Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002015-05-11 21:40:41 // 67390
De, csak a szakszerviz nem tudta, hogy a vezérléssel a feszítőt is cserélni kell :-((
SzJanos2015-05-11 20:49:19 // 67389
Végül nálam is teljes csere lesz, ha már a vízpumpának mennie kell, akkor a görgőket, szíjakat is lecseréltetem. Érdről a Szabó autócentrumtól kaptam egy korrekt ajánlatot, van velük valakinek tapasztalata? Hivatalos márkaszerviz és eredeti alkatrészekre kértem az ajánlatot, remélem ez jelent is valamit.
Greentimus2015-05-11 20:24:26 // 67388
Szeretnék a 159-esbe fékolajat és váltóolajat cserélni. Van tippetek, hogy ki vállalná Pesten olcsóbban, mint a rendes szervizek? Akár a hozzávalókat én hoznám (persze segítséggel választanám ki milyen fajtát érdemes vennem).
Kriszo2015-05-11 20:17:02 // 67387
A feketét tényleg nem egyszerű polírozni.Itt Érden 20 ezerért csinálta öcsémét egy fényező, de a falcokat is megcsinálta, nagyon szép lett.Ráadásul az se mindegy hogy ki milyen pasztával políroz, mert a 3M az nem túl olcsó.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-11 20:12:18 // 67386
10-15e egy polír, legalább is akihez járok ...
Giuntini2015-05-11 19:54:01 // 67385
Üdv Urak!
Ma délután volt szabadidőm, és nekiálltam szeretett Alfám kiglancolásának. Megkérdeztem kíváncsiságból, mennyiért políroznál át géppel autókozmetikában, hát ne tudjátok meg... 35000 forint. tudjátok mikor! Ma órákat dolgoztam rajta, szépen kézzel átpolíroztam. Lehet, hogy nem annyira tökéletes, mintha géppel csinálták volna, de így is a légy hanyatt vágódik rajta. Én nem tudom, azért az embert mindenütt próbáljál hülyének venni. Jött az ürge, a nagy dumájával, hogy tiszta karc, és a feketével nagyon sok munka van. Egy hogy nincsenek rajta karcok, ami volt, az kézzel is kijött. A másik, olyan koszos volt, hogy nem igazán lehetett látni a karcokat.
Ildiko2015-05-11 19:26:08 // 67383
Gratula! Klassz fotók! :)
Lexlutor2015-05-11 19:02:34 // 67381
Elkészült a komplett belső karbonozás.
Blog
Lexlutor2015-05-11 18:59:32 // 67380
Megleptem magam új szőnyeggel..
Blog
Dömpi (il dottore)2015-05-11 15:13:14 // 67379
Ja, írhatnám úgy is, hogy Don Dömpi és fia :)
droberto2015-05-11 14:29:50 // 67378
Nem mentünk messzire, hamarosan érkezünk:

:)
droberto2015-05-11 14:27:57 // 67377
Grautula neki!
És jó a papának is a maffia öltönye. :)
.......................2015-05-11 13:39:51 // 67376
ettöl fügetlenül ,én is azt vallom aki sokáíg akarja használni a kocsiát,
ezeket az frankó hosszú csereintervallumokat felezze meg
Csabi2015-05-11 13:15:41 // 67375
Még mindig azt mondom, nem érdemes a határokat feszegetni, főleg azért sem , mert nem olyan nagy összeg egy vezérlés csere, viszont ha elszáll akkor nyugodtan írhatunk mellé egy nullát...Szerintem ez elég súlyos érv.
A példád beszédes, de mindenki másképp használja az autóját ezért szerintem nem lehet ez alapján általánosítani...Ezért kell nem csak a kilométert, hanem az eltelt időt is nézni...
.......................2015-05-11 12:25:45 // 67373
a Mito gyári vez szíj csereintervalluma 140eKm
olajcsere 35 e Km

GYÀRI alkatrészekkel

utángyártott alkatrészekkel szerintem max fele
GTPeti2015-05-11 11:57:21 // 67372
(...javítok: 4év. A fenébe, cselekednem kell... :( )
GTPeti2015-05-11 11:54:07 // 67371
(A TS-ek vm.szíjcsere intervalluma nem 60ekm/5év?)
'''''2015-05-11 11:20:29 // 67370
Nálam 74.000km-nél szállt el a vezető görgő.A helyi alfás cégvezető azt mondta,van egy (akkor még volt legalábbis) belső körlevél amin 80.000km-nél kellene ajánlani a cserét.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-11 08:17:20 // 67369
én egy picit rontani tudom ezt a statisztikát :))) Örülök a cserperiódus kitolásának legalább nem csak a vezérlés szett fogy, ha nem ennél jóval több :P
Piritu - 1.000.0002015-05-11 07:06:14 // 67368
Az elmúlt 800e alfás km-en szinte minden Alfámnál a 20 ezres periódussal cseréltem olajat. Van olyan volt TS-em, ami bőven túl van a 300 ezren gond nélkül. Szóval nem hinném, hogy baj lehet belőle. A vezérlések is minden esetben elmenték egy gyári periódust. (Még a 147-nél is 127e-nél állt be a feszítő, ami 7ezerrel túl van az előírt élettartamon.)
mzo2015-05-11 06:22:08 // 67367
Nem a szíj a szűk keresztmetszet, hanem a vízpumpa, de általában azért a gyári csereperiódust azok is bírni szokták.
Csabi2015-05-10 23:47:20 // 67366
Jöv héten cseréltetem, 85k km és 4év után. Kíváncsi leszek az állapotára. Egyébként az óvatosságból még soha nem lett baj, én is a jóval gyakoribb cseréket favorizálom...
Piritu - 1.000.0002015-05-10 20:37:39 // 67364
Nem, 35-ot 😀
W.2015-05-10 20:28:56 // 67363
Na jó, legyen 100e. Nálam az a max. A gyár az olajcserének is 25e- ír, nem? 😉 Én azért 10e -ként cserélem.
Piritu - 1.000.0002015-05-10 19:51:33 // 67361
Nem TS motor ez, hogy 60ezrenként vezérlést kelljen cserélni :-P
Piritu - 1.000.0002015-05-10 19:50:58 // 67360
Akkor szerintem kár kidobni.
Én 105-nél cseréltem le, mert csak. A gyár 140 ezret vagy 5 évet ír elő. ("Nehéz üzemi körülmények esetén (hideg éghajlat, városi közlekedés, gyakori alapjárat) a vezérműszíjat négyévenként ki kell cserélni, vagy ötévenként
mindenképpen ki kell cserélni.")
Dömpi (il dottore)2015-05-10 19:44:48 // 67359
Nagyobbik kislányom ma volt elsőáldozó :)
W.2015-05-10 19:43:56 // 67358
Nem hiszem, hogy sz..kodni kellene velük! Komplett vez.csere és utána újabb nyugodt 60e km vagy több!
SzJanos2015-05-10 19:01:15 // 67357
Amiatt is kérdeztem, mert a görgők és a szíj is ~40.000km körül járnak.
dev1662015-05-10 18:50:42 // 67356
ha a görgőkben tudod mennyi km van és ez nem indokolja a cserét, akkor elég a vezérműszíjat (nem nagy tétel) és a pumpát cserélni
SzJanos2015-05-10 18:37:41 // 67355
Az olajcsere alkalmával felfedezte a szakim, hogy szivárog a hűtővizem a vízpumpánál. Basszus mondom! Ha a vezérműszíj, meg a görgők jó állapotban vannak, érdemes külön cserélni a vízpumpát, vagy mindenképpen mindent cseréltessek?
Szabolcs 1592015-05-10 17:57:32 // 67354
Vezetett szerviz könyv alfa romeo szerviz be hordták meg is látszik rajta én se vitaként szántam
dev1662015-05-10 17:34:56 // 67353
Nem vitaindítónak szántam. Ha szerető és értő gazdája volt kezdetektől a JTS is jó motor, de sajnos mostoha bánásmódot nem viselik el sokáig ezek az érzékeny, bonyolult, teljesítményorientált konstrukciók, ezért a használt JTS vagy szíjas TS motorikusan mindig kockázatosabb, mint egy JTD, láncos TS vagy V6. Utóbbiakra is lehet rengeteget költeni ha rossz sorsuk volt, de jellemzően nem motor- vagy hengerfej-felújításra.
Haddel2015-05-10 17:21:30 // 67352
Ja,azt nem is figyeltem.
Szabolcs 1592015-05-10 16:51:20 // 67351
1,9 Jts 1 ève van a csalädba és El kell hogy mondjam olajat nem Esszi olaj cserekor annyit enedünk le belöle mint amennyit kapott hiba Mentes 20000 km let bele hajtva 1 Év alatt
dev1662015-05-10 15:51:03 // 67350
JTS, nem JTD. Kopásra hajlamos veztengelyek, vezérlésmódosítók, hidrotőkék, alulméretezett olajpumpa. Én legfeljebb 10e-nként cserélném az olajat és eközben is sűrűn nézegetném a szintet.

Tudom, hogy a marketing bullshit szerint a hosszú olajcsereperiódust indokolttá teszi a fullszint olajok stabilitása (nem bomlanak le a láncok), ami igaz, de arról senki nem beszél, hogy milyen mennyiségű olajsár keletkezik 30ekm alatt és hogy a létfontosságú adalékok szép lassan eltűnnek az olajból, így 30ekm után csak a szint alapolaj, a belemosott benzin/gázolaj és az olajsár marad.

Hozzáteszem, h a gyári ajánlás sem engedi meg a max. periódus betartását, csak abban az esetben, ha végig optimális körülmények között üzemel motor, amitől a valós használat igencsak távol áll.
.......................2015-05-10 14:36:29 // 67349
Akadós a váltó,kuplung nehéz,utálom is ,automata jobb lenne
De ha nem megy be fokozatba az kuplung hiba
Hidraulikus a kuplung ,lehet csak légteleníteni kellene
Haddel2015-05-10 14:15:32 // 67348
15-20e kilométer teljesen jó szerintem is.Én kicsit hamarabb szoktam,de ez az én hülyeségem 😃
Piritu - 1.000.0002015-05-10 13:41:59 // 67347
Konkrétan a munkahengerre gondoltam, régi olajjal simán lehet, hogy nem emel ki. Meg a tömítések se örök életűek benne.
Nekem abszolút inkább hidegen veszi nehezen a fokozatokat (1-2), aztán bemelegszik és elmúlik. Váltóolaj csere után javult a helyzet.
Greentimus2015-05-10 13:37:25 // 67346
Kuplung-kettős tömegű lendkerék 31.000 km-rel ezelőtt volt cserélve.

Akkor ezek szerint itt a többségnek nincs ilyen gondja?
Piritu - 1.000.0002015-05-10 13:34:51 // 67345
Lehet, hogy csak a kuplung nem emel ki rendesen.
Greentimus2015-05-10 13:30:33 // 67344
Néhány gondolatot írnék a kézi váltóról.
Nem tudom, hogy normális-e, amit tapasztalok, de a tegnapi dolog már nem tetszett.
Az hogy nem pöckölni kell, mint az előző autónkét, azzal nincs gond. Kicsit erőből kell.
Azt tapasztalom, hogy kb 1 óra autózás után sokkal nehezebben lehet kapcsolgatni a fokozatokat, néha már beszuszakolni kell a helyére. Van mikor olyan érzésem van, hogy a fém a fémnek feszül. Nem szeretném ha ott bent darálnák egymást a fémek.
Tegnap 1 óra autózás után, melyben volt 15 perc dugó is meg kellett állnom egy körforgalomnál. Raknám be 1-esbe, de nem megy be csak félig... Kuplung ki-be, majd újra. Megint nem ment be. Mögöttem már dudáltak. Harmadjára sikerült beraknom és onnantól már így nem kellett megállnom, csak a végcélnál. Ilyenkor mi történik? "Megdagad" a váltó? Miért nehezebb váltani üzem melegen?
Jövő héten szerintem cserélek váltó olajat és akkor már fék olajat is. Nem tudom ezeket mikor cserélte utoljára az előző gazdája. Érdemes ezt is szervizben megcsináltatni (Szamosiba voltunk legutóbb) vagy van tippeket, hogy ezt ki csinálná meg olcsóbban? Érdemes lenne levenni a műanyag burkolatot és megnézetni, hogy a váltóval minden rendben van-e?
Piritu - 1.000.0002015-05-10 13:28:09 // 67343
A 20 ezres periódusra álltam be, eddig bevált. (Sűrűbben csak a Spiderben cserélem, de ott éves időt ír elő a gyár, annyit meg nem megyünk egy évben.)
Giuntini2015-05-10 13:19:54 // 67342
15 ezernél cserelj. Na vard meg a 30 ezret.
Szuszika2015-05-10 11:55:30 // 67341
Sziasztok!
Legyen akkor elso kerdesem mint friss Alfas, hogy hany km utan csereljem az olajat? Ti mennyinel szoktatok?
Es csatolok (ha sikerul) egy kepet is szepsegemrol :)
Elore is koszonom a valaszokat :)
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1431251689-10030-72213-forum.jpg
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak