Fórum >> Típusok >> 159

dev1662014-11-10 22:04:31 // 61254
én szívesen megírom, ha van rá igény egy rövid vételi és vétel utáni tanácsadó formájában.
.......................2014-11-10 21:48:22 // 61253
Azért félsz mert ismeretlen,hisz utánanéztél,itt is sok infót kaptál

Ha ezeket a motor és egyéb nyűgöket egy blogba összefoglalná valaki ,esetleg képpel illusztrálva
Tudod mennyien hálásak lennének?
Szabolcs 1592014-11-10 21:47:54 // 61252
A titkom annyi hogy 10000km enként olajcsere !
Szabolcs 1592014-11-10 21:46:06 // 61251
1,9 jtdm sw 16 v 153000 km köszöni jol müködik minden remélem ez sokäig IGy is marad,egr dpf müködik 2007 szép estét
Piritu - 1.000.0002014-11-10 21:35:52 // 61250
A tescoson rajta van, hogy melyik kocsira jó :-)
dev1662014-11-10 21:17:50 // 61249
és ha leemelsz egy valeot a tesco polcáról? nekem egyszerűbbnek tűnik. egy nyomorult ablaktörlőlapátról beszélünk, nem motorvezérlőről. no mindegy.
dev1662014-11-10 21:15:52 // 61248
abban a bizonyos szervizben gyakoriak az ilyen esetek. Nézd, én senkire nem akarom ráerőltetni a véleményem. Én annyit írtam, hogy félek ezektől a motoroktól (nem a JTD-ktől általában, mielőtt valaki kiforgatná, kizárólag a 159-esbe épített kormosoktól) és saját részre sosem vennék, főleg nem 3-4 milláért, amiért már TBi-t is kapni. Meg is indokoltam miért gondolom így. Ki-ki döntse el, ez alapján milyen döntést hoz.
Piritu - 1.000.0002014-11-10 21:12:43 // 61247
Ott álltam a kocsival az ajtó előtt, nem volt rendelés :-))
Piritu - 1.000.0002014-11-10 21:12:00 // 61246
Felnivásárláshoz se vittem be az eredetit :-P
Az, hogy megnézzük a kocsit, fel se merült. De szerintem, ha beviszem a lapátot se jut semmire, mert a cikkszám kellett, az meg ugye nincs a lapáton :-DD
Csabi2014-11-10 21:06:28 // 61245
Az általad említett szerelő/k ne mond h heti szinten találkoznak ilyen lapátos történettel...
Ami típushiba, az itt a majd 7-8év alatt felütötte a fejét...gyakorlatilag nem tudsz , olyan gyakran előforduló hibát írni(típushibát), amiről itt valaki ne tett volna említést....a pár év alatt nem 20-30 hanem pár száz user fordult meg... Ezért fura amit írsz, h lapátevő motor a JTD...csak ennyi:)
Piritu - 1.000.0002014-11-10 21:02:27 // 61244
A regen miatti hőterhelésről beszélünk :-P
dev1662014-11-10 20:39:29 // 61243
szintén csak találgatás, de az is előfordulhat, hogy a DPF és a katalizátor felmelegedése miatt a leömlő sem tud elég hőt átadni semelyik irányban, így túlmelegszik és vele együtt a hf közeli részei is, amitől megvetemedik mind a leömlő, mind a hf.
Liquid2014-11-10 20:38:13 // 61242
tudják, csak sztem azért kérik mert az a tuti, valszeg sokszor volt már téves rendelés
dev1662014-11-10 20:35:34 // 61241
ez most komoly? leméred vagy beviszed az eredetit és ez alapján veszed. alvázszám, Eper nonszensz
Giuntini2014-11-10 20:34:37 // 61240
Énnekem az a véleményem ezek után is, hogy a 159 2.4 jtdm egy fantasztikus autó. Amiről többször írtunk, egy használt autónál soha nem tudhatjuk, hogy használták előttünk. Ezen töprengem állandóan, hogy mi okozhatta ezt a hibát. Nekem az a meglátásom, és ezzel lehet, hogy vitát indítok el, Hogy nem maga a DPF a hiba okozója, hanem a használat. Regenárálásnál nem véletlen, hogy elindul a ventilátor, a termelt hő miatt. Ha leállítjuk regenerálás közben a motort, a hőhatások miatt vetemedések keletkezhetnek. Az nem véletlen, hogy a nyomásérzékelő jeladó csöve porrá volt égve. Amióta nálam van az autó, én regenerálás közben soha nem állítottam le a motort. Viszont a szakirodalom azt írja, hogy ennek úgy kell működnie, hogy ebből semmit ne vegyünk észre, tehát semmi korlátozás nincsen. Tulajdonképpen a gyártóknak az az érdekük, hogy 200ezer km után cserélődjön a járműpark növeljék az új autók eladását. A 30 ezres olajcsere is az idő előtti problémákat szorgalmazza. Ha ez a motor 15ezrenként kap új olajat, és és normálisan bánunk vele, ezeknek a motoroknak is el kell menni 500ezer kilométert. Csak ilyenek nincsenek mivel pont ott nem foglalkoznak ezekkel. 200ezerig jó? OK.

Az sem véletlen, hogy tavaly óta iszonyúan esett a 159 használt ára. Ezekről tudnak ott, illetve rengeteget megcsinálnak úgy hogy ideig-óráig bírja eladás előtt. De ezek a gondolatok ugyanúgy érvényesek a propelleres márkára (meg a többire). Haverom azt mondja a 320d-jére, úgy érzi időzített bombán ül. Pedig szívósor lekötve, DPF kitisztítva. Azt mondja, még egyetlen autójára sem költött ennyit, pedig ő valóban 110000km-el vette.
dev1662014-11-10 20:33:49 // 61239
a szívósori lapatkák is csak én gondolatvilágomban hagyják el a helyüket. mielőtt ezt írtad, utánajártál? :))) naugye és ez egy sokkal lényegesebb kérdés.
dev1662014-11-10 20:31:05 // 61238
nekem EURO3-as 2.4 20V-m van és egy egy kicsit sem félek, hogy hf-es lesz, mert soha egyetlen ilyen esetről nem hallottam vagy olvastam ezzel a motorral kapcsolatban. hmm....
ugyanaz a blokk és a hf, de azért különbség akad bőven szívó és a kipuf oldalon is.
Piritu - 1.000.0002014-11-10 20:23:17 // 61237
OFF
Mai eset: a szakszervizes alkatrész kereskedő nem tudott ablaktörlő lapátot adni a forgalmi nélkül. Kellett hozzá az alvázszám. Aztán a Spiderhez is kérdeztem cuccot, de az se ment nélküle. A "szakik" nem tudják, hogy alvázszám nélkül is be lehet lépni ez ePER-ben egy adott típusba? :-DD
ON
Piritu - 1.000.0002014-11-10 20:17:43 // 61236
"ezt csak feltételezésnek szántam, nem jártam utána"- no, ez az. Viszont már többször is tényként írtad le. Sokkal többet segíteni rajtunk usereken, ha a végére tudnánk járni a dolognak.
Piritu - 1.000.0002014-11-10 20:15:53 // 61235
Ez sokkal inkább hihető.
(Ha jól tudom az újabb SW nem is hagyja addig elmenni az eltömődési %-ot, mint a régi.)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-10 20:13:56 // 61234
kicsit több embert ismerek, mint akik itt vannak, sőt olyanokat is ismerek akik nem is fórumoznak...tudod a munkámból kifolyólag...és nekem elmondják a titkaikat, tudod nem lehet köntörfalazni, ha valaki HF tömítést keres az nem csapágyat rendel... szóval vannak igen akik kerestek pl HF-et, de ők vagy hibásan vették az autót vagy tönkre ment a vízpumpa stb, általában emberi mulasztás ...nem is értem mitől lenne több meghibásodás, mint mondjuk 147-156-166-GT-nél ebből a szempontból? Neked miért van 2,4-ed nem félsz hogy HF-es lesz???
A blokk meg a HF ugyan az ezeknél az autóknál, mint az 59-nél...egy kivétel van a 2.0 az teljesen más fejlesztés
dev1662014-11-10 20:10:54 // 61233
sztem is van összefüggés. a tőcsavarok is törnek
szintén nem magam találtam ki, minden szerelő erre panaszkodik, ahogy a lapátokra is.
Piritu - 1.000.0002014-11-10 20:09:56 // 61232
Nem nekem kell jobban aludni, csak felesleges ekkora parát kelteni.
Mielőtt megvettem a 159-et végigolvastam a topikot. Először az jött le, hogy ilyet nem szabad venni. Aztán mégis egy qva jó kocsihoz jutottam hozzá.Azért mert nem cserélünk ki valamit, ami elromlott/elkopott nem a kocsiban kell keresni a hibát.
dev1662014-11-10 20:09:36 // 61231
addig nem lapozok vissza :)) ha megnézed, ezt csak feltételezésnek szántam, nem jártam utána. Függetlenül attól, hogy több hő fejlődik-e, a hengerfej veszélyben van. Vagy az is kopó alkatrész és cseréljük 80e-ként? :))
forrasr2014-11-10 20:08:31 // 61230
azt nem tudom miért keletkezik több hő a motorban, de némi összefüggés lehet, hogy a dpf-eseknél fordul elő hengerfej probléma, meg leömlő repedés. Nem gondolnám, hogy maga a regeneráció, hanem az eltömődöttségből adódó lassabb kipufogógáz távozása, a regenerálás előtti eltömődöttebb állapotban.
dev1662014-11-10 20:07:03 // 61229
annyiban igazad van, hogy tekinthetjük a szívósort kopó alkatrésznek és ugyanúgy cserélgetni kell, mint az EGR-t vagy az LMM-et. Csak az a baj, hogy ezt kevesen tudják.
dev1662014-11-10 20:02:11 // 61228
egy fórum, ahova 10-20 tulaj ír egy reprezentatív adathalmaz?
Piritu - 1.000.0002014-11-10 20:00:57 // 61227
"hibák összefüggnek a regen közbeni rendellenes hőfejlődéssel is" - Még mindig nem írtál a 60032-es hsz-emre választ, hogy miért is keletkezik több meleg regenkor a motorban, ha a katalizátor emeli a hőmérsékletet?
dev1662014-11-10 19:58:55 // 61226
" ITT senki sem hallott még ilyet, pedig vagyunk páran." ok, ha ettől jobban alszol.:))
de attól, hogy leírod, még nem lesz igaz. Olyannyira, hogy ITT is olvastam már erről.
Ez egy valós probléma, olyannyira, hogy a gyár többször is módosította szívósort emiatt, de mindegy mert addigra legyártottak már belőle néhány tízezret szarul.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-10 19:54:06 // 61225
miért szoktam? :DDDD
cefet :P
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-10 19:53:18 // 61224
80e km-rel vettem 180e-rel adtam el a 2,4-et nekem ilyen hibák nem voltak.... az hogy sokan nem cserélik ki a szívósort vagy nem tesznek ellene, hogy tönkre menjen nem az autó hibája, kopó alkatrész cserélni kellene...lassan ott járunk hogy nem cserél valaki olajat és jaj 50e km-nél beadta a kulcsot, milyen szar az Alfa?
Nem tudom mekkora a kereslet az 1.9 vagy a 2,4-es blokkokra de csak itt a "kemény" magból kiindulva nem igazán cserélt senki sem blokkot...
Piritu - 1.000.0002014-11-10 19:52:34 // 61223
"a 2.0-nál meg az EGR hűtéshez kapcsolódó hibák miatt elfolyhat a víz menet közben. " - viszont most hogy már tudunk a dologról inkább azt kellene hajtogatnod, hogy 80ezrenként cserélje ki mindenki azt a bizonyos fedelet, mielőtt elreped. Anno nekem az volt az első, hogy figyelmeztettem, akit tudtam. Aztán a tulaj majd eldöntheti, hogy mit csinál. Az Erhard féle esetben is inkább a megoldáson kellene dolgozni, esetleg utána nézni, hogy nem változtatott-e a gyár.
"szívósori lapátok leszakadása borítékolható" - Látom ettől se tudsz elszakadni. Ez csak a te gondolatvilágodban van így. ITT senki sem hallott még ilyet, pedig vagyunk páran.
Shadin2014-11-10 19:47:55 // 61222
Most kötexel :-D
dev1662014-11-10 19:42:14 // 61221
Kérdezz meg erről egy tetszőleges alfás szerelőt, arról is, hogy hány 159-ben cseréltek motort a lapátkák leszakadása vagy más fatális hiba miatt és hogy mekkora a kereslet a bontott 1.9 és 2.4 motorokra (és emiatt nem is olcsók). Azt se felejtsük el, hogy sok 2.4 100e-ig sem bírta és garanciában kapott új motort vagy hengerfejet. Több így hirdetett autóval is találkoztam már.

Hogy mi ritka és mi nem, az relatív. Az biztos, hogy más JTD-khez képest a 159/Brera motorjai lényegesen veszélyeztetettebbek.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-10 19:12:07 // 61220
teljességgel egyetértek veled, pár embernek elment a vize és HF-es lett a gép...abszolúte nem nevezhető típushibának a 2,4-nél nagyon ritka esetek ezek...jópárunknak volt, van 2,4-se és nem volt semmi ilyen hiba...az 1.9-es is megbízható ilyen szempontból...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-10 19:04:18 // 61218
milyen mérés? kivetted a porlasztókat és elvitted beméretni?
Haddel2014-11-10 18:56:40 // 61217
Amúgy nekem is bogarat ültetetek a fülembe,venni is fogok Egr hütőt,és kicserélem.
Shadin2014-11-10 17:46:58 // 61216
A Xado az mérésen alapul, a többihez meg elég érzékeny/figyelmes vagyok. :-(
Giuntini2014-11-10 17:06:21 // 61215
Ezért nem is mertem megjátszani a bontott motort. Szatyival is megrágtuk a témát. Mi van akkor, ha az is 5000 km múlva szétesik. Ez az egyetlen megoldás, bár nem gondoltam, hogy ahogy egyre jobban ásunk bele a dolgokba, ennyi minden derül ki. Én mindenkinek azt javasolom, aki 2.4-en gondolkozik, hogy vásárlás után vegye le a hf-et, Meg kell nézni hogy mi van ott, és egy százasból meg is ússza, ha nincs szerencséje. De ha megtörténik a baj, akkor már késő, mennek a százezrek.
dev1662014-11-10 16:51:52 // 61214
Nem hiszem, hogy erre bárki is megbízható választ tudna adni. Ha tényleg annyival jobb a fémlapátos szívósor és a tiédbe most az kerül be, akkor elvileg arról le a gond. A hengerfejnek sokféle baja tud lenni (repedés, vetemedés, tömítés), de gyanítom, hogy ezek a hibák összefüggnek a regen közbeni rendellenes hőfejlődéssel is, ugyanis ezt a hf-et nem DPF-es motorokhoz tervezték. Ez csak tipp persze, de az ember keresi az okokat, miért van olyan sok motorcserés, hf felújított 1.9, 2.4 a 159-ekben, miközben más, nem EURO4-es típusokban ez nem fordul elő.

Szvsz nincs okod aggodalomra egy gyakorlatilag új motornál, de ha tényleg 200ekm-re tervezel vele, akkor a DPF-től is szabadulj meg. Azon kívül, h nem füstöl láthatóan az autó semmilyen előnye nincs, hátránya viszont annál több (regen, olajhígulás, nem látod füstöl-e az autó,így nem veszed észre időben a hibákat, pl turbó, EGR, LMM, stb.).
Giuntini2014-11-10 16:25:18 // 61213
Szerinted ezek a hibák amiket leírsz mennyire gyakoriak a 2.4-nél. Az enyémben 205ezernél történt ez a hiba. A szívósor ezer százalék, hogy eredeti volt, de a hf már le volt véve. Sajnos nekem tulajdonképpen egy vadonatúj motorom lesz. Mit várhatok az elkövetkezendő mondjuk 200ezer kilométeren? Minden tömítés új lesz, a motor +4-re lesz fúrva. A többi alkatrész is érkezőben van, utána kezdődhet a motor összeépítése. Vezérlés, vízpumpa is ki lesz cserélve.
dev1662014-11-10 16:14:44 // 61212
Eper szerint 2008-ban volt a váltás (onnantól más a szívósor cikkszáma a 2.4-nél) és sanszos, hogy legyártott 1.9 és 2.4 dízelek nagy része 2008-ban vagy azelőtt készült, mert a végén nagyon kicsi volt már a kereslet ezekre a motorokra, szóval ez nem vigasz. A probléma súlyát jól jelzi, hogy többször módosítani kellett a szívósoron a modell életciklusa alatt.

A HF hibák meg azért is bosszantók, mert 166-osokba, Thesis-ekbe és 156-osokba tett 20 szelepes 2.4-eseknél hb gondokról abszolút nem hallani (nekem is volt már több ilyen motoros autóm), tehát ez a hibaforrás újonnan került be. Szándékos vagy spóroltak hf anyagán?
Csabi2014-11-10 15:36:50 // 61211
A szívósori lapátkák 2007-ig érdekesek, azután javítottak a konstrukción...2,4nél konkrétan fémlapátokra cseréltek, amikkel semmi gond nincs...
A HF hibákat sem érdemes szerintem általánosítani, tény h előfordulnak, de azért nem tömegével előforduló hibajelenség....
dev1662014-11-10 15:07:37 // 61210
Félreértesz. Nem a CR motorokról van szó általában, hanem 159-be rakott kormosokról. Az EURO4-es JTD-k olyan alacsonyra tették a mércét megbízhatóság terén a korábbi JTD-khez képest a szándékosan, spórolási célból vagy sietség miatt elrejtett szarvashibákkal, hogy ha TBi-ről kiderül, hogy problémás, még akkor is jobban jár vele az új tulaj, mert nem ül egy időzített bombán (szívósori lapátok leszakadása borítékolható, hf gondok jellemzők az EURO4-eseken) a 2.0-nál meg az EGR hűtéshez kapcsolódó hibák miatt elfolyhat a víz menet közben. Nálam ezzel a messziről kerülendő kategóriába avanzsáltak EURO4 1.9, 2.4 és az EURO5 2.0 motorok, mert ha nem alattam fossa el magát, akkor megtette ezt már korábban valakinél, aki ki tudja hogy hozta helyre utána.

Arról meg nem is beszélve, hogy a gyár által előírt olajok kedveznek a DPF-nek, de az EURO4-es motorokat 5W-40-es olajhoz tervezték, mindez 30e olajcsereperiódussal párosítva, szintén semmi jót nem sejtet az autók első 100-200ekm-re nézve, mielőtt az országba érkeznének.
Liquid2014-11-10 14:50:36 // 61209
talán egy talicskában :)
Kéne bele egy GTA motor...
gpek2014-11-10 14:38:53 // 61208
Miben nincs?
Liquid2014-11-10 14:28:20 // 61207
azért a JTS-ben is van szopáslehetőség :)
gpek2014-11-10 14:00:12 // 61206
Én pont ezek miatt vettem az 1,9 JTS-t. Tibi-re nem volt pénzem (ennyit sajnáltam érte), kevés is róla az infó. A sima 1,8 5 seb. meg azt mondják kicsi bele. 2.2-t meg szomjas és nincs akkora különbség az 1,9-hez képest.

Egyelőre nem tudom jól döntöttem-e általában bizalmatlan ember vagyok, szóval majd 100K km után kiderül :)
MatthewGT2014-11-10 13:30:38 // 61205
Nekünk aza fehér gyűrű el volt törve semmi extra bele van gyárilag is ragasztva a szívócsőbe! Meg lett ragasztva két komponensűvel mert falsot szívott a légtömegmérő...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak