ALFI1562010-09-29 09:43:34 // 8281
	Nekem az a téli.
	
ALFI1562010-09-29 09:40:32 // 8280
	Igen.17-es.Gumiméret meg 225/50R17
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-29 09:15:54 // 8279
	plusz a gödrökön is jobban átmegy a gumi szélessége miatt...
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-29 08:58:14 // 8278
	passz...talán a Nokian
	
1372010-09-29 08:53:06 // 8277
	235/45 18-as gumival egyértelműen jobb a menetkomfort, mint régen a 205/55 16-al a 156-on. Nagyobb a kerék átmérője, és más a lengéscsillapítási karakterisztika. A 156-on szinte nem volt kompresszió-csillapítás, cserébe marha nagy volt a visszapattanás-csillapítás, pont mint a Koni gátlóknál. A 159 teljesen más. 
Nem tud valaki gyári 17-es felnikészletet nem gyári áron? Téligumihoz kellene.
	
Nem tud valaki gyári 17-es felnikészletet nem gyári áron? Téligumihoz kellene.
Kriszo2010-09-28 22:25:52 // 8276
	De egyébként nem szeretnék konfrontálódni senkivel se, csak nekem ez a véleményem:))
	
DrB2010-09-28 22:25:21 // 8275
	melyik is az a Amorén sokat emlegetett non plus ultra téli gumi?
	
Kriszo2010-09-28 22:24:01 // 8274
	Erre én csak azt tudom mondani, hogy a régi bmw-kben ami volt sor hatos motorok kurva jók voltak..nekem is volt 520i-m tényleg kibaszott jó motor volt 400nál az se ment el többet akkor már ette vastagon az olajat,meg voltak már gondok..És az egy hathengeres motor volt nem egy négyhengeres fordmotor...
	
Wickey2010-09-28 22:21:27 // 8273
	fordból a dízel ami rekord hulladék, benzineseik meg vagy szétesnek garanciaidőn belül, vagy kibírják. Nem olyan nagyon rosszak ám a benzines fordok mint azt sokan elképzelik. Ezerszer inkább pl. egy 2.0B Mondeo mint egy akármilyen (akár benzines) fosvágen.
	
Wickey2010-09-28 22:20:09 // 8272
	Alfából nehezen is találsz... Mondjuk az aresei szívó V6-ok röhögve elbírják az 500k km-et még tiprás mellett is. Ha és amennyiben van bennük olaj ugyebár. :-)
	
Kriszo2010-09-28 22:18:54 // 8271
	hogyne..))))Ráadásul pont az a szemét ford apámnak is volt nem is egy..)))haggyá má..)
	
WarbiRunner (Gyuri)2010-09-28 22:08:14 // 8270
	486e-t futott Focus 1.8-at tudok neked mutatni. A motor sosem volt bontva. Most kezdi eszegetni az olajat, de lehet hogy csak szelepszárszimmering :-)
És nem kímélőben használják. A futóműnek se volt sok baja, pedig apámék a (keleti) vidéket járják, ami nem a jó útjairól híres. ;-)
	
És nem kímélőben használják. A futóműnek se volt sok baja, pedig apámék a (keleti) vidéket járják, ami nem a jó útjairól híres. ;-)
WarbiRunner (Gyuri)2010-09-28 22:04:26 // 8269
	A vicc, hogy a tucatautók megbízhatóbbnak tűnnek, mint a prémiumok. Szerintem van egy adag szemétség ebben. Aki prémiumot vesz, úgyis megfizeti a javítást ugyebár...ezért direkt bennehagynak egy-két "aknát" a gépben. Vagy ez nagyon összesküvés elmélet? :-)))
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-28 22:04:16 // 8268
	Conti, Michlein, Pirelli...
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-28 22:01:59 // 8267
	225-tel jó hogy megérzed pont 1,5cm-rel kisebb a gyári méretnél...
	
Kriszo2010-09-28 21:56:47 // 8266
	Nem akarok nagyon belefojni itt a vitába, de megnézném én magamnak azt a benzinest amibe fél misi van és semmi baja sem volt..)))))
	
DrB2010-09-28 21:51:32 // 8265
	Idekint nem olyan vészes, odahaza meg óvatosabban gurulok rajtuk :)
	
DrB2010-09-28 21:50:16 // 8264
	Idén télre új gumikat kell vennem. Eddig Continental WinterContact TS 810 225/50  abrocsok voltak a gyári 17 felniken. A felni marad. Milyen márkájú és méretű gummákat ajánlatok. Sokat megyek autópályán.
	
Piritu - 1.000.0002010-09-28 21:49:36 // 8263
	éppen most nézegettem az oldaladon a képeket, nem mondom nyami-nyami, de rögtön a  215/45x17-es élményeim ugrottak be a 147-156-al.
	
DrB2010-09-28 21:47:40 // 8262
	Nálam a nyári gumik 225/45-ek, 18-as felniken, így vettem a vasat. Szépen mutat, de még idekint is meg-megérzem, otthon meg pláne...
	
Piritu - 1.000.0002010-09-28 21:42:15 // 8261
	mint írja 17-es.
Szerintem is jól néz ki.
	
Szerintem is jól néz ki.
GTPeti2010-09-28 21:36:07 // 8260
	Neked most ilyen van fent? Mert sztem nagyon rendben van, ha csak nem TI-t vennék, akkor én is maradnék ennél a méretnél.
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-28 21:32:40 // 8259
	céged kifizeti nem? :) de egy nyári gumi újonnan bizony 50-60e a téli is annyi...
	
Piritu - 1.000.0002010-09-28 21:30:07 // 8258
	Ahogy számolom a 225/50x17 pont annyira ballonos, mint most a 156-on a 205/50x16, ami nekem bejött. A 18-as gumma gondolom cseppet többe is kerül
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-28 21:17:53 // 8257
	18 még elég ballonos...235/45...ballonosabb mint az 56-on a 215/45...a 19 már nyest :) bár jól fest...
	
ALFI1562010-09-28 21:14:20 // 8256
	Én személy szerint 17.
Ez a legkisebb ami elmegy a 2.4 alatt.16-os nem megy fel a fékek végett.
	
Ez a legkisebb ami elmegy a 2.4 alatt.16-os nem megy fel a fékek végett.
Piritu - 1.000.0002010-09-28 21:12:56 // 8255
	Ki mekkora kereket tart optimálisnak a magyar utakra a 159-nél? 16-17-18-19???
	
GTPeti2010-09-27 23:56:03 // 8254
	És milyen igaz! Egy mongol nomádnak, pl. sosem fagyott le az ájfónja. :)
	
GEORGE2010-09-27 23:41:24 // 8253
	Tényleg jó duma :-)
	
GTPeti2010-09-27 22:54:22 // 8252
	"nyilván neked is sokkal több a gondod mint egy Mongol nomádnak "
na ez LOL volt. :))))))))))
	
na ez LOL volt. :))))))))))
GEORGE2010-09-27 22:53:36 // 8251
	Evvel én is egyetértek! Miért nekünk kell szopnunk a környezetvédelem miatt beépített szarokkal??
	
GEORGE2010-09-27 22:46:14 // 8250
	Így mennyivel másabb megvilágításba került a 2,4 mjet 20v......
	
Don Gombóc2010-09-27 20:10:24 // 8249
	Azért írtam egyszer, ha olyan fontos a nagy unionak a környezetvédelem, akkor ezeket a kiegészítőket miért nem teszik örök élet garanciássá az autógyárak részére? Fizeted az sok szar költséget meg a s ráadásul szar üzemanyagot, és neked kell tréningezni a zöldek előírásain is nem kis pénzért.
	
Wickey2010-09-27 15:00:12 // 8248
	Neked is igazad van, részben. Mechanikailag nincs is velük gond, ami van, az mind visszavezethető valami másra, még a nagyobb teljesítmény dacára is. És azért "részben", mert a befecsit én nem tartom sallangnak. Azzal pedig ténylegesen több a macera, mint a 8-10V-knél. Igaz, az is a nagyobb railnyomás miatt jó eséllyel. Meg persze a gyártási minőség szórásán is sikerült belőni rendesen az olcsítási paramétert. :-)
	
Wickey2010-09-27 14:55:01 // 8247
	yepp, ez igaz. :-) 
képzeld, sikerült szereznem 100W-os villanykörtéket. Rá is írom hogy chiptuningolt, és eladom a racingbazáron. :-)))
	
képzeld, sikerült szereznem 100W-os villanykörtéket. Rá is írom hogy chiptuningolt, és eladom a racingbazáron. :-)))
Don Gombóc2010-09-27 08:59:48 // 8246
	Minden autó szopás. :)
Látnád az ismerőseim Audijait Mergáit, nem győzik titkolni hogy miért nincs a verda náluk. :) Persze mert szervízben van elég sokat, prémium márka létük ellenére. :)
Nekem a Passat Pdtdi a kedvencem. Ha olyan megy előttem a fiatal koromra emlékeztet, amikor Omega koncerten voltunk. Kb ahhoz fogható a füstölése, csak fekete.
	
Látnád az ismerőseim Audijait Mergáit, nem győzik titkolni hogy miért nincs a verda náluk. :) Persze mert szervízben van elég sokat, prémium márka létük ellenére. :)
Nekem a Passat Pdtdi a kedvencem. Ha olyan megy előttem a fiatal koromra emlékeztet, amikor Omega koncerten voltunk. Kb ahhoz fogható a füstölése, csak fekete.
Don Gombóc2010-09-27 08:55:15 // 8245
	Ez azért így ebben a formában nem igaz. A Piri autójában nincs közel sem annyi mint az enyémben. Az ehhez képest még ovis apukám. Az Mjet meg nem szar, nem azt mondtam, hanem ezt a sok szar kütyüt fikáztam, ami a tisztelt környezetvédelmet szabályozza. Na az van valami szar módon megtervezve, az a konstrukció szar. Bár az egyéb típusoknál is így van, de ez kit érdekel. Rossz nézni és olvasni, hogy ilyen új autók állandóan lekormolódnak, befulladnak, megtorpannak. Bár van ilyen a benyásnál is de az leginkább a rossz LMM miatt, legalább is az esetek nagy százalékában.
Egyébként az Mjet annyival rizikósabb mechanikai dolgokat tekintve, hogy kétszer annyi szelep van benne, bár majd az idő eldönti hogy ezáltal van -e gyenge pontja a hengerfejnek emiatt. Ezen kívül nagyjából ugyan az mint a 10V, hiszen az az alapja.
	
Egyébként az Mjet annyival rizikósabb mechanikai dolgokat tekintve, hogy kétszer annyi szelep van benne, bár majd az idő eldönti hogy ezáltal van -e gyenge pontja a hengerfejnek emiatt. Ezen kívül nagyjából ugyan az mint a 10V, hiszen az az alapja.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-27 08:07:37 // 8244
	Persze hogy több a gond a 16V-kel mint a 8V-vel bár ez nem motorikusan értendő ...nyilván neked is sokkal több a gondod mint egy Mongol nomádnak :) Mivel neki nincs mikrója, hűtője, számítógépe, villanykörtéje, autója stb ezért ezek nem is mennek tönkre :P Kb ugyan ez a helyzet egy agyon elektronizált 159 és egy régebbi 156-tal...
	
GEORGE2010-09-26 23:52:15 // 8243
	Szerintem te élsz más világba.
Kivi leszek mit mondasz mikor a mitsu evo megáll melletted a lámpánál kerregő mocival és bizony mert gázolajat kell bele tenni attól még izzig vérig sportkocsi lesz :-)))
Nekem a sportosság nem csak azt jelenti, hogy valami hátul kapar, meg régi Alfa......
Ha kidobják a villanymotoros sportkocsikat, azok sem lesznek neked azok ,mert azokat éjszakára konnektorra kell csatlakoztatni???
Mi egy sport verziónak a jellemzői?
Jó gyorsulás, jó rugalmasság, jó úttartás....melyik nincs meg a Sportdiesel-ben???
	
Kivi leszek mit mondasz mikor a mitsu evo megáll melletted a lámpánál kerregő mocival és bizony mert gázolajat kell bele tenni attól még izzig vérig sportkocsi lesz :-)))
Nekem a sportosság nem csak azt jelenti, hogy valami hátul kapar, meg régi Alfa......
Ha kidobják a villanymotoros sportkocsikat, azok sem lesznek neked azok ,mert azokat éjszakára konnektorra kell csatlakoztatni???
Mi egy sport verziónak a jellemzői?
Jó gyorsulás, jó rugalmasság, jó úttartás....melyik nincs meg a Sportdiesel-ben???
Wickey2010-09-26 23:19:43 // 8242
	Mér, a 3.0 24V sportautó? Max. a gtv-ben talán, ámbár a vezetési élményt méltató mondatokban ott volt a "DE" mindig is...
Baszki, azért hadd definiáljak ötvenszer inkább sportautónak egy 1.6-os MX5-ös mazdát, sőt, akár egy Spider Juniort (1.3!) mint a 166 3.0 24V-t vagy méginkább mint a KisTraktoR-t. Barátom te még mindig súlyosan kevered az erős és gyors autót a sportossal. Elkurvult világban élünk, ahol egy dízelmotorra anélkül rá meri sütni valaki azt, hogy sportkocsi hogy elvinnék a Lipótba. Sőt, hogy a Lipótot is bezárták azóta, az már mindennek a teteje... :-P
	
Baszki, azért hadd definiáljak ötvenszer inkább sportautónak egy 1.6-os MX5-ös mazdát, sőt, akár egy Spider Juniort (1.3!) mint a 166 3.0 24V-t vagy méginkább mint a KisTraktoR-t. Barátom te még mindig súlyosan kevered az erős és gyors autót a sportossal. Elkurvult világban élünk, ahol egy dízelmotorra anélkül rá meri sütni valaki azt, hogy sportkocsi hogy elvinnék a Lipótba. Sőt, hogy a Lipótot is bezárták azóta, az már mindennek a teteje... :-P
GEORGE2010-09-26 22:28:33 // 8241
	Azok teljesen más rendszerű motorok voltak és nagyságrendekkel gyengébbek.
Nézd meg tele van a piac sokat futott 1,9 JTD 16V és 2,4 JTD 20v-kel és nem igen hallani gondokról.....
2007 május óta egyetlen 2,4 jtd20V bajról tudok ami komolyabb volt, aztán több se.....
	
Nézd meg tele van a piac sokat futott 1,9 JTD 16V és 2,4 JTD 20v-kel és nem igen hallani gondokról.....
2007 május óta egyetlen 2,4 jtd20V bajról tudok ami komolyabb volt, aztán több se.....
ALFI1562010-09-26 22:25:13 // 8240
	Csak egy kis szösszenet részemről.Nekem nem volt gond se az elöző 2.4m-jettel se a mostanival.Fikázni se akarom se a 2.4m-jet eket se az 1.9m-jeteket.De!Én valahogy strapabírobnak,elnyűhetetlenebnek tarton a régi 1.9 , 2.4JTD motrokat.És így érzem más márkánál is.Hiába a VW pdtdi motorja az se olyan strapabíró mint a golf2-esekbe ami volt diesel motor.Hol fog egy 5-ös golf annyit elmenni mint egy 2-es golf?Vagy ahogy a Kárpátutcai merciszervízbe mondta az öreg szaki.A merci a régi E osztályig volt merci.Ezek már nem az igazik.De ezeket a kocsikat direkt így tervezik.Nem az a cél,hogy minnél tovább menjen.
	
GEORGE2010-09-26 22:07:14 // 8239
	A lényeg, hogy a leírtakkal a valóságban nem igen vannak ilyen gondok a 16V és 20V-kel.
A SportDieselt meg tartom most is, ami tudja tartani a lépést a 3.0 V6 24V-vel 200-ig az kiérdemli a SPORTDIESEL jelzőt, még akkor is ha ez neked nem tetszik :-))))))))
	
A SportDieselt meg tartom most is, ami tudja tartani a lépést a 3.0 V6 24V-vel 200-ig az kiérdemli a SPORTDIESEL jelzőt, még akkor is ha ez neked nem tetszik :-))))))))
Wickey2010-09-26 22:03:09 // 8238
	Kérlek. Sőt, hogy érezd, kedvellek, kihagyom a triviális, összes JTD-n megtalálhatóakat, mint LMM, turbócsövek, EGR és MAP szenzor...
noha tudod mit? Az egeret mégsem hagyom ki. Míg a 8-10V JTD-ken kiiktatható és olcsón cserélhető / tisztítható, az mjeteken zsebbenyúlós témakör. A 156 kivételével a DPF meghibásodása sem egyedi, nem is túl olcsó. Porlasztócsúcsok már nincsenek olyan gazdagon "túlméretezve" mint a relatív alacsony railnyomású 8-10V-k esetén, vagy csak ócskább minőségűek, de sokszelepes JTD szeret bepisilni meg úgy általában rakoncátlankodni. Korai sokszelepeseknél váffánkúlóztak úgy másfél-két éve még valami elektronika hiba miatt is a külföldi legények a fórumokon de most hirtelen nem találom. Meg amúgy is lesz@rom, JTD-ből az igazán tartósak a 8-10 szelepesek, a 16-20 szelepesek rohadt gizmósak. Hogy a tiedben 242 ezer km van, ahhoz csak granulálni tudok, majd visszatérünk rá, ha megéri a fél misit.
Amúgy meg nem szoktalak leugatni, csak a nevetségesen hülye, mondhatni röhejes sportdízel szöveged miatt... Rosszabb környékeken ezért még mindig gyújtótrafót szoktak dugni az ember ánuszába azt ugye tudod? :-PPPPP
	
noha tudod mit? Az egeret mégsem hagyom ki. Míg a 8-10V JTD-ken kiiktatható és olcsón cserélhető / tisztítható, az mjeteken zsebbenyúlós témakör. A 156 kivételével a DPF meghibásodása sem egyedi, nem is túl olcsó. Porlasztócsúcsok már nincsenek olyan gazdagon "túlméretezve" mint a relatív alacsony railnyomású 8-10V-k esetén, vagy csak ócskább minőségűek, de sokszelepes JTD szeret bepisilni meg úgy általában rakoncátlankodni. Korai sokszelepeseknél váffánkúlóztak úgy másfél-két éve még valami elektronika hiba miatt is a külföldi legények a fórumokon de most hirtelen nem találom. Meg amúgy is lesz@rom, JTD-ből az igazán tartósak a 8-10 szelepesek, a 16-20 szelepesek rohadt gizmósak. Hogy a tiedben 242 ezer km van, ahhoz csak granulálni tudok, majd visszatérünk rá, ha megéri a fél misit.
Amúgy meg nem szoktalak leugatni, csak a nevetségesen hülye, mondhatni röhejes sportdízel szöveged miatt... Rosszabb környékeken ezért még mindig gyújtótrafót szoktak dugni az ember ánuszába azt ugye tudod? :-PPPPP
GEORGE2010-09-26 21:18:26 // 8237
	mesélj már, hogy miért rakás szarok a 2,4 20V-k?????????????????
kíváncsi lennék mennyi áll romokban 100-200 ezer km után??
de most ne a szokásos fellengzős, jól leugatlak de nem mondok semmit dumát írj, hanem légyszi tényeket és hibákat a 20V-ről!
lehet 156 vagy 159, Brera is.
	
kíváncsi lennék mennyi áll romokban 100-200 ezer km után??
de most ne a szokásos fellengzős, jól leugatlak de nem mondok semmit dumát írj, hanem légyszi tényeket és hibákat a 20V-ről!
lehet 156 vagy 159, Brera is.
Wickey2010-09-26 21:16:19 // 8236
	yepp. Erre mondja a költő azt, hogy kib@szott boldog új évezredet kívánok. :-P
	
Wickey2010-09-26 21:15:40 // 8235
	GEORGE, Piri 2.4-ese 10V, a tied meg 20V. A hengerenként kétszelepes JTD-k java része még akkor is szaladni fog, amikor a tiednek már a tanksapkáját is már széthordták a bontóból. Az mjetek rakás szarok. Ebben igaza van Gombocnak.
	
GTPeti2010-09-26 21:11:17 // 8234
	Ez így van, ahogy írod. És mégis. Kevés (egyre kevesebb) embert tántorít ez el, mert szól 1 pár érv a dízel mellett...
	
Wickey2010-09-26 21:08:30 // 8233
	Így van. A modern dízel károsanyag és főleg DP kibocsátásban egy rakás szar. Még egy szarul beállított zsíros feketét füstölő adagolós előkamrás dízel is kedvezőbb károsanyag kibocsátásban, mint egy agyonhype-olt modern dízel. Mertugye a széngöbök lehullanak az út szélén és össze lehet őket söpörni, vagy kifújod az orrod, fekete lesz a PZS, és kész, de szagolja a mikroszkópikus részecskéiket a nullkilométeres eurónyócas csattogós éjjelilepkéknek akinek két anyja van. A kéket füstölő benzinestől meg vagy meghalsz azonnal, vagy túléled, nem úgy, mint a modern dízel apró szarjait. Éskülönbenis redná redná, nem pedig kattkattkatt. :P De ezt NEKED magyarázzam sokszázadszorra? :DDD
	
GEORGE2010-09-26 20:52:43 // 8232
	Keresem a lovét az utódra :-))))
	
Online tag
2
		Vendég2
428
Fórum
Friss topicok
- Stelvio
 - Giulia
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - 159
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05