Fórum >> Típusok >> 159

GTPeti2014-10-25 21:34:06 // 60504
A Ferrari is valószínűleg kb. annyiért csinálja. Csak eddig ugye évi 5000 autót adhattak el és annyit kértek értük amit a vevők simán kifizettek. Nincs ezzel semmi baj. Max. annyi, hogy mi rendes munkával nem tudunk magunknak megengedni egy ilyet. :(
droberto2014-10-25 21:33:55 // 60503
Pont ezt mondom én is. Nem volt ennyi dízel. A 90-es évek eleji nyugati dízelek égésterméke pedig nagy és nehéz volt. Leült a földre nem szállt fel.
Pont ezért kell a szigorú szabályozás.
dev1662014-10-25 21:32:08 // 60502
azt is tegyük hozzá, hogy ha az autógyárak nem csak papíron lennének elkötelezettek a károsanyag kibocsátás csökkentése mellett, hanem valóban fontos lenne nekik hosszú távon, h ne szennyezzen az autó, akkor nem romlana el az EGR, az LMM, a turbó geometria, injektorok stb., mind-mind kormolást okoz. Az ok, hogy a 0km-es autó környezetbarát, de 100ekm-rel később is annak kéne lennie. valójában nem az.
.......................2014-10-25 21:31:39 // 60501
Ja csak nem megy 800kmh val
Liquid2014-10-25 21:30:20 // 60500
Viszont a Ferrari kellően nyereséges a presztizs miatt vastagon fogó ceruza miatt.
Ettől még elismerem a Corvett erényeit, de nem feltétlenül kellene a Ferrarit eldízelsuvosítani.
Liquid2014-10-25 21:28:25 // 60499
"DPF egy szükségmegoldás nem is túl okosan kivitelezve" ez így van!
erre szoktuk a cégnél az mondani hogy "russian solution"
.......................2014-10-25 21:26:57 // 60498
Ki a f@szt érdekli a kögazdagok ferrarija,
Tőlem akár el is adhatják, nem nézem semmibe ,kisszériás drága lom,
Nem kunszt

A kunszt az amit a Corvette csinál 15 milláért szupersportkocsit a népnek
droberto2014-10-25 21:26:08 // 60497
Valahol olvastam, hogy a profitmániás suttyó managerek fenik a fogukat a Ferrari vezetői székére.
Profit pedig ezekből lesz. :(
Megcsinálták az Alfával, most a Maseratival, következő a Ferka lehet...
dev1662014-10-25 21:25:19 // 60496
de arról senki nem beszél, hogy mi történik, amikor regenerál egy DPF-es dízel. ne adj isten, ha már 1-2-szer el is volt tömődve és van olaj is a szűrőben. Akkor lehet gyönyörű kék füstfelhőket látni. Az ám csak a friss alpesi levegő :)))
ja és hidegen minden dízel büdős, ezt különösen utálom bennük.

A DPF helyett inkább azt kéne elérni, hogy mindig tökéletes legyen az égés és sose keletkezzen korom, akár teljesen új motorkonstrukciókkal is és akkor csak az NOx-eket kéne lekötni.
Drága lenne kifejleszteni, de hosszú távon megérné. a DPF egy szükségmegoldás nem is túl okosan kivitelezve.
GTPeti2014-10-25 21:24:42 // 60495
Egy dízel 159-é pedig 2l/100km, ha 4 személlyel számolunk. :)
droberto2014-10-25 21:23:30 // 60494
Szerintem cseppet sem bonyolúlt. A bajt inkább a kiforratlanságában látom. Hasonlóan mint az E4-es DPF-eknél. Nincs még elegendő üzemeltetési tapasztalat. Hiába tesztpad, eredmények, hibák feldolgozása. A puding próbája az evés.
Azt olvastam, hogy ugyanaz a verda ua. a motor E5 és E6 változat közti különbség 100k. :)
Liquid2014-10-25 21:22:58 // 60493
biztos vagy ebben? gondolj bele a másik oldalába. Volt 10 évvel ezelőtt ennyi dízel? Esetleg turbós benzines? Nem volt. Szívó benzines volt az autók nagy többsége. akkor?
droberto2014-10-25 21:18:28 // 60492
Az első résszel egyetértek, de a másodikkal azért vitatkoznék.
Gondolj csak a nagyvárosi téli szmogokra. Ez nagy problem, ami nem nagyon volt 2-5 évvel ezelőtt. Ezekért igenis a korszerű DPF nélküli autók a felelősök.
.......................2014-10-25 21:18:15 // 60491
Manapság 4liter /100km/fő az Airbus ok fogyasztása
És 4szer gyorsabb mint az autó

http://kefoportal.kefo.hu/images/download/jarmuipar/prezentaciok/AP_Repulogep_gazturbinak_v3.pdf
GTPeti2014-10-25 21:18:01 // 60490
Várjuk ki a végét! Dízel Ferrariról egyenlőre nem beszélt senki. B) SZVSZ SUV-ról sem. Vagy igen? :O
dev1662014-10-25 21:12:05 // 60489
ennyire idióta nem lehet még a pulóveres sem. ha ilyen termékekkel akarja felhozni az eladási számokat, arra ott az Alfa és most már (sajnos) a Maserati. Óriási hiba lenne a Ferrari brand-et is kinyírni tömegtermékekkel. Ilyen hibát nem fog elkövetni.
Liquid2014-10-25 21:09:42 // 60488
mi ezzel a baj a tiéd és az övé is bő 200 lovas, még szép hogy egálban vannak.
A benzines többet eszik? naés? de ha egy szívó ST, akkor hátrányban van mert a tiéd turbo-s, ráadásul a dízel akkor is kormol ha nem látszik.
Egyszerű a képlet: kib. nagy dellát öltek az elmúlt 1x évben a dízeltechnikába, ennek az az eredménye, hogy büdös lomha kerregő szarból, öltönyös, keveset kajáló, halkan ugyan de kerregő és nem láthatóan de baromira kormoló gépek lettek, amivel már meg lehet jelenni, sőt a környezettudatos nagyemberek, akiknek a Prius azé még derogál, nagyon behozták a divatba. Viszont elveszett az elnyűhetetlenség és a jó értelemben vett igénytelenség, ellenben qrva bonyolultak és érzékenyek lettek, ha baj van akkor az nagy. És egyből elfogy a fogyasztáson nyert előny. Persze a másik oldal is hasonló, mert ahogy begyűrűzött ez a downsizing idiotaság, a fogyasztásmérés valóságtól elrugaszkodott volta miatt, úgy lettek egyre problémásabbak a kis turbos benzinesek is. Szívót meg már csak a Mazda gyárt.
Az Isten se tudja mi lesz ebből hosszútávon. Jelenleg mi szívunk a 200k-t futott dízelek nyűgjeivel, mert egyrészt nincs megfelelő keretünk újat venni, másrészt nincs is nagyon más csak dízel. Én ennek speciel nem örülök, de így van.
droberto2014-10-25 21:08:35 // 60487
Ez is egy érdekes, már-már filozófiai kérdés. Egy biztos a profitról szól minden.
droberto2014-10-25 21:05:21 // 60486
Akkor készülj fel, hogy most miután kibaszták a Montezemolo-ót, jönnek a dízel és SUV Ferrarik. :(
dev1662014-10-25 21:04:26 // 60485
én úgy látom, hogy az euro6-ba (esetleg annak utódjába) fog végleg belefulladni a dízelmánia. Egyszerűen nem lehet már jobban kifacsarni ezeket a motorokat. Pontosabban, lehet de milyen áron? adblue és hihetetlen mértékű konstrukciós bonyolultság >> rengeteg hibalehetőség és magas előállítási költségek. Az adblue kényelmetlen a tulajnak, a bonyolultság drága a gyárnak, minden tervezésben, mind gyártásban, így a termék is drágább lesz és a végén már nem fogja megérni dízelt venni, akármennyit is fogyaszt és akármennyire erős is.

Ok, ott van még a többlépcsős feltöltés, mint tartalék, de nem hiszem 1 literes 3 hengeres dízelmotorokból valaha is ki lehet hozni egy 2.4 telj. szintjét. az élettartamról meg ne is beszéljünk, az ma már bevallottan 200, esetleg 250ekm.
.......................2014-10-25 21:02:22 // 60484
Városban jó ha benne van ,jobb vele elindulni lámpától
ugyanis ha kikötöd 1500 fordulaton nincs nyomaték,csak 1800 felett jön meg a töltönyomással
Ami autópályán mindegy
.......................2014-10-25 20:59:07 // 60483
Annyit a diesel fikázóknak,
Megyek egy ford ST mögött a Müncheni A99
Padlógáz mikor ő is,
Hát a dögnehéz jtdm Brerával megelőzni nem tudtam,de ő se tudott ellépni 220 kmh ig se
Ja és 8,5 litert fogyasztott a legutóbbi tankoláskor
Liquid2014-10-25 20:58:42 // 60482
nem tudom pontosan milyen hatékonysággal és károsanyag kibocsátással dolgoznak a gázturbinák, de az tény hogy tonnaszám égetik el a kerozint, az is egy összetevő. Szerintem a személyautók szennyezése elhanyagolható az ipar, a légi szállítás és a teherautók/buszok értékeihez képest, csak hát ugye ezzel lehet pénzt beszedni tőlük, a diplomaták meg tetszeleghetnek a föld megmentői képében.
[k i z z o]2014-10-25 20:58:32 // 60481
Nem a káros anyag kevesebb, hanem jobb a hengertöltés.

Nélküle nincsen Swirl. Nincsen korai rétegzett keverékképzés,

Pozitív hatása nem lesz ha kikerül.
GTPeti2014-10-25 20:52:43 // 60480
Pénzt akarnak keresni "sajnos". Az elvekből manapság nem lehet megélni. :(
dev1662014-10-25 20:50:16 // 60479
:)))
Ha nekem ilyenem lesz valaha (min 15 év), akkor évi 2-3ekm-t fog menni és elsősorban birtoklása vágyam kielégítésére és az élmény kedvéért fogom tartani, mintsem közlekedési eszköznek. Csak emiatt tehetném meg, hogy nem érdekel a fogyasztása, nem azért mert kimeríthetetlen a keret:))

Megértem az érveid és a Fiat-ot is, hogy miért adott ki dízel Maseratit, de a gyomrom még akkor sem vette be sajnos. Ehhez idő kell...
GTPeti2014-10-25 20:42:55 // 60478
Amivel még komolyan kéne foglalkozni, az az, hogy hova vezet ez az "eldobhatót, mesterségesen korlátozott élettartamút kell gyártani" mentalitás. Mert egy dolog az, hogy a nyugati országok gazdaságának egyik alappillére az autóipar. De valahol mégis meg kéne húzni a határt... (Természetesen az egész az emberek fejében kezdődik el, miszerint kell-e 3 évente cserélgetni az autót.)
droberto2014-10-25 20:40:20 // 60477
Tökre egyet értek, hogy az ipari szennyezés jelentősebb. Nem vagyok egy környezetvédő, de ott is vannak törekvések. Lásd szennyvíztisztítók, Duna tisztulása, kémény filterek-katalizátorok...egyebek. Persze, mondhatjuk, hogy most meg ugyanez megy pepitában Kínában.
Ettől függetlenül látnunk kell, hogy az autók jeletős szénmonoxidot, nitrogénoxidot-szállóport pöfögnek magukból. Hiába a motorműködési módba kevésbé avatkozó E2-E3 szabólyozás, ha közben 100x-1000x több a dízel mint 25 éve. Ezért fontos a DFP és az E6.
A következők pedig az egyre szaporodó korszerű turbós benzinesek lesznek. Iszonyú mérget bocsájtanak ki.
dev1662014-10-25 20:37:22 // 60476
beszúrtam egy idézetet neked az elearn-ből alább. A lapátkák örvényt keltenek a beszívott levegőben és emiatt elvileg kevesebb károsanyag keletkezik bizonyos üzemállapotokban. nagyobb gázadásra a lapátok, teljesen kinyílnak, tehát olyankor nincs szerepük.

Ugyanez a motor létezik EURO3-asban is, örvénylapátkák nélkül, tehát nem kell mélyreható különbségekre gondolni. Arra nem tudok választ adni, hogy az ECU végez-e bármilyen módosítást a befecskendezésen a lapátkák vélt szöge alapján.
GTPeti2014-10-25 20:33:23 // 60474
Jó, tudod, én nem merek túl nagyot álmodni. Ha a zsé nem számítana én is benzinest vennék ezekből. De nem mindegy, hogy tiporva 12-t vagy 30-at eszik. :)
Oké, te nyertél... mindegy, mert úgy sem veszek. :) Viszont a német középvezetők meg igen! Egyébként Stuttgartban majd' minden nap látok és hallok egy Quattroportét -> min. 20-szal megnő a pulzusom.
Csabi2014-10-25 20:29:57 // 60473
Annyi szerepe van, h alapjáraton lezárnak, így csak az egyik szívószelepen keresztül áramlik levegő a hengerbe, ami az örvénylés hatására jobban elkeveredik az üzemanyaggal=> kevesebb káros anyag kibocsájtás...
droberto2014-10-25 20:28:46 // 60472
Velük jobb az öblítés a nagyobb áramlási sebesség miatt. A többihez nem értek, nem vagyok motormérnök. )
dev1662014-10-25 20:27:35 // 60471
pedig már majdnem sikerült elfelejtenem ezt az emberiség elleni bűnt:))
ráadásul vm motor, még csak nem is jtd, mindegy így is úgy is szégyen...
droberto2014-10-25 20:26:29 // 60470
Nem dolgozok/tam gyártó cégnél, de nem gondolom, hogy nagy a különbség minőségellenőrzés tekintetében egy gyár OEM és aftermarket termékei közt.
Giuntini2014-10-25 20:24:19 // 60469
Most felejtsük el apozitív oldalàt a szívösor lapàtkàk kiszedésének fe érdekrlne milyen negatív hatàsa lenne. Gondolom nem csak díszből van benne.
GTPeti2014-10-25 20:23:33 // 60468
Már a Quattroporte is megkapta. (Nyamm.) B)
droberto2014-10-25 20:22:22 // 60467
Jajj de nagy kár, hogy nem csinálták meg az s6 3.0 JTDm-et.... :(
Neked az kellett volna!
Remélem, hamarosan megkapjuk a VmMotori nagydízeljét.
dev1662014-10-25 20:20:11 // 60466
nem állítom, h ez minden pótalkatrészre és gyártóra igaz, de a jelenség határozattan létezik és nem igazán tud a tulaj ez ellen védekezni. Mechanikus és elektromechanikus alkatrészek is érintettek A Bosch erre elég jó példa. Simán eladják a selejtes terméket is. Sztem csak nagyon ritka, szúrópróbaszerű minőség-ellenőrzés van a pótalkatrészeknél.
GTPeti2014-10-25 20:19:34 // 60465
Én úgy kezdeném, hogy megnézném, az autókon kívül mi generál még hasonló légszennyezést. És milyen mértékben. Félreértés ne essék, nem arról van szó, hogy az autók a "szent tehenek". Csak ha pl. az ipar 10x-es mértékű szennyezést okoz, akkor az elgondolkodtató. Ezt nem tényként írtam. Hanem arra, hogy én mivel kezdeném.
'''''2014-10-25 20:17:08 // 60464
Én azért még finomítok rajta. :-)
droberto2014-10-25 20:14:38 // 60463
Peti, ha te ülnél az EU parlamentben, hogyan kezelnéd, hogy az elmúlt 20-25 évben szinte megfordult a dízel/benzines autók aránya?
Most komolyan nem kötekedésből? :)
GTPeti2014-10-25 20:06:50 // 60462
Köszi Robi a linket. :)

SZVSZ nem feltétlenül az olajszállítás a cél, inkább a pumpa kenése. Mert különben brutál anyagból kéne csinálni, hogy ilyen tartós legyen. (Hasonlóan az olajos-olajmentes kompresszorokhoz.)

Amúgy én a 200k-n túl már játszom a gondolattal, hogy preventíve teszek a 156-ra egy új vákuumpumpát és szervószivattyút. Elromolni úgyis elromlanak egyszer, várhatóan 300k előtt és nem lenne vicces ezt a pályán megélni.
droberto2014-10-25 20:05:08 // 60461
Miért, nem? :)
droberto2014-10-25 20:04:26 // 60460
És akkor mit mondjuk, amikor az Fiat/Alfa/Lancia pajzsot festik le a stabpálcáról. :)
droberto2014-10-25 20:01:27 // 60459
Ezt kössz. :)
Ez alapján ez csúszólapátos vákumszivattyú.
Itt van egy jó kis leírás a működéséről.
Esszerint olajat is szállít(hat).
droberto2014-10-25 20:01:25 // 60458
Ez durva amit írsz.
Biztos van ilyen, de ebben az esetben hiba az általánosítás. Főleg úgy, hogy ez egy beszállító terméke.
GTPeti2014-10-25 19:56:10 // 60457
Ha a régi JTD-k vákuumos EGR-jére gondolsz, akkor ebben is teljesen egyetértünk!
Ha a csövet csak lehúzzák, de nem dugózzák le, akkor a pumpa megsínyli. Nem arra van tervezve, hogy ott (szűretlen) levegőt szívjon.
GTPeti2014-10-25 19:54:08 // 60456
dev, olyat nem írtam, hogy nem fúj bele. Azt írtam, hogy ha minimális a tömítetlenség (ami valószínűleg a normál állapot), akkor tényleg van a pumpa kimenetén némi levegő. (Hogy ezt miért a HF-ba fújja, nem tudom. :) Valószínűleg ez nem túl nagy mennyiség. Nincs itt ellentmondás, kéremszépen. B)
dev1662014-10-25 19:51:27 // 60455
úgy valahogy. a gyárban ezt bizony "elfelejtették" megtenni:))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak