Vermacy2013-08-13 12:09:17 // 39254
Autóról robbantott ábra és ahhoz lehetne a blogokat linkelni. Mármint tőcsavar témánál a motorra húzva a kurzort, elő jönnének az alkatrészek (amikről született blog), majd arra rákattintva egy lista az összes blogról, ami a témában készült...
David | Centocinquantanove2013-08-13 11:55:45 // 39253
Én csavargyárban dolgozom és a színek nem feltétlen direkt a PFMEA eszközei. Lehet az de nem mindig. Pl. vannak kémiai úton ható menetrögzítők pl. Loctite, 3M, Precote amelyeknél a hőmérsékleti tartományt is jelenti a szín. De vannak olyan úgynevezett nylon patchek is amelyek mechanikai menetrögzítők amelyeknél a különboző típusokat jelölik a színek.
Mindent összevetve létezik sárga piros kék, színtelen, stb menetrögzítő is. Ezek elég drága dolgok (gyakran többe kerül a bevonatolás mint maga a csavar amin rajta van) ezért gondolom, hogy csak közvetetten PFMEA része a színkód.
Persze maga a színezett rész a reaktív anyagok esetében csak a hordozó, a lényeg a mikrokapszulákban van.
És akkor még a szóbanforgó síkosítókról, sealerekről, waxokról még nem beszéltem, amik rákerülhetnek egy csavarra.
Mindent összevetve létezik sárga piros kék, színtelen, stb menetrögzítő is. Ezek elég drága dolgok (gyakran többe kerül a bevonatolás mint maga a csavar amin rajta van) ezért gondolom, hogy csak közvetetten PFMEA része a színkód.
Persze maga a színezett rész a reaktív anyagok esetében csak a hordozó, a lényeg a mikrokapszulákban van.
És akkor még a szóbanforgó síkosítókról, sealerekről, waxokról még nem beszéltem, amik rákerülhetnek egy csavarra.
Vermacy2013-08-13 11:32:15 // 39252
Az a "színes trutyi" a csavarokon síkosító, hogya megfelelő nyomatékkal tudd meghúzni a csavart és ne "ugráljon el" a fém a fémen. Legalábbis amikor még egy korábbi munkahelyen dolgoztam, akkor erre szolgált. A különböző színek pedig csavarhossz kódolásra szolgáltak, mivel a PFMEA előírta. Nem lehet minden csavart színrzékelős kamerával nézetni...
Vermacy2013-08-13 11:24:30 // 39251
Szép leírás, kiváló képek és érthető méretek, utasítások! Köszönöm szépen!
Következő talin jövök egy sörrel... :o)
Következő talin jövök egy sörrel... :o)
Crea2013-08-13 10:52:18 // 39250
Örülök,h segíthettem... én is előbb tempomat hibára gondoltam :)
Ha rájöttél mi okozza a hibát kérlek írj :) Szerelőm szerint nem lehet levegős a rendszer mert önmagát légteleníti... talán kuplungmunkahengert mondott, de mérget már nem vennék be rá :D
Ha rájöttél mi okozza a hibát kérlek írj :) Szerelőm szerint nem lehet levegős a rendszer mert önmagát légteleníti... talán kuplungmunkahengert mondott, de mérget már nem vennék be rá :D
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-13 09:33:41 // 39249
ez így nem igaz ha nyitva van az EGR mondjuk félig vagy jobban akkor rohadt nehezen indul el az autó, de ha elindul már megy minden gond nélkül...
.......................2013-08-13 09:28:19 // 39248
az az EGR megkerülö aminek làtni a rudaztàt
a 2.0 1.6 jtdm em motoroknàl kétszintes EGR gàz hütés van ,ami szabàlyozott
a 2.0 1.6 jtdm em motoroknàl kétszintes EGR gàz hütés van ,ami szabàlyozott
Vermacy2013-08-13 09:28:12 // 39247
Bázzz! A kuplungos-tempomatos téma tényleg működik! Ma reggel kipróbáltam! Már rég óta szívtam a tempomat nem kapcsolással és ez az oka. Na, majd amint beköltöztünk az új helyre, alá is nézek. Remélem, csak egy rugó halt meg...
Kösz a tippet!
:o)
Kösz a tippet!
:o)
Piritu - 1.000.0002013-08-13 09:18:16 // 39246
Nekem - amikor a 156-nál beállt - sem volt túl dzsuvás. Egyszerűen bejutott az elektromágnes belsejébe a korom, és megszorult a mágnesben a rúd. Ott semmi sem segít, mert a száránál, ahol egyszer átjutott, később is át fog.
A Párducban már teljesen más megoldású. Ha az az egr, amire tippelek, kintről látni a rudazatot és meg lehet kézzel is mozgatni.
A Párducban már teljesen más megoldású. Ha az az egr, amire tippelek, kintről látni a rudazatot és meg lehet kézzel is mozgatni.
Piritu - 1.000.0002013-08-13 09:14:35 // 39245
Megcsináltam a gépemre is a bogjaimat. Automata tartalomjegyzékkel, és időrendben. A tartalomjegyzékben hamarabb megtalálom. Igazából egy linkelt excel mátrixon töröm a fejem...
Shadin2013-08-13 09:06:01 // 39244
És ha csak kicsit van nyitva? Én pont ezt próbáltam, lekötött működtetőnél alapjáraton kézzel nyitogattam a szelepet. Kifelé nem megy el "levegő", csak a szívósor felé ahol csak annyit nyel el az egyébként is légtöbblettel rendelkező rendszer amennyit a pillangót megkerülve be tud szívni. Viszont az alapjárat kézi nyitásra nem jól reagált.
.......................2013-08-13 09:01:54 // 39243
ha nyitva marad az EGR akkor nem megy a kocsi
,mert nem tud a töltönyomàs felépülni,
mert kimegy a töltölevegö a nyitott EGR en
,mert nem tud a töltönyomàs felépülni,
mert kimegy a töltölevegö a nyitott EGR en
Shadin2013-08-13 09:01:21 // 39242
(Már) soha sem fog minden jól működni ebben a korban és ezzel a futásteljesítménnyel, csak ha ráköltöd a gatyádat amit meg is tehetsz, ha van konkrét hibád. De nincs mert egy halom hibád van mátrixolva és mindig máshogy jelentkezik. És igen, ami az egr mellett szól az biztos tök jó, de mióta ki van írva, az "él" és az LMM tiszta :-)
Visszaállítás után újra jelentkezem,
Üdv
EGR Rádió Budapest
Visszaállítás után újra jelentkezem,
Üdv
EGR Rádió Budapest
.......................2013-08-13 08:57:51 // 39241
ha nyitva marad az EGR akkor nem megy a kocsi
,mert nem tud a töltönyomàs felépülni,
mert kimegy a töltölevegö a nyitott EGR en
,mert nem tud a töltönyomàs felépülni,
mert kimegy a töltölevegö a nyitott EGR en
Shadin2013-08-13 08:54:46 // 39240
Nem maradt nyitva a szelep? A indokolná a jelenséged. Zárt állapotban se nem hangosabb a gyakorlatban, csak az irodalom mondja az elvileg kopogósabb égést amit nem tapasztaltam, továbbá semmi gond az alapjárattal, a melegedés csak statisztikai ill. kerekítési hiba. Nyáron legalábbis. Most próbálom ki a kipufogó oldalról D8mm likkal ellátott szűkítővel összeszerelt EGR verziót :-) Jut is marad is :-D Lesz is egér meg nem is...
droberto2013-08-13 08:51:11 // 39239
Én szét szedtem az enyémet 1,5 év után azon nem volt 1 mm a lerakódás. Az szerintem semmi.
((Egyébként meg nagyon halkan mondom: Abban se vagyok biztos, hogy a tisztítással használunk, és nem ártunk a szelepnek.))
((Egyébként meg nagyon halkan mondom: Abban se vagyok biztos, hogy a tisztítással használunk, és nem ártunk a szelepnek.))
droberto2013-08-13 08:48:10 // 39238
Csinálom a kulcsszavakat ügyesen (hülyeségeket nem írok be), de mit sem ér az egész, ha csak a "J" betűig van.
Sokszor kell valami azt csak lapozgatom a blogokat ide-oda, mert nem találom... :(
Sokszor kell valami azt csak lapozgatom a blogokat ide-oda, mert nem találom... :(
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-13 08:46:19 // 39237
így van amit Csabi posztolt fél év múlva ugyan úgy eltűnik az éterben majd erre jó példa az 56-os topic ugyan azok a kérdések 2 hetente ...
droberto2013-08-13 08:44:20 // 39236
Bocs Peti, GTV :)!
Piritu - 1.000.0002013-08-13 08:32:13 // 39235
Nekem a Spidernél van, de az se segít. (Már rég felhagytam azzal, hogy mindig előre tegyem.)
Piritu - 1.000.0002013-08-13 08:29:01 // 39234
Tegyük fel, hogy van lerakódás. A kocsi élete során 1x - 2x ki kell takarítani, akkor mi van?
droberto2013-08-13 08:26:28 // 39233
OFF
Nem is rossz ötlet, lehetne autótól független blogokat a tagok menüpont alá írni.
Jó példa erre a Peti. Írt már egy csomó hasznosat a 156-osa oldalára, de most van egy Spider-e is már.
Bár ha jól belegondolok van 5 alapkategória a blogoknál, de mivel ezeket nem lehet szűrni így egy kicsit okafogyott.
Egy picit hozzá kéne faragni a blog részt a Userek mostani igényeihez.
Ez talán nekem is egy kis lendületet adna, a kb 20-25 függőben levő blogjaim írásához.
Az igazság az, hogy még számomra is nehezen kezelhetőek átláthatóak a sajátjaim.
Már megfordult a fejemben, hogy csinálok egy Zéro blogot mindig ami mindig elöl van hivatkozásokkal.
ON
Nem is rossz ötlet, lehetne autótól független blogokat a tagok menüpont alá írni.
Jó példa erre a Peti. Írt már egy csomó hasznosat a 156-osa oldalára, de most van egy Spider-e is már.
Bár ha jól belegondolok van 5 alapkategória a blogoknál, de mivel ezeket nem lehet szűrni így egy kicsit okafogyott.
Egy picit hozzá kéne faragni a blog részt a Userek mostani igényeihez.
Ez talán nekem is egy kis lendületet adna, a kb 20-25 függőben levő blogjaim írásához.
Az igazság az, hogy még számomra is nehezen kezelhetőek átláthatóak a sajátjaim.
Már megfordult a fejemben, hogy csinálok egy Zéro blogot mindig ami mindig elöl van hivatkozásokkal.
ON
Piritu - 1.000.0002013-08-13 08:07:25 // 39232
Az a baj, hogy sose fogod megtalálni az adott posztot. Arról nem is beszélve, hogy új tulajként azt se tudod, hogy mit keress. A mostani csavar téma is jó példa rá. Szerinted hány ember emlékezett rá?
Az Amorénak kellene valami megoldást adni, akár típusonkénti linkelési lehetőséggel. Bár ahogy a topikokat nézem a fejlécben szereplő linkeket se nézik :-(
Az Amorénak kellene valami megoldást adni, akár típusonkénti linkelési lehetőséggel. Bár ahogy a topikokat nézem a fejlécben szereplő linkeket se nézik :-(
Piritu - 1.000.0002013-08-13 08:03:25 // 39231
Benne is volt a zabszem abba a bizonyos testrészemben. 10 km-en keresztül követni az alagútban, nem volt "unalmas". Lemaradni meg nem lehetett, mert engem meg tolt a másik.
A legjobb az volt, hogy az út burkolatától függött a szikrázás. Volt egy darabon sötétebb aszfalt, ott nem csinálta.
A legjobb az volt, hogy az út burkolatától függött a szikrázás. Volt egy darabon sötétebb aszfalt, ott nem csinálta.
droberto2013-08-12 23:09:51 // 39230
Igen, a teflonzsinór jó lesz.
droberto2013-08-12 23:07:27 // 39229
No én meg ép újítom fel a garázsom, a verdát meg ma leadtam napközibe a nagymamához ((hulló)csillaggarázs :)).
Délután kicsit fejlesztettem a meglevő kék ponyvámat.
Elöl-hátul olvasztottam rá forró szöggel előre 2-2, a kerekhez 1-1 lyukat, melyekbe lyukas szegecseket préseltem (Powerfix - by Lidl :)), melybe 0,5 cm széles gumit tettem, cérnával végtelenítettem, családi segítséggel. A gumikba meg 2,5 mm2-es szigetelt fekete vezetékből gyártott kampókat hajlítottam. (Elöl ködlámpa állító csavar kivágás, hátul lökös alsó él, oldalt kerék küllők.)
Persze a kritikus részekre a ponyva alá polifoam-ot és szivacsot tettem.
Príma lett, de azért remélem elkerül a jég.
Én vsz. maradok a tekercses bubis fóliánál. Csak még ki kell ötleni, hogy hogyan rögzítem a darabkákat....
(Nekem a Bulter jégponyvája túl nagy)
Délután kicsit fejlesztettem a meglevő kék ponyvámat.
Elöl-hátul olvasztottam rá forró szöggel előre 2-2, a kerekhez 1-1 lyukat, melyekbe lyukas szegecseket préseltem (Powerfix - by Lidl :)), melybe 0,5 cm széles gumit tettem, cérnával végtelenítettem, családi segítséggel. A gumikba meg 2,5 mm2-es szigetelt fekete vezetékből gyártott kampókat hajlítottam. (Elöl ködlámpa állító csavar kivágás, hátul lökös alsó él, oldalt kerék küllők.)
Persze a kritikus részekre a ponyva alá polifoam-ot és szivacsot tettem.
Príma lett, de azért remélem elkerül a jég.
Én vsz. maradok a tekercses bubis fóliánál. Csak még ki kell ötleni, hogy hogyan rögzítem a darabkákat....
(Nekem a Bulter jégponyvája túl nagy)
Csabi2013-08-12 22:56:14 // 39228
Tömítőzsinór Loctite 55...2-3 menetet tekertem csak be, pont azért,h ne szoruljon meg annyira... a menetrögzítőt nem mertem.
droberto2013-08-12 22:52:10 // 39227
Ez a tömés az gondolom szarkasztikus.
Neked volt ilyen jellegű problémád egyébként?
Ha minden jól működik minimális a lerakódás.
Neked volt ilyen jellegű problémád egyébként?
Ha minden jól működik minimális a lerakódás.
droberto2013-08-12 22:47:22 // 39226
Szép sztori! Jó, hogy időben észrevetted.
Nem tom' mit használtál tömítésre, de a menetrögzítővel óvakodj aluötvözetnél. Kitekeréskor jöhet vele a menet.
A bringámnál most épp ezzel szívok. Gyárilag a csavarokon van valami trutyi, ami lehet több színű. Bár ez a visszalazulást gátolja. Ezt még meg kell tudjam.
Inkább szilós tömítővel próbálkoznék.
Egyébként forgácsolás, AL alátétes tömítéssel? Pl.: Drei-Wé Kft.?
Nem tom' mit használtál tömítésre, de a menetrögzítővel óvakodj aluötvözetnél. Kitekeréskor jöhet vele a menet.
A bringámnál most épp ezzel szívok. Gyárilag a csavarokon van valami trutyi, ami lehet több színű. Bár ez a visszalazulást gátolja. Ezt még meg kell tudjam.
Inkább szilós tömítővel próbálkoznék.
Egyébként forgácsolás, AL alátétes tömítéssel? Pl.: Drei-Wé Kft.?
GTPeti2013-08-12 22:41:31 // 39225
Tényleg, Erhard javaslata alapján ha esetleg kiválna a 159 topicból az EGR-rész, akkor tök jó párbeszédek folyhatnának ott. Amolyan Galla-jelleggel. Jó-e az EGR? - Nem. - De. - Nem. - De. :)
GTPeti2013-08-12 22:37:33 // 39224
No meg nem tömi tele korommal a szívósort és a turbót. Ilyen apróságok. :))
droberto2013-08-12 22:35:33 // 39223
Csak a motor van leszedve, (powered by Shadin). :) Természetesen csak ideiglenesen, tesztüzem jelleggel.
0,6 bar felett süvít, lehet félrehúztam csak a rámenő kipuff csövét...
Egyébként nélküle hangosabb, ingadozik az alapjárat, lassabban melegszik, a káros nitrogén-dioxidokról nem is beszélve. Viszont a DPF-nek jó, mert kevesebb a szilárd égéstermék.
0,6 bar felett süvít, lehet félrehúztam csak a rámenő kipuff csövét...
Egyébként nélküle hangosabb, ingadozik az alapjárat, lassabban melegszik, a káros nitrogén-dioxidokról nem is beszélve. Viszont a DPF-nek jó, mert kevesebb a szilárd égéstermék.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-12 22:33:31 // 39222
egy ügyfelemnek HF-es is lett emiatt az 59-e anno :( azt írtuk le hogy cserélje ki mindenki fémre akinek még nem tették meg
Csabi2013-08-12 22:30:21 // 39221
Jah a problémát leírtátok, h van ilyen...:) Olvastam anno, és arra következtettem, h a menet hal meg, és kilövi a nyomás a csavart...mivel nálam a menet OK volt ezért nem is gondoltam ilyenre....azt senki nem írta itt, h a csavar feje melegben letörik magától...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-12 22:27:12 // 39220
szerintem meg az autó blogja pont azt a célt szolgálja ami, nyomon követhetőség nem pedig help desk, útmutatónak kiváló ha pl valaki leszedte a kárpitot, kicserélte a kormányt stb, stb,
esetleg minden típushoz lehetne csinálni hibák és megoldások topicot bár ....hm
esetleg minden típushoz lehetne csinálni hibák és megoldások topicot bár ....hm
Pityukoma2013-08-12 22:25:31 // 39219
Azért ez kicsit vicces, mármint a feszültség levezető szikrázása. Pont az ADR-re (veszélyes árut szállító) kötelező :-D
GTPeti2013-08-12 22:21:36 // 39218
Ezt én máshogy látom. Számomra sokkal fontosabbnak tűnik a huszonötödik olajcsere tényének közlése helyett ilyen problémák (veszélyét és) megoldását leírni. Ahogy ezt a sportot szerencsére sokan is űzik... :)
Piritu - 1.000.0002013-08-12 22:21:32 // 39217
Hát, én ma nem unatkoztam.
A sok OFF-os totál nem bírta az alagutat, össze-vissza mentek. Az előttem menő teherautónak meg szikrázott az alja. Amikor megelőztem a napfényen, akkor láttuk, hogy a traktoron lévő földelő gumi volt az :-)
A sok OFF-os totál nem bírta az alagutat, össze-vissza mentek. Az előttem menő teherautónak meg szikrázott az alja. Amikor megelőztem a napfényen, akkor láttuk, hogy a traktoron lévő földelő gumi volt az :-)
Pityukoma2013-08-12 22:21:07 // 39216
Hol voltunk 2009-ben még mi :-D Akkoriban még vadul villogtam a Multipláknak.
Pedig Csabi kérdezte a csavar méretét még mielőtt nekiállt volna, de senki nem írt róla érdemi infót.
Igen a Fiat Multiplások is üdvözlik egymást :-)
Pedig Csabi kérdezte a csavar méretét még mielőtt nekiállt volna, de senki nem írt róla érdemi infót.
Igen a Fiat Multiplások is üdvözlik egymást :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-12 22:19:31 // 39215
blogban azt írja le az ember ami a saját autójával történt, ha minden hibát leírnék amit hallok, látok akkor fél évig csak gépelnék :P
GTPeti2013-08-12 22:16:54 // 39214
Bár nem hiszem, de akkor leírom. Ha valami ilyen fontos és hasznos dolog, az a hsz-ek mellett egy blogban még jobb helyen van. Szerintem. (A hozzászólások tag-elhetősége változtatna ezen, de arra ebben az évszázadban már úgysem kerül sor.)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-12 22:14:54 // 39213
nem :) Skull járt így neki is ki kellett cserélni mert eresztett a csavarnál...
Csabi2013-08-12 22:13:15 // 39212
Nincs mit, szívesen osztom meg a tapasztalataim, mint ahogy Te is, és sokan mások itt az Amorén! :)
Helyesbítek eperben megnéztem,az 1.9-ekbe már a kezdetektől fémet raktak(ha nem téved az eper) A 2,4-ekre viszont figyelni!
Igen,nagyon bosszantó dolgok ezek, egy ilyen mérnöki hanyagság miatt, nem egy 2,4 motor ment a kukába...
Helyesbítek eperben megnéztem,az 1.9-ekbe már a kezdetektől fémet raktak(ha nem téved az eper) A 2,4-ekre viszont figyelni!
Igen,nagyon bosszantó dolgok ezek, egy ilyen mérnöki hanyagság miatt, nem egy 2,4 motor ment a kukába...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-12 22:11:51 // 39211
Garz-nál mikor ráfordulsz az A9-re ott is 10km-es az alagút ..dög unalom :) A Mount Blanc meg 12km az is unalom, a hegy szép :P
GTPeti2013-08-12 22:09:11 // 39210
OK... de érted, mit akartam mondani. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-12 22:08:14 // 39209
itt beszéltük még anno nekem már pl fém volt benne mikor megvettem 2009-ben, vissza keresheted ha akarod én nem fogom :)
GTPeti2013-08-12 22:05:52 // 39208
Blogban is? Mert a hsz elszáll, a blog megmarad. :)))
Piritu - 1.000.0002013-08-12 22:05:16 // 39207
Ma nem a szokott úton (Bécs-Linz-Passau) jöttünk, hanem a Oberwart-Graz-Wels-Passau útvonalon.
Igaz, két helyen is fizetős az alagút (az egyik 10 km-es!), de a kilátás kárpótol mindenért! Hihetetlen hegyek közt jöttünk!
Igaz, két helyen is fizetős az alagút (az egyik 10 km-es!), de a kilátás kárpótol mindenért! Hihetetlen hegyek közt jöttünk!
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-12 22:01:25 // 39206
ezt már leírtok úgy 2009- felé :P
Pityukoma2013-08-12 21:59:02 // 39205
Ezek semmiből sem tanulnak arrafelé? Pedig már megjegyezhették volna a rendszámod :-D