Lassan meglesz a tökéletes megoldás minden esetre:
1. fémtiszta (felcsiszolt) felület+cink+zsír, ahol csak lehet
2. csak zsír, ha hozzáférhetetlen helyen van
3. megtisztított, de nem fémtiszta felület+passziváló+alvázvédő
Sajnos azt a védőzsírt itthon nem lehet kapni, amit ajánlottál, de mást se nagyon... másfajta zsír is megteszi?
dev1662015-07-06 17:22:16 // 69204
GTPeti2015-07-06 17:21:31 // 69203
Miért, ha nem csak a Spider megtartásában gondolkoznál, hanem a 159-ében, akkor Te is meglénéd ezeket. ;)
Piritu - 1.000.0002015-07-06 17:17:15 // 69202
..csak én látok abban furcsaságot, hogy az egyik legújabb Alfa típus topikjában rozsdavédelemről és oldtimerségről beszélgetünk? :-DD
GTPeti2015-07-06 17:05:27 // 69201
A falcok kezeléséről beszélek a belső oldalon. A zsír az egy tökéletes védőrétek, mivel "önggyógyuló". Alá természetesen mehetne cinkspray, de ez utólag nem megvalósítható. Az pedig senkit sem zavar, hogy egy zárt alkatrész közepe enyhén ragad.
Zsírt ugyan lehet kívülre is, fémtiszta részre felvinni, de oda természetesen én is előbb egy fedőréteget tennék. (Ha a felület tényleg fémtiszta, akkor pl. cinksprayt. Ha nem, akkor viszont passziválás és speciális festéket ami rozsdás felületre is ajánlott.)
Zsírt ugyan lehet kívülre is, fémtiszta részre felvinni, de oda természetesen én is előbb egy fedőréteget tennék. (Ha a felület tényleg fémtiszta, akkor pl. cinksprayt. Ha nem, akkor viszont passziválás és speciális festéket ami rozsdás felületre is ajánlott.)
dev1662015-07-06 16:57:17 // 69200
bekened zsírral a fémtiszta részt és mivel feded?
amúgy cinkspray-t nem használsz? gondolom vagy cink, vagy zsír, mert mindkettő fémtiszta felületre való.
amúgy cinkspray-t nem használsz? gondolom vagy cink, vagy zsír, mert mindkettő fémtiszta felületre való.
GTPeti2015-07-06 16:50:30 // 69199
Ez mind remek, de a belülről (szívből :) jövő rozsda a legalattomosabb. Ott nem tudsz csiszolni, max homokfújni. Bár szerintem egy kúszóréteg (zsír/olaj) már nagyon sokat javít a helyzeten.
dev1662015-07-06 16:21:40 // 69198
Én azokkal a helyekkel vagyok bajban, ahol a rozsda a hegesztés belsejéből jön. Gyártótól és típustól függetlenül ez minden autót érint, bár vannak extrém esetek (pl. BMW E46, egy igazi ipari hulladék). A 159 segédalváza is így rohad el, csak a folyamat nagyon gyors, mert nincs horganyréteg, alapozó és rücsi, ami megvédené a hegesztéseket a külső hatásoktól.
Az én módszerem az, hogy, ahol tudom tiszta fémig csiszolom a rozsdás hegesztést és ha abszolút semmi vöröses nem maradt a két fémrész között, akkor kap minél több (legalább 2) vékony horganyréteget (Hanno cinkspray), végül Tectyl alvázvédőt a tetejére.
Ha már hólyagosan rohadt valahol (pl. 159 segédalváz, 166 első küszöbtartó konzol, belső segédbakok), akkor drótkefe+alvázvédő vagy rücsi az utolsó szög a koporsón, mert az ősellenségünk vígan dolgozik tovább az alvázvédő alatt, talán még gyorsabban is, mert sosem tud kiszáradni rendesen.
A kasztni jól védett, de ha hosszú távra terveztek (10+ év), akkor az emelőbakokat is preventív jelleggel kezelni kell. Egyrészt a gyári horganyréteg szinte mindig sérült az emelőbakok alsó peremén, másrészt az erős mechanikai igénybevétel miatt a bakok és küszöb közötti hegesztések a többinél gyorsabban korrodálnak és idővel a rozsda a küszöb többi részére is átterjed, miközben az emelési pont szerkezete is meggyengül. Sok egyéb kritikus hely is van, de ez már típusfüggő.
Az én módszerem az, hogy, ahol tudom tiszta fémig csiszolom a rozsdás hegesztést és ha abszolút semmi vöröses nem maradt a két fémrész között, akkor kap minél több (legalább 2) vékony horganyréteget (Hanno cinkspray), végül Tectyl alvázvédőt a tetejére.
Ha már hólyagosan rohadt valahol (pl. 159 segédalváz, 166 első küszöbtartó konzol, belső segédbakok), akkor drótkefe+alvázvédő vagy rücsi az utolsó szög a koporsón, mert az ősellenségünk vígan dolgozik tovább az alvázvédő alatt, talán még gyorsabban is, mert sosem tud kiszáradni rendesen.
A kasztni jól védett, de ha hosszú távra terveztek (10+ év), akkor az emelőbakokat is preventív jelleggel kezelni kell. Egyrészt a gyári horganyréteg szinte mindig sérült az emelőbakok alsó peremén, másrészt az erős mechanikai igénybevétel miatt a bakok és küszöb közötti hegesztések a többinél gyorsabban korrodálnak és idővel a rozsda a küszöb többi részére is átterjed, miközben az emelési pont szerkezete is meggyengül. Sok egyéb kritikus hely is van, de ez már típusfüggő.
GTPeti2015-07-06 15:34:30 // 69197
Igazad van, de ennyire nem voltam talpraesett. :)
gpek2015-07-06 14:46:39 // 69196
Kellett volna egy kisebb összeget ajánlani érte.
GTPeti2015-07-06 13:47:23 // 69195
Az előbb voltam vásárolni és a parkolóban megdícsértem egy idősebb fickó ízlését (egy fekete 59 SW-be pakolt). Erre azt válaszolta elég mogorván, hogy "szépnek szép, de azon kívül kőkorszak". Remélem a köv autója egy BMW-lesz és megtanulja, hogy mi az a "Servicerechnung...".
GTPeti2015-07-06 13:45:18 // 69194
Vagy fordítva. Az alapozó is lehet porózus és kell rá fedőréteg. Legalábbis régebben így volt.
Persze manapság sok olyan van, amire már nem kell, pl. Brantho Korrux. (A rozsdapassziválós kezelés szerintem alap, a csiszolás ezt nem váltja ki 100%-ban.)
Persze manapság sok olyan van, amire már nem kell, pl. Brantho Korrux. (A rozsdapassziválós kezelés szerintem alap, a csiszolás ezt nem váltja ki 100%-ban.)
droberto2015-07-06 13:12:33 // 69193
Ami tapad könnyűfémre az tapad a vasra is.
Abban egyet értünk, hogy ezek játék festékek. Egyébként alapoztam is Tiszakorral, ami nagyon nem rossz motyó a csináld magad mozgalomból.
Abban is egyet értünk, hogy az 1K-s bevonatok egy kalap kakát se érnek az ipari festékekhez képest. :)
Ezek viszont azt a tényt viszont nem befolyásolják, hogy a felület előkészítés itt a legnagyobb probléma...
Abban egyet értünk, hogy ezek játék festékek. Egyébként alapoztam is Tiszakorral, ami nagyon nem rossz motyó a csináld magad mozgalomból.
Abban is egyet értünk, hogy az 1K-s bevonatok egy kalap kakát se érnek az ipari festékekhez képest. :)
Ezek viszont azt a tényt viszont nem befolyásolják, hogy a felület előkészítés itt a legnagyobb probléma...
.......................2015-07-06 12:58:50 // 69192
Alkalmazási terület: elsősorban könnyű-és színesfémek
ALVIKORR
ezért nem lett jó
anno 15 éve Pumbin Rapiddal festettem le a pinceajtót+ fedözománc
néha vízben áll ,és a mai napig nem rozsdál
szóval a festéken is sok múlik
ALVIKORR
ezért nem lett jó
anno 15 éve Pumbin Rapiddal festettem le a pinceajtót+ fedözománc
néha vízben áll ,és a mai napig nem rozsdál
szóval a festéken is sok múlik
.......................2015-07-06 12:56:04 // 69191
szerintem az a baj hogy nem használtok Primer alapozót
aztán nincs a fém az oxigéntöl rendesen elzárva
aztán nincs a fém az oxigéntöl rendesen elzárva
droberto2015-07-06 12:27:06 // 69190
Sütheted, ha nem pucolod le a rozsdát teljesen. Sőt még egy alapos szemcseszórás és profi bevonat kombó is csak ideig óráig szép, mivel a rozsda a 159-ek 70% nem felületi, hanem az anyag szerkezetében is jelen van. Ezen még a Fertan sem segít.
Ezekkel a beavatkozásokkal csak a tartó élettartamát tudod elnyújtani (bár azt gondolom erősen túl van mérretezve, ahogy Pure Energy-s Cartársunk is leigazolta.) + esztétikailag javítasz az autón.
(Egyébként az első RO55/Alvikorr-os próbálkozásom nekem is kudarcba fulladt (átjött a rozsda a bevonaton).)
Ezekkel a beavatkozásokkal csak a tartó élettartamát tudod elnyújtani (bár azt gondolom erősen túl van mérretezve, ahogy Pure Energy-s Cartársunk is leigazolta.) + esztétikailag javítasz az autón.
(Egyébként az első RO55/Alvikorr-os próbálkozásom nekem is kudarcba fulladt (átjött a rozsda a bevonaton).)
.......................2015-07-06 11:54:39 // 69189
szar festékkel festetted,
meg csak egy rétegben
ez volt a hiba és ezért nem tartott semeddig
meg csak egy rétegben
ez volt a hiba és ezért nem tartott semeddig
Shadin2015-07-06 11:51:45 // 69188
Én sem vonom kétségbe soha a véleményed, lehet, h nem tettem bele mindent, de egy hétig szórakoztam vele akna nélkül a kertbe és egy évig sem tartott az eredmény, sőt még talán rosszabb lett. És bár én is egy kisebb százalék halmazába teszem magam, mégis szkeptikus vagyok :-(
Igen, ha cserélném, akkor mindezek tudatában én is kezeltetném beszerelés előtt, de így a helyén eléggé reménytelen, mármilyen anyaggal is próbálkozol.
Igen, ha cserélném, akkor mindezek tudatában én is kezeltetném beszerelés előtt, de így a helyén eléggé reménytelen, mármilyen anyaggal is próbálkozol.
droberto2015-07-06 11:30:23 // 69187
Más.... AC15'
A VTT-n már beszéltünk róla, hogy egybe kéne verődjünk. Ennek egyetlen módját látom, ha előtte összeverődünk.
Szóval akit érdekel a dolog az jelentkezzen. :)
Gyülekező:
9:15-től a Shell kúton a parkolóban (8230 Balatonfüred, Széchenyi út (71.főút) 11).
Indulás AC-be:
9:30
Jelentkezők:
droberto (Én sajnos csak 15h-ig tudok maradni. :()
A VTT-n már beszéltünk róla, hogy egybe kéne verődjünk. Ennek egyetlen módját látom, ha előtte összeverődünk.
Szóval akit érdekel a dolog az jelentkezzen. :)
Gyülekező:
9:15-től a Shell kúton a parkolóban (8230 Balatonfüred, Széchenyi út (71.főút) 11).
Indulás AC-be:
9:30
Jelentkezők:
droberto (Én sajnos csak 15h-ig tudok maradni. :()
droberto2015-07-06 11:17:56 // 69186
Nem egyszerű a kérdés, kell hozzá egy csápos meg 3 nap.
A legjobb kiszedni, szemcseszórni, lúgozni horganyoztatni, festetni, csak az a gond, hogy ez tart mindent.
Én ott tartok vele, hogy most legutóbb 2K-s ipari akrillal lefestettem ecsettel, ahol hozzáfértem.
Egyébként a hátsó híd szintén zenész. Arról nem beszél senki, pedig az is ugyanolyan.
A legjobb kiszedni, szemcseszórni, lúgozni horganyoztatni, festetni, csak az a gond, hogy ez tart mindent.
Én ott tartok vele, hogy most legutóbb 2K-s ipari akrillal lefestettem ecsettel, ahol hozzáfértem.
Egyébként a hátsó híd szintén zenész. Arról nem beszél senki, pedig az is ugyanolyan.
gpek2015-07-06 11:10:25 // 69185
Véleményem szerint nehéz árak változását jósolni addig, amíg nem tudni az utód modell sikerét.
Az hogy 5-10 év múlva emelkedik az ára, az csak a kiemelten szép példányokra lehet igaz, ami 20-30 év múlva is gondos gazdánál vállalható lesz majd.
Pl: egy 1200-es Lada ára már emelkedik de a volt TSZ gazda ganézós kocsija 20-ért megy el most is és 5 éve is meg 5 év múlva is.
Sajnos a javítások sok esetben nem eredeti alkatrészekből készülnek így az OT-zás nagyon kétséges, nem is érdemes beszélni róla addig amíg a legrégebbi kocsi is csak alig 10 éves.
Az hogy 5-10 év múlva emelkedik az ára, az csak a kiemelten szép példányokra lehet igaz, ami 20-30 év múlva is gondos gazdánál vállalható lesz majd.
Pl: egy 1200-es Lada ára már emelkedik de a volt TSZ gazda ganézós kocsija 20-ért megy el most is és 5 éve is meg 5 év múlva is.
Sajnos a javítások sok esetben nem eredeti alkatrészekből készülnek így az OT-zás nagyon kétséges, nem is érdemes beszélni róla addig amíg a legrégebbi kocsi is csak alig 10 éves.
gpek2015-07-06 11:01:07 // 69184
Köszi, majd meglesem... Nagy köd nekem ez a B&M :)
Pityukoma2015-07-06 10:15:09 // 69183
Tűrhető. Már egyszer lefestettem Hammerite-al ahol hozzáfértem. Nem 100%-os, de tűzoltásnak jó volt.
yani🍀2015-07-06 10:02:22 // 69182
Szerintem sem kell olyan sokáig várni, hogy elinduljon az ára felfelé. Nyugatról már elkezdték kitakarítani, még 2-3 év és az utolsó évjáratok is kelet Európában kötnek ki. Sokan megveszik, de ha elromlik már nem tudnak, vagy nem akarnak nagy összeget a javításra fordítani, így inkább szétbontják.
GTPeti2015-07-06 09:47:52 // 69181
Uno-ból pedig gyártottak 7+ milliót és Nyugat-/Középeurópában alig van már belőle pár darab. Sokszor az egykori elterjedtség eredményezi azt, hogy majd' az összeset szétbontják.
Dani9006222015-07-06 09:46:07 // 69180
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni!
Alfa Kontakt kft. Zsámbék,ide szeretném elvinni az autómat egy alap szervizelésre,átvizsgálása!Valakinek valami tapasztalata velük kapcsolatban?Hívtam már őket 3-4 x de sajnos nem érem el őket!Esetleg ha valaki tud egy mobilszámot adni!?Előre is köszönöm! Szép napot mindenkinek ! ;)
Egy kis segítséget szeretnék kérni!
Alfa Kontakt kft. Zsámbék,ide szeretném elvinni az autómat egy alap szervizelésre,átvizsgálása!Valakinek valami tapasztalata velük kapcsolatban?Hívtam már őket 3-4 x de sajnos nem érem el őket!Esetleg ha valaki tud egy mobilszámot adni!?Előre is köszönöm! Szép napot mindenkinek ! ;)
norbi04092015-07-06 09:30:16 // 69179
Uuuuuu...az tényleg ínycsiklandó :) Szép lett.
Neked milyen állapotban van? :/
Majd váltóolaj cserénél ha nem felejtem el, csinálok az enyémről képet.
Neked milyen állapotban van? :/
Majd váltóolaj cserénél ha nem felejtem el, csinálok az enyémről képet.
Pityukoma2015-07-06 09:19:42 // 69178
Azért van köztünk aki megcsinálta: Zsunior CarTárs Blogja nézd az első képet, fincsi ugye?:-)
Emelem kalapom ! :-)
Emelem kalapom ! :-)
.......................2015-07-06 09:04:54 // 69177
A 159 böl gyártottak 240e darabot ,így ebből sosem lesz ritkaság ,így kell vagy 40év még mire elindul az ára felfelé
.......................2015-07-06 09:01:22 // 69176
Egy oldtimernél a kaszni és beltér állapota a lényeg,a motor gyakorlatilag tök mindegy mi ,csak az eredeti legyen
A Spyder jó alap mert össuesen gyártottak 9000darabot
spider darabszám
Ha hinni lehet ennek a táblának a GTV még ritkább
A Spyder jó alap mert össuesen gyártottak 9000darabot
spider darabszám
Ha hinni lehet ennek a táblának a GTV még ritkább
yani🍀2015-07-06 08:12:47 // 69175
Ha van benne, akkor a B&M menüből tudod kiválasztani. A CD-ét nem tudja kezelni csak USB-ről dolgozik. A gyári cd-én van egy egyszerű progi, amit ha elindítasz létrehozza az USB-én a könyvtárszerkezetet. Nekem van egy eredeti Német o. cd, ha kell valakinek szívesen odaadom.
Piritu - 1.000.0002015-07-06 06:42:29 // 69174
Így van :-)
GTPeti2015-07-05 23:37:45 // 69173
"De ez ugyanígy igaz bármely más mostani autóra is."
Szerintem azért annyival nem lett rosszabb a Mjet egy ős-JTD-hez viszonyítva.
Szerintem azért annyival nem lett rosszabb a Mjet egy ős-JTD-hez viszonyítva.
Liquid2015-07-05 23:18:28 // 69172
abban több a ráció :)
Pont veled elmélkedtünk ezen úgy rémlik
Pont veled elmélkedtünk ezen úgy rémlik
Liquid2015-07-05 23:17:56 // 69171
Nem a 159 a rossz alapanyag, hanem a qrva bonyolult és hosszútávon sérülékeny motor, turbo, befecsi, ésatöbbi. De ez ugyanígy igaz bármely más mostani autóra is.
GTPeti2015-07-05 22:44:06 // 69170
Esetleg, ha droberto szereti a sört, vele kéne beszélned... :)
norbi04092015-07-05 22:42:10 // 69169
Akkor ez úgy érzem a beletörődős sztori lesz :/
GTPeti2015-07-05 22:39:55 // 69168
Arra a te bölcsődnek sincs semmi szüksége, hogy egy szervízes belenyomjon 1-2 flakon spray-s Motip üregvédőt. (Ami többet árt, mint használ.)
GTPeti2015-07-05 22:39:01 // 69167
"Esetleg valami szervízt tudnèk megkérni, hogy tegyenek csodát."
Na az lenne még egy mission impossible... Max. valami oldtimeres csapat tudna ilyet kompetensen megcsinálni, akik már hallottak pl. üregvédő zsírról.
Na az lenne még egy mission impossible... Max. valami oldtimeres csapat tudna ilyet kompetensen megcsinálni, akik már hallottak pl. üregvédő zsírról.
norbi04092015-07-05 22:37:19 // 69166
Az a baj, hogy se helyem, se időm nincs nagyon belevágni ilyen missönbe :S Esetleg valami szervízt tudnèk megkérni, hogy tegyenek csodát.
Csak ki vállalná hogy tisztességesen rendbe rakja? :S
Itt a 159 tulajok közül van aki túlesett már rajta?
Csak ki vállalná hogy tisztességesen rendbe rakja? :S
Itt a 159 tulajok közül van aki túlesett már rajta?
Piritu - 1.000.0002015-07-05 22:33:42 // 69165
Én TS oldtimer-ben gondolkodom, már csak 12 év van vissza :-P
GTPeti2015-07-05 22:26:54 // 69164
Ez annyira nem is elérhetetlen szerintem. Annyira nem rossz alapanyag egy 159.
(A 156-om idén lesz 15 éves. 8| )
(A 156-om idén lesz 15 éves. 8| )
Liquid2015-07-05 22:23:36 // 69163
szép kihívás egy JTDm oldtimer :)
gpek2015-07-05 22:11:20 // 69162
A kis navit hogyan lehet bekapcsolni? Minden B&M be van? Kell bele cd?
Piritu - 1.000.0002015-07-05 22:05:35 // 69161
Lehet.
A célom nem a rozsdás állapot konzerválása, hanem az eredeti állapot.
A célom nem a rozsdás állapot konzerválása, hanem az eredeti állapot.
GTPeti2015-07-05 21:58:47 // 69160
"de belül nem tudsz mit kezdeni vele." De. A rozsát, a továbbrozsásodást konkrétan megállítja egy nagy kúszóképességű zsír v. olaj. Persze a végső stádiumban, mikor a varratok már mélyen sérültek, ennek nincs értelme. Ott csak a csere segít.
Piritu - 1.000.0002015-07-05 21:58:44 // 69159
Így van. Csak ha valaki háklis a dologra (járunk itt páran ebben a cipőben) ezt a variációt sem árt ha figyelembe veszi.
GTPeti2015-07-05 21:56:53 // 69158
Azért én ismerek több embert* aki egy autó esetén 10+ évben gondolkoznak. Ezzel nem azt mondom, hogy nem a könnyebb út 5 évente lecserélni. (Ebbe droberto is beletartozik.)
Piritu - 1.000.0002015-07-05 21:56:49 // 69157
A kérdést már a Póknál végig játszottam. 11 évnyi sózott német út után úgy nézett ki, hogy reménytelen a helyzet. A külső rozsdától még csak-csak meg lehetne szabadulni, de belül nem tudsz mit kezdeni vele. Aztán sikerült egy teljesen ép bontottat szereznem Phontól és azt festettem le. Szerintem belép vele az oldtimer korba :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-05 21:54:22 // 69156
ha csak nem oldtimert akarsz belőle csinálni akkor minek? :))) egy gyári bölcső 2-3 kiló plusz a ki-be szerelése egy másik 40-50 rugó...tényleg megéri vele foglalkozni
GTPeti2015-07-05 21:43:27 // 69155
Ott a pont...