Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-08 10:29:21 // 78040
minek olvasol ilyen szennylapot? :) ezeket kerülöm, mert nem sok racionalitás van benne
tdemeter2016-02-08 10:04:49 // 78037
Szerintem kár ilyeneken idegesíteni magadat...
Amíg olyan hírek jönnek, hogy a giulia eletveszelyes es ugy kell előkapni a kalabol valakit aki autot tud tervezni addig szerintem jó sok szarolaszozás lesz még...
Amíg olyan hírek jönnek, hogy a giulia eletveszelyes es ugy kell előkapni a kalabol valakit aki autot tud tervezni addig szerintem jó sok szarolaszozás lesz még...
Giuntini2016-02-08 09:47:26 // 78036
Ma reggel az Auto Bild C osztályos Mercedes tesztje felb@szta bennem az ideget, azt írják; "Német klasszikus: kerek (három), modern légbeömlők". Már megint maguknak tulajdonítanak valamit, amit lenyúltak az Alfa Romeótól. Ez egyszerűen röhejes, hogy ez az az újság, ami mindent "leszarolaszoz", és utána pofátlanul maguknak tulajdonítanak mindent. Ha tehetnék még az első CR dízelmotor címét is elvennék a 156-tól.
Giuntini2016-02-08 09:34:34 // 78035
Én is be akartam szállni a hétvégén ebbe ebbe a buliba, ha az autó engedte volna. Most már biztos vagyok a tetves Egr hibájában, ma mindenképpen meg kellene találni a hibát, hogy a hétvégére normális autóval rendelkezzek. Az automatás mérés más lenne mint a tiétek. Ha én lepadlózom, akkor visszavált, ezt nem tudom kiküszöbölni, még kézi üzemmódban sem. Nekem ezek az értékek mást fognak mondani, de érdekes összevetni a kézi váltósokkal.
David | Centocinquantanove2016-02-08 09:20:59 // 78034
Jelenleg 235k km-nél járok, sajnos nem állíthatom 100%-ra de szerintem még az eredeti lendkerék üzemel.
Dömpi (il dottore)2016-02-08 09:14:09 // 78033
persze, hogy tud, csak nem akartam a Q7-et farpinába tromfolni - kénytelen voltam lasssítani
Dömpi (il dottore)2016-02-08 09:13:08 // 78032
nekem óra szerint 118 ezernél kellett cserélni...igazaból olyan 150 ezer volt benne - de mondjuk az enyém elvileg chippelt és amúgy sem 115 LE-s
David | Centocinquantanove2016-02-08 09:12:00 // 78031
Érzetre szerintem is menne még. Bár az enyém is 8V, és 16-os kerekeken már elég sokat csal az óra főleg a felsőbb tartományban, de ennél biztosan tud valamivel többet is.
Dömpi (il dottore)2016-02-08 09:06:11 // 78030
az enyém nem volt így oda
ugye lefesteted a bölcsőt?
ugye lefesteted a bölcsőt?
Dömpi (il dottore)2016-02-08 09:04:06 // 78029
Ma reggel beálltam a cégnél a parkolóba, de hallottam, hogy regenerál, úgyhogy mentem egy újabb kört a 2x2-sávoson.
Mikor végzett a regennel, gondoltam mérek egyet 80 km/h-ról 6. fokozatban padlózva, 255/55 R16-os kerékkel (téli).
80 km/h -> 140 km/h: 23 mp
80 km/h -> 160 km/h: 34 mp
80 km/h -> 173 km/h: 44 mp

180 km/h-ra nem tudtam feltolni, mert egy Q7 sz@rakodott előttem.

Amúgy szerintem egy 1.9 8V-hez ez nem olyan rossz adat. Szerintetek?
Mikor végzett a regennel, gondoltam mérek egyet 80 km/h-ról 6. fokozatban padlózva, 255/55 R16-os kerékkel (téli).
80 km/h -> 140 km/h: 23 mp
80 km/h -> 160 km/h: 34 mp
80 km/h -> 173 km/h: 44 mp




180 km/h-ra nem tudtam feltolni, mert egy Q7 sz@rakodott előttem.

Amúgy szerintem egy 1.9 8V-hez ez nem olyan rossz adat. Szerintetek?
ribipeti2016-02-07 21:07:55 // 78028
Azt hiszem csak a lemezeshez. Legalább is nekem a gyári cd-s navihoz működött.
SD kártyát nem tudom hogyan lehetne kreálni, mert klónozni sem nagyon lehet szerintem, ilyenirányú guglizásom soha nem vezetett eredményre. Bár lehet, csak nem jó helyen kerestem a választ...
SD kártyát nem tudom hogyan lehetne kreálni, mert klónozni sem nagyon lehet szerintem, ilyenirányú guglizásom soha nem vezetett eredményre. Bár lehet, csak nem jó helyen kerestem a választ...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-07 20:49:34 // 78027
ez az SD-hez is jó?
ribipeti2016-02-07 20:25:32 // 78026
Nem tudom volt-e, (bár nem emlékszem,) ide is linkelek viszonylag friss 2014-2015-ös térképeket szíves felhasználásra:
RT3 térképek
RT3 térképek
Nivan842016-02-07 20:12:04 // 78024
Nagyon durva állapotban volt. Repedt volt több helyen és iszonyat mennyiségű rozsda ami átment pár karosszéria elemre. Meg a szervo csőre.
Még majd most jönnek lengokarok, generátor felújítás, turbo felújítás, olajak cseréje mindenhol, egr dpf off meg lehet kis chip ha belefér.
Még majd most jönnek lengokarok, generátor felújítás, turbo felújítás, olajak cseréje mindenhol, egr dpf off meg lehet kis chip ha belefér.
droberto2016-02-07 19:39:30 // 78023
Csak azért szedted ki, hogy lefessed? Mert ha igen akkor very respesct. :)
'''''2016-02-07 18:46:11 // 78022
Attól is gyorsabbnak tűnhet az autó! :-)
Don Gombóc2016-02-07 18:18:05 // 78021
Na jó de te áldoztál rá, ez nem szokvány tömeg népautó projekt. :-)
Azok a nitrót csak higitóban ismerik szipuzáskor. :-)
Azok a nitrót csak higitóban ismerik szipuzáskor. :-)
Nivan842016-02-07 17:23:33 // 78020
Haddel2016-02-07 14:41:01 // 78019
Ezért vagyok én,hogy figyeljek😃😃
Chianti2016-02-07 14:24:18 // 78018
Hoppá észre se vettem! Késő volt már, meg 2 pohár vörös is lecsúszott... :o) Mindenesetre köszi.
'''''2016-02-07 13:32:02 // 78017
Most nem füstöl nitrós progi nélkül.Nitrónál szoktunk a padló gázhoz sokkal több anyagot adni és azt kompenzálja a nitró. :-)
.......................2016-02-07 12:50:43 // 78016
azért vitték le a kézinél 1500 körülire :
1
mert így sokkal kényelmesebb
mint mindíg 2000ig túráztatni elindulásnál
2
így a kuplungtárcsa slipje kisebb,ergo kevesebb hőfejlődik,és kevésbé kopik
3
míg a kéziváltónál gyakran van az hogy fokoztban maradsz ,lelassítasz mert lassul a forgalom,de utána rögtön gázt kell adni,node nem húz mert nincs nyomaték 1500 fodulaton ,akkor vissza kell váltani,de az idő,eltelik 1 másodperc,stb.
könnyű belátni hogy biztonságosabb ha azonnal reagál az autó,és húz
anélkül hogy kézileg váltani kellene
az automata ugye ezt simán rángatásmentesen teszi,mert hydrodinamikus a váltó,és az "szereti" a nagy slip et,sőt minnél nagyobb annál jobb a nyomaték átvitele
és az automata programjában gond nélkül lehet tartani a 2000..4500 fordulatot
1
mert így sokkal kényelmesebb
mint mindíg 2000ig túráztatni elindulásnál
2
így a kuplungtárcsa slipje kisebb,ergo kevesebb hőfejlődik,és kevésbé kopik
3
míg a kéziváltónál gyakran van az hogy fokoztban maradsz ,lelassítasz mert lassul a forgalom,de utána rögtön gázt kell adni,node nem húz mert nincs nyomaték 1500 fodulaton ,akkor vissza kell váltani,de az idő,eltelik 1 másodperc,stb.
könnyű belátni hogy biztonságosabb ha azonnal reagál az autó,és húz
anélkül hogy kézileg váltani kellene
az automata ugye ezt simán rángatásmentesen teszi,mert hydrodinamikus a váltó,és az "szereti" a nagy slip et,sőt minnél nagyobb annál jobb a nyomaték átvitele
és az automata programjában gond nélkül lehet tartani a 2000..4500 fordulatot
Giuntini2016-02-07 12:29:23 // 78015
Akkor megengeded hogy megkérdezzem, hogy a mérnökök miért hagyták meg a 2.4 motort 2000 rpm-nél a nyomatékcsúcsot? Le lehetett volna vinni ugyanúgy 1500 rpm-re. Egyszerűbb is lehetett volna a gyárnak, nem kellett volna két különböző szoftvert használni. A válasz pofonegyszerű! A váltó védelmében. Mert akkor folyamatosan ott váltana. A kézinél viszont nem állandóan ennél a fordulatnál váltasz. Ugyanis az automata normál használatnál városban 2000-2200-nél elvált. A frissített progival viszont valószínűleg a váltó nem bírná el az ilyen alacsony fordulaton ébredő nyomatékot. Bocs, de józan paraszti ésszel gondolkozom.
forrasr2016-02-07 12:22:09 // 78014
Automata váltóval párosított motorok más programot kapnak,így eltérhet a munkapont és az ideális tartományok is.
Giuntini2016-02-07 12:20:39 // 78013
Én meg a Black Country Communiont hallgattam. Abban is Bonamassa játszik!
Don Gombóc2016-02-07 11:52:21 // 78012
Most éppen Joe Bonamassa szól mellettem. :-) Just Got Paid
Don Gombóc2016-02-07 11:50:59 // 78011
Nem de hallgattuk cigizés közben. :-)
.......................2016-02-07 11:46:03 // 78010
úgy látom te nem a Scooter en nőttél fel :)
Don Gombóc2016-02-07 11:39:35 // 78008
Tudom ! :-)
De nem fogod látni a koromtól. :-)
A múlt héten mellém állt egy zöld népautó egy kissé előrébb a lámpánál. A hátulján felirat " No benzin no smog 300 le inside. Valahogy így. Aztán elindult, és utána nem lehetett beazonosítani a füstben a színét és a hollétét rendesen. Viszont szépen ugrált jobbra balra a verda, a nyomatét össze vissza rángatta, meg gondolom a csávó is nagy tapasztalatú volt.
Erre mondják hogy szánalmas. Persze lehet hogy a matrica az királyság. :-)
Téynyleg ALFA 159 Tamás te nem akartál ilyen matricát a hátuljára? :-) Bocsika !
Szerintem nem.
Na ez a különbség a két tábor között. Meg a Wörthersse. :-)
De nem fogod látni a koromtól. :-)
A múlt héten mellém állt egy zöld népautó egy kissé előrébb a lámpánál. A hátulján felirat " No benzin no smog 300 le inside. Valahogy így. Aztán elindult, és utána nem lehetett beazonosítani a füstben a színét és a hollétét rendesen. Viszont szépen ugrált jobbra balra a verda, a nyomatét össze vissza rángatta, meg gondolom a csávó is nagy tapasztalatú volt.
Erre mondják hogy szánalmas. Persze lehet hogy a matrica az királyság. :-)
Téynyleg ALFA 159 Tamás te nem akartál ilyen matricát a hátuljára? :-) Bocsika !
Szerintem nem.
Na ez a különbség a két tábor között. Meg a Wörthersse. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-07 11:19:00 // 78007
jah nekem elég ez ami van, csak arra írtam, hogy a sok tuningolt csodadízel veri ezeket ...állítólag :DDD
egyszer már úgy megnézném...
egyszer már úgy megnézném...
Don Gombóc2016-02-07 11:12:39 // 78006
Tavaly még volt neki, csak elfelejtettem a beteg agyammal, még rákérdezek.
Don Gombóc2016-02-07 11:10:49 // 78005
Valszeg nem írnál ilyen hülyeségeket ha kocsidban egy 3 literes benzines turbós moci lenne, akár csak egy turbóval is, nem hogy 2 vagy 3 csigával. :-)
Azért az 1,8 még hátrányban van a 3 literrel ellentétben, persze csak a mai sorozatban gyártott anyagok miatt. Ha rendelsz bele normális dugókat hajtókarokat könnyített főtengelyt, nagy csigát, meg a többi szart, az 1,8 benyás is lazán lenyomja az 535-öt.
Ja de előtte adj fel egy tuti lottószelvényt. :-)
Vagy vegyél 535-öt, borotváltasd le a búrádat tök kopaszra, gyakorold a sötét tekintetet, és mindezek előtt menj el agyzsugorításra. :-)
Azért az 1,8 még hátrányban van a 3 literrel ellentétben, persze csak a mai sorozatban gyártott anyagok miatt. Ha rendelsz bele normális dugókat hajtókarokat könnyített főtengelyt, nagy csigát, meg a többi szart, az 1,8 benyás is lazán lenyomja az 535-öt.
Ja de előtte adj fel egy tuti lottószelvényt. :-)
Vagy vegyél 535-öt, borotváltasd le a búrádat tök kopaszra, gyakorold a sötét tekintetet, és mindezek előtt menj el agyzsugorításra. :-)
.......................2016-02-07 10:45:09 // 78004
már mér nyírna bármit is ki az 1500on ébredő nyomaték?
rossz olvasni miket írnak le itt
az erőátviteli alktrészek mechanikai terelése tök független a fordulatszámtól,
ha a vonat 400kmh val megy konstans sebességgel ,akkor sem érzel óriási erőket ,sőt semmit nem érzel,így simán állva is lehet utazni
ha fékez vagy gyorsít a vonat akkor hat rád lassulás ,így erő is ,és ha ez túl nagy akkor elesel
na így van ez a lendkerékkel is,ha túl nagy a dinakimus terhelése akkor tönkremehet
rossz olvasni miket írnak le itt
az erőátviteli alktrészek mechanikai terelése tök független a fordulatszámtól,
ha a vonat 400kmh val megy konstans sebességgel ,akkor sem érzel óriási erőket ,sőt semmit nem érzel,így simán állva is lehet utazni
ha fékez vagy gyorsít a vonat akkor hat rád lassulás ,így erő is ,és ha ez túl nagy akkor elesel
na így van ez a lendkerékkel is,ha túl nagy a dinakimus terhelése akkor tönkremehet
Giuntini2016-02-07 10:16:59 // 78003
A bolygóműves automata működéséből lehet látni igazán, hogy kell vezetni a dízelt. Nem vèletlen, hogy az automatánál megmaradtak a 2000-es max. nyomaték fordulatnál. A túl alacsonyan ébredő nyomaték csak papíron szép, mindent az extrém terhelés miatt kinyír. Ez az előnye az automata váltónak a nagy teljesítményű motoroknál.
Giuntini2016-02-07 10:10:06 // 78002
Ofiéknál minden szám megvan.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-07 09:41:36 // 78001
hú de messze vagyok egy gyári 335d-től....de még az 535d is jobb :(
.......................2016-02-07 09:33:07 // 78000
ebben nagyon igazad van
Laci822016-02-07 08:44:20 // 77999
Tegnap össze futottam itt a kis városkámban egy Magyar rendszámos 156-os faceliftes Alfival.épp parkolt le én meg gyorsan mellé álltam.Egy fiatal srác vezette és itt dolgozik Ausztriában.Kérdeztem,hogy szintén cartárs és amore tag?De ami megdöbbentő volt,hogy még nem is hallott az amore oldalról.és nem is nagyon érdekelte.Az a tipikus fazon volt akinek csak kell egy szarolasz még nem jön össze a pénze az audira..... 😩
Don Gombóc2016-02-07 08:42:54 // 77998
És még mindig bízol benne.
Tisztelem a kitartásodat, ahogy Erhard írta bazd ki belőle. :-)
Tisztelem a kitartásodat, ahogy Erhard írta bazd ki belőle. :-)
Giuntini2016-02-07 08:40:35 // 77997
Én nagyon sok mindent megkaptam, amit az öröm mellett okozhat az Alfa. Az tény most már elismerem, hogy 2,4 vétele óriási lutri. Van akinek bejön, van akinek nem. Biztos vagyok most már az Egr főludasságában. Amikor megvettem utána lett cserélve. Ez ilyen.
Don Gombóc2016-02-07 08:38:14 // 77996
Uraim !
Nincs valakinek felesleges 68. számú ALFISSIMO magazinja amitől megválna? Ez a tavalyi első szám, erről lecsúsztam.
Nincs valakinek felesleges 68. számú ALFISSIMO magazinja amitől megválna? Ez a tavalyi első szám, erről lecsúsztam.
Don Gombóc2016-02-07 08:35:02 // 77995
Ezeknél a kettős tömegű lendkerekeknél egyrészről a műszaki megoldásuk, a beépített amortizációval a gond.
Másrészről meg a faláb. :-)
Természetesen mivel az autók legnagyobb része használtan lett vásárolva, kevés a valós referencia a lendkerék valós bíróképességéről.
Azt viszont mindenki elfelejti hogy a megfelelő kuplung használat, gázadás és gáz elvétel jelentősen befolyásolja az élettartamát.
Legfőképpen a dízelek esetében.
Hajlamosak az emberek figyelmen kívül hagyni a dízel motor hirtelen ébredő nyomatékát illetve annak megszűnésekor az ellentétes hirtelen visszarántását úgymond. Ez az ami leginkább árt neki.
Aki sokat padlózza hirtelen, nem hagyja finoman kigurulni, motorfékkel optimális kuplunghasználattal, ne adj isten jelentősen feltuningolt motorral csinálja mindezt, és a mint említett Németes vezetési stílussal egybekötve, (padlógáz fék padlógáz fék) Az hamarabb készülhet a cserére.
Másrészről meg a faláb. :-)
Természetesen mivel az autók legnagyobb része használtan lett vásárolva, kevés a valós referencia a lendkerék valós bíróképességéről.
Azt viszont mindenki elfelejti hogy a megfelelő kuplung használat, gázadás és gáz elvétel jelentősen befolyásolja az élettartamát.
Legfőképpen a dízelek esetében.
Hajlamosak az emberek figyelmen kívül hagyni a dízel motor hirtelen ébredő nyomatékát illetve annak megszűnésekor az ellentétes hirtelen visszarántását úgymond. Ez az ami leginkább árt neki.
Aki sokat padlózza hirtelen, nem hagyja finoman kigurulni, motorfékkel optimális kuplunghasználattal, ne adj isten jelentősen feltuningolt motorral csinálja mindezt, és a mint említett Németes vezetési stílussal egybekötve, (padlógáz fék padlógáz fék) Az hamarabb készülhet a cserére.
Piritu - 1.000.0002016-02-07 07:50:10 // 77994
Nem veletlen, hogy a TCT sem jaratja a motort 1500 alatt. Vigyaz a lendkerekre.
Chianti2016-02-07 00:27:07 // 77993
Szintén zenész. Lassan én is csatlakozom a 200.000-es klubhoz. 2013 óta van nálam a gép, 157.000 km-el vettem, magyar autó, otthon forgalomba helyezve, és szervizelve. Eleinte 90% pálya, 10% rövid táv volt a jellemző, 2015 májustól pont fordítva használom. DPF, EGR ON, egyikkel se volt még gond, és soha nem is voltak szétszedve, vagy pucolva, kéttömegű, kuplung tünetmentes. Mondjuk NO! chiptuning... :o) Egyelőre! O.K. van 1 kis M32 váltó búgásom, amiről a Dömpi is írt, de ennyi. Se kerékcsapágy, se kormánymű, se rángatás, mindig indul...most aggódnom kellene? Igaz 10-15 ezrenként olaj, meg szűrő cserék, szóval megkapja ami jár neki! Idén tavasszal tervezek egy 200.000-es nagyszervizt, kézifék bowden cserét, meg új nyári papucsokat kap a drága. Ja és még garázsom sincs! Szóval ilyen a Dolce Vita egy szarolasszal! IMÁDOM!
.......................2016-02-06 22:38:00 // 77992
2500 üzemórát kibír a kettőstömegű,csak azért megy tönkre mert szétkopik a közepén a két rész megvezetése,mert egy natur fém a fémen csúszócsapágy van
(ha cserélhető tűgörgős lenne akkor deupla ennyit kiírna)
a kuplung általában tovább bírja
ha vigyázol rá
most ha 20km/h az átlagebességed ez 100ekm nél is betojhat
de ha 100km/h az átlagseb akkor simán elmegy 250ezerkm is
(ha cserélhető tűgörgős lenne akkor deupla ennyit kiírna)
a kuplung általában tovább bírja
ha vigyázol rá
most ha 20km/h az átlagebességed ez 100ekm nél is betojhat
de ha 100km/h az átlagseb akkor simán elmegy 250ezerkm is
Haddel2016-02-06 22:20:43 // 77991
Enyémben majdnem 200e van ,de mág nem érzem ,hogy lenne baja a kettöstömegünek. Igaz enyém városban nem nagyon mászkál.