Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2014-11-05 09:30:52 // 60940
És ahhoz viszonyítva nincs is lelakva.
Giuntini2014-11-05 09:22:10 // 60939
Én ebben teljesen igazat adok neked. Én hiszem azt, hogyha ezt az autót én újonnan megveszem, nálam minimum ez a motor elmegy 450ezer kilométert. Ahogy a Croma TD-t 450ezerrel adtam el tökéletes eredeti motorral, Vagy a Mareat 310ezerrel, és még a kuplung is eredeti volt. Én pokolian tudok vigyázni az autóimra, de nem vagyunk egyformák. Viszont egyszerűen nem találok magyarázatot hogy mi történt az én motorommal. Amikor megvettem, nem jött kartergáz, a későbbiekben kiderült, egy csepp olajat nem fogyasztott. A szerelőm vette az elején észre, hogy ennek már le volt véve a hengerfeje, de emiatt ne nyugtalankodjak. Ő egyébként Ős Fiatos, és Alfás még a hőskorból a Boldizsár utcából. Ő ezt a munkát otthon nem vállalta volna el. Bent a szervizben viszont ez kifizethetetlen lett volna.

Tehát most már érdekelne a magyarázat, hogy mi okozta ezt a hirtelen motor összeomlást. Mindenki le volt nyűgözve a motor hangjától, érezhető volt a motorerő, halk volt, tehát úgy működött ahogy a nagykönyvben meg volt írva. A VTT-n Shadinnal, Tdemeterrel, Kardos dokival mentünk egy kört, azt mondták ez a 2.4 az automatával fantasztikus, és ők is azt mondták lenyűgöző ez a motorhang. És akkor minden előjel nélkül, kicserélt vezérléssel, friss olajjal, szűrőkkel (5000km-t futott olajcsere óta) letérdel. És igazi magyarázat a mai napig nincs rá. Az tény hogy a hf le volt véve, és paszta volt alatta, de ez még nem ok rá. A vízpumpa lapátja sem forgott el. Viszont a hf megrepedt, a hengerek falán bemaródások vannak miközben a dugók tökéletesek amikor azoknak ilyen mértékű motorkárosodásnál olvadási nyomokat kellett volna mutatni. Senki sem tudja megmondani az okot, mert ez a motor tökéletesen működött. Én is a hf-ben keresem a magyarázatot, de valójában ez nem kielégítő. Ha megmondod az okot én Nobel díjat.
dev1662014-11-05 08:58:01 // 60938
igen csak a km lesz benne egyre kevesebb, ahogy utazik kelet felé... :))
David | Centocinquantanove2014-11-05 08:47:23 // 60937
És szerintem fog ez még menni sokáig...
dev1662014-11-05 00:11:05 // 60936
becsúszott egy V6 is...
dev1662014-11-05 00:05:56 // 60935
159 380ekm 159-nél ez a csúcstartó
dev1662014-11-04 23:59:01 // 60934
dev1662014-11-04 23:55:33 // 60933
Kicsit túláltalánosítasz. A DPF-es EURO4-es dízel fokozottan veszélyeztetett faj, elsősorban a szívósori lapátkák miatt, amiket beszív a motor és szétveri az égésteret (+a turbót). Persze a regen és a valóságtól elrugaszkodott olajcsereperiódus sincs jó hatással az élettartamra, de ezek egy masszív motorban fokozott, de természetes kopást, nem pedig hirtelen összeomlást okoznak.

Amit ebből ki akartam hozni, hogy az EURO4 előtti JTD-k kimondottan tartósak, mert tartósra tervezték őket még a 90-es évek elején (FIAT+ELASIS+Marelli). Nemrég futottam össze egy 440e-t futott első generációs példánnyal: elenyésző kartergáz, egyszer felújított turbó, gyakorlatilag nulla korom és derekasan szedte a lábát. Azt se felejtsük el, hogy a hahu-n eladó 145/146/156/166 JTD-k a valóságban többnyire 3-400e-t futott autók. 156-osból régebben találtam 1 bevallottan 480-et futottat és egy 470e-st is hirdetve. Az egyiket abszolút óvottnak és hibátlannak hirdették és 600e-t kértek érte. A másik is rendben volt motorikusan, csak rohadt. Érdemes időről időre felmenni a mobile.de-re és magas km állásokra szűrni. Lesz meglepi.:))
Giuntini2014-11-04 22:34:12 // 60932
Ez egyértelmű. De sajnos ez nem mond ellent annak amit én írtam, sajnos agyon lehet vágni ezeket a motorokat. A régi dízelek agyonüthetetlenek voltak. Igaz, hogy környezetvédelem, és motorkultúra nem volt.
Liquid2014-11-04 22:28:35 // 60931
amikor én vettem akkor nem volt, most már lenne
.......................2014-11-04 22:27:29 // 60930
Láttam már nem egy jtdm et,300ezerrel kartergáz nélkül,
Van olyan amiben még gyári az injektor
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-04 22:10:28 // 60929
évi 10e-nél inkább egy TBI-t vennék...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-04 22:03:32 // 60928
mindig van más lehetőség :)
Giuntini2014-11-04 22:00:50 // 60927
Viszont az Auto Scouton láttam hirdetést, egy 2007-es 2.4 jtdm Q-tronicot 200ezer km-el viszont hivatalosan márkaszervizben teljesen felújítva a motorja 27000km-el garanciával 14000€-ért. Ez engem azért megnyugtatott, hogy kint még fellöki az árat a gyárilag felújított motor. Csak nálunk vannak ettől is elájúlva. És a mai dízelek között egyre több lesz az ilyen. Viszont a bontókból kiszedett ismeretlen előéletű motorokkal árult autóknak nem lesz ára.
Liquid2014-11-04 22:00:42 // 60925
ez igaz, de ha nincs más :)
yani🍀2014-11-04 22:00:22 // 60924
Lehet, de ez tetszett.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-04 21:57:35 // 60923
évi 10k-ra felesleges dízel autót venni....
yani🍀2014-11-04 21:47:56 // 60922
én is mindenki más magamból indulok ki. Két autót használunk így évente 10-10K-nál több nem nagyom megy beléjük, Ne kérdezze meg senki, minek kell ezért két autó!
Elég sokáig nézegettem a kínálatot és amikor feltették a hirdetést, azonnal indultam is, mert a leírások alapján korrektnek tűnt és mivel a valóságban is olyan volt, mint a leírás, így meg is vettem. Megnéztem én mindent, amit lehetett, de a használt akkor is lutri.
Az enyémet 147K-val vettem ami 5 év alatt átlag kb 30K. Ha a linkelt sedannal hasonlítom össze, akkor nálam 3 év múlva is csak 180K lesz benne. Árban egy kategória mindkettő. Ezért mondom én, hogy szerintem sok érte a kért összeg.
Giuntini2014-11-04 21:45:59 // 60920
Viszont az is az igazsághoz tartozik, hogy a mai dízelektől ne várjuk el azt a futásteljesítményt mint a régiektől. Egy Croma TD normálisan karbantartva lazán kirázta a kisujjából az 500000km-t vagy még jóval többet is. Viszont a maiak teljesítményre vannak csavarva, emellett az olajcsere periódus marketing okokból a négyszeresére nőtt. Kint 30ezer km-enként cserélik az olajat, és hat év után eladják, szívjon az új tulaj. És igenis ezek miatt az okok miatt, a 200ezer kilométer lehet sok is. Ezek a motorok max. 300ezer kilométer élettartamra vannak tervezve. Ami természetesen lehet jóval több is. De mi van akkor ha az előnyös autópálya használat azt jelenti, hogy a németeknél 200felett állandóan, és mellette 30ezres olajcsere? Nahát itt a válasz, hogy miért adják meg magukat ezek a motorok 200ezernél.
Liquid2014-11-04 21:31:23 // 60919
nem lehetetlen az ilyen természetesen, az ismeretségi körömben is van számos olyan autó amiről nem hinném el mennyi km van benne, ha nem ismerném személyesen a tulajt, de ezek jellemzően kisautók, nem nagy motor dízel utazók. Csak arra próbáltunk utalni, hogy ne essünk az átlag magyar autóvásárló hibájába. Hanem lássuk meg a pozitívat abban ha valaki nem tekeri vissza az órát.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-04 21:16:51 // 60918
kevés a Sedan ...
Giuntini2014-11-04 21:16:42 // 60917
Csak itt Magyarországon, mert főleg sz@rokat árulnak. A normálisabbak kint 8000€ környékéről indulnak. Hidd el senki sem jótét lélek, hogy te örüljél a markodban, hogy milyen jó üzletet csináltál. Ami olcsó annak oka van.
Piritu - 1.000.0002014-11-04 21:13:44 // 60916
Munkatársam 156-ot vett 8 évesen, 86e km-el olaszból.
Giuntini2014-11-04 21:11:57 // 60915
Én annak idején a Cromákkal évi 60ezreket mentem.
yani🍀2014-11-04 21:11:26 // 60914
Ebben az esetben csak egy dolog Km. Azt még elfogadom, hogy az évi átlagos 28K elmegy, de én az árát ehhez képest sokallom.
Piritu - 1.000.0002014-11-04 21:10:40 // 60913
Értem én, de ha annyi vas van a piacon miért ne válogasson akinek van pénze kocsira? A mai buheravilágban alapvetően gyanús minden javítás. Itt az Amorén is van, aki udvaron fényez, miért ne idegenkedjen a vevő a festett, javított kocsitól? Előbb utóbb talál olyat, ami kevesebb kompromisszumot kér. Az ilyen képek pont visszahozhatják a bizalmat. Sok tizenhuszon éves ép kocsi van.
A fillérb@szás más téma, nem pár liter olajon kell behozni az élet veszteségeit...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-04 21:06:34 // 60912
nem nagyon fogsz 8 éves autóban kevesebbet találni főleg ami kintről jött...
Haddel2014-11-04 21:05:34 // 60911
Igen tudom ,hogy mondtad .Kérdés utána ,hogy viselkedne a kis, téli kerékkel?
Én ezekkel mentem idén 18-20e km-t. Sajnos nem írtam fel a km állást amikor felrakattam .
Liquid2014-11-04 21:02:56 // 60910
ez rendben van, de gondolj bele hogy egy 8 éves nagy dízel utazóban valóban sok-e a 228e km?
Ez évente 28e, azt azért nem lehetetlen összehozni. Az első 3 évben belefutott mondjuk 150e, majd a további 5 évben a többi 70. Teljesen normális.
Az enyémben 6 évesen 168e van, ami szerintem mahinálva volt, és nem megyek sokat.
Hugomék 147-ese 118e-rel került hozzájuk szűk 3 évesen. (1.6TS)
.......................2014-11-04 20:59:07 // 60909
A sebesség index függvénye a kopás,ill. A gumikeverék lágysága
Egy T s gumi elfut 100ekm is ,de erősen limitált a sebesség
Olyan 40ezret elfut a 19 ek,nekem legalább is

Én montam,hogy állítsatok elöl kerékösszetartást,úgy nem eszi
yani🍀2014-11-04 20:58:22 // 60908
Nem vagyunk egyformák. Én sokallom a más pedig nem. Azért ha saját magunknak veszünk autót mindannyian a kevesebbet futott felé hajlunk.
Liquid2014-11-04 20:55:11 // 60907
egy sportos/puha gumi nagyon hamar kopik. ez olyan 20-30e km-t jelent
Haddel2014-11-04 20:53:56 // 60906
Nekem tetszik ez. Én megnézném.
Haddel2014-11-04 20:52:53 // 60905
A mai gumiabroncsok átlagosan mennyit mennek el ? Kinek mi a tapasztalata?
Azért kérdem ,mert a hétvégén lecseréltem a nyári kerekeket ,télire,és az első tengelyen lévő gumik belső széle eléggé megkopott. Tudom írtátok ,hogy enni fogja a gyári futómű beállítással ...
.......................2014-11-04 20:47:53 // 60904
Sok a km?
hol éltek?
a400ezer a sok
TI optikás bőrös fasza ,
Én megnézném
Mivel tempomatos az jó jel,autópályán futott valszeg
Giuntini2014-11-04 20:42:30 // 60903
Én azt mondom érdemes vele foglalkozni, és ha jó nem drága. A leírás és a képek alapján úgy néz ki ennek szerető gazdája volt, és egy használt autónál ez a legfontosabb.
Liquid2014-11-04 20:33:03 // 60902
képek és leírás alapján nem rossz, de kissé drága szerintem.
Egy megnézést megér...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-04 20:30:28 // 60901
nem érted, az a baj itthon átestünk már a ló túloldalára, de mindenben, annyi a hülye ember hogy csak na, autónál mindenki rétegmerővel megy vásárolni még a 14 éves autót is körbe mérik és a szervizkönyvet keresik, mikor kiderül volt fújva egy két elem akkor az már kettő autóból rakták össze vagy TK volt, a km meg 170ekm ...atya Úr Isten hát az meg hogyan lehet, áhhhh...
Ma is bejön az ember a boltba, hogy hogy ilyen olcsó a Castrol olaj máshol drágább...biztos hamisított, vagy nem ugyan az a minőség...biztos így van
Telefonon....Selenia olaj kellene fém dobozban...csak műanyag van ...áhh ne...akkor nem kell ...
Mikor utalták vissza az alkatrész árát, kb egy órája...igen akkor miért nem látom? kb 15 perc múlva, mi van még most sem látom...fél óra, még mindig nem...
Komolyan mondom a sok fillérb@szó, idióta ember, aki van ebben az országban remélem tényleg belelép a sz@rba minden területen...
Pityukoma2014-11-04 20:28:48 // 60900
A témához kapcsolódó tanulságos Blog Imi156 Cartársunk jóvoltából :-) Hogy ne szívjon senki, megosztotta velünk a kálváriáját.
Giuntini2014-11-04 20:27:23 // 60899
Valójában mi az olcsó? Idén kerültek be az országba a legyalázott, kint eladhatatlan az autók. Mai fejjel én csakis a teljes kinti garanciás autót venném meg. Itt mindenki kettőstömegű, szívósor, kormánymű, DPF, és egyéb hibákról beszél. Mindenki aki megvett két-két és félmillós autókat, a gatyájukat költötték rá. Én eddig megúsztam, csak új gumikat, hátsó rugókat emblémákat vettem rá, de asszem most nagyobbat szívok vele mint az öthengeres szívósora, és az egész Amore együttvéve. És lehet, hogy röhögni fogtok, de nem bántam meg az autót, mai fejjel is ugyanilyent vennék, csak kicsit másképp. Első: csak kinti olyan megbízható kereskedésben venném meg, ahol teljeskörű garanciát tudnám érvényesíteni itthon is. Így viszont mélyen zsebbe kell nyúlni. Min. 12-130000€. Viszont az árkülönbséget utólag könnyen ki lehet fizetni, ha olcsó húsban gondolkodunk. Biztos úgy gondoljátok, hogy el vagyok keseredve. Hát nem vagyok feldobva. És nekem tökéletesen muzsikált a motor. Nem füstölt, egy csepp olajat sem fogyasztott, ment és nagyszerű volt a hangja. És csak egy pillanat és kész. És most már tudom nem én vagyok az első. Egy olasz car-társsal ugyanez történt.
Piritu - 1.000.0002014-11-04 20:17:00 // 60898
Olyan nagy meló elkészíteni azt a videót? Ma, amikor nem is mobil, ami nem tudja? Lehet, hogy pont emiatt visziek el a tiedet és nem a másikat.
Piritu - 1.000.0002014-11-04 20:14:47 // 60897
Munkatársam vett egy 156-ot, aminek pár eleme szintén "optikai" fényezésen esett át. Jó volt látni, ahogy a tulaj küldte a javítás előtti képeket. Főleg úgy, hogy a kocsin lévő gumit is azonosítani lehetett.
Giuntini2014-11-04 19:56:56 // 60896
Meg kell nézni a valóságban. Ez úgy néz ki nem tekert darab. "A motorba nem lehet belelátni". Sajnos ilyen km mennyiségnél bármi megtörténhet. A 2.4 nagyon jó, de ha valami van a költségek az egekben.
David | Centocinquantanove2014-11-04 19:55:30 // 60895
Szerintem annyira nem vész az ára, bár én is alkudnék belőle.
A felni és a 3 zónás digit klíma plussz pont, az, hogy 8 éves az talán minusz, de legalább ehhez képest a futása nem sok, reális kategóriás, ami viszont megint plussz pont csak úgy mint az hogy nem kereskedőnél van.
Összességében szerintem rendben vagyon.
yani🍀2014-11-04 19:48:00 // 60894
Szerintem nagyon drága. Bevallottan is sok benne a km és évjáratban sem fiatal.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-04 19:46:23 // 60893
nekem azt ajánlották videózzam le körbe, úgy, hogy benne legyen az alvázszám, meg én is ...de azért ez cefet, én nem fogok magyarázkodni senkinek, meg bizonygatni...mit várnak egy 1-2 millás autótól nem is értem...
MatthewGT2014-11-04 19:34:52 // 60892
Ha már 59eseknél tartunk...
Vélemény? Érdemes vele foglalkozni? Ismerős akar venni verdát...ez is közte szerepel :)
Chianti2014-11-04 19:07:31 // 60891
Az enyém is nemrég volt fényezőnél, kavicsfelverődés, ajtórányitásból eredő horpadások, karcok, azaz használatból eredő sérülések miatt lett fényezve, ill. javítva. A géptető, az első lökös, ill. a csomagtér ajtó lett telibe fújva, az ajtók meg a sárvédők pedig javítva lettek. Gondolván a későbbiekre csináltam pár before / after fotót, meg néhányat meló közben is. Aztán jöhetnek a vastagságmérővel, ha odáig fajulna a dolog, hogy eladásra kerülne a kicsike. Majd rakok fel képeket...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak