Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-30 08:30:51 // 52604
2016-ra ígérik az új modellt az nálam 2020-ra tud lecsapódni persze ha értelmes Alfa lesz... addig be kell iktatnom 6 évre valami off-ot
Liquid2014-04-30 08:12:51 // 52603
az enyém is olasz származású , gyakorlatilag kitöltetlen szervízkönyvvel és 11x000 km-rel került be 3 évesen az országba. Simán lehet hogy több van benne, a fene se tudja.
Ildiko2014-04-30 07:45:11 // 52601
cartársak kérném szavazataitokat a képre
köszi :)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=717458821645152&set=a.717180611672973.1073741844.322796331111405&type=3&theater
Piritu - 1.000.0002014-04-30 06:52:14 // 52600
A márkaszerviz egy Examiner nevű cél számítógépet használ, nem kis pénz a cucc.
.......................2014-04-29 23:59:20 // 52599
telefon külön SIM kártyával,
Trip ,fogyasztás
Setup az egész kocsira (központizár stb.)
valami Emergency SOS nemtudom sosem próbáltam
2 Tuneres Rádió
MP3 CD
CD tár vezérlés
Giuntini2014-04-29 23:39:06 // 52598
Aki Olaszországból hoz be 159 jtd-t annak évi 50 ezer kilométer futásteljesítménnyel kell kalkulálni évenként főleg a 2.4-nél. Nagy ország, ezt az autót újonnan főleg felső vezetők vették, akik sokat utaznak tárgyalásról tárgyalásra és gyorsan akarták elérni a célpontjukat. Jól ismerem őket, tudom mennyit mennek ezekkel az autókkal. Tehát egy négyéves autóban lazán benne van 150-200 ezer kilométer. Viszont általában törődtek is vele, hiszen meg volt a cégnél a felelőse, aki mindig vitte a szervizbe, és mindenből az autó a legjobbat kapta, hiszen a gépnek mindig üzembiztosnak kell lennie. És mivel csak márkaszervizbe hordták, a szervizkönyvet mindig kitöltötték. Ha nincs hozzá, annak oka van, például az hogy a kilométert legrosszabb esetben a felére tekerték vissza. Ezeket az autókat, viszont két-három éves korukban lecserélték, és az új tulajdonos több mint valószínű, hogy kevesebbet ment vele, és nem hordta márkaszervizbe. Annak idején egyik igazgató barátomnak, a 164 V6 TB- jét négyévesen 200000 km-el adták el, és az úgy nézett ki mintha új lett volna.
dev1662014-04-29 23:08:01 // 52597
A nagynavis 59-esekben a navi programon kívül tud még valamit a középső kijelző, úgy mint a 66-osban?
Csabi2014-04-29 23:05:24 // 52596
tényleg, már csak ~3hét...(Robiii, merre vagy? :) )
dev1662014-04-29 23:04:04 // 52595
Én is arra tippelnék, hogy az ECU frissítésre utal a programozás dátuma, de mennyivel jobb lenne, ha találgatás helyett rendesen dokumentálva lenne a MES/FES, bár ehhez valószínűleg gyári támogatás kéne a Fiat-tól. A kérdés, hogy mit használnak a márkaszervízek (??).

Én csak 4 éve írogatok ide, de fejlesztéseket én sem nagyon láttam eleddig. Kár.:(
Csabi2014-04-29 22:42:00 // 52593
Nálam, amikor szoftverfrissitést kapott...az ECU megjegyezte a dátumot, és az odométer állását is....tehét ebben az esetben összetartozó "értékpárt" alkot
A programozás dátuma...ez jó kérdés...alapból azt mondanám,, h adja a kérdés a választ...vajon akinek chipes írta át a programját, annak is látszik az írások száma, és a programozás dátuma ?
Piritu - 1.000.0002014-04-29 22:23:07 // 52592
A VTT-t nem kéne hivatalosan is kihirdetni?
Piritu - 1.000.0002014-04-29 21:32:44 // 52591
A km számláló bizonyos keretek közt nullázható. Átadás előtt a Párduc óráját is 0-ra állították, a programozás dátuma viszont a gyártás napjára esik.
El bírom képzelni, hogy ecu-ja válogatja ezt is.

Topik téma: 9 éve vagyok itt, de még nem sok minden lett megvalósítva a kérésekből, ígéretekből. Elég csak végigolvasni a "Site fejlesztés"-t.
dev1662014-04-29 21:22:33 // 52590
Igaz. A FES/MES körül nagy a homály. Én pl. a mai napig nem kaptam választ az alábbi kérdésekre:
1. Az "Programozás dátuma" és "Km-óra utolsó íráskor" összetartozó értékpárok-e vagy függetlenek?
2. Nullázható-e a "km. számláló"/"odometer" belső érték? Ha igen, mi értelme külön jegyezni az értékét az utolsó íráskor?
3. Pontosan mitől frissül a "Programozás dátuma" érték?

Ha ezekre tudnánk 100% biztos válaszokat, akkor meg lehetne mondani FES/MES-sel, hogy melyik autó tekert, melyik nem. Akár még a valós km állást is ki lehetne számolni.
Vay át kéne nyargalni arra a műszerre, amit a nepperek használnak. Az lehet, hogy mindent tud (autocom?).

Amúgy:
http://alfaamore.hu/forum/egyebek/ujtopic
Piritu - 1.000.0002014-04-29 21:07:36 // 52589
Egy ilyen adatbázis felépítése szép, és hasznos feladat lenne egy Amore szintű Alfás közösségnek. Mindenki, aki már mérte beírhatná a többieknek, hogy vételkor ne érjen meglepetés. Csak nincs hova. Gyakorlatilag az összes topik tele van FES/MES kérdésekkel, tanácsokkal mégse lett saját topikja :-(
Itt egy kicsit OFF, de nekem egy TS topik is hiányzik.
Ákos (dewvil)2014-04-29 21:04:17 // 52588
Hát mindenkinek egyéni döntése. De egy géptető festéstől még nem lesz érték csökkent egy kocsi. Én ledokumentáltam körbefotóztam megmutattam. Aztán kell kell nem nem.
dev1662014-04-29 21:01:46 // 52587
minden típusnál és motornál más. Én is kimértem már az én korrekciós tényezőmet (1.005), de nem csak arányossági, hanem offset hiba is van. Az odometer 55ekm-rel késik a műszerfalhoz képest, vagyis sokkal kisebb értéket mutat, viszont gyorsabban nő.
Piritu - 1.000.0002014-04-29 20:55:23 // 52586
A korrekciós tényezőt ki lehet mérni :-)
Shadin2014-04-29 20:54:59 // 52585
Ja tele van a motorháztetőm kavicsfelverődéssel és nem merem lefényeztetni. Ja akinek nincs az törött volt vagy fényezte :-D
Shadin2014-04-29 20:52:31 // 52584
Pontosan tudom mennyi volt benne mert a leleményes magyar nepper csak egy 5 forintos szarral nulláz de nem szedi ki az utolsó szerviz időpontot. az én esetemben legalábbis. pedig állítható. miért hagyta volna azt 150-en?
dev1662014-04-29 20:52:11 // 52583
típusonként különbözően hibázik a FES. van ahol 200e helyett 20e-t mutat, máshol 100e helyett 600e-t. A FES fejlesztője a mai napig a gyűjtögeti az infókat a fórumán a tulajoktól, h befoltozza ezt a hibát. Nem sok sikerrel.
Ez kedvez a neppereknek, mert nem lehet őket lefülelni.

Ha nem hiszed, nézz utána http://www.multiecuscan.net/
Ákos (dewvil)2014-04-29 20:51:38 // 52582
Mindig az a fránya szervizkönyv. Aki azt akarja hinni, hogy sok van benne higgye csak. Ha a szerviz számla a pecsét a leinformálás sem elég akkor mi? Új autó az. Az sérülésmentes és 0km-es. Ritka esetben még csak sérülésmentes sem. Persze, hogy mindenki tekergeti az órát, mert a a nagy magyar átlag megriad attól ha 3 évesen van benne 150 hiába szervizelt, bele sem gondol, hogy az jobb. Inkább meggyőzi magát, hogy a kintről behozott 4 éves autóban 100e van, ám legyen. És ha meg fényezgetve volt? Akkor mi van? Ez is vesszőparipa. 2014et írunk, pörgő, sietős ideges világban élünk ahol az autók nagy része fényezve volt. Egy lökhárítót egy ajtót szépen meg lehet csinálni, ha meg nem szép nem veszed meg. Ne legyen össze vissza vagdosva a többi meg...Mindenkinek szíve joga eldönteni melyik autót veszi meg, szerelővel nézi vagy saját maga. Szóval...
Bocsánat a kis anekdotáért....
Shadin2014-04-29 20:50:38 // 52581
ez igaz, de az autók 98%-ára is. Miért van az hogy ennyiért kint valamire való autót nem kapni. honnan jönnek ezek. az enyém 100% hogy nem volt törve és más nem is igazán érdekelt. bele volt kalkulálva.
Piros Madaaar2014-04-29 20:49:40 // 52579
ezt lattatok mar? en ma kaptam egy kinti jobarattol allitolag mar nem fog valtozni es augusztusban mar kapjak az uj modelt :-)
dev1662014-04-29 20:48:38 // 52578
amúgy sem tekernek 150-ről 86-ra. inkább 250-ről, akkor szokták eladni a nyugat-európai első tulajok az autóikat, amiket szorgos neppereink importálnak tonnaszámra a 200-250e között futot dízelekből lesznek 80-120e futottak, a 250-350ekm-esekből a 120-180 közöttiek. Csak így éri meg nekik.
Shadin2014-04-29 20:46:29 // 52577
Ne dobd ki, egy vadidegen baromi boldog lesz tőle. Abban a boldog tudatban, hogy semmi dolga az autóval. Lehet, hogy ez a Te autód esetedben így is van, de nem garancia. Van számlád vezérléscseréről amit 5k-val ezelőttről szól. Boldogság, de kicserélem. Mint ahogy az üa szűrőt is stb

ui.: kicsit szélsőséges lettem, ez a saját korlátom. Csak magamban bízok sajnos és ez már így is marad :-D
Piros Madaaar2014-04-29 20:46:08 // 52576
az enyem pontos :-) megnezte az egyik vevo jelolt :-)1500km elteres van benne :-)
van egy offosunk abban 586.000 van 2.6V6 :-) benzines..megnem mondjak rola hogy annyi van benne
dev1662014-04-29 20:44:16 // 52575
Éppen erről beszélek, ha 150e-rel az órában veszed (bár nekem az is kevésnek tűnik), akkor sokkal olcsóbb lett volna, tehát az aki visszatekerte, meglopott téged. Nem is kevéssel.
dev1662014-04-29 20:41:02 // 52574
:))

Azt nem tudom, h tényleg vissza volt-e pörgetve az a TS vagy sem, de az biztos, hogy más sem tudja. Egyszerűen nem lehet kideríteni. Épp ez a pláne.

1. A FES-sel kiolvasott odometer értékeknek semmi köze a km álláshoz, egyes típusokban egészen elképesztő értékeket mutat a FES, mert rosszak a szorzófaktorok a programban.

2. az 1.6 TS blokk szvsz nem tud ilyen futást. a 400ekm is komoly teljesítmény tőlük. Bár az is igaz, hogy nagyon kevés a világ életében jól karbantartott példány.
Piros Madaaar2014-04-29 20:39:13 // 52573
nem csak Mo. nalunk sem er semmit, nekem megvan a komplett szerviz eloelete alvaz alapjan megnezheto barhonnan markaszervizbe hordom (ismeros :-) egyutt iszunk sokat. ha csak gondom van mar hivom es elore bevesznek.
minden mas amihez en nem merek hozzavagni ott van megcsinalva.amit megtudok azt szamlak megvannak, fenykepekkel dokumentalom.az osszes autom meg a toresek es a horzsolasok is levannak fotozva. tavaly elakartam adni mindket olaszt..kinyomtattam a szervizeket,minden fotot elkeszitettem...aki volt megnezni sot meg a szervizbe is csak telefonaltam es felraktak nekik emelore is atnezhettel A-Z ig. a vegen mind elment es vett kulfoldrol tobbnyire olaszbol behozott lerombolt vasat.utana persze hivtak hogy volt e ilyen es olyan gondom es mennyi es hol.. valaszom az volt hogy vigye oda ahol vette es kerdezze meg ott. ja es mindenkinek fura volt hogy az enyembe 185-190e km van a neten meg mind 90-130 kozott van..annak ellenere hogy az enyem fiatalabb a kiszemeltnel..a tobbsegnek a csili vili kiaxolt, szep felni uj noname gumikkal keves km legyen benne es olcso legyen.ez kell nekik..
Shadin2014-04-29 20:33:31 // 52572
Én négy évesen 86k óraállással vettem, hamar kiderítettem, hogy ~150k volt benne. Bele volt kalkulálva. Viszont minden jel arra mutatott, hogy a 140k-s szervíz el lett végezve Belgiumban.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-29 20:31:33 // 52571
a Punto-nk 2010-es olaszból németbe vitt, onnan behozott én vagyok a második tulaj...van szervizkönyv hozzá de tök üres, a Phedrának kint marat a kereskedésben mondták utánam küldik, köszi nem kellett, minek ha nézegetem mi változik tőle? :)
dev1662014-04-29 20:30:40 // 52570
Akkor dobáljam ki a szervizszámláim és a szervizkönyvemet? Valósak (hiszen nekem állították ki őket), de kidobjuk őket, mert úgysem értékelné senki, nemde? :))
Piros Madaaar2014-04-29 20:30:38 // 52569
ez a visszatekergetest is lehet szepen megoldani egy bejegyzessel..motor csere...ha van ismeros akkor megoldjak szervizen belul is..nekem volt mar ilyen ajanlatom hogy ha elakarom adni adnak papirt hogy motort csereltunk es tekerjem vissza..es papirt is nyomtatnak hozza meg szervizkonyvet is :-)

a minap voltam a szervizbe a kocsimert, volt ott egy 147.. kijott a szerviz fonok es adott egy papirt hogy ilyet meg tuti nem lattam. a kocsiban ora szerint 200.000 km korul volt most vette a tulaj..radugtak examinerre es ott pedig jott a meglepi.. szamitogep szerint 866.000 km volt benne. 1.6ts. kivul belul nem nezett ki az auto annyinak.. sot az alaja sem volt ugy szetrohadva mint a mi 156 aminek mar a szonyege log ki :-)most kb a kocsi arat koltotte ra, komplett vezerles,futomu felujitas,kuplung, olajak szurok pedig probaltak lebeszelni a tulajt hogy inkabb vegyen ebbol a penzbol masik autot..de nem.
Shadin2014-04-29 20:29:08 // 52568
Fék update!

A fék tök jó, csak duzzadnak a vadzsi új (tavalyi) kínai fékcsöveim. De tényleg. Meggyűrűztem és belefeszült :-) Olcsó csőnek híg a bele...

Vettem ilyet próbából.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-29 20:25:41 // 52567
hát azért jó ha van szervizkönyv sok mindent elárul én azt mondtam, hogy mindent nem lehet kiküszöbölni sajnos... a nepperek meg bizony azért tekernek, mert a magyarok hülyék és kevés métere áll fel a cerkájuk az mind1, hogy milyen állapotú az autó a lényeg a kevés méter ...és elhiszik, bekajálják, hogy a 2008-as dejzelben csak 110-e van, mert csak nekik volt ilyen mákjuk, enyiért, mert ha 210 lenne benne az már kuka, semmire sem jó :)))
Shadin2014-04-29 20:24:09 // 52566
Kis hazánkban egy szervizkönyv és a hozzá kötött kötelező szerviz fabatkát sem ér, mint ahogy a számla sem, mert semmi sem garantálja, hogy megfelel a valóságnak. Inkább egy külföldi. Vagy egy új magyar és ott állok a szervizes kolléga háta mögött a cskklistával amit én ismerek, Ő meg kb. leszarja. Ja hogy számlám van arról, hogy a haspáncél ki lett vágva az egyik akciós szerviznél, hogy ne kelljen levenni? Na köszi.
Piros Madaaar2014-04-29 20:21:14 // 52565
koszi tegnap lapozgattam en is a bloggok kozottmikor megalttam, meg szerelo ismerost is hivtam hogy ez hogyan..o is csak forgatta a fejet es a kerdese az volt hogy a fenebe raktak ezt a csavart be..csak egy logika volt benne hogy osszeraktak majd oda forrasztottak a tobbbihez nemgondolva a kesobbi telo cserehez :-)
kalapacs es egy masik cavarral kiutottuk vegul..:-)
dev1662014-04-29 20:19:40 // 52564
ugyanazt tudom leírni, amit alább. Ha vannak papírok, bepecsételt szervizkönyv, az jó pont, de ettől persze még mindez lehet hamis, ezért érdemes lekérdezni. Ok még így is lehet kamu, összebeszélés, bűnbanda, de nagyon nem valószínű.

Ha viszont egy 8 éven belüli autónak nincs semmilyen szerizmúltja, az azért nincs, mert eltüntették, azért hogy leplezzék az órapörgetést. Vagy mi más oka lenne? Ja ezt ismerem, elveszett költözésnél vagy megette a kutya.
Shadin2014-04-29 20:19:15 // 52563
Ezt mondom én is, lehet vigéckedni magyar szervizkönyves leinformálható autóval, de az NEKEM! semmivel sem nagyobb garancia MO.-n mint egy frissen behozott belga, akár tekert autó estében.
Shadin2014-04-29 20:16:26 // 52562
Én csak azt mondom, hogy így is meg úgy is be lehet szopni :-( és se ez se az nem jelent garanciát. Azért 3 éve vagyok a fórumon, de über szopást még senki sem szenvedett el. Vagy mindenki okosan vásárolt :-)

Szerintem a 159-es társadalom ismer annyira, legalábbis itt a fórumon, hogy nem sértődik meg egy-egy kijelentésemen, és azzal is tisztában vannak, hogy ami másnak tökéletes az nekem sose :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-29 20:13:24 // 52561
s ha vannak számlák abból mit fogsz megtudni? ahogy a szervizkönyvet nyomtatják egy papírt még könnyebb... én szalonból vettem a rossot anno semmit nem kaptam hozzá, már mint számlákat, volt benne 80e km, korrekt volt minden csak azt felejtették el közölni, hogy a DPF kukás az 5w40-es olajtól :)))
Shadin2014-04-29 20:09:29 // 52560
Fontos lehet, hogy azt írja a Bosch ESI[tronic], hogy a hátsó nyergek dugattyúit összeszerelésnél minden esetben teljesen be kell tekerni, majd 90 fokot vissza és utána a helyére rakni.
dev1662014-04-29 20:03:43 // 52559
"Kb. mázlim volt"
Ez a kulcsszó :))
A te a mentalitásoddal lehet korrekt első tulajos autót venni szomszédtól, cimbitől rokontól, mert tudod, hogy használta, hova hordta szervizbe a gépet. A km manipuláció is kizárt ekkor. Ezt aláírom. minden más esetben viszont sanszos, h tekert autót veszel. Neppertől szinte biztos.

Vásárlás előtti műszaki átvizsgálás... hmm, jó esetben árnyaltabb képet kapsz az állapotról. Tudni fogod mikor kell fékbetétet cserélni (kit érdekel, nem tétel), féktárcsát (drágább, de nem fajsúlyos) és hogy szivárog-e valami (10éven belüli autóknál nem jellemző). Persze 6-8eFt-ért ne várd, h a szervizes alapos munkát végezzen. Ha ügyes, akkor még azt is megsaccolja meddig bírják a lengőkarok, szilentek. De ezek a független úgy un block állapotfelmérések sztem komolytalanok.

Az igazán húzós tételek vagy később derülnek ki (turbó, nagynyomású szivattyú, DPF gondok) vagy magad is ellenőrizheted vásárlás előtt (kuplung fogáspont, pedálerő, lendkerék ad-e hangot, szervó, injektorok állapota, járáskultúra, stb.). Régebben én is kértem átvizsgálást a kiszemelt autókra vétel előtt. Ma már feleslegesnek érzem, max. ha saját szerelő végzi, akkor lehet értelme (az mondjuk a másik véglet, mert mindenáron le akar majd beszélni).

De egy biztos, nem fog kiderülni se a tesztúton, se az átvizsgáláson, h teszem azt 150 helyett 300ekm van az autóban, miközben egy 150e-t futott verdáért fizetsz, akár 1,5-szer annyit, mint, amennyit valójában, valós km állással érne. Na ezért nem mindegy, hogy tekert autót vesz-e az ember vagy sem. Én így látom.

u.i: "Attól még az autó köszöni szépen karbantartottabb mint bármelyik másik" csak nehogy kikérje magának a többi 59-es tulaj ;)
Liquid2014-04-29 20:02:34 // 52558
látszik nem láttál még 156, 147, GT-n ilyet :)
kipuf leköt, bölcső leereszt, stabrúdat kiügyeskedik, aztán vissza
Liquid2014-04-29 20:01:16 // 52557
az durva, már csak ennyi az ára?
Ákos (dewvil)2014-04-29 19:48:29 // 52556
Dehát erre a faramuci megoldásra vannak a szakemberek ugye :):)
mizooo2014-04-29 19:45:29 // 52555
Hát lehet 156-nál nem cseréltél még, de ott is kipuff, bölcső stb le :) szopikáztam vele egy délelőttöt az aknában...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak