Fórum >> Típusok >> 159

droberto2013-04-30 23:40:17 // 34804
Akkor elért téged is e típushiba... :(
droberto2013-04-30 23:19:59 // 34803
Itt látod a stekkert is!
Ha a bontásban elakadsz szólj! :)
Dömpi (il dottore)2013-04-30 23:19:44 // 34802
...ilyenkor azért örülök, hogy nekem a két hátsó kurblis...
Csosznorbert2013-04-30 22:36:59 // 34801
Üdv. Ma este hazainduláskor egy lecsúszott jobb hátsó ablak fogadott. Gombnyomásra nem mozdul csak nyöszög meg ropog. Vagyis hétvégén ajtókárpit bontás. Addig marad a faék ami fent tartja....
Alfonis2013-04-30 21:35:54 // 34800
na még csak kedd van és már ennyire fáradtak vagytok? :P
hurrá h szabin voltam :)
Alfonis2013-04-30 20:42:23 // 34799
majd meglesem a kábelt alaposabban, mert a dugeszt már kiszedtem akkor nem láttam ott semmit. aljzatom már van ilyen univerzális ami mindenhova beépíthető akkor belevarázsolom a dugójába :) ha nem találok kábelt akkor szivacs :P
droberto2013-04-30 20:09:53 // 34798
Úgy emlékeztem írt róla. Mindegy is. Egyszerű. Elmész egy Alfa dealerhez és veszel egy ilyet 3-4 ezerért. A kábel elvileg ott van.
Alfonis2013-04-30 18:53:27 // 34797
na gondolkoztam az árnyékolástechnikán és arra jutottam, h nem veszek 40 E pont oda illőt. így bementem a praktikerbe és vettem 3 pár 399 ft os 38X45 ös (ha jól tom) tapadókorongosat meg hátra 1db 100X50 est. A hátsó az épp passzol. Az oldalsóból egy ablakra két pár kell és így teljesen takarja (de lehet egy pár is akkor nem fedi egymást viszont nem takar mindenhol) :) oldalsóknál pont oda illik, a tapadókorongot nem kell használni hátsó ablaknál sem lenne muszáj mert ott is tartja. Tök jól meg van a helye mintha oda tervezték volna. Nagyon menő :) úgyh így 1500 volt az egész :D
Alfonis2013-04-30 18:09:16 // 34796
nem is igaz...
droberto2013-04-30 14:36:46 // 34795
Pityukomának van! :)
Alfonis2013-04-30 13:06:00 // 34794
áh szó... így már világos :)
őőhm... gyors témaváltás.. Hátul nekem nincs 12 V van valakinek Blogja vagy ötlete h h lehetne odavinni legegyszerűbben? Igazából jó lenne a csom tartóba is meg a hátsó utasoknak is :P
Csabi2013-04-30 13:05:06 // 34793
Nem ugyanaz....ha lehúzod a csatit akkor P403 hibakódot fog tárolni az ECU és vészüzembe kerül a vas rögtön jön a "check engine), mert nem érzékeli a szelepet villamosan...szívódizelként fog menni
Ha "ledugozód" vagy megszorul zárt helyzetben akkor P401-et fog tárolni...egy kicsit probálkozik még az ECU azaz ad működtető feszt a szelepre, de amikor érzékeli, h semmi kipuffgáz nem megy vissza(MAP, LMM értékek) akkor dobja a check engine lámpát. Korrigálja a légtömeget és a többit már leírtam...:)
.......................2013-04-30 12:58:50 // 34792
mert ha lehúzod a csatit,a motort MIL be rakja,vagyis vészüzembe
és max. 100kmh val megy a verda,

ha ledugózod ,csak nyafog,de a teljesítmény marad
Alfonis2013-04-30 12:42:15 // 34791
Várjunk akkor ha a lámpát igyisugyisdobja akkor... most kitisztítottam lehúzom a csatit egr motorjáról aztán olyan mintha le lenne dugózva nem? akkor meg minek ledugózni ? :P
Csabi2013-04-30 12:37:33 // 34790
Ha már dobja a "check engine" ikont, akkor letiltja az EGR-t és nem próbálja működtetni. Ha ez zárt helyzetben van akkor minden happy, ha félig nyitottban akkor nem fog menni a vas, nyomaték szegény lesz nagyon... elvileg fogyiban kevesebb, de ezt nem vettem észre...ami érezhető, h jobban ugrik az autó hirtelen padló gázra, nincs az a pár ms míg lezár az EGR...Járásban semmi különbséget nem éreztem...
A DPF-re nem tudom milyen hatással van,pár száz kilométert mentem csak egyhuzamban EGR nélkül, valamennyivel több kormot kap, de nem jelentős szerintem.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-30 12:33:33 // 34789
gyárit inkább hivatalos márkaszervizbe vidd úgy él a gari rá... nem tudom mennyire hasonlít a Sidat a Pierburgra, biztos h nem felújított, mert akkor kellene a cseredarab, sokat visznek eddig nálad szaródott el egyedül...
Csabi2013-04-30 12:16:00 // 34788
Nyilván szidnám a gyárit is, ha ezt produkálná...de ezt kétlem, 1,5évig semmi gondom nem volt az EGR-rel és ki tudja mennyit üzemelt az autóban,2006-ös gyártás volt az tuti...lehet még a gyári volt...Szemmel látható különbségek vannak a gyári és az utángyártott között, más a szelepülék és a szeleptest geometriája pl. .Na mindegy valszeg megfogadom a tanácsod és inkább beszereltetem. A számlán elég ha az szerepel, h "EGR beszerelés xxx forint" ?
Alfonis2013-04-30 11:54:23 // 34787
pierburg... Ezt a nevet kerestem :D
Alfonis2013-04-30 11:53:55 // 34786
köszi a választ :)
havi rendszerességgel nem lenne kedvem takarítani. Nekem a mozgó mechanikus része könnyen ment. Korom meg azért volt rajta .... ÉS mit tapasztalsz mikor a beragadás elzárja az EGR-t? (de gondolom az a jobbik eset ha zárva marad és nem kicsit nyitva :P)
Fogyasztásban... járásban... stb...?
És ha le van dugeszolva EGR akkor az hatással van a dpf re?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-30 08:44:04 // 34785
csak egy jó tanács szerintem ne Te cseréld ki vagy legyen számlád a cseréről, mert ha ez is gányos lesz akkor szidhatod a gyárit is (ami pierburg) ...
Csabi2013-04-30 02:41:18 // 34784
"Emiatt is rángathatott alacsony fordulaton kis gázadásnál?"

Nagy valószínűséggel igen...
Elég sok tapasztalatot gyűjtök mostanság EGR ügyben, ugyanis sikerült beszereznem egy ipari hulladékot, azaz egy utángyártott(vagy lehet felújított) EGR szelepet(csak gyárit szabad csereként beszerelni)...amit január óta naptári pontossággal havonta pucolok, vagy pucoltatok...
Az első két hétben, gond nélkül teszi a dolgát aztán jön az apró menet közbeni rángások...majd újabb egy hét múlva nyomatékhiány alacsony fordulaton...rá egy hétre azaz a 4.-re pedig záró helyzetben megszorul a szeleptest "check engine" lámpa egr letiltva,és ha mi sem történt volna megyünk tovább :)..szétszedve, a szelepet alig lehet kézzel mozgatni pedig korom alig van rajta...
Azért is írtam le ezt,mert 2napja ismét beállt és az apró rángások nyomatékhiány eltünt...persze bent van a "check engine" de már immunis vagyok rá:)
Egyébként a gyári új,már várja a cserét a polcon...hamarosan cserélem, de egyet biztosan mondhatok,ez volt az utolsó EGR szelep amit vettem a vasba...
ha ez is megáll akkor úgy is marad...
Piros Madaaar2013-04-30 00:23:53 // 34783
en kozel 178.000 nel tartok.meg semmi nemvolt cserelve benne kiveve 2x 2db lengescsillapito "aagy"nemtom mi a magyar helyes megnevezese..amiben a lengescsillapito van:-) muanyag valami 85EUR/db ez eros utestol szetment (katyu nemikerulese kb 120km/o) a tobbi nem nyikorog vagy barmi.az uton is jol viselkedik, tapad a felulethez :-) csak idegesit hogy ha valamivel megrakom akkor leull a segge .
GTPeti2013-04-29 23:25:04 // 34782
(Rugót amúgy is csak párban cserélünk. Ugyanúgy, mint lcs-t.)
DrB2013-04-29 23:17:56 // 34781
Nálam 127 ezernél tört el a bal hátsó, de a jobb is csere érett volt a szerelő szerint, így annak a helyére is új került. Nálam is pontosan az utolsó karika tört le, s ugyanúgy, mint nálad, a gumiporvédőt feszítette neki.
Pityukoma2013-04-29 23:11:27 // 34780
OFF:
Help mee! Aki tud az segítsen!
El vagyok maradva a az Amore olvasgatásával, ill a csvegéssel. Az oka hogy nem tudom elérni az AMORE-t az otthoni gépeimről, még látogatóként sem! Bárhol máshol próbálkozom, mindütt sikerül. (most a munkahelyemen vagyok még :-( )
Már jeleztem az internet szolgáltatóm felé a hibát, ők javasoltak egy rendszer futtatást az Amore irányába. Meg is tettem, amiből kiderült hogy a lekérés a bixdatanet.hu-nál akad el mindkét gépemen. Erre széttárták a kezüket és leráztak hogy forduljak az oldalt üzemeltetőhöz. Felvettem a kapcsolatot Halesszal -köszönet érte Dömpi-nek- hátha van ötlete.Amúgy minden más oldalt meg tudok nyitni otthonról, több internet böngészőt is kipróbáltam-hátha... Remélem megoldódik mihamarabb, mert már hiányoztok nagyon :-) , kéne már a blogomat is írnom, fényképeket feltölteni a hevesi taliról...stb.
ON.
Üdv: Pityukoma
Pityukoma2013-04-29 23:00:18 // 34779
Így van. Mikor megvettem akkor a jobb hátsó volt eltörve (88ezer volt benne óra szerint). Akkor mindkét oldalit kicseréltem, gyári új került bele. Most pedig eltörött a bal hátsó (127ezer van benne most).
Azt hittem egyedi eset vagyok. Tőletek idáig nem hallottam hogy valakinek is baja lenne a rugókkal, nekem pedig már másodszor törik el. A hétvégén visszaraktam gyorsan bele az eredetit, mert nagyon kellett a vas. De majd körülnézek a kínálatban hátha találok a gyárinál jobb minőséget. Az esetek 99%-ban egyedül ülök benne, évente csak párszor van full terhelése a vasnak, úgyhogy nem nagyon értem mi a fenétől tört el. A jelenség nekem is a bal hátúljától hallható nyikorgás volt egyenetlen úton ill.ha kézzel nyomkodtam a seggét. Először valamelyik szilentre gondoltam, mert olyan tipikus gumi nyekergése volt. Aztán alábújva láttam az okát is: az utolsó karika törött le a rugóról, a maradék pedig nekifeszítette a teló gumiporvédőjét a telónak, ez adta a gumis nyekergés hangot.
Piros Madaaar2013-04-29 22:35:13 // 34778
Nalam minden eredeti ugy ahogy kijott a gyarbol.Ti futomu.19".az elsoket 20.000km legyalulja a belso oldalt pedig elviszem tel elott es utana is beallitani.minden ok elol.a hatsok ha megpakolom akkor bedolnek.emiatt kopott el tavaly a gumim is drotokig.megtettem vele kb 4000km ugy hogy hatul ketten ultek plusz a csomagjaink.
Piritu - 1.000.0002013-04-29 22:09:00 // 34777
Azért százezrenként egy tisztítás belefér. Különben mivel foglalkoznánk? (pl ezért is imádom a Pókot, így 15 évesen mindig van miért kimenni a garázsba.) Különben csak tankolni kellene :-)
GTPeti2013-04-29 19:56:03 // 34776
Ezt mondom én is állandóan, de ma kacsok vagytok és tegnap is. :)
Coolby2013-04-29 17:13:28 // 34775
MAP szenzor nekem is úgy néz ki, hogy nem néz ki... Tényleg hihetetlen mi korom áramlik a szívóoldalon...
Alfonis2013-04-29 17:03:23 // 34774
Ezt a sok trutyit látva ami a motor fele megy újra hát nemtom... Lehet mihamarabb lekéne dugózni :D
Alfonis2013-04-29 17:02:37 // 34773
Na EGR szelep MAp szenzor letakarítva, kipucolva. Még nem próbáltam ki, remélem jól működik minden és nem rontottam el semmit :P MAP szenzor az mire való amúgy? Nemtom nekem az olyan vastagon trutyis volt h az sokmindent már nem mérhetett. Emiatt is rángathatott alacsony fordulaton kis gázadásnál? Egr csudi tiszta lett azokat a gégecsöveket is megpucoltam. Hja igen MAp szenzoron van két kis csöcs abból az egyik kicsit mozog az normális? :D én féktisztítóval meg fültisztítóval és egy darab ronggyal csináltam. EGR meg hideg zsíroldó lakkbenzin, kis WD40 a mozgó részre aztán ennyi :) azt jól ki tudtam pucolni egész tiszta lett :)
Coolby2013-04-29 16:21:40 // 34772
Írás előtt 1,5-ig ment fel kb, de most írás után sem megy fel sztem 1,6-ig...

Nehéz megnézni, mert padlógázon hamar elfogynak az alsó fokozatok, a felső fokozatokig érve padlón pedig már réges régen túl van az ember a megengedetten :) Asszonykám pedig csak a kilóméter órát nézi, de azt nagyon :)
.....2013-04-29 16:19:06 // 34771
Nálad a turbo mutatója felmegy 1.6-ig?
Coolby2013-04-29 16:09:22 // 34770
Én is ránézek lassan EGR-re, MAP szenzorra, rég volt már tisztítva, bár nincs semmi hibajelenség...

Viszont kormolgatok mostanában, jópárszor észrevettem, hogy padlógázon, főleg harmadikban hagyok magam mögött... Rá is néztem részecskeszűrőre és meglepődtem, hogy a múltkor panaszkodtam, hogy lement 378-ra az utolsó regen átlaga, most pedig visszament 650 km fölé...

pesti utak amúgy megtették a magukét a télen, most már nem csak nyikorgok bal elől, hanem kopogok is úthibákon jobb oldalon... ránézetek majd futóműre...
Dömpi (il dottore)2013-04-29 15:22:43 // 34769
Napi 30 km (15 oda, 15 vissza), ennek kb.20 %-a városi, a többi országúti forgalom (90-140 kmh).
.....2013-04-29 14:40:42 // 34768
Grat! Én hétvégén pucoltam EGR-t hideg zsíroldóval majd vízzel elmostam, persze az elektronikát az lecsavaroztam. Levegővel fúvattam ki a vizet és a napon is hagytam had száradjon. Féktisztítót én nem használtam, mert a zsíroldó jobban leszedi a kormot. (Használj gumikesztyűt)
Alfonis2013-04-29 13:21:35 // 34767
Túl a SIKERES KRESZ VIZSGÁN (jupp jupp) grossmotor! :) elkezdtem EGR-t pucolni. Már kivettem levettem az elektronikát és akkor most? :D Gyors választ kérek. Be hideg zsíroldóztom. MAjd féktisztító. És szárazon kell viszsatenii vagy lehet kicsit nedves vagy hogy? :D
156er2013-04-29 13:11:01 // 34766
Én máshogy mondanám...
gekki2013-04-29 13:07:45 // 34765
ValeRossi462013-04-29 13:04:59 // 34764
alfacity fórumon már szerveződnek a dolgok.
az oldal alakul... alfacity.hu....,állítólag elsején már használható. :)
Vermacy2013-04-29 12:46:54 // 34763
http://www.fesztivalkalauz.hu/index.php/option/naptar/task/details/faz/22654

Ezt miért nem találom itt, az Amorén?
Tom2013-04-29 12:40:06 // 34762
Sziasztok,
Tanácsot szeretnék kérni, eljött az idő, hogy "kicsit" nagyobbra cseréljem a szeretett GTV-met, és nézegetek sok típust, de valahogy mindig a 159 kerül elő. úgy néz ki nem sokára fel megyek BP-re megnézni egy behozott 1.9JTS-t. Abban kérnék tanácsot, hogy mit kell nagyon megnézni, mi az amivel ha szembesülők, hagyjam ott az autót.
.......................2013-04-29 11:42:48 // 34761
nem Ok,
elvileg normál futómüvel nem eszi a 159 a gumit
most a tiédben milyen ültetörugó van?

pont most volt téma itt a topikon a rugók törése,lehet nálad az is
Piros Madaaar2013-04-29 11:27:07 // 34760
erdeklodni szeretnek.kicsit fura a hatulja az automnak azaz a kerekek dolese. ugyanis ha uresen van akkor az egyik oldal egy picivl magasabb(jobboldal). ha beul valaki hatra netan ketten akkor nagyon megul. a felni pereme pont a sarvedo ivet koveti.es ha igy autozok sokat latni a hatso gumikon hogy ott jobban koptatja a belso oldalt? ez igy OK??
ALFI1562013-04-29 10:15:02 // 34759
Ha szinte csak városi vagy főuti tempoban tötymörgössen használod akkor nem sürü.
Nekem is 20%-on áll.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-29 09:32:14 // 34758
a legtöbb futóműalkatrész amit keresnek és eladunk a spirálrugó....márkától független
.......................2013-04-29 09:26:25 // 34756
nem,
a mito átlag 350km erenként szokta
Dömpi (il dottore)2013-04-29 09:25:45 // 34755
2013.04.18-án regenerált utoljára, mikor hazafelé jöttem a munkából. Még kicsit köröztem is városban, hogy be tudja fejezni. A MES-szerint az eltömődöttséget levitte 20%-ra.

Ma munkába jövet újra regenerál. Pedig még csak kb. 350 km-t mentem vele.
Nem sűrű ez kissé?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak