Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002013-05-09 23:01:47 // 35204
Nekem a német kollégámnak esett le az álla, amikor meséltem neki, hogy
1. diagnosztika megy a garázsban,
2. gyári alkatrész katalógusom van,
3. gyári szerelési utasításom van.
Ő meg viszi fékbetét cserére a családi OFF-ost a neki is drága szakszervizbe...
Piritu - 1.000.0002013-05-09 22:58:48 // 35203
Próbáltam a magam "nyári" autójára célozni :-)
Dömpi (il dottore)2013-05-09 22:57:13 // 35202
Hát igen, diagnosztika...ilyenek vagyunk, mi, alfások :)
A cégnél a sok OFF-os csak les, mikor mondom, hogy otthon kiülök a garázsba a laptopommal és...
...ők meg tízezreket tejelnek a szakszervízben :)
Dömpi (il dottore)2013-05-09 22:55:17 // 35201
Miért? Ki adja még el?
Amúgy Erhard "tiszteletbeli" 159-es, no meg lehet megint azt vesz...
Piritu - 1.000.0002013-05-09 22:41:47 // 35200
Hatalmas eredmény! Tavaly még csak egy fél napos 159 talit sem sikerült összehozni.
(Bár, ha belegondolok, hogy abból a 9-ből is egy, de lehet hogy kettő nem is 159-es jön...)
Dömpi (il dottore)2013-05-09 22:36:37 // 35199
Hát eddig 17-en vagyunk, és csak 9-en leszünk mindkét nap :)
No nem feltétlenül baj, jó kis családias lesz.
droberto2013-05-09 22:01:41 // 35198
No, hazaértünk Oelde-ből!
Jól belelendültetek a diagnosztikába...
Majd hétvégén olvasom. :)
Mindenki leadta a jelentkezését aki szeretne jönni? (Többen érdeklődnek a kempingben az időre.)
Piritu - 1.000.0002013-05-09 21:57:27 // 35197
Már csak az a kérdés, hogy mindkét oldalra számolta-e?
Piritu - 1.000.0002013-05-09 21:41:43 // 35196
Bizony. Strapabíró színtelen kavics elleni fólia. Négyzetmétere sok, de végül is nem kell nagy darab. A gyári méretét mérte le. Valami 30xtizenvalahány centi a felragasztott két darab az ajtó sarkában és mellette a sárvédőn.
Dömpi (il dottore)2013-05-09 21:35:34 // 35194
Akkor az elhangzottak alapján az én injektor korr. értékeim (HSZ 35157) jók. Jól szűrtem le a konklúziót?
Piritu - 1.000.0002013-05-09 21:33:37 // 35193
Megvolt a fóliázás, 20%-os került fel "hátra" és 5%-os a szélvédőre. Zsiványul néz ki. Kép majd akkor lesz, ha lemostam.
Ellenben megkérdeztem a felverődés gátló fóliát is, a hátsó ajtó sarkához. Kb. 2e Ft lenne kicserélni. A gyári mintha kicsit többe lenne...
Pityukoma2013-05-09 21:27:44 // 35192
Ez igeeeen. De hát ekkora szerszámmal könnyű :-DDD
Pityukoma2013-05-09 21:19:56 // 35191
Ezt a topikot erre találták ki.
Liquid2013-05-09 20:46:57 // 35190
Gratulálok! Igazán okos dolog volt az összes topikba bedobni!
.....2013-05-09 20:23:31 // 35189
Én ledugóztam úgy jártam vele. Nekem alapjáraton dobta be a hibát, nem mértem hány perc volt.
Shadin2013-05-09 20:11:39 // 35188
Elég sokat (piros) lámpázok, akkor alapjárat van. Na mindegy, holnap vizsga után szétszerelés...
.....2013-05-09 19:56:55 // 35187
Ha alapjáraton többet járatod akkor dob be hibát a ledugózott EGR-re.
Alfonis2013-05-09 19:38:23 // 35186
szerintem az vékony lenne aztán nemtom. De fenekelni az EGR jobb oldalán a legkönnyebb szerintem :) és akkor csak kis lemez kell 2 lyukkal.
Shadin2013-05-09 19:07:31 // 35185
Ezen a képen +-2 között van az alapjárati és szűkebb 2000-en.
Shadin2013-05-09 19:06:07 // 35184
Én is hallottam finomabb hangot mér. Pl Alfi156-tal néztünk egyet 140e km-rel. De az enyém ECU írás után jelentősen hangosabb lett az előtöltés miatt, így nem tudom mi a normális.
Csabi2013-05-09 18:50:07 // 35183
A 3, de már a 2 feletti érték alapjáraton nem éppen okés...
1-2 volt nálam a régi injektorokkal melegen, hidegen 4-ról indult az egyik.
Nagyon kopogós volt a motor, a mostani járásához képest...
Ez a csere után feltűnő, elötte azt gondoltam, h ez normális dízel hang...hát nem.
Shadin2013-05-09 18:35:04 // 35182
Ez de durva.
Shadin2013-05-09 18:33:04 // 35181
Tehát gyári közeli állapot :-)

Csináltam egy frisset ami kevésbé kaotikus:


EGR:

Ma 2x30Km után sem adott hibát. MIÉRT?

Placebo:

1000-1200rpm környékén stabilan lehet vele közlekedni, 1400-1500rpm-től húz. Végig. Padlógáznál turbonyomás visszaejtése nélkül. Könnyebben pörög fel, könnyebb a váltás.

Tévedés és képzelődés jogát fenntartom!

Most visszatettem, mert holnap vizsga. Holnap cáfolom vagy megerősítem a "placebo"-t
Csabi2013-05-09 18:32:21 // 35180
Nem lehettem bent...nem láttam a műveletet. Annyira nincs előttem amit mondasz, de nagy problémát biztos nem okoz a klímacső.
imi1562013-05-09 18:31:17 // 35179
Ez a videó mehetett volna a pihentagyúba is:-DDD!
Shadin2013-05-09 18:24:28 // 35178
Nekem (még) nincs lemez :-(
Alu üdítős dobozból vágok egyet az jó?
.....2013-05-09 18:15:39 // 35177
Az 1-es injektornál a klíma csövet félre lehet annyira tolni?
.....2013-05-09 18:09:14 // 35176
Ez a videó nagyon jó!!! :DD Gondolom a nem ilyen célszerszámmal szedték ki...
Csabi2013-05-09 17:47:13 // 35175
kb 3000 ha az újakra (bosch gyári felújított) gondolsz...
Shadin2013-05-09 17:44:12 // 35174
Hány km van bennük?
Csabi2013-05-09 17:04:12 // 35173
Képem nincs, de szerencsére az 59-ből könnyedén kijönnek...Nálam 1óra alatt kiszedték mind az 5-öt
Viszont vannak TÍPUSOK ahol....:D
Alfonis2013-05-09 17:03:54 // 35172
juj egr-t leszedni nem akarom mert akkor már inkább otthon bedobom a lemezt. Gondoltam a mágnest lekapom 5 perc aztán próbára jó lesz. De így jó h írtál ...neki sem állok :D
Alfonis2013-05-09 17:02:09 // 35171
wow :)
Csabi2013-05-09 16:59:39 // 35170
Az akkor is, OFF állásban van, ha egyébként üzemképes,csak zárva van...pl alapjáraton.
Ha már a korrekcióknál vagyunk...
Pár kép az új injektorokkal alapjáraton:
+-0,3 között van mind az 5

.....2013-05-09 14:46:52 // 35169
Pár kép az injektor kiszedéséről?
Shadin2013-05-09 14:21:49 // 35168
Jól jönne...
GTPeti2013-05-09 14:03:35 // 35167
Srácok, a szívósor lapátjainak lekötéséről nincs valakinek egy pár képe?
Csabásos2013-05-09 13:41:40 // 35166
Nem tudom,hogy alakul a szolg.elfoglaltságom,de jelentkezem! :)
Shadin2013-05-09 13:21:05 // 35165
Le kellett szedni az EGR-t mert nem fértem hozzá az alsó-belső csavarhoz. Egy csavarral rögzítettem, jobbnak tűnik mint a gyorskötöző. Elvileg nem mehet tönkre mert a rendszer passziválja egy idő után ami látszik is a képen.
GTPeti2013-05-09 12:18:51 // 35164
EGR-topic. :)
Alfonis2013-05-09 12:16:56 // 35163
korábban beszúrt képedben az EGR motorját akkor most csak egy csavar tartja? jól megáll? úgy? éés nem megy tönkre ?
Asszem hazafelére lekötöm én is... ez jó ötlet így gyorsan megvan :P
Shadin2013-05-09 09:44:54 // 35162
Ez most csak egy próba, hogy mekkszűnik-e a rángatás vagy sem. Úgy tűnik elmúlt, ma reggel sem bírtam kierőszakolni...

Nem akarok vitát nyitni, de a turbónyomás folyamatosan nagyobb így mint egr-rel volt, cserébe mintha kevesebbet enne, de ez persze egy etapból nem derül ki.

A porlasztó csúcsok rendbe tétele már aktuális kérdés volt, gyanítottam hogy esedékes, de úgy látom vannak az enyémnél (látszólag) rosszabb korrekciós értékek is.

Mindent egybevetve az egr ilyen formában történt lekötése egy sokkal finomabb, jobb járáskultúrát eredményezett. A furi viszont az, hogy tegnap kiütöttem az ezzel kapcsolatban jelentkezett hibákat és ma még nem dobott sárgát...

A P0045 régebbi hiba, a többi az egr :
.......................2013-05-09 08:50:13 // 35160
a kékszeműek fényérzékenyebbek,
.......................2013-05-09 08:44:39 // 35159
az 5 az sok,
Mérné kellene egy résolajat
.....2013-05-09 07:58:55 // 35158
1. kép Nálam indítás után rögtön leáll... Miért? 5. rossz?
2. kép Újraíndítás, rángatás után kezd beállni. 4.-5.?
3. kép Itt már elég nagy különbségek vannak. 3.-5.?
Tibcsi1662013-05-08 23:49:34 // 35157
Meleg motornál bármelyik fordulaton.
Nálam ilyen 800-1700 fordulaton miközben melegszik a motor :


Ez pedig már meleg motornál 760-2300 fordulaton:
Liquid2013-05-08 22:55:35 // 35156
az enyém így néz ki

Ekkor még nem volt regisztrált MES-em :)
Az enyémnek érzetre kutya baja, csak füstöl (szerintem túlzottan).
Folyamatban van a comp. ellenőrzése, de még nem tudta beszerezni a gyári programot, a csipmester. Az a gyanúm hogy valamit elrontottak illetve inkább rossz irányba módosítottak a DPF kiírásakor. Emiatt füstöl és többet is kajál mint kellene.
Meg közben tervben van az injektorok ellenőrzése is...
Dömpi (il dottore)2013-05-08 22:20:06 // 35155
Ez a 0,7-es érték milyen fordulathoz tartozik? Mert nálam pl. alapjáraton szépen szétszaladnak, a két szélső bőven 1 felett/-1 alatt, de 2000 rpm-en szépen összeállnak...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak