Fórum >> Típusok >> 159

emGéza2015-08-19 11:38:06 // 70414
Újra gyűrheted az aszfaltot ;)
Szido2015-08-19 11:21:18 // 70413
Sziasztok!
Pár napja vettem észre, hogy padlógáznál rángat kicsit a kocsi (2.4). A turbónyomás is ugrál. Van hogy a nagy melegben tempomattal 130-nál ugyanúgy elkezd rángatni, és a nyomás akkor is ugrál. Tapasztalt már valaki hasonlót?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-19 09:07:13 // 70412
faxa dolgok ezek :( Grat hogy megcsináltad....én már 5 éve azt mondom dejzel csak kiherélve kéne, különben szopás az egész...ezért váltottam benyásra
droberto2015-08-19 08:53:32 // 70411
Nagyon köszönjük Pityu az oknyomozást. Azt gondolom, nagyon hasznos kis írás. Ilyen egy igazi Alfás, ha megszívja valamivel és bajba kerül, még akkor is van ereje másokon segíteni. :)
Remélem, hogy ezzel megoldódott végleg a problémád. :)
Sok boldog Alfás Km-et!
Chianti2015-08-19 00:24:04 // 70410
Kezdem érteni az EGR ellenzők álláspontját. Gyanítom, hogy nálam is hasonló állapotokkal fogunk találkozni, ha megbontjuk a rendszert. Még az is elképzelhető, hogy a takarítás után annyit javul a motor teljesítménye, hogy tuningra sem lesz szükség :o) Bár ezt erősen kétlem... Mindenesetre örülök én is, hogy újra "veled van az erő".
Pityukoma2015-08-18 20:28:15 // 70409
Igen ez erősen megfontolandó :-) Most a kilépő oldalra bekerült a gyári 4 furatos szűkítő, a belépő oldalra pedig az én általam csinált 10mm-es furattal ellátott szűkítő.
Pityukoma2015-08-18 20:25:57 // 70408
Köszi :-)
Majd összeírom és publikálom. E Torx biztos.
Haddel2015-08-18 20:23:32 // 70407
Tök jó,örülök ,hogy megoldódott .Tényleg elrettentő fotók ezek.
Haddel2015-08-18 20:22:22 // 70406
Na neeeeee !! :D:D
Shadin2015-08-18 20:22:13 // 70405
Basszus, ehhez képest az enyém tiszta volt...
Csabi2015-08-18 19:57:58 // 70404
Örülök, h vége a kálváriádnak! :) Javaslat: :))
mizooo2015-08-18 19:51:55 // 70403
Szuper örülök!!! Én is neki szeretnék állni, de vajon itthon nekiállhatok? Milyen szerszámok kellenek a szívósor leszereléséhez?

A Tiszatavi ökocentrumban én nagyot csalódtam, csak az akváriumos rész tetszett a többi szegényes :(
Pityukoma2015-08-18 19:35:10 // 70402
Öröm és boldogság, visszakaptam a vasat! Két hét Alfa nélküli idő után :-)))
A szervizben azzal fogadtak: hú ez nagyon megy, az esőben 3.-ban villog a kipörgés gátló. Hazafelé persze hogy kitérőt tettem az M0 felé, gondolván kicsit megzavarom (persze a kresz betartása mellett). Végig vigyorogtam magamban:-) Tényleg szuper lett. Én is úgy éreztem hogy bőven meg van a ménes és jobb mint azelőtt. Úgy gondolom hogy egy hosszú folyamat alatt fogyott pár lóerő, ezért fel sem tűnt.
Nos kezdem az okfejtést, miután kezemben vannak a tönkrement alkatrészek:
Lehet nincs igazam,de úgy gondolom mindez az EGR jótékony hatásának a következménye. Hogy rohadna meg aki kitalálta:-( visszaküldeni a kormot hogy szívja be a motor ismét. A fotókon jól látszik hogy az EGR keverő modul 6 belépő nyílásából 3.5 el volt tömődve korommal az EGR-el szemközti oldalon. Ezért a belépő kipufogó gáz a maradék réseken igyekezett a szívósor felé így nem keveredett megfelelően a cooler által visszahűtött friss levegővel. Ráadásul egy oldali hőterheléssel bombázta a műanyag szívósort ami végül megolvadt és bemondta az unalmast. Most már látom hogy nem a gumigyűrű az ok, csak ő is egy okozat. A szívósorban is bőven akadt a szutyokból. Az eredeti nyílás 32mm, amit a falára rakodott korom 22mm-re szűkített ami ~31%-os!!! átmérő csökkenést jelent a motor légző nyílásán (talán ezért volt a teljesítmény csökkenés). Nem fotóztam le mind a 4-et, de a 4-es henger a legdurvább és az 1-es már a tűrhető kategóriát súrolja. Ott csak kb 1mm volt a korom a falán. Egyértelmű hogy minél messzebb van az EGR-től annál tisztább. SZVSZ mindez megelőzhető az EGR keverő (is) tisztításával. Csak 1 gumigyűrű kell hozzá, a többi munkaidő. Nem kell leszedni a szívósort hozzá! Ha lenn van akkor a szívósorban lévő lerakodás jelentős része is eltávolítható vakarással és egy porszívóval (résszívó fejjel). Az intervallumot nem tudom megtippelni, csak viszonyítás képen az enyémben ~220ezer van. Mindenki vonja le a tanulságot, azért írtam hogy ha valaki szán rá pénzt, akkor megelőzhető.
A kezdet a poroszlói ökocentrum parkolójában a Tisza tónál:

Majd a borzalom:

Blog majd később, most jön az NCIS :-DDD
emGéza2015-08-18 19:21:06 // 70401
Az volt a gond , hogy lejtőn álltam . Most sík úton jó , max alatt van .
Okosautó :D
mizooo2015-08-18 19:19:20 // 70400
Szélvédőgyártókat kellene megkérdezni, lehet melegítéssel le lehet varázsolni de igencsak lutri :)
Shadin2015-08-18 19:14:48 // 70399
Köszönöm! Norbi belinkelte a blogodat, hasznos! Nem kell keresgélnem :-) A talpat vajon le lehet szedni roncsolásmentesen?
Haddel2015-08-18 19:14:09 // 70398
Hm,akkor nem tudom. Nekem csak akkor csinál ilyet,ha már aktuális az olajcsere.
Dzsozy2015-08-18 18:38:04 // 70397
Köszi Mkinek! Igazából kicsit bepánikoltam! A használatira nem is gondoltam. :) Sikerült, de hogy hogyan azt nem tudom, mivel csavargattam ide, meg oda, lenyomva tartottam itt meg ott, aztán jó lett. :) De lehet, hogy előkapom a könyvet, és végigmegyek a műveleteken a biztonság kedvéért.
emGéza2015-08-18 18:22:00 // 70396
Tegnap kezdte ,max alatt 1 egység . Most 0-t mutat .
1000Km van az olajban és 13000 Km van még hátra a szervizből .
Kezdődik ! :O
Haddel2015-08-18 17:50:17 // 70395
Ne pánikolj,ezt nekem is szokta.😃 Mikor volt olajcseréd? Én azt figyeltem meg ,hogy mikor már eléggé el van használódva az olaj akkor irja. Nivó pálcán ha megnézem ,akkor van benne. De inkább rá szoktam tölteni kicsit,mert idegesit a jelzés.
emGéza2015-08-18 17:43:24 // 70394
Nincs motorolaj ! Ezt a hibát írja ,pedig van . Mi lehet a baj(a) ?
Pityukoma2015-08-18 17:28:49 // 70393
Próbáld meg így:
mizooo2015-08-18 17:19:15 // 70392
Hali, a sima szélvédőn nem ugyanott van a tükörtartó mint a szenzoroson így marad olyan 20-mm-es rés a tetőkárpit és a tükörburkolat között, engem egyenlőre nem zavar senkinek sem tűnik fel de később lehet "gyártani" rá burkolatot.
3 szál megy a tükörbe kell egy gyújtás 12V, egy test és ha rákötöd a kabinvilágítást a 3. szálra akkor kikapcsol ha fel van kapcsolva a kabinvilágítás elvileg, én azt be sem kötöttem. Tápot a biztosítéktáblától vittem fel neki a kárpitok alatt, kb a gyári útvonalon.
yani🍀2015-08-18 16:39:00 // 70391
A hasnálatiban benne van, hogyan kell alaphelyzetbe állítani.
Shadin2015-08-18 15:47:23 // 70390
Köszi! Nekem több mint két ujjnyi rés lenne, ezen még dolgoznom kell.
Pzk2015-08-18 15:39:13 // 70389
Lehet hülye ötlet, de így látatlanban, az jutott eszembe, hogy lehet újra kell tanítani a végpontokat... próbáltad teljesen kihúzni (egy picit a végpont után még rátartani a kapcsolóra) és utána teljesen vissza (és itt is picit még rátartani)?
Dzsozy2015-08-18 15:28:40 // 70388
Szép napot Mkinek!
Segítség kellene. Történt, hogy tönkrement a jobb hátsó ablakemelő szerkezet. Szét ki kaptam a jobb hátsó szerkezetet. Semmi gond, új megrendelve. A meleg miatt az ablakok ugye leengedve, ill. a tetőablak is. Jó, garázsba vissza, de, hogy illetéktelen "személy" ne költözzön be, gondoltam felhúzom az ablakokat, ill. a tetőablakot. A tető ablakot nem tudtam behúzni, "hibát" jelzett, hogy gond van az ablakkal. Persze, mivel szétszedtem a cuccot hátul. Most, hogy összeraktam, fasza minden, de a tetőablak nem megy vissza. Mozog, csúszkál, de nem áll vissza alap helyzetbe. Mi a rák lehet vele?
norbi04092015-08-18 15:14:12 // 70387
Szia!
Látom nem olyan egyszerű a történet :/
mizooo már csinált ilyen műtétet
Hátha tud segíteni :)
denil12015-08-18 15:01:19 // 70386
Sziasztok!
Kevés esélyt látok rá de hátha valakivel volt már ilyen.

Előzmények: Turbófelújítás új olaj és szűrő de egyébként más semmi.

Tegnap elindultam az autóval és pár km után azt vettem észre,h bármennyire taposom neki, gyakorlatilag nincs turbónyomásom. Felment 0.2Barig aztán ott állt és kb volt annyi LE-őm mint egy trabantban. Aztán amikor nagy nehezen elértem a 3000-es fordulatot akkor megindult a turbó is és akkor már a szokásosat lépte a kocsi. Ez a jelenség egyesben volt a legrosszabb mert elindulni is alig tudtam. Mire mentem 15km-ert, bár a "have engine checked" lámpa is felgyulladt. Leraktam a melóhelyen a kocsit majd gondoltam átmegyek a szerelőhöz hiszen a XI-ben van. Elindultam és nagyon beteg volt de legalább ment. Mire egy kereszteződésbe értem, már annyira nem ment az autó,h le is állt. Onnantól hiába indítottam be, bár beindult de elindulni nem lehetett vele mert azonnal leállt. Bárhogy nyomtam neki ( finoman, vagy durván ) nem igazán mozdult meg a ford.mérő és leállt az autó.

Ezután elvontattak a szerelőzhöz és nem tudtuk kommunikációra bírni az ECU-t. Legalább 25x dugtuk rá de mindig kapcsolódási hibát írt ki. Közben többször is próbáltuk beindítani az autót de vagy leállt pár mp után vagy már el sem indult. Aztán egyszer kb 1 óra múlva újra megpróbáltuk az ECU-val beszélgetni és működött. Azzal a lendülettel beindítottuk a kocsit és azóta tökéletes minden.

1, A turbónak nincs baja, hivatalos bemérés van róla,h minden rendben
2, Kaptunk egy EGR hibát de azt az ECU megjavulása után már nyitogatni tudtuk számítógéppel és 2 hónapja néztük, kristály tiszta volt.
3, Az egyetlen gyanús dolog az az akksi mert hiába tekert gyönyörűen az indítómotor, a feszültség beesett 10V környékére és alap állapotban is 11.5-öt mutatott az ECUScan.
4, Ennek ellentmond,h terheléses vizsgálaton az akksi jól teljesített, hozta a ráírt számokat.

Ami jó volt a sztoriban:
A kereszteződés kellős közepén miközben égett a pofámról a bőr, odajöttek páran eltolni a kocsit és ott volt egy nő is. Segített tolni majd ott maradt velem és felajánlotta,h elhúz engem ahova szeretném. Vérprofi volt a csaj, egyből rakta fel a vonószemet az ÉN kocsimra, kötötte a vontatókábelt és mentünk. Nagyon nagyon hálás vagyok neki mert ismeretlenül is óriási szarból rángatott ki. Ha ő nincs akkor nagyon nehezen találtam vna bárkit is,h segítsen, ő pedig ismeretlenül azonnal kérdés nélkül állt neki segíteni!

Kicsit más de ezzel kapcsolatos:
A turbófelújítás miatt le kellett venni a turbó ez eddig tiszta sor :)
Ehhez az egész konzolt le kellett applikálni és a leömlőt is levenni plusz a dpf is lekerült. Mióta vissza lett rakva minden, sajnos egy füllel alig hallható, de lábbal annál jobban érezhető "dobolást" érzek a fék és a kuplung pedálon. Mintha egy alkatrész nem lett volna visszarakva rendesen és átvezeti a rezgést a pedálokra. Erre valakinek ötlet?Mitől lehet?
Shadin2015-08-18 15:00:32 // 70385
Hát hisztisen nem lehet Alfát szerelni, mert megszopat. Lelke van, nem kicsi. Sötétedős tükör projekt elnapolva, se a stekker nincs ott, sem pedig a talp nincs jó helyen :-( Patt.
Bocsi, h nem tudom fejből, de aki csinált már ilyet, dobjon egy kis mentő mellényt bekötéssel kapcsolatban. Köszike!!!
Shadin2015-08-18 14:20:14 // 70384
Mindemellett a jól felragasztott, de rossz helyen lévő talpat át lehet tenni, vagy szevasz üveg????
Shadin2015-08-18 14:00:49 // 70383
És ha már lent van akkor az derül ki, hogy a talp amire a tükröt kell tolni, na az lejjebb van mint kellene? Egyszerűbb vezérlést cserélni mint belső tükröt :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-18 13:39:44 // 70382
benzinesnél hangra nincs változás csak fogyasztásra jobb....
Shadin2015-08-18 13:13:17 // 70381
Ha megkérem valaki elárulja, hogy lehet leszedni a belső visszapillantó tükröt mielőtt még szétba.....m az egészet?
Pzk2015-08-17 23:12:30 // 70380
Sziasztok, ha esetleg valakit érdekel 16"-os gyári aluszett vagy arra gumi:
http://www.jofogas.hu/pest/16__5x110_Conti_Premium_Contact_2_33604657.htm?ma=1
Jupiter1552015-08-17 20:46:12 // 70379
Köszi! Szerdán indulunk Horvátországba, de addig sajnos már nem lesz időm... A tiéd tönkre is ment, vagy sikerült megelőznöd?
Jupiter1552015-08-17 20:43:43 // 70378
Szerdán délben indulunk Horvátországba... Addig már nem nagyon lesz időm erra sajnos :(
norbi04092015-08-17 20:26:57 // 70377
Bizony...azt is néztük és simán jár koppanástól koppanásig. :)
Piritu - 1.000.0002015-08-17 20:25:29 // 70376
A tekercs belsejében is szabadon jár a rúd?
norbi04092015-08-17 20:21:36 // 70375
Igyekszem nem rémeket látni :D Az az érdekessége az egéeremnek, hogy totál tiszta...sőt gyanúsan tiszta, és könnyedén jár kézzel mozgatva. Pedig 15ezerrel ezelőtt volt takarítva.
Piritu - 1.000.0002015-08-17 20:10:33 // 70374
Egy adalék a normál vs prémium gázolaj témához.
Mivel már régóta nem járok "sima" gázolajjal, ma németbe indulás előtt EVO NEO-t kapott. Ahogy eddig is, most is pár mp-en belül lehalkultak a harkályok a motorházban. Aztán kb 50 km autópályázás után elkezdett rángatni a Párduc. Tisztára, mint amikor a benzinesben kimarad a gyújtás. Pár száz méteren keresztül izgalmas volt az út, aztán kisimult a járás. Pár km múlva még egyet rántott, aztán 600 km-en keresztül, mint a doxa.
Elvileg ebben a nyálban van valami tisztító adalék, nem annak a "hatását" érezhettem? Akkor oldhatta le a cuccot a befecskendező rendszerből?
Csabi2015-08-17 20:05:14 // 70373
Nem kell mindjárt rémeket látni, jó az a DPF..:P Előbb tegyétek rendbe az EGR-t, akár egy alapos pucolással, aztán lehet tovább menni, de szerintem az megold minden....egy időre...
norbi04092015-08-17 20:00:09 // 70372
Rendben, köszönöm szépen a megnyugtatást a DPF-ről. :) EGR-el kapcsolatban tovább nyomozunk akkor :)
Csabi2015-08-17 19:50:20 // 70371
Akkor nézzétek meg abban a másik JTDm-ben, hogy mennyire nyitogat....gondolom ott is ugyanúgy mint nálad...95%ig... ha mégsem akkor lehet gondolkodni...
A 70% meg tapasztalat, csináltam párszor erőltetett regent...
norbi04092015-08-17 19:30:28 // 70370
Igen, erre emlékeztem, hogy 60%-ig szabadna...azthiszem pont Te írtad :)
A másik EGR egy ugyanilyen JTDm-ből volt kiszedve, direkt azért, hogy mit produkál nálam.
Az erőltetett után 70%-ra áll be? Ez komoly? Tapasztalat vagy szimplán csak tudod? :)
Én már rémeket látok mindenben...
Csabi2015-08-17 19:20:43 // 70369
Az EGR-nek max 50-60%-ig szabad nyitni...Ha 95% akkor sanszos, hogy az is szorul....
Honnan volt az a másik EGR?
Erőltetett regen után mindig 70%-ra áll be a tömődöttség...valószínűleg azért, h kis idő elteltével elindítson újra egy regenerációt a jobb DPF tisztaság miatt...
norbi04092015-08-17 18:27:00 // 70368
Sziasztok!
Egy újabb erős nap az autó agyában...
Bekerült egy másik EGR, hogy az mit alkot, de nagyjából ugyan azt mint a saját. Egyedül annyi eltérés volt, hogy az enyém magától visszazárt egy idő után 95%-ról 4%-ra úgy, hogy a gázpedálhoz hozzá sem értünk. Amit betettünk teszt miatt, az maradt végig 95%-on és gázra 4%-ig lement, majd elengedett gáznál vissza 95%.

Nyomáskülönbség szenzor azóta még kétszer jelentkezett szabadság kérelemért.
Kipucoltuk, vissza. Élő adatot néztünk alapjáraton...-1 mBAR (ez most hogyan?) MES-ben csináltunk egy cserét mint ha új került volna bele... alapjáraton az érték 4-5 mBAR lett. Egy idő után megint ránéztünk, kíváncsiságból...akkor 28 mBAR volt alapjáraton az érték. Majd telefon Zé-nek hogy adjon tippet a köhögésre meg erre a szenzorra...hátha mond valami okosat.
- DPF hány %?
- 71%
- Kényszer regen.

Furcsán néztünk, de általában be szokott jönni amit mond.
Lefuttattuk és akkor jött a meglepi.
Regen után a DPF eltömődése 70% WTF??

Mára elfáradtunk...folyt. köv....

A nyomáskülönbség szenzor b*szakodása okozhat ilyen galibát, hogy tévesen számolja ki az eltömődést? Hozzátenném, hogy a legutóbbi normális regen után néztem, és akkor 18%-ig sikerült kipucolnia a DPF-et...Ez kb 700 km-el ezelőtt volt.
Kezd X-akta jelleget ölteni az egész...
Shadin2015-08-17 17:26:38 // 70367
Szitu tök ue. volt. Irány a klímás és üríttesd le a rendszert és tültesd újra. Olajjal is...
droberto2015-08-17 17:03:49 // 70366
A ventik olyanok mint a csapágyak (hiszen valólyában azok:)), haláluk nem hirtelen következik be, hanem fokozatosan mennek tönkre, egyre nagyobb-, hosszabb üzemállapot közbeni rezgések rezonanciákat produkálva.
Ergo még van benne egy kis élet. :)
Egy szétszereléssel, tisztítással olajzással/zsírzással sokat lehetne tenni ÉT meghosszabbítása érdekében.
Ehhez meg kéne keresni a tettest és valahogy ki és szétszerelni...
Jupiter1552015-08-17 07:29:52 // 70365
:))

Nyilván tönkremegy előbb-utóbb; a kérdés az, hogy mikor :) Hosszabb útra készülök, nem szeretném, ha pont azalatt adná meg magát :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak