Don Gombóc2016-02-07 11:39:35 // 78008
Tudom ! :-)
De nem fogod látni a koromtól. :-)
A múlt héten mellém állt egy zöld népautó egy kissé előrébb a lámpánál. A hátulján felirat " No benzin no smog 300 le inside. Valahogy így. Aztán elindult, és utána nem lehetett beazonosítani a füstben a színét és a hollétét rendesen. Viszont szépen ugrált jobbra balra a verda, a nyomatét össze vissza rángatta, meg gondolom a csávó is nagy tapasztalatú volt.
Erre mondják hogy szánalmas. Persze lehet hogy a matrica az királyság. :-)
Téynyleg ALFA 159 Tamás te nem akartál ilyen matricát a hátuljára? :-) Bocsika !
Szerintem nem.
Na ez a különbség a két tábor között. Meg a Wörthersse. :-)
De nem fogod látni a koromtól. :-)
A múlt héten mellém állt egy zöld népautó egy kissé előrébb a lámpánál. A hátulján felirat " No benzin no smog 300 le inside. Valahogy így. Aztán elindult, és utána nem lehetett beazonosítani a füstben a színét és a hollétét rendesen. Viszont szépen ugrált jobbra balra a verda, a nyomatét össze vissza rángatta, meg gondolom a csávó is nagy tapasztalatú volt.
Erre mondják hogy szánalmas. Persze lehet hogy a matrica az királyság. :-)
Téynyleg ALFA 159 Tamás te nem akartál ilyen matricát a hátuljára? :-) Bocsika !
Szerintem nem.
Na ez a különbség a két tábor között. Meg a Wörthersse. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-07 11:19:00 // 78007
jah nekem elég ez ami van, csak arra írtam, hogy a sok tuningolt csodadízel veri ezeket ...állítólag :DDD
egyszer már úgy megnézném...
egyszer már úgy megnézném...
Don Gombóc2016-02-07 11:12:39 // 78006
Tavaly még volt neki, csak elfelejtettem a beteg agyammal, még rákérdezek.
Don Gombóc2016-02-07 11:10:49 // 78005
Valszeg nem írnál ilyen hülyeségeket ha kocsidban egy 3 literes benzines turbós moci lenne, akár csak egy turbóval is, nem hogy 2 vagy 3 csigával. :-)
Azért az 1,8 még hátrányban van a 3 literrel ellentétben, persze csak a mai sorozatban gyártott anyagok miatt. Ha rendelsz bele normális dugókat hajtókarokat könnyített főtengelyt, nagy csigát, meg a többi szart, az 1,8 benyás is lazán lenyomja az 535-öt.
Ja de előtte adj fel egy tuti lottószelvényt. :-)
Vagy vegyél 535-öt, borotváltasd le a búrádat tök kopaszra, gyakorold a sötét tekintetet, és mindezek előtt menj el agyzsugorításra. :-)
Azért az 1,8 még hátrányban van a 3 literrel ellentétben, persze csak a mai sorozatban gyártott anyagok miatt. Ha rendelsz bele normális dugókat hajtókarokat könnyített főtengelyt, nagy csigát, meg a többi szart, az 1,8 benyás is lazán lenyomja az 535-öt.
Ja de előtte adj fel egy tuti lottószelvényt. :-)
Vagy vegyél 535-öt, borotváltasd le a búrádat tök kopaszra, gyakorold a sötét tekintetet, és mindezek előtt menj el agyzsugorításra. :-)
.......................2016-02-07 10:45:09 // 78004
már mér nyírna bármit is ki az 1500on ébredő nyomaték?
rossz olvasni miket írnak le itt
az erőátviteli alktrészek mechanikai terelése tök független a fordulatszámtól,
ha a vonat 400kmh val megy konstans sebességgel ,akkor sem érzel óriási erőket ,sőt semmit nem érzel,így simán állva is lehet utazni
ha fékez vagy gyorsít a vonat akkor hat rád lassulás ,így erő is ,és ha ez túl nagy akkor elesel
na így van ez a lendkerékkel is,ha túl nagy a dinakimus terhelése akkor tönkremehet
rossz olvasni miket írnak le itt
az erőátviteli alktrészek mechanikai terelése tök független a fordulatszámtól,
ha a vonat 400kmh val megy konstans sebességgel ,akkor sem érzel óriási erőket ,sőt semmit nem érzel,így simán állva is lehet utazni
ha fékez vagy gyorsít a vonat akkor hat rád lassulás ,így erő is ,és ha ez túl nagy akkor elesel
na így van ez a lendkerékkel is,ha túl nagy a dinakimus terhelése akkor tönkremehet
Giuntini2016-02-07 10:16:59 // 78003
A bolygóműves automata működéséből lehet látni igazán, hogy kell vezetni a dízelt. Nem vèletlen, hogy az automatánál megmaradtak a 2000-es max. nyomaték fordulatnál. A túl alacsonyan ébredő nyomaték csak papíron szép, mindent az extrém terhelés miatt kinyír. Ez az előnye az automata váltónak a nagy teljesítményű motoroknál.
Giuntini2016-02-07 10:10:06 // 78002
Ofiéknál minden szám megvan.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-07 09:41:36 // 78001
hú de messze vagyok egy gyári 335d-től....de még az 535d is jobb :(
.......................2016-02-07 09:33:07 // 78000
ebben nagyon igazad van
Laci822016-02-07 08:44:20 // 77999
Tegnap össze futottam itt a kis városkámban egy Magyar rendszámos 156-os faceliftes Alfival.épp parkolt le én meg gyorsan mellé álltam.Egy fiatal srác vezette és itt dolgozik Ausztriában.Kérdeztem,hogy szintén cartárs és amore tag?De ami megdöbbentő volt,hogy még nem is hallott az amore oldalról.és nem is nagyon érdekelte.Az a tipikus fazon volt akinek csak kell egy szarolasz még nem jön össze a pénze az audira..... 😩
Don Gombóc2016-02-07 08:42:54 // 77998
És még mindig bízol benne.
Tisztelem a kitartásodat, ahogy Erhard írta bazd ki belőle. :-)
Tisztelem a kitartásodat, ahogy Erhard írta bazd ki belőle. :-)
Giuntini2016-02-07 08:40:35 // 77997
Én nagyon sok mindent megkaptam, amit az öröm mellett okozhat az Alfa. Az tény most már elismerem, hogy 2,4 vétele óriási lutri. Van akinek bejön, van akinek nem. Biztos vagyok most már az Egr főludasságában. Amikor megvettem utána lett cserélve. Ez ilyen.
Don Gombóc2016-02-07 08:38:14 // 77996
Uraim !
Nincs valakinek felesleges 68. számú ALFISSIMO magazinja amitől megválna? Ez a tavalyi első szám, erről lecsúsztam.
Nincs valakinek felesleges 68. számú ALFISSIMO magazinja amitől megválna? Ez a tavalyi első szám, erről lecsúsztam.
Don Gombóc2016-02-07 08:35:02 // 77995
Ezeknél a kettős tömegű lendkerekeknél egyrészről a műszaki megoldásuk, a beépített amortizációval a gond.
Másrészről meg a faláb. :-)
Természetesen mivel az autók legnagyobb része használtan lett vásárolva, kevés a valós referencia a lendkerék valós bíróképességéről.
Azt viszont mindenki elfelejti hogy a megfelelő kuplung használat, gázadás és gáz elvétel jelentősen befolyásolja az élettartamát.
Legfőképpen a dízelek esetében.
Hajlamosak az emberek figyelmen kívül hagyni a dízel motor hirtelen ébredő nyomatékát illetve annak megszűnésekor az ellentétes hirtelen visszarántását úgymond. Ez az ami leginkább árt neki.
Aki sokat padlózza hirtelen, nem hagyja finoman kigurulni, motorfékkel optimális kuplunghasználattal, ne adj isten jelentősen feltuningolt motorral csinálja mindezt, és a mint említett Németes vezetési stílussal egybekötve, (padlógáz fék padlógáz fék) Az hamarabb készülhet a cserére.
Másrészről meg a faláb. :-)
Természetesen mivel az autók legnagyobb része használtan lett vásárolva, kevés a valós referencia a lendkerék valós bíróképességéről.
Azt viszont mindenki elfelejti hogy a megfelelő kuplung használat, gázadás és gáz elvétel jelentősen befolyásolja az élettartamát.
Legfőképpen a dízelek esetében.
Hajlamosak az emberek figyelmen kívül hagyni a dízel motor hirtelen ébredő nyomatékát illetve annak megszűnésekor az ellentétes hirtelen visszarántását úgymond. Ez az ami leginkább árt neki.
Aki sokat padlózza hirtelen, nem hagyja finoman kigurulni, motorfékkel optimális kuplunghasználattal, ne adj isten jelentősen feltuningolt motorral csinálja mindezt, és a mint említett Németes vezetési stílussal egybekötve, (padlógáz fék padlógáz fék) Az hamarabb készülhet a cserére.
Piritu - 1.000.0002016-02-07 07:50:10 // 77994
Nem veletlen, hogy a TCT sem jaratja a motort 1500 alatt. Vigyaz a lendkerekre.
Chianti2016-02-07 00:27:07 // 77993
Szintén zenész. Lassan én is csatlakozom a 200.000-es klubhoz. 2013 óta van nálam a gép, 157.000 km-el vettem, magyar autó, otthon forgalomba helyezve, és szervizelve. Eleinte 90% pálya, 10% rövid táv volt a jellemző, 2015 májustól pont fordítva használom. DPF, EGR ON, egyikkel se volt még gond, és soha nem is voltak szétszedve, vagy pucolva, kéttömegű, kuplung tünetmentes. Mondjuk NO! chiptuning... :o) Egyelőre! O.K. van 1 kis M32 váltó búgásom, amiről a Dömpi is írt, de ennyi. Se kerékcsapágy, se kormánymű, se rángatás, mindig indul...most aggódnom kellene? Igaz 10-15 ezrenként olaj, meg szűrő cserék, szóval megkapja ami jár neki! Idén tavasszal tervezek egy 200.000-es nagyszervizt, kézifék bowden cserét, meg új nyári papucsokat kap a drága. Ja és még garázsom sincs! Szóval ilyen a Dolce Vita egy szarolasszal! IMÁDOM!
.......................2016-02-06 22:38:00 // 77992
2500 üzemórát kibír a kettőstömegű,csak azért megy tönkre mert szétkopik a közepén a két rész megvezetése,mert egy natur fém a fémen csúszócsapágy van
(ha cserélhető tűgörgős lenne akkor deupla ennyit kiírna)
a kuplung általában tovább bírja
ha vigyázol rá
most ha 20km/h az átlagebességed ez 100ekm nél is betojhat
de ha 100km/h az átlagseb akkor simán elmegy 250ezerkm is
(ha cserélhető tűgörgős lenne akkor deupla ennyit kiírna)
a kuplung általában tovább bírja
ha vigyázol rá
most ha 20km/h az átlagebességed ez 100ekm nél is betojhat
de ha 100km/h az átlagseb akkor simán elmegy 250ezerkm is
Haddel2016-02-06 22:20:43 // 77991
Enyémben majdnem 200e van ,de mág nem érzem ,hogy lenne baja a kettöstömegünek. Igaz enyém városban nem nagyon mászkál.
Giuntini2016-02-06 21:23:11 // 77990
Ezek az autók annyira összetettek, hogy baromi nehéz a hibákat kizárni. A 2,4-nél a Dpf magában is eltömődhet. Egyébként egyből benne volt a képben az Egr is. Most már meg kell oldódnia a problémának.
Soldiert2016-02-06 20:56:29 // 77989
Szinte érzem ahogy csúszik kifelé a zsebből a kuplungszett ára a kettőstömegűvel a zsebből. Ha kelleni fog kicserélem. Nem bánom ha úgy lesz, mert hyönyörű ez az autó, imádom vezetni. Megérdemli hogy megkapja amit kell.
droberto2016-02-06 20:51:24 // 77988
Most vitt egy barátom frissen vett E60 520i-jével. 170 Le és ez még a 6 hengeres. Finom kis autó, kellemes hanggal. Ez már nem olyan hajós-billegős mint az E39. Ja és óriási! :)
droberto2016-02-06 20:48:02 // 77987
Nagy az esély a 330 km-re itt is. :)
droberto2016-02-06 20:47:06 // 77986
Így van, egyszért a sok start-stop, de legfőképpen az alacsony fordulaton kínzás teszi tönkre.
droberto2016-02-06 20:43:58 // 77985
Pont ez jutott eszembe, hogy kevés autószerelő érzett rá a mai autók összetett rendszerének diagnosztíkájára. A többség ott tart, hogy ami hibát ír azt cseréli. Sajnos ez nem mindig jön be.
Többek körz ezért tartom nagyra a Novoth Tibit...
Többek körz ezért tartom nagyra a Novoth Tibit...
Soldiert2016-02-06 20:39:23 // 77984
Csak nagyságrendileg gondoltam...
Van egy 99-es Passatunk, gyári van még rajta és 330ezer van az autóban.
Volt egy 2007-es Octaviam amiben 170ezernél cseréltük.
Most vettem az Alfát és becsszóra :) 155ezer van benne.
Nem volt cserélve még rajta...
Van egy 99-es Passatunk, gyári van még rajta és 330ezer van az autóban.
Volt egy 2007-es Octaviam amiben 170ezernél cseréltük.
Most vettem az Alfát és becsszóra :) 155ezer van benne.
Nem volt cserélve még rajta...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-02-06 20:11:36 // 77983
Ez így néz meg mondani, nagyon sok mindentől függ. Pl a csak városban használt autóé biztosan előbb letérdel, és sok múlik a sofőrön is.
Csabi2016-02-06 20:03:23 // 77982
Jaja, sok lehetőség kínálkozik..A legegyszerűbb a menet közbeni diag lenne, de általában akinél examiner van az nem foglalkozik ilyennel, vagy nem tud...
Sajna az utóbbi a tapasztalat...
Sajna az utóbbi a tapasztalat...
droberto2016-02-06 19:58:18 // 77981
Vagy elkopott a tengely, vagy csak elfáradt a vezérlő...
Zárd ki a körből és meglátod. A DPF hibák nagy részét a ez egér okozza. :)
Zárd ki a körből és meglátod. A DPF hibák nagy részét a ez egér okozza. :)
droberto2016-02-06 19:54:10 // 77980
Amit Csabi ír azt támogatom én is. Annyi különbséggel, hogy csak az elektromágnest (vezérlőt szedd le róla) powered by Shadin. A menetirány szerinti hátsó karimacsavar tengelyén 180°-al elforgatva, majd ezt a csavart húzd meg keményen. Előtte persze javaslom, hogy szereld le szemrevételezd és győződj meg róla, hogy lezár.
Egy darabig így használnám (persze kapsz majd egy szép sárga lámpát), ha jó, akkor ahogyan Csabi is írja akkor tutkeráj, hogy EGR hiba. :)
Ez kb fél órás meló, de megérné megcsinálni. Ja és anyagi ráfordítást nem igényel.
Egy darabig így használnám (persze kapsz majd egy szép sárga lámpát), ha jó, akkor ahogyan Csabi is írja akkor tutkeráj, hogy EGR hiba. :)
Ez kb fél órás meló, de megérné megcsinálni. Ja és anyagi ráfordítást nem igényel.
Soldiert2016-02-06 19:39:16 // 77979
Ja, azt is megírhatnátok, hogy kb. Mennyit bír egy gyári kettőstömegű ezeknél az autóknál...
Giuntini2016-02-06 19:29:10 // 77978
A szívósor új, nem nagyon tetszene nekem a motor alacsony fordulatán található erőtlenség. Tudom, hogy ezernyi probléma megoldódik ha kiiktatom a Dpf-et, de megmondom őszintén a füstölés látványa nem vet jó fényt az Alfára. Egyébként én most már nagyon kezdem osztani, amit Csabi mond. Az Egr patika tiszta, de elképzelhető, hogy az elektronika adta meg magát.
Soldiert2016-02-06 19:25:42 // 77977
Sziasztok!
Új tag vagyok köztetek.
1.9 jtdm 8V 115 lovas (Belga piacra készült) 2010-es évjáratú 159-esem van.
Hidegen ha elindítom az autót néha kettőstömegű gyanus zörgést hallani, nem hangos, de pici hangja már van, ha picit megyek vele/melegszik akkor elhalgat.
Készüljek rá hogy kéri az új szettet, vagy ez normális?
Új tag vagyok köztetek.
1.9 jtdm 8V 115 lovas (Belga piacra készült) 2010-es évjáratú 159-esem van.
Hidegen ha elindítom az autót néha kettőstömegű gyanus zörgést hallani, nem hangos, de pici hangja már van, ha picit megyek vele/melegszik akkor elhalgat.
Készüljek rá hogy kéri az új szettet, vagy ez normális?
.......................2016-02-06 19:09:47 // 77976
én a helyedben simán lefalaztatnám a egr t
és a dpf helyére meg egyenes csövet tetetnék
a szívósorból meg a pillangókat kidobatnám
nem unod még hogy sosem lesz így megbízhatóan működő?
és a dpf helyére meg egyenes csövet tetetnék
a szívósorból meg a pillangókat kidobatnám
nem unod még hogy sosem lesz így megbízhatóan működő?
Giuntini2016-02-06 19:08:06 // 77975
Köszönöm! Hétfőn most már ezt meg kell oldani, mert így nem lehet használni.
Csabi2016-02-06 19:00:21 // 77974
Továbbra is azt állítom így messziről, h minden jelenség amit írtál az EGR-edre vezethető vissza...Ha az EGR-ed nem tud lezárni, akkor változik a légtömegmérő névleges/mért értékei is...Ez hozza magával amit leírtál...Megfojtja a motort, torpanás, rángatás jelentkezik...
Mivel nekem is 2,4 van, és az EGR mizérián már túl vagyok, ha elfogadsz egy tanácsot akkor én azt javaslom, h ideiglenesen falaztasd le az EGR-t. Ilyenkor dob egy hibalámpát p401-es hibakóddal, és az EGR megszűnik működni... Ez arra jó, h kizárd a légtömegmérő és minden más egyéb hibát. Ha így is jelentkeznek a problémák akkor biztos nem EGR, viszont ha hibamentes lesz a kocsi, akkor a hiba megvan...
Mivel nekem is 2,4 van, és az EGR mizérián már túl vagyok, ha elfogadsz egy tanácsot akkor én azt javaslom, h ideiglenesen falaztasd le az EGR-t. Ilyenkor dob egy hibalámpát p401-es hibakóddal, és az EGR megszűnik működni... Ez arra jó, h kizárd a légtömegmérő és minden más egyéb hibát. Ha így is jelentkeznek a problémák akkor biztos nem EGR, viszont ha hibamentes lesz a kocsi, akkor a hiba megvan...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-06 18:55:29 // 77973
igen az után, végül is nem LMM hibát írt csak annak az értéke volt rossz...
Giuntini2016-02-06 18:47:51 // 77972
Egyébként amikor ki lett olvasva a légtömegmérő hiba, a Dpf tökéletes volt.
Giuntini2016-02-06 18:40:36 // 77971
Akkor irtottad ki a DPF-et?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-06 18:30:47 // 77970
én ezt már végig jártam, nekem is LMM hibát írt, de nem az volt természetesen
Giuntini2016-02-06 18:28:14 // 77969
Isten éltessen sokáig utólag!
Giuntini2016-02-06 18:26:52 // 77968
Most már tényleg tele van a hócipőm. Először részecske szűrő, ki lett tisztítva, azt hittem rendben minden. Utána ugyanúgy rángatás megtorpanás nagyobb sebességnél, túlfogyasztás és az autópálya tempónál egyáltalán nem ment. Újból kiolvasás légtömegmérő. Az Examiner megmutatta, a légtömegmérő tényleg fars értékeket adott. Az EGR nem zárt, ezért nem ment normálisan. Volt elfekvőben egy használt légtömegmérő, hurrá megszűnt a hiba. Az EGR is rendesen dolgozott. Mikor elhoztam, már a városban normál gyorsítàsnàl is volt rántás. Voltam ma autópàlyàn, természetesen ismét világított a motorkontroll lámpa, és még rosszabbul ment. Amikor beraktuk ezt a légtömegmérőt a hiba automatikusan törlődött. Hétfőn ismét kiolvassuk a hibát, ha megint légtömegmérő, akkor kénytelen leszek venni egy vadiújat.
droberto2016-02-06 18:06:23 // 77967
Én is rabja lettem a vizes/ipari porszívóknak.
Be vagyok vadulva, hogy szerezzek egyet. :)
Be vagyok vadulva, hogy szerezzek egyet. :)
droberto2016-02-06 18:05:36 // 77966
Ha minden aktív tag csak három kérdést kidolgozna, akkor egy igen korrekt anyag összejönne.
vexdecore2016-02-06 17:01:58 // 77965
Köszönöm.
Akkor magam nem tudom megcsinálni. Ami van nekem OBD eszköz, mobil app-al, sajnos nem működik vele. Az előző autóban ment simán. Majd megkacsintom mennyi egy ELM327 kábel.
Akkor magam nem tudom megcsinálni. Ami van nekem OBD eszköz, mobil app-al, sajnos nem működik vele. Az előző autóban ment simán. Majd megkacsintom mennyi egy ELM327 kábel.
Laca622016-02-06 17:00:04 // 77964
Elnézést,ha off a kérés ! De nagyon érdekelne a linken látható szépség. Esetleg info róla ?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.4_jtd_20v_distinctive-9791489
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.4_jtd_20v_distinctive-9791489
Greentimus2016-02-06 16:22:32 // 77963
Lehetne olyan összefoglaló, mint mobilarena fórumain xy telefon topicjainak elején.
Pityukoma2016-02-06 16:22:16 // 77962
Igen, az OBD csatlakozón keresztül ELM327 kábellel, FES/MES programok valamelyikével.
Pityukoma2016-02-06 16:20:23 // 77961
De jó lenne ha az Amore-n a különböző topikokhoz lenne GY.I.K rovat. Vannak igen gyakran feltett kérdések amit már százszor megválaszoltatok/tunk és akik nem olvassák napi szinten vagy nem olvasnak kicsit vissza, azok újra és újra megkérdezik.
vexdecore2016-02-06 16:06:55 // 77960
Sziasztok.
A számítógép kidobta, hogy cseréljek olajat. Nem olyan rég volt cserélve, pár ezer km- rel ezelőtt. Azt olvastam, ezt a DPF öntisztítás száma alapján dobja ki. Lehet ezt valahogy resetelni?
A számítógép kidobta, hogy cseréljek olajat. Nem olyan rég volt cserélve, pár ezer km- rel ezelőtt. Azt olvastam, ezt a DPF öntisztítás száma alapján dobja ki. Lehet ezt valahogy resetelni?