Haddel2015-10-17 22:00:48 // 71990
Az baromi jó út ,Zircnél,cseszneki várnál.Mindig veretem én is rajta😃
emGéza2015-10-17 21:56:02 // 71989
Ja ! És hátulról hallok valami zúgást . Legalább kiderül , hogy a csapágy muzsikál vagy
a gumi zenész . És rápróbálom a csili-vili krómfelnit , hogy mi lesz belőle . Pótkerék
vagy asztal .
a gumi zenész . És rápróbálom a csili-vili krómfelnit , hogy mi lesz belőle . Pótkerék
vagy asztal .
gpek2015-10-17 21:52:31 // 71988
Nekem is volt így Bravón egy szezont akkoriban sokat jártam Győr-Veszprémet 82-est (nagyon szeretem) nem úgy rakom azóta, írhatnak nekem bármit.
Haddel2015-10-17 21:44:14 // 71987
Naugye hogy ugye?😃😃
emGéza2015-10-17 21:43:07 // 71986
Holnap át is cserélem ! Hátra rakom a 7,5 mm mintázatút , előre az 5 mm-est .
Hogy miért ? Mert jó vagyok matekból !!! :-O
A kopottabb jövőre cserés ,... hát hülye vagyok én , hogy a jobbat , jobban koptassam
mint kéne :D
Hogy miért ? Mert jó vagyok matekból !!! :-O
A kopottabb jövőre cserés ,... hát hülye vagyok én , hogy a jobbat , jobban koptassam
mint kéne :D
Haddel2015-10-17 21:39:48 // 71985
Én is most 2 db téli gumit vettem ,az első tengelyen levök koptak úgy el ,hogy cserések lettek.Az újakat hátra raktam ,hogy a három évesek ezen a szezonban elkopjanak.
panza2015-10-17 21:26:56 // 71984
Ezt mondják a szakik, amibe szerintem van ráció, bár nyilván az azideális, ha mind a két tengelyen normális profilmélységű gumi van:
"Alaptétel, hogy az autón a magasabb profilmélységű, tehát kevésbé kopott gumit kell hátra tenni azért, mert az autó egyenesfutásáért egy vészfékezés alkalmával az elkönnyülő autónál a két hátsó kerék felel.
Ha a hátsók kopottabbak, és a súly előre kerül, az egyébként is jól tapadó első kerekekre, az autó vége kitörhet, amit túlkormányozottság formájában jelentkezhet, aminek kivédése egy kevésbé gyakorlott vezető számára nem egyszerű feladat."
"Alaptétel, hogy az autón a magasabb profilmélységű, tehát kevésbé kopott gumit kell hátra tenni azért, mert az autó egyenesfutásáért egy vészfékezés alkalmával az elkönnyülő autónál a két hátsó kerék felel.
Ha a hátsók kopottabbak, és a súly előre kerül, az egyébként is jól tapadó első kerekekre, az autó vége kitörhet, amit túlkormányozottság formájában jelentkezhet, aminek kivédése egy kevésbé gyakorlott vezető számára nem egyszerű feladat."
Liquid2015-10-17 21:19:37 // 71983
na ez a megfelelő hozzáállás :D
gpek2015-10-17 21:15:35 // 71982
Mindenki oda teszi a gumit ahová akarja, nem beszélve arról, hogy elöl fontosabb a jó gumi, igazából hátra nem is kell, mert ott nincs mi jöjjön esőbe sem. De én gumival nem szeretem mert ront az élményindexen,
emGéza2015-10-17 21:11:12 // 71981
Én a helyén kezelem a dolgokat és , ha az útviszonyok megkívánják , akkor
hátramenetbe megyek , hogy hátul legyen a jobb kerék :D
hátramenetbe megyek , hogy hátul legyen a jobb kerék :D
Liquid2015-10-17 21:04:01 // 71980
amit itt összehordtam, az természetesen elölkaparós autónál játszik, hátsókerekesnél nem tudom mi a módi
Liquid2015-10-17 21:01:48 // 71979
pedig a gumi kérdés nem ilyen, azért kell előre a jobb, mert ha elöl csúszik akkor elkapar esetleg alulkormányzott lesz. Ezek nem okoznak különösebb gondot, kezelhetők némi odafigyeléssel, ellenben ha a hátulja megcsúszik akkor danger van... Ehhez nem kell szerintem különösebb kommentár.
Hozzáteszem, hogy szerintem ez csak akkor érdekes ha valóban komoly különbség van a két tengelyen lévő gumik között.
Én is cserélem az első-hátsó gumikat minden átszerelés alkalmával.
Hozzáteszem, hogy szerintem ez csak akkor érdekes ha valóban komoly különbség van a két tengelyen lévő gumik között.
Én is cserélem az első-hátsó gumikat minden átszerelés alkalmával.
Liquid2015-10-17 20:57:53 // 71978
nem, kell azt én is tudok :)
Igen valóban előre kell tenni ah azt akarod hogy egyenletesen kopjon, ellenben a biztonság pont az ellenkezőjét kívánja . Csak azért kötekedtem, mert kiemelted hogy előre tetted a jobbat :)
Igen valóban előre kell tenni ah azt akarod hogy egyenletesen kopjon, ellenben a biztonság pont az ellenkezőjét kívánja . Csak azért kötekedtem, mert kiemelted hogy előre tetted a jobbat :)
emGéza2015-10-17 20:55:38 // 71977
Többször elindulok és megállok , mint 110-el menjek ...
gpek2015-10-17 20:53:11 // 71976
Én is mindig elöl tartom a jobbat, még akkor is ha ugyan az a 4-es szettből való a gumi.
Autós társadalomban vannak ilyen örök vitát képző kérdések.
Mint pl
Kell-e melegíteni a kocsit indulás előtt vagy alacsony fordulaton egyből egyenletesen elindulhatunk.
Autós társadalomban vannak ilyen örök vitát képző kérdések.
Mint pl
Kell-e melegíteni a kocsit indulás előtt vagy alacsony fordulaton egyből egyenletesen elindulhatunk.
.......................2015-10-17 20:52:29 // 71975
Pedig hátulra kell a jobb profilt felrakni,
A Miton egyszer 110kmh nál felúszott vizen a hátulja ,
Azóta mindíg hátul van a jobb
A Miton egyszer 110kmh nál felúszott vizen a hátulja ,
Azóta mindíg hátul van a jobb
.......................2015-10-17 20:49:42 // 71974
245 35 19 (én ezzel járok ,és sohem ér le)
225 40 19
Ezek is szóbajöhető méretek
És olcsóbbak mint a ritka 235 40 19
225 40 19
Ezek is szóbajöhető méretek
És olcsóbbak mint a ritka 235 40 19
emGéza2015-10-17 20:43:31 // 71973
Most azt akarod , hogy érveljek ? :)
Előre a jobbat érvei :
-első a hajtott kerék ,
-első keréken van a fékezés java.
Hátra a jobbat érvei :
-ne előzzön meg a hátsó kerék .
Szóval , me' matekba is jó vagyok ! :O Ez biza 2:1 !!! NO EZÉ' ;)
Előre a jobbat érvei :
-első a hajtott kerék ,
-első keréken van a fékezés java.
Hátra a jobbat érvei :
-ne előzzön meg a hátsó kerék .
Szóval , me' matekba is jó vagyok ! :O Ez biza 2:1 !!! NO EZÉ' ;)
Liquid2015-10-17 20:16:45 // 71972
mért raktad előre a jobbat?
Chianti2015-10-17 19:36:08 // 71970
A felni nem gyári ugye? Jól mutat a gépen, tetszik. 16, vagy 17"- os?
emGéza2015-10-17 18:38:51 // 71969
Én nem !
Némi szerencsével ki lehet fogni a használt gumi kínálta lehetőségeket . Persze nem
a húszezerrel olcsóbb/4 db-ra gondolok . Én is használtan vettem 90-en ropiért .
És , hogy miért ? Mert a 16" vasfelnire az új 205/60 , többe került volna .
Igaz a Falken 4 éves 5 mm (kicsit zúg,de jövőre cserés) , a Bridgestone 2 éves 7.5 mm .
Korábban egy Brera hordta és itt az Amorén is hirdetve volt ...
És ELŐRE RAKTAM A JOBBAT !
...hát van róla képem is már , ma lőttem ;)
Némi szerencsével ki lehet fogni a használt gumi kínálta lehetőségeket . Persze nem
a húszezerrel olcsóbb/4 db-ra gondolok . Én is használtan vettem 90-en ropiért .
És , hogy miért ? Mert a 16" vasfelnire az új 205/60 , többe került volna .
Igaz a Falken 4 éves 5 mm (kicsit zúg,de jövőre cserés) , a Bridgestone 2 éves 7.5 mm .
Korábban egy Brera hordta és itt az Amorén is hirdetve volt ...
És ELŐRE RAKTAM A JOBBAT !
...hát van róla képem is már , ma lőttem ;)
Liquid2015-10-17 17:44:13 // 71968
Hát igen, ha nincs ültetve akkor 19-es kerekekkel nem fog leérni sehol az tuti :) Mondjuk ez a 245-ös azért 8mm-rel nagyobb a gyári méretnél
Liquid2015-10-17 17:40:36 // 71967
igen drágább. A 235/40R19 ritka méret. Én is azért vettem 245/40-et mert darabonként egy 10-essel olcsóbb volt.
Giuntini2015-10-17 17:39:17 // 71966
Ma màr a Balatonra a téli szettel jottem le. Ugyanaz a 225/50 17 a méret mint a nyàri, mégis teljesen más érzet . A Primacy-val eszement lehet bemenni a kanyarokba, viszont a Michelin gumiktól szokatlan a zaja. Ezt már tobben alàtàmasztottàk itt a fórumon is. Az Alpinok nagyon ballonos érzetet keltenek, viszont a Primacyhoz képest hangtalan.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-10-17 16:55:24 // 71965
most biztos sokan megköveznek, de gumis emberem szólt, hogy van 5db Dunlop Winter Sport 3D-je 12-es gyártás 6.6,5mm, megnéztem és megvettem, ha nem jó mert szál szakadt vagy akármi akkor buktam 25e-et és nézek újat
Haddel2015-10-17 16:49:33 // 71964
Igen lehetséges :) Ritkábban keresett méret. Liquid cartárs is 245/40 mélretü gumikat vett a TI felnire.
Chianti2015-10-17 16:24:47 // 71963
Szerintem simán elfér. Milyen gumik kerülnek arra a szép felnire?
Chianti2015-10-17 16:18:21 // 71962
Így már világos, hogy 19-es kerekekkel miért nem ér le sehol. Azért +2 cm nem kevés.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-10-17 16:14:47 // 71961
remélem elfér a 225/55-r17 most vettem 4db-ot :)
Chianti2015-10-17 16:10:50 // 71960
Egyébként az Amazon-ról rendeltem a tárcsákat, de a fotókon kicsit másképp néztek ki, mint a valóságban felrakva. Annyira nem gáz, de kicsit dögösebbnek gondoltam.
Martin Kovacs2015-10-17 16:06:19 // 71959
Srácok lehetséges ez ?
235/40/r19-es gumik drágábbak mint a 245/40/r19 ?:OOO
Most nézegettem az árakat. A ti felnire simán rámenne a 245/40 ?
Köszi
Peace;)
235/40/r19-es gumik drágábbak mint a 245/40/r19 ?:OOO
Most nézegettem az árakat. A ti felnire simán rámenne a 245/40 ?
Köszi
Peace;)
Chianti2015-10-17 16:04:27 // 71958
Akkor gondolj csak bele, :o) hogy eddig 2 telet dísztárcsa nélkül futott a verda. Nekem sem tetszett, de 2 okból kifolyólag volt így. Az egyik, hogy szinterezve lettek a felnik, és a fényező srác mondta, hogy a lemez felni legnagyobb ellensége a dísztárcsa. Ugyanis a sós lé nem tud kiszáradni alatta. Ebben lehet valami, de miután 2 Budapesti tél után ismét megjelentek a rozsda foltok, már nem érdekel. A másik ok pedig nagyon prózai. Nem akartam csavaros rögzítésű gyári dísztárcsát, ha meg veszek valami szebb felpattinthatót, azt otthon le is pattintják. Itt Tirolban ettől nem kell tartani, viszont jövő 7-en amikor hazamegyek, nem biztos, hogy felrakom őket.
Shadin2015-10-17 15:14:07 // 71957
Ki bírtam volna hagyni :-)
Shadin2015-10-17 15:12:35 // 71956
Igen. Most dobom ki a Valeo-kat, volt Bosch is és az sem volt az igazi, nem tom ki a gyárinak a szállítója, de kipróbálom.
GTPeti2015-10-17 15:02:13 // 71955
GTPeti2015-10-17 14:51:29 // 71954
159 acélfelnin, dísztárcsa nélkül? Belegondolni is rossz.
Homasitás/teszkós/ósanos dísztárcsákkal ugyanaz a kategória.
A tied szerintem még simán vállalható, messziről nem is látszik, hogy dísztárcsa.
(Én lehet, hogy adnék egy fújásnyi matt feketét a felniknek, akkor méginkább diszkrétek lennének.)
Homasitás/teszkós/ósanos dísztárcsákkal ugyanaz a kategória.
A tied szerintem még simán vállalható, messziről nem is látszik, hogy dísztárcsa.
(Én lehet, hogy adnék egy fújásnyi matt feketét a felniknek, akkor méginkább diszkrétek lennének.)
Liquid2015-10-17 13:16:14 // 71953
Megmértem én is a magasságot, 245/40R19-es kerékkel, TI futóművel.
Az első emelési pontnál 17, a hátsónál 18,5, az első lökös közepén 19,5, a hátsónál 22 cm. A haspáncél legalsó pontját nem tudom megmérni, de jóval kevesebb. A téli 225/55R17-tel is valószínűleg hasonló értékek lesznek. Téligumi csere után megmérem azt is.
Az első emelési pontnál 17, a hátsónál 18,5, az első lökös közepén 19,5, a hátsónál 22 cm. A haspáncél legalsó pontját nem tudom megmérni, de jóval kevesebb. A téli 225/55R17-tel is valószínűleg hasonló értékek lesznek. Téligumi csere után megmérem azt is.
Giuntini2015-10-17 12:15:16 // 71952
Persze mert az nekik az egyszerű. Most nagyon sok info jön a bontott motorokról. Rövid idő után egymás után mennek gajra. A vàltónàl mitől lenne jobb a helyzet? Bontósnàl nem tudod kipróbàlni a vàltót. Az én véleményem, hogyha nincs más alternatíva, es még hosszabb távra van tervezve az autó jobb a felújítàs.
norbi04092015-10-17 11:52:56 // 71951
Ezek a gyáriak cikkszámai?
Mr.Szaki2015-10-17 10:51:49 // 71950
Én elég nagyot szívtam a váltóval, pedig csak 5-ben volt igazi hangja. 2 szerelőnél voltam, mindkettő a bontott mellett tette le a voksát. Persze, csak, ha jót ki tudsz fogni, mert állítólag ebből is 2 fajta van. Az egyik "recsegős" a másik nem. Felújításnak az ötlete fel sem merült egyik szakinál sem...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-10-17 09:54:13 // 71949
ezt is néztem, szép is csak ő már bő 10 ropival drágább /db
Shadin2015-10-17 09:50:43 // 71948
Nem csak a hasmagasság a gond, hanem a ballonos gumi "rugalmassága", ha ugyanolyan sebességgel mész bele mindkét esetben egy fekvőrendőrbe, akkor az a különbség "sokkal" nagyobb.
Piritu - 1.000.0002015-10-17 08:34:45 // 71947
:-)
Giuntini2015-10-16 23:37:06 // 71946
Giuntini2015-10-16 23:32:21 // 71945
A 159 az a típus, amihez nagyon el kell találni a felnit. Ez az! Van még időm, mert az eredeti felniken maradnak a télik, és a nyáriakra valami olyat fogok keresni, amit könnyebb tisztán tartani, mégis gyönyörű szépek.
Liquid2015-10-16 23:32:17 // 71944
na ezt megmérem majd én is mindkét kerékkel :) kíváncsi vagyok
Chianti2015-10-16 23:08:07 // 71943
No és ha már a felniknél tartunk, nálam is felkerültek a téli papucsok, meg a GT Cartárs által dekorált dísztárcsák. Nem mondom hogy a 7 műtárgya lett a verda, de szerintem jobb mint dísztárcsák nélkül...
Ja és a lényeget majd elfelejtettem. Most végre pontosan lemértem a hasmagasságot before és after. A mérést megelőzően, közben és utána sem fogyasztottam sem alkoholt, sem kábítószert :o), és bár fotókat nem tudtam csinálni, mert ahhoz kellett volna egy 3. kéz, de bizton állíthatom, NEM centikben mérhető a különbség.
A mérést mindkét esetben az 1-es képen látható pozícióban, teljesen a padkának tolatva, a bal első emelőbak alá helyezett léc és az aszfalt között végeztem.
225/50R17 - 15 cm
205/55R16 - 14,5 cm
Mindezek ellenére tudom, hogy állandóan szkennelnem kell majd az utat, mert benéztem az orra alá is, és a haspáncél meg az aszfalt között, szerintem bő 10 cm-nél nincs nagyobb hézag. De sebaj, legalább nagyobb lesz a leszorító erő! :o)))
Ja és a lényeget majd elfelejtettem. Most végre pontosan lemértem a hasmagasságot before és after. A mérést megelőzően, közben és utána sem fogyasztottam sem alkoholt, sem kábítószert :o), és bár fotókat nem tudtam csinálni, mert ahhoz kellett volna egy 3. kéz, de bizton állíthatom, NEM centikben mérhető a különbség.
A mérést mindkét esetben az 1-es képen látható pozícióban, teljesen a padkának tolatva, a bal első emelőbak alá helyezett léc és az aszfalt között végeztem.
225/50R17 - 15 cm
205/55R16 - 14,5 cm
Mindezek ellenére tudom, hogy állandóan szkennelnem kell majd az utat, mert benéztem az orra alá is, és a haspáncél meg az aszfalt között, szerintem bő 10 cm-nél nincs nagyobb hézag. De sebaj, legalább nagyobb lesz a leszorító erő! :o)))
Chianti2015-10-16 22:42:34 // 71942
Nagyon egyezik az ízlésünk! Pont ilyen felnire vágyom én is. Az álom felni számomra is öt küllős, ahol a küllők vastagsága a kerékagytól a felni pereme felé vékonyodik. Ha még áttörtek a küllők az külön plusz pont, ha pedig homorú, vagy tölcsér profilt formáznak, na az a non plus ultra! Pont ilyenek a csillagos, meg a propelleres autók gyári felnijei és valami brutál jól mutatnak az autó alatt. Mindamellett hogy dögösek, még látni is engedik a szép élénk színű féknyergeket, illetve praktikusak is, hisz könnyebben tisztán tarthatók. Egyszer kell nekem egy ilyen garnitúra!!!
Chianti2015-10-16 22:28:37 // 71941
Jó választás. Nekem is bejönnek a ralis fazonú felnik sok vékony küllővel, egyetlen hátrányuk talán, hogy nehezebb tisztán tartani őket. Meg a mögöttük levő piros féknyergeket. :o)