Fórum >> Típusok >> 159

.....2013-07-31 20:25:30 // 38955
Itt láthatod az elosztó lapátok helyzetét %-ban, ezt kéne megnézned.
David | Centocinquantanove2013-07-31 20:18:35 // 38954
Az akkumulátor minden egyes lekötése/ visszakötése után várjunk legalább
3 percet, mielőtt behelyezzük az elektronikus kulcsot a gyújtáskapcsolóba, ezzel lehetővé tesszük, hogy a légkondicionáló vezérlőegység nullázza a hőmérsékletet és a levegőelosztást szabályozó elektromos terelőlapok helyzetét. (237. old)

Ebből gondoltam, hogy létezik ilyen, hogy levegőelosztó lapát... aminek van biztosítékja, és talán az ment ki...
panza2013-07-31 20:09:54 // 38953
Sikeresen túl vagyunk a hátsó rugók cseréjén. Külön köszönet Pityukoma - e tárgyban - adott, mindenre kiterjedő hasznos tanácsaiért, illetve Erhard cartársnak az alkatrész gyors megküldéséért. Újra síri csend! Nincs nyüszögés!
David | Centocinquantanove2013-07-31 20:01:23 // 38952
A problémám továbbra is az, hogy akármilyen beállított hőfoknál lagyen az akár LO-LO állás FullAuto és nem aFullAuto üzemmódban is az anyósülés részt hűti rendesen, míg a vezető oldalt és hátul csak a sima levegőt nyomja be. Magyarul a középkonzolon lévő 3 szellőzőből a jobb oldali tök jó hideg, a középső más lényegesen melegebb de érezni valamit, a bal oldali meg csak a kinti hőmérsékletű meleg levegőt fújja be hűtés nélkül. A két szélső szellőzőknél ugyanez. A bal oldali hideg ahogy kell, a jobb oldali meleg.

Hőfok ugyanaz beállítva mindkét oldalra, polleszűrő frissen cserélve.

Arra gondoltam, hogy esetleg a (elektromos) légterelő lapát van elakadva zárt helyzetben ami a bal oldalra is engedné a hideget.
.....2013-07-31 19:50:12 // 38951
MES-ben nem ír hibát a klímánál? Állító motorokat lehet benne tesztelni.
Shadin2013-07-31 19:49:44 // 38950
Nem hinném, hogy van ilyen. Mennyi a különbség? Ha a két oldal hőmérséklet érzékelője eltérő értéket ad vissza az már okozhat eltérést. Nekem a 156-os csinálta ezt, de nem volt nagy a különbség.
David | Centocinquantanove2013-07-31 19:34:07 // 38949
Segítséget szeretnék kérni klímaguruktól klíma ügyben.

Létezik e, hogy a két zóna között van egy motoros pillangószelep, vagy ahhoz hasonló terelőlapát ami nyit-zár a két zóna közti beállított hőmérsékletkülönbség alapján?

Tartozik ehhez biztosíték?

Másra már nem tudok gondolni, mint hibaforrás...
GTPeti2013-07-31 14:08:06 // 38948
Jó a megérzésed a Hella használ 1:1-ben xenonszettekben is megtalálható trafókat.
Dömpi (il dottore)2013-07-30 22:17:38 // 38947
vagy az alsóé...ld. nálam
Liquid2013-07-30 21:51:46 // 38946
Robi, nem a gagyixenon vakít hanem az hogy nincs beállítva, nem mindegy!
Különben is mi az hogy gagyi xenon? nem lennék meglepve mondjuk egy gyári xenon trafója és izzója ugyanazon a kínai soron készülne mint mondjuk egy komolyabb aftermarket
Liquid2013-07-30 21:47:49 // 38945
az NKH-sok meg gyepesagyú vér barmok. A kolegámnak belekötöttek a Pajerón gyárilag szerelt gallytörőrácsba meg küszöbbe, illetve a Mitsubishi által megadott gyári vontathatósági adatokat egy tollvonással átírják, mert ők jobban tudják
Liquid2013-07-30 21:43:30 // 38944
nem a foglalat vakít hanem a rosszul a nem gyújtópontban elhelyezett fényforrás, tehát tökmindegy milyen a lámpa és a foncsor, ha a xenon "gyújtópontja" ugyanott van mint a sima izzóé, akkor ugyanúgy fog szórni. Max annyi van, hogy mivel erősebb ezért mindenhova több fény jut
Liquid2013-07-30 21:40:58 // 38943
a projektoros testben a gyertyának is ugyanolyan a szórásképe (javítsatok ki ha tévednék)
az egyetlen értelme a dinamikus szabályzásnak az, hogy 5 zsák cementtel a csomagtartóban nem világít az égbe
Liquid2013-07-30 21:39:00 // 38942
nekem csak sima "nagy fényerejű" fehér leddel van tapasztalatom, amit a Marci Moszkvicsába építettem, és bő 1 év után az egyik páros elhasalt, a másik páros pedig besárgult. Szal valóban csak az örökéletű, ami kis fényerejű.
GTPeti2013-07-30 18:43:40 // 38941
Én meg azt, hogy az sem vakít, ha:
- a lámpatest megfelelő (értsd.: jó minőségű ÉS projektoros) (nem pedig kistévé méretű, ld. új Swift)
- jól be van állítva a lámpa (az aktuális terhelésnek megfelelően)
B)
A barátomnak projektoros Marea HLX-e van (gyári mosóval), az abszolút nem vakít. (Nem én javasoltam neki a xe-t, sőt...) Mindenesetre a legjobb tényleg a gyári xe-lámpa.
droberto2013-07-30 18:15:35 // 38940
Félreértesz.
Én csak azt mondom, hogy az utólagos kínai gagyi Xenon (szintszabályozás nélkül) engem vakít.
GTPeti2013-07-30 17:00:45 // 38939
Robi, te szerintem nem is akarod, hogy - bizonyos feltételek teljesülése esetén - engedélyezzék, úgyhogy írhatunk akármit. :) Tudod, a német TÜV-nek picit több kapcsolata van az autógyártókkal, mint a NKH-nak és még ők is engedélyeznek utólagos install-okat. Persze engem erősen meglepett volna, ha kivételesen Mo-n is hasonlóan állnának hozzá. De itt eleve más a mentalitás is, olyan, pedig, hogy konzultáljanak a picit tapasztaltabb kollégákkal eleve ki van zárva. (Mo vs. EU...) Én ezt így látom, de tiszteletben tartom az eltérő véleményeket is.
.......................2013-07-30 16:55:21 // 38938
egyébként probàltam Fiat bravo ban 100w os sima halogént,
ugyanaz a fényerö mint a Xenon,csak sokkal kevesebbbe kerül
csak a fényszoro hütése nem arra lett tervezve..(mert müanyag a foncsor)
droberto2013-07-30 16:53:21 // 38937
Pont a teszt írja le, hogy a méret sem stimmel, azért nem homogén, foltos az eloszlás.
droberto2013-07-30 16:49:58 // 38936
Pont ezért mondtam, hogy egy gyári xenont is be kellet volna tenni a tesztbe.
Kíváncsi lettem volna...
droberto2013-07-30 16:46:15 // 38935
Már ott is a megengedett határérték (1 LUX) feletti volt. + A fény eloszlás az ideális helyzettől igen messze van, mivel a halogén foncsort Wolfram spirálra fogadására tervezték. Illetve fontos a fényforrás (fókuszpont) pontos pozíciója, no itt vérzett el a kínai Xenon.
A teszt akkor lett volna érdekes, ha egy gyári Xenon lámpát is megmérnek.
GTPeti2013-07-30 16:34:20 // 38934
Pontosan erről van szó. Továbbmegyek valószínűleg nem éri meg kétfajta lencsét gyártani, így a gyári xenonos és nem-xenonos lámpatestek is lehet, hogy minimálisan különböznek... (Azt sem árt elfelejteni, hogy az izzószál izzó része és a xenon-gömbje kb. ugyanakkora méretű. Amit írtál az pont azt bizonyítja, hogy ez a méret a lényeg ÉS ha a gyújtópont pozíciója rendben van, akkor korrekt szórásképet eredményez.)
droberto2013-07-30 16:33:39 // 38933
Persze minden tönkre megy!
A LED marha kis feszültség tartományban üzemképes. Ha nem ezt kapja tönkremegy.
A hűtés is sarkallatos pont, ha túlmelegszik meghal, ez evidens.
A nagy teljesítmény meg erős hőfejlődéssel jár.
De ha van jó fesszabályozó és hűtő, az élettartam az örökkévalóság.
A másdik résszel pedig nem értek veled egyet, a LED-ek az elmúlt 5-10 évben ugrásszerű fejlődésen mentek keresztül. Hasonlíts csak össze egy halogénizzós és egy power LED-es zseblámpát.
Sokkal jobb a teljesítmény/fénysűrűség, ha úgy tetszik Watt/Lumen arányuk.
LED és LED közt is óriási a különbség. Gondolj csak a Cree-re. Elképesztő LED-ekt gyárt.
Tartom magam, hogy a Xenon ideje meg van számlálva.
.......................2013-07-30 16:28:23 // 38932
én nem tudom,de a Mito ugyanazt a szoràsképet adja sima izzos foglalattal,
mint a Brera gyàri Xenonnal

egy viszintes vonalat vilàgit (ill alatta) ,és egy kis dobàs van a közepén
de gyakorlatilag egy vonal alatt van fény,
és nem ugy mint a régi izzosoknàl ,hogy a közepétöl felmegy a fénycsova
GTPeti2013-07-30 16:25:23 // 38931
Az a múlkori TC-s cikk és mérés egy picit volt csak necces. Ui. egy olyan lámpával is vizsgálták az utólagos xenon-t, ahol tisztán látszott, hogy teljesen minimális az eltérés a gyárihoz képest... Persze ennek firtatásába nem mentek bele, elvégre ők pont ennek az ellenkezőjét akarták bebizonyítani.
Szerintem ha egy lámpa _alkalmas_ xenonra ÉS ezt egy hiv. szerv igazolja (igazolná), akkor legálisan lehetne használni. A kérdés inkább az, hogy hogyan állunk ehhez a dologhoz. Ellenzősen, vagy - értelmes kereteken belül - "rugalmasabban". Na ezért van, hogy Németországban igenis legalizálható egy utólagos xenon, ha be lett mérve és van mellette aut. magasságállító (ha jól emlékszem a Waeco gyárt ilyet) és fényszórómosó (ilyet halogénes autókban is találni).

Hozzáállás kérdése. A legtisztább megoldás nyílvánvalóan a gyári xenon-t berakni.
droberto2013-07-30 16:19:34 // 38930
100 simára jut 6-8 Xenonos.
droberto2013-07-30 16:18:28 // 38928
A Halogén izzókra tervezett foglalat nem Xenonizzókra van kitalálva.
Így az vakít!
NKH állásfoglalás
TC-os - szakcikk (Tungsram mérés)
.......................2013-07-30 16:17:55 // 38927
nem égettél még szét LED et?
ennek is van egy munkapontja amihez egy àramerösség tartozik,
az Audi szarul tervezte
egyszerüen tul sok hö keletkezik a félvezetöben (LED) ,mert a led dioda,
és elég

nem tudom miért gondoljàl a LED röl ,hogy örök életü
ahogy nö a leadott fényerö ,ugy csökken az élettartam
alapjàban véve nem alkalmas rendes vilàgitàsi feladatokra,mert egyszerüen nem nagyàramu alkalmazàsra fejlesztették
kijelzökbe valo,nem auto fényszoroba
(OFF van olyan Superbalux izzom otthon ami 3 költözést tulélt és 15 éve vilàgit,
és az csak sima Tungsram wolfram szàlas)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-30 16:06:15 // 38926
teljesen mind1 hogy mi megy tönkre a lényeg hogy komplett lámpát kell cserélni ami nem kevés pénz...pedig LED
droberto2013-07-30 15:54:50 // 38925
Ezt én nem is vitattam.
Sajnos ez majdnem mindenhol problémás. A hátsó híd egy igen korrozív közeg a jeladónak.
Anno a Tipomon is be volt gyógyulva.
Igen, anno 19-20 éve volt benne automata magasság állító.
Ja, és az full hidraulikus volt. :)
David | Centocinquantanove2013-07-30 15:53:32 // 38924
Én csak az Alfákat szoktam vakítani, mindig villognak is hogy vegyem lejjebb...! :D
Na jó ez sz*r volt!... :D
droberto2013-07-30 15:51:13 // 38923
Mivel a Xenonak teljesen más szórásképe ezért van szükség a dinamikus magasság állításra.
Lehet, hogy nem olyan gyors, de figyelmen kívül veszi a változó első és hátsó terhelést, végig ugyanabban a szögben világít az aszfalthoz képest.
droberto2013-07-30 15:47:13 // 38922
Gondolom az még kevésbé kiforrott. Gondolom abba se a LED, hanem a vezérlő elektronika hal el.
A LED egyszerű mint a faék és leghosszabb élettartammal rendelkezik.
Liquid2013-07-30 14:44:43 // 38921
így van, nagyságrendekkel több rosszul beállított sima fényszórós autóval lehet találkozni, mint xenonossal
Liquid2013-07-30 14:43:08 // 38920
meg ha van benne akkor is, egy negatív kátyút nem kompenzál
Liquid2013-07-30 14:42:19 // 38919
ha be van állítva a lámpatest rendesen akkor nem vakít
.......................2013-07-30 14:42:09 // 38918
ez az elvakitàs egy nagy baromsàg,
a sima is vakit ugyanugy
pl.: ami nem vakit az autopàlyàn M1-M3 a középsö sövény miatt vakitasmentesen lehet utazni
vagy osztràk pàlya magas betonfal,igy nem vakit a szembejövö
ALFI1562013-07-30 14:16:27 // 38917
Úgy kezdik.Ha van bármi tárolt hiba már nem is megy tovább.
.......................2013-07-30 14:11:29 // 38916
nekem akkor is àllit a Brera xenonja ha ,fékezéskor bolint a kocsi
.......................2013-07-30 14:10:46 // 38915
rengeteget utaztam éjszaka,autopàlyàn vagy rendes uton,
egyszerüen kell a xenon,
ja és a gyàri Mito xenon pl. problémàsabb mint az utàngyàrtott
mert beàzik a futomüben a és szenzor évente csere
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-30 14:05:58 // 38914
én imádom az újításokat sőt az lenne a legjobb ha az ilyen filléres izzók helyett csak LED és Xenon lenne azok legalább drágák ...
GTPeti2013-07-30 13:47:33 // 38913
És ha van, akkor bukkanónál ugyanúgy a szemedbe világít a gyári is. Nem annyira gyors az sajnos. Csak marketing...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-30 13:41:36 // 38912
nem megy tönkre ...bruhahahaa ez volt az év vicce :))) akkor azért hiánycikk az A6-os hátsó ledes lámpa nincs annyi amit el tudnék adni
droberto2013-07-30 13:38:36 // 38911
Domboknál bukkanóknál ugyanúgy a szemedbe világít, ha nincs benne dinamikus magasságállítás.
David | Centocinquantanove2013-07-30 13:29:51 // 38910
Én nem a tiltással nem értek egyet, hanem azzal, hogy ez vonatkozik egy projektorlámpás 159-re is meg egy Szutyoki Alto-ra is egyaránt, pedig a két lámpatest között van némi eltérés!
droberto2013-07-30 13:25:10 // 38909
Akkor adtál is választ magadnak.
Én spec. utálom a barkács Xenon-osokat az úton. Ezért se akarok.
David | Centocinquantanove2013-07-30 13:19:08 // 38908
Kicsit hülyeségnek tartom a tiltását, már csak azért is mert elég hülye magyarázattal tiltják. Ráadásul ha jól tudom pl. szlovákiában sem tilos az utólagosan beépített xenon, de szerintem máshol sem EU-n belül...

Konkrét esetről tudok, hogy egy haver Mondeo-val szlovák rendszámmal jött át hozzánk utólagos xenonnal és kizárólag ezért vette ki a járőr a sorból, felnyittatta a motorháztetőt és kereste még a xenon dobozkáját is... Az volt a szerencséje, hogy jól beszélt szlovákul is, tette a hülyét a tört magyarral és így elengedte a rendőr egy figyelmeztetéssel. Hihetetlen!

Másrészről meg valahol meg is értem, mert velük mentünk konvojba legutóbb éjszaka le horvátországba, én voltam elöl, és bizony elég komolyan bántotta a szemem a tükörből...
Pedig nem jött túl közel...
droberto2013-07-30 13:14:14 // 38907
Jelölés van rajta (fekete műanyagon).
Majd lefotózom.
"Egy 159 xenon nélkül szerintem sem az igazi." - Kinek mi... Én is vágyok rá nagyon, de csak gyáriban. Egyébként a normál wolframszálassal is megelégszem. Pedig nem is emelt fényerejű.
Amikor vettem az 59-et (egyébként nagyon jó ár/műszaki állapot aránnyal), a Xenon csak a másodvonalas extra volt.
Számomra fontosabb volt:
- Distinctiv szerkók
- VDC
- digit klíma
- tempomat
- bőr
- billenthető ülés
- ülésfűtés
- ködfényszóró
A Xenonnal kapcsolatban pedig nem kell 5-6 év és már egy autóba se fogják szerelni. A LED jóval olcsóbb, jobb hatásfokkal bír, nincs magaszfeszkó és nem megy tönkre évente-kétévente.
droberto2013-07-30 13:02:25 // 38906
Tudok olyat aki szerelt be.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak