Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-05 07:22:36 // 37904
nagyon jó a beszámoló grat érte :)
droberto2013-07-04 23:54:11 // 37903
:)
Valahol meg kell tanulniuk...
Pityukoma2013-07-04 23:46:24 // 37902
:-) A végére már ki voltam, no nem a szerelgetéstől, azt kifejezetten élveztem ahogy épül szépül a paripa. Hanem a kicsi fiam végig segített! Én meg okítottam közben: ne nyúlj bele, ne vidd el, koszos leszel, az becsípi a kezedet, azt tedd vissza, nem látok tőled, hozd vissza a lámpámat, azt ne ütögesd, azt ne kend a hasadra, most nézd meg a kezed...stb. No ez fárasztott le, ezért néztem így ki a végére :-DDD
droberto2013-07-04 23:36:02 // 37901
Milyen Űrlények laknak felétek az aknában? :)))
Tibcsi1662013-07-04 22:58:58 // 37900
Semmit nem kell visszacsinálni, csak rendes chip-es optimalizálást csinálni, ahol a vezérlés JÓÓL tudja, hogy nincs DPF és nincs EGR. Na akkor semmi gond és 100% csökken a fogyasztásod! 0.5-1Liter. Az a trükk amit Te csináltál (DPF hibakiütés)csak átverés, attól nem sok változik szerintem, max. annyi hogy kisebb a fojtás, de a vezérlés úgy tudja, hogy van rajta DPF tehát épp úgy nyomja bele a plusz nyálat. Tehát ettől ne vár jelentős fogyasztás csökkenést.
Pityukoma2013-07-04 22:52:38 // 37899
Kész lettem szeretett vasammal, blogok megírva. Most jöhet a sör ide is:-D
droberto2013-07-04 22:45:37 // 37898
Van rá megoldás. Máskor ne a középen állj meg, hanem a sarokban, ahol nincs forgalom.
droberto2013-07-04 22:43:03 // 37897
Az sem elhanyagolható, hogy mennyit csal az óra...
Piritu - 1.000.0002013-07-04 22:22:16 // 37896

Van, aki tudja, hogy milyen az igazi sör :-P
mizooo2013-07-04 22:18:40 // 37895
Jogos :) sorry kicsit megfáradtam így estére
csapó 2:majdnem csatt
Shadin2013-07-04 22:16:29 // 37893
Nem csak az egr-re gondoltam, hanem a szoftverre, dpf-re, tehát az egész mókolásra együtt.
Bár most az M6 érdi emelkedőn felfelé nem lassult 200-nál:-D
droberto2013-07-04 22:14:40 // 37892
Itt is jó estét!

:)
Dömpi (il dottore)2013-07-04 22:00:27 // 37891
Innen már tényleg csak egy lépés, hogy beülsz, megnyomsz egy gombot, és a kocsi vezeti önmagát.
De akkor hová lesz a vezetés élménye???
GTPeti2013-07-04 21:19:26 // 37890
'estét! Te tényleg fogyasztáscsökkenést vártál az EGR-dugózástól? Hiba volt. Nem erről szól a történet. A turbó elleni merényleg nettó hülyeség. Az, hogy csökkenteni lehet vele a szükséges üa. mennyiséget azért igaz, mert oxigénben szegény (viszont koromban gazdag...) gázt viszel a szívóoldalra. Ez tény. Ettől magában még nem lesz kisebb a fogyasztás EGR-rel. Sőt.
Pityukoma2013-07-04 21:18:14 // 37889
Biztos ezt akartad linkelni? Az első asszem nem jó :-)
mizooo2013-07-04 20:59:32 // 37888
Na a sok egéerezés meg DPFezés-re 2 saját vidi:

Csömöri Auchan mellett kijött elém egy ksibusz, oda sem nézett csak ammikor nyomtam a dudát akkor láttam a figura felnézett h van itt valaki... Istenem...
csatt is lehetett volna

A másik pedig a 31-esen szintén reggel befelé egy Peugeotos srác egy kerékkel szaladgált az úton mikor melléértem látom, hogy bizony a bal elsőt csúnyán elhagyta :)
-1 peugeot kerék
David | Centocinquantanove2013-07-04 19:59:29 // 37887
Valaki meg tuá nekem mondani miért kell azt a szájbavert teckós kocsit nekilökni pont a vasamnak? Ott vannak erre körülötte az offos járgányok, de neeeeem, pont az enyémet kell összebaszarintani...
Ma megnyertem magamnak egy 3 és egy legalább 5 centis és fél centi magas jó mély karcot a hátsó lökösömre... Aszittem a guta megüt mikor megyek vissza, erre ott vannak valami agyonművelt művei a kocsin... Eszem megáll!!! Hihetetlen milyen emberek vannak!
Bocsi a kirohanásért, de ki kellett adnom magamból!
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-04 16:57:39 // 37886
Szerintem NÁZA fejlesztést kéne csinálnia az Alfának és mindennek vissza jelzőt, vízhőmérséklet jelző, olajhőmérséklet, termosztát nyitási állapot mérő, EGR nyitásérzékelő, korom érzékelő az EGR-ben, a DPF-ben, rezgésérzékelők mindenhol, hertzmérők stb. stb...
Elindulás előtt mindent át lehetne nézni, engedélyt kérni, elemezni....úticél + 2 óra

nem lenne egyszerűbb kicserélni ami szar vagy megszüntetni a hibát? Ez az elemzőtábor kezd súlyos lenni :P
ValeRossi462013-07-04 15:54:44 // 37885
Atlagot mefnezem este, de palya 140 tempomattal.autout 100-120
Persze voltak lassabb etapok is.
.......................2013-07-04 15:50:09 // 37884
mennyi volt az àtlagsebbességed?
vzolee2013-07-04 15:40:09 // 37883
Akkor legközelebb oda megyek, Pilis nincs messze. Nekem még egyszer ennyit mondtak a tisztításra...
.......................2013-07-04 15:37:37 // 37882
nem könnyebb lenne megtanulni vezetni?
elveszik a munkahelyet az emberektöl,
hol fognak akkor dolgozni akik beparkoltàk a kocsikat?
na ezért nagy a munkanélküliség
David | Centocinquantanove2013-07-04 15:24:53 // 37880
OFF-os mebilvezérlésű felügyelet nélküli parkoltató rendszer... Hmm... érdekes concept!
Csak lehet hogy drágább lesz a leves mint a hús... :D

http://www.youtube.com/watch?v=AciORQ2CXFs
Dömpi (il dottore)2013-07-04 15:24:39 // 37879
Egyre izgisebb ez az EGR-téma!
Eddig tényadatok nélkül mindenki mondta, hogy SZERINTE ez ... vagy az

Most végre tényadatok alapján kezd kikristályosodni a sztory.

Bevallom őszintén, hogy jobban várom, mint egy krimi végét :)

(én eddig a kérdésben nem foglaltam állást, egyenlőre nem is akarok. Nálam az EGR/DPF még a helyén van)
Dömpi (il dottore)2013-07-04 15:19:24 // 37878
Nekem annyiért ki is takarította (értsd. gombátlanítás, levegőjáratok tisztítása).
Pityukoma2013-07-04 14:48:49 // 37877
Sziasztok :-)
Tegnap elhoztam a zárhidat a fényezőtől, ma pedig végre visszakaptam a horganyzott cuccokat. Úgyhogy usgyi a garázsba és addig csinálom míg kész nincsen :-)
ValeRossi462013-07-04 14:45:58 // 37876
Udv. Ahogy igertem. Egr nelkuli fogyasztas : autopalya- autout klimaval
4 szemely,full pakolva 180 km megtett tav .az.atlag 6,2 l jobb mint eddig barmikor.
.......................2013-07-04 14:31:39 // 37874
de az sajna a 159 ben nem mérhetö elektronikusan
az Opel Insigniàban bezzeg igen
David | Centocinquantanove2013-07-04 14:25:22 // 37873
A vízhőfok nem ugyanaz mint az olaj hőfok... Lehet hogy a víz már 90 fokos, de az olaj még nem... Szerintem az olaj hőmérsékletét kellene alapul venni, pláne télen amikor megcsípi a hideg... :)
Vagy tévedek?
.......................2013-07-04 14:16:37 // 37872
hogy mostàtok?
mivel?
Szabolcs 1592013-07-04 14:10:17 // 37870
Üdv 159 1.9 jtdm 16 v nekem a hétvégén regerenálta részecske szűrőm 78% ról le ment 14 % ra ugy hogy rendsen müködik hála isten ,miota 1 hétig mostuk.
.......................2013-07-04 14:07:37 // 37869
Erhardnàl
albaauto.hu
Szabolcs 1592013-07-04 13:54:31 // 37868
Egr ert hol mennyiért tudnék venni üdv.
droberto2013-07-04 11:47:24 // 37867
Nagyon köszi a méréseket. :)
Azt gondolom elég nyilvánvalóan alátámasztottad az EGR jótékony hatásait.
Bár a Turbó/EGR viszonyt már a múltkori méréseiddel is bizonyítottad.
A szakirodalom egyébként akár 60%-ot is mond, mint az EGR-en keresztül beszívott levegőaránya...
Csabi2013-07-04 11:32:54 // 37866
Meg városon kívül is...
Sajna a diagramból nem derül ki de...az első vízszintes kék vonal (sebesség) ~50km/h
a második 90km/h...mindkettőnél látszik h jobban melegszik a víz EGR-rel.

Turbónyomás:
állandó sebességnél
---------------------------50km/h (1500fordulat 4.ben)--------------90km/h (2000fordulat 5.ben)

EGR-rel ---------------1080 mbar (0.08 az óra szerint)---------1180mbar (0.18)
EGR nélkül------------1180 mbar (0.18)---------------------------1300mbar(0,3)

Gyorsítás 50ről 90km/h-ra Tempomattal 5.sebességben:

EGR-rel max turbónyomás 1500mbar (0.5)
EGR nélkül 1850mbar (0.85)
.......................2013-07-04 11:06:47 // 37865
szoval vàrosban igen is jo az EGR a kocsinak
Csabi2013-07-04 10:59:34 // 37864
Mielőtt valaki belekötne, h a diagramokban az alsó vízhőfok (EGR-rel) nem ugyanonnan indul mint a felette lévőn...
akkor csak neki.. a két kiindulási hűtővíz között 0,9°C volt
EGR nélkül: 20,76°C
EGR-rel : 21,66°C
vzolee2013-07-04 10:48:51 // 37863
Köszi, közben kerestem egyet a környéken. http://www.palautohaz.hu/
Korrektek voltak, lefejtették, 260g gáz volt a rendszerben, feltöltötték a gyári 460-ra, letesztelték és most érezhetően jobb, mint volt. Az egész mutatvány 30-40 perc volt és 8600 Ft.
Shadin2013-07-04 10:45:23 // 37862
Köszi!

Végre egy tény adat.
Shadin2013-07-04 10:43:55 // 37861
Az elmúlt időben diesel motor technikát olvasok, hát ehhez sem értek.
Az kiderült, hogy a "nagy légfelesleggel" működő motorokba (tipikusan diesel) pl. a sport légszűrő (is) egy teljesen felesleges merénylet, sőt esetenként rossz, mert kell neki az a fojtás! Ezt csak én nem tudtam?
Meg, hogy az egr megléte jótékony hatással van ezen légfelesleg kezelésére ami kb. megtöbbszörözi a turbó élettartamát? Ill. a jobb gázreakció az egr eltüntetése után az valójában rossz mert "túltöltött" a rendszer?

És úgy tűnik, hogy csak a comp. által kiírt fogyasztás csökkent a tényleges nem annyira :-(

Ki van a tököm! Ez egy spirál lefelé...

Mi az hogy (fajlagos) fogyasztás csökkenés? Az akkor van ha nem megy az autó és úgy nyomom mint állat? Vagy amikor ki van belezve de úgy mész vele mint tata pedig jobban is menne?

Elhajtok még1 tank nyálat és ha nincs jelentős fogy. csökkenés, visszacsinálom az egészet.

UI.: Bocsi, ma ilyenem van :-(
Csabi2013-07-04 10:30:18 // 37860
Megmértem ma, mennyivel előbb melegszik EGR-rel a hűtővíz. Tegnap ugyanezt a mérést megcsináltam nem müködő EGR-rel. A körülmények, kiindulási hőfokok szerencsére hajszál pontosan egyeztek.
Szemmel láthatóan gyorsabban melegszik a motor....

A függőleges fekete vonal jelzi a termosztát nyitását. A felső diagram EGR nélkül, az alsó pedig EGR-rel

Kék vonal: a sebesség
Zöld : vízhőfok
Számszerűsítve: 75másodpercel elöbb elérte az üzemi hőfokot EGR-rel...90km/h-nál ez ~2km-t jelent.

Télen még nagyobb lenne a különbség...
folyt köv
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-04 09:27:34 // 37859
nem tudom nálam nem jelentkezett...
.......................2013-07-04 09:20:06 // 37858
de jo hogy irod ezt,
megnézem én is
.....2013-07-04 09:16:34 // 37857
mert írná.
Részecskeszûrõ állapot: nincs eldugulva
Részecskeszûrõ eldugult: 1000,00 %
Regenerálási idõ százaléka: 0,000 %
.......................2013-07-04 09:12:23 // 37856
honnan tudod hogy nem regeneràl?
1000% on àll a DPF ,akkor logikusan àllandoan kellene
.....2013-07-04 09:12:17 // 37855
Optimalizálással nekem is -1 liter volt,de visszaírattam a hullámzó gyorsulás miatt. Ami szerintem programhiba volt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak