Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2014-11-10 17:06:21 // 61215
Ezért nem is mertem megjátszani a bontott motort. Szatyival is megrágtuk a témát. Mi van akkor, ha az is 5000 km múlva szétesik. Ez az egyetlen megoldás, bár nem gondoltam, hogy ahogy egyre jobban ásunk bele a dolgokba, ennyi minden derül ki. Én mindenkinek azt javasolom, aki 2.4-en gondolkozik, hogy vásárlás után vegye le a hf-et, Meg kell nézni hogy mi van ott, és egy százasból meg is ússza, ha nincs szerencséje. De ha megtörténik a baj, akkor már késő, mennek a százezrek.
dev1662014-11-10 16:51:52 // 61214
Nem hiszem, hogy erre bárki is megbízható választ tudna adni. Ha tényleg annyival jobb a fémlapátos szívósor és a tiédbe most az kerül be, akkor elvileg arról le a gond. A hengerfejnek sokféle baja tud lenni (repedés, vetemedés, tömítés), de gyanítom, hogy ezek a hibák összefüggnek a regen közbeni rendellenes hőfejlődéssel is, ugyanis ezt a hf-et nem DPF-es motorokhoz tervezték. Ez csak tipp persze, de az ember keresi az okokat, miért van olyan sok motorcserés, hf felújított 1.9, 2.4 a 159-ekben, miközben más, nem EURO4-es típusokban ez nem fordul elő.

Szvsz nincs okod aggodalomra egy gyakorlatilag új motornál, de ha tényleg 200ekm-re tervezel vele, akkor a DPF-től is szabadulj meg. Azon kívül, h nem füstöl láthatóan az autó semmilyen előnye nincs, hátránya viszont annál több (regen, olajhígulás, nem látod füstöl-e az autó,így nem veszed észre időben a hibákat, pl turbó, EGR, LMM, stb.).
Giuntini2014-11-10 16:25:18 // 61213
Szerinted ezek a hibák amiket leírsz mennyire gyakoriak a 2.4-nél. Az enyémben 205ezernél történt ez a hiba. A szívósor ezer százalék, hogy eredeti volt, de a hf már le volt véve. Sajnos nekem tulajdonképpen egy vadonatúj motorom lesz. Mit várhatok az elkövetkezendő mondjuk 200ezer kilométeren? Minden tömítés új lesz, a motor +4-re lesz fúrva. A többi alkatrész is érkezőben van, utána kezdődhet a motor összeépítése. Vezérlés, vízpumpa is ki lesz cserélve.
dev1662014-11-10 16:14:44 // 61212
Eper szerint 2008-ban volt a váltás (onnantól más a szívósor cikkszáma a 2.4-nél) és sanszos, hogy legyártott 1.9 és 2.4 dízelek nagy része 2008-ban vagy azelőtt készült, mert a végén nagyon kicsi volt már a kereslet ezekre a motorokra, szóval ez nem vigasz. A probléma súlyát jól jelzi, hogy többször módosítani kellett a szívósoron a modell életciklusa alatt.

A HF hibák meg azért is bosszantók, mert 166-osokba, Thesis-ekbe és 156-osokba tett 20 szelepes 2.4-eseknél hb gondokról abszolút nem hallani (nekem is volt már több ilyen motoros autóm), tehát ez a hibaforrás újonnan került be. Szándékos vagy spóroltak hf anyagán?
Csabi2014-11-10 15:36:50 // 61211
A szívósori lapátkák 2007-ig érdekesek, azután javítottak a konstrukción...2,4nél konkrétan fémlapátokra cseréltek, amikkel semmi gond nincs...
A HF hibákat sem érdemes szerintem általánosítani, tény h előfordulnak, de azért nem tömegével előforduló hibajelenség....
dev1662014-11-10 15:07:37 // 61210
Félreértesz. Nem a CR motorokról van szó általában, hanem 159-be rakott kormosokról. Az EURO4-es JTD-k olyan alacsonyra tették a mércét megbízhatóság terén a korábbi JTD-khez képest a szándékosan, spórolási célból vagy sietség miatt elrejtett szarvashibákkal, hogy ha TBi-ről kiderül, hogy problémás, még akkor is jobban jár vele az új tulaj, mert nem ül egy időzített bombán (szívósori lapátok leszakadása borítékolható, hf gondok jellemzők az EURO4-eseken) a 2.0-nál meg az EGR hűtéshez kapcsolódó hibák miatt elfolyhat a víz menet közben. Nálam ezzel a messziről kerülendő kategóriába avanzsáltak EURO4 1.9, 2.4 és az EURO5 2.0 motorok, mert ha nem alattam fossa el magát, akkor megtette ezt már korábban valakinél, aki ki tudja hogy hozta helyre utána.

Arról meg nem is beszélve, hogy a gyár által előírt olajok kedveznek a DPF-nek, de az EURO4-es motorokat 5W-40-es olajhoz tervezték, mindez 30e olajcsereperiódussal párosítva, szintén semmi jót nem sejtet az autók első 100-200ekm-re nézve, mielőtt az országba érkeznének.
Liquid2014-11-10 14:50:36 // 61209
talán egy talicskában :)
Kéne bele egy GTA motor...
gpek2014-11-10 14:38:53 // 61208
Miben nincs?
Liquid2014-11-10 14:28:20 // 61207
azért a JTS-ben is van szopáslehetőség :)
gpek2014-11-10 14:00:12 // 61206
Én pont ezek miatt vettem az 1,9 JTS-t. Tibi-re nem volt pénzem (ennyit sajnáltam érte), kevés is róla az infó. A sima 1,8 5 seb. meg azt mondják kicsi bele. 2.2-t meg szomjas és nincs akkora különbség az 1,9-hez képest.

Egyelőre nem tudom jól döntöttem-e általában bizalmatlan ember vagyok, szóval majd 100K km után kiderül :)
MatthewGT2014-11-10 13:30:38 // 61205
Nekünk aza fehér gyűrű el volt törve semmi extra bele van gyárilag is ragasztva a szívócsőbe! Meg lett ragasztva két komponensűvel mert falsot szívott a légtömegmérő...
.......................2014-11-10 13:24:24 // 61204
Anno az adagolós diesel mercisek mondták,h a CR motorok á azok majd kifekszenek hamar
Ma meg benne van a Taxikban ugyanugy 700 ezer,fasza motorral
Ennyit a nem bízokról...
.......................2014-11-10 13:21:01 // 61202
..majd akkor mondja valaki azt hogy pl a TBi jó,és ajánlott ha belehajtott 250 ezret,és nem volt bontva a motor.
Addig lutri ...
Csabi2014-11-10 13:15:46 // 61201
"azt javaslom vidd vissza ,mert ezt felújítás után nem kellene csinálnia"

Mind az öt injektor cseréje után +-0,2korrrekcióval is csinálta nálam, szóval nem csak az injektorok miatt lehet...
dev1662014-11-10 12:33:56 // 61200
tegyél hozzá még egy kicsit és orientálódj az 1750 TBi felé. egyébként szépeket találtál, de én már nem bízom EURO4-es JTD-kben, de mint kiderült a 2 literes is veszélyes.

A km állásokat szorozd kettővel. A dízeleket 200-250e km környékén adják tovább az első tulajok, pont amikor kezd drága lenni a fenntartásuk.
dev1662014-11-10 12:12:36 // 61199
Hát ez az, leírta, hogy az injektorok fel lettek újítva, méghozzá, ahogy nézem jóváhagyott Bosch szakműhelyben. Tudom, hogy ebben az országban becsszó vagy a jegyzőkönyv semmire sem garancia, de akkor is.

Nem tudni, hogy fogy-e a vize és könnyen lehet, hogy csak kezdeti stádiumban van a szivárgás, így csak kevés fogyott eddig. Én elébe mennék a nagyobb bajnak, ha tényleg jó nyomon járunk.

1 vagy több szakadt izzítógyertya nem lehet magyarázat, mert az izzítási hiba kevés fehér füstöt és kicsit lassabb indulást jelent, semmi egyebet. Főleg 10-15 fokban, alig van jelentősége.
DJ2014-11-10 11:43:37 // 61198
Sziasztok!

Vélemény ezekről?
Esetleg valaki ismeri valamelyiket?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.4_jtd_20v_q4_distinctive-8420881
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.0_jtdm_16v_progression__pdc_navi_6.seb-8421097
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.0_jtdm_16v_distinctive_ti-8028638
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.0_jtdm_16v_distinctive_bor_navi-8424205
Giuntini2014-11-10 11:05:08 // 61197
Én ezt arra írtam, amit dev166 írt. Nem nézte soha a kiegyenlítő szintjét.
.......................2014-11-10 10:32:47 // 61196
Az bele van műanyaghegesztve
De könnyen kitörik
Én cseréltem már azt a szívócsődarabot
yani🍀2014-11-10 10:23:01 // 61195
Én a csonk és a szívócső illesztésére gondoltam. A szívócsőbe egy fehér műanyagból készült csonk van beleillesztve. Az olajpára ott szivárog, nem a csonk és cső csatlakozásánál.
.......................2014-11-10 10:20:05 // 61194
Sima tömlő egy műanyag csonkon,

feszegetni nem érdemes ,de az olajpárával sem foglakozni
Esetleg egy jobb bilicset tehetsz rá..de minek ,ettől még hibátlanul megy
.......................2014-11-10 10:14:32 // 61193
De neki nem fogy a vize,
A füst és a darabos indulás ,lefulladás egyértelmű injektor gond
Vagy izzito gyertya
Giuntini2014-11-10 08:47:21 // 61192
Bocs hogy beleszólok, lehet hogy nem fogsz örülni amit most írok. Talán tudod az én estemet, és ezért írok hogy ez nehogy megtörténjen veled. A 2.4 ahogy most már tudom eléggé problémás a hengerfejre. Én neked annyit mondok hogyha csipegeti a vizet, és nincs szivárgás nagyon gyorsan vidd el és vetesd le a hengerfejet. Ha én erre jobban figyeltem volna, ma nincs ez a motorkraft. Semmi jel nem volt csak az, hogy időnként mondjuk 2000 km-enként utána kellett tölteni a kiegyenlítőbe. Ha tiednek is valami gond van a hf-el, és egy pillanat alatt megreped, vagy átszakad benne valami, nincs az a gondviselés ami megmenti a motorodat. Mire félre tudsz állni már vége. Ez csak egy jótanács.
yani🍀2014-11-10 08:42:15 // 61191
]Valaki tudja esetleg milyen megoldással van a kartergázcső csatlakozó csonkja a szívócsőbe rögzítve? Enyhe olajfilm van körbe, ezért gondolom valamilyen O gyűrű lehet benne, de nem akarom feszegetni, mert nem tudom mi van a belső oldalán.
.......................2014-11-10 07:18:44 // 61190
Ilyet még a Rail csövön lévő nyomás szabályzószelep is tud okozni,
Ha rosszul zár ide oda mászkál a rail nyomás

Ami furi ,felújítottak 2 injektort ? a többit miért nem?
mérési jegyzőkönyv van?

azt javaslom vidd vissza ,mert ezt felújítás után nem kellene csinálnia
.......................2014-11-10 07:06:01 // 61189
Nekem is füstölt fehéren indításkor,porlasztó felújítás után Ok
Csuklott is alapjáraton ,szívósor csere tisztára ,utána Ok
rángatott is kis gáznál ,EGR csere újra aztán Ok

A padlógázas autópálya kifejezetten jót tesz neki,
Utána frankó sima alapjárat ,semmi füst ,pedig csippes és No DPF
Huba2014-11-10 00:24:46 // 61188
Holnap megnézem, és tesztelem! Köszönöm a tanácsokat! írni fogok a tapasztalatokról!
Köszi!
dev1662014-11-10 00:22:58 // 61187
ha huzamosabb ideje fennáll a probléma és tényleg víz szivárgása a gond, akkor kell lennie észrevehető csökkenésnek a hűtővíz szintjében. Bár ha sosem nézegetted, akkor nincs mihez viszonyítani sajnos.

Nem járkál a vízszint a tartályban, ha jár a motor?
Huba2014-11-10 00:18:19 // 61186
Hogy lehet kizárni? Hogy tudjam eszi-e a vizet, nem kell járnom vele? Van rá valami mód, amivel ellenőrizni lehet?
dev1662014-11-10 00:15:09 // 61185
A világos, fehéres füst két dolgot jelenthet: olajpáraként távozó elégetlen gázolaj vagy vízgőz. Az előbbi rossz izzítógyertyák miatt, az utóbbi és ez a veszélyesebb égéstérbe kerülő víz miatt fordul elő.

Nem akarlak ráparáztatni, de én nem használnám, ameddig nincs kizárva a hf probléma. ha tényleg vizet nyel szegény, akkor bármikor kilehelheti a lelkét (a víz nem nyomható össze :(().
Huba2014-11-10 00:09:22 // 61184
A rángatás miatt lettek kivéve. Kettőt felújítottak, hármat tisztítottak, és beállítottak. A füst világos, és rángatással jár, néha le is fullad mindjárt. Ha nem áll 6-7 órát az autó, akkor nem csinálja. Van benne DPF.
dev1662014-11-10 00:06:38 // 61183
pár kérdés addig is:
a magas korrekciók miatt vették ki az injektorokat?
van benne DPF vagy nincs?
milyen színű füst hidegindításkor?
Huba2014-11-10 00:02:21 // 61182
Köszi!
Utána megyek a víz kérdésnek! Ez esetben egy tömítéscsere megoldást jelenthet? Viszont a porlasztók egy másik, külön hiba lehet, ugye?
dev1662014-11-09 23:58:48 // 61181
Általános esetben a 2.1mm3/i nem számít jónak, de nem is túl rossz. Ha viszont felújítottak az injektoraid, akkor valóban elvárhatók +-0.5-ön belüli korrekciók, ezért sejtem lejjebb a probléma forrását.

A vizet azért kérdeztem, mert 2.4-ek utolsó generációjánál előfordulnak hengerfej problémák (én a tömítésre gyanakszom) és víz juthat a hengerekbe. Az indításkori füst idegen anyag meglétére utal, amit nem tud megszűrni a részecskeszűrő, pl víz (amennyiben még van részecskeszűrő az autó alatt). Persze ez csak tipp, a szerelő dolga lenne, h ezeket a hibalehetőségeket kizárja/detektálja.

u.i: az EGR-t csak mellékesen írtam, mert szinte mindegyikben rosszul működik a szelep. Nem segít rajta a tisztítás és nem ad hibakódot sem, de a te problémádat biztosan nem ez okozza.
Huba2014-11-09 23:37:39 // 61180
Köszi! A korrekciók azt mondták, hogy nagynak számítanak 1 fölött. Olyan 1,5 és 2,1 között mozogtak. Nem vettük észre a víz fogyást. Az mit jelentene? Az EGR-t tisztították, nem adott hiba jelet...
dev1662014-11-09 23:33:51 // 61179
mennyire nagyok azok a korrekciók?
dev1662014-11-09 23:31:29 // 61178
Szia, hűtővízet nem eszi?
Ettől független, de EGR baja szinte biztos van, hacsak nem új a szelep.
Huba2014-11-09 23:15:44 // 61177
Sziasztok!
Tanácsot kérnék! 210 Le-s 2,4 JtdM. Finom gázpedál nyomásra rángat, mintha kihagyna egy-egy henger. Indításkor ( ha legalább 6-7 órát állt ) rángatva, büdösen füstölve indul. Alapjáraton melegen is kicsit ráng. Porlasztók BOSCH Benedeczkinél felújítva. Szamosiék műszere minden hibát kizárt. Csak annyit tudtak mérni, hogy nagy korrekcióval működnek a porlasztók. A baj az, hogy nem mindig ugyanazok. A nagy korrekció állandóan vándorol hengerről, hengerre. Padlógázra sem füstöl, jól fogyaszt. Szerintetek, mi lehet?
Köszi!
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-09 22:20:56 // 61176
no egy Alfa és egy Fiat között pont az a különbség amit írtál...az anyag
Piritu - 1.000.0002014-11-09 22:18:36 // 61175
Szerintem nem a kitaláló a hunyó. Egyszerűen olyan k@rv@ bonyolult az egész konstrukció, hogy előbb-utóbb valami megadja magát. Valami szarság, egy érzékelő, egy jeladó, egy fedél, egy tömítés, egy cső, stb. Mindazon pontok, amire 10x ennyit kellett volna költeni, hogy ne legyen gond vele.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-09 22:13:49 // 61174
sajnos ez fiat konstrukció :(
Piritu - 1.000.0002014-11-09 22:10:43 // 61173
Többször maradtam vele fekve, mint az összes többivel együtt. Nálam szó sincs mítoszról :-((((
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-09 21:57:25 // 61171
azért ahogy mennek bele az évek a 2.0-ba az atombiztos, nemmegytönkre mítosz kezd lerombolódni :(((
Liquid2014-11-09 21:46:55 // 61169
szó se volt kék osztrigáról? :D
droberto2014-11-09 21:45:24 // 61168
Félreérted!
Arról volt szó, hogy a Tomi barátunk egy Fred Astaire és meg akart tanítani táncolni.
:)
GTPeti2014-11-09 21:25:31 // 61167
Zoli, megtennéd, hogy ezt leírod az Olajtopicban is? Thx.. ;)

(BTW a GTV-m motorjának olyan lett a hangja, mintha gumiágyban lenne... Az Uno-mnak, pedig olyan, hogy az ékszíj surrogását lehet leginkább hallani. A hang nem minden, de nem nagyon hiszem, hogy ez rossz jel lenne.)
'''''2014-11-09 21:20:35 // 61166
Köszönöm szépen mindenkinek!
Mentem vele egy rövid kört.Nagyon furcsa,hogy a földön ülsz,nincs szervó és keresgéltem a kapcsolókat rajta.2percig tartott amíg arra rájöttem,hogy hol lehet az ablaktörlőt kikapcsolni. :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak