dev1662014-08-29 15:45:29 // 57740
hát nekem a 16V dízel is nagy csalódás volt a 159-ben, pedig 3 különböző autóban is próbáltam. nem mondom, h rosszul megy, de egyáltalán nincs olyan érzése az embernek, h egész nap csapatná neki, mert akkora élmény. A 2.4 méltó a híréhez erő tekintetében (automatával is remek), a 2.0-hoz még nem volt szerencsém, de úgy hírlik az sem olyan nagy szám. Hiába, testes ez az autó és általában hatalmas kerekek feszítenek alattuk, mert az áll jól a 159-esnek.
dev1662014-08-29 15:40:50 // 57739
Itt kevés a 159 JTS tulaj, úgyhogy nem nagyon fognak tudni érdemi infóval szolgálni, ahogy én is csak azt tudom leírni, amit a szerelőktől hallok. Az biztos, h az 1.9 JTS nyomatéka (az 1.8 pláne, az egy GM őskövület) kevés ehhez a dögnehéz kasztnihoz. A 2.2 JTS a JTS-ek közül a legjobb választás, de ha 159 benzines akkor az 1750 TBi a nyerő. Tudom, drága, de az egy nagyon jól sikerült motor.
A JTS-ek láncos motorok, de nem az élettartam növelése miatt döntöttek így a tervezők, hanem a kétoldali változó szelepvezérlés miatt. A lánc nyúlik és elég gyakran kell cserélni és úgy általában a JTS a legbonyolultabb szívó benzinesek egyike ennek minden előnyével és hátrányával. Ennél több fajlagos lóerőt és Nm-t kommersz (max. fordulat miatt), szívómotorból nem nagyon lehet kicsalogatni, cserébe nagyobb a karbantartás igénye, mint egy átlagos korabeli szívó benzinesnek.
A JTS-ek láncos motorok, de nem az élettartam növelése miatt döntöttek így a tervezők, hanem a kétoldali változó szelepvezérlés miatt. A lánc nyúlik és elég gyakran kell cserélni és úgy általában a JTS a legbonyolultabb szívó benzinesek egyike ennek minden előnyével és hátrányával. Ennél több fajlagos lóerőt és Nm-t kommersz (max. fordulat miatt), szívómotorból nem nagyon lehet kicsalogatni, cserébe nagyobb a karbantartás igénye, mint egy átlagos korabeli szívó benzinesnek.
Szabolcs 1592014-08-29 15:38:44 // 57738
3,2 és mar nagy ,159 est szeretne de csak benzinest nem értem ,de talán azzal kevesabb a gond mint az egr dpf szivosor magas nyomású stb
Béci Ɨ|ѯ2014-08-29 15:30:18 // 57737
A 3.2-es. :-) Ezek a kis benzinesek elég harmatosak a 159-ben. De az a tut ha kipróbáltok egy 150 lovas dieselt és utána az egyik benzinest. Ha csak nem tudja elszámolni a benzint, akkor dieselt akar majd...
Shadin2014-08-29 15:23:41 // 57736
nem tudom, de a nagyobb az mindig jobb, és csak két választást adtál :-D
Szabolcs 1592014-08-29 15:16:14 // 57734
Az 1,9 jts el mi a gond
GTPeti2014-08-29 15:10:18 // 57733
De az 1.0-át szigorúan DPF-fel, EGR-rel és lapátokkal. :))
Shadin2014-08-29 15:06:50 // 57731
Én 1000-es 3 hengerest szeretnék inkább, de ha nincs akkor a 2,2JTS.
Szabolcs 1592014-08-29 14:54:41 // 57730
Szép jó napot lenne 1 kérdésem öcsém 159 est szeretne venni de csak benzinest melyik motor jó 1,9 jts vagy 2,2 es
mzo2014-08-29 10:36:19 // 57729
Azert erezheted hogy jobban lassul szabadonfuto modban mint N ben mert egy minimalis fekezest meg ugy is produkal a valto. De ha a fordulatszam merot nezed akkor 50 alatt ha gurulsz es nem nyomod a gazt akkor vissza esik a fordulat alapjartra
mzo2014-08-29 10:32:08 // 57728
Aztan piros lampanal mar mirt lenne tilos N-be rakni? Bar tol felesleges mert ha nyomja az ember a feket akkor nagyjabol "kikuplungol" a valto es uresbe teszi magat. De hogy ettol baja lenne es hogy ezt plane egy valtosok mondtak... Hat...
ValeRossi462014-08-29 10:02:46 // 57727
Megelőztél a válasszal :) de pont ezt mondták nekem is :D
vzsiros2014-08-29 10:02:41 // 57726
igen? 50 alatt szabadonfutó? akkor az enyém miért lassul jelentősen jobban, ha lámpához közeledek és Dben hagyom, mint Nben?
kezd nagyon érdekes lenni...
kezd nagyon érdekes lenni...
ValeRossi462014-08-29 10:01:26 // 57725
Én csak véletlenül toltam át egy párszor,kicsit lassítottam és vissza raktam D-be.
Anno a szerelő azt mondta,hogy nincs értelme kivenni D-ből és gurulni,aztán megint vissza,miután a legnagyobb terhelést a sebességbe rakásnál kapja. Egyszer bent van maradjon is ott amíg nem kell hosszabb ideig megállni. De hozzáteszem egy 607-es automataváltóról beszélek. Én vigyáztam rá,50 ezrenként olajcserés volt,most lassan 290e van a kocsiba és még nem volt gond a váltóval.
Anno a szerelő azt mondta,hogy nincs értelme kivenni D-ből és gurulni,aztán megint vissza,miután a legnagyobb terhelést a sebességbe rakásnál kapja. Egyszer bent van maradjon is ott amíg nem kell hosszabb ideig megállni. De hozzáteszem egy 607-es automataváltóról beszélek. Én vigyáztam rá,50 ezrenként olajcserés volt,most lassan 290e van a kocsiba és még nem volt gond a váltóval.
Giuntini2014-08-29 09:56:01 // 57724
Csak azt nem tudom ennek mi értelme van. Ha jól tudom, az 1.9 50km/h-nál kiteszi üresbe, az enyém 2.4 az 35-nél. Váltós mondta nekem hogy nem szabad. Ha már mész vele, akkor mindig a féket kell taposni, piros lámpánál nem szabad N-be rakni. Váltósok, és olyanok akiknek mindig automatájuk volt, ők mondták nekem hogy ez alaptörvény. A legnagyobb terhelést akkor kapja a váltó, amikor az előválasztó kart használjuk. Ezért kell mindig megvárni hogy érezhetően bekattanjon sebességbe. És egy kis kúszást kell neki engedélyezni a gázadás előtt. Mielőtt zöldre vált a lámpa előtte engeded kúszatni, garantálom, elsőnek jössz el a lámpától. A másik, a bolygóműves váltó nem igazán szereti a kézi üzemmódot,, hiszen nem arra lett kitalálva. Ez csak egy opció.
mzo2014-08-29 09:49:37 // 57723
Ezert is irtam hogy baja nem lesz tole, bar 50 Km/h alatt mar kvazi felesleges, mert az alatt mar szabadonfuto uzemmodban van a valto.
mzo2014-08-29 09:46:44 // 57722
Menet kozben nem szigoruan tilos D-bol N be tenni a valtot, elvileg semmi baja nem lesz tole, bar azon vita van meg szerelok kozott is hogy a hirtelen nyomas valtozas jot tesz e hosszu tavon a valtonak vagy sem. Karotta pedig nem az Alfat ekezte a videoban meg csak nem is a valtot (ami valoban nem Olasz gyartany) hanem a valto gombot, ill annak a reteszet, ami tenyleg egy egyszeru ek. Es maga a valtogomb az Alfa, ill Olasz tervezes es kivitelezes. De nincs ebben semmi rossz volt mar forumtars is akinek nem mukodott a retesz gomb.
GTPeti2014-08-29 09:46:07 // 57721
Gyárilag 150LE-s, jól megchippelve, "ahogy kell". Csak kanyar ne jöjjön és fékezni ne kelljen. :)
vzsiros2014-08-29 09:37:26 // 57720
Igaz olyankor már alapjáraton pöfög. Azt elhiszem, és elismerem, hogy ha terhelés alatt van a hajtás, akkor nem tesz jót, ha csak úgy kikapja az ember Dből...
vzsiros2014-08-29 09:36:09 // 57719
Hát nem tudom, lehet, hoyg én rosszul használom a kocsimat. De én menet közben, reteszelő gomb benyomása nélkül, ha csak gurulni akarok is kipöccintem Dből Nbe. Pölö mikor 100m-re látom a lámpát, ami piros, és üresbe akarok begurulni...
Nehogy már ezzel kárt okozzak bárminek is a váltóban! Nehezen hiszem.
Nehogy már ezzel kárt okozzak bárminek is a váltóban! Nehezen hiszem.
Grando2014-08-29 09:34:22 // 57718
Pontosan így! És még kondicionálják is egymást erre a viselkedésformára, hogy úgy mondjam: elvárás. :(
Giuntini2014-08-29 09:32:08 // 57717
Köszönöm a válaszokat. Én tapasztalatból csak annyit mondanék, hogy érzésre sokkal könnyebben működik, ha használod a reteszelés kioldó gombot. Én mindig használom. De az ennél sokkal lényegesebb, hogy milyen módon használod a váltót. A váltó élettartama nagyon sokban függ tőlünk. Nekem ez az első automata váltós autóm, és meghallgattam haverom tanácsait, akinek már sokadik automatája van. Pl. mindig várni kell, D vagy R-be rakás után, amíg érezhetően be nem ugrik sebességbe. Ezért sem lehet azt a kart össze-vissza toszogatni. Menet közben szigorúan tilos D-ből N-be rakni. Olyan megerőltetést kap a váltó, ami jelentős hatással van az élettartamára. Mielőtt Karotta lefosozta volna a váltót, ami megint úgy nézett ki, hogy az Alfa nem tud összerakni egy normális automatát, közölnie kellett volna, hogy bizony japán termék,ami a Toyota leányvállalata, és ezt használja többek között a Volvo, a GM, és nagyon sok nippon. A fellengzős rohadt bunkó stílus az ami bicskanyitogató volt.
mzo2014-08-29 09:08:07 // 57716
Karotta jol mondta, Csak P es R kozott kell hasznalni a reteszelo gombot. A R N D kozott nem kell, de termeszetesen lehet hasznalni. Es semmi baja nem lesz attol ha menet kozben kilokod N be a valtot. Ez ugyanolyan normal opcio mint ha a kezivaltonal uresbe tenned gurulas kozben. De ez az automata valtoknal mind igy van.
ValeRossi462014-08-29 08:39:15 // 57715
Nekem az offosba volt automata,és simán ki tudtam lökni D-ből N-be :) menet közben. Volt rá példa egyszer kétszer :)
David | Centocinquantanove2014-08-29 08:24:33 // 57714
Ezt de szépen mondtad... :)
Shadin2014-08-29 08:11:35 // 57713
Olyanok mint az ovisok. Mindent megkapnak, de nem értenek hozzá ill. nem értékelik. És ez bazi nagy egóval társítva.
DJ2014-08-29 08:09:38 // 57712
N-D között nincs reteszelés.
Volt pár automatám Alfán kívül is, francia - német - USA modellek, de egyikben sem volt reteszelés N-D között.
Olyan volt, ahol az 1-2-3-D között is volt, volt ahol ott sem.
Volt pár automatám Alfán kívül is, francia - német - USA modellek, de egyikben sem volt reteszelés N-D között.
Olyan volt, ahol az 1-2-3-D között is volt, volt ahol ott sem.
Piritu - 1.000.0002014-08-29 06:53:49 // 57711
Mostanában a Totalcar Égéstér című adását szoktam hallgatni a kocsiban. Sokszor meglepődtem, hogy az autós újságírók milyen műszaki analfabetizmussal rendelkeznek. Már megszoktam, és nem lepődök meg.
Giuntini2014-08-28 21:47:13 // 57710
Sziasztok!
Még ehhez a Karotta-féle videóhoz lenne egy gondolatom, ami elsőre nem tűnt fel. Az a véleményem, hogy sajnos ez a jóember nem ért az automata váltóhoz. A reteszelő feloldó gombot mindig kell használni. Ő azt mondta, hogy csak P-ből R-be. Hát ez egy idióta! Ha N-ből R-be vagy D-be teszem ugyanúgy kell használni. Ez az ember nem tud gondolkodni? Ha menet közben véletlenül meglököd a kart, mi történne a váltóval? Csak a reteszelő gomb megnyomásával lehet változtatni a kar pozícióján, ez alól kivétel a kézi állásba kapcsolás. Velem már többször megtörtént, hogy véletlenül meglöktem a kart és átment kézibe. Mi történne, ha véletlenül D-ből átugrana N-be vagy R-be. Szerintem ő erőltette túl a kart. Egyébként a Q-tronic kezelésiben is le van írva, hogy minden változtatásnál kell használni a reteszelő feloldót, kivéve a kézi kapcsolásnál. Kíváncsi vagyok a többi Q-tronicos car-társ véleményére.
Még ehhez a Karotta-féle videóhoz lenne egy gondolatom, ami elsőre nem tűnt fel. Az a véleményem, hogy sajnos ez a jóember nem ért az automata váltóhoz. A reteszelő feloldó gombot mindig kell használni. Ő azt mondta, hogy csak P-ből R-be. Hát ez egy idióta! Ha N-ből R-be vagy D-be teszem ugyanúgy kell használni. Ez az ember nem tud gondolkodni? Ha menet közben véletlenül meglököd a kart, mi történne a váltóval? Csak a reteszelő gomb megnyomásával lehet változtatni a kar pozícióján, ez alól kivétel a kézi állásba kapcsolás. Velem már többször megtörtént, hogy véletlenül meglöktem a kart és átment kézibe. Mi történne, ha véletlenül D-ből átugrana N-be vagy R-be. Szerintem ő erőltette túl a kart. Egyébként a Q-tronic kezelésiben is le van írva, hogy minden változtatásnál kell használni a reteszelő feloldót, kivéve a kézi kapcsolásnál. Kíváncsi vagyok a többi Q-tronicos car-társ véleményére.
Dömpi (il dottore)2014-08-28 21:20:28 // 57709
valaki nyúlja az ötletem!!!
Dömpi (il dottore)2014-08-28 21:12:55 // 57708
Dömpi (il dottore)2014-08-28 21:04:51 // 57707
nem félek, csak apósom mondta, hogy ne húzzam, majd ő tolja, másrészt hátrafelé lépdelve pont fel kellett lépnem a kertitó hídjára és szerintem kerestem a lábammal a fellépést
Liquid2014-08-28 20:44:30 // 57706
dede olyan szagú, nem illik Alfához szerintem
Piritu - 1.000.0002014-08-28 19:51:09 // 57705
De, úgy néz ki.
Shadin2014-08-28 19:45:14 // 57703
Visszavonom, kérem törölni a jegyzőkönyvből, ezen az oldalon nem fikázunk ízlést :-(
Shadin2014-08-28 19:44:07 // 57702
Nyugodtan üssetek, de nem úgy néz ki mintha BMW akarna lenni?
:-D
:-D
Shadin2014-08-28 19:42:34 // 57701
Octavia RS, 320D megvolt már. Ha kanyarog az út akkor meg bárki Droberto kivételével, mert Ő még vakmerő és fiatal :-D
Shadin2014-08-28 19:40:21 // 57700
A gyári tetőcsomagtartóra is akció van tessék mondani :-D Más nem jut eszembe, minden tökéletes. Talán a jobb első kutyacsont mintha már nyafogna.
mizooo2014-08-28 19:36:16 // 57699
Akkor ugyanaz mint nekem. Az 530-al tuti nem bánik el de a 320-on gond nélkül kifog... nagyon :D
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-28 19:27:29 // 57698
minden olcsón van :)
Norby2014-08-28 19:22:42 // 57697
Shadin2014-08-28 19:16:26 // 57696
Ha minden ok a vassal akkor ennyi:
"74mm3 helyett kap 88mm3 2500fordulattól
57mm3 helyett kap 70mm3 4000fordulaton
Ez elég 380-85nm re és 180le-re."
Alul el van belőle véve mert ugye gyengusz a sebváltó-kuplung (320Nm?)
És rá van töltve egy 150LE-s EGR vezérlési térképe is, amitől szűkítő nélkül is alig-alig rángat, amihez még az is hozzájárul, hogy a rángatós tartományban állított még valamit a nyomaték limitereken.
(Áki, ha f@szságot beszélek javíts ki :-D)
"74mm3 helyett kap 88mm3 2500fordulattól
57mm3 helyett kap 70mm3 4000fordulaton
Ez elég 380-85nm re és 180le-re."
Alul el van belőle véve mert ugye gyengusz a sebváltó-kuplung (320Nm?)
És rá van töltve egy 150LE-s EGR vezérlési térképe is, amitől szűkítő nélkül is alig-alig rángat, amihez még az is hozzájárul, hogy a rángatós tartományban állított még valamit a nyomaték limitereken.
(Áki, ha f@szságot beszélek javíts ki :-D)
mizooo2014-08-28 18:59:52 // 57695
Manky Programmal mész te is? Mennyire lőttétek be?
mizooo2014-08-28 18:58:54 // 57694
mizooo2014-08-28 18:57:36 // 57693
Azért az egy kicsit erősebb gép :) én nem állok le velük, nincs sikerélmény :D. A 320D az sikerélmény ;)
Shadin2014-08-28 18:54:48 // 57692
A le- és felszerelés max 5-5 perc, viszont az alapos tisztítás ennél több. Ezért (én) biztos nem adnék pénzt.
Shadin2014-08-28 18:52:35 // 57691
Biztos RS :-D
A bömbölő elől én akartam meglépni mert nyomult aztán 200-nál lehúzódtam, mert nem tudtam tovább feltartani a dombon.
A bömbölő elől én akartam meglépni mert nyomult aztán 200-nál lehúzódtam, mert nem tudtam tovább feltartani a dombon.