Fórum >> Típusok >> 159

Ákos (dewvil)2014-04-29 19:43:26 // 52554
Komolyan, csak egy kávé erejéig:)
Egy offos kocsin bent a cégnél cseréltem Mini Cooper első stab szilentet. Egyszerű 2000 ft-os alkatrész. Na Minden kocsinál pikk pakk még az alfánál is...ennél nem. Kipufogó, kormánymű, bölcső le. mert a paraszt fentről rakta be a csavarokat és az pont 1 centire van a nyúlványtól tehát felejtős a helyén. Na ezt hogyan mégis?
És kb minden ugyanez ezen a tipuson. Szerelhetetlen, logikátlan bajor mérnöki retek.
tdemeter2014-04-29 19:43:15 // 52553
Ezekkel tudok egy akarmilyen laptoppal dignosztizlani? Vagy kell hozza meg az oldalon levo fiat ecu scan is? Erdemes ilyenbe fektetni? Nemtom, meg sosem ereztem kesztetest arra, hogy az automat bizgeraljam:)
Pityukoma2014-04-29 19:34:39 // 52552
Igen, ezen én is elgondolkodok néha:-D

Eltörött a rugóm, bekéretőztem egy műhelybe, elfoglaltam egy állást -jó jó hogy ismerős, de ebből él- a vas félig szétszedve, na most mi legyen? Kölcsön kértem az autóját és rohanás csavarokért. Máig nem jöttem rá milyen logika szerint dugták belülről kifelé a csavart.

A 164-emnél is volt, pont a hátsó futóműnél egy csavar amihez az ABS szenzort kellett szétbarmolnom hogy ki tudjam szedni. Persze hogy be vol rohadva, ha ott elölről dugják be a csavart akkor simán kijön és nincs útban a szenzornak a csavarfeje.
Ákos (dewvil)2014-04-29 19:24:12 // 52551
Néha azért megkérdezném a mérnököket mikor terveznek. Hogyan? Minek? Miért? Mi ebben a logika? de minek?
Kiváncsi lennék a válaszokra....:)
Pityukoma2014-04-29 19:19:52 // 52549
Blog1
Blog2
Sajna én nekem már 2x volt rugó törésem.
Panza Cartárs Blogja
Én is nagyot néztem mikor láttam hogy belülről van kifelé a csavar. Ha jól emlékszem, itt a topikban is taglaltuk valamikor hogy a rugó cseréhez kell 2db új alsó teló csavar:-(
Ákos (dewvil)2014-04-29 19:11:20 // 52548
Ha többször csinálja jeladó csere.
Más márkánál is előfordul néha, a bajor propelleres márkánál meg rendszeresen:)
KollerT2014-04-29 18:06:31 // 52547
Engine oil levelen csak egy térerőm volt, de mostmár mutatja, hogy fullon van. Ez csak ilyen Alfás eseti hiba lehet?:)
☻SKULL☻2014-04-29 16:06:51 // 52546
pont erre gondoltam én is a hétvégén. ( hogy a fenebe tudtak ezt igy ide berakni ) nálam is a kalapácsos módszer vált be. És ami a legfontosab Shadin 159 blogja időben került fel :o)
David | Centocinquantanove2014-04-29 15:47:37 // 52545
Tudom, hogy van ilyen, de őszintén szólva nincs laptopom, de úgy néz ki, hogy a hosszú hétvégére tudok kölcsönkapni a cégtől, és gondoltam, hogy akkor rászánok erre egy kis időt. Valójában kb évi 2 alkalommal nézek rá kábellel, ezért nem vásárolnék színes kábelt, ha egy egyszerű átkötéssel is jól tudna működni.
A motorral eddig is tudtam kommunikálni, de többre vágyom :))
Shadin2014-04-29 15:36:27 // 52544
Motorral tudsz kommunikálni? Ha igen akkor ne keress ellenállást ami egyébként a stekker 6 és 14 láb között van, bárhogy is számozzák. Egyéb esetben meg érvényes az első mondat első fele és a második kép, vagy ahogy Szosza mondja...
David | Centocinquantanove2014-04-29 15:32:38 // 52543
Hát igen, más a kettő most nézem, R04 nincs rajta csak R4, de az nem ott van ahol neked... Elakadtam...
.......................2014-04-29 15:26:34 // 52542
kell hozzá egy szíes Adapter kábel
Shadin2014-04-29 15:23:40 // 52541
Mintha más lenne a két ELM, de az elv ua. Nekem műxik.
David | Centocinquantanove2014-04-29 15:22:19 // 52540
Köszöntem szépen!
Most nincs előttem, de megnézem, és ha valami nem kerek még majd zargatnálak... :)

Neked így ezzel működik minden frankón?
Shadin2014-04-29 15:18:05 // 52539
A másik oldalról kell visszatenni az új csavart :-D
Piros Madaaar2014-04-29 15:06:17 // 52538
igen az van nekem is de pot csavar nincs:-) es amugy nincs olyan kis tarcsam hogy oda befertem volna vele..kalapacs es csavar megoldotta..az igazi kerdes megis az hogy a fenebe tudtak az oda berakni..mert nemhiszem hogy elosszor beraktak majd oda forrasztottak volna...bar minden megeshet...minden esetre vissza forditva megy..
Shadin2014-04-29 15:05:48 // 52537
Kizárólag saját felelősségre

.......
Shadin2014-04-29 15:03:55 // 52536
Pityukoma pontosan leírta a problémát és a megoldást is asszem....
Shadin2014-04-29 15:01:09 // 52535
És tudok valós meg nem valós km óra állást is :-D
Shadin2014-04-29 14:59:39 // 52534
Mindennemű papír nélkül vásároltam az autót "szívből". Még csak a fórumba sem kérdeztem be és semmi fogalmam sem volt a típusról. Kb. mázlim volt. Azóta sem igazán látott olyan szervizt, ami teletolta volna a zsebem számlával. Csak a küszöb fényezés talán meg 2 olajcsere, mert akciós volt. Attól még az autó köszöni szépen karbantartottabb mint bármelyik másik. Ha majd egyszer azért nem veszi meg valaki, mert nincsenek számláim, és nem viszi el ellenőriztetni bárhová, akkor ki fogom röhögni...
David | Centocinquantanove2014-04-29 14:22:34 // 52533
Olyan kérdésem lenne, hogy mit kell csinálni ezzel a fajta ELM327-tel, hogy a motoron kívül a többi modult is lássam FES-ben? Tudom, hogy valahol, valaki már szépen leírta, de egyszerűen nem találom. (Ellenállás kiszedése/átforrasztása, lábak összekötése)
Előre is köszönöm!

.......................2014-04-29 14:15:01 // 52532
a Bödöcs is megmondta ,
minden rendes férfinek van flexe
ValeRossi462014-04-29 12:53:07 // 52531
Szép csavar :D
Piros Madaaar2014-04-29 11:47:04 // 52530
Hali, nekiugrottam hogy majd en hazilag sajat erobol kicserelem a hatso rugokat a szeretett automon.
es talalkoztam egy szamomra olyan dologgal amit gondoltam megosztok.
a kepen talalhato csavart nem ertem miert es megaztan plane nem ertem hogyan raktak be ha nincs hely...egyszeruen nem jon ki..bar kalapacs es hosszu csavarral kiutottem de hogy a fenebe tudtak ezt igy ide berakni..az tuti en a masik oldarol fogom betenni..
hat nem egyszeruek ezek a gepek :-)
elsokep a betekert allapot a masodik a kitekert..es meg van kb 2-3cm ami benn van de nincs helyi ahol kijojjon a csavar...
Chianti2014-04-28 22:29:44 // 52528
Randiztatok? :o) ...a színek nagyon passzolnak...
dev1662014-04-28 21:57:34 // 52527
Szerintem a Zafirában is ugyanez a Aisin váltó van, abból vezettem 2-t is, 59 aut-ból 1-et. Nekem egyedül az nem tetszett benne, h hidegen túlpörgeti motort (ilyenkor a jó sok korom meg, egy kis olaj landol a DPF-ben), de én is vállalhatóan gyorsnak éreztem a váltásokat le is, fel is. A megbízhatóságáról hallottam már mindkét végletet, de ha rendszeresen cserélik benne az olajat, nem hiszem, h lehet vele gond. Én simán bevállalnám a 6-os automatát.
Liquid2014-04-28 21:44:47 // 52526
szerintem is jó cucc, igaz csak egyszer vezettem pár kilométeren Skull gépét, de simán tudnék együtt élni vele
dev1662014-04-28 21:41:55 // 52525
A sumákolás alatt pedig a már agyonra kivesézett óratekergetést értem...
dev1662014-04-28 21:40:31 // 52524
Ha vásárláskor kapsz szervizszámlákat, amiket történetesen nem az eladó saját szervize állított ki (ha igen, az nem sokat ér, mert valószínűleg hamis), azokon szerepelnek dátumok, km állások (ellenőrízheted a futást) és nem utolsó sorban tudod, h mi mikor lett megcsinálva az autón. Ha ezt kiegészíti egy a számlákkal szinkron (dátum, km) bepecsételt, szervizkönyv, az mindenképpen pozitívum, de persze ez sem szentírás. Ezzel is trükközhetnek.

DE: ha semmilyen szervizmúltat nem kapsz az autóhoz, az az jelenti, hogy szándékosan nem adják oda (ez a kevésbé precíz/lustább nepperek módszere), ugyanis, senki nem dobálja ki s szervizszámláit és szervizkönyvét. Ha ezeket a kereskedő magánál tartja, akkor biztos, h sumákol. Vagy ha nem ő, akkor valaki korábban, aki árulta az autót.
Ákos (dewvil)2014-04-28 20:11:35 // 52523
Hamarosan lesz nálunk egy 159 Sw 2.0jtd 2009 talán fekete semmi extra navival 16os kerékkel megy 1.8 berlina nem ezüstszürke hanem amolyan sima lakk szürkében.
Ákos (dewvil)2014-04-28 19:52:56 // 52522
Igazat adnék a kollégának.
Nálunk az opelnél ugyanez az aisin váltó van benne, és amióta én ott vagyok emlékeim szerint egy váltót se kellett leszedni, hogy hibás lett volna.
Az hogy nem okoska hát igen, de istenem. viszont olyan fasza hosszú pályázós áttétele van, hogy ihaj.
Hirtelen nagy fékezéseknél 0ra mondjuk azért kicsit erősebben pakolja vissza, dehát ez megint nem a váltó hibája.
Giuntini2014-04-28 19:27:03 // 52521
Te nagyon gyűlölöd az automatát. Pedig igazán nem egy rosszul sikerült darab, Nem túl okos, de finoman vált, és ismétlem szakemberek szerint nem egy rossz váltó. Ami ennél fontosabb, hogy a 2.4 ezzel passzol a legjobban.
Giuntini2014-04-28 19:00:07 // 52520
Én azt mondom, hogy a kinti autók drágák. Tavaly nyáron én is néztem olaszországi hirdetéseket, ami normális volt 2007-es SW 2.4 Aut. az úgy indult, hogy 7500€, és kb 170-200000km volt bennük. Igaz, ez alatt nem is kerestem, mert az mind humbuk. Ez tavaly nyáron alaphangon 2millió 300ezer forint volt. 300000 forint reg. adó, útiköltség ki, valszeg szállás, majd itthon forgalomba helyezni alsó hangon 3 millió forint. Akkor hogy tudják itthon ennyivel a kinti ár alatt adni. Azért, mert ezeket kint megveszik 4 ezer€ környékén egykor szarrá tört autókat visszapörgetett kilométerrel, amiket "nekünk" árulnak. Az én autómból 150000 forintot tudtam alkudni, egy-két esztétikai hiba miatt, így is 2.5 millió forintba volt. Úgy, hogy a gumik kukák voltak, kellett venni téli gumikat, most vettem vadiúj nyáriakat. Tudtam, hogy ki kell cserélni a felső lengőkarokat, és két kerékcsapágyat, de azt mondom, az autó szép, és korrektül megy, és valószínűleg igazi kilométerrel, és nem egykor törve, hiszen körbemértem.
Giuntini2014-04-28 18:38:22 // 52519
Én is úgy látom, elsőre meggyőző, az embléma csont kopott, ahogy egy eredeti 2007-esnek kell lenni. Több mint valószínű, hogy az eleje nem volt törve.
Tibcsi1662014-04-28 17:49:06 // 52518
Nem tudja véletlenül valaki, hogy a 2.4 motornál az olajhűtő cső csatlakozásánál milyen O-gyűrű kell pontosan? Pityukomával megmértük, hogy kb. 16-os, de ugye abból is van vagy 10 méret.
Shadin2014-04-28 17:30:05 // 52517
Nekem sincsenek számlák. Az akkor mit is jelent?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-28 16:36:43 // 52516
engednek 50-100 max 200 eurót de akkor már valami baj van :)
jah 310 az júró...magyar ország jobban teljesít, mint Zimbabwe :DDDDDD
mex862014-04-28 16:24:28 // 52515
hát igy tizenvalahány kint megvett autó után nagyon komoly alkuról én sem tudok beszámolni, ha meg lehetett komolyat alkudni annak megvolt az oka...

meg a fincsi ärfolyam sem nagyon van az import mellett
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-28 16:16:44 // 52514
kint nincs komoly alku...
mex862014-04-28 15:58:41 // 52513
rosszul számoltál.
3,3ból nagyon nem jön ki...
max komoly alkuval...
dev1662014-04-28 15:23:38 // 52512
aha, plusz regadó, utazás/szállítás, forgalomba helyezés és máris 3,3M-nél vagy. ja és navi ebben sincs. csodák azért nincsenek.
dev1662014-04-28 15:20:54 // 52511
áááá, ez se nem szép, se nem használható.
Ha jobban megnézed, gumi se nagyon sikerült rá találni, kb 3 centivel szélesebb a felni, mint az abroncs.:)))
.......................2014-04-28 15:14:00 // 52510
10E EURÓÉRT már full 2,0jtdm TI t kapni

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/alfa-romeo-alfa-159-159-sportwagon-2-0-jtdm-16v-dpf-ti-giugiaro-hamm/193322276.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=10&makeModelVariant1.modelDescription=TI&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&transmissions=MANUAL_GEAR&negativeFeatures=EXPORT&colors=BLACK&categories=EstateCar
.......................2014-04-28 15:12:51 // 52509
EZ FELNI
20 COLL A 159 EN

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/alfa-romeo-alfa-159-sportwagon-1-9-jtdm-16v-dpf-ti-lutherstadt-witten/193038279.html?lang=de&pageNumber=1&action=topInCategory&__lp=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=10&makeModelVariant1.modelDescription=TI&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&negativeFeatures=EXPORT&categories=EstateCar
.......................2014-04-28 15:08:55 // 52508
az elektronikus Q2 csak
nem torsen mint a Gt Q2

distinktiv létére belülröl Impresson nak néz ki
szerintem drága

inkább vennék egy fullos 1,9 jtdm TI t
Liquid2014-04-28 15:04:31 // 52507
mechanikus Q2 sztem nem volt 159-ben
dev1662014-04-28 14:08:44 // 52506
A felni tényleg magáért beszél.
Azt írják Q2-es, de ki tudja igaz-e. A másik, hogy Distinctive-ként elég sovány ez a felszereltség, se bőr, navi, se radar.

Mindezt egybevetve, még mindig tényleg ez a legjobb ár/érték arányú 2.0 JTDm a magyar piacon. Már ha igaz az előélet.
KollerT2014-04-28 12:43:47 // 52505
Az ajtón vannak ilyen matricák, hogy melyik szervízben lett mikor szervizelve, de Ő is meglepődött, hogy az ott van. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak