Roland1592016-02-09 12:21:53 // 78109
Gondoltam én is a kettőstömegűre,hogy esetleg attól is lehet!Viszont nekem még nem zörög,semmi különöset nem venni észre...Igaz attól még el lehet gyengülve már...és lehet hogy ez miatt nem teljesen tökéletesek a korrekcióim!Mind a 4 hengeremnél 25 bar hoz közeli a kompresszíóm,nincsen kiugró eltérés közöttük,úgyhogy nálam egyenletesnek tűnik a motorkopás!185.000km
Corben2016-02-09 12:16:30 // 78107
Köszönöm az infót ;-)
Kolci2016-02-09 12:09:16 // 78106
A korrekcióra azért van szükség, hogy kiegyenlítse fordulatszám egyenlőtlenségeket többek között.
Ilyet okozhat a kettőstömegű lendkerék is, vagy valahol egyenetlenül kopott a motor, rengeteg oka lehet még az előttem szólók által mondottakkal egyetemben ( EGR, stb...)
Renaultoknál pl nagyon lehet érezni amikor a kéttömegű kezd tönkremenni, és elszállnak a korrekciós értékek is.
Ilyet okozhat a kettőstömegű lendkerék is, vagy valahol egyenetlenül kopott a motor, rengeteg oka lehet még az előttem szólók által mondottakkal egyetemben ( EGR, stb...)
Renaultoknál pl nagyon lehet érezni amikor a kéttömegű kezd tönkremenni, és elszállnak a korrekciós értékek is.
Liquid2016-02-09 11:47:12 // 78105
Skull, szerelt fel az övére, lehet hogy hogy tud segíteni...
Csabi2016-02-09 11:22:52 // 78104
Roland1592016-02-09 11:20:09 // 78103
Köszönöm szépen az infót!Szépen egyenletesen,selymesen jár....Úgyhogy tovább nem fogom már piszkálni,amíg nincsen gondja!Mert ha meg becsöpögne akkor meg úgy is kopogna a motor,vagy füstölne...!Csak kíváncsi voltam ,hogy kinél mi a helyzet,mert szeretem ha tökéletes az autó,és csak ez az 1 "problémája" van csak,hogy nincsen 1 altt a korrekció a 4-es hengernél,de van mikor meg amúgy átvándorol a 3-as vagy 1 -es hengerre a magas korrekció :)Erre szokták azt mondani,hogy ez ilyen... :D amúgy a - os korrekció az nem baj ha úgymond magasabb....Csak a + -os korrekcióval van a gond,mert ha nagyon magas az érték + ba akkor becsöpög nagy valószínűséggel!De akkor már a motor is kopog!Amúgy meg a kompresszióm is 25 bar úgyhogy nagy baja nincsen!Az EGR falazást meg csak javasolni tudom,kínlódtam vele én is ,főleg hideg indításnál,plusz rángatott!Aztán lefalaztam,több hasznos hatása is volt:pl a 3. 10.000km es olajcserénél,úgymond a 3.friss olaj az már 3500km után is aranyszínű ha megtörlöm a nívót zsepivel,csak enyhén szürkés,előtte meg már 500km után full fekete volt az olaj!Plusz jobban reagál a gázadásra,jobban kezdett el menni alacsony fordulati tartományban!
Corben2016-02-09 10:58:52 // 78102
Sziasztok,
Szedett már le valaki tetősint?
Le szeretném festetni, de a középső láb műanyag takarója nem engedi magát.
Eltörni nem akarom, viszont nem találok semmi infót róla, hogy hogyan kapaszkodik.
Szedett már le valaki tetősint?
Le szeretném festetni, de a középső láb műanyag takarója nem engedi magát.
Eltörni nem akarom, viszont nem találok semmi infót róla, hogy hogyan kapaszkodik.
Corben2016-02-09 10:55:46 // 78101
Szeva Shadin,
Ez felső lengőkar szilent?
Ez felső lengőkar szilent?
Csabi2016-02-09 10:39:50 // 78100
Az a dolga, h korrigáljon, mármint az ECU... Ameddig nincs negatív hozadéka addig tényleg ne foglalkozz vele. Nálam volt 4es korrekció is, és semmi gond nem volt...Más miatt kicseréltem az injektorokat. Az összes 0,4mm3-en belül mozgott. Annyi volt a különbség, h lágyabb lett a járása a motornak, ami csak a csere után tűnt fel...
korrekció1
korrekció2
korrekció1
korrekció2
Csabi2016-02-09 10:33:48 // 78099
Tényleg, az volt! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-09 10:32:00 // 78098
sidat volt és nem felújított emlékeim szerint...sajnos tényleg egy fos konstrukció :(
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-09 10:30:42 // 78097
a porlasztó, közös nyomócső, magasnyomású ugyan az....gyanítom a turbó is..
Csabi2016-02-09 10:29:49 // 78096
Azért mert tisztának tűnik, attól még szorulhat a szelep. Jártam úgy, h vettem egy újat, sajna nem pierburgot hanem más gyártmányt(talán felújított volt, nem tudni) 500km után már rángatott az autó, és 1000km után teljesen meg is szorult.(Gondolhatod mennyire volt kormos...) Szóval ezer km után le kellett szerelnem és pucolni. Visszaszerelés után ismét 1000km-ert bírt... szóval szépen eljátszadoztam vele 1000 kilométerenként 3x-4x ....aztán ment a kukába, és vettem egy gyári pierburgot... Az 15ezer kilométer után kezdett amortizálódni, nem szorult meg de már kicsit szorult a perselyhez került korom miatt... szóval pucolni kellett volna, ugyan az autón még annyira nem lehetett érezni, de már tudtam a folytatást...
yani🍀2016-02-09 10:29:33 // 78095
Én a gödöllőiekkel beszéltem, Nekem a 4-es hengeren volt -1.75 köröli hideg korrekció. Jót beszélgettünk az úriemberrel. Azt mondta ő nagyon szívesen bevizsgálja, ha van felesleges pénzem, de ő nem látja értelmét, ha az autó egyébként tökéletes. A mínuszos értékeket produkáló injektorokkal amúgy sem tudnak mit kezdeni.
Roland1592016-02-09 10:06:07 // 78094
Sziasztok!1.9 16v jtdm ről lenne szó!Ki szokta vizsgálgatni a korrekciós értékeket közülletek?És milyen vizhőfoknál milyen értéket szokott mutatni neki a gép?Ugye sokan mondják hogy +-1 alatt jók a korrekciós értékek....!Na most nálam a 4-es hengernél,amíg még nem üzem meleg....addíg alapjáraton +2.5 is tud lenni a korrekció olyankor az 1es henger -0.25 , 2-es -0.5 , 3-as -1.75 körüli értéken mozog!Sok szerelőt megjártam már ezzel a témával,de sehol nem tudtak rá konkrétan mit mondani,mert nem kopog,nem füstöl(Nincsen dpf-em),nem fogyaszt sokat,nem dadog,pöc-röff-re indúl -10 ben is!A korrekciós értékek miatt a porlasztókat fél év alatt 2szer szedettem már ki ,és mérettem be padon,2 különböző helyen,de azok teljesen jók!Plusz kompresszió mérésem is volt,mert hideg indításnál kicsi kékes pamacsot köp ki,de olaj meg nem fogy,turbóm felújítva...szívósoromnak a belseje fém tiszta!Vélemények esetleg az ilyen korrekciós értékekről?Üzem melegen viszont +-1 alatt van az összes érték!
Shadin2016-02-09 09:59:03 // 78093
Hát nem gondoltam... 1.9 16v-ben nem volt hardveres különbség.
Roll19832016-02-09 09:47:50 // 78092
Szétnéztem alfaowner fórumon, mivel múltkor senki se válaszolt a kérdésemre, hogy a 136 lovas 2.0 jtd, hogy van butítva, de sajnos nem csak szoftveres a különbség:
Compared with the 170 HP version, the 136 HP version makes use of:
- A dedicated engine control unit;
- A dedicated and smaller variable geometry turbine;
- A dedicated air intake chamber without swirl valves;
- A dedicated, variable displacement oil pump.
Compared with the 170 HP version, the 136 HP version makes use of:
- A dedicated engine control unit;
- A dedicated and smaller variable geometry turbine;
- A dedicated air intake chamber without swirl valves;
- A dedicated, variable displacement oil pump.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-09 09:04:20 // 78091
sablonos? mert a Dacia vagy Zastava Berlina olyan üdítő :DDD
Tőlem hívhatják gőzmozdonynak is nekem sedan-om van vagy 4 ajtós :P
Tőlem hívhatják gőzmozdonynak is nekem sedan-om van vagy 4 ajtós :P
'''''2016-02-09 08:05:00 // 78090
Csak jót teszel vele a motornak,ha lefalazod.Saját sz@rát etetik meg szegénnyel.
Piritu - 1.000.0002016-02-09 07:40:28 // 78089
"a mágnes nem úgy működik ahogy kellene" - ha nyilván valóan rossz, akkor nem csoda, hogy nem működik :-DD
Giuntini2016-02-09 07:38:25 // 78088
Most úgy néz ki, lehet hogy kapok egy Egr-t kipróbálásra. Mindenesetre az nekem magas, hogy amikor ki lett véve az Egr, patika tiszta volt, tehát kormot nem gyártott a szívósor felé. Viszont azt tisztán lehetett hallani, hogy a mágnes nem úgy működik ahogy kellene. Mindenesetre nagyon hajlok a lefalazásra, mert az Egr egy időzített bomba.
'''''2016-02-09 07:26:26 // 78087
Még nem mentem a vassal de lemérem. :-)
Liquid2016-02-08 23:56:09 // 78086
nem tudom mit kéne tudni egy 1.9-nek, ezért nem is kommentáltam :)
Csak az enyémmel tudnám összevetni...
Csak az enyémmel tudnám összevetni...
Dömpi (il dottore)2016-02-08 22:54:01 // 78085
ezért vagyunk alfások! nálunk nem működnek ezek a sablonos kategóriák! nálunk BERLINA van és SPORTWAGON. a standard kategóriák meg maradjanak meg a commerz márkáknak 😉
Dömpi (il dottore)2016-02-08 22:50:05 // 78084
a 7végén, nem?
Dömpi (il dottore)2016-02-08 22:49:00 // 78083
Na! Mi van?
Most annyira jó időt futott az Arkangyal, hogy ledöbbentetek és ezért nem kommentáltátok, vagy annyira sz@r, hogy szóra sem érdemes?
Most annyira jó időt futott az Arkangyal, hogy ledöbbentetek és ezért nem kommentáltátok, vagy annyira sz@r, hogy szóra sem érdemes?
Grega4042016-02-08 21:07:39 // 78082
Jaja, nekem is az a baja, hogy az ezüst (kulcsszáras) fele tört el. A fekete résznek semmi baja.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-08 20:47:35 // 78081
:D szombaton majd elmélkedünk erről is
Pityukoma2016-02-08 20:34:18 // 78080
Falazó lemezem van. Berakom a kocsiba hogy nálam legyen. Ha összefutunk odaadom.
Pityukoma2016-02-08 20:32:38 // 78079
Viszont van/volt: Giardinetta; Furgonetta :-)))
Giuntini2016-02-08 20:26:57 // 78078
Még nem, de eddig nem volt problémám vele. Shadin és Pityukoma tanácsát úgy érzem megfogadom.
Shadin2016-02-08 20:12:48 // 78077
No way :-)
Nivan842016-02-08 20:06:43 // 78075
Piritu - 1.000.0002016-02-08 20:04:20 // 78074
Made in China? :-OOO
'''''2016-02-08 19:48:01 // 78073
Szereti szívatni magát.Ez nála már valami fétis. :-)
yani🍀2016-02-08 19:39:38 // 78072
Még nem falaztad le?
Giuntini2016-02-08 19:35:11 // 78071
Most már csak ennyit tudok mondani; A tetves Egr szelepét!
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-08 19:24:34 // 78069
ilyen nincs a szakzsargonban :)
sedan, lépcsőshátú
combi, kombi
hatchback, ferdehátú
cupe, kupé
cabrio, kabrió
terepjáró,
pick up, platós
dobozos
azt hiszem ennyi :D
sedan, lépcsőshátú
combi, kombi
hatchback, ferdehátú
cupe, kupé
cabrio, kabrió
terepjáró,
pick up, platós
dobozos
azt hiszem ennyi :D
'''''2016-02-08 19:22:13 // 78068
Rendben.Nekem nem sietős. :-)
Shadin2016-02-08 19:19:18 // 78067
Shadin2016-02-08 19:17:47 // 78066
esetleg puttonyos?
mizooo2016-02-08 19:15:02 // 78065
Akkor legalább "sportkombi" legyen :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-08 19:13:22 // 78064
semmi baj sincs a kombi kifejezéssel ez a magyar megfelelője
mizooo2016-02-08 18:41:43 // 78063
Sportwagon! A kombi azmiaz? Szerintem Mondeó max....
emGéza2016-02-08 17:53:54 // 78062
Most mondanám , hogy szavazzunk ! ;-) De itt többségben van a SportWagon :-O
David | Centocinquantanove2016-02-08 17:34:37 // 78061
Az SW még szebb is mint a limo változat! :-)
tirex2016-02-08 17:19:23 // 78060
Szia! Szerdán délelőtt hívlak majd a kocsi miatt, hátha közös nevezőre jutunk.