Fórum >> Típusok >> 159

Haddel2015-10-17 22:00:48 // 71990
Az baromi jó út ,Zircnél,cseszneki várnál.Mindig veretem én is rajta😃
emGéza2015-10-17 21:56:02 // 71989
Ja ! És hátulról hallok valami zúgást . Legalább kiderül , hogy a csapágy muzsikál vagy
a gumi zenész . És rápróbálom a csili-vili krómfelnit , hogy mi lesz belőle . Pótkerék
vagy asztal .
gpek2015-10-17 21:52:31 // 71988
Nekem is volt így Bravón egy szezont akkoriban sokat jártam Győr-Veszprémet 82-est (nagyon szeretem) nem úgy rakom azóta, írhatnak nekem bármit.
Haddel2015-10-17 21:44:14 // 71987
Naugye hogy ugye?😃😃
emGéza2015-10-17 21:43:07 // 71986
Holnap át is cserélem ! Hátra rakom a 7,5 mm mintázatút , előre az 5 mm-est .
Hogy miért ? Mert jó vagyok matekból !!! :-O
A kopottabb jövőre cserés ,... hát hülye vagyok én , hogy a jobbat , jobban koptassam
mint kéne :D
Haddel2015-10-17 21:39:48 // 71985
Én is most 2 db téli gumit vettem ,az első tengelyen levök koptak úgy el ,hogy cserések lettek.Az újakat hátra raktam ,hogy a három évesek ezen a szezonban elkopjanak.
panza2015-10-17 21:26:56 // 71984
Ezt mondják a szakik, amibe szerintem van ráció, bár nyilván az azideális, ha mind a két tengelyen normális profilmélységű gumi van:
"Alaptétel, hogy az autón a magasabb profilmélységű, tehát kevésbé kopott gumit kell hátra tenni azért, mert az autó egyenesfutásáért egy vészfékezés alkalmával az elkönnyülő autónál a két hátsó kerék felel.
Ha a hátsók kopottabbak, és a súly előre kerül, az egyébként is jól tapadó első kerekekre, az autó vége kitörhet, amit túlkormányozottság formájában jelentkezhet, aminek kivédése egy kevésbé gyakorlott vezető számára nem egyszerű feladat."
Liquid2015-10-17 21:19:37 // 71983
na ez a megfelelő hozzáállás :D
gpek2015-10-17 21:15:35 // 71982
Mindenki oda teszi a gumit ahová akarja, nem beszélve arról, hogy elöl fontosabb a jó gumi, igazából hátra nem is kell, mert ott nincs mi jöjjön esőbe sem. De én gumival nem szeretem mert ront az élményindexen,
emGéza2015-10-17 21:11:12 // 71981
Én a helyén kezelem a dolgokat és , ha az útviszonyok megkívánják , akkor
hátramenetbe megyek , hogy hátul legyen a jobb kerék :D
Liquid2015-10-17 21:04:01 // 71980
amit itt összehordtam, az természetesen elölkaparós autónál játszik, hátsókerekesnél nem tudom mi a módi
Liquid2015-10-17 21:01:48 // 71979
pedig a gumi kérdés nem ilyen, azért kell előre a jobb, mert ha elöl csúszik akkor elkapar esetleg alulkormányzott lesz. Ezek nem okoznak különösebb gondot, kezelhetők némi odafigyeléssel, ellenben ha a hátulja megcsúszik akkor danger van... Ehhez nem kell szerintem különösebb kommentár.
Hozzáteszem, hogy szerintem ez csak akkor érdekes ha valóban komoly különbség van a két tengelyen lévő gumik között.
Én is cserélem az első-hátsó gumikat minden átszerelés alkalmával.
Liquid2015-10-17 20:57:53 // 71978
nem, kell azt én is tudok :)
Igen valóban előre kell tenni ah azt akarod hogy egyenletesen kopjon, ellenben a biztonság pont az ellenkezőjét kívánja . Csak azért kötekedtem, mert kiemelted hogy előre tetted a jobbat :)
emGéza2015-10-17 20:55:38 // 71977
Többször elindulok és megállok , mint 110-el menjek ...
gpek2015-10-17 20:53:11 // 71976
Én is mindig elöl tartom a jobbat, még akkor is ha ugyan az a 4-es szettből való a gumi.

Autós társadalomban vannak ilyen örök vitát képző kérdések.

Mint pl
Kell-e melegíteni a kocsit indulás előtt vagy alacsony fordulaton egyből egyenletesen elindulhatunk.
.......................2015-10-17 20:52:29 // 71975
Pedig hátulra kell a jobb profilt felrakni,
A Miton egyszer 110kmh nál felúszott vizen a hátulja ,
Azóta mindíg hátul van a jobb
.......................2015-10-17 20:49:42 // 71974
245 35 19 (én ezzel járok ,és sohem ér le)
225 40 19
Ezek is szóbajöhető méretek
És olcsóbbak mint a ritka 235 40 19
emGéza2015-10-17 20:43:31 // 71973
Most azt akarod , hogy érveljek ? :)

Előre a jobbat érvei :
-első a hajtott kerék ,
-első keréken van a fékezés java.

Hátra a jobbat érvei :
-ne előzzön meg a hátsó kerék .

Szóval , me' matekba is jó vagyok ! :O Ez biza 2:1 !!! NO EZÉ' ;)
Liquid2015-10-17 20:16:45 // 71972
mért raktad előre a jobbat?
emGéza2015-10-17 20:13:57 // 71971
17" RC Design
Chianti2015-10-17 19:36:08 // 71970
A felni nem gyári ugye? Jól mutat a gépen, tetszik. 16, vagy 17"- os?
emGéza2015-10-17 18:38:51 // 71969
Én nem !
Némi szerencsével ki lehet fogni a használt gumi kínálta lehetőségeket . Persze nem
a húszezerrel olcsóbb/4 db-ra gondolok . Én is használtan vettem 90-en ropiért .
És , hogy miért ? Mert a 16" vasfelnire az új 205/60 , többe került volna .
Igaz a Falken 4 éves 5 mm (kicsit zúg,de jövőre cserés) , a Bridgestone 2 éves 7.5 mm .
Korábban egy Brera hordta és itt az Amorén is hirdetve volt ...
És ELŐRE RAKTAM A JOBBAT !

...hát van róla képem is már , ma lőttem ;)
Liquid2015-10-17 17:44:13 // 71968
Hát igen, ha nincs ültetve akkor 19-es kerekekkel nem fog leérni sehol az tuti :) Mondjuk ez a 245-ös azért 8mm-rel nagyobb a gyári méretnél
Liquid2015-10-17 17:40:36 // 71967
igen drágább. A 235/40R19 ritka méret. Én is azért vettem 245/40-et mert darabonként egy 10-essel olcsóbb volt.
Giuntini2015-10-17 17:39:17 // 71966
Ma màr a Balatonra a téli szettel jottem le. Ugyanaz a 225/50 17 a méret mint a nyàri, mégis teljesen más érzet . A Primacy-val eszement lehet bemenni a kanyarokba, viszont a Michelin gumiktól szokatlan a zaja. Ezt már tobben alàtàmasztottàk itt a fórumon is. Az Alpinok nagyon ballonos érzetet keltenek, viszont a Primacyhoz képest hangtalan.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-10-17 16:55:24 // 71965
most biztos sokan megköveznek, de gumis emberem szólt, hogy van 5db Dunlop Winter Sport 3D-je 12-es gyártás 6.6,5mm, megnéztem és megvettem, ha nem jó mert szál szakadt vagy akármi akkor buktam 25e-et és nézek újat
Haddel2015-10-17 16:49:33 // 71964
Igen lehetséges :) Ritkábban keresett méret. Liquid cartárs is 245/40 mélretü gumikat vett a TI felnire.
Chianti2015-10-17 16:24:47 // 71963
Szerintem simán elfér. Milyen gumik kerülnek arra a szép felnire?
Chianti2015-10-17 16:18:21 // 71962
Így már világos, hogy 19-es kerekekkel miért nem ér le sehol. Azért +2 cm nem kevés.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-10-17 16:14:47 // 71961
remélem elfér a 225/55-r17 most vettem 4db-ot :)
Chianti2015-10-17 16:10:50 // 71960
Egyébként az Amazon-ról rendeltem a tárcsákat, de a fotókon kicsit másképp néztek ki, mint a valóságban felrakva. Annyira nem gáz, de kicsit dögösebbnek gondoltam.
Martin Kovacs2015-10-17 16:06:19 // 71959
Srácok lehetséges ez ?
235/40/r19-es gumik drágábbak mint a 245/40/r19 ?:OOO
Most nézegettem az árakat. A ti felnire simán rámenne a 245/40 ?
Köszi
Peace;)
Chianti2015-10-17 16:04:27 // 71958
Akkor gondolj csak bele, :o) hogy eddig 2 telet dísztárcsa nélkül futott a verda. Nekem sem tetszett, de 2 okból kifolyólag volt így. Az egyik, hogy szinterezve lettek a felnik, és a fényező srác mondta, hogy a lemez felni legnagyobb ellensége a dísztárcsa. Ugyanis a sós lé nem tud kiszáradni alatta. Ebben lehet valami, de miután 2 Budapesti tél után ismét megjelentek a rozsda foltok, már nem érdekel. A másik ok pedig nagyon prózai. Nem akartam csavaros rögzítésű gyári dísztárcsát, ha meg veszek valami szebb felpattinthatót, azt otthon le is pattintják. Itt Tirolban ettől nem kell tartani, viszont jövő 7-en amikor hazamegyek, nem biztos, hogy felrakom őket.
Shadin2015-10-17 15:14:07 // 71957
Ki bírtam volna hagyni :-)
Shadin2015-10-17 15:12:35 // 71956
Igen. Most dobom ki a Valeo-kat, volt Bosch is és az sem volt az igazi, nem tom ki a gyárinak a szállítója, de kipróbálom.
GTPeti2015-10-17 15:02:13 // 71955
Srácok, váltóspecialistát kerestek?

Ezt a fickót checkoljátok! :D
GTPeti2015-10-17 14:51:29 // 71954
159 acélfelnin, dísztárcsa nélkül? Belegondolni is rossz.
Homasitás/teszkós/ósanos dísztárcsákkal ugyanaz a kategória.

A tied szerintem még simán vállalható, messziről nem is látszik, hogy dísztárcsa.
(Én lehet, hogy adnék egy fújásnyi matt feketét a felniknek, akkor méginkább diszkrétek lennének.)
Liquid2015-10-17 13:16:14 // 71953
Megmértem én is a magasságot, 245/40R19-es kerékkel, TI futóművel.
Az első emelési pontnál 17, a hátsónál 18,5, az első lökös közepén 19,5, a hátsónál 22 cm. A haspáncél legalsó pontját nem tudom megmérni, de jóval kevesebb. A téli 225/55R17-tel is valószínűleg hasonló értékek lesznek. Téligumi csere után megmérem azt is.
Giuntini2015-10-17 12:15:16 // 71952
Persze mert az nekik az egyszerű. Most nagyon sok info jön a bontott motorokról. Rövid idő után egymás után mennek gajra. A vàltónàl mitől lenne jobb a helyzet? Bontósnàl nem tudod kipróbàlni a vàltót. Az én véleményem, hogyha nincs más alternatíva, es még hosszabb távra van tervezve az autó jobb a felújítàs.
norbi04092015-10-17 11:52:56 // 71951
Ezek a gyáriak cikkszámai?
Mr.Szaki2015-10-17 10:51:49 // 71950
Én elég nagyot szívtam a váltóval, pedig csak 5-ben volt igazi hangja. 2 szerelőnél voltam, mindkettő a bontott mellett tette le a voksát. Persze, csak, ha jót ki tudsz fogni, mert állítólag ebből is 2 fajta van. Az egyik "recsegős" a másik nem. Felújításnak az ötlete fel sem merült egyik szakinál sem...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-10-17 09:54:13 // 71949
ezt is néztem, szép is csak ő már bő 10 ropival drágább /db
Shadin2015-10-17 09:50:43 // 71948
Nem csak a hasmagasság a gond, hanem a ballonos gumi "rugalmassága", ha ugyanolyan sebességgel mész bele mindkét esetben egy fekvőrendőrbe, akkor az a különbség "sokkal" nagyobb.
Giuntini2015-10-16 23:37:06 // 71946

átmentem Pirituba, jó éjszakát léptem.
Giuntini2015-10-16 23:32:21 // 71945
A 159 az a típus, amihez nagyon el kell találni a felnit. Ez az! Van még időm, mert az eredeti felniken maradnak a télik, és a nyáriakra valami olyat fogok keresni, amit könnyebb tisztán tartani, mégis gyönyörű szépek.
Liquid2015-10-16 23:32:17 // 71944
na ezt megmérem majd én is mindkét kerékkel :) kíváncsi vagyok
Chianti2015-10-16 23:08:07 // 71943
No és ha már a felniknél tartunk, nálam is felkerültek a téli papucsok, meg a GT Cartárs által dekorált dísztárcsák. Nem mondom hogy a 7 műtárgya lett a verda, de szerintem jobb mint dísztárcsák nélkül...



Ja és a lényeget majd elfelejtettem. Most végre pontosan lemértem a hasmagasságot before és after. A mérést megelőzően, közben és utána sem fogyasztottam sem alkoholt, sem kábítószert :o), és bár fotókat nem tudtam csinálni, mert ahhoz kellett volna egy 3. kéz, de bizton állíthatom, NEM centikben mérhető a különbség.
A mérést mindkét esetben az 1-es képen látható pozícióban, teljesen a padkának tolatva, a bal első emelőbak alá helyezett léc és az aszfalt között végeztem.

225/50R17 - 15 cm
205/55R16 - 14,5 cm

Mindezek ellenére tudom, hogy állandóan szkennelnem kell majd az utat, mert benéztem az orra alá is, és a haspáncél meg az aszfalt között, szerintem bő 10 cm-nél nincs nagyobb hézag. De sebaj, legalább nagyobb lesz a leszorító erő! :o)))
Chianti2015-10-16 22:42:34 // 71942
Nagyon egyezik az ízlésünk! Pont ilyen felnire vágyom én is. Az álom felni számomra is öt küllős, ahol a küllők vastagsága a kerékagytól a felni pereme felé vékonyodik. Ha még áttörtek a küllők az külön plusz pont, ha pedig homorú, vagy tölcsér profilt formáznak, na az a non plus ultra! Pont ilyenek a csillagos, meg a propelleres autók gyári felnijei és valami brutál jól mutatnak az autó alatt. Mindamellett hogy dögösek, még látni is engedik a szép élénk színű féknyergeket, illetve praktikusak is, hisz könnyebben tisztán tarthatók. Egyszer kell nekem egy ilyen garnitúra!!!
Chianti2015-10-16 22:28:37 // 71941
Jó választás. Nekem is bejönnek a ralis fazonú felnik sok vékony küllővel, egyetlen hátrányuk talán, hogy nehezebb tisztán tartani őket. Meg a mögöttük levő piros féknyergeket. :o)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak