemezke megoldotta a problémát, azóta lekopogom nincs baj.
Előtte volt nekem is rángatózás, gázreakció késés, teljesítmény hullámzás stb.
David | Centocinquantanove2016-02-16 10:46:17 // 78555
Persze, szerintem ez nem meglepő.
Ahol van teljesítmény, meg igénybevétel is van a gumikon ott nagyjából ennyi az átlag futás teljesítmény.
Nyilván a sportos, jól tapadó gumi az hamarabb is kopik, mivel puhább.
Ahol kevesebb a paci, nincs hajtva a gép annyira, ott egy keményebb keverékű gumi jobb választás lehet, mert tovább bírja, és talán a fogyasztásnak is jót tesz, ellenben hangosabb lesz és nem fog olyan jól tapadni. Ez mind vezetési stílustól is függ, meg attól, hogy ki mennyi kilómétert gyűjt az autójába évente.

Nekem is ha azt veszem hogy 4 szezont fut a nyári, akkor az (a 15k km-t arányosan elosztva) 8-9k km jut egy idényre. Az átlagban kb. 35k km / nyári szett.
Verdesca2016-02-16 10:14:03 // 78554
Hali Mindenkinek! Segítségre van szükségem, sokak által ismert problémával küzdök, 1,9 dízel 8 v 159-es Alfám van és az egr-t 2 szer cseréltem, de mégis le kellett falaznom mert nem húz, alacsony fordulaton rángat az autó. Most eladás előtt áll az autóm, ami szuperül, üzembiztosan működik évek óta, de világító motorlámpával nem akarom eladni. Kiírjam az egr-t vagy van rá más megoldás? Olvasgattam a fórumot, van akinél egyszerű tisztítás elég van aki gyárira cserélte és megjavult, nálam azonban semmi sem használt. Segítséget kérnék!
Grega4042016-02-16 10:00:25 // 78553
Tegnap előtt visszajött a motordadogás a szokásos mindenféle hibakóddal együtt. Az érdekes most is a 4. henger "Befecskendező áramkör szakadás..." hiba volt. Lehúzgálta az összes injektorról a csatlakozót és akkor döbbentem rá, mi lehet a visszatérő érintkezési probléma oka:



A 4. henger injektorának csatlakozójáról le van törve az a rózsaszín kis pöcök ami a 3-as csatlakozón a képen látszik. Ahogy néztem, a kis pöckön lévő kidudorodások fixálják a csatlakozót az injektorfej ellen részében, hogy ne tudjon mozogni.
Mivel eddig ilyen problémám nem volt és novemberben volt márkaszervizben vezérlés cserén és azóta "döcög" néha és a hibákat is december végén kezdte produkálni, az a gyanúm, a szervizben törhették le, bár bizonyítani nem tudom. A rózsaszín pöcök darabjait nem találtam a motortérben sem a csatlakozóból nem esett ki, így biztos, hogy nem én törtem le.

Kérdésem, esetleg nincs valakinek elfekvőben ilyen injektor csatlakozója?
Liquid2016-02-16 09:50:53 // 78552
nekem Conti Sportontacttal: 2-es 205/55R16-ban, 5-ös 235/40R19-ben van tapasztalatom. Ezek 25-30e km alatt elfogytak.
Kolci2016-02-16 09:47:28 // 78551
Nekem a Continental SportContact 3 katasztrofális lett a 3. év végére. Az lett gyanús, hogy nem kellett 20000 km és elkoptak a hátsó fékbetétek. Minden kicsit tempósabb kanyarnál megdolgoztatta a VDC-t. Akkor pipultam be amikor az Albertirsánál lévő felüljárón majdnem keresztbeállt száraz útviszonyok között lassan tötyögve (Max 25-30)egy szuszka mögött. Nagyon vártam a telet, mert akkor fel tudtam tetetni az új Vredestein téliekket. Hát mit mondjak, ég és föld.
Mikor szedték le a gumikat akkor láttuk, hogy kb 5x5 cm négyzet alakú darabok kezdtek kiválni a futófelületből. A profilmélység még kb 4 mm volt.
Egy biztos, Contit többet nem veszek.
Grega4042016-02-16 09:33:28 // 78550
Azért írtam, hogy ha nem volt "gyilkolva" a gumi és jó a profil akkor még 7 évesen én feltenném. Persze a gyártástól (DOT) számított 7 év, nem az első használattól, mert a kettő között azért jelentős eltérés is lehet.
David | Centocinquantanove2016-02-16 09:29:38 // 78549
Én nyári abroncsról beszéltem.
Piritu - 1.000.0002016-02-16 09:20:58 // 78548
Kerdes, hogy melyik. A gyarban szerelt Primacy 45000 felett futott, az utana feltett csak 30-t :-(
Grega4042016-02-16 09:17:16 // 78547
Ja, bocs lemaradt: Bridgestone Blizzak az abroncsom.
Grega4042016-02-16 09:16:22 // 78546
Én is a prémium minőségűekről írtam. Mondjuk "nevenincs" vagy un. budget kategóriát nem is vennék, de szerintem azok mennek el 35e-et. A téli gumijaimban most van kb. 27e km és pont a napokban néztem, hogy ha ilyen marad az idő 1-2 héten belül visszarakom a nyáriakat és még jövő télre simán felrakom. Akkor lesz 3 éves és a tél végére 38-40e km lesz benne és a télinél ugye 4 mm profilmélységig használjuk. A nyárinál ez még simán +10e km
Grega4042016-02-16 09:10:19 // 78545
A téli abroncsoknál valóban jobban számít a "felkeményedés", ezeket -profilmélységtől függetlenül- kb. 4 év után illik cserélni. Nyári abroncsnál a más összetétel miatt ez nem annyira számít, ezeket jellemzően 6-8 évig is simán lehet használni, ha megfelelő a profilmélység. Magyarországon 1,6 mm-ig de a vízkiszorító képesség drasztikus csökkenése miatt én mondjuk 2 mm alatti nyári gumit nem raknék fel.
Giuntini2016-02-16 09:06:03 // 78544
Hidd el hogy nem, a mostaniak általában 35 ezret mennek el. Igaza van Liquidnek.
Giuntini2016-02-16 09:04:16 // 78543
Ebben tökéletesen igazad van, általában a 17-es is elkopik 35 ezer km alatt, a Michelin Primacy, amelyik többet kibír, 45 ezer km környékén.
Grega4042016-02-16 08:58:36 // 78542
Egy 17-19" nyári abroncsnak simán el kell futni 40-50e km-t. Mivel 82e méter van a kocsidban és feltételezve, hogy szezononként cserélték a téli/nyári garnitúrát és feltételezve, hogy a télivel hasonló futást mentek mint a nyárival, simán elképzelhető, hogy a gyáriak voltak rajta.
Dömpi (il dottore)2016-02-16 08:47:02 // 78541
Ilyen egy GONDOS gazda!!!
Liquid2016-02-16 08:41:49 // 78540
Így van, tapasztalatom szerint 4-5 év után felkeményedik és akkor is felejtős, ha a profilmélység megvan. Szerintem egy széles 18-as gumi el is kopik 30k alatt.
Liquid2016-02-16 08:38:57 // 78539
Tuti nem a gyári szerelt gumik voltak rajta.
David | Centocinquantanove2016-02-16 08:27:44 // 78538
Hát nem tudom, én évente kb. 15k km-t megyek és kizárt dolog, hogy ilyen visszafogott futásteljesítménnyel még a 7. évben is visszategyem ugyanazt a gumit...
7 év az egy mai guminak már rengetegnek számít szerintem.

A jelenlegi is 2 szezont futott és már hiányzik a borda fele, tehát kb. még 2 szezon és megy a levesbe...
Haddel2016-02-16 05:54:35 // 78537
Ez pinzgauer 😃
On-os témát is érintve,hétvégén voltam kicsit csúszkálni egy nagy parkolóban ,és otthon vettem észre ,hogy a bal oldali müanyag kerékdob,vagy minek hívják,na abból eltünt egy darab. Egy műanyag hegesztős ki tudja azt pótolni,vagy vegyek inkább másikat?
.......................2016-02-16 05:33:08 // 78536
Ott már Tirolit beszélik,vagy még mindíg bajor?

bajor kezdőknek
Trombozis2016-02-15 22:56:16 // 78535
Nézzétek el nekem a hülye kérdést, ma vakon vagyok...már a képek láttán megkapom a választ...meg lehet egyszer már kérdeztem. Bocs a spamért... :-\
Trombozis2016-02-15 22:26:03 // 78534
Köszi...ha nekem szántad. Idő hiányában könnyebb volt kérdezni (telóról). Holnap igyekezni fogok a böngészéssel.
Piritu - 1.000.0002016-02-15 22:23:09 // 78533
No, arra még nem járt :-)
Hardy2016-02-15 22:20:43 // 78532
Wroclaw. Most vittem ki a Fiamat egy kis időre tanulni. 01 kor indultunk 19-re voltam itthon.
gery1472016-02-15 22:20:15 // 78531
Erre nem is gondoltam, későbbi visszaállíthatóság miatt néztem a csöves megoldást, de akkor lehet marad a "herélés"!
Piritu - 1.000.0002016-02-15 22:07:25 // 78530
Merre jártatok?
Hardy2016-02-15 22:00:49 // 78529
Figyelhettek volna rá, hogy az állító csavarját ugyan oda rakják mint a gyárinak. Bár ez univerzális és gondolom minden autónak máshol van. Köd nem szükséges hozzá, szerintem sötétben is látni mit tud, illetve mennyit világít. Én is most állítottam be őket. Mikor ráálltam a falra akkor láttam hogy az egyik feljebb visz. De nekem egyszerűbb mivel gyári így nem kellett a haspáncélt levenni.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-15 21:56:23 // 78528
A németnek is nagyon sok dialektusa van ahány tartomány annyi szokás.. amit tanultam az iskolában az jó csak mikor luxemburgban voltam kicsit érdekes volt megérteni amit mondanak pl az ich bin az ott öss sin a schrank az srönk stb, a bécsi dialektus is érdekes.... :)
Hardy2016-02-15 21:55:39 // 78527
Végülis csak a kipufogó végét kell megnézni. Ha kormos akkor nem igazán működik vagy nincs rajta.
Dömpi (il dottore)2016-02-15 21:51:56 // 78526
Itt még péntek óta nem volt köd.
Ma este munkából hazafele sötétben felkapcsoltam a ködlámpát, de rá kellett döbbennem, hogy állítani kell a csavarján felfele, mert nagyon levilágít a kocsi elé...konkrétan a lökös elé közvetlenül. Csak úgy láttam, hogy fel van kapcsolva, hogy pipiskedtem az ülésben és próbáltam a kocsi előtt az aszfaltra nézni.
Nem tudom mikor sikerül beállítanom, mert ahhoz le kell venni a haspáncélt, ahhoz meg minimum akna kell, nekem meg nincs.
Dömpi (il dottore)2016-02-15 21:47:35 // 78525
Nagymamám korosztája még használja azt a szót, hogy firhang. Jelentése: függöny.
Nos, ezt a szót is hallották valamikor a sváboktól, merthogy németül a függöny Vorhang (ejtsd: forhang), csak ugye a magyar bemagyarosította/félrehallotta, így lett firhang.
Na, így működik ez nálunk, magyaroknál. :)
Kolci2016-02-15 21:46:58 // 78524
Ez nem rossz ár, de ha elkezdik nézni az utakon, hogy mi van a kocsi alatt, akkor gáz van, külföldről nem is beszélve. Inkább ki kell heréltetni a régi DPF-et, ha már nem kár érte, és ha profin csinálták, akkor sokkal kisebb a lebukás veszélye.
droberto2016-02-15 21:45:54 // 78523
Fiat ePER v84 [05.2014] Multilanguage
Win | 7.44 GB
Haddel2016-02-15 21:45:46 // 78522
Hidd el ,hogy itt van ilyen,Sőt olyan is van hogy Wasokka! Ez németül ugy hangzik Was sagt er? De itt wasszokka (fonetikusan ) ,és köszönés helyett használják. Bemész a boltba ,vagy a kocsmába stb és igy köszönsz.
Hardy2016-02-15 21:45:22 // 78521
Mennyire látsz vele sötétben? A gyári nagyon jó. Az 56 után főleg. Ma mentem 1400 Km-t és egy részét éjszaka ködben, nagyon jó volt, és meglepődtem milyen jó a fénye. Meg a fogyasztásán is. Ez volt az első hosszú utunk.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-15 21:43:23 // 78520
Már hogy ne lenne a hoch egy dolog amit meg kinnt hallasz az is egy másik dolog :)
Dömpi (il dottore)2016-02-15 21:39:02 // 78519
nincs olyan, hogy was geht

um was geht? vagy worum geht's? van, da az tök mást jelent...higgy nekem kéttannyelvűs voltam és mai napig napi szinten használom a nyelvet
Dömpi (il dottore)2016-02-15 21:36:12 // 78518
csináltam esti fotókat a menetfényemről

menetfény:


ködlámpa:
Haddel2016-02-15 21:36:01 // 78517
Itt nem beszélni hochdojcs:)
gery1472016-02-15 21:34:30 // 78516
Köszönöm!

Akik kiiktatták már a részecskeszűrőt, ki hogy oldotta meg? Van aki ilyet használ:

http://m.ebay.com/itm/Downpipe-tubo-rimozione-de-FAP-DPF-Alfa-159-Brera-Spider-1-9-2-4-/121891514887?nav=SEARCH

Tudok esetleg olyat aki itthon foglalkozik ilyennel?

Köszi!
Haddel2016-02-15 21:31:36 // 78515
ez osztrák falu fíííling :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-15 21:30:22 // 78514
nem, mindegyik jó :)
az első a mi a helyzet
a második meg a hogy vagy
Hardy2016-02-15 21:28:37 // 78513
Nekem is le van törve. Egy kis db papír 4 félbe hajtva megoldotta. Stabilan áll a helyén a szemüveggel. Az új 35000 Ft. Bontóba meg csak más színekbe van mint ami nekem kéne.
Peeeti852016-02-15 21:26:55 // 78512
egy ezressel drágább mint a kiszemelt Goodyear, jó alternatíva lehet, köszönöm a válaszod. üdv :)
Dömpi (il dottore)2016-02-15 21:23:51 // 78511
"was geht!?"

talán Wie geht's? Nem?
Hardy2016-02-15 21:23:19 // 78510
Már négyszer :-) Most viszont fűteni felejtett el. Csak hideget fújt. Újraindítás megoldotta.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak